Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 15.01.09 - klo:13:51
-
Eli kumpi etukuormaaja olis parempi ja miksi?Vaihtoehtoina MP-lifti 275 tai kuikke 65/75
Ittellä on yhdes 265 lifti.On itte kuormaaja ollu ihan hyvä,asennukses oli pientä sanomista.
-
ite ottaasin tuon kuikan, vanhemmat hyviä. uusista oon kuullu vähän pahaaki, mutte ei mua estäs uutta kuikkaa ostamasta. mun mielestä tuo lifti on jotenki rimpula, oli raktoris minkä merkkises vaan. tutulla MP-lifti meinannu tulla hyttiin, revenny sovitteet ja kuormaaja lykätes kovasti hyttiin halunnu tulla alasivulasin kautta. :P
-
Mites Isme ja Stolli ?
Kuikat lie aina olleet vähä notkeita mut kai ne joustaa oikeista kohdista. Omissa kuikan kuormaimissa tapit alkaneet jossain vaiheessa pätkähdellä poikki mut niitähän on suht helppo teetättää kunnon ainesta ja sitten kyllä kestäävät.
-
Mulla on tuo 275 se on aivan erinlainen kuin se aikaisenpi, joka suhteessa hyvä pitää olla jos jokin on paree, en kyllä tiedä mitä pitääs muuttaa. Minä vaadiin Mikkiä tekemään parenman, ne fergu kuvat on meiltä, siitä näkee sen ulottuvuudet.
-
Ismen kauhan kaatokulmat ei ole toimivat.Stoll mikä se on ???
Onko 275 joka kohdasta 265 isompi.Mahtasko olla liianpieni 7530:n
-
minkä kokoinen 7530 traktori on ?
-
Oiskohan tuollainen:
http://shopping.msn.com/prices/john-deere-7530-tractor-1-16-scale/itemid972242224/?itemtext=itemname:john-deere-7530-tractor-1-16-scale
-
1000 kg siemensäkki nousee kärryyn ja voi laittaa takareunalle eikä shokki venttiili anna periksi saa olla viljalaidat kiinni junkkareissa meillä on sähköinen ohjaus niin tarkka ja kevyt toimii pirun hyvin. ei ole taka painoa pitääs vissiin olla. Toisessa ontaa ei voi niin tehdä. Viljaa kuormatessa ei ole sitä keikahdusta, joka varistaa. Me pudotamme jyvät asfaltille kun tulee kuivaajalle kuormaajalla täytetään vain yksi traktori kiinni 3 kuivaajaa, vähenmän kärryjä puintihommissa kun märkänä välivärastossa odottamassa sade ei haittaa mitään.
-
MP-lifti
+
paljon varusteta vakiona
-
kurmaimen tukiraurat menee suoraan - rajoittaa kääntymistä
----------------------------------------------------------------
kiuke / isme
+
parempi kääntyvyys
-
Vaikona ei paljon varusteta
-
Eli kumpi etukuormaaja olis parempi ja miksi?Vaihtoehtoina MP-lifti 275 tai kuikke 65/75
Ittellä on yhdes 265 lifti.On itte kuormaaja ollu ihan hyvä,asennukses oli pientä sanomista.
oliko mikolla se "huono päivä"... kuulemma on aika usein ;D
-
Ei meinannu saara suunvuoroa kun se höpötteli ;)
-
Ei meinannu saara suunvuoroa kun se höpötteli ;)
mikko on oma persoonansa.. hyvät paalipihdit se ainakin tekee, kuormaimista ei ittellä kokemusta (vielä)
-
Mites Isme ja Stolli ?
