Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: cowboy_ - 20.05.16 - klo:23:17

Otsikko: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: cowboy_ - 20.05.16 - klo:23:17
N142 Versu hydrauliikkaongelma, miten lohkot pitäisi säätää että saa kytketty hydeletkuja tähän koneeseen, koko ajan on jotain vastapainetta?

Koneesta löytyy neljä lohkoa, power beyond ja niin edelleen. Ja mitä ne ledit lohkoissa tarkoittaa, siinä on pari joka palaa vihreenä ja pari keltasena. Vika, rikki, paskana?

Juu en sit omista tätä konetta, mutta joudun ajamaan sillä. :D
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: jupe - 20.05.16 - klo:23:40
laita yhteen muistipaikkaan esim m2 sellaiset säädöt että joka lohko kun painaa sen jatkuvalle käytölle niin se onkun kellunta. sitten vain nuppi siihen asentoon ja sitten käännetään kytkettävä lohko kellunnalle.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: W124 - 21.05.16 - klo:08:53
Olen saanut kytkettyä letkut painamalla vivun kellunnalle ilman muistipaikkoja. Esim. Kolmoslohko vivun naksautus alas ja letkun kytkentä. Jos toinen ei mene niin olen naksauttanut vivun ylöspäin ja sitten on onnistunut. Kellunta on päällä noin 30 sekuntia vivun naksautuksesta eli jos ei onnistu niin joutuu käymään ohjaamossa uudestaan. Ilmeisesti tuo muistipaikka on se oikea tapa toimia...

Liitännät osoittavat eri suuntiin siten, että toinen letku kytketään oikealta ja toinen vasemmalta. Kiertämistä tulee paljon. Sopivasti linkkuun peruuttamalla voi onnistua yhdeltä puolelta. Systeemin on suunnitellut insinööri joka ei ole ikinä kytkenyt yhtäkään työkonetta traktorin perään. Ihmettelen vain miten se on päässyt tuotantoon...

P.S. Muista aktivoida hydrauliikka napista päälle
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Oksa - 21.05.16 - klo:08:58
onko tuossa taas kyseessä se " kyllä minä tiedän" asenne suunnitelupuolella?   luulisi asiakaspalautteen jo moisen hylkivän linjalta ennen isännän tuloa...                             vieläkö isännät muuten pääsee kattomaan kun laittavat pyöriä omaan valtraan?
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: W124 - 21.05.16 - klo:09:07
onko tuossa taas kyseessä se " kyllä minä tiedän" asenne suunnitelupuolella?   luulisi asiakaspalautteen jo moisen hylkivän linjalta ennen isännän tuloa...                             vieläkö isännät muuten pääsee kattomaan kun laittavat pyöriä omaan valtraan?

Ilmeisesti siinä haluttiin ratkaista ongelma että letkut hankautuvat/ruttaantuvat hinattavaan työkoneeseen. Kyllähän letkut siististi Valtrassa asettuvatkin, mutta kytkennästä tuli aika show.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Oksa - 21.05.16 - klo:09:32
ite olen nähnyt kyllä noissa hinattavissa koneissa aika hyvin vedettyjä letkulinjoja joissa ei aphemmin hankausta tapahdu vaikka liitimet lähekkäin samalla puolella...                         luulisi sen työturvallisuudenkin jotain vaikuttavan...
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: kylmis - 21.05.16 - klo:11:42
N3 nuo on toteutettu niin, että parit ovat aina samalla puolella, jonka ansiosta kiertämistä ei ole juuri tarvinnut tehdä.

Sinänsä tämä keksintö voi olla ihan käyttäjiltäkin tullutta palautetta. Moni voi olla hyvinkin tyytyväinen tähän systeemiin ja onhan tämä ratkaisu läpäissyt demoversiona hyvin laajapohjaisen käyttäjäkunnan, jos tämä olisi aivan susi ollut, niin olisihan se moitittu poistettavaksi. :)
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: rjm - 21.05.16 - klo:11:44
Virrat päälle ja painelee nappeja/ joystikkia tms.. edestakaisin niin lähtee paineet pois?
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: J.A - 21.05.16 - klo:13:08
Virtaus pienimmälle, 10%, joikkarin lohkot saa kelluntaan, kun painat ylintä nappia ja lykkäät eteen ylös (1-lohko), ja/tai sivulle oikealle (2-lohko). Muut lohkot menee, kun pökkäät vivun ihan alas. Tämä kaikki siis niin, että virtaus on pienimmällä. Ainakin 3- ja 4 -sarjan malleissa näin.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: +200 - 21.05.16 - klo:13:19
Kovin hankalalle kuulostaa pieniasia :o :o
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: SAS - 21.05.16 - klo:14:12
Ohjekirja jää monelta lukematta sieltä aiheen ottaa ja kopio hyttiin oman sivun näin se menee.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Ärrpää - 21.05.16 - klo:14:46
Kovin hankalalle kuulostaa pieniasia :o :o

