Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Viljelijä - 21.09.15 - klo:14:59

Otsikko: Näin VW.
Kirjoitti: Viljelijä - 21.09.15 - klo:14:59
 Nyt on Saksalainen VW paljastanut todellisen "luonteensa", huijaamalla dieselautojen päästömittauksissa. Jenkit käräyttänyt yhtiön. Osake syöksynyt yli 20%.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: patron - 21.09.15 - klo:15:46
Nyt on Saksalainen VW paljastanut todellisen "luonteensa", huijaamalla dieselautojen päästömittauksissa. Jenkit käräyttänyt yhtiön. Osake syöksynyt yli 20%.
Varmaan ainoa auton- tai moottorin valmistaja joka on näin tehnyt  :P
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 21.09.15 - klo:15:50
Nyt on Saksalainen VW paljastanut todellisen "luonteensa", huijaamalla dieselautojen päästömittauksissa. Jenkit käräyttänyt yhtiön. Osake syöksynyt yli 20%.
Varmaan ainoa auton- tai moottorin valmistaja joka on näin tehnyt  :P
Näinpä. Taitaa tuo mittaustapa olla hieman erilainen jokaisella valmistajalla. Lieköhän VAG käynyt haukkaamassa liian suuren palan usan automarkkinoista.  ::)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: nestori2 - 21.09.15 - klo:15:54
Wolkkari oikein asensi dieselmoottoriin systeemin, joka alensi päästöjä vain testin aikana, muuten päästöt olivat monikymmenkertaiset. Sinänsä nuo autojen kulutuslukemat, jotka saadaan laboratotoriossa määrätyn ohjelman mukaan ajaen eivät pidä yhtä todellisuuden kanssa, helposti saa niihin arvoihin lisätä 20-30%, jotta vastaa käytännön kulutusta.
Wolkkari saa maksaa helvetinmoiset sakot vilpistään ja saattaa myös maine mennä autonostajien keskuudessa, amerika kun ei ole sen parhaita markkina-alueita muutenkaan.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 21.09.15 - klo:16:01
Wolkkari oikein asensi dieselmoottoriin systeemin, joka alensi päästöjä vain testin aikana, muuten päästöt olivat monikymmenkertaiset. Sinänsä nuo autojen kulutuslukemat, jotka saadaan laboratotoriossa määrätyn ohjelman mukaan ajaen eivät pidä yhtä todellisuuden kanssa, helposti saa niihin arvoihin lisätä 20-30%, jotta vastaa käytännön kulutusta.
Wolkkari saa maksaa helvetinmoiset sakot vilpistään ja saattaa myös maine mennä autonostajien keskuudessa, amerika kun ei ole sen parhaita markkina-alueita muutenkaan.
Edelleen ihmettelen miten wolkkarilla ja audilla on vieläkin hyvä maine suomessa. Tsi moottorien jakopäät, dsg lootat ja tiettyjen moottorien öljynsyöntiongelmat ovat levinneet laajasti netissä ja silti joku noita paskoja vielä ostaa.  :o
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.09.15 - klo:16:38
Mää oon aina sanonut, että Opel on paras saksalainen. Oon ollut oikeassa  ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: ruusunpuna - 21.09.15 - klo:16:58
Mulla on Z18XE pannulla varustetussa ooppelissa nyt 451 000 kilometriä ajettuna. Ostettu käytettynä ja itse ajettuna 447 000. Huollot lyöty laimin. Ihan hintansa haukkunut  8)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Niitti - 21.09.15 - klo:17:01
Bloombergilla on hyvä selostus aiheesta (http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-19/volkswagen-emissions-cheating-found-by-curious-clean-air-group)

Dieselmoottoreissa täytyy tehdä valinta joko suuren tehon tai pienten typenoksidipäästöjen välillä. Jos halutaan molemmat, on palotapahtuma optimoitava tehoa varten ja käsiteltävä oksidit jälkeenpäin, kuten uusissa AdBlue-koneissa.
Volkswagen oli tehnyt ohjelman, joka rajoittaa tehoa huomattuaan, että autoa testataan. Normaaliajossa tehoa oli enemmän, mutta typen oksidejakin tuli jopa 40-kertaisesti sallittu määrä. Amerikkalaiset Volkkarikuskit kiittävät, sillä ainoa korjausvaihtoehto on rajoittaa teho aina.

