Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Cornfarmer - 02.03.16 - klo:21:36
-
Tälläkin palstalla on varmasti käytettynä suomeen tuotu Fendti, elikkä Fendteissä usein tuonti koneissa ei ole kuin paineilmajarru venttiili peräkärrylle ja sekin mallia koura liittimet. Täällä suomessahan on yleensä käytössä ilmalla Duomaticliitin ja hydraulijarruliitin.
Eli onko iso kustannus asentaa jälkeenpäin hydraulijarruliitin ja ilmalle duomaticliitin systeemi?
Suomessa uutena myydyissä koneissa näyttää olevan nuo kaikki kolmevaihtoehtoa (koura, duomatic ja hydrauliventtiili) heti kerralla valmiina, siis 800 ja 900 sarjoissa.
-
Letkut kourista irti ja tökätään kiinni duomaticciin.
-
Ja huoltona puretaan se alimitoitettu kardaanijarru pois.
-
Letkut kourista irti ja tökätään kiinni duomaticciin.
Varmaan näin hyvä toimia, samalla tavalla kourat ja duomatic toimii... Vähä vain putkihommia täytyy tehdä. Olis mukava tietää, miten paljon palikoita tuo hydrauli jarruventtiili systeemi tarvitsee jälkiasennuksena ja miten päätähuimaava on hinta...
-
Ja huoltona puretaan se alimitoitettu kardaanijarru pois.
Jaa tuota en ole kuullutkaan, eli onko se kardaanijarru ihan susi?
-
Kardaanijarruja on muutamat köyhät rikkoneet kun ei raaskita kärryihin kunnon jarruja laittaa.
-
Kardaanijarruja on muutamat köyhät rikkoneet kun ei raaskita kärryihin kunnon jarruja laittaa.
Niin justiin. Ittellä on kaikissa ns. isoissa kärryissä jarrut kunnossa. Eli tuskin sitä 90 Junkkareilla tai 85 Tuhteilla saa rikki, mitkä on ainoat jarruttomat kärryt.
-
mitäköhän malleja tuo kartaanijarru koskee? vario massikassa se on ongelma, mutta en ole kuullut että olisi fendtin ongelmakohta.
uuskoppasen 900 varion jarrut on todella tehokkaat,enkä ole kuullut että niistä olisi mennyt kartaanijarruja. se jarruhan on jd autopowerin kokonen mötikkä
-
Eli onko iso kustannus asentaa jälkeenpäin hydraulijarruliitin ja ilmalle duomaticliitin systeemi?
Vanhaan aiheeseen, mutta...
Hydraulinen jarruliitin osat n. 950 ja töitä puolella tonnilla 400-sarjaan.
Onko kenelläkään heittää tavallisten jarrujen säätöohjetta 400-sarjaan?
Lähinnä mihin Nm-arvoon ne vetotangot kiristetään?
-
Onko kenelläkään heittää tavallisten jarrujen säätöohjetta 400-sarjaan?
Lähinnä mihin Nm-arvoon ne vetotangot kiristetään?
Itselleni vastaten eli
Vetotangon säätö 4-5 Nm ja 1,5 kierrosta auki. Lukitusmutterit lopuksi 40 Nm.