Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kylmis - 15.10.15 - klo:20:49

Otsikko: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kylmis - 15.10.15 - klo:20:49
Ruotsissa on jo laitettu tuulemaan...
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/agco-runnoo-traktoriedustuksia-uusiksi-pohjolassa-1.130519
Mutta vaikea keksiä vielä Suomen kuvioita. Tuleeko tänne joku uusi myyntiverkosto Massikalle ???
Ehkä parasta olisi omat myyjät, mutta huolto ja varsinkin varaosat Agcon tiskiltä. Minun mielestäni Massikkaa menisi kaupaksi jollain tavalla, jos jälkimarkkinointiin voisi luottaa...
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: mah - 16.10.15 - klo:05:58
Keskon vaihtotraktoririvi saattaa kutistua samaan, kuin yrmalla on ollut. :-X
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 16.10.15 - klo:06:45
Agco hoitaa tulevaisuudessa Suomessakin maahantuonnin fergun osalta. Myynti menee yrittäjä kauppiaille ja fergun mukana tulee Valtra/Fend konserniin osaavaa huoltoa jotka on jo näitä merkejä fergun pelleissä rassanneet.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 16.10.15 - klo:07:24
Jossain vaiheessa acgo luopuu muista moottoreista ja gimman osuudesta ja siirtyy käyttämään oman konsernin komponentteja joissa ei ole ulkopuolisia osakkaita.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: brotofobia - 16.10.15 - klo:07:43
Pienemmän pään koneet yhdistellään todennäköisesti tiukempaan pakettiin, käytännössä saman koneen saanee jatkossa MF, Valtra tai Fendt tarroilla.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 16.10.15 - klo:08:03
Pienemmän pään koneet yhdistellään todennäköisesti tiukempaan pakettiin, käytännössä saman koneen saanee jatkossa MF, Valtra tai Fendt tarroilla.

Käytännössä saa valita moottorin jatkeeksi hitekkiä, versua, direktiä tai variota. Pelin väri päätetään myyntiliikkeessä traktoria luovutettaessa.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: nuffieldmaster - 16.10.15 - klo:08:43
Jotensakin minusta tuntuu, että kohta pääsee sanomaan, minähän sanoin. Kesko koettaa loput varastomassikat saada veks ja sitten ollaankin tiedotusvälineissä että keskitymme vain claasiin.

Agco myy suomessa jo Fendt, Fella, Valtra ja Sampo-Rosenlew tuotteita, Sampo voi olla pitemmällä tähtäimellä kysymysmerkki, tuleeko sen rinnalle vielä Fendt ja MF puimat, mutta MF todennäköisesti lähtee keskolta. Olihan sen edustus niin väkinäistä koneagriassakin, sali täynnä claasia ja pari pakollista massikkaa kuin eristyksissä pääkäytävän toisella puolella. Niin selvät merkit kuin ollak ja voi.

Tämä viestiketju tuli mieleeni http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=31963.msg526226#msg526226
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Peltola - 16.10.15 - klo:09:29
Jotensakin minusta tuntuu, että kohta pääsee sanomaan, minähän sanoin. Kesko koettaa loput varastomassikat saada veks ja sitten ollaankin tiedotusvälineissä että keskitymme vain claasiin.

Agco myy suomessa jo Fendt, Fella, Valtra ja Sampo-Rosenlew tuotteita, Sampo voi olla pitemmällä tähtäimellä kysymysmerkki, tuleeko sen rinnalle vielä Fendt ja MF puimat, mutta MF todennäköisesti lähtee keskolta. Olihan sen edustus niin väkinäistä koneagriassakin, sali täynnä claasia ja pari pakollista massikkaa kuin eristyksissä pääkäytävän toisella puolella. Niin selvät merkit kuin ollak ja voi.

Tämä viestiketju tuli mieleeni http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=31963.msg526226#msg526226

Lainaus 2011 Nuhvilta: "Uutena ovat tulleet kiinalaiset traktorit, he haastavat "tuntemamme" merkit jo kokoluokissa 40-200 hv ja edullisen hankintahintansa, sekä hieman vanhahtavan rautaisen tekniikan avulla ovat suosittuja mm. turveurakoitsijoiden käytössä. Tekniikan kestävyydessä on tehty selvä muutos ja koneita puhutellaan jo 2020 -luvun megavalmeteina."

Kiinalaista laatua saadaan hetki vielä odottaa. . .
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: John Ferguson - 16.10.15 - klo:11:14
Pienemmän pään koneet yhdistellään todennäköisesti tiukempaan pakettiin, käytännössä saman koneen saanee jatkossa MF, Valtra tai Fendt tarroilla.

Käytännössä saa valita moottorin jatkeeksi hitekkiä, versua, direktiä tai variota. Pelin väri päätetään myyntiliikkeessä traktoria luovutettaessa.
Eiköhän Fendt tarrat ja värit vaadi sen, että vaihteistoksi tulee Vario. Sen verran ovat siellä ylpeitä omasta osaamisestaan. Valtrallehan tuo on hyvä jos Varioa aletaan niihinkin sovittamaan, en ymmärrä miksi piti lähteä sooloilemaan ja kehittämään oma portaaton kun konsernin sisältä löytyy jo varsin toimiva semmoinen.  :o

Jos Masseri menisi Fendtin ja Valtran kanssa saman katon alle myytäväksi, niin eipä tarvitsisi enää edes kuvitella sitä ostavansa. Maksaakohan kesko hyvän välirahan jos vaihtaa uudenkarhean masserin uuteen Claasiin?  ;D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 16.10.15 - klo:11:35
Pienemmän pään koneet yhdistellään todennäköisesti tiukempaan pakettiin, käytännössä saman koneen saanee jatkossa MF, Valtra tai Fendt tarroilla.