Ja Volkswagenille 18 miljardin dollarin sakot.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Niitti - 21.09.15 - klo:17:05
Nyt on Saksalainen VW paljastanut todellisen "luonteensa", huijaamalla dieselautojen päästömittauksissa. Jenkit käräyttänyt yhtiön. Osake syöksynyt yli 20%.
Varmaan ainoa auton- tai moottorin valmistaja joka on näin tehnyt  :P
Näinpä. Taitaa tuo mittaustapa olla hieman erilainen jokaisella valmistajalla. Lieköhän VAG käynyt haukkaamassa liian suuren palan usan automarkkinoista.  ::)
Mittaustapa on standardisoitu Atlantin kummallakin puolella.
On sanottu, että kyse olisi Amerikkalaisesta protektionismista. Sitä se ei kuitenkaan ole, sillä aloite ylimääräisten testien suorittamiseen tuli Euroopasta.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Antidesantti - 21.09.15 - klo:17:53
Klonkswagen...     ::)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: kantola - 21.09.15 - klo:18:23
Dopingia, toiset vaan ei jää kiinni.

"Volkswagenin päästökohu Yhdysvalloissa ei kuitenkaan ole ainutlaatuista. Teknologian tutkimuskeskuksen, VTT:n johtava tutkija Juhani Laurikko kertoo, että samantyyppisiä tapauksia on löydetty aeimmin muistakin automerkeistä."

http://yle.fi/uutiset/autojen_paastot_voivat_olla_valovuosien_paassa_ilmoitetuista/8320426
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.09.15 - klo:18:49
Mulla on Z18XE pannulla varustetussa ooppelissa nyt 451 000 kilometriä ajettuna. Ostettu käytettynä ja itse ajettuna 447 000. Huollot lyöty laimin. Ihan hintansa haukkunut  8)
Hah  ;D

Oot sit mut 2000 km jäljessä. Mut mulla on kyl koneessa 2 dl enemmän.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: ruusunpuna - 21.09.15 - klo:20:29
Mulla on Z18XE pannulla varustetussa ooppelissa nyt 451 000 kilometriä ajettuna. Ostettu käytettynä ja itse ajettuna 447 000. Huollot lyöty laimin. Ihan hintansa haukkunut  8)
Hah  ;D

Oot sit mut 2000 km jäljessä. Mut mulla on kyl koneessa 2 dl enemmän.

Makeeta. Eli ensi viikonloppuna uskaltaa taas ajaa Jyväskylästä Helsinkiin  ;D ja voi taas tulla takaisinkin.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: V. Allan Haakert - 21.09.15 - klo:20:30
Hitler tapatti juutalaiset. Sitten se rankaisi volksvaakenilla. Meinas tapattaa kaikki kylymään autoon. Ja nyt se Hitlerin henki tulee ilmi noissa päästöissä, kaasua on taas liikaa. Onneks Bentzillä oli tytär nimeltä Mercedes ja sitä kiittää koko Suomen ravikansa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: ruusunpuna - 21.09.15 - klo:20:33
Hitler tapatti juutalaiset. Sitten se rankaisi volksvaakenilla. Meinas tapattaa kaikki kylymään autoon. Ja nyt se Hitlerin henki tulee ilmi noissa päästöissä, kaasua on taas liikaa. Onneks Bentzillä oli tytär nimeltä Mercedes ja sitä kiittää koko Suomen ravikansa.

 ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: icefarmer - 21.09.15 - klo:22:44
Wolkkari oikein asensi dieselmoottoriin systeemin, joka alensi päästöjä vain testin aikana, muuten päästöt olivat monikymmenkertaiset. Sinänsä nuo autojen kulutuslukemat, jotka saadaan laboratotoriossa määrätyn ohjelman mukaan ajaen eivät pidä yhtä todellisuuden kanssa, helposti saa niihin arvoihin lisätä 20-30%, jotta vastaa käytännön kulutusta.
Wolkkari saa maksaa helvetinmoiset sakot vilpistään ja saattaa myös maine mennä autonostajien keskuudessa, amerika kun ei ole sen parhaita markkina-alueita muutenkaan.
Edelleen ihmettelen miten wolkkarilla ja audilla on vieläkin hyvä maine suomessa. Tsi moottorien jakopäät, dsg lootat ja tiettyjen moottorien öljynsyöntiongelmat ovat levinneet laajasti netissä ja silti joku noita paskoja vielä ostaa.  :o
eihän siihen oo oikein muuta selitystä jotta neon vaan parhaat mitä voi valita jos saksalaisilla haluaa ajaa....kaikki mikä on ruuveilla kiinni on kuitenkin kohtuullisen helposti korjattavissa mutta alappa taikomaan kasaan variseva mersun kori :'( :'( :'( :'(
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 21.09.15 - klo:22:55
Ja pittää tietee ne ongelmalliset mallit ja osata väistää semmoset miinat  :D

Huono mainehan on vaan hyvä, kun ei tarvi maksaa hyvästä käytetystä ylihintaa. Vai mitä sanovat saabistit ja opeliskit...

Volvo on ihan yhtä paskaa, mut ihmeesti maine ja hinta vaan pysyy.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Oksa - 22.09.15 - klo:08:31
juuri tuo ihmetyttää.  monta mallia kattonnu että millasia ritsoja silti maksaa kuinautot!   ei ihan uskonto mutta melkein.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 22.09.15 - klo:08:34

Siis onko näis Folksvaunuis pitänyt katsastuksessa ymmärtää ottaa päästömittaus konepelti ylhäällä?  ::)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Viljelijä - 22.09.15 - klo:08:49
Kyllä täälläpäin aina konepelti ylhäällä riisselin päästöjä mitataan. VW,n ylimielisyys näkyi törkeällä tavalla TSI koneitten ongelma autojen korjauksessa jo vuosia sitten.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 22.09.15 - klo:10:46
Ja pittää tietee ne ongelmalliset mallit ja osata väistää semmoset miinat  :D

Huono mainehan on vaan hyvä, kun ei tarvi maksaa hyvästä käytetystä ylihintaa. Vai mitä sanovat saabistit ja opeliskit...

Volvo on ihan yhtä paskaa, mut ihmeesti maine ja hinta vaan pysyy.
Kaikki vikaiset audi mallitkin maksaa mansikoita.

Haluaisin päivittää nykyisestä Saabista uusimman korimallin 9-5:n, suhteellisen halpoja näkyvät olevan ja bensamotin ainakin pitäisi kestää.  8)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Niitti - 22.09.15 - klo:14:58
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagen-paastokohu-koskee-11-miljoonaa-autoamme/5323962 (http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagen-paastokohu-koskee-11-miljoonaa-autoamme/5323962)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 22.09.15 - klo:16:56
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Mullitilallinen - 22.09.15 - klo:18:04
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/rajut-tulokset-vain-yksi-merkki-selvitti-uudet-paastotestit/GdcUysB6
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 22.09.15 - klo:18:28
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 22.09.15 - klo:18:46
Olen monta vuotta VAROITELLUT Saksalaisen tuotteen laadusta kuinka heikkoa se on  ja nyt on jokaisen nähtävillä miten
keppoisia tuotteita Saksalaiset ovat.Joko tälläkin palstalla simmut alkavat aukeamaan Saksalaiseen laatuun vannomilta henkilöiltä. :o
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: kantola - 22.09.15 - klo:18:56
Osake laskenut jo 40 %... menkääs Frankfurtin pörssiin kaupoille.
Otsikko: Vs: Näin B M W.
Kirjoitti: milkboi - 22.09.15 - klo:18:57
BMW selvitti ainoana merkkinä kunnialla uuden testin. Sen dieselit alittivat selvästi 80 milligramman rajan.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: kantola - 22.09.15 - klo:19:06
Me eturiviläiset täällä Unionissa kiristetään päästöjä ettei kohta pieraista uskalla.
Samaan aikaan muualla tulee liikenteessä sellaisia päästöjä ettei eteensä näe... ja pääasia autolla on että se kulkee ja kuljettaa, ei mitä sen korsteeni tuottaa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Dr.Who - 22.09.15 - klo:19:23
Taas yksi kohu uutinen kilpailijoiden kateellista panettelua.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 22.09.15 - klo:19:24
Sas tiesi tämänkin jos vuosia sitten ei ole laatu rehellistä juu.

