Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pankin renki - 30.03.16 - klo:21:06
-
Terve. Askarruttaa peräöljyjen lämpötila, tiellä ajaessa saattaa nostaa melkeen 90 asteeseen... öljyjen määrä on puolessa välissä mittatikkua, eli ylitäyttöä ei ole. juuri vaihdoin uudet öljyt, ja suotimet ei ainakaan missään maljan pohjalla, eikä tyhjennysropun reiässä ollut mitään metalli hilettä. oletteko seuranneet peräöljyjen lämpötilaa? Kiitokset asiallisista vastauksista
-
ja jarrut ei laahaa?
onko tehty remppaa lootahan hilian?
temppuuleeko neliveto eli tuleeko pois päältä?
-
Viittaa kyllä jarrujen päällä laahaukseen ,haiseeko öljyt palaneelta ? Joskus levyt vääntyy ja vempatessa hipsii kiinni ja kuumentaa öljyt.
voi toki olla joku muukin juttu mutta tuosta alkaisin tutkimisen ,,,
-
Lämpiämisen syystä en arvaile. Mutta entäs jäähdytys. Voiko olla öljyn syyläri tukossa ja kiertääkö öljy varmasti syylärin läpi.
-
Mitään remppaa ei ole tehty, kone ollut uudesta asti, ja on vm 2006, ja tunteja 4000h. milläs tuon nyt tietää laahako jarrut, ei ainakan tunnu kun rullauksesta pysähtyy. onko siellä jossakin palautinjousi liinoille, ne 2 nippaa siellä takana on ainakin aina rasvattu, mitkä on jarrusylinterien luona. milläs tuota nyt diaknonisoisi??? öljynlauhdutin on auki, ja kaippa se öljy siellä myös kiertää.
-
Kesällä pyörii kovassa käytössä jossain 70asteen tietämillä ja talvella 20astetta vähempi. Pumppaako hydrauliikka pumppu jostain syystä jatkuvasti tai jotain?
-
Valtra T 160 Hitec tässä on hammasrataspumppu, eiköhän se pumppaa aina... öljyt vaihtaessa ainakin oli ihan ok öljyä...
-
Tarkista myös lämpötila infrapunamittarin kanssa. Vaihda suodattimet ja pudota öljymäärä just normaaliin.
-
Tarkista lauhduttimen tuloputken päästä lämpö onko kuuma ja lähtöputken lämpö se kertoo toimiiko lauhdutin ja kiertääkö siellä ööli.
Jarrut jää päälle jos työsylinteri on ruostemönjää kerännyt sen kyllä tuntee kun ottaa yhdyssalvan pois ja painaa vain toista jarrua kerrallaan ja ajaa traktorin hiukan myötäseen niin siinä voi kokeilla.Myös vipua takana voi vasaralla hieman koputtaa vapaaseen päin siitä liikkeestä voi päätellä vapautuuko jarru.Katso onko käsijarrun vaijerin välys oikea kun olet koputtanut vipua vapaaseen päin.Vipu ei SAA jäädä yhtään kampeamaan vaan sen pitää palata aina oikeaan vapaa asentoon jarrun polkemisen jälkeen ja vaijerissa pitää olla välys.
Tarkista että hydevivut jos mekaaniset ovat varmasti vapaa asennossa samoin sähköset jos on.
-
Tarkista lauhduttimen tuloputken päästä lämpö onko kuuma ja lähtöputken lämpö se kertoo toimiiko lauhdutin ja kiertääkö siellä ööli.
Jarrut jää päälle jos työsylinteri on ruostemönjää kerännyt sen kyllä tuntee kun ottaa yhdyssalvan pois ja painaa vain toista jarrua kerrallaan ja ajaa traktorin hiukan myötäseen niin siinä voi kokeilla.Myös vipua takana voi vasaralla hieman koputtaa vapaaseen päin siitä liikkeestä voi päätellä vapautuuko jarru.Katso onko käsijarrun vaijerin välys oikea kun olet koputtanut vipua vapaaseen päin.Vipu ei SAA jäädä yhtään kampeamaan vaan sen pitää palata aina oikeaan vapaa asentoon jarrun polkemisen jälkeen ja vaijerissa pitää olla välys.
Tarkista että hydevivut jos mekaaniset ovat varmasti vapaa asennossa samoin sähköset jos on.
Sää sovellat 2000-luvun traktoriin samoja keinoja ku 70-lukulaiseen.... ;D
Oot sää kova konevelho, ohjeistus taas samaa luokkaa ku sääennustukset, joku varmaan osuu paikalleen... ;D
-
Tarkista myös lämpötila infrapunamittarin kanssa. Vaihda suodattimet ja pudota öljymäärä just normaaliin.
