Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: {o|o} - 08.02.16 - klo:18:16
-
Arvoisa raati osaa varmaan vastata, mikä Agronicin käärintä vaivaa:
Alussa kylmillä öljyillä käärinvarret lähtee oikeoppisesti hitaasti liikkeelle ja jatkaa sitten nopealla loppuun asti oikein
Lämpöisillä öljyillä ei tahdo jaksaa lähteä hitaalla ollenkaan. Kun koettaa antaa traktorin vivulla painepulssia, ehtii usein hidas vaihe jo mennä ohi ja käärin säntää nopella liikkeelle ja muovi katkeaa.
Onko käärimen hydemoottori väljä, eikä ohut kuuma öljy jaksa pyörittää?
-
Ooks kokeillu toisella traktorilla
-
miten näillä lämmöillä pyörittää?
-
Miten se alun hidastus on toteutettu? Sähköisesti propolla vai joku yksinkertaisempi keino?
Nimimerkki 'käärimetön'.
-
Hidastus on tehty kuristusventtiilillä, jota siis solenoidi ohjaa. Kuristuksen määrän säätö on ruuvilla.
En ole kokeillut toisella trakulla.
-
Arvoisa raati osaa varmaan vastata, mikä Agronicin käärintä vaivaa:
Alussa kylmillä öljyillä käärinvarret lähtee oikeoppisesti hitaasti liikkeelle ja jatkaa sitten nopealla loppuun asti oikein
Lämpöisillä öljyillä ei tahdo jaksaa lähteä hitaalla ollenkaan. Kun koettaa antaa traktorin vivulla painepulssia, ehtii usein hidas vaihe jo mennä ohi ja käärin säntää nopella liikkeelle ja muovi katkeaa.
Onko käärimen hydemoottori väljä, eikä ohut kuuma öljy jaksa pyörittää?
Voi vika löytyy moottoristaki mut öljypumpulta tuo kyllä kuulostaa . Olisko paluu puolella joku ahtautuma ?
-
Ilmeisesti Agronikki on herkkä paluuvirtauksen ahtaumille. Vielä en ole sellaista löytänyt, mutta pitää tässä ennen suvea purkaa ja tutkia tarkemmin.
Mutta mikähän logiikka on siinä, että kuristetulla virtauksella (=hitaalla pyörinnällä) moottori ei jaksa pyöriä kuumilla öljyillä. Jotenkin tuntuu, että kuuma öljy livahtaa helpommin mahdollisen paluulinjassa olevan kuroutuman läpi helpommin ja aiheuttaa vähemmän vastapainetta.
-
Ajaako tuo kuristusventiili samalla virtauksen säätöventtiilin asiaa vai miten vakioidaan öljyn virtausta käärimelle ? Traktorin venttiilistä ? Jos virtauksen säätö toimii traktorista niín veikkaisin että tuo kuristusventtiili voisi olla se vikakohta
-
Kuristimella pelkästään hidastetaan käärintää alussa. Limitys, eli paalin pyörityksen ja käärinvarsien nopeuksien suhde, säädetään prioriteettiventtiilillä. Se jakaa virtauksen näille moottoreille. Ihan ensimmäisenä on toinen prioriteettiventtiili, jolla otetaan traktorin tuottamasta virtauksesta tarvittava osa ja loput palautetaan vapaan paluun linjan kautta traktoriin.
-
Kuristimella pelkästään hidastetaan käärintää alussa. Limitys, eli paalin pyörityksen ja käärinvarsien nopeuksien suhde, säädetään prioriteettiventtiilillä. Se jakaa virtauksen näille moottoreille. Ihan ensimmäisenä on toinen prioriteettiventtiili, jolla otetaan traktorin tuottamasta virtauksesta tarvittava osa ja loput palautetaan vapaan paluun linjan kautta traktoriin.
No jos se traktori sekoilee
-
Kuristimella pelkästään hidastetaan käärintää alussa. Limitys, eli paalin pyörityksen ja käärinvarsien nopeuksien suhde, säädetään prioriteettiventtiilillä. Se jakaa virtauksen näille moottoreille. Ihan ensimmäisenä on toinen prioriteettiventtiili, jolla otetaan traktorin tuottamasta virtauksesta tarvittava osa ja loput palautetaan vapaan paluun linjan kautta traktoriin.
Pyöriikö se nopeampi vauhti normaalisti? Ilmeisesti jos kerran jaksaa riuhtaista muovin poikkikin.
Ensimmäisenä tulee mieleen sen (ohi)virtauksenjakoventtiilin toiminta, josko se takertelee tms?
Voihan tietysti joko pumppu, moottori tai molemmat sohloja, mutta jos siitä kuitenkin saa täydet tehot tuon alkukangertelun jälkeen niin ei oikein sopisi taudinkuvaan.
Onko traktori joku vanhempi JD? Niiden kuormantunteva hydrauliikka tahtoo välillä sekoilla, tosin lähinnä kai silloin kun virtausta kaivataan hyvin pieneen vastapaineeseen. Esim kuormattoman, väljästi mitoitetun h-moottorin pyörittäminen voi mennä nykimiseksi ja 'hakkaamiseksi' ellei piirissä ole sopivasti vastapainetta.
-
Traku on vanhempi kyllä, mutta Valtsu :D
Nopealla pyörii normaalisti. Jopa niin, ettei malta pysähtyä ;D ;D Eli jos hitaan kuristusta avaa liikaa saadakseen alkukiihdytyksen toimimaan, siitä seuraa se, että loppuhidastus on liian nopea ja käärinvarret menevät ohi kotikohdasta. Jos käärinvarret eivät ole kotona, ei muovinsiepparit toimi.
-
Noilla tiedoilla tutustuisin ensin siihen venttiiliin joka jakaa tuoton hyödynnettävään osaan ja ohitettavaan osaan.
Virtaus- ja painetilanne on erilainen kuristimen ollessa käytössä ja tuo jako saattaa reagoida siihen virheellisesti ja esim päästää enemmän ohivirtaukseen kuin oikeasti pitäisi.
Vaan arvaushan tämä on, paremman tiedon puutteessa.
-
Minkä verran ko.kone on paaleja käärinyt?
-
Sisäänajettu 23000 paalilla 8)
-
Kvernelandin moottori oli jo huomattavan väljä tuolla kohtaa,toimi kuitenkin. T-kappaleet ennen kuristinta ja jälkeen,sitten vaan painemittaria kiinni. Minkälaisia paine eroja kylmä kuuma öljy. Jospa selvittäisi asiaa.