Made in Germany-brändi vaarassa?

Saksassa on huolestuttu myös VW:n aiheuttamasta imagohaitasta, joka voi vahingoittaa koko saksalaista teollisuutta. Liittokansleri Angela Merkel vaati itse tiistaina yhtiöltä läpinäkyvää selvitystä ja ”faktoja mahdollisimman pian pöytään”.

Maanantai-iltana jo talous- ja energiaministeri, demarien varakansleri Sigmar Gabriel pohdiskeli, mitä vahinkoa Volkswagen on mahdollisesti aiheuttanut ”Made in Germany”-brändille.

Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: +200 - 22.09.15 - klo:19:27
Volkkarien omistajilta pitäis takautuvasti periä huijaamalla säästetty käyttövoimavero ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: milkboi - 22.09.15 - klo:19:30
Volkkarien omistajilta pitäis takautuvasti periä huijaamalla säästetty käyttövoimavero ;D
KYLL Suomen valtio sen tekeekin,kunhan saadaan riittävän suuret päästöarvot plakkariin ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 22.09.15 - klo:19:50
Tuosta hommasta tulee aikamoinen soppa ja kun keittäjiä on monta niin ......
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 22.09.15 - klo:19:52
miks hiassemiehet ovat ihan hiljaa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 22.09.15 - klo:19:57
Sas tiesi tämänkin jos vuosia sitten ei ole laatu rehellistä juu.


Ja missähän tosta tietämyksestäsi olisi dokumenttia  ::)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 22.09.15 - klo:20:00
Olen monta vuotta VAROITELLUT Saksalaisen tuotteen laadusta kuinka heikkoa se on  ja nyt on jokaisen nähtävillä miten
keppoisia tuotteita Saksalaiset ovat.Joko tälläkin palstalla simmut alkavat aukeamaan Saksalaiseen laatuun vannomilta henkilöiltä. :o

En ole kyllä huomannut missään tollasta sun varoitusta  ::)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 22.09.15 - klo:20:03
miks hiassemiehet ovat ihan hiljaa.
Ei niiden sormet ole vielä notkistunu päivän ratin puristuksen jälkeen ;D

Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: piki1 - 22.09.15 - klo:20:14
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 22.09.15 - klo:20:15
Koneet ja laitteet osiossa olen varoitellut jo vuosia kaivakaa sieltä. 8)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 22.09.15 - klo:20:34
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: -SS- - 22.09.15 - klo:20:40
Kansan asiallahan kansan auto on ollut. Kaiken maailman viherterroristit vievät autoistamme voiman. Kyllä kansanauto palaa loistoonsa hetken kuluttua, kunhan huomaavat, että heidän asiallaanhan tässä on oltu, päästökauppa-ilmastonmuutos-illuminatia vastaan.

Syökööt päästörajaviranomaiset nokea !
(http://blacksmokemedia.com/wp-content/uploads/2014/12/screenshot-www.youtube.com-2014-12-18-10-50-50-620x400.png)

-SS-
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Dr.Who - 22.09.15 - klo:21:22
Sas tiesi tämänkin jos vuosia sitten ei ole laatu rehellistä juu.

Made in Germany-brändi vaarassa?

Saksassa on huolestuttu myös VW:n aiheuttamasta imagohaitasta, joka voi vahingoittaa koko saksalaista teollisuutta. Liittokansleri Angela Merkel vaati itse tiistaina yhtiöltä läpinäkyvää selvitystä ja ”faktoja mahdollisimman pian pöytään”.

Maanantai-iltana jo talous- ja energiaministeri, demarien varakansleri Sigmar Gabriel pohdiskeli, mitä vahinkoa Volkswagen on mahdollisesti aiheuttanut ”Made in Germany”-brändille.
Kyllä maamme on menettänyt paljon tietämystä ja suurta neroutta kun SAS on jäänyt propsimetsään kannon päähän sahaa viilaamaan.Korvaamattomat ovat hänen tietämyksensä asioista alkaen säätiloista jatkuen vag konsernin epäselvyyksien kautta agronetin kaikkitietäväksi profeetaksi.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SKN - 22.09.15 - klo:21:25
Sas tiesi tämänkin jos vuosia sitten ei ole laatu rehellistä juu.