Käytännössä saa valita moottorin jatkeeksi hitekkiä, versua, direktiä tai variota. Pelin väri päätetään myyntiliikkeessä traktoria luovutettaessa.
Eiköhän Fendt tarrat ja värit vaadi sen, että vaihteistoksi tulee Vario. Sen verran ovat siellä ylpeitä omasta osaamisestaan. Valtrallehan tuo on hyvä jos Varioa aletaan niihinkin sovittamaan, en ymmärrä miksi piti lähteä sooloilemaan ja kehittämään oma portaaton kun konsernin sisältä löytyy jo varsin toimiva semmoinen.  :o

Jos Masseri menisi Fendtin ja Valtran kanssa saman katon alle myytäväksi, niin eipä tarvitsisi enää edes kuvitella sitä ostavansa. Maksaakohan kesko hyvän välirahan jos vaihtaa uudenkarhean masserin uuteen Claasiin?  ;D

Todennäköisesti Fendtin ja Valtran saa vain kummankin omalla voimansiirtotekniikalla. Fergusta tehdään  sitten ristisiitos merkki.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: vms1 - 16.10.15 - klo:11:59
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: icefarmer - 16.10.15 - klo:12:02
Pienemmän pään koneet yhdistellään todennäköisesti tiukempaan pakettiin, käytännössä saman koneen saanee jatkossa MF, Valtra tai Fendt tarroilla.

Käytännössä saa valita moottorin jatkeeksi hitekkiä, versua, direktiä tai variota. Pelin väri päätetään myyntiliikkeessä traktoria luovutettaessa.
Eiköhän Fendt tarrat ja värit vaadi sen, että vaihteistoksi tulee Vario. Sen verran ovat siellä ylpeitä omasta osaamisestaan. Valtrallehan tuo on hyvä jos Varioa aletaan niihinkin sovittamaan, en ymmärrä miksi piti lähteä sooloilemaan ja kehittämään oma portaaton kun konsernin sisältä löytyy jo varsin toimiva semmoinen.  :o

Jos Masseri menisi Fendtin ja Valtran kanssa saman katon alle myytäväksi, niin eipä tarvitsisi enää edes kuvitella sitä ostavansa. Maksaakohan kesko hyvän välirahan jos vaihtaa uudenkarhean masserin uuteen Claasiin?  ;D
mehuveto oo tulevaisuutta, kaikkihan vaihteistotekniikan kehitys tähtää tällä hetkellä takasin mekaanisempaan suuntaan sektorilla kuin sektorilla :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: retku - 16.10.15 - klo:12:05
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.

***onhan jcb käyttäny variota jo iät ajat. onhan se mf:n dynä6 (gima/agco) ollu claasseissa ja valtroissakin jo monta vuotta...
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: vms1 - 16.10.15 - klo:12:15
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.

***onhan jcb käyttäny variota jo iät ajat. onhan se mf:n dynä6 (gima/agco) ollu claasseissa ja valtroissakin jo monta vuotta...

Claaseista en tiedä mutta joku on multa menny pahasti ohi kun en ole hoksannu että valtroissa on ollu massikan laatikoita. Kovasti ovat ainakin kehuneet että ht, ht5, versu ja direct lootat olisi omaa tuotantoa. Nyt kait on nelos sarjassa viellä joku muu laatikko. Olisiko active tai joku.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 16.10.15 - klo:12:19
Selvä asiahanse on että maasika poistuu K riveistä. Siinä sitä vaan on miettimistä että miten myyjäparta sitte kehuu omansa ja hukkuu sysipaskaksi kilpailijat ;D että onko niin että maasika asiakkaalle haukutaan Fentti ja valtu jne.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: zetor8045 - 16.10.15 - klo:13:05
Selvä asiahanse on että maasika poistuu K riveistä. Siinä sitä vaan on miettimistä että miten myyjäparta sitte kehuu omansa ja hukkuu sysipaskaksi kilpailijat ;D että onko niin että maasika asiakkaalle haukutaan Fentti ja valtu jne.
Onhan valtran myyjätkin joutuneet luopumaan runkotankkien ja vetokoukun sijainnista kehumisen T4 valtran myötä 😇
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Cultor - 16.10.15 - klo:13:31
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.

***onhan jcb käyttäny variota jo iät ajat. onhan se mf:n dynä6 (gima/agco) ollu claasseissa ja valtroissakin jo monta vuotta...

Claaseista en tiedä mutta joku on multa menny pahasti ohi kun en ole hoksannu että valtroissa on ollu massikan laatikoita. Kovasti ovat ainakin kehuneet että ht, ht5, versu ja direct lootat olisi omaa tuotantoa. Nyt kait on nelos sarjassa viellä joku muu laatikko. Olisiko active tai joku.

Linha BT (http://www.valtra.com.br/produtos/tratores-linha-pesada/linha-bt) exclusiva transmissão HiSix com PowerShift, que possui 24 velocidades à frente e 24 velocidades à ré
Tuskin kuitenkaan Ranskassa tehty vaihteisto.

Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 16.10.15 - klo:13:35
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.

***onhan jcb käyttäny variota jo iät ajat. onhan se mf:n dynä6 (gima/agco) ollu claasseissa ja valtroissakin jo monta vuotta...

Claaseista en tiedä mutta joku on multa menny pahasti ohi kun en ole hoksannu että valtroissa on ollu massikan laatikoita. Kovasti ovat ainakin kehuneet että ht, ht5, versu ja direct lootat olisi omaa tuotantoa. Nyt kait on nelos sarjassa viellä joku muu laatikko. Olisiko active tai joku.