Kuikat lie aina olleet vähä notkeita mut kai ne joustaa oikeista kohdista. Omissa kuikan kuormaimissa tapit alkaneet jossain vaiheessa pätkähdellä poikki mut niitähän on suht helppo teetättää kunnon ainesta ja sitten kyllä kestäävät.
vaikkei kokemusta Stollista paljoa vielä olekkaan niin voin sanoa että näkyvyys on aivan erilainen stollin takaa kuin quicken kiitos hydraulisten vakaimien :D http://www.stollfront.de/Default.aspx?ID=5109 ja siittä valitset john deeren niin näet ;) meillä on kyllä vanhempi malli kun tämä malli on juuri vasta julkaistu mutta pätevältä vaikutti kun sitä kone-agriassa tutkin...
-
Mites Isme ja Stolli ?
Kuikat lie aina olleet vähä notkeita mut kai ne joustaa oikeista kohdista. Omissa kuikan kuormaimissa tapit alkaneet jossain vaiheessa pätkähdellä poikki mut niitähän on suht helppo teetättää kunnon ainesta ja sitten kyllä kestäävät.
vaikkei kokemusta Stollista paljoa vielä olekkaan niin voin sanoa että näkyvyys on aivan erilainen stollin takaa kuin quicken kiitos hydraulisten vakaimien :D http://www.stollfront.de/Default.aspx?ID=5109 ja siittä valitset john deeren niin näet ;) meillä on kyllä vanhempi malli kun tämä malli on juuri vasta julkaistu mutta pätevältä vaikutti kun sitä kone-agriassa tutkin...
Se on kyllä jännä juttu... Yhtään kertaa en ole kuullut zeror8045:n sanovan mitään huonoa "omista" koneistaan ::) ::)
-
Eli kumpi etukuormaaja olis parempi ja miksi?Vaihtoehtoina MP-lifti 275 tai kuikke 65/75
Ittellä on yhdes 265 lifti.On itte kuormaaja ollu ihan hyvä,asennukses oli pientä sanomista.
vila olis hyvä mut kun sitä ei enää tehdä. >:(
-
Mp-lift edelleen. Ostin kuormaimen päivittäiseen käyttöön v 1998-99. Aisat on vieläki ehjät,vain muutama liitin, o rengas ja letku on vaihdettu. Uudemmista ei kokemusta,mutta jos pitäs laittaa niin tän pohjalaisen tosi puheliaan mikon pyytäsin taas asennusreissulle. Huolimatta siitäki että känkkäränkkä oli viimekerralla iskeny mieheen ;D
-
kuikasta ja liftistä en tiiä, mutta trima 5.0+ on ainakin heikosti maalattu ja letkut lähtee prässäyksistä :-[
-
Meillä kaks quicken kuormaajaa 55 ja 65. Molemmista nostosylinterit vaihdettu koska tunkit umpiruosteessa sisältä.
-
Sylintereitä hurrit ei saa kunnollisia kuikkaan se on tosi.
-
näkyvyys on aivan erilainen stollin takaa kuin quicken kiitos hydraulisten vakaimien :D http://www.stollfront.de/Default.aspx?ID=5109 ja siittä valitset john deeren niin näet ;)
Joojoo hydrauliset joo... Mähän en mistää mitää tiä, mutta ei ainakaan kuvan perusteella näyttäny hydrauliselta vakaimelta tos FZ mallistos. Näyttipä olevan mekaaninen vakaajatanko aisan sisällä piilossa. Voin toki olla väärässäkin, kun kuvasta ei äkkiseltään vakaajan tyyppiä pysty yksiselitteisesti sanomaan. Ainakin noiden kuvien perusteella väittäisin mekaaniseksi. Joka tapaukses siisti ratkaisu, vaikkei ulkoisetkaan vakaajatangot oo mun menoa haitannu...
-
Mites Isme ja Stolli ?