Made in Germany-brändi vaarassa?

Saksassa on huolestuttu myös VW:n aiheuttamasta imagohaitasta, joka voi vahingoittaa koko saksalaista teollisuutta. Liittokansleri Angela Merkel vaati itse tiistaina yhtiöltä läpinäkyvää selvitystä ja ”faktoja mahdollisimman pian pöytään”.

Maanantai-iltana jo talous- ja energiaministeri, demarien varakansleri Sigmar Gabriel pohdiskeli, mitä vahinkoa Volkswagen on mahdollisesti aiheuttanut ”Made in Germany”-brändille.
Kyllä maamme on menettänyt paljon tietämystä ja suurta neroutta kun SAS on jäänyt propsimetsään kannon päähän sahaa viilaamaan.Korvaamattomat ovat hänen tietämyksensä asioista alkaen säätiloista jatkuen vag konsernin epäselvyyksien kautta agronetin kaikkitietäväksi profeetaksi.

Ja lämmitysmuodot, ne vasta on hanskassa.... ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 22.09.15 - klo:21:33
Sas tiesi tämänkin jos vuosia sitten ei ole laatu rehellistä juu.

Made in Germany-brändi vaarassa?

Saksassa on huolestuttu myös VW:n aiheuttamasta imagohaitasta, joka voi vahingoittaa koko saksalaista teollisuutta. Liittokansleri Angela Merkel vaati itse tiistaina yhtiöltä läpinäkyvää selvitystä ja ”faktoja mahdollisimman pian pöytään”.

Maanantai-iltana jo talous- ja energiaministeri, demarien varakansleri Sigmar Gabriel pohdiskeli, mitä vahinkoa Volkswagen on mahdollisesti aiheuttanut ”Made in Germany”-brändille.
Kyllä maamme on menettänyt paljon tietämystä ja suurta neroutta kun SAS on jäänyt propsimetsään kannon päähän sahaa viilaamaan.Korvaamattomat ovat hänen tietämyksensä asioista alkaen säätiloista jatkuen vag konsernin epäselvyyksien kautta agronetin kaikkitietäväksi profeetaksi.
Maailmassa taitaa olla yksi  joka jotenkin SASille pärjää.


(http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02701/kim_2701423b.jpg)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 22.09.15 - klo:21:42
Sas tiesi tämänkin jos vuosia sitten ei ole laatu rehellistä juu.

Made in Germany-brändi vaarassa?

Saksassa on huolestuttu myös VW:n aiheuttamasta imagohaitasta, joka voi vahingoittaa koko saksalaista teollisuutta. Liittokansleri Angela Merkel vaati itse tiistaina yhtiöltä läpinäkyvää selvitystä ja ”faktoja mahdollisimman pian pöytään”.

Maanantai-iltana jo talous- ja energiaministeri, demarien varakansleri Sigmar Gabriel pohdiskeli, mitä vahinkoa Volkswagen on mahdollisesti aiheuttanut ”Made in Germany”-brändille.
Kyllä maamme on menettänyt paljon tietämystä ja suurta neroutta kun SAS on jäänyt propsimetsään kannon päähän sahaa viilaamaan.Korvaamattomat ovat hänen tietämyksensä asioista alkaen säätiloista jatkuen vag konsernin epäselvyyksien kautta agronetin kaikkitietäväksi profeetaksi.
Kiitos tuo oli mahtava luottamuksen osoitus ! ;)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Dr.Who - 23.09.15 - klo:09:02
Ole hyvä vain ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 23.09.15 - klo:09:08
Ole hyvä vain ;D
Sassi ottaa jo suorat *****ilutkin kehuina  ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: zetor8045 - 23.09.15 - klo:10:06
miks hiassemiehet ovat ihan hiljaa.
Mitäpä tuohon sanomaan.. Kuitenkin takuun loputtua nuo poistuu noista päästöluokituksista kun heittää egr, dpf ja nyt vielä scr pönttökin roskakoriin 😁
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Petesata - 23.09.15 - klo:12:04
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7526802
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: sorjone - 23.09.15 - klo:18:02
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
  Hervankin täytyy hankkia Tojon neliveto niin alkaa hommat roilottaa. :)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SKN - 23.09.15 - klo:20:21
Ole hyvä vain ;D
Sassi ottaa jo suorat *****ilutkin kehuina  ;D

