Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mä - 04.12.15 - klo:20:46

Otsikko: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: - 04.12.15 - klo:20:46
Tekiskö tuollaisella mitään? Moottori ilmeisesti vetää kivasti. Onko ne pysyny nipus? Onko toivoakaan sopia sinne 2- ja 4vee tenavien kans? Farkkuna ilman muuta.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: SKN - 04.12.15 - klo:20:51
Tekiskö tuollaisella mitään? Moottori ilmeisesti vetää kivasti. Onko ne pysyny nipus? Onko toivoakaan sopia sinne 2- ja 4vee tenavien kans? Farkkuna ilman muuta.

E??

Mahtuu kolme turvajakkaraa taakse ja turvavöiden kans ei tarvi taistella.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: - 04.12.15 - klo:21:02
E o vähä "paappaanen" mun makuun. Turvaistuin ja turvavyöistuin kun sopii niin riittää tällä erää. Noita olis ihan sopivasti myynnis semmosena vajaa 150tkm ajettuna. Meseistä ei mitään kokemusta muutakun promilleis takapenkillä.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: SKN - 04.12.15 - klo:21:06
E o vähä "paappaanen" mun makuun. Turvaistuin ja turvavyöistuin kun sopii niin riittää tällä erää. Noita olis ihan sopivasti myynnis semmosena vajaa 150tkm ajettuna. Meseistä ei mitään kokemusta muutakun promilleis takapenkillä.

Kyllä se c on lähinnä octavia-kokoa. Josset keskelle laita jakkaraa niin etuistuimet saat rullata kojetauluun kiinni.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Terminator II - 04.12.15 - klo:22:47
No jos meinaa lomareissuja heittää, niin E mersu. C:läiseen kun nostat rattaat takakonttiin niin muuta ei sopinutkaan
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: ht - 05.12.15 - klo:00:04

Kyllä se c on lähinnä octavia-kokoa. Josset keskelle laita jakkaraa niin etuistuimet saat rullata kojetauluun kiinni.

Octaviassa vaan ei tarvi niitä jakkaroita vetää mihinkään. 2 isoa turvaistuinta takapenkillä, kuski 6'2" ja vielä on etupenkin takana tilaakin... :)
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: arzyboy - 05.12.15 - klo:12:30
Ja octaviassa on kunnon takakontti...
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: maaorja - 05.12.15 - klo:12:41
Kyllähän c-malliin turvikset hyvin mahtuu. Korimalli kasvanut joka kerta kun on uus koppa tullut. Eli mitäuudempi sen tilavampi. Vikavapaa ei mikään auto ole,se on fakta. Turvallinen auto mese on,se on ainakin fakta ja pieni ruokainen. Koneessa on tosi vääntävä mylly ja mukava olemus. Mut jätetään nyt ne Octaviat yms. Vagina vehkeet pois tästä ketjusta. Muuten tulee vielä joku onneton ja alkaa kehuu jotain Tojotaa tai yms..  ::)
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: TDK - 05.12.15 - klo:13:26
Vaginavehe tai ei mutta 3bg passatilla ajettu 08 vuodesta. Mahtuu penkit ja rattaat. Mesemiesten vikalistoja kuunnellessa tämmönen klonkswagen on makee peli. 7vuotta ja 150tkm ja niin vähä on remonttia tehty ettei tosikaan. Ehottomasti paras auto minkä oon omistanu. Tai no toiseks paras, heti hj landcruiserin jälkeen...  ;D
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: maaorja - 05.12.15 - klo:13:57
Ja heti se vagitus alkoi.Älä ny viitti. Minullakin ollu Passattia ja Toitsuja eikä ne oikeen vakuuttanu,mut sitä ei ilmeisesti nyt kysytty? ;).  ;D
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Wessel - 05.12.15 - klo:14:11
Pienihän se on tiloiltaan toi c-mallin Saksan Lada. 7-vuotta ollut niin sellaasta pientä ollut vaihteistosta taakkepäin eli kaikki käytetty kertaalleen auki. Moottoriltaan ok. Mittari taitaa näyttää jotain 370tkm tai jotain. Jos vuoden kaks pidät ja sit vaihdat isompi koriseen, kun tenavat isompia, niin ehken menettelee. Reissussa on kyl tunnelmaa, ku pari tenavaa, emäntä ja rojut kyytis...
Varaosathan noihin ladoihin on edukkaat.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: MOI - 05.12.15 - klo:16:17
Perheen vm -98, 3B Passatti 4WD on nyt menty nyt 540 tkm, eikä vielä kertaakaan ole ollut mitään vikaa... >:(
Toki kuluvia osia on vaihdettu normihuollon väleissä, kuten jousia, iskareita, hihnoja, kiristimiä, laturi, vesipumppuja, suuttimen kärkiä, hydr. vent. nostajat, tuulilaseja. Mutta esim. pyöränlaakerit ja VNT ahdin ovat vielä tehtaan jäljiltä, tiedä sitten koska paukahtaa ;)
Nyt on vaan lähitulevaisuudessa tulee ongelma et mikä olis seuraava perhevaunu, jossa olis Torsen laatikolla tehty oikea neliveto. Ne vaihtoehdot taitaa vähävaraselle olla aika vähissä. Maasturia kun ei kilometrien kertyessä ole vara pitää.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Hervast - 05.12.15 - klo:17:59
Perheen vm -98, 3B Passatti 4WD on nyt menty nyt 540 tkm, eikä vielä kertaakaan ole ollut mitään vikaa... >:(
Toki kuluvia osia on vaihdettu normihuollon väleissä, kuten jousia, iskareita, hihnoja, kiristimiä, laturi, vesipumppuja, suuttimen kärkiä, hydr. vent. nostajat, tuulilaseja. Mutta esim. pyöränlaakerit ja VNT ahdin ovat vielä tehtaan jäljiltä, tiedä sitten koska paukahtaa ;)
Nyt on vaan lähitulevaisuudessa tulee ongelma et mikä olis seuraava perhevaunu, jossa olis Torsen laatikolla tehty oikea neliveto. Ne vaihtoehdot taitaa vähävaraselle olla aika vähissä. Maasturia kun ei kilometrien kertyessä ole vara pitää.

Sama ongelma, täällä tosin menty -98 3B syncro tdi:llä vasta 520 tkm, ja pahasti näyttää siltä että yhtä hyvän kulkupelin löytäminen on hankalaa. Kuluvaa osaa on toki vaihdettu jonkinverran, mutta perustekniikka on toiminut hyvin ja auto on hyvä ajaa kelissä kuin kelissä. Uudemmat on semmosia sähköhimmeleitä, näissä vanhemmissa harvemmin matka katkeaa jos joku sisävalo jättää syttymättä tai joku valo vilkahtaa mittaristossa.
Kannen tuohon joutui vaihtamaan kun oli päättänyt haljeta ja virisatsi varmaan viimeisteli homman. Toinen ikävämpi homma oli taka-apurungon parsiminen tuossa keväällä. Uusi olis ollut liian hapokkaan hintainen, joten ihan kelpo työpalkan sai parin päivän työlle.

Veljellä oli työsuhdeautoina pari farkku C-mersua mallisarjaa 204 (2007 – 2013). Moottorina 200 cdi automaattina. Ihan asiallinen pirssi, ajettavuuskin oli jo ihan kuin passatissa, ei enää semmoinen sohva vietereillä kuin e sarjalaiset. Pienihän tuommoinen on sisätiloiltaan, joten parin turvaistuimen kanssa voi tulla ihan oikeasti ahdasta. Kooltaan nuo myötäilevät kilpailijoita, eli 3 sarjan jatketta ja A4 Audia. Kerran veli haki puukuorman työkaverinsa autolla, se oli muuten vastaava C farkku, mut 4 matic 250 cdi koneella, eli onko siinä jotain 204 konia muistaakseni. Semmoinen muistikuva jäi että varsin raskaan oloinen lulla se oli, mut liikahtihan se kun antoi kaasua. Ei kuitenkaan innosta samalla tavalla leikkimään kaasulla kuin vaikkapa Audin nelikko, tuo vaatii jo lentokentän semmoiseen.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: -Joomies- - 05.12.15 - klo:18:58
C-sarjan sedan oli joskus viis vuotta sitten. Auto meni vaihtoon kun tuli tarve saada kolme turvaistuinta/-kaukaloa takapenkille. Leveys sedanissa ja farmarissa sama.

Eli jos jos aiot paappailla kolmannen istuimen takapenkille niin silloin täytyy hankkia se paappainen autokin.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: SKN - 05.12.15 - klo:19:08
C-sarjan sedan oli joskus viis vuotta sitten. Auto meni vaihtoon kun tuli tarve saada kolme turvaistuinta/-kaukaloa takapenkille. Leveys sedanissa ja farmarissa sama.

Eli jos jos aiot paappailla kolmannen istuimen takapenkille niin silloin täytyy hankkia se paappainen autokin.

Joo, ja paappasella mallilla on paapan jano... ;D

(http://i7.aijaa.com/t/00270/13941742.t.jpg) (http://aijaa.com/530yJp)(http://i8.aijaa.com/t/00621/13888123.t.jpg) (http://aijaa.com/d8JL3o)

Niin, ja mulla on kolme turvajakkaraa siellä takapenkillä...
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: +200 - 05.12.15 - klo:19:14
C-sarjan sedan oli joskus viis vuotta sitten. Auto meni vaihtoon kun tuli tarve saada kolme turvaistuinta/-kaukaloa takapenkille. Leveys sedanissa ja farmarissa sama.

Eli jos jos aiot paappailla kolmannen istuimen takapenkille niin silloin täytyy hankkia se paappainen autokin.

Joo, ja paappasella mallilla on paapan jano... ;D

(http://i7.aijaa.com/t/00270/13941742.t.jpg) (http://aijaa.com/530yJp)(http://i8.aijaa.com/t/00621/13888123.t.jpg) (http://aijaa.com/d8JL3o)

Niin, ja mulla on kolme turvajakkaraa siellä takapenkillä...
Meillon mlläs jotain vikaa.Emännällä näyttää 7l ja mulla 10-12 :o
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: icefarmer - 05.12.15 - klo:20:08
eiköös nuo automaatti c mersut pidä kiertää kaukaa mikäli kukkaro ei aivan ompeleet soikeena pingota, ite mersunkin miehet myöntää että joskus on jotain ollut niissä ei mitään suurta kuitenkaan= uusi loota sillontällön;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: myllymäki - 05.12.15 - klo:20:13
Tuli juuri haettua Frankfurtin liepeiltä tuollainen 220T cdi a w204 facelift ja kyllähän se kehitys on taas mennyt eteenpäin vanhaan w211 E-malliin.
Tuo farkku on painavampi, kuin vanha E sedan. Ajo-ominaisuuksia ei voinut moittia yli 200km/H nopeuksilla autobaanoilla.
Tuota 200cdi-koneista ei kannata ostaa; on vanhempaa tekniikkaa, vanhoilla suuttimilla ja yhdellä turbolla. 220 ja 250 koneet ovat fyysisesti identtisiä ja näin ollen 220 päivitettävissä yli 200hv teholle jälkeen päin.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: -Joomies- - 05.12.15 - klo:20:14
C-sarjan sedan oli joskus viis vuotta sitten. Auto meni vaihtoon kun tuli tarve saada kolme turvaistuinta/-kaukaloa takapenkille. Leveys sedanissa ja farmarissa sama.

Eli jos jos aiot paappailla kolmannen istuimen takapenkille niin silloin täytyy hankkia se paappainen autokin.

Joo, ja paappasella mallilla on paapan jano... ;D

(http://i7.aijaa.com/t/00270/13941742.t.jpg) (http://aijaa.com/530yJp)(http://i8.aijaa.com/t/00621/13888123.t.jpg) (http://aijaa.com/d8JL3o)

Niin, ja mulla on kolme turvajakkaraa siellä takapenkillä...
Meillon mlläs jotain vikaa.Emännällä näyttää 7l ja mulla 10-12 :o

Meillä ollaan oltu tasa-arvoisempia. Kulutuserot vaan 0,5-1,5 litraa per satanen. Vaimo ajaa edullisemmin, sille voi suositella kuskin hommia erityisesti pikkujouluihin.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: ijasja2 - 05.12.15 - klo:20:23
C-sarjan sedan oli joskus viis vuotta sitten. Auto meni vaihtoon kun tuli tarve saada kolme turvaistuinta/-kaukaloa takapenkille. Leveys sedanissa ja farmarissa sama.

Eli jos jos aiot paappailla kolmannen istuimen takapenkille niin silloin täytyy hankkia se paappainen autokin.

Joo, ja paappasella mallilla on paapan jano... ;D

(http://i7.aijaa.com/t/00270/13941742.t.jpg) (http://aijaa.com/530yJp)(http://i8.aijaa.com/t/00621/13888123.t.jpg) (http://aijaa.com/d8JL3o)

Niin, ja mulla on kolme turvajakkaraa siellä takapenkillä...
Meillon mlläs jotain vikaa.Emännällä näyttää 7l ja mulla 10-12 :o

Meillä ollaan oltu tasa-arvoisempia. Kulutuserot vaan 0,5-1,5 litraa per satanen. Vaimo ajaa edullisemmin, sille voi suositella kuskin hommia erityisesti pikkujouluihin.

Komppaan ja aikoi olla kuskina pikkujouluissa :)
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Hervast - 05.12.15 - klo:20:36
eiköös nuo automaatti c mersut pidä kiertää kaukaa mikäli kukkaro ei aivan ompeleet soikeena pingota, ite mersunkin miehet myöntää että joskus on jotain ollut niissä ei mitään suurta kuitenkaan= uusi loota sillontällön;) ;D 8) ::)

Itse kiertäisin kaukaa vag konsernin kaikki tomaatit, noist mersuista on automaateista vaihdeltu ja korjattu lähinnä ohjainbokseja. Veljelläkin oli siviilipirssi e46 jatkeessa taannoin semmoisia ongelmia.

Suht hyvä kuva jäänyt noiden mersujen automaattien kestävyydestä, toki niin se pitää ollakin, kun vaikea on edes kuvitella mersua manuaalina.

Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: TDK - 05.12.15 - klo:21:28
Ja heti se vagitus alkoi.Älä ny viitti. Minullakin ollu Passattia ja Toitsuja eikä ne oikeen vakuuttanu,mut sitä ei ilmeisesti nyt kysytty? ;).  ;D

Mesemiehet on hauskoja. Heti ollaan härillään ku vähä härkkii. Yhtä mesemiestä lainatakseni "mää en ymmärrä miks muun merkkisiä ees valmistetaan..."

Mersulla oon ajanu ihan työkseenki, sitä kuuluisaa taksia. Ei se missään nimessä huono auto oo, hyvä ajaa ja tilavakin. Yleensä mellevät varusteet. Mutta kuhan ei itte tarvi niitä remontteja maksaa...  ;)
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: - 05.12.15 - klo:22:28
C-sarjan sedan oli joskus viis vuotta sitten. Auto meni vaihtoon kun tuli tarve saada kolme turvaistuinta/-kaukaloa takapenkille. Leveys sedanissa ja farmarissa sama.

Eli jos jos aiot paappailla kolmannen istuimen takapenkille niin silloin täytyy hankkia se paappainen autokin.