Eikös noissa oo ihan tyyppivikana, että jossain vaiheessa peräöljyn mittari alkaa näyttämään liikaa? Kaverin kanssa oli vasta puhetta. Eilen pitkää huikosta maantiellä toisen merkkisellä ja lämmöt oli 55 asteen nurkilla.
-
maantieajossa plussa kelillä normaalisti 70 asteen tienoilla.. voi olla pitkällä pätkällä enempikin
-
ne 2 nippaa siellä takana on ainakin aina rasvattu, mitkä on jarrusylinterien luona.
Toi on jo hyvä saavutus. Varsinkin se oikeanpuoleinen on tosi paha.
-
Samoja oireita on ollut mullakin, pahimmillaan on muistaakseni noussut 105 asteeseen.
Jarrut on rempattu hydraulipumppu on vaihdettu, lämpötilan anturi vaihdettu, mistään ei mitään selkeää vikaa ole löytynyt.
Lämmöt tiejaossa edelleen noin 90 astetta, koneessa n9000 tuntia, oisko lämmöt heitellyt jotain reilun 4000 tuntia.
Öljymäärä ei merkittävästi vaikuta lämpötilaan.
Mistään ei mitään erikoista kuulu ja mitkään hydraulikäyttöiset vempaimet ei nosta lämpöjä niinku tieajo.
Joku kertoi et pyöränlaakeri olis ollut jossain koneessa syyllinen.
-
Sitä se teettää,kun öljyy on kipollinen,muissa vastaavan kokoisissa traktoreissa on isommat öljytilavuudet
-
Sitä se teettää,kun öljyy on kipollinen,muissa vastaavan kokoisissa traktoreissa on isommat öljytilavuudet
Mistäs riisikiposta sellaista tietoa ammennat, että isompi öljymäärä jäähdyttää öljyä? Lämpiää varmaan hitaammin, mutta yleensä on juuri päinvastoin!
-
Sitä se teettää,kun öljyy on kipollinen,muissa vastaavan kokoisissa traktoreissa on isommat öljytilavuudet
Mistäs riisikiposta sellaista tietoa ammennat, että isompi öljymäärä jäähdyttää öljyä? Lämpiää varmaan hitaammin, mutta yleensä on juuri päinvastoin!
no eikäkö olisko tarkoittanut, jotta hydr.järjestelmän rakenteesta johtuen jatkuva pumppaus ja siten sen muutaman öljylitran tilavuuden läpikierto on nopeampaa. ei luultavastikaan tarkoittanut ylitäyttöä.
-
Onko ikinä kennoja puhallettu puhtaaksi nokassa,kenno voi näyttää äkkiä katsottaessa puhtaalta ,mutta kun alkaa puhaltaa on pölyn määrä valtaisa.
-
En ole ikinä puhaltanut 143:n kennoja puhtaaksi, enkä muista koska olisi tarvinnut sitä tehdä muillekaan traktoreille. Ei ollut edes rypsinkukintaruiskutuksen yhteydessä tarpeellista. Yliarvostettu toimenpide.. ;D
-
En ole ikinä puhaltanut 143:n kennoja puhtaaksi, enkä muista koska olisi tarvinnut sitä tehdä muillekaan traktoreille. Ei ollut edes rypsinkukintaruiskutuksen yhteydessä tarpeellista. Yliarvostettu toimenpide.. ;D
Sen uskon ,se pöly tekee myös muuta ikävää syövyttää kennoja ajan oloon koska pölyssä on suolaa ja muita kivennäisiä.Tukossa oleva kenno rasittaa rupellin elämää ja lisää polttoaineen kulutusta.Korkeat lämpöpiikit rasittavat moottoria ja hydrauliikkaa .Ilmastointi joutuu lujille kun lauhdutin ei toimi tehokkaasti,lyhentää kompuran käyttöikää.Urea malleissa polttoaineen jäähdytys heikkenee ja siitä seuraa omat ongelmansa kuumissa käyttö oloissa.
-
Ilmastointi joutuu lujille kun lauhdutin ei toimi tehokkaasti,lyhentää kompuran käyttöikää.
6800:ssa on kestotesti menossa. 14:s vuosi lähti liikkeelle ;D Alkuperäinen akku jo menikin tänä talvena.... :'( :'(
-
Ilmastointi joutuu lujille kun lauhdutin ei toimi tehokkaasti,lyhentää kompuran käyttöikää.