Ei, se vaan ei tajua.... ;D

Muista, vesi kiertää, pumppu ei... ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: milkboi - 23.09.15 - klo:20:54
Ole hyvä vain ;D
Sassi ottaa jo suorat *****ilutkin kehuina  ;D

Ei, se vaan ei tajua.... ;D

Muista, vesi kiertää, pumppu ei... ;D
Kyll se pumppu niinku sisältä katottuna kiertää,kai. :o
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SKN - 23.09.15 - klo:20:55
Ole hyvä vain ;D
Sassi ottaa jo suorat *****ilutkin kehuina  ;D

Ei, se vaan ei tajua.... ;D

Muista, vesi kiertää, pumppu ei... ;D
Kyll se pumppu niinku sisältä katottuna kiertää,kai. :o

No ei kierrä, SASsin mukaan. ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: mermiina - 24.09.15 - klo:12:12
Ympäristöystävällinen EU halusi suosia dieseleitä bensaautojen kustannuksella, kun hiilidioksidipäästöt vähenevät. Suurten rahallisten ponnistelujen jälkeen Dieselautojen määrä kasvoi. Öljynjalostukselle  EU ei kuitenkaan voinut mitään, vaan edelleenkin raakaöljystä syntyy dieseliä ja bensiiniä suhteessa saman verran (luonnonlaki). No mihinkä ylimääräinen bensiini: USA:han halvalla!!!

Sitten nämä nokiloukut:
Asiallisesti toteutettuna pakoputkeen ennen hiukkasloukkua on asennettu erillinen poltin joka polttaa hiukkasloukun puhtaaksi (lähes yhtä varma kuin Tsaarinaikainen junan vessa).
Tyhmästi totutettuna pakotahdin aikana ruutataan polttoainetta sylinteriin. Toimii sekin joskus, mutta yleensä johtaa kuitenkin hiukkasloukun tukkeutumiseen ja uusimiseen. Pahinta on kuitenkin se, että väistämättä pakotahdin aikana ruiskutettua polttoainetta joutuu moottoriöljyn sekaan. Öljyn voitelukyky heikkenee, jolloin varsinkin turboahtimet rikkoutuvat. Veikkaisin, että vähintään puolet turboremonteista johtuu polttoaineesta voiteluöljyssä. (ainakin niistä jotka hajoavat usein ja yllättävän nopeasti)
 
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 24.09.15 - klo:13:23
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
  Hervankin täytyy hankkia Tojon neliveto niin alkaa hommat roilottaa. :)

kyl minä voisin landcruiserilla ajella ei siinä mitään... onhan uudemmissa jo torsen keskitasauspyörästökin  :D

Mut vielä ei ole aika siirtyä toyota-kantaan. Jos ihan pakottava pakko olis uusi perhefarkku ostaa, niin toiota olis varmasti mukana vertailussa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 24.09.15 - klo:13:28
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7526802

Hyvä korimalli ja moottori. Tyyppivikoina ainoastaan alkuaikoina etupään tukivarret ja dieselmoottorissa kannen halkeaminen.

Tuo autoyksilö on pilattu sillä, että tulipellin kaukalosta on vedet tulvineet sisälle ja comfort boksi sekä bägin johtosarja on saaneet kosteutta. Mukavuustoiminnot kun ovat väyläohjattuja, niin tuommoisesta sinänsä pienestä vahingosta tulee iso riesa. Muutenkin tuntuu olleen melkoisen huonolla pidolla kun ei ole edes pakkasnesteen laatua ole testattu.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Antidesantti - 24.09.15 - klo:17:50
Hyvä korimalli ja moottori. Tyyppivikoina ainoastaan alkuaikoina etupään tukivarret ja dieselmoottorissa kannen halkeaminen.

