Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sivutoiminen - 16.07.16 - klo:19:11

Otsikko: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Sivutoiminen - 16.07.16 - klo:19:11
 Ostin tyttärelle Piaggio Vespa-skootterin. On ollut 3 vuotta käyttämättömänä ostohetkellä.

 Tyhjensin bensatankin ensin, täytin säiliön uudella pienkonebensalla.. Ensin ei suostunut lähtemään käyntiin millään. Lorautin "fingerporillisen" bensaa tulpanlävestä sisään. Hörähti hetkeksi käyntiin, sammui.  Uusin toimenpiteen, kävi hetken, sammui.

 Muutamia kertoja uusittuani homman kone alkoi käynnistyä ilman tulppa-aukkoon lorotteluakin. Ja pikkuhiljaa käyntikerrat pitenevät, ovat nyt noin 5 sek. ennen sammumistaan.

 onko olettamukseni oikea, kun luulen, että kaasarin kalvot ovat pahasti kuivettuneet em. kolmen vuoden aikana, ja huomenissa kalvot lienevät tuoreen bensan "kastelemina" jo palautuneet ennalleen?

 Sen verran ahdas homma tuo kaasarin irtiotto/purkaminen, ettei yhtään motivoi näin lauantai-iltana...kaikki muut konstit toivottavampia.

 
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Olli tapani - 16.07.16 - klo:19:54
Bensaa ilmanputsarin kautta tai pilottia. Jotkut tuollaiset pienkoneet eivät käy säätämättä pienkonebensalla. Jos moottori on Kiinassa tehty, pitää tarkistaa venttiilin välykset.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Köntys - 16.07.16 - klo:21:43
Jos ja kun siellä on ollut tavan nyky biobensaa, se on sinne kaasariin kuivettunut epämääräiseksi levämössöksi, vois kokeilla lämmittää sitä kaasaria esim. hiustenkuivaajalla lämpöseksi, välilla konetta, tollee kun oot tehnyt, käynnistellen, josko ne hyhmät vielä siellä pehnenesisivät ja lähtisi liikkeelle, muuten on kaasarin aukaisu edessä.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Monttu Simeon - 17.07.16 - klo:10:30
Naapurustossa on tämmösiä Kiinan mopoja. Erästä ei paikallinen korjaamo saanut käymään, ei muka saa osiakaan. Leppäsen koneliikkeestä ( Kuopio,Oku ja Polvijärvi) sai kuitenkin kaasuttimen kalvot ja nyt pelaa. Pieni halkeama oli tullut johonkin kalvoon. Leppäsellä on tyyppi, jolla on hyvin päässä muistissa näitten pienten värkkien osat.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: -SS- - 17.07.16 - klo:15:41
Onko Piaggio nykyään muka kiinalainen moottoriltaan ?
Sitten ei välttämättä ainakaan itsekseen korjaannu..

-SS-
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Sivutoiminen - 17.07.16 - klo:15:43
Naapurustossa on tämmösiä Kiinan mopoja. Erästä ei paikallinen korjaamo saanut käymään, ei muka saa osiakaan. Leppäsen koneliikkeestä ( Kuopio,Oku ja Polvijärvi) sai kuitenkin kaasuttimen kalvot ja nyt pelaa. Pieni halkeama oli tullut johonkin kalvoon. Leppäsellä on tyyppi, jolla on hyvin päässä muistissa näitten pienten värkkien osat.

Ainakaan tämä Piaggio-yksilö ei ole Kiinaa nähnytkään.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 17.07.16 - klo:19:30
Naapurustossa on tämmösiä Kiinan mopoja. Erästä ei paikallinen korjaamo saanut käymään, ei muka saa osiakaan. Leppäsen koneliikkeestä ( Kuopio,Oku ja Polvijärvi) sai kuitenkin kaasuttimen kalvot ja nyt pelaa. Pieni halkeama oli tullut johonkin kalvoon. Leppäsellä on tyyppi, jolla on hyvin päässä muistissa näitten pienten värkkien osat.

Ainakaan tämä Piaggio-yksilö ei ole Kiinaa nähnytkään.

Keväällä ostin / tilasin tyttärelle uuden Piaggio Flyn, koska ajattelin kiertää riittävän kaukaa Kiinan mopot esim nyky Peugeotin. Taisi rungossa muistaakseni lukea Made in Pakistan . Voi olla joku muukin, mutta Italia se ei ollut. Nyt skopo liikenteessä, jotta en voi tarkistaa.