6800:ssa on kestotesti menossa. 14:s vuosi lähti liikkeelle ;D Alkuperäinen akku jo menikin tänä talvena.... :'( :'(
Mullon käytettynä ostettu,vm 2000,Kaik paikat kertaalleen läpikäyty.
-
Vihjaatko, että täytyisi laittaa vaihtoon.. ???
Akku, polttoaineen siirtopumppu, polttoainetankin anturi, startti. Tuossa on oma kierros menossa tällä hetkellä... ;D
-
Vihjaatko, että täytyisi laittaa vaihtoon.. ???
Akku, polttoaineen siirtopumppu, polttoainetankin anturi, startti. Tuossa on oma kierros menossa tällä hetkellä... ;D
Oli vaan niin rujosti pidetty tuo minkä ostin.
-
Terve. Askarruttaa peräöljyjen lämpötila, tiellä ajaessa saattaa nostaa melkeen 90 asteeseen... öljyjen määrä on puolessa välissä mittatikkua, eli ylitäyttöä ei ole. juuri vaihdoin uudet öljyt, ja suotimet ei ainakaan missään maljan pohjalla, eikä tyhjennysropun reiässä ollut mitään metalli hilettä. oletteko seuranneet peräöljyjen lämpötilaa? Kiitokset asiallisista vastauksista
Kuinka korkella öljynpinta on? Vanhemmissa malleissa tahtoo lämmöt nousta tieajossa jos öljy ihan ylimmässä merkissä. Tosin pitää olla ylämerkissä jos isohko kippisylinteri kärryssä.
-
Terve. Askarruttaa peräöljyjen lämpötila, tiellä ajaessa saattaa nostaa melkeen 90 asteeseen... öljyjen määrä on puolessa välissä mittatikkua, eli ylitäyttöä ei ole. juuri vaihdoin uudet öljyt, ja suotimet ei ainakaan missään maljan pohjalla, eikä tyhjennysropun reiässä ollut mitään metalli hilettä. oletteko seuranneet peräöljyjen lämpötilaa? Kiitokset asiallisista vastauksista
Kuinka korkella öljynpinta on? Vanhemmissa malleissa tahtoo lämmöt nousta tieajossa jos öljy ihan ylimmässä merkissä. Tosin pitää olla ylämerkissä jos isohko kippisylinteri kärryssä.
Joo ei liikaa öljyä .
-
Terve. Askarruttaa peräöljyjen lämpötila, tiellä ajaessa saattaa nostaa melkeen 90 asteeseen... öljyjen määrä on puolessa välissä mittatikkua, eli ylitäyttöä ei ole. juuri vaihdoin uudet öljyt, ja suotimet ei ainakaan missään maljan pohjalla, eikä tyhjennysropun reiässä ollut mitään metalli hilettä. oletteko seuranneet peräöljyjen lämpötilaa? Kiitokset asiallisista vastauksista
Kuinka korkella öljynpinta on? Vanhemmissa malleissa tahtoo lämmöt nousta tieajossa jos öljy ihan ylimmässä merkissä. Tosin pitää olla ylämerkissä jos isohko kippisylinteri kärryssä.
Joo ei liikaa öljyä .
Sun toi tietotaito on kyl mahtavaa ja hämmästyttävää, joka saatanan asiaan sulla on ratkaisu ja tieto.
Kuten tuokin että kaima sanoo liian öljyn olevan pahasta niin sää komppaat että "joo". Tsiisuksen takatukkanen enkelihörhö... ;D
-
Onko xt60 öljyt?
-
Terve. Askarruttaa peräöljyjen lämpötila, tiellä ajaessa saattaa nostaa melkeen 90 asteeseen... öljyjen määrä on puolessa välissä mittatikkua, eli ylitäyttöä ei ole. juuri vaihdoin uudet öljyt, ja suotimet ei ainakaan missään maljan pohjalla, eikä tyhjennysropun reiässä ollut mitään metalli hilettä. oletteko seuranneet peräöljyjen lämpötilaa? Kiitokset asiallisista vastauksista
Kuinka korkella öljynpinta on? Vanhemmissa malleissa tahtoo lämmöt nousta tieajossa jos öljy ihan ylimmässä merkissä. Tosin pitää olla ylämerkissä jos isohko kippisylinteri kärryssä.
Joo ei liikaa öljyä .
Sun toi tietotaito on kyl mahtavaa ja hämmästyttävää, joka saatanan asiaan sulla on ratkaisu ja tieto.
Kuten tuokin että kaima sanoo liian öljyn olevan pahasta niin sää komppaat että "joo". Tsiisuksen takatukkanen enkelihörhö... ;D
Kiitos luottamuksesta ,harvoin saan kiitosta mutta nyt loimaan PV.kiittää olen sanaton! ;D
-
Onko xt60 öljyt?