Dyna-4/6 on gimman tekemä jonka fergu omistaa Claasin kanssa.  Että sama loota on fergussa ja claasilla.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kantola - 16.10.15 - klo:17:15
http://yle.fi/uutiset/agco_power_aloitti_yt-neuvottelut_80_tyopaikan_vahentamiseksi/8386661
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: JayZ - 16.10.15 - klo:18:04
Kyllä suolahdessa kasatuissa Valtroissa on ihan omat lootat. Ässässä mikä Ranskassa läjätään on toisten loota käytössä.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Antidesantti - 16.10.15 - klo:18:06
Vannoutuneet Verkutsoonimiehet rasvailee jo köyttä...?     ::)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: lypsyukko - 16.10.15 - klo:19:43
Vannoutuneet Verkutsoonimiehet rasvailee jo köyttä...?     ::)

Kerro miksi näin pitäisi toimia ? Kesko nyt ei mikään ihme tekijä ole Ferkun myynnissä ollut. Vaikka ainuita kauppoja, jossa ei tullut mieleen , että tein kaksi kauppaa . Ensimmäisen ja viimeisen. Hieman eri tyylinen myijä kuin paikallinen Valtran myyjä, joka päätteli, että mun tili meni tyhjäksi, enää ei tartte olla tuntevinansa  ;D Tietysti toivoa sopii, että se ei tuonne valtra nurkkaukseen sentäs mene, tai ainakin myyjä saa tulla uusi ja huoltokin niille jotka koneista jotain tietävät  ::)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 16.10.15 - klo:19:54
Jotenkin uskoisin että fentti ja massikka on niin kovia tekijöitä että ihan heti eivät anna vaihteistojaan muiden merkkien käyttöön vaikka ovatkin saman omistajan alaisuudessa. Ehkä isoin kysymysmerkki on kuitenkin valtra joka toki menestyy suomessa ja pohjoismaissa. Kysymys kuuluukin että viittiikö acco kaupitella valtraa euroopassa kun samassa konsernissa on kovat brändit kuten fendt ja massikka. Toki valtralla on aika hyvä kalusto mutta kuitenkin.

***onhan jcb käyttäny variota jo iät ajat. onhan se mf:n dynä6 (gima/agco) ollu claasseissa ja valtroissakin jo monta vuotta...

Claaseista en tiedä mutta joku on multa menny pahasti ohi kun en ole hoksannu että valtroissa on ollu massikan laatikoita. Kovasti ovat ainakin kehuneet että ht, ht5, versu ja direct lootat olisi omaa tuotantoa. Nyt kait on nelos sarjassa viellä joku muu laatikko. Olisiko active tai joku.

Dyna-4/6 on gimman tekemä jonka fergu omistaa Claasin kanssa.  Että sama loota on fergussa ja claasilla.

Käräjiäkin ne raisivat Renaultin loppumisen jälkeen käydä, että onko joint venture sopimus pitävä enää kun Claas osti Rellun. Ja Claas voitti.....http://www.gima.fr/ (http://www.gima.fr/)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 16.10.15 - klo:20:58
Selvä asiahanse on että maasika poistuu K riveistä. Siinä sitä vaan on miettimistä että miten myyjäparta sitte kehuu omansa ja hukkuu sysipaskaksi kilpailijat ;D että onko niin että maasika asiakkaalle haukutaan Fentti ja valtu jne.
Onhan valtran myyjätkin joutuneet luopumaan runkotankkien ja vetokoukun sijainnista kehumisen T4 valtran myötä 😇

No juu ja hups katoppas tuon n4 valtun vetokoukku muistutaa samanmoista maavaranryöstäjä kiukkua kuin dötsissä ::) pitäis muuten saada siitä c siftistä se monitoimi kahva on kähee kätöseen.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: lypsyukko - 16.10.15 - klo:23:36
Massikan kolmio merkki on samaa laatua, olkoon -60 luvulta tai 2000 luvulta. Sävähdyttää aina, toisin kuin "V" joka on pelastettu etupainotelineen päältä .... paska merkki kun ei edes noukassa pysynyt. Pitänee kiertää tulevaisuudessa kaukaa, laatu se on joka pysyy  ;D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: zetor8045 - 17.10.15 - klo:08:04
Selvä asiahanse on että maasika poistuu K riveistä. Siinä sitä vaan on miettimistä että miten myyjäparta sitte kehuu omansa ja hukkuu sysipaskaksi kilpailijat ;D että onko niin että maasika asiakkaalle haukutaan Fentti ja valtu jne.
Onhan valtran myyjätkin joutuneet luopumaan runkotankkien ja vetokoukun sijainnista kehumisen T4 valtran myötä 😇

No juu ja hups katoppas tuon n4 valtun vetokoukku muistutaa samanmoista maavaranryöstäjä kiukkua kuin dötsissä ::) pitäis muuten saada siitä c siftistä se monitoimi kahva on kähee kätöseen.
Vaihda koko kone semmoseen 6210 malliin niin saat ne isot renkaatkin samantien 😆 
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Antidesantti - 17.10.15 - klo:17:54
Vannoutuneet Verkutsoonimiehet rasvailee jo köyttä...?     ::)

Kerro miksi näin pitäisi toimia ? Kesko nyt ei mikään ihme tekijä ole Ferkun myynnissä ollut. Vaikka ainuita kauppoja, jossa ei tullut mieleen , että tein kaksi kauppaa . Ensimmäisen ja viimeisen. Hieman eri tyylinen myijä kuin paikallinen Valtran myyjä, joka päätteli, että mun tili meni tyhjäksi, enää ei tartte olla tuntevinansa  ;D Tietysti toivoa sopii, että se ei tuonne valtra nurkkaukseen sentäs mene, tai ainakin myyjä saa tulla uusi ja huoltokin niille jotka koneista jotain tietävät  ::)

No vitsi vitsi. Eikhän sen joku muu virma ota riemusta kilijuen...     ::)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 17.10.15 - klo:18:07
Vannoutuneet Verkutsoonimiehet rasvailee jo köyttä...?     ::)