Kuikat lie aina olleet vähä notkeita mut kai ne joustaa oikeista kohdista. Omissa kuikan kuormaimissa tapit alkaneet jossain vaiheessa pätkähdellä poikki mut niitähän on suht helppo teetättää kunnon ainesta ja sitten kyllä kestäävät.
vaikkei kokemusta Stollista paljoa vielä olekkaan niin voin sanoa että näkyvyys on aivan erilainen stollin takaa kuin quicken kiitos hydraulisten vakaimien :D http://www.stollfront.de/Default.aspx?ID=5109 ja siittä valitset john deeren niin näet ;) meillä on kyllä vanhempi malli kun tämä malli on juuri vasta julkaistu mutta pätevältä vaikutti kun sitä kone-agriassa tutkin...
Se on kyllä jännä juttu... Yhtään kertaa en ole kuullut zeror8045:n sanovan mitään huonoa "omista" koneistaan ::) ::)
ei oo omia koneita paljoakaan mutta eipä tuo toisessa koneessa oleva 55 quicke ainakaan kehuja saa kun kauhankulmat pienentyneet vanhoihin verrattuna ja murtovoimakin huonontunut perstuntumalla ja se "uus" softdrive venttiili kusee kokoajan läpi eli kuormain laskee itsellään ja nokkaa ei saa ilmaan mikä on esim. rasvattaessa etuakselia välttämätöntä :P mutta kuormaimesta nappulaa kääntämällä se toki onnistuu... niin ja se näkyvyys on vaan huono kauhan/lumiauran kulmiin tuon 55 quicken takaa verrattuna vanhaan 640 quickeen saatika Stolliin :P Ja stollin kestävyydestä ei voi sanoa mitään kun traktorillakaan ei oo vielä ees 400h ajettu saati sitten kuormainta...
-
Mites Isme ja Stolli ?
Kuikat lie aina olleet vähä notkeita mut kai ne joustaa oikeista kohdista. Omissa kuikan kuormaimissa tapit alkaneet jossain vaiheessa pätkähdellä poikki mut niitähän on suht helppo teetättää kunnon ainesta ja sitten kyllä kestäävät.
vaikkei kokemusta Stollista paljoa vielä olekkaan niin voin sanoa että näkyvyys on aivan erilainen stollin takaa kuin quicken kiitos hydraulisten vakaimien :D http://www.stollfront.de/Default.aspx?ID=5109 ja siittä valitset john deeren niin näet ;) meillä on kyllä vanhempi malli kun tämä malli on juuri vasta julkaistu mutta pätevältä vaikutti kun sitä kone-agriassa tutkin...
Se on kyllä jännä juttu... Yhtään kertaa en ole kuullut zeror8045:n sanovan mitään huonoa "omista" koneistaan ::) ::)
ei oo omia koneita paljoakaan mutta eipä tuo toisessa koneessa oleva 55 quicke ainakaan kehuja saa kun kauhankulmat pienentyneet vanhoihin verrattuna ja murtovoimakin huonontunut perstuntumalla ja se "uus" softdrive venttiili kusee kokoajan läpi eli kuormain laskee itsellään ja nokkaa ei saa ilmaan mikä on esim. rasvattaessa etuakselia välttämätöntä :P mutta kuormaimesta nappulaa kääntämällä se toki onnistuu... niin ja se näkyvyys on vaan huono kauhan/lumiauran kulmiin tuon 55 quicken takaa verrattuna vanhaan 640 quickeen saatika Stolliin :P Ja stollin kestävyydestä ei voi sanoa mitään kun traktorillakaan ei oo vielä ees 400h ajettu saati sitten kuormainta...
Nuo kapustan kulmat ei kyllä mielytä minuakaan. Ja joku tesinki-apina on ne vakaaja-orret suunnitellut.
Niissä vuotaa aika usein syl.tiivisteet,ja tuon keulan nousemattomuuden saa kuntoon kun jiikoolle soittaa ja napisee niin saa sellaisen pienen tulpan joka vaihdetaan letkun taa yhden venttiilin tilalle.
Jotensakkin tarpeettoman massiivisen oloinen uusi kuikka.
Heh.Hyppiviä kirjaimia... ;D
-
juu siis tässä uudessa on joku ihme vakaajatanko systeemi mutta sen saa silti pois päältä nappia painamalla niinkuin "vanhemmasta mallista" ::) mutta siis "vanhemmassa mallissa" on hydraulinen vakain...
Selkis. Hydraulinen vakainhan on toki hyvä, mutta siitä on kai luovuttu osin kalleudenkin takia ja pari mahdollista vuotokohtaakin lisää, kun ikää tulee.
-
juu siis tässä uudessa on joku ihme vakaajatanko systeemi mutta sen saa silti pois päältä nappia painamalla niinkuin "vanhemmasta mallista" ::) mutta siis "vanhemmassa mallissa" on hydraulinen vakain...
Selkis. Hydraulinen vakainhan on toki hyvä, mutta siitä on kai luovuttu osin kalleudenkin takia ja pari mahdollista vuotokohtaakin lisää, kun ikää tulee.
juu se voi olla ja stoll tuli vain sen takia kun aateltiin kokeilla ja se piti tulla tehdas asennuksena vaikkei se kyllä lopulta tullut mutta ahtailla pihoilla lumihommissa kauhan voi nostaa "hytin päälle" ja katsella sitten kattoikkunasta ettei ota mihinkään kiinni kun kone muuttuu kuitenkin "kauhan verran lyhyemmäksi" niin perälevyllä saa rauhassa vedellä hyllyjen välistä lunta pois...
-
vila olis hyvä mut kun sitä ei enää tehdä. >:(
[/quote]
Nostetaas vanha kumpikampi-juttu ylös. Vaikka vanhasta Vilskeestä ei
aika jätä millään, täytys 120 heppaseen laittaa uus kuormaaja noinniinkuin
varalle. MP-Lifti näyttäs näistä nykysistä tekeleistä kuvissa ihan kohtuulliselta.
Mikähän malli tuonkokoiseen istuis parhaiten. Kysymykseni johdosta
olen valmistautunut selkäänpuukotukseen. 8)
-
1000 kg siemensäkki nousee kärryyn
Minulla ollut vuodesta 2001 940 Kuikka tai Valtran tarroillahan se on. Niitä harvoja koneita mistä ei pahaa sanottavaa. 2 käyttövivun vaijeria oon uusinu ja sen ohjauksen muovi(päällysteisen) niveltapin kunnes sorvautin umpiraudasta. Niitä niveltappeja on muuten 199 kappaletta jäljellä jos joku on kypsynyt niihin muovipäällysteisiin ;D Edes yhtään letkua ei oo kuormaajasta mennyt. Silloin kun vielä apulantaa tuli käytettyä niin kerralla nousi 2 kpl 650 kg säkkejä kärryyn.
-
Nyt tuli 5000 tuntia 75 quikkel valtran nokalla. 80% hommista on pelkkää kuormainhommaa
En mä ainaskaan oo vielä mistään sitä rikki saanut vaikka käyttö on ollu aika säälimätöntä
Ohjauksen vaijerit tosin on aikas heikkoja ja alkaa lipsumaan tuhannen tunnin jälkeen
-
ootko koittanu jo tinkata kovan tarjouksen mp-liftistä 8)
-
ootko koittanu jo tinkata kovan tarjouksen mp-liftistä 8)
;D
-
ootko koittanu jo tinkata kovan tarjouksen mp-liftistä 8)
;D
Hinta on kaikille sama mikä mielestäni on hyvä juttu. Kerran yritin tingata mutta Mikko tokaisi että jos hinta ei passaa osta muualta. Mitäs siihen sitte...
-
Mä tykkään MP-liftistä. Niiden asentajatkin suosii samaa kommunikointikaavaa, ajaa autolla pihaan, murahtaa jonka jälkeen alkaa hommiin. Tuloksena on muutama tunti ähellystä, hikeä, tupakantumppeja ja lopulta valmis asennus jonka jälkeen jampat kerää kamansa, murahtaa ja lähtee seuraavaan paikkaan... ;D
Täyden kympin toimintaa, homma pelaa kuin lehtokoneen vessa thaimaan lomamatkalla...
