Agronet
Keskusteluaiheet => Metsätalous => Aiheen aloitti: isojussi - 31.03.16 - klo:20:14
-
Mikähän mahtaa olla kun saha käy kylmänä täysin moitteettomasti, mutta kun vähän lämpiää niin ei kestä enää kaasua. Merkkihuollossa putsasivat kaasarin ja sanoivat että pelaa. Ja paskanmarjat, mehtään kun pääsin niin sama homma.
Saha on vm.2006 ja vähällä käytöllä ollut.
-
Kaasarin kalvot venyneet pilalle vaihda uudet kalvot niin saattaa vika korjaantua.
-
Täytyy kokeilla.
-
Ei suoraan osu vika kuvaukseen, mutta meillä käyntihäiriöitten vika löytyi polttoaine letkuista joten sellaista paskaa materiaalia mikä hapertuu aikojen saatossa.
-
Ei suoraan osu vika kuvaukseen, mutta meillä käyntihäiriöitten vika löytyi polttoaine letkuista joten sellaista paskaa materiaalia mikä hapertuu aikojen saatossa.
Mulla oli Hussessa noin. Sit se bensaletkun pään suodatin takelteli ja jumitti vääriin asentoihin.
-
Bensaletkun ja suodattimen sieltä tankista saisi vaihtaa jo ihan perushuoltona.
-
Kesä/talvi imuilmanohjauslevy oikein keliin
Nähden
Sthilin ominaisuus, tulpanjohto, ja tulpanjohdon
Hatussa oleva liitinspiraali löysä, ei anna kunnon
Kontaktia , pirullinen vika, sai etsiä hetken aikaa
Tyyppivika ms 200 , jos saha käyttämättä kauan,
2- tahtiöljy kuivaa kaasariin, on niin pienet kanavat,
Ettei saa puhdistettua, uusi kaasari, ja käytettävä
Pienkonebensaa, ainakin pari tankillista ennen
Seisomaan jättämistä, yli puolivuotta.
-
tuo kaasarin ultrapesukaan ei taho auttaa jos tavon 2 tahti ööliä vielä. mutta kalvot ja tuo pensaletku siinä tankin läpiviennillä on se akilleen... itellä tuo poloinen saabi kirkua pitkän päivän ja silti toimii... eka letku noin 5 vuoden käytön jälkeen joten laatu aika hyvä mutta seisova kone ei tahoi toimia jos korkiaviritteinen... syntistä pensaa koneeseen ja laittaa huutamaan nippusiteellä jonnekin penkalle tankillisen ja sitten kattoo jos temppuilee niin purkua ja osan vaihtoa. sanoi mulle yks asentaja. kun käytetyn ostoa havittelin.
-
Huskuis ainakin tuo polttoaineletku on mystisen käyntihäiriön pääasiallisin syy.Ja jos on normibensaa ollut niin kyllä se haperruttaa.Kalvoihin ei huskuss ole tullut ongelmaa.Ja kuin on, onko tankin ilmansaanti kunnossa, se sihti saattaa myös tihkaantua että jonkun aikaa käy ja sitten ei saa enää polttoainetta.
-
Tankkia ei koskaan kannata ajaa tyhjäksi, ja jättää konetta seisomaan pitkäksi aikaa. Itellä joskus jäi raivuri talveksi tyhjällä tankilla seisomaan, ja ongelmat alkoi. Tyhjäkäynti temppuili, eikä sahaa meinannut saada käyntiin ollenkaan. Vaihdoin kalvot, bensaletkut, ym. mutta ei kummemin tepsinyt. Varmaan kanavat kittantuivat kuivuneesta polttoaineesta. Lopulta sain sahan toimimaan joten kuten, mutta ei kuitenkaaan 100%. Opetus: käyttä pienkonebensaa, ja käynnisstä saha tankin tyhjennettyä ennen talvisäilytystä.
-
N.90% käytetty pienkonebensaa tuossa sahassa. On joo kuulemma kanavat tuossa kiinan zamassa niin pienet että töhnääntyy umpeen.
Ei viittis ekana uutta kaasaria, ainakaan samanlaista ostaa, on minusta aika kallis n.130€. Kokeilin tuota korvausilma hommaa avaamalla tankinkorkin, mutta ei merkitystä.
-
Onko kaasuttajan pulssiletku kunnossa? Se on tuttavan 200:n ongelma ollut...