Jaa että ainoastaan...? Tuttu sai vasta hirviän tappelun jäläkhen Klonkswaagenin korvaamaan ees osan nuista tukivarsihässäköistä. Se salailupolitiikka nääs...     :o
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: miemsl - 24.09.15 - klo:19:15
Suabilla on jopa kolme nelivetoa 9-2X, 9-4X ja 9-7X. Ainoana 9-4X on Saab kehittämä tekniikka, 9-2X on Subaru ja 9-7X on GM vakio-osaa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 24.09.15 - klo:20:17
Hyvä korimalli ja moottori. Tyyppivikoina ainoastaan alkuaikoina etupään tukivarret ja dieselmoottorissa kannen halkeaminen.

Jaa että ainoastaan...? Tuttu sai vasta hirviän tappelun jäläkhen Klonkswaagenin korvaamaan ees osan nuista tukivarsihässäköistä. Se salailupolitiikka nääs...     :o

Juu no volkkarin ja audin jälleenmyynti on kyl perseestä ja syvältä. Ei ole itte tarvinnut moisia instansseja vaivata, tai no kesällä kävin laakkoselta pari nippeliä ostamassa kun ebaystä olis tullut kalliimmaksi.

Sinänsä ihmehomma että miksi jälleenmyyjät jänkäävät joutavaa paskaa ja pilaavat merkin maineen selvissäkin takuuasioissa joissa vastuu on tehtaan.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Täpinäreiska - 24.09.15 - klo:20:31
Jospa ovat ostaneet ilman takuuta?
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Dr.Who - 24.09.15 - klo:21:29
Automerkeistä aiheest kuin aiheesta syntyy hetkes syvällinen keskustelu.Kuitenkin jos otetaan huomioon esim vag konsernin autot,kuin helkutin paljon on niitä tyhmiä jotka moiseen ovat sekaantuneet. Audi VW skoda,samaa soskoa eri kuorissa.Ja kaikenlisäksi nuo monet autot ovat                kuitenkin samoja nokkalogosta huolimatta
 
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 24.09.15 - klo:21:29
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X

Nyt Bemmu   :D

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618 (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SKN - 24.09.15 - klo:21:36
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X

Nyt Bemmu   :D

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618 (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618)

Kyllä savutti, on kokemuksia, pahoja sellasia...n :'(
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 24.09.15 - klo:21:39
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X

Nyt Bemmu   :D

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618 (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618)

Kyllä savutti, on kokemuksia, pahoja sellasia...n :'(

Faari on ainoo saksalainen, josta ei tuu päästöjä, ei edes musuja   ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 24.09.15 - klo:21:40
Mun Opelia tahdottiin taas valokuvata tänään. Eikä ollu kameratolppa  8)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SKN - 24.09.15 - klo:21:42
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X

Nyt Bemmu   :D

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618 (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618)

Kyllä savutti, on kokemuksia, pahoja sellasia...n :'(

Faari on ainoo saksalainen, josta ei tuu päästöjä, ei edes musuja   ;D

Musu....voi helvetin perkeleen perkele, SASha ja musu.... ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 24.09.15 - klo:21:47
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X

Nyt Bemmu   :D

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618 (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618)

Kyllä savutti, on kokemuksia, pahoja sellasia...n :'(

Faari on ainoo saksalainen, josta ei tuu päästöjä, ei edes musuja   ;D

Musu....voi helvetin perkeleen perkele, SASha ja musu.... ;D ;D ;D

 ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: piki1 - 24.09.15 - klo:22:17
Suabilla on jopa kolme nelivetoa 9-2X, 9-4X ja 9-7X. Ainoana 9-4X on Saab kehittämä tekniikka, 9-2X on Subaru ja 9-7X on GM vakio-osaa.
ja 9-3X ja9-5neliveto
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 25.09.15 - klo:00:23
Se on ukot silleen että dieselin päivät alkaa olla luetut, bensa on se ainoa oikea kuluttajamarkkinoille.  ;) 8)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: JösseJänis - 25.09.15 - klo:11:31
Tuos kesällä kävi ruotsista eräs siellä asuva sukulainen, sanoi että sieltä nykyisin vievät enimmäkseen käytettyjä saabeja.