-
ei oo omia koneita paljoakaan mutta eipä tuo toisessa koneessa oleva 55 quicke ainakaan kehuja saa kun kauhankulmat pienentyneet vanhoihin verrattuna ja murtovoimakin huonontunut perstuntumalla ja se "uus" softdrive venttiili kusee kokoajan läpi eli kuormain laskee itsellään ja nokkaa ei saa ilmaan mikä on esim. rasvattaessa etuakselia välttämätöntä :P mutta kuormaimesta nappulaa kääntämällä se toki onnistuu... niin ja se näkyvyys on vaan huono kauhan/lumiauran kulmiin tuon 55 quicken takaa verrattuna vanhaan 640 quickeen saatika Stolliin :P Ja stollin kestävyydestä ei voi sanoa mitään kun traktorillakaan ei oo vielä ees 400h ajettu saati sitten kuormainta...
Niin eli soft drive päällä ei keulaa saa ilmaan, mutta napista kun ottaa sen pois päältä niin nousee komiasti ja pääsee rasvaamaan. Onks se ny sitte vika?
-
ootko koittanu jo tinkata kovan tarjouksen mp-liftistä 8)
;D
Mä tykkään MP-liftistä. Niiden asentajatkin suosii samaa kommunikointikaavaa, ajaa autolla pihaan, murahtaa jonka jälkeen alkaa hommiin. Tuloksena on muutama tunti ähellystä, hikeä, tupakantumppeja ja lopulta valmis asennus jonka jälkeen jampat kerää kamansa, murahtaa ja lähtee seuraavaan paikkaan... ;D
Täyden kympin toimintaa, homma pelaa kuin lehtokoneen vessa thaimaan lomamatkalla...
Hinta on kaikille sama mikä mielestäni on hyvä juttu. Kerran yritin tingata mutta Mikko tokaisi että jos hinta ei passaa osta muualta. Mitäs siihen sitte...
Joo siis tosissaan mä tykkään tyylistä kanssa, jää se joutavan päivänen vatulointi kaupan teon ympärillä pois.
Naapuri oli yrittänyt ostaa kuormaajaa siten että olisi itse asentanut. Mikko oli sanonut että se on sitten 500 kalliimpi, sä soitat kumminkin niin monta kertaa ja kysyt neuvoa. ;D
-
Nyt tuli 5000 tuntia 75 quikkel..
..Ohjauksen vaijerit tosin on aikas heikkoja ja alkaa lipsumaan tuhannen tunnin jälkeen
Minulla eivät nykyiset vaijerit kestäneet 400 tuntia, kun rupesivat lipsumaan läpi lohkon pään säädöistä. Vähän liimaa/massaa niin alkanee pitämään. Mutta miksi kaikki pitää toteuttaa nykyisin niin hemmetin rimpulasti? Pakkasellahan nämä ongelmat yleensä pesivät, mutta ei kai tänne mitään "palmun alle" malleja pitäisi myydäkään???
-
ei oo omia koneita paljoakaan mutta eipä tuo toisessa koneessa oleva 55 quicke ainakaan kehuja saa kun kauhankulmat pienentyneet vanhoihin verrattuna ja murtovoimakin huonontunut perstuntumalla ja se "uus" softdrive venttiili kusee kokoajan läpi eli kuormain laskee itsellään ja nokkaa ei saa ilmaan mikä on esim. rasvattaessa etuakselia välttämätöntä :P mutta kuormaimesta nappulaa kääntämällä se toki onnistuu... niin ja se näkyvyys on vaan huono kauhan/lumiauran kulmiin tuon 55 quicken takaa verrattuna vanhaan 640 quickeen saatika Stolliin :P Ja stollin kestävyydestä ei voi sanoa mitään kun traktorillakaan ei oo vielä ees 400h ajettu saati sitten kuormainta...