Tarkistettu ...korjataan ... maa olikin Vietnam
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Dr.Who - 17.07.16 - klo:20:32
Onhan tuossajotain laadun taetta jos merkki on Piaggio Vespa.Tehdas sentään jotain laatunsa perään vaatii.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 14.07.18 - klo:19:34
No niin nyt on piaggion mittarissa vajaa 2000 km. Nököttää peräkärryillä ja saa siellä ollakkin niin kauan kun remonttiin saan. Jäi vähän vajaaksi tiedon saanti mitä siinä oli tapahtunut. "Se vaan alko jarruttaa ja nyt ei lähde käyntiin".  Mähän en ymmärrä tuon enempää, luultavasti siis se sammui ajossa. Bensaa on tankki täynnä. Muuten pelannut kuin ajatus - vähällä käytöllä ja asvaltti teillä.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: -SS- - 14.07.18 - klo:21:41
Toissapäivänä tapahtui kummallinen sattumus. Olen käyttänyt Neste 4T pienkonebensiiniä menestyksellisesti uudemmissa laitteissa, ajoleikkurissa, itsevetävässä ruohonleikkurissa, perässäkäveltävässä niittokoneessa, aggregaatissa, myös kaksitahtisena kaikissa sahoissa ja siimaleikkurista raivaussahaan. Vähän niin kuin säilytysbensana myös.

Sitten päätin lähteä leikkaamaan 50 mm kalliomursketta ja kannokkoa, en raaskinut uutta konetta laittaa, vaan kaivoin vanhan 1980-luvun Solett-ruohonleikkurin, jossa Tecumseh 3.5 hp moottori. Se on paljon ajettu, mutta aina käynyt herkästi. Koska säiliö oli aikaisemmin keväällä ajettu kuivaksi, tankkasin vanhasta muistista Neste 4T pienkonebensaa, mutta sitten kun sain käyntiin, puksutti vaan omituisesti, alkoi tukehtua, ei auttanut, vaikka kuinka säädin suutinta päästä päähän. En keksinyt muuta kuin kaataa se bensa pois ja vaihtaa 98 mittaribensaan, olipa vielä vanha peltikannu, vuoden ainakin seissyt vajassa. Ja siitähän ajoin toukokuulla myös.

Alkoi sitten lupailla ja minuutin heikon tuksutuksen jälkeen alkoi käydä aina vaan paremmin, nyt rikkaalla, kun oli hiukan liikaa avannut säätöä, kiristin hiukan, kunnes käynti tasaantui ja otti kunnolla kierroksia. Ajoin pari tankillista niin kuin ei mitään. Mikähän siinä Tecumsehissa oli semmoista, että ei kelpaa pienkonebensiini ?

-SS-
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: pig24 - 14.07.18 - klo:23:05
Honda transalp 650: Ollut ajossa 8 v aikana kilometrien perusteella korkeintaan 2 ajokautta. Kierrokset sai nousemaan 2000 asti, mutta sitten sammui. Kaasarien tyhjäkäyntisuuttimet piti rassata neulalla tms.auki. Päävika oli sivuseisontatukeen liitetty käynnistyksenestolaite. Se ohittamalla laite alkoi laulamaan.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: SKN - 15.07.18 - klo:10:29
Kiinanskoottereissa ei paljoa kannata rassailla vanhoja yksittäisiä osia kun uutta saa lähes ilmaseks.

Vuosi sitten ostin 1200 kilsaa ajetun baotianin joka oli seissyt käyttämättömänä viitisen vuotta, 50euroa oli hintaa.

Uusin kaasarin, kurkun, tulpan ja sen alipainetoimisen bensahanan kun se päästi bensat läpi. Koko huville kerty hintaa muutamia kymppejä. Ne käynnistymis ja käyntiongelmat johtuu lähes aina automaattiryypystä/kaasarista yleensä ja siitä alipainebensahanasta. Jos vaan kipinää iskee niin bensapuoli uusiks.

Se tukijalan tappokytkin kannattaa ohittaa.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 15.07.18 - klo:10:51
Jeeeee  ! Nyt mä oon tyttären silmissä sankari. Eilinen ilta meni hieman harmitellessa, skopo "lavetilla" ja heinäkuu. Joka paikka kiinni tai kesäpojat paikkeilla. Yöllä kävin kattomas öljyn mittatikkuun ja aamulla yritin paikallistaa sulakkeet ja sytytystulpan. Siis onneksi sitä öljyä oli, on saattanut tarkistukset unohtua. Sulakkeita en löytänyt - vaikka etsinkin. *erkeles kun voi olla gynekoloogille tehty rassattava. No tulppa sentäs löyty, kun YouTubesta vielä varmisti. Reissu miljoona pytinkiin ja uusi NGK cr8e paikalleen ja hörähti, jee .... Miten voi olla noin heikko laatuisia tulppia edes olemassa ... vajaa 2000km , huoltokirjakin näyttää 6000 km vaihtoväliä. Merkkinä oli Denso.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 15.07.18 - klo:10:55
Kiinanskoottereissa ei paljoa kannata rassailla vanhoja yksittäisiä osia kun uutta saa lähes ilmaseks.