Kerro miksi näin pitäisi toimia ? Kesko nyt ei mikään ihme tekijä ole Ferkun myynnissä ollut. Vaikka ainuita kauppoja, jossa ei tullut mieleen , että tein kaksi kauppaa . Ensimmäisen ja viimeisen. Hieman eri tyylinen myijä kuin paikallinen Valtran myyjä, joka päätteli, että mun tili meni tyhjäksi, enää ei tartte olla tuntevinansa  ;D Tietysti toivoa sopii, että se ei tuonne valtra nurkkaukseen sentäs mene, tai ainakin myyjä saa tulla uusi ja huoltokin niille jotka koneista jotain tietävät  ::)

No vitsi vitsi. Eikhän sen joku muu virma ota riemusta kilijuen...     ::)

No jos acgo ei fergu miehille kelpaa, niin onhan koneharmi ja nhk.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: GTS - 11.11.15 - klo:08:34
Ensi vuoden kuluessa Massikka poistuu Keskolta Agcon myynnin alaiseksi. Varaosien myynnin palvelu ainakin paranee.  ;D Kesko puhui totta mainostaessaan ettei Massikka lähde tänä vuonna.  ;D Näkihän sen jo KoneAgriassakin että panostus heillä oli täysin claassiin. Myyjä ei tykänny kun häneltä kysyi pidetäänkö täälä nyt Massikan kuoppajaisia.  :D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 11.11.15 - klo:16:30
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: JösseJänis - 11.11.15 - klo:17:13
Pienemmän pään koneet yhdistellään todennäköisesti tiukempaan pakettiin, käytännössä saman koneen saanee jatkossa MF, Valtra tai Fendt tarroilla.

Käytännössä saa valita moottorin jatkeeksi hitekkiä, versua, direktiä tai variota. Pelin väri päätetään myyntiliikkeessä traktoria luovutettaessa.
Eiköhän Fendt tarrat ja värit vaadi sen, että vaihteistoksi tulee Vario. Sen verran ovat siellä ylpeitä omasta osaamisestaan. Valtrallehan tuo on hyvä jos Varioa aletaan niihinkin sovittamaan, en ymmärrä miksi piti lähteä sooloilemaan ja kehittämään oma portaaton kun konsernin sisältä löytyy jo varsin toimiva semmoinen.  :o

Tehtaan mukaan siksi, että tuo oma portaaton on halvempi valmistaa, siinä on vähemmän liikkuvia ja kuluvia osia ja niistäkin valtaosa samoja kuin portaallisessa askissa.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 11.11.15 - klo:17:44
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 11.11.15 - klo:18:12
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 11.11.15 - klo:18:13
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 11.11.15 - klo:18:29
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.

No niihinhän löytyy osia IKH:n kin myynistä.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 11.11.15 - klo:19:57
Selvä asiahanse on että maasika poistuu K riveistä. Siinä sitä vaan on miettimistä että miten myyjäparta sitte kehuu omansa ja hukkuu sysipaskaksi kilpailijat ;D että onko niin että maasika asiakkaalle haukutaan Fentti ja valtu jne.
Onhan valtran myyjätkin joutuneet luopumaan runkotankkien ja vetokoukun sijainnista kehumisen T4 valtran myötä 😇

No juu ja hups katoppas tuon n4 valtun vetokoukku muistutaa samanmoista maavaranryöstäjä kiukkua kuin dötsissä ::) pitäis muuten saada siitä c siftistä se monitoimi kahva on kähee kätöseen.
Vaihda koko kone semmoseen 6210 malliin niin saat ne isot renkaatkin samantien 😆
Niinno en nyt kaipaa välttämättä enempää sähköisiä toimintoja. Sopiine kummit tohonkin jotta mitäpä sitä vaihtamaan. Mutta se kahva oli silti siiti, pitää kysästä huolto pomolta joka tulee ohjelmoimaan ton mun masiinan tietokoneet uusiks et sopiiko ko kahva tohon millään
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: fenu - 11.11.15 - klo:21:16
Keskolla kova tarve saada claassia kaupaksi kun lupaavat hirveitä summia massikasta välirahaa. Enempi antaisivat vaihdossa mitä muutama vuosi sitten on pitänyt maksaa. Massikkaan vaihtaessa on ihan toinen tilanne.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: John Ferguson - 12.11.15 - klo:01:02
Keskolla kova tarve saada claassia kaupaksi kun lupaavat hirveitä summia massikasta välirahaa. Enempi antaisivat vaihdossa mitä muutama vuosi sitten on pitänyt maksaa. Massikkaan vaihtaessa on ihan toinen tilanne.
Saahan siitä "antaa enemmän", sillähän isännät saadaan kiljumaan onnesta ja vaihtamaan kun se tyhmä myyjä maksaa traktorista enemmän kuin isäntä itse maksoi.  ::) Mutta sitten jostain kumman syystä myyjä myhäilee tyytyväisenä kahvikupposen ääressä kun teki hyvät kaupat.

Eihän sitä kannata enää myydä mikä ei enää kohta itselle rahaa tuota. Tottakait myydään Claasia, koska siihen saa jatkossakin varaosat ja muut härpättimet koolta. Paska bisneshän tuo ois jos nyt myisivät masseria polkuhintaan ja varaosavoitot menisi ensivuodesta lähtien Agcon palatsiin.

Paljonko muuten on ~220hp Claasin lähtöhinta?
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: fenu - 12.11.15 - klo:04:02
Keskolla kova tarve saada claassia kaupaksi kun lupaavat hirveitä summia massikasta välirahaa. Enempi antaisivat vaihdossa mitä muutama vuosi sitten on pitänyt maksaa. Massikkaan vaihtaessa on ihan toinen tilanne.
Saahan siitä "antaa enemmän", sillähän isännät saadaan kiljumaan onnesta ja vaihtamaan kun se tyhmä myyjä maksaa traktorista enemmän kuin isäntä itse maksoi.  ::) Mutta sitten jostain kumman syystä myyjä myhäilee tyytyväisenä kahvikupposen ääressä kun teki hyvät kaupat.

Eihän sitä kannata enää myydä mikä ei enää kohta itselle rahaa tuota. Tottakait myydään Claasia, koska siihen saa jatkossakin varaosat ja muut härpättimet koolta. Paska bisneshän tuo ois jos nyt myisivät masseria polkuhintaan ja varaosavoitot menisi ensivuodesta lähtien Agcon palatsiin.

Paljonko muuten on ~220hp Claasin lähtöhinta?
Joo ei varmasti ne tappiolla koneitansa myy, mutta ehkä näin alkuun joutuu myymään aika pienellä voitolla että saadaan markkinaosuutta ja uskoa isäntiin.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kylmis - 12.11.15 - klo:06:30
Pidän täysin selvänä, että tehdas on mukana väliaikaisella hinta-alennuksella. Sen tarve on ollut helppo perustella, koska merkki on Suomessa tuntematon ja markkinatilanne on muutenkin vaikea. En usko, että Kesko alkaa omia ropojaan poltella tähän keissiin (siis Claassiin). Myyjillä kyllä motivaatiota riittää, koska tämä on oikeasti vaikea tilanne. Sitä Masseria on kuitenkin myyty muutama sata kappaletta vuodessa ja nyt se pitäisi korvata kokonaan uudella merkillä. Ei ole helppo juttu. Epäonnistuminen tietää myyjien vaihtoviikkoja. Jos jollain on riskinsietokykyä, niin nyt saattaa tehdä ihan hyvänkin traktorikaupan.

Minua kiinnostaa eniten, kuinka Masserin myynti lähtee toimimaan ensi vuodesta alkaen. Mitäs sitten jos varaosia alkaa oikeasti saamaan tiskiltä ja huoltokin pelaa. Tässähän on paljon syytetty vuosien varrella Keskon toimintaa noista vaikeuksista, ihan kiva nähdä onko se oikeasti sitä vai onko sieltä Euroopasta vaan niin vaikea saada niitä osia ja palvelua. Jos toi homma alkaa toimia, niin menee kyllä aivan kaikki usko Keskon toimintaan...
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.11.15 - klo:07:04
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: hummeri5 - 12.11.15 - klo:11:14
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
EIhän se oo kun parin vuoden klaassit. ;)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.11.15 - klo:12:04
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
EIhän se oo kun parin vuoden klaassit. ;)
Ennemmin tollanen Klaassi kuin mikään veellä alkava (vallu, viatti, ventti, verku, voortti, vaastrakki yms.)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 12.11.15 - klo:12:12
Minua kiinnostaa eniten, kuinka Masserin myynti lähtee toimimaan ensi vuodesta alkaen. Mitäs sitten jos varaosia alkaa oikeasti saamaan tiskiltä ja huoltokin pelaa. Tässähän on paljon syytetty vuosien varrella Keskon toimintaa noista vaikeuksista, ihan kiva nähdä onko se oikeasti sitä vai onko sieltä Euroopasta vaan niin vaikea saada niitä osia ja palvelua. Jos toi homma alkaa toimia, niin menee kyllä aivan kaikki usko Keskon toimintaan...

Ei se varaosahuolto ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä!

Oman käsityksen mukaan ongelmia on vaihtelevasti varaosatiskillä, Hakkilan pääs ja Ranskas. Jos nuosta kaks korjaantuu, niin sekin on jo paljon. Usein osa tulee kyllä päivässä Suomeen, mutta sen saaminen maakuntaan sitten kestää. Ja tunnetustihan hyllyssä ei ole yhtään mitään. Tässä alkusyksystä ei yhteen koneeseen löytynyt laturin remmiä koko maasta. Hain sitten Vuorenmaasta tarvikeremmin.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 12.11.15 - klo:12:13
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.

No niihinhän löytyy osia IKH:n kin myynistä.

Joo, laturi, starttimoottori ja takalasi. Joskus vaan saattaa hajota muutakin.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.11.15 - klo:12:14
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.

No niihinhän löytyy osia IKH:n kin myynistä.

Joo, laturi, starttimoottori ja takalasi. Joskus vaan saattaa hajota muutakin.
Mut noi on ne 3 kovaa jotka hajoavat ihan joka vuosi  :D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 12.11.15 - klo:12:23
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.

No niihinhän löytyy osia IKH:n kin myynistä.

Joo, laturi, starttimoottori ja takalasi. Joskus vaan saattaa hajota muutakin.
Mut noi on ne 3 kovaa jotka hajoavat ihan joka vuosi  :D

"Parhaana" vuonna takalaseja tais mennä neljä.  8)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: hummeri5 - 12.11.15 - klo:13:06
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.

No niihinhän löytyy osia IKH:n kin myynistä.

Joo, laturi, starttimoottori ja takalasi. Joskus vaan saattaa hajota muutakin.
Mut noi on ne 3 kovaa jotka hajoavat ihan joka vuosi  :D

"Parhaana" vuonna takalaseja tais mennä neljä.  8)

Mun voortista ei menny ainootakan...40vuotta ja silleen. No oli kyllä saranat ruosteessa ku kykään tainnu avatakkaan kymmeneen vuoteen. 8) 8)
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.11.15 - klo:14:39
Siis keskohan ei ole tykännyt siitä että ferguun saa Valtran tiskiltä osia.

Saako? Tämä oli uutta.

Eikös fergussa oo jo nokalla sisudiesel? Varion portaaton lootakin taitaa löytyä?

No tuo nyt on selvää. Tosin näis museokoneis ei oo kumpaakaan.

No niihinhän löytyy osia IKH:n kin myynistä.

Joo, laturi, starttimoottori ja takalasi. Joskus vaan saattaa hajota muutakin.
Mut noi on ne 3 kovaa jotka hajoavat ihan joka vuosi  :D

"Parhaana" vuonna takalaseja tais mennä neljä.  8)
Mulla ei ole traktorissa kuin 1 takalasi  :-\
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 12.11.15 - klo:16:01
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
EIhän se oo kun parin vuoden klaassit. ;)
Ennemmin tollanen Klaassi kuin mikään veellä alkava (vallu, viatti, ventti, verku, voortti, vaastrakki yms.)
Nii ih kunhan vaan ymmärtää ostaa semmosen missä on oikea moottori eikä mikään jalla jalla hörötin. Eli pikku kutoset kun jättää ostamatta niin hyvätulee.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: ijasja2 - 12.11.15 - klo:18:53
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
EIhän se oo kun parin vuoden klaassit. ;)
Ennemmin tollanen Klaassi kuin mikään veellä alkava (vallu, viatti, ventti, verku, voortti, vaastrakki yms.)
Nii ih kunhan vaan ymmärtää ostaa semmosen missä on oikea moottori eikä mikään jalla jalla hörötin. Eli pikku kutoset kun jättää ostamatta niin hyvätulee.

Millanen on ollu deutsin pikkukone?

Kiinnostas se pikkukone, mutta myynti tökkii, joten tuskin kuitenkaan. Kun ei ainoatakaan esittelykonetta 500km:n säteellä tai ainakaan ole kuullut, taitaa homma kaatua jo tähän... JOS uutta meinaa, käytettyhän ostettava jokatapauksessa summassa. Tuo deutsin tarjous on vaan aika kova. Toki on muillakin kovia tarjouksia, mutta tarttee ek koneeksi, eli tarttis jotain nähdäkin.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kylmis - 12.11.15 - klo:19:44
Ihme kun Kesko ei haalinut Doitsia takaisin itselleen. Olisi päässyt paremmin kauppoihin siitä isäntien kanssa. Kyllä toi Claassi tuntuu aika isolta urakalta... ???
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: ijasja2 - 12.11.15 - klo:19:57
Ihme kun Kesko ei haalinut Doitsia takaisin itselleen. Olisi päässyt paremmin kauppoihin siitä isäntien kanssa. Kyllä toi Claassi tuntuu aika isolta urakalta... ???

Näinpä. Kai kolmas kerta ei enää mahdollinen, siltoja poltettu enemmän kuin lapin sodassa :P
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kylmis - 12.11.15 - klo:20:02
Ihme kun Kesko ei haalinut Doitsia takaisin itselleen. Olisi päässyt paremmin kauppoihin siitä isäntien kanssa. Kyllä toi Claassi tuntuu aika isolta urakalta... ???

Näinpä. Kai kolmas kerta ei enää mahdollinen, siltoja poltettu enemmän kuin lapin sodassa :P
Mutta kysehän on vain bisneksestä. Ollaanhan me sakujenkin kanssa taas väleissä, vaikka välillä oli pientä riitaa... ;D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 12.11.15 - klo:21:27
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
EIhän se oo kun parin vuoden klaassit. ;)
Ennemmin tollanen Klaassi kuin mikään veellä alkava (vallu, viatti, ventti, verku, voortti, vaastrakki yms.)
Nii ih kunhan vaan ymmärtää ostaa semmosen missä on oikea moottori eikä mikään jalla jalla hörötin. Eli pikku kutoset kun jättää ostamatta niin hyvätulee.

Millanen on ollu deutsin pikkukone?

Kiinnostas se pikkukone, mutta myynti tökkii, joten tuskin kuitenkaan. Kun ei ainoatakaan esittelykonetta 500km:n säteellä tai ainakaan ole kuullut, taitaa homma kaatua jo tähän... JOS uutta meinaa, käytettyhän ostettava jokatapauksessa summassa. Tuo deutsin tarjous on vaan aika kova. Toki on muillakin kovia tarjouksia, mutta tarttee ek koneeksi, eli tarttis jotain nähdäkin.

No multako kysyt? Niin tuo mun on ilman etu kuormaajaa. Hyvin sieltä näkee ympärilleen on ihan käteen käypä laite. Sähköjen kanssa siinä on ollu vaivaa niinkuin ihan kaikissa muissakin sähkölaitteissa mitä lähelläni sattuu olemaan. Muutoin voin kyllä suositella jos vielä huolto saadaan toimimaan. Ainakin sieltä on nyt tulossa pääkallon paikalta kaveri mikä lupas kaikki sähköviat eliminoida. Saas sitte nähdä miten käy. Niin se moottori jos sitä tarkoitit on juohea ja aika hyvä vääntään jos ei ihan tyhjäkäynnin pinnasta aleta kinnaan. Eli eko voa lla vedin paalaintakin ongelmitta. Ja ihan sillain reilusti keskinopeus 15kmh. Niin ja on vakio vielä. Siihen tulee nyt sitte tehtaan puolesta uus moottori ohjelma saas nähdä sitte mitä se tekee koneen ominaisuuksille. Myös muut poxsit ohjelmoidaan uusiks.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: hvinnamo - 12.11.15 - klo:23:00







n. Eli eko voa lla vedin paalaintakin ongelmitta. Ja ihan sillain reilusti keskinopeus 15kmh. Niin ja on vakio vielä.