Joo on kyllä
-
Kyllä se sitten vaan epäilyttää että jo aikaa sitten mainitut jarrujen välilevyt hieman kierot ja tekevät kitkalämpöä kun vauhti kasvaa. Tämä on jo erittäin kaukaa haettua mutta onko voimansiirron matalapainepiirin paine mahdollisesti joskus mitattu että on ohjearvoissa eikä karannut ylöspäin jostakin syvällisen mystisestä syystä?
-
Jarrujen ei tarvi paljoa hipsiä kun lämpöjä nostaa. epäilisin jarruja koska vain tieajossa lämmöt nousee.
-
Onko tollaseen iso homma vaihtaa jarrut?
-
Jos jarrut syypäänä,eikö sen pitäs stopata lämmetessään kokonaan?
Ei tuo hyvin päädy.Eikös tuossa jo melkein vesi kiehu perän päällä.
-
Mun traktoriin vaihdettiin jarrulevyt uudet eikä vanhatkaan näyttäneet sille et ois ollu päällä, ei näkynyt värimuutoksia.
Jarrujen laitolla ei ollut mitään vaikutusta.
Kun öljyt lämpiää 100 asteiseksi eikö sen pitäisi lämmittää myös peräreppu päältäpäin niin kuumaksi ettei sitä käsin koske?
Mulla se on reipas kädenlämpöinen kun ajaa öölit kuumaks.
Voisiko sittenkin mittari näyttää väärin?
Sellaisella infrapunamittarilla vai mikä se on mittailtiin ja vertailtiin toiseen traktoriin niin ei saatu päällepäin mitään eroa.
Täytyy viritellä joku langallinen kinkkumittari sinne öljytilaan ja seurata siitä lämpiääkö ne oikeesti.
-
Peräöölit satasessa niin kyllähän se jo kuolemalta haisee. Eli jos ei päällepäin kuuma niin mittari/anturivika.
Jarruremppa ihan kohtuu homma. Hyvä rocla ja siihen teline johon köyttää banjon kii ja vetää pois. Asialliset tuet pölkyt ja tunkit vaatii sekä sennukseen kaverin mielellään. Männät muistettava pökkiä pohjaan,tosin valmetti ole mitenkään tuttu mulle mutta ohjeita on maalima väärällään kysyvälle.
-
Tuo noin minen kyllä tuosta T sarjasta tiedä. Mutta ainakin tommonen vanhempi versio eli mega pitää peräöljynsä varsin kuuman maantiellä ja ulosotto käytössä. Helposti näyttää mittari semmosta reilua 80astetta. Ja hytissä on melkein yhtäkuuma kun öljykki :-[ Nii tuo on aina tommonen ollu eikä vielä ole poksahtanu.
-
Peräöölit satasessa niin kyllähän se jo kuolemalta haisee. Eli jos ei päällepäin kuuma niin mittari/anturivika.
Jarruremppa ihan kohtuu homma. Hyvä rocla ja siihen teline johon köyttää banjon kii ja vetää pois. Asialliset tuet pölkyt ja tunkit vaatii sekä sennukseen kaverin mielellään. Männät muistettava pökkiä pohjaan,tosin valmetti ole mitenkään tuttu mulle mutta ohjeita on maalima väärällään kysyvälle.
juu helppo homma, jos ei oo ek, tuppikuormaajaa tai etenkää alaterää :-X
moottorinostimella touhuten saa reiren yksinki pois ja takaasi..
-
Yks Valtran omistaja kertoi, että turve Valtra oli alkanu savuamaan vaihdelaatikon ja hytinvälissä oleva turve kuumennut niin kovin, että syttyi palamaan tiellä ajaessa.
-
Yks Valtran omistaja kertoi, että turve Valtra oli alkanu savuamaan vaihdelaatikon ja hytinvälissä oleva turve kuumennut niin kovin, että syttyi palamaan tiellä ajaessa.
;D
tottapa se kipinästä lähteeki
::)
-
Meillä oli aikanaan ännä 92 mikä lämmitti öljyt tienpäällä. Oli sangen kenkku vehje kun pellolta lähti kotiappäin niin pääsi vajaa 10 kilsaa niin pyysi kojelauta toppaa. En ikinä saanut selville että oliko jarruissa vai ominaisuus. Lähti sitten liian pienenä kiertoon ja nykyinen 143 ei ole oireillu moista ikinä. Siinä kuulee äönestä ja tuntee voimasta kun lauhduttimet on tukossa. Rupee tuuletin tekemään töitä ja se vie kyllä kaikki mehut.