En mä sittenkään paappaile. Siinä kokoluokas vaihtoehdot on rinkelikeula tai bmw.
Nyt on aakutonen ja b5 aanelonen. Tuos nelkuskin on kaks turvaistuinta kiinni. Ahdashan se on mutta välttää hoitoon kuskaamisiin ym. Kutoses on kyllä tilaa ja hyvä auto ollu muutenkin, mutta huvittais vaan kokeilla jotakin muutakin välillä.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Ärrpää - 06.12.15 - klo:09:19
eiköös nuo automaatti c mersut pidä kiertää kaukaa mikäli kukkaro ei aivan ompeleet soikeena pingota, ite mersunkin miehet myöntää että joskus on jotain ollut niissä ei mitään suurta kuitenkaan= uusi loota sillontällön;) ;D 8) ::)

 Huono akku startatessa tiputtaa jännitettä alle turvarajan, ZF-loota siitä huolestuu>menee vikatilaan, hoidon kalleus säädetään oikeimmalla pedaalilla.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: SKN - 06.12.15 - klo:10:09
eiköös nuo automaatti c mersut pidä kiertää kaukaa mikäli kukkaro ei aivan ompeleet soikeena pingota, ite mersunkin miehet myöntää että joskus on jotain ollut niissä ei mitään suurta kuitenkaan= uusi loota sillontällön;) ;D 8) ::)

 Huono akku startatessa tiputtaa jännitettä alle turvarajan, ZF-loota siitä huolestuu>menee vikatilaan, hoidon kalleus säädetään oikeimmalla pedaalilla.

Tossa on varmaan kyseessä se vanhan mallin lootajäähdytin joka vuotaa nesteensä atf:n joukkoon ja rikkoo "askin".

Vaiva on poistunut muistaakseni 2007 marraskuulla jolloin jäähy on vaihdettu eri merkkiseen.

Jännitteen alentuminen alle turvarajan aiheuttaa sitten muutakin oiretta ku pelkän askin sohlaamisen.....
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Varjo79 - 07.12.15 - klo:16:44
Tua eiköhänse mesen tomaatti laatikko nyt kuitenkin kestäne vertailun kestävyytensäpuolesta muihin merkkeihin. Niihin ohjain lootiin joskus tosiaan menee ööliä sisälle. Sitte näistä lootista saadaan pajotettua aika lujia jopa ST vehkeisiin.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: mike - 07.12.15 - klo:18:19
Mersun laatikossa ei ole ongelmia jos öljyt vaihdetaan 60 tuhannen välein ja samalla vaihdetaan johtosarjan läpiviennin kumi ja sen kumin takia öljyä voi löytyä boxista,autot alle vuosimallin 2006/6.


Glykooliongelmia oli 2002-2004.

Tuohon c-mallin mersuun sanoisin että sitä ei pidä sitten ollenkaan verrata e-malliin muuta samaa ei ole kuin tähti.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: SKN - 07.12.15 - klo:18:40
Mersun laatikossa ei ole ongelmia jos öljyt vaihdetaan 60 tuhannen välein ja samalla vaihdetaan johtosarjan läpiviennin kumi ja sen kumin takia öljyä voi löytyä boxista,autot alle vuosimallin 2006/6.


Glykooliongelmia oli 2002-2004.

Tuohon c-mallin mersuun sanoisin että sitä ei pidä sitten ollenkaan verrata e-malliin muuta samaa ei ole kuin tähti.

Ei, kyllä se ilmeni vielä 11.2007, E-mallissa.
Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: mike - 07.12.15 - klo:19:20
Ei pidä paikkaansa.O-renkaat petti Valeon jäähdyttimissä 2002/2-2004/9 5 ja 6 sylinteriset mallit jonka jälkeen tuli Behrin jäähdyttimet.

Otsikko: Vs: mb C250cdi autom.
Kirjoitti: Varjo79 - 07.12.15 - klo:19:25
Mersun laatikossa ei ole ongelmia jos öljyt vaihdetaan 60 tuhannen välein ja samalla vaihdetaan johtosarjan läpiviennin kumi ja sen kumin takia öljyä voi löytyä boxista,autot alle vuosimallin 2006/6.


Glykooliongelmia oli 2002-2004.

Tuohon c-mallin mersuun sanoisin että sitä ei pidä sitten ollenkaan verrata e-malliin muuta samaa ei ole kuin tähti.

Niin tosiaan se C koppanen on varsinkin sportti alustalla paaljon parempi ajettava. Meillä siis on molempia. Remontinteko sitte taas o E koriseen mukavampaa kun on sitä tilaa enempi. Vaikka eisieläkää liikaa ole 8 koneen kanssa :P