Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kp - 11.10.15 - klo:17:06

Otsikko: Manipulointia
Kirjoitti: Kp - 11.10.15 - klo:17:06
Mtv:n  teksti-tv:n mukaan muitakin automerkkejä on jäänyt
kiinni  päästöjen kikkailusta.
Mitsu, Mazda, Honda?

Odotamme lisää tiietoja.
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.10.15 - klo:17:11
Opel on vissin ainoa rehellisen ihmisen auto  ;D
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: Calahan - 11.10.15 - klo:17:14
Opel on vissin ainoa rehellisen ihmisen auto  ;D


 :o :o :o
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: ht - 11.10.15 - klo:17:19
Opel ei oikein ole auto...
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: Köntys - 11.10.15 - klo:17:33
Toi ota, jos laatua haet  :D

https://www.toyota.fi/toyota/laatu/auto_bild_laaturaportti.json (https://www.toyota.fi/toyota/laatu/auto_bild_laaturaportti.json)
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: Hervast - 11.10.15 - klo:20:07
Toi ota, jos laatua haet  :D

https://www.toyota.fi/toyota/laatu/auto_bild_laaturaportti.json (https://www.toyota.fi/toyota/laatu/auto_bild_laaturaportti.json)

Toyota- sitä ISISkin ostaisi  ;D
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: JösseJänis - 12.10.15 - klo:00:46
Mtv:n  teksti-tv:n mukaan muitakin automerkkejä on jäänyt
kiinni  päästöjen kikkailusta.
Mitsu, Mazda, Honda?

Odotamme lisää tiietoja.

Tämä uutisointi on nyt vain aika epäselvää. Kaikkihan tietävät, että viralliset normikulutukset ajetaan tiettyjen ennalta määrättyjen normien mukaan. Ajetaan samanlaisilla rullilla, vakioidussa lämpötilassa samanlainen "reitti", joka sisältää samanlaisia kiihdytyksiä, jarrutuksia ja nopeuksia. Ilmanvastus huomioidaan laskennallisesti auton kokonaisilmanvastuksen perusteella. Kenellekään ei tule yllätyksenä, että erilaisissa ajo-olosuhteissa saavutetaan erilaisia todellisia kulutuksia kuin nämä normikulutukset ovat. Eri maissa on eri maastonmuodot, nopeusrajoitukset, lämpö-, tuuli- ja kosteusolot, tienpinnat, ruuhkat ja liikennekulttuuri, joten kulutuskin on vaihteleva, mutta jokseenkin joka paikassa korkeampi kuin normikulutus.

Jos mittalenkki on lyhyt, siitä hyötyvät erityisesti hybridiautot, koska niiden sähkövirta riittää mittalenkille. Esim. Mersun C350 E-mallille saadaan noin 2 litran normikulutus. Mutta jos autolla lähtee helsingistä lappiin, kulutus on jotain aivan muuta. Onko tämä huijausta? Ei, se on normin mukaista toimintaa. Jos vika on normissa, sitä pitää muuttaa.

Jos suurin osa mittamatkasta ajetaan nopeudella 90 km/h, autojen välityksen optimoidaan sellaisiksi, että kulutus on mahdollisimman pieni nopeudella 90 km/h. Onko tämä huijausta. Ei. Ei ole auton valmistajan syy, että Suomessa ei tunneta nopeusrajoitusta 90 km/h. Jos kyseinen nopeus on muuallakin harvinainen, miksi se on valittu normiksi?

Eli nyt olisi kiva tietää, ovatko Mersu, Mitsu, Maza ja Honda syyllistyneet
a) autojen optimointiin siten, että ne kuluttavat/saastuttavat vähän normin mukaisessa ajossa ja kenties enemmän muussa ajossa
b) Volkkarin tapaiseen huijausjärjestelmään, jossa auto on säädetty testiä varten eri säätöihin kuin millä sitä todellisuudessa ajetaan
c) johonkin muuhun, mihin?

Toimittajilta ei taida kuitenkaan vastausta tulla, koska Tampereen yliopiston kasvatit eivät juuri autoista ymmärrä.

Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.10.15 - klo:06:55
Tiedätkös,Jösse... oleellista on se, että autotehtaat ovat huijanneet
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: pig24 - 12.10.15 - klo:08:36
Saksalainen alan lehti teki kyselyn Saksassa. Osa autotehtaiden tai merkin maahantuojien vastauksista on mielenkiintoisia. Nissan ei pysty vastaamaan lyhyellä varoitusajalla. Toyota ei myy dieselmoottorilla varustettuja autoja USA:ssa. Opel odottaa työntekijöiltään, että he toimivat eettisesti oikein....  :o
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-abgasskandal-beim-diesel-andere-hersteller-schummel-software-764876.html
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: vms1 - 12.10.15 - klo:08:44
Niin ja sitten on varsin suuri ero että testeissä ajetaan konepelti auki ja testerin johto kiinni. Kulutus yllättäen muuttuu kun kyseiset saasteisiin vaikuttavat toimenpiteet poistetaan.
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.10.15 - klo:09:28
Opel odottaa työntekijöiltään, että he toimivat eettisesti oikein....  :o


Opelin turkkilaistaustaiset kokoonpanijat voittavat säntilliset sakut 6-0  8) :o ;D

Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: Hervast - 12.10.15 - klo:10:02
Taitaa olla yhtä musta kylki kummallakin, siis kokoonpanijalla :)

Mut Opel taitaa vieläkin olla GM:n omistama firma ? Liekö vaan kovin suurta voittoa tuottanut viimevuosina omistajilleen vw konsernin paineessa `?
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: icefarmer - 12.10.15 - klo:11:07
Niin ja sitten on varsin suuri ero että testeissä ajetaan konepelti auki ja testerin johto kiinni. Kulutus yllättäen muuttuu kun kyseiset saasteisiin vaikuttavat toimenpiteet poistetaan.
eiköös se kuklutus laske rakkoreidenki moottoreissa dramaattisesti kun saasteenestolatteet poistetaan ja lisiätään tehoa 50% ;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.10.15 - klo:11:58
Taitaa olla yhtä musta kylki kummallakin, siis kokoonpanijalla :)

Mut Opel taitaa vieläkin olla GM:n omistama firma ? Liekö vaan kovin suurta voittoa tuottanut viimevuosina omistajilleen vw konsernin paineessa `?

Opel tuottaa voittoa omistajilleen. Siis niille jotka omistavat Opelin tai useita Opeleita  8)
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: Köntys - 12.10.15 - klo:12:11
Taitaa olla yhtä musta kylki kummallakin, siis kokoonpanijalla :)

Mut Opel taitaa vieläkin olla GM:n omistama firma ? Liekö vaan kovin suurta voittoa tuottanut viimevuosina omistajilleen vw konsernin paineessa `?

Opel tuottaa voittoa omistajilleen. Siis niille jotka omistavat Opelin tai useita Opeleita  8)

Saahan niistäkin romutuspalkkion, joka on yli puolet suurempi auton arvoon nähden  8)
Otsikko: Vs: Manipulointia
Kirjoitti: BACKSPACE - 12.10.15 - klo:13:43
Taitaa olla yhtä musta kylki kummallakin, siis kokoonpanijalla :)

Mut Opel taitaa vieläkin olla GM:n omistama firma ? Liekö vaan kovin suurta voittoa tuottanut viimevuosina omistajilleen vw konsernin paineessa `?

Opel tuottaa voittoa omistajilleen. Siis niille jotka omistavat Opelin tai useita Opeleita  8)

Saahan niistäkin romutuspalkkion, joka on yli puolet suurempi auton arvoon nähden  8)
Lähes nelinkertainen  8)