-
Onko kaasuttajan pulssiletku kunnossa? Se on tuttavan 200:n ongelma ollut...
Perskules kun saha pelaa kylmänä ihan ok, voiko tuo vika vaikuttaa siihen?
-
Mulla oli samaa oiretta aikoinaan, ultraäänipesurilla pesin useasti. Sitten ostin uuden kaasarin ja pelannut kuin kello siitä saakka, nykyään vanhan isännän saha.
-
Kaveri laitto uuden kaasarin tilaukseen, hinta 35€. En tiiä mistä tulee, mutta eipä tuolla väliä. Tai kiinastahan melkein kaikki tulee, vielä.
-
Kaveri laitto uuden kaasarin tilaukseen, hinta 35€. En tiiä mistä tulee, mutta eipä tuolla väliä. Tai kiinastahan melkein kaikki tulee, vielä.
Kiinalainenhan se kaasari onkin, joten eikun suoraan sieltä. Löytynee Ebaysta helpostikin.
-
Kaveri laitto uuden kaasarin tilaukseen, hinta 35€. En tiiä mistä tulee, mutta eipä tuolla väliä. Tai kiinastahan melkein kaikki tulee, vielä.
Kiinalainenhan se kaasari onkin, joten eikun suoraan sieltä. Löytynee Ebaysta helpostikin.
Olisko sama vaiva raivurissa FS480, joka tankillisella säätö muuttuu?
-
Ei suoraan osu vika kuvaukseen, mutta meillä käyntihäiriöitten vika löytyi polttoaine letkuista joten sellaista paskaa materiaalia mikä hapertuu aikojen saatossa.
Täälläkin bensaletku oli ongelmana..
-
omassa kesti sen 5 vuotta mutta kuinkahan kauan tää uudempi?
-
Ei suoraan osu vika kuvaukseen, mutta meillä käyntihäiriöitten vika löytyi polttoaine letkuista joten sellaista paskaa materiaalia mikä hapertuu aikojen saatossa.
Täälläkin bensaletku oli ongelmana..
Mulle laitettiin muoviletkusta lopulta, kun vuoden välein veti ilmaa ja vuoti :-\
Nykyään kaikki kumijutut tullee kiinasta! Polkupyörän renkaatkaan ei kestä käyttämättömänäkään kun pari kautta >:(
-
Ennen oli kaikki lujempaa 444 huskussa alkuperäinen letku samoin 254 ja jontikkaan laitoin kevättalvella uuden ja heti alkoi ongelmat turhaan vaihdoin tosin taisi alkaa pelaamaan kun putsasin kaasuttimen.
-
Ei suoraan osu vika kuvaukseen, mutta meillä käyntihäiriöitten vika löytyi polttoaine letkuista joten sellaista paskaa materiaalia mikä hapertuu aikojen saatossa.
Täälläkin bensaletku oli ongelmana..
Mulle laitettiin muoviletkusta lopulta, kun vuoden välein veti ilmaa ja vuoti :-\
Nykyään kaikki kumijutut tullee kiinasta! Polkupyörän renkaatkaan ei kestä käyttämättömänäkään kun pari kautta >:(
Ko. valtion väestönkasvusta kyl huomaa, et kumituotteet eivät ole se vahvin osaamisalue. ::)
-
Metritavarana saa kunnon letkua kun osaa pienkonekorjaajalta kysyä. Kestää kauemmin mitä itse saha.
-
Ei suoraan osu vika kuvaukseen, mutta meillä käyntihäiriöitten vika löytyi polttoaine letkuista joten sellaista paskaa materiaalia mikä hapertuu aikojen saatossa.
Täälläkin bensaletku oli ongelmana..
Oliskos oikeesti nykyinen poltoaine letkun kestävyyteen vaikuttava juttu.Muoviletku ei ratkaise ongelmaa koska se kovettuu ja tankissa oleva mollukka ei ui polttoaineessa, eli tankkia ei saa sahattua tyhjäksi.No sama e kunhan höpisin.SAS osaa nämä sahajutut.
-
Torstaina sahasin jonteerellä ja pelas moitteetta eli jotakin sinne oli mennyt ja tuli pois kun putsasin.
-
ja metritavara letku ei satu tuohon tilheen. on erikoinen läpivientihässäkkä moisessa ... ei orikinellikaan maltaita maksa...