 Aika kovaa saat vedellä etenkin pyöröpaalainta, jos saat keskinopeuden 15km/h! Meinaan, että verkotukseen ja paalikammion avaukseen kuluu aikaa, kuten hidastamiseen ja kiihdyttämiseenkin. Joskus kokeillu Garminin navilla mitata keskinopeutta ja oikein reikäpäässä ajamalla 25-30 km/h, olen saanut melkein 10km/h keskinopeuden huonolla kasvustolla ja isolla lohkolla.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 12.11.15 - klo:23:08









n. Eli eko voa lla vedin paalaintakin ongelmitta. Ja ihan sillain reilusti keskinopeus 15kmh. Niin ja on vakio vielä.

 Aika kovaa saat vedellä etenkin pyöröpaalainta, jos saat keskinopeuden 15km/h! Meinaan, että verkotukseen ja paalikammion avaukseen kuluu aikaa, kuten hidastamiseen ja kiihdyttämiseenkin. Joskus kokeillu Garminin navilla mitata keskinopeutta ja oikein reikäpäässä ajamalla 25-30 km/h, olen saanut melkein 10km/h keskinopeuden huonolla kasvustolla ja isolla lohkolla.

Ääh nonih saivartelu alkakoon joo. Niin meinasin kyllä lähinnä että paalatessa se keskinopeus olis noin15/kmh. En sillain että pysähdykset vekslaamiset sidonnat paalinpudotukset remontit yms olis laskettu mukaan.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kylmis - 13.11.15 - klo:06:47
Ainakin sieltä on nyt tulossa pääkallon paikalta kaveri mikä lupas kaikki sähköviat eliminoida.
Toihan on tosi hyvä homma, hiukka kyllä ihmetyttää jos vaatii noin mittavat softapäivitykset. Eihän tämä kai ihan tuorre mallisarja ole ???
Niin se moottori jos sitä tarkoitit on juohea ja aika hyvä vääntään jos ei ihan tyhjäkäynnin pinnasta aleta kinnaan.
Se on kiva juttu. Toi 143 on sellainen, että kiva kone etukuormaajan kanssa jne. mutta kun perään lyödään jotain painavaa, kuten peräkärryllinen maata, niin moottoriominaisuudet on tosi ponnettomat. Kaasua saa kenkiä tosissaan, että jaksaa lähteä liikkeelle. Näkyy vaihteen vaihtamisessa ja liikkeelle lähdössä. En tiedä onko se kaasun ohjelmoinnista kiinni, vai moottori muuten hengetön. 6800 on ihan toista maata, kankeaa kytkintä, kun nostaa, niin tuntuma on sellainen, että kaikki on heti pelissä ja vääntöä löytyy jo tyhjäkäyntikierrosten jälkeen. Siinä on sellainen voiman tunne, mitä ei tossa toisessa ole... :-\
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 13.11.15 - klo:08:59
No tehdas luvannut 100 ekaa pilkkahinnalla jotta saadaan osuuksia, ihan normaalia kaupankäyntiä
EIhän se oo kun parin vuoden klaassit. ;)
Ennemmin tollanen Klaassi kuin mikään veellä alkava (vallu, viatti, ventti, verku, voortti, vaastrakki yms.)
Nii ih kunhan vaan ymmärtää ostaa semmosen missä on oikea moottori eikä mikään jalla jalla hörötin. Eli pikku kutoset kun jättää ostamatta niin hyvätulee.

Millanen on ollu deutsin pikkukone?

Kiinnostas se pikkukone, mutta myynti tökkii, joten tuskin kuitenkaan. Kun ei ainoatakaan esittelykonetta 500km:n säteellä tai ainakaan ole kuullut, taitaa homma kaatua jo tähän... JOS uutta meinaa, käytettyhän ostettava jokatapauksessa summassa. Tuo deutsin tarjous on vaan aika kova. Toki on muillakin kovia tarjouksia, mutta tarttee ek koneeksi, eli tarttis jotain nähdäkin.

No multako kysyt? Niin tuo mun on ilman etu kuormaajaa. Hyvin sieltä näkee ympärilleen on ihan käteen käypä laite. Sähköjen kanssa siinä on ollu vaivaa niinkuin ihan kaikissa muissakin sähkölaitteissa mitä lähelläni sattuu olemaan. Muutoin voin kyllä suositella jos vielä huolto saadaan toimimaan. Ainakin sieltä on nyt tulossa pääkallon paikalta kaveri mikä lupas kaikki sähköviat eliminoida. Saas sitte nähdä miten käy. Niin se moottori jos sitä tarkoitit on juohea ja aika hyvä vääntään jos ei ihan tyhjäkäynnin pinnasta aleta kinnaan. Eli eko voa lla vedin paalaintakin ongelmitta. Ja ihan sillain reilusti keskinopeus 15kmh. Niin ja on vakio vielä. Siihen tulee nyt sitte tehtaan puolesta uus moottori ohjelma saas nähdä sitte mitä se tekee koneen ominaisuuksille. Myös muut poxsit ohjelmoidaan uusiks.

Pitääpä käydä 5480 ja 6800 kertomassa että Deutzi miehet sano jotta ewttä saa vetää paalainta eco perällä. ;D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 13.11.15 - klo:11:26
Ainakin sieltä on nyt tulossa pääkallon paikalta kaveri mikä lupas kaikki sähköviat eliminoida.
Toihan on tosi hyvä homma, hiukka kyllä ihmetyttää jos vaatii noin mittavat softapäivitykset. Eihän tämä kai ihan tuorre mallisarja ole ???
Niin se moottori jos sitä tarkoitit on juohea ja aika hyvä vääntään jos ei ihan tyhjäkäynnin pinnasta aleta kinnaan.