Vuosi sitten ostin 1200 kilsaa ajetun baotianin joka oli seissyt käyttämättömänä viitisen vuotta, 50euroa oli hintaa.

Uusin kaasarin, kurkun, tulpan ja sen alipainetoimisen bensahanan kun se päästi bensat läpi. Koko huville kerty hintaa muutamia kymppejä. Ne käynnistymis ja käyntiongelmat johtuu lähes aina automaattiryypystä/kaasarista yleensä ja siitä alipainebensahanasta. Jos vaan kipinää iskee niin bensapuoli uusiks.

Se tukijalan tappokytkin kannattaa ohittaa.

Mulla Kymco 8 "pelto skopo" polttaa sulaketta toisinaan. Tuntuu että latauskin on heikkoa, toki voi johtua lyhyistä ajomatkoista. Vaikea meikeläisen on löytää vikaa miksi sulake palaa, villi veikkaus monella skootteri sivustolla näyttää olevan latausjännitteen säädin. Siis kun googelilla vastaavia ongelmia ettii.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: SKN - 15.07.18 - klo:11:45
Jeeeee  ! Nyt mä oon tyttären silmissä sankari. Eilinen ilta meni hieman harmitellessa, skopo "lavetilla" ja heinäkuu. Joka paikka kiinni tai kesäpojat paikkeilla. Yöllä kävin kattomas öljyn mittatikkuun ja aamulla yritin paikallistaa sulakkeet ja sytytystulpan. Siis onneksi sitä öljyä oli, on saattanut tarkistukset unohtua. Sulakkeita en löytänyt - vaikka etsinkin. *erkeles kun voi olla gynekoloogille tehty rassattava. No tulppa sentäs löyty, kun YouTubesta vielä varmisti. Reissu miljoona pytinkiin ja uusi NGK cr8e paikalleen ja hörähti, jee .... Miten voi olla noin heikko laatuisia tulppia edes olemassa ... vajaa 2000km , huoltokirjakin näyttää 6000 km vaihtoväliä. Merkkinä oli Denso.

Se tulppa kannattaa vaihtaa iridiumiin. Loppuu ongelmat.

(https://img.aijaa.com/t/00260/14534496.t.jpg) (https://aijaa.com/KN6by3)

Kiinanskoottereissa ei paljoa kannata rassailla vanhoja yksittäisiä osia kun uutta saa lähes ilmaseks.

Vuosi sitten ostin 1200 kilsaa ajetun baotianin joka oli seissyt käyttämättömänä viitisen vuotta, 50euroa oli hintaa.

Uusin kaasarin, kurkun, tulpan ja sen alipainetoimisen bensahanan kun se päästi bensat läpi. Koko huville kerty hintaa muutamia kymppejä. Ne käynnistymis ja käyntiongelmat johtuu lähes aina automaattiryypystä/kaasarista yleensä ja siitä alipainebensahanasta. Jos vaan kipinää iskee niin bensapuoli uusiks.

Se tukijalan tappokytkin kannattaa ohittaa.

Mulla Kymco 8 "pelto skopo" polttaa sulaketta toisinaan. Tuntuu että latauskin on heikkoa, toki voi johtua lyhyistä ajomatkoista. Vaikea meikeläisen on löytää vikaa miksi sulake palaa, villi veikkaus monella skootteri sivustolla näyttää olevan latausjännitteen säädin. Siis kun googelilla vastaavia ongelmia ettii.

Mikä sulake palaa?
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 15.07.18 - klo:13:22
10 A:n sulake. En noita sen kummemmin erilleen tiedä. Jos se palaa, niin virrat kääntämällä virtaa ei tuu. Käy kyllä jos polkemalla saa käyntiin.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 16.07.18 - klo:21:00
No nyt se ***** Vietnamin ihme oli taas jättänyt välille. Tai oli päässyt paikasta A paikkaan B ja sieltä paikkaan C ja sammunut sinne. Täytyy hakea sieltä ja viedä paikalliselle myyjälle/huollolle soittelujen jälkeen. Toisaalta oon mä tuonut keskiseltä avanttiinkin uuden samanlaisen tulpan kuin edellinen. Mutta vaihdoin 5min ajon jälkeen entiseen , kun uudella niin pätpätti. Mutta ... no
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: BACKSPACE - 16.07.18 - klo:21:41
Kiinalaisissa se tulpanhattu voi olla niin huono ettei siitä mene virta läpi.

Sit noissa on pakoputkissa joko kuristin tai joku kieppi joka tukkeutuu 2-tahtiöljynkarstasta. Mut kumma että Piaggio vaatii 2-tahtibensaa kun kaikissa kinkeissäkin on öljysäiliöt erikseen....
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 16.07.18 - klo:21:43
Kiinalaisissa se tulpanhattu voi olla niin huono ettei siitä mene virta läpi.

Sit noissa on pakoputkissa joko kuristin tai joku kieppi joka tukkeutuu 2-tahtiöljynkarstasta. Mut kumma että Piaggio vaatii 2-tahtibensaa kun kaikissa kinkeissäkin on öljysäiliöt erikseen....

Kyllä mä oon ostanut nelitahtisen piaggion aikoinaan :)

Niin että vika ei luultavasti ole siinä. Ja piaggio ei ole kinukki vaan Vietnamilainen ! Jos olisin tiennyt , niin tuskin olisin ostanut. Olis vaan pitänyt kuunnella syräntä (akkaa) ja ostaa Honda.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 30.07.18 - klo:21:57
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: BACKSPACE - 31.07.18 - klo:08:16
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 31.07.18 - klo:08:37
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä

Tuota on veikattu. Samoin jotain alakäämiä. Mutta kun se nyt taas toimii, niin miten nuo sitten todentaa. Ostamalla uudet palikat ja toivomalla, että vika ei uusiudu siitäkin huolimatta. Yks takuunalainen mopo oli pajalla lähes samojen ongelmien takia. Molemmat em. uusittu mutta vika jatkuu. Nyt kuulemma odotellaan johtosarjoja.
Taitaa tosiaan ainut kunnon vaihtoehto olla sen piaggion kadottaminen johonkin. No 2000 km siinä on jo sentäs mittarissa :( Jollain Kiinalaisellakin olis varmaan ajanut enemmän.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: SKN - 31.07.18 - klo:09:18
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä

Tuota on veikattu. Samoin jotain alakäämiä. Mutta kun se nyt taas toimii, niin miten nuo sitten todentaa. Ostamalla uudet palikat ja toivomalla, että vika ei uusiudu siitäkin huolimatta. Yks takuunalainen mopo oli pajalla lähes samojen ongelmien takia. Molemmat em. uusittu mutta vika jatkuu. Nyt kuulemma odotellaan johtosarjoja.
Taitaa tosiaan ainut kunnon vaihtoehto olla sen piaggion kadottaminen johonkin. No 2000 km siinä on jo sentäs mittarissa :( Jollain Kiinalaisellakin olis varmaan ajanut enemmän.

Onko se vika bensapuolella vai sähköissä?

Kai ne sen sentään on selvittäny?
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 31.07.18 - klo:09:34
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä

Tuota on veikattu. Samoin jotain alakäämiä. Mutta kun se nyt taas toimii, niin miten nuo sitten todentaa. Ostamalla uudet palikat ja toivomalla, että vika ei uusiudu siitäkin huolimatta. Yks takuunalainen mopo oli pajalla lähes samojen ongelmien takia. Molemmat em. uusittu mutta vika jatkuu. Nyt kuulemma odotellaan johtosarjoja.
Taitaa tosiaan ainut kunnon vaihtoehto olla sen piaggion kadottaminen johonkin. No 2000 km siinä on jo sentäs mittarissa :( Jollain Kiinalaisellakin olis varmaan ajanut enemmän.

Onko se vika bensapuolella vai sähköissä?

Kai ne sen sentään on selvittäny?
Tulppa oli ainakin silloin märkä , kun itte rassasin. Sammuu kerrasta, ei oikuttele yhtään mitenkään. Kuin vauhdista sammuttais, jotta eiköhän se virtapuolella ole se ongelma. Mutta tosiaan päivän pari, kun seisoo niin taas lähtee ... ihan joka kerta. Tai siis silloin ekalla kerralla lähti aikaisemminkin , kun vaihdoin sen tulpan, nyt seisonut vikapäällä pajalla päivän kaksi, kun kukaan ei ole kerinnyt katsomaan ja sitten taas toimii. On se siis nähty pajalla toimimattomanakin, mutta silloin ei ollut "päämekaanikko" paikalla. Joten ei tämä ihan luulotautia ole. Mutta ei heiluteltu siirrelty, vaan seisonut jalustallaan ja kas hörähtää. Tekis mieli sanoa, että kuuma ilma vaikuttaa jotain , mutta mitä.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: pig24 - 31.07.18 - klo:10:10
Puola on myös vekkuli diagnosoitava. Varmasti käyvästä koneesta puola oman tilalle, niin tuon voi poissulkea tai sit juttu ratkeaa...
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: SKN - 31.07.18 - klo:11:02
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä

Tuota on veikattu. Samoin jotain alakäämiä. Mutta kun se nyt taas toimii, niin miten nuo sitten todentaa. Ostamalla uudet palikat ja toivomalla, että vika ei uusiudu siitäkin huolimatta. Yks takuunalainen mopo oli pajalla lähes samojen ongelmien takia. Molemmat em. uusittu mutta vika jatkuu. Nyt kuulemma odotellaan johtosarjoja.
Taitaa tosiaan ainut kunnon vaihtoehto olla sen piaggion kadottaminen johonkin. No 2000 km siinä on jo sentäs mittarissa :( Jollain Kiinalaisellakin olis varmaan ajanut enemmän.

Onko se vika bensapuolella vai sähköissä?

Kai ne sen sentään on selvittäny?
Tulppa oli ainakin silloin märkä , kun itte rassasin. Sammuu kerrasta, ei oikuttele yhtään mitenkään. Kuin vauhdista sammuttais, jotta eiköhän se virtapuolella ole se ongelma. Mutta tosiaan päivän pari, kun seisoo niin taas lähtee ... ihan joka kerta. Tai siis silloin ekalla kerralla lähti aikaisemminkin , kun vaihdoin sen tulpan, nyt seisonut vikapäällä pajalla päivän kaksi, kun kukaan ei ole kerinnyt katsomaan ja sitten taas toimii. On se siis nähty pajalla toimimattomanakin, mutta silloin ei ollut "päämekaanikko" paikalla. Joten ei tämä ihan luulotautia ole. Mutta ei heiluteltu siirrelty, vaan seisonut jalustallaan ja kas hörähtää. Tekis mieli sanoa, että kuuma ilma vaikuttaa jotain , mutta mitä.

Automaattiryyppy, on siinä kaasarin yhteydessä. Jos sieltä on vaha V1tullaan tai sähkössä ongelmaa.

Käske mitata vastusarvo siittä, nillä pitäs olla ohjearvot jos kerran on korjaamo.

Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Mopomies - 31.07.18 - klo:11:35
Kannattaa vaihtaa pappatunturiin tai johonkin solikkaan.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 31.07.18 - klo:12:20
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä

Tuota on veikattu. Samoin jotain alakäämiä. Mutta kun se nyt taas toimii, niin miten nuo sitten todentaa. Ostamalla uudet palikat ja toivomalla, että vika ei uusiudu siitäkin huolimatta. Yks takuunalainen mopo oli pajalla lähes samojen ongelmien takia. Molemmat em. uusittu mutta vika jatkuu. Nyt kuulemma odotellaan johtosarjoja.
Taitaa tosiaan ainut kunnon vaihtoehto olla sen piaggion kadottaminen johonkin. No 2000 km siinä on jo sentäs mittarissa :( Jollain Kiinalaisellakin olis varmaan ajanut enemmän.

Onko se vika bensapuolella vai sähköissä?

Kai ne sen sentään on selvittäny?
Tulppa oli ainakin silloin märkä , kun itte rassasin. Sammuu kerrasta, ei oikuttele yhtään mitenkään. Kuin vauhdista sammuttais, jotta eiköhän se virtapuolella ole se ongelma. Mutta tosiaan päivän pari, kun seisoo niin taas lähtee ... ihan joka kerta. Tai siis silloin ekalla kerralla lähti aikaisemminkin , kun vaihdoin sen tulpan, nyt seisonut vikapäällä pajalla päivän kaksi, kun kukaan ei ole kerinnyt katsomaan ja sitten taas toimii. On se siis nähty pajalla toimimattomanakin, mutta silloin ei ollut "päämekaanikko" paikalla. Joten ei tämä ihan luulotautia ole. Mutta ei heiluteltu siirrelty, vaan seisonut jalustallaan ja kas hörähtää. Tekis mieli sanoa, että kuuma ilma vaikuttaa jotain , mutta mitä.

Automaattiryyppy, on siinä kaasarin yhteydessä. Jos sieltä on vaha V1tullaan tai sähkössä ongelmaa.

Käske mitata vastusarvo siittä, nillä pitäs olla ohjearvot jos kerran on korjaamo.

No luulis noiden kaikkea miettivän, kun koko ikänsä on noita rassannut. Ryyppy ainakin normaalisti toimii ihan ok ja jos olis bensa puolen ongelmaa niin luulis sen pooaavan tai patpättävän edes jotenkin ennen häiriöä. Eihän mun tuota tietysti tartte miettiä ja kysellä, mutta ihmetellä vaan ,että on v1ttumainen vika. Tai sikäli, kun se vika tuntuu kataovan , vaikka ei mitään teekkään ja ilmaantuvan n. 5km ajon jälkeen, kun sen tekee tyttäreni. Eihän se silloin tuu, kun pajan väki ajelee lenkkiä. Tai viimehetken tietoa ei mulla oo, vaikka olis tehnykkin. Oli siis puhe että tänä aamuna ajellaan vähän pidemmältä.

Mikään tyyppivika tuo ei kait oo. Virtalukkoakin mietittiin, niitä muutama kuulemma mennyt, mutta oire erilainen. Ei kuulemma saa sammumaan.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: SKN - 31.07.18 - klo:12:26
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: BACKSPACE - 31.07.18 - klo:13:04
Siellä se vielä majailee pajalla. Tai oli se kerran tulos kotia päinkin , mutta jätti välille. Tosin kesäloman takia seisoskellut. Tänään taas ihmetelty, mutta vaikeahan sitä vikaa taas oli etsiä, kun lähti joka kerta nätisti käyntiin. Se kun seisoo päivän pari, niin taas toimii hetken. Oli sillä ajeltukin siellä, mutta toiminut kuin junan vessa. En tiedä alkaako toimia , kun lämmöt laskee, vaikka mitän / kukaan ei osaisi korjattakkaan.

Se on se sytytyksen aivoboksi rikki.

Mut myy se junaan vessaksi jos se toimii siinä käytössä

Tuota on veikattu. Samoin jotain alakäämiä. Mutta kun se nyt taas toimii, niin miten nuo sitten todentaa. Ostamalla uudet palikat ja toivomalla, että vika ei uusiudu siitäkin huolimatta. Yks takuunalainen mopo oli pajalla lähes samojen ongelmien takia. Molemmat em. uusittu mutta vika jatkuu. Nyt kuulemma odotellaan johtosarjoja.
Taitaa tosiaan ainut kunnon vaihtoehto olla sen piaggion kadottaminen johonkin. No 2000 km siinä on jo sentäs mittarissa :( Jollain Kiinalaisellakin olis varmaan ajanut enemmän.

Se voi kuumentuessaan ruveta pätkimään, ei kun kylmäspraytä päälle ja sit kokeilet uudelleen.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 31.07.18 - klo:13:18
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.

Niin mä ajattelin, että bensa puoli toimii kunnolla. Eli ensin sammuu ja sitten kun yrittää starttailla tulppa kastuu mutta ei lähdekäyntiin. Sytytys virta siis kateissa , startti pyörii. Jos ryyppy läväntää päälle, niin kyllä se varmasti jonkun varoitus äänen antaa , siis alkaa röpöttämään ennen sammumista. Nyt se vaan sammuu, siinä kaikki ... kuin avaimesta sammuttais. Tai en mä tiedä , kun ei mulle oo tuota tehnyt.

Kyllä tuo bäkkiksen ajatusmaailma saattaa hyvinkin olla täs asias oikea.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: SKN - 31.07.18 - klo:13:46
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.

Niin mä ajattelin, että bensa puoli toimii kunnolla. Eli ensin sammuu ja sitten kun yrittää starttailla tulppa kastuu mutta ei lähdekäyntiin. Sytytys virta siis kateissa , startti pyörii. Jos ryyppy läväntää päälle, niin kyllä se varmasti jonkun varoitus äänen antaa , siis alkaa röpöttämään ennen sammumista. Nyt se vaan sammuu, siinä kaikki ... kuin avaimesta sammuttais. Tai en mä tiedä , kun ei mulle oo tuota tehnyt.

Kyllä tuo bäkkiksen ajatusmaailma saattaa hyvinkin olla täs asias oikealta.

Satkun paikkeilla taitaa olla Cdi-aski.

Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 31.07.18 - klo:15:26
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.