Saappi vois olla ihan ok auto kunhan niitä olis kunnon nelivedolla. Tekivät 80 luvulla suuren erehdyksen kun eivät panostaneet nelivetomallien kehittelyyn. Näitä haldex-apuvetoja en laske mihnään, sähköpiuha kun katkeaa niin käy vedollekin  ;D
Kyllä mulle tuommoinen uusi saabi haldexillakin kelpaisi, kun en pahemmin asfalttitieltä muutenkaan poikkea.  ;D
Saabilla oli citymaasturi valmiina samoihin aikoihin kun honda crv löi läpi,mutta gm ei antanut lupaa valmistaa .
Saab 9-4X saatiin sentään ulos. Turhan myöhään vain, muutama kappale on suomessakin, hinta jotain tähtitieteellistä.  ;D Aika eroottinen auto.  8)

En mä nyt tiedä miten se Saksalaiseen laatuun vaikuttaa, jos on vain osattu jallittaa sopivassa paikassa. Fiksuahan tuo on tietyllä tapaa kun ei saastevehkeet vie kaikkea puhtia tieajossa.

Ja Bmw läpäisi testit, sitä olen täällä toitotellut että kruunu on siirtynyt Mb:ltä Bmw:lle.  ;) Voihan sitä tietenkin mauttoman, hajuttoman ja värittömän itäkaaran ostaa, pitää vain varoa ettei lähde sitten rautakauppaan etsimään kaulakiikkuun soveltuvaa köyttä kun totuus iskee vasten kasvoja.  :-X

Nyt Bemmu   :D

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618 (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-osake-rajussa-laskussa--paastoraja-ylittyi-11-kertaisesti/Pfu7Qpgb?ref=iltalehti:88f4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.17246777.1442706804.1443037618)

Kyllä savutti, on kokemuksia, pahoja sellasia...n :'(

Faari on ainoo saksalainen, josta ei tuu päästöjä, ei edes musuja   ;D

Musu....voi helvetin perkeleen perkele, SASha ja musu.... ;D ;D ;D

...ja molemmat kylkysellään.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: -SS- - 25.09.15 - klo:12:17
Se on ukot silleen että dieselin päivät alkaa olla luetut, bensa on se ainoa oikea kuluttajamarkkinoille.  ;) 8)

Jos näin on, niin täytyy hankkia ameriikasta bensa-viistonninen.
Yhtä hyvin se veti testeissä kuin dieselversio.

-SS-
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: pig24 - 25.09.15 - klo:13:02
Saksalaislehdessä suoraa tekstiä. USA koittaa toimia myös taloussektorilla maailmanpoliisina. Vaikkakin USA on Kiinan jälkeen saastuttaja nro 2 (eivätkä sen teillä liikkuvat autotkaan ole kaikkein pienipäästöisimpiä), niin amerikkalainen ympäristöviranomainen käynnisti vw-mylläkän. Lehti muistaa mainita jopa amerikkalaisten innon holokaustikorvausten kohdalla. Kuitenkin jää epäily, että kova menettely toimii nykyaikaisena rajasuojana, jolla suojellaan omaa teollisuutta. Jäävätkö viranomaisen tutkinnassa hankkimat yrityssalaisuudet vain viranomaisen tietoon vai hyötyyko usa-talouskin niistä ? Entä ympäristöviranomaisen tiedonjulkistamisajankohta ? Se tapahtui frankfurtin kv. autonäyttelyn aikana ja juuri ennen vw:n uuden mallin julkistamista. Näin julkisuus oli mahdollisimman suuri.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Luomujussi - 25.09.15 - klo:14:27
Mitenköhän toi huijaus on toteutettu.....auto kai tunnistaa kiihtyvyysantureilla onko se todella liikkeellä. Jos ei ja tehoja otetaan vaikka pyörät pyörii niin sitä testataan ja sitt säästömoodiin.......vai.....
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Agronautti - 25.09.15 - klo:14:29
Mitenköhän toi huijaus on toteutettu.....auto kai tunnistaa onko se liikkeellä. Jos ei ja tