Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 05.01.09 - klo:09:57

Otsikko: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 05.01.09 - klo:09:57
Onko siinä vt.ssä sama loota joka fendtin 818 hukkaa 20% moottoritehosta?

nimimerkki poljinajo kiva,mihinkäs se voimakatos
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 05.01.09 - klo:10:30
Hyötysuhde polttoöljylle voimantuotossa Massikan (7485) tankista voa-tapille on 38%.

***Kyllä sää nyt olet turhan optimisti. Esim. tuo DynaVt hukkaa 62% polttoöljyn energiasisällöstä.

***Tuskin Jörnikkäkään mikään ikiliikkuja on.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Terminator - 05.01.09 - klo:10:36
Onko siinä vt.ssä sama loota joka fendtin 818 hukkaa 20% moottoritehosta?

nimimerkki poljinajo kiva,mihinkäs se voimakatos

Optimistinen arvio. Vario loota hävitää 30% tehosta pyörille.
Enkä oikein usko että dyna-vt on keksitty mitään apumootoria renkaisiin.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: lappalainen - 05.01.09 - klo:10:50
Onko siinä vt.ssä sama loota joka fendtin 818 hukkaa 20% moottoritehosta?

nimimerkki poljinajo kiva,mihinkäs se voimakatos

tää mittaus perustuu laskennallisiin arvoihin jos voimanotossa erikoisen hyvä hyötysuhde alkaa näyttään pyörille suhteellisen huonoa hyötysuhdetta .pitäs irrottaa moottori ja mitata teho kammenpäästä ja sitte pyöriltä .se on sitte eriasia onko joistaki fenteistä puuttunut moottoreista tehoa ;)
kv 2006 kevät oli massikka 7490vanhajuoppo malli ja jd 6920s autopower testissä .äärimmäisessä ecoilussa massikalla paloi vähemmän löpöä,vaikka massikka huomattavasti painavampi eikä teho jäänyt välille  ;)
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 05.01.09 - klo:11:07
Tää perustu tehtaan ilmoittamaan moottoritehoon.
Eikös 936 fendti ole aikalaiska vaikka oli lastutettu,hävis jalasjärven lavettikisois vakio 8040 hollannille.

nimimerkillä massikassa ergonomiaa,eivaiskaan
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Maalaispoika - 05.01.09 - klo:11:43
Eikös 936 fendti ole aikalaiska vaikka oli lastutettu,hävis jalasjärven lavettikisois vakio 8040 hollannille.

Fendt hävisi painossa.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 05.01.09 - klo:12:24
+200 ei ole vielä löytänny jörnikästään hyttiä. Luulee sitä vihriäraamista siinä keskellä työkalulaatikoksi.

"Kyl hytissä ergonomia on kohdillaan, kunhan nyt ensin löytäisin sen..."

Jörnikkäkuskin suusta:"Pakko kehua, kun iskä on tän maksannu."
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 05.01.09 - klo:12:50
Onnellinen mä.Vaikka poika on köyhä,isillä riittää :D

Nimimerkki masseyferguson myyntimarginaalia.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 05.01.09 - klo:14:52
Nimimerkki masseyferguson myyntimarginaalia.
[/quote]

***Kaikki ei ymmärrä hyvän päälle. Ei edes ihan kaikki.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Teroman - 05.01.09 - klo:15:17

Worsan saunassa tiesivät että Mansikin valmistus ajetaan alas

Mansikin tyylisiä laitteita saa agcolta Valtun pelleillä ja muoveilla katettuna jatkossakin
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: mike - 05.01.09 - klo:16:26

Worsan saunassa tiesivät että Mansikin valmistus ajetaan alas

Mansikin tyylisiä laitteita saa agcolta Valtun pelleillä ja muoveilla katettuna jatkossakin


EEEEhhheeeeeeeee voihelvetti eehhheeee

Viisi miljoonaa käyttäjää tällä pallolla.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: mike - 05.01.09 - klo:16:31
Kerran viä.Voi helvetti.


Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: articla - 05.01.09 - klo:17:56

Worsan saunassa tiesivät että Mansikin valmistus ajetaan alas

Mansikin tyylisiä laitteita saa agcolta Valtun pelleillä ja muoveilla katettuna jatkossakin

No ei sentään. Mutta Valtralta sitä MF:a myydään jatkossa.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: sirkussonni - 05.01.09 - klo:18:11
No se ei olis yhtään huono asia, nykyiseen myyntiorganisaatioon nähden.
Esim. kyselin tänään yhtä venähtänyttä puolenkilon raudanpalaa koukun tankojen yläpäähän, versiosta riippuen hinta 210-360 euroa kappale :o
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: PigBoss - 05.01.09 - klo:19:09
Kerran viä.Voi helvetti.


Koville ottaa ???
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: articla - 05.01.09 - klo:19:09
No se ei olis yhtään huono asia, nykyiseen myyntiorganisaatioon nähden.
Esim. kyselin tänään yhtä venähtänyttä puolenkilon raudanpalaa koukun tankojen yläpäähän, versiosta riippuen hinta 210-360 euroa kappale :o

Näinhän se asianlaita valitettavasti on siinä nykyisessä myyntiorganisaatiossa. :-\
Tiedän tapauksen kun oli Deutzista tipahtanut vetokoukun nostotanko, reilun puolenmetrin lattaraudan pätkä jossa alapäähän hitsattuna mutteri/pultti systeemi vetokoukun lukituksen säätöä varten. Yläpäässä reikä josta tanko roikkuu nostovivun tapissa. Jokainen vähänkin käytännön taitoja omaava pystyy moisen tekemään itse.
Hinta tangolle silloisessa myyntiorganisaatiossa oli hyvinkin tuon 300 eur.
No onneksi oli takuu voimassa kun reilu huoltoyrittäjäkin totesi selvän heikkouden tangon yläpään kiinnityksessä nostovivun tappiin. Takuu korvasi uuden tangon.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 05.01.09 - klo:19:37
Ymmärtämättömät DynaVt:n vastustajat: Haistakaa vaikkapa perse!

Emmää jaksa teijän kanssa kinata.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 05.01.09 - klo:19:38
Ei koske suoranaisesti dynavt.
Enkkutesti:Build quality JD 9 mf 7
                        noise JD 8 mf 5
ride,steering,brakes      JD 8 mf 6
                     hytti     JD 9 mf 7
Kun osaan enklanninkieltä niin huonosti,en osannu suomentaa kun hytin.Osaiskohan Timppa auttaa ??? ???
Mitä noi muut vois tarkoittaa ??? ???
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: articla - 05.01.09 - klo:19:48
Ymmärtämättömät DynaVt:n vastustajat: Haistakaa vaikkapa perse!

Emmää jaksa teijän kanssa kinata.

En kai minä ainakaan vastusta Dyna VT:tä.
Varmasti kyseessä yksi mukavimmista traktoreista maailmassa.
Oma valintani oli aikanaan kuitenkin Deutz. Enkä pysty väittämään MF:a yhtään huonommaksi kun ei ole juuri minkäänlaista kokemusta ko. merkistä.
Mutta tuon TTV Deutzin ominaisuuksista pääsin kohtuu hyvin jyvälle. Väittäisin että jopa paremmin kuin useimmat myyjät silloin.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: JASS - 05.01.09 - klo:20:01
Tää näyttää vähäisen siltä että on ostettu uusi rakkori ja nyt uskotellaan itselle että ostos on hyvä.Samaa tekee valtteri miehet jo 90-luvulta lähtien.(tyytyvät pikkuhijaa osaansa)
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: articla - 05.01.09 - klo:20:17
Tää näyttää vähäisen siltä että on ostettu uusi rakkori ja nyt uskotellaan itselle että ostos on hyvä.Samaa tekee valtteri miehet jo 90-luvulta lähtien.(tyytyvät pikkuhijaa osaansa)

No eipä ole tarvetta uskotella moista. Vaikkakin todettava että puutteitakin löytyy nykyisestä koneesta. Liekkö yhtään täydellistä vielä tehtykään? Kun voisikin kasata itselle koneen eri merkkien mieluisimmista ominaisuuksista.
Jos joutuu kaupan jälkeen itsensäpettämisen tielle niin on viisainta olla tekemättä niitä kauppoja vastaisuudessa. Merkin vaihto tuskin on parasta lääkettä.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Kloppi - 05.01.09 - klo:20:56
Eikös 936 fendti ole aikalaiska vaikka oli lastutettu,hävis jalasjärven lavettikisois vakio 8040 hollannille.
Fendt hävisi painossa.

Eikös se hävinny myöskin edetyssä matkassa?  ;D
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 05.01.09 - klo:21:14
Ymmärtämättömät DynaVt:n vastustajat: Haistakaa vaikkapa perse!

Emmää jaksa teijän kanssa kinata.


Enkä minä massikan ylistäjiä  ;)
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: KJL - 06.01.09 - klo:21:48
Ei koske suoranaisesti dynavt.
Enkkutesti:Build quality JD 9 mf 7
                        noise JD 8 mf 5
ride,steering,brakes      JD 8 mf 6
                     hytti     JD 9 mf 7
Kun osaan enklanninkieltä niin huonosti,en osannu suomentaa kun hytin.Osaiskohan Timppa auttaa ??? ???
Mitä noi muut vois tarkoittaa ??? ???
Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: apilas - 06.01.09 - klo:22:07
Ymmärtämättömät DynaVt:n vastustajat: Haistakaa vaikkapa perse!

Emmää jaksa teijän kanssa kinata.

pakko haistaa kun sielt tuulee ;D

taas jäi timppa ja tyny vt kakkoses ;D
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Teroman - 06.01.09 - klo:22:13

Ei saa enempää herkistää Timppaa ettei aivan masennu  :'(
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 07.01.09 - klo:17:32
Ei koske suoranaisesti dynavt.
Enkkutesti:Build quality JD 9 mf 7
                        noise JD 8 mf 5
ride,steering,brakes      JD 8 mf 6
                     hytti     JD 9 mf 7
Kun osaan enklanninkieltä niin huonosti,en osannu suomentaa kun hytin.Osaiskohan Timppa auttaa ??? ???
Mitä noi muut vois tarkoittaa ??? ???
Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
Olikohan sulta oikiasti ne lasit pois? ;)
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 07.01.09 - klo:17:35
Ei koske suoranaisesti dynavt.
Enkkutesti:Build quality JD 9 mf 7
                        noise JD 8 mf 5
ride,steering,brakes      JD 8 mf 6
                     hytti     JD 9 mf 7
Kun osaan enklanninkieltä niin huonosti,en osannu suomentaa kun hytin.Osaiskohan Timppa auttaa ??? ???
Mitä noi muut vois tarkoittaa ??? ???
Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
Olikohan sulta oikiasti ne lasit pois? ;)

***Odottakaas kun saadaan tänne oikiata numerotietoa hyötysuhteista ym. niin Massikan portaaton on YLIVVERTAAAAANEN!!!

VOITTAJA!!!
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 07.01.09 - klo:17:37
Jaksoit kumminkin ::)
Ja huonoiten myi traktoreita Kesko.Mitähän merkkiä ne myy?
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: rene - 07.01.09 - klo:17:46
Mikäköhän se mahtaa olla toteutunut traktorityötunnin hinta eri koneilla? Ei ehkä dyna vt pääse edullisinten joukkoon. Ainakin tarvitsee hyvää tuuria ja täyspäiväistä käyttöä ympäri vuoden.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: RockBull - 07.01.09 - klo:17:53
Mikäköhän se mahtaa olla toteutunut traktorityötunnin hinta eri koneilla? Ei ehkä dyna vt pääse edullisinten joukkoon. Ainakin tarvitsee hyvää tuuria ja täyspäiväistä käyttöä ympäri vuoden.

Verku ja veetee miehillä lienee renki ajelemassa kun joutavat täällä meuhkaamaan yötä päivää?
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 07.01.09 - klo:18:07
Mikäköhän se mahtaa olla toteutunut traktorityötunnin hinta eri koneilla? Ei ehkä dyna vt pääse edullisinten joukkoon. Ainakin tarvitsee hyvää tuuria ja täyspäiväistä käyttöä ympäri vuoden.

Ei pääse sittenkään.

Jos vertaa vaikka 1970-luvun MF165:een, niin sellaisen hankintahinta on noin 2500 euroa eikä enää laske, joten pääomakuluja ei ole juuri mitään. Polttoainettakaan ei noin pienestä moottorista saa paljoa läpi. Yksinkertainen tekniikka ja edulliset osat merkitsevät edullisia huoltokustannuksia.

Työsaavutus tieysti on jotain muuta kuin dynavt:llä, mutta sitä ei kysytä.

Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: articla - 07.01.09 - klo:18:19
Jaksoit kumminkin ::)
Ja huonoiten myi traktoreita Kesko.Mitähän merkkiä ne myy?

Maastullin listan mukaan Deutzeja myyty/rekisteröity -08 vuonna 97 kpl vähemmän kuin -07 vuonna.
Myynti/rek. määrä -08 Yrman kautta huimat 16 kpl. :o
Toinen samanlainen vuosi perään niin ei tarvi Yrman Deutzeja kauppailla sen koommin. No itsehän ovat strategiansa kehitelleet, 2/3 Suomalaisista traktorin tarvitsijoista asustelee Yrman ulottumattomissa.
Veikkaisin jos Kesko olisi jatkanut DF:n myyntiä niin yhteenlaskettu myynti DF+MF olisi ollut ainakin 50 kpl enempi kuin pelkkää MF myymällä.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Make - 07.01.09 - klo:18:28
Taitavat tuet tosiaan mennä jängälle, jos 2/3 traktorinostajista on Yrman verkoston ulkopuolella.  ::) http://www.yrma.net/yhteystiedot.htm
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: zetor8045 - 07.01.09 - klo:18:34
Jaksoit kumminkin ::)
Ja huonoiten myi traktoreita Kesko.Mitähän merkkiä ne myy?

Maastullin listan mukaan Deutzeja myyty/rekisteröity -08 vuonna 97 kpl vähemmän kuin -07 vuonna.
Myynti/rek. määrä -08 Yrman kautta huimat 16 kpl. :o
Toinen samanlainen vuosi perään niin ei tarvi Yrman Deutzeja kauppailla sen koommin. No itsehän ovat strategiansa kehitelleet, 2/3 Suomalaisista traktorin tarvitsijoista asustelee Yrman ulottumattomissa.
Veikkaisin jos Kesko olisi jatkanut DF:n myyntiä niin yhteenlaskettu myynti DF+MF olisi ollut ainakin 50 kpl enempi kuin pelkkää MF myymällä.
myyjä sanos että 30kpl on myyty
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: articla - 07.01.09 - klo:18:35
Taitavat tuet tosiaan mennä jängälle, jos 2/3 traktorinostajista on Yrman verkoston ulkopuolella.  ::) http://www.yrma.net/yhteystiedot.htm

Mikäli jänkä alkaa Tampereen korkeudelta.
Käytännössä Treen pohj.puolella Yrman toiminta lähes nolla. Ainakin trakt.myynnissä.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: rene - 07.01.09 - klo:18:55
Mikäköhän se mahtaa olla toteutunut traktorityötunnin hinta eri koneilla? Ei ehkä dyna vt pääse edullisinten joukkoon. Ainakin tarvitsee hyvää tuuria ja täyspäiväistä käyttöä ympäri vuoden.

Ei pääse sittenkään.

Jos vertaa vaikka 1970-luvun MF165:een, niin sellaisen hankintahinta on noin 2500 euroa eikä enää laske, joten pääomakuluja ei ole juuri mitään. Polttoainettakaan ei noin pienestä moottorista saa paljoa läpi. Yksinkertainen tekniikka ja edulliset osat merkitsevät edullisia huoltokustannuksia.

Työsaavutus tieysti on jotain muuta kuin dynavt:llä, mutta sitä ei kysytä.


Kyllä tarkoitin työtuntihintaa verrattuna muihin suunnilleen saman teholuokan ja vuosimallin koneisiin. Mutta ei se vertailu vanhaan massikkaankaan oikein pahasti saisi ontua. Pitää tietenkin ottaa huomioon kuljettajan tuntipalkka ja jyvittää työsaavutus myöskin. Saattaa työteho dyna vt:llä olla kaksinkertainen vanhaan 165:een verrattuna vai mitä?
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 07.01.09 - klo:19:02
Jaksoit kumminkin ::)
Ja huonoiten myi traktoreita Kesko.

***En kai määkään kokoajan traktoreita osta...

***Minkä merkin edustaja laittaa myyjät pakkolomalle kuukaudeksi? En muista. Joku vihertävä se on.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 07.01.09 - klo:19:08
En mäkään joka kuukausi osta.
Kesko sössi massikanmyynnin vetovoimaa tytöllä.Koska massikoita ostetaan vain jos emäntä niin määrää, ja ne tuli mustasukkaisiksi eivätkä antaneet määräystä.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: JASS - 07.01.09 - klo:19:10
Ei niin kauhiast liikuta mut olikos jd myynti-08 miinusta ja mf:än plussaa vai miten se oli
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 07.01.09 - klo:19:12
En mäkään joka kuukausi osta.
Kesko sössi massikanmyynnin vetovoimaa tytöllä.Koska massikoita ostetaan vain jos emäntä niin määrää, ja ne tuli mustasukkaisiksi eivätkä antaneet määräystä.

***Kyllä kelpaa kun emäntä määrää, kun jörnikkäpojalla määrää äiree. 

http://www.nic.fi/~rsuonio/elokuvat/kuvat/angerkoski_siiri.jpg
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: JASS - 07.01.09 - klo:19:19

Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
   mitä kummaa jd 7530  vääntö 828nm,mf7495 904nm?????
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 07.01.09 - klo:19:38
Jos tuo oli sun emäntä,niin se näytti aiva meirän äiteeltä.
Ohjekirjas vääntö 870
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Timppa - 07.01.09 - klo:19:42
Jos tuo oli sun emäntä,niin se näytti aiva meirän äiteeltä.

***Sää oot mun kauan kadoksissa ollut poika!  POIKA!!!

Ohjekirjas vääntö 870


***Pask a mikä pask a.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 07.01.09 - klo:19:44
Isi mä haluun uuden deeren.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: lappalainen - 07.01.09 - klo:19:47

Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
   mitä kummaa jd 7530  vääntö 828nm,mf7495 904nm?????
vakio 7485 veti samaa noukinvaunua nopeammin kuin 7530
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: +200 - 07.01.09 - klo:21:24
Olisko siinä ollu 50 perä ja jonnes 40
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Maalaispoika - 07.01.09 - klo:21:54
Olisko siinä ollu 50 perä ja jonnes 40

Tai massikan peräs oli tyhjä kärry ja jontikas melkein täysi. ;D
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: lappalainen - 07.01.09 - klo:22:07
Olisko siinä ollu 50 perä ja jonnes 40
sitä vedettiin pellolla
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: lappalainen - 07.01.09 - klo:22:09
Olisko siinä ollu 50 perä ja jonnes 40

Tai massikan peräs oli tyhjä kärry ja jontikas melkein täysi. ;D
kumpiki lähti tyhjällä ja massikan kärry oli nopeemmin täynnä
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: JASS - 07.01.09 - klo:22:20
 No nii,piti noita vääntömomentteja sit ruveta vertaileen.Alkaa näköjään oleen verkuis korkeimmat momentit,vatran laatikot ei ilmeisesti kestä kovia vääntöjä kun kahes isommas samat(EI S-SARJAA)eikä muutenka ol kärkipäätä.YLLÄTTÄVÄÄ.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Konemies - 07.01.09 - klo:22:26
No nii,piti noita vääntömomentteja sit ruveta vertaileen.Alkaa näköjään oleen verkuis korkeimmat momentit,vatran laatikot ei ilmeisesti kestä kovia vääntöjä kun kahes isommas samat(EI S-SARJAA)eikä muutenka ol kärkipäätä.YLLÄTTÄVÄÄ.

Hyvinhän tuo on reilun tuhat nyyttonia kestäny jo monet vuodet..
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: KJL - 08.01.09 - klo:12:10


Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
   mitä kummaa jd 7530  vääntö 828nm,mf7495 904nm?????
Noita jd:n vääntöjä mä oon aina vähän ihmetellykki. Asiaa ei kokonaan saa selitettyä parhain päin edes mittausnormeillakaan.
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: 7530 - 08.01.09 - klo:18:07
Ei koske suoranaisesti dynavt.
Enkkutesti:Build quality JD 9 mf 7
                        noise JD 8 mf 5
ride,steering,brakes      JD 8 mf 6
                     hytti     JD 9 mf 7
Kun osaan enklanninkieltä niin huonosti,en osannu suomentaa kun hytin.Osaiskohan Timppa auttaa ??? ???
Mitä noi muut vois tarkoittaa ??? ???
Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
Olikohan sulta oikiasti ne lasit pois? ;)

***Odottakaas kun saadaan tänne oikiata numerotietoa hyötysuhteista ym. niin Massikan portaaton on YLIVVERTAAAAANEN!!!

VOITTAJA!!! Eiköhän se ole vaan PIRAATTI Fendt
Otsikko: Vs: Dyna vt
Kirjoitti: Cepu - 08.01.09 - klo:20:51
Ei koske suoranaisesti dynavt.
Enkkutesti:Build quality JD 9 mf 7
                        noise JD 8 mf 5
ride,steering,brakes      JD 8 mf 6
                     hytti     JD 9 mf 7
Kun osaan enklanninkieltä niin huonosti,en osannu suomentaa kun hytin.Osaiskohan Timppa auttaa ??? ???
Mitä noi muut vois tarkoittaa ??? ???
Kyl sä noi suomentaa osaat... Olikos tuos kyse oikeen mittauksista vai kuljettajien arvioinnista. Arviointi on aina jossain määrin subjektiivista ja lasien väristäkin riippuvaista. Jos mä riisun hetkeksi noi punaharmaamustat lasit päästäni ja... Kokemukseni mukaan kokoonpanon laatu heittää kummallakin tuohon ysiin. Melutasossakaan ei korvakuulolta ole sanottavaa eroa suuntaan tai toiseen. Ajossa ja ohjauksessa ei eroa, mutta Fergun jarrut kokemusteni mukaan aavistuksen paremmat. Ja on sitten kokonaan makuasia tykkääkö enemmän savenharmaasta vai paskanruskeasta sisustuksesta.

Eli oikeesti noissa ei niin kauheita eroja oo (mä vertaan nyt lähinnäkin 7495 ja 7530ap keskenään), mutta nyt taas oikeet lasit takas päähän... 8)
Olikohan sulta oikiasti ne lasit pois? ;)

***Odottakaas kun saadaan tänne oikiata numerotietoa hyötysuhteista ym. niin Massikan portaaton on YLIVVERTAAAAANEN!!!

VOITTAJA!!!

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

Tuosta linkistä vaan kahtelemaan.