Niin eli soft drive päällä ei keulaa saa ilmaan, mutta napista kun ottaa sen pois päältä niin nousee komiasti ja pääsee rasvaamaan. Onks se ny sitte vika?
No uudessa on nappula hytissä ja muutenkin voimaa eritavalla eikä kauhakaan laske kokoaikaa ja jousitus toimii jopa ilman kauhaa kun vanhat aisat vaatis yli tonnin tavaraa ennenkuin joustivat kunnolla :P Mutta uudessa on silti paskat kauhanliikevarat eikä sieltä näe mitään mutta on sentään suorassa ja toimivat paremmin kuin vanhat aisat ;D Stolli on toiminut oikein hyvin eikä paluuta quickeen ole näkyvissä...
-
ootko koittanu jo tinkata kovan tarjouksen mp-liftistä 8)
;D
Mä tykkään MP-liftistä. Niiden asentajatkin suosii samaa kommunikointikaavaa, ajaa autolla pihaan, murahtaa jonka jälkeen alkaa hommiin. Tuloksena on muutama tunti ähellystä, hikeä, tupakantumppeja ja lopulta valmis asennus jonka jälkeen jampat kerää kamansa, murahtaa ja lähtee seuraavaan paikkaan... ;D
Täyden kympin toimintaa, homma pelaa kuin lehtokoneen vessa thaimaan lomamatkalla...
Hinta on kaikille sama mikä mielestäni on hyvä juttu. Kerran yritin tingata mutta Mikko tokaisi että jos hinta ei passaa osta muualta. Mitäs siihen sitte...
Joo siis tosissaan mä tykkään tyylistä kanssa, jää se joutavan päivänen vatulointi kaupan teon ympärillä pois.
Naapuri oli yrittänyt ostaa kuormaajaa siten että olisi itse asentanut. Mikko oli sanonut että se on sitten 500 kalliimpi, sä soitat kumminkin niin monta kertaa ja kysyt neuvoa. ;D
Tää o niin totta! Hienoo kattoa uutta konetta ja asennus on tehty vähä sinneppäin hutasemalla. Ei varmaan oikeen mieltä ylennä jos nuppi on sen satkun kone ja 8000€ lisäälaite tuo semmosen halppiskoneen leiman päälle...
-
Tuo mun kuormaaja on -05 asennettu enkä oikein keksi siitä moitittavaa. Vaijerit ja johdot ihan siististi vedetty.
-
Nyt tuli 5000 tuntia 75 quikkel..
..Ohjauksen vaijerit tosin on aikas heikkoja ja alkaa lipsumaan tuhannen tunnin jälkeen
Minulla eivät nykyiset vaijerit kestäneet 400 tuntia, kun rupesivat lipsumaan läpi lohkon pään säädöistä. Vähän liimaa/massaa niin alkanee pitämään. Mutta miksi kaikki pitää toteuttaa nykyisin niin hemmetin rimpulasti? Pakkasellahan nämä ongelmat yleensä pesivät, mutta ei kai tänne mitään "palmun alle" malleja pitäisi myydäkään???
Olethan tietoinen ettei vaijereita saa öljytä? Voiteluun silikonia.
-
En tiijjä muista kuormaimista sanua mittää, mutta mp-lift on hyvä. Kummassai rattorisa on semmone nokala.
-
Korjaan aiemmin kirjoittamaani komenttia ja pyydän anteeksi aiheetonta kommenttia Mikko Perältä.
Kommenttini eivät perustuneet omakohtaiseen asennukseen/kokemukseen.
-
Korjaan aiemmin kirjoittamaani komenttia ja pyydän anteeksi aiheetonta kommenttia Mikko Perältä.
Kommenttini eivät perustuneet omakohtaiseen asennukseen/kokemukseen.
Onko tullu palautetta ;D