Niin mä ajattelin, että bensa puoli toimii kunnolla. Eli ensin sammuu ja sitten kun yrittää starttailla tulppa kastuu mutta ei lähdekäyntiin. Sytytys virta siis kateissa , startti pyörii. Jos ryyppy läväntää päälle, niin kyllä se varmasti jonkun varoitus äänen antaa , siis alkaa röpöttämään ennen sammumista. Nyt se vaan sammuu, siinä kaikki ... kuin avaimesta sammuttais. Tai en mä tiedä , kun ei mulle oo tuota tehnyt.

Kyllä tuo bäkkiksen ajatusmaailma saattaa hyvinkin olla täs asias oikealta.

Satkun paikkeilla taitaa olla Cdi-aski.

kävin kysymäs onko vika iskenyt ja olihan se. Boksin jäähdytys kylmäsraylla ei ollut auttanut. No myöhemmin taas lähtenyt käyntiin ja parin kolmen kilometrin jälkeen vika palannut. Sitten alakäämi oli jäähdytetty ja vika poistunut. Nyt siis odottaa uutta alakäämiä.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 09.08.18 - klo:22:00
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.

Niin mä ajattelin, että bensa puoli toimii kunnolla. Eli ensin sammuu ja sitten kun yrittää starttailla tulppa kastuu mutta ei lähdekäyntiin. Sytytys virta siis kateissa , startti pyörii. Jos ryyppy läväntää päälle, niin kyllä se varmasti jonkun varoitus äänen antaa , siis alkaa röpöttämään ennen sammumista. Nyt se vaan sammuu, siinä kaikki ... kuin avaimesta sammuttais. Tai en mä tiedä , kun ei mulle oo tuota tehnyt.

Kyllä tuo bäkkiksen ajatusmaailma saattaa hyvinkin olla täs asias oikealta.

Satkun paikkeilla taitaa olla Cdi-aski.

kävin kysymäs onko vika iskenyt ja olihan se. Boksin jäähdytys kylmäsraylla ei ollut auttanut. No myöhemmin taas lähtenyt käyntiin ja parin kolmen kilometrin jälkeen vika palannut. Sitten alakäämi oli jäähdytetty ja vika poistunut. Nyt siis odottaa uutta alakäämiä.

No niin lasku maksettu ja kait vajaa 20km ajettu. Loppumatka lykätty "merkkihuoltoon" tosin sulkemisajan jälkeen. Äläkää nyt kukaan enää tuollaiseen sortuko ! Ajettu se 2000km. Tai jos joku haluaa, niin hyvin pidetty, naarmuton -16 mallin Piaggio Fly etsii uutta kotia. Jos sillä edes olis ajettu enemmän niin syyttäisin huoltoa, mutta paskahan se ilman merkkihuoltoakin.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 09.08.18 - klo:23:37
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.

Niin mä ajattelin, että bensa puoli toimii kunnolla. Eli ensin sammuu ja sitten kun yrittää starttailla tulppa kastuu mutta ei lähdekäyntiin. Sytytys virta siis kateissa , startti pyörii. Jos ryyppy läväntää päälle, niin kyllä se varmasti jonkun varoitus äänen antaa , siis alkaa röpöttämään ennen sammumista. Nyt se vaan sammuu, siinä kaikki ... kuin avaimesta sammuttais. Tai en mä tiedä , kun ei mulle oo tuota tehnyt.

Kyllä tuo bäkkiksen ajatusmaailma saattaa hyvinkin olla täs asias oikealta.

Satkun paikkeilla taitaa olla Cdi-aski.

kävin kysymäs onko vika iskenyt ja olihan se. Boksin jäähdytys kylmäsraylla ei ollut auttanut. No myöhemmin taas lähtenyt käyntiin ja parin kolmen kilometrin jälkeen vika palannut. Sitten alakäämi oli jäähdytetty ja vika poistunut. Nyt siis odottaa uutta alakäämiä.

No niin lasku maksettu ja kait vajaa 20km ajettu. Loppumatka lykätty "merkkihuoltoon" tosin sulkemisajan jälkeen. Äläkää nyt kukaan enää tuollaiseen sortuko ! Ajettu se 2000km. Tai jos joku haluaa, niin hyvin pidetty, naarmuton -16 mallin Piaggio Fly etsii uutta kotia. Jos sillä edes olis ajettu enemmän niin syyttäisin huoltoa, mutta paskahan se ilman merkkihuoltoakin.

Poian mopos oli siinä paksussa johtonipussa mikä menee sarville, kohta josta se nippu taittui käännettäessä ohjausta. Siinä katkeili johtojen sisällä säikeet, milloin mistäkin johdosta. Välillä toimi välillä taas ei. Niitä johtoja heiluttelemalla ja taittelemalla löyty viat.

Ok, kiitti tuostakin vaihtoehdosta. Tuota kun on joutunut nyt sattuneesta syystä muutaman kerran peräkärryllä siirtämään on se tullut sidottua sidontaliinoilla vielä sen ohjaustangon ympäri. Vaikka ne liinat on jättänyt siihen muovin päälle, niin kummasti ne on uinut siitä saumasta sisään. Mutta ongelma kyllä alkoi ennen kuin oli siirrelty kärryllä. Kyllähän siitä vika paikallistettiinkin, mutta "korjauksen" jälkeen lopputulos on sama. Olis kait sillä voinut joku kesäpoika lenkin heittää, ennen asiakkaalle luovutusta, että ei suurin odotuksin taas tytär joutunut pettymään.
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: Jätkä - 10.08.18 - klo:12:56
Jos se ryyppy läväyttää ittensä päälle uudestaan vaikka kone on jo lämmin. Siitä vois johtua tuo tulpan kastuminenkin.

Niin mä ajattelin, että bensa puoli toimii kunnolla. Eli ensin sammuu ja sitten kun yrittää starttailla tulppa kastuu mutta ei lähdekäyntiin. Sytytys virta siis kateissa , startti pyörii. Jos ryyppy läväntää päälle, niin kyllä se varmasti jonkun varoitus äänen antaa , siis alkaa röpöttämään ennen sammumista. Nyt se vaan sammuu, siinä kaikki ... kuin avaimesta sammuttais. Tai en mä tiedä , kun ei mulle oo tuota tehnyt.

Kyllä tuo bäkkiksen ajatusmaailma saattaa hyvinkin olla täs asias oikealta.

Satkun paikkeilla taitaa olla Cdi-aski.

kävin kysymäs onko vika iskenyt ja olihan se. Boksin jäähdytys kylmäsraylla ei ollut auttanut. No myöhemmin taas lähtenyt käyntiin ja parin kolmen kilometrin jälkeen vika palannut. Sitten alakäämi oli jäähdytetty ja vika poistunut. Nyt siis odottaa uutta alakäämiä.

No niin lasku maksettu ja kait vajaa 20km ajettu. Loppumatka lykätty "merkkihuoltoon" tosin sulkemisajan jälkeen. Äläkää nyt kukaan enää tuollaiseen sortuko ! Ajettu se 2000km. Tai jos joku haluaa, niin hyvin pidetty, naarmuton -16 mallin Piaggio Fly etsii uutta kotia. Jos sillä edes olis ajettu enemmän niin syyttäisin huoltoa, mutta paskahan se ilman merkkihuoltoakin.

Poian mopos oli siinä paksussa johtonipussa mikä menee sarville, kohta josta se nippu taittui käännettäessä ohjausta. Siinä katkeili johtojen sisällä säikeet, milloin mistäkin johdosta. Välillä toimi välillä taas ei. Niitä johtoja heiluttelemalla ja taittelemalla löyty viat.

Ok, kiitti tuostakin vaihtoehdosta. Tuota kun on joutunut nyt sattuneesta syystä muutaman kerran peräkärryllä siirtämään on se tullut sidottua sidontaliinoilla vielä sen ohjaustangon ympäri. Vaikka ne liinat on jättänyt siihen muovin päälle, niin kummasti ne on uinut siitä saumasta sisään. Mutta ongelma kyllä alkoi ennen kuin oli siirrelty kärryllä. Kyllähän siitä vika paikallistettiinkin, mutta "korjauksen" jälkeen lopputulos on sama. Olis kait sillä voinut joku kesäpoika lenkin heittää, ennen asiakkaalle luovutusta, että ei suurin odotuksin taas tytär joutunut pettymään.
Uudet johdot ei ole kovin hinnankiroissa
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Piaggio+wiring+harness&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=Piaggio (https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Piaggio+wiring+harness&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=Piaggio)
Otsikko: Vs: Piaggio skootterin käyntihäiriö
Kirjoitti: lypsyukko - 30.08.18 - klo:19:13
Piti oikein ettiä tämä kalenteri ja laskeskella, että 7 viikkoa pajalla on tullut täyteen viime tiistaina. No viimeisen osan tilauksesta tulee vasta 3 viikkoa perjantaina. Kyllä se siitä ehkä talveksi kotiin saadaan (seisomaan ) :) Jos Suomi on kiinni heinäkuun , niin kait se Italia on sitten elokuun. Jospa ens kuus tulis edes se boksi, niin vois  sitten poissulkutekniikalla viivata sen  pois vika(arvaus)listalta.