Se on kiva juttu. Toi 143 on sellainen, että kiva kone etukuormaajan kanssa jne. mutta kun perään lyödään jotain painavaa, kuten peräkärryllinen maata, niin moottoriominaisuudet on tosi ponnettomat. Kaasua saa kenkiä tosissaan, että jaksaa lähteä liikkeelle. Näkyy vaihteen vaihtamisessa ja liikkeelle lähdössä. En tiedä onko se kaasun ohjelmoinnista kiinni, vai moottori muuten hengetön. 6800 on ihan toista maata, kankeaa kytkintä, kun nostaa, niin tuntuma on sellainen, että kaikki on heti pelissä ja vääntöä löytyy jo tyhjäkäyntikierrosten jälkeen. Siinä on sellainen voiman tunne, mitä ei tossa toisessa ole... :-

No eise dötsinkään mylly nyt mikään liian vireä ole mutta vääntää ihan hyvin työkierros alueella.
Mitä tulee mallin tuorreuteen niin on vissiin valmistettu 2012. Suomeen saapumisen ajankohdasta ei ihan tarkkaa käsitystä ole. Mutta jujuhan on siinä että nämät on ollu Yrman varastossa. Ja ko koneisiin on nyt sitte tullu jälkeen päin päivityksiä mitä näihin varasto värkkeihin ei sitte ole asennettu. Muutoinkin tuo maahantuojan vaihtuminen sekotti hommaa. Mutta nyt ainakin tuntuis olevan hullollakin selvemmät sävelet ja tehdas kaiketi on alkanu ohjeistaan asioita että mitä laitetaan ja mihin. Tietysti huollon puolella pitää olla kommunikaatio kykyinen heppu joka tehtaan kanssa asioi.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Viljelijä - 13.11.15 - klo:14:21
 Miksi ne Deuzit ei mene kaupaksi?
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: corvette zr1 - 13.11.15 - klo:14:51
Myyntiorganisaatio melko tuntematon, ja näkymätön. Moni ei edes tiedä sitä.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Luteikko - 13.11.15 - klo:15:49
Myyntiorganisaatio melko tuntematon, ja näkymätön. Moni ei edes tiedä sitä.

Mikä se muute on?
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Terminator II - 13.11.15 - klo:17:16
Myyntiorganisaatio melko tuntematon, ja näkymätön. Moni ei edes tiedä sitä.

Mikä se muute on?

H.C Petersen muistaakseni. Sama joka myy zetoria. Velj. Heiskanen hoitaa ainakin myyntiä. Hinta vaan näillä tahtoo olla että ei ole fergun ja claasin kanssa kilpailukykyinen.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Naturalis - 13.11.15 - klo:17:35
http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=718
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: ht - 13.11.15 - klo:18:00
http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=718

Hypoteettisena ajatuksena: jos alkais uutta DF:ää tekemään mieli niin kauppiaan pihalle ei 300 km riitä. :o

Se on kaakana, niinkuin se savolaisukko sanoi sorsasta...
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: kylmis - 13.11.15 - klo:19:44
Joo, Huittisissa on toinen myyntipiste...
http://www.suomentraktorimyynti.fi/
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: ijasja2 - 14.11.15 - klo:15:48
http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=718

Hypoteettisena ajatuksena: jos alkais uutta DF:ää tekemään mieli niin kauppiaan pihalle ei 300 km riitä. :o

Se on kaakana, niinkuin se savolaisukko sanoi sorsasta...

Mullahan myyntipisteet ihan vieressä, kahteen myyjään matkaa pyöreä 200km :P Ei oo tuota lähempänä näkynytkään uusia Deutseja, ainakaan "julkisessa" koeajossa...
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 14.11.15 - klo:17:01
Mun ajatuksis DF on alkanu vaikuttaa aivan varteenotettavalta. Varaosahuollosta en ole kuullut kuin pelkkää hyvää, vaikka nykyinen ja edellinen maahantuojat ovat pieniä tekijöitä markkinoilla. Ja itse konehan on saksalaisen laatumerkin maineessa.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 14.11.15 - klo:17:15
Mun ajatuksis DF on alkanu vaikuttaa aivan varteenotettavalta. Varaosahuollosta en ole kuullut kuin pelkkää hyvää, vaikka nykyinen ja edellinen maahantuojat ovat pieniä tekijöitä markkinoilla. Ja itse konehan on saksalaisen laatumerkin maineessa.
Jokos ne on kaikki vesijäähdytteisiä? Nostolaitteen hallinta hämärä, ehkä jopa pimiä. Luiska keula aiheuttaa hirveetä survomista pellin alle. Uudemmat ehkä parempia.
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: Varjo79 - 14.11.15 - klo:22:56
Mun ajatuksis DF on alkanu vaikuttaa aivan varteenotettavalta. Varaosahuollosta en ole kuullut kuin pelkkää hyvää, vaikka nykyinen ja edellinen maahantuojat ovat pieniä tekijöitä markkinoilla. Ja itse konehan on saksalaisen laatumerkin maineessa.
Jokos ne on kaikki vesijäähdytteisiä? Nostolaitteen hallinta hämärä, ehkä jopa pimiä. Luiska keula aiheuttaa hirveetä survomista pellin alle. Uudemmat ehkä parempia.
Ei sillä pellon alla nyt niin kauheen ahdasta ole verrattain muihin. Se motti on aika siro niin mahtuu muutakin pellin alle. Nostolaite lienee melko lailla vastaava toiminnaltaan kun muissakin. Eli nostaa ylös ja toisesta napista laskee alas :)

Se viisto keula on muuten ihan mukava varuste traktorissa paitsi tietysti JD miesten mielestä ;D
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: lasershot - 14.11.15 - klo:23:00
pikku deutsit ei mene kaupaksi koska ovat same paskaa
Otsikko: Vs: Agco muokkaa traktoriedustuksia
Kirjoitti: John Ferguson - 14.11.15 - klo:23:52
pikku deutsit ei mene kaupaksi koska ovat same paskaa
Lamborghini=Deutz=Same