 Ihan amerikkaa olis semmonen vipu siinä pikaliittimien vieressä josta saa paineet pois, pitäisköhän semmonen ihme ihan patentoida...valtu rules...
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: vms1 - 21.05.16 - klo:14:51
Mä olen kuullu että ykkös ja kakkos sarjassa ei ole tota 10%\ kelluntaa. Yksi vaihtoehto siis on että kääntää hyden tonne vaikka toiseen muistipaikkaan ja sitten sieltä asetusvalikosta säätää joka venttiilin kohdalle kellunan. Tämän jälkeen aina kun vaihtaa konetta niin laitta kyseiseen muistipaikkasn hydrauliikan ja napsauttaa jokaisen lohkon vivun kellunta asentoon. Toki tällaiset jutut rupee olemaan vaikeita tilapäisille käyttäjille.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Oksa - 21.05.16 - klo:15:15
juuri tuon kikkailun olen huomannu monasti rajoittavan, ainakin itteni, tuon valtun käytön kyllä minimiin.... pitää tehä kaikkea kikkailua että saa koneet kiinni ja käyntiin... kene etu jos jotain sattuis..?  tilapäisapu jäis vajaaksi...
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: vms1 - 21.05.16 - klo:19:35
Ei toi asetuksilla keikkailu mitään ihmeellistä ole. Ihan samat jutut ja kommervenkit kaikissa on jos otetaan sieltä edistyneemmästä päästä mallisarjaa. Täynnä erinäköisiä asetuksia noin nykyraktorit on.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: jupe - 21.05.16 - klo:21:50
kyllä mulla ainakin jos on jotain pientä työkoneiden kanssa kikkailua ja siirtoja, niin a-sarjalainen lähtee mukaan. Tykkään siitä yksinkertaisuudesta ja matalana kivempi hyppiä sisään ja ulos. Talossa on yksi hi tech mezzo ja t versu myöskin.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: vms1 - 21.05.16 - klo:21:54
Ëdellinen on kyllä niin totta. Nurkkahommiin pitäisi olla joku hyvin yksinkertainen ja mahdollisimman mekaaninen laite. (voi se olla sähköohjattukin kunhan ei ole kuittailuja ja säätöjä) pikkuhommissa raktorin pitää toimia niin että kun vivusta vetää niin tapahtuu sen enempää ihmettelemättä. Nä säätö ja sähköhirmut on parhaimmillaan kun tehdään samaa hommaa päivästä toiseen viikkotolkulla eikä sen enempää vaihdella koneita.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: ilkka - 21.05.16 - klo:21:54
Kovin hankalalle kuulostaa pieniasia :o :o

 Ihan amerikkaa olis semmonen vipu siinä pikaliittimien vieressä josta saa paineet pois, pitäisköhän semmonen ihme ihan patentoida...valtu rules...


Joo jenkki deereissä on sellanen paineen vapautusvipu pikaliittimissä. Muistaaks kukaan oliko sellanen jo 70-luvulla ?
No ainaski 50 -sarjan jenkki deereissä sellanen oli 1980 -luvun alkupuolella. Korjatkaa jos oon väärässä.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Cutana - 21.05.16 - klo:21:57
Yhden ännän omistajan neuvoin miten letkut ilman lekaa. Omassa on kellunnat ilman kikkailuja.Tosin Etuk. vaatii koneen sammutuksen,virta päälle,ei vaadi koneen pyörivän.Paalipihdin kytkentä siis.Isompi ongelma on Auringossa lämpeevä/turpoova ison cilindeerin öljy.Menee liitin piukalle.Traktorissa ei. Simple.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Cutana - 21.05.16 - klo:21:59
On meillä kestohekotus valmettimiehistä.
"Mistä se kuitataan"
 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Cutana - 21.05.16 - klo:22:00
Ja hydrauliventtiilin käyttöä varten monistaa ohjekirjan sivu hyttiin. Voi *****.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: jariman - 21.05.16 - klo:22:13
Yhden ännän omistajan neuvoin miten letkut ilman lekaa. Omassa on kellunnat ilman kikkailuja.Tosin Etuk. vaatii koneen sammutuksen,virta päälle,ei vaadi koneen pyörivän.Paalipihdin kytkentä siis.Isompi ongelma on Auringossa lämpeevä/turpoova ison cilindeerin öljy.Menee liitin piukalle.Traktorissa ei. Simple.

*****kytke paalipihdin pikaliittimet keskenään, jos toinen uros ja toinen naaras,
         Väliajaksi, ei tee enää juurikaan painetta, helpottaa hommaa
         Huomattavasti.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: SAS - 22.05.16 - klo:08:10
Ja hydrauliventtiilin käyttöä varten monistaa ohjekirjan sivu hyttiin. Voi *****.
No siitä kopiosta on hyötyä myös lomittajalle ja muille rengeille ,mutta cutana  osaa kaiken ja edellyttää sitä kaikilta.
Mulla on N eikä siinä ole sähköisiä venttiilejä on kätevät käyttää ja toimivat .
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: +200 - 22.05.16 - klo:09:26
Ëdellinen on kyllä niin totta. Nurkkahommiin pitäisi olla joku hyvin yksinkertainen ja mahdollisimman mekaaninen laite. (voi se olla sähköohjattukin kunhan ei ole kuittailuja ja säätöjä) pikkuhommissa raktorin pitää toimia niin että kun vivusta vetää niin tapahtuu sen enempää ihmettelemättä. Nä säätö ja sähköhirmut on parhaimmillaan kun tehdään samaa hommaa päivästä toiseen viikkotolkulla eikä sen enempää vaihdella koneita.
Museomallin autopoweria ei tartte kuittailla mistään.Senkun tykkää letkut reikiinsä ja antaa mennä 8)
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: vms1 - 22.05.16 - klo:10:10
Ja hydrauliventtiilin käyttöä varten monistaa ohjekirjan sivu hyttiin. Voi *****.
No siitä kopiosta on hyötyä myös lomittajalle ja muille rengeille ,mutta cutana  osaa kaiken ja edellyttää sitä kaikilta.
Mulla on N eikä siinä ole sähköisiä venttiilejä on kätevät käyttää ja toimivat .

Ei nää sähköhimmelit ole millekään lomittajalle tai satunnaisella rengille tehtyjä. Ne on kyllä ihan ammatikseen ajaville ja koska niille noin on kätevät niin sellaiset kannattaa olla. Se piharaktori kannattaisi kyllä sitten olla a sarjalainen tai perus haiteckejä jolla koulutettu apina kin tulee toimeen. Sen pystyy antamaan kierto palkinnoksi satunnaisella ajajalle joka tulee myös toimeen sen kanssa. Sama toistuu muilla merkeillä. Ittellä oli lainassa viime kesänä joku ihme jontikka ja kyllä senkin kanssa oli aika ihmeissään. Säätöä ja naviskaa oli paljon ja kun työkone oli vielä isobus versio niin se ei ainakaan helpottanut tilannetta. Toki siihenkin olisin tykästynyt jos olisi opiskellut koneen huolella niin 500 tunnin päästä olisi ollut varmasti hyvä.silloin vaan pääasia oli saada rehut pakettiin.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Oksa - 22.05.16 - klo:20:53
ja kun vanha koira ei taho muutenkaan oppia näitä kotkotuksia joita vielä päivitetään nopsaan ihan uusiks niin pakko on ajella näillä toisten vanhoilla radoilla joista jotain jopa ymmärtää käyttääkin...                                   ja kun liian monimutkainen niin paljon näkyy isänniltä jäävän hyödyntämättä... siispä kallis investointi turhaan.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 24.05.16 - klo:03:03
Yhden ännän omistajan neuvoin miten letkut ilman lekaa. Omassa on kellunnat ilman kikkailuja.Tosin Etuk. vaatii koneen sammutuksen,virta päälle,ei vaadi koneen pyörivän.Paalipihdin kytkentä siis.Isompi ongelma on Auringossa lämpeevä/turpoova ison cilindeerin öljy.Menee liitin piukalle.Traktorissa ei. Simple.

*****kytke paalipihdin pikaliittimet keskenään, jos toinen uros ja toinen naaras,
         Väliajaksi, ei tee enää juurikaan painetta, helpottaa hommaa
         Huomattavasti.
Juu ja pysyy puhtaana, ite yleensä irrottaessa painan urosta jotain rautaa vasten ja tirautan vähän öljyä, johonkin ek-tappiin, niin menee sitten lämpösemmälläkin liittimet takaisin kiinni  ;)
Mulla kaikissa ek-lisälaitteissa uros- ja naarasliitin, niin menee aina oikein päin kytkentä  ;)
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Oksa - 24.05.16 - klo:08:05
onko porukalla muuten noita esim. fasterin läpällisiä kansia noissa liittimissä muuallakin?  esim. etukuormaajassa?   ite huomannu että aika monella nuo hihnan päässä roikkuvat painettavat tulpat jälellä asennuksista ja niiden mukan olen huomannu ettäa ika moinen määrä paskaa menee liittimeen sisään kun käyttää... harva niitä putsaa...     ja sitten takana nuo kumitutinmalliset... niissä pikkasen paskaa siirtyy liittimen kautta kiertoon...                                 ei hirviästi tee mieli lainata värkkejä...
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 24.05.16 - klo:10:26
onko porukalla muuten noita esim. fasterin läpällisiä kansia noissa liittimissä muuallakin?  esim. etukuormaajassa?   ite huomannu että aika monella nuo hihnan päässä roikkuvat painettavat tulpat jälellä asennuksista ja niiden mukan olen huomannu ettäa ika moinen määrä paskaa menee liittimeen sisään kun käyttää... harva niitä putsaa...     ja sitten takana nuo kumitutinmalliset... niissä pikkasen paskaa siirtyy liittimen kautta kiertoon...                                 ei hirviästi tee mieli lainata värkkejä...
Mulla on fasterin pikaliitin yhden koneen etukuormaajassa ja se on tullut kalliiksi, kun yksi 800 euron sähkölohkokin vaihdettiin kun kulumisen takia lohko ei antanut öljyä läpi kaikissa tilanteissa. Nyt lohko metallipannalla kiinni ja harkitsen sen korvaamista tavallisilla pikaliittimillä. Tuo fasteri siis kulunut väljäksi muutamassa vuodessa vaikka irrotettu tasan kerran vuodessa, kallista paskaa  >:(
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Cutana - 24.05.16 - klo:19:57
Yhden ännän omistajan neuvoin miten letkut ilman lekaa. Omassa on kellunnat ilman kikkailuja.Tosin Etuk. vaatii koneen sammutuksen,virta päälle,ei vaadi koneen pyörivän.Paalipihdin kytkentä siis.Isompi ongelma on Auringossa lämpeevä/turpoova ison cilindeerin öljy.Menee liitin piukalle.Traktorissa ei. Simple.

*****kytke paalipihdin pikaliittimet keskenään, jos toinen uros ja toinen naaras,
         Väliajaksi, ei tee enää juurikaan painetta, helpottaa hommaa
         Huomattavasti.
Näin on. Mulla vaan sellaset lattapääpikaliittimet,helppo siivota. Molemmat itseasiassa urokset,käytän pihtiä joskus takanakin. Eihän tuo konsti olis tupla naaraat kiinittää pihtiin ja letkut siihen. Multa hajosi usein noita tavan uroksia,Temalaisten kautta noihin lattapäisiin.  Flat Face google löytää. Monta vuotta ollu jo. Tosin painetta ei saa nappia painamalla pois. Jäätyy naaras herkästi talvella  mutta niinhän ne muutkin.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Cutana - 24.05.16 - klo:20:14
Ja hydrauliventtiilin käyttöä varten monistaa ohjekirjan sivu hyttiin. Voi *****.
No siitä kopiosta on hyötyä myös lomittajalle ja muille rengeille ,mutta cutana  osaa kaiken ja edellyttää sitä kaikilta.
Mulla on N eikä siinä ole sähköisiä venttiilejä on kätevät käyttää ja toimivat .
Heh. Eläs nyt hermostu :)
Mielestäni Agccolaisessa on hieman vaikeita juttuja, hydrauliikka esimerkkinä tuo kellunta on hieman vaikea.Tai se pikanuppi virtauksen säätö,oli siihen asti minusta hyvä oivallus ku eka kerran käytin sitä,toisin sanoen kun käännät namiskuukkelia niin toiminto keskeytyy ja taas pitää kuitata. Enkä minäkään tuota uudempaa anna lomittajalle jos ei ole pätevä. Tai sellaiselle yleensäkkään joka ei ilman ohjekirjaa paalipihtiä kiinni saa. Jos ny lypsää osaa ni touhuan jonkun naapurin vesselin nostamaan pallerot.
Ja Mulla luki kuule joskus alushousuissaki valametti,olin valametin mies viimesen päälle. Maksattivat vaan liikaa protohommiaan niin tulin siihen tulokseen ettei tähän kotimaiseen traktoriin kannata mökkiään uhrata ;D
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: andrew - 24.05.16 - klo:21:23
Nykyään masseyssä on pienet vivut hydrauli liittimien vieressä yksi per pari. Joista lähtee liittimet vaivatta irti oli sitten painetta letkussa tai ei.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: SAS - 24.05.16 - klo:21:56
Ja hydrauliventtiilin käyttöä varten monistaa ohjekirjan sivu hyttiin. Voi *****.
No siitä kopiosta on hyötyä myös lomittajalle ja muille rengeille ,mutta cutana  osaa kaiken ja edellyttää sitä kaikilta.
Mulla on N eikä siinä ole sähköisiä venttiilejä on kätevät käyttää ja toimivat .
Heh. Eläs nyt hermostu :)
Mielestäni Agccolaisessa on hieman vaikeita juttuja, hydrauliikka esimerkkinä tuo kellunta on hieman vaikea.Tai se pikanuppi virtauksen säätö,oli siihen asti minusta hyvä oivallus ku eka kerran käytin sitä,toisin sanoen kun käännät namiskuukkelia niin toiminto keskeytyy ja taas pitää kuitata. Enkä minäkään tuota uudempaa anna lomittajalle jos ei ole pätevä. Tai sellaiselle yleensäkkään joka ei ilman ohjekirjaa paalipihtiä kiinni saa. Jos ny lypsää osaa ni touhuan jonkun naapurin vesselin nostamaan pallerot.
Ja Mulla luki kuule joskus alushousuissaki valametti,olin valametin mies viimesen päälle. Maksattivat vaan liikaa protohommiaan niin tulin siihen tulokseen ettei tähän kotimaiseen traktoriin kannata mökkiään uhrata ;D
Ulkolainen ruokakin on paljon parempaa kuin kotimainen ja koko ajan tuonti kasvaa,pian ei tarvita suomen maajusseja kuin maiseman hoitoon. ;D
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: cowboy_ - 30.05.16 - klo:23:11
Kiitos vastauksista, sain pari lohkoa toimimaan, enään 3 jäljellä. Kukaan ei tiedä mitä ne ledilamput tarkoittaa, joskus palaa keltasena ja joskus vihreenä?

Ja ohjekirja ei paljoakaan auta näissä asioissa, valitettavasti. Eikä Suomalaisen ruuan syöminen...
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: milkboi - 30.05.16 - klo:23:22
Nykyään masseyssä on pienet vivut hydrauli liittimien vieressä yksi per pari. Joista lähtee liittimet vaivatta irti oli sitten painetta letkussa tai ei.
Nyykkärissä on ihan oikeat uivat asennot. :D
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: ilkka - 31.05.16 - klo:00:40
Nykyään masseyssä on pienet vivut hydrauli liittimien vieressä yksi per pari. Joista lähtee liittimet vaivatta irti oli sitten painetta letkussa tai ei.
Nyykkärissä on ihan oikeat uivat asennot. :D

Moottorin on oltava käynnissä jotta ne uivat, ainaski sähköventtiilit.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: lynx700500 - 31.05.16 - klo:05:24
Jotenkin absurdi tilanne että kukaan ei tiedä miten valtraan saa letkut kiinni. En tiedä kyllä itsekkään kun massikkaan ne menee työntämällä ja irtoaa vetämällä, oli sähkö lohko tai mekaaninen.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: SamiT - 31.05.16 - klo:07:39
Näin ne ongelmat muuttuvat, uuteen Valtraan ei osa käyttäjistä saa letkuja kiinni ja mun kohta 12th ajetussa Megassa ei aina meinaa pysyä letkut kiinni ensimmäisen painesyklin aikana.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: Oksa - 31.05.16 - klo:08:06
onko vaivannu pitkään?   mites megan liittimen vaihto olisko apua moiseen... väljä?
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: kylmis - 31.05.16 - klo:09:22
Jotenkin absurdi tilanne että kukaan ei tiedä miten valtraan saa letkut kiinni. En tiedä kyllä itsekkään kun massikkaan ne menee työntämällä ja irtoaa vetämällä, oli sähkö lohko tai mekaaninen.
Massikoissa on parhaat hydrauliikkaliittimet, ne ei ole risanneet vielä ikinä. Valmeteissa parhaat liittimet on 805:ssa, selvä holkkilukitus liittimessä, sen kun saa päälle, niin liitos on luotettava. Metsosta alkaen on enemmän ja vähemmän sylkemisongelmaa, mikä on aika kyllästyttävää.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: W124 - 31.05.16 - klo:09:27
Jotenkin absurdi tilanne että kukaan ei tiedä miten valtraan saa letkut kiinni. En tiedä kyllä itsekkään kun massikkaan ne menee työntämällä ja irtoaa vetämällä, oli sähkö lohko tai mekaaninen.
On tässä keskustelussakin jo esitetty kome tapaa... Jokainen tyylillään.

Kyllä tämä letkujen kiinnitys päivittäiseltä käyttäjältä nopeasti menee. Ja se, että joutuu laittamaan muistipaikan päälle tai heilauttamaan vipua on traktorimaailmassa ja sen ongelmissa aika pientä. Käsitykseni ja kokemuksieni mukaan hyvin toimivaa kamaa.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: SamiT - 01.06.16 - klo:07:24
onko vaivannu pitkään?   mites megan liittimen vaihto olisko apua moiseen... väljä?

On se vaivannut jo ainakin viimeiset 4000 ajotuntia, ei ole niin iso kiusa ollut jos silloin tällöin ensimmäinen paineisku letkun sylkee pois että olisin asialle jotakin vaivautunut tekemään. Sen saa kai korjattua kun purkaa Fasterin liittimen ja putsaa sieltä vuosien varrella lukitussysteemiin menneen maa-aineksen pois. Jos joskus tulisi katsottua tai sitten ei.
Otsikko: Vs: Valtra Versu hydrauliikkaongelma..
Kirjoitti: jariman - 02.06.16 - klo:08:17
onko vaivannu pitkään?   mites megan liittimen vaihto olisko apua moiseen... väljä?

On se vaivannut jo ainakin viimeiset 4000 ajotuntia, ei ole niin iso kiusa ollut jos silloin tällöin ensimmäinen paineisku letkun sylkee pois että olisin asialle jotakin vaivautunut tekemään. Sen saa kai korjattua kun purkaa Fasterin liittimen ja putsaa sieltä vuosien varrella lukitussysteemiin menneen maa-aineksen pois. Jos joskus tulisi katsottua tai sitten ei.

****pikaliittimissä se probleemaa, eli yhteensopivuudessa.
Fasterin pikaliittimissä karan jousivoima kohtuullisen pieni, kun
Taas halpis Kiina/ vinkuintia jousivoima järkyttävän suuri karassa.

Pahimmillaan perinteisessä pikaliittimissä, toinen karapuoli täysin auki,
Toinen kiinni, öljy liikkuu vain paineella toiseen suuntaan, toiseen ei
Sit millään.

Sit fasterin pus bull pikaliittimissä ampuu letkut irti, kun toisen puoliskon
Kara ei aukea.

Ongelma ratkeaa aika pitkälti sopivan löysän jousivoiman omaavalla pikaliitinpuoliskolla.
Eli jousivoima pitää olla kohtuullisen samansuuruinen molemmissa
Pikaliitinpuoliskoissa.

Eli pikaliitin nippa ostaessa kokeile peukalolla karan jousen jäykkyys.
Pahimmillaan halpiskinukkiliittimissä ei jaksa peukalolla painaa
Karata alas, ruuvarilla ja lujaa >:(

Muutama vuosi sitten tuli Tän asian kanssa takuttua, kaaressa metallijätepönttöön
Halpiskinukkiliittimet.

Koko Tampereen hydrauliliikkeet sai kiertää läpi, et löytyi sopivan oloiset
Pikaliittimet.

Ikh löytyy fasterin originaalia pikaliittimiä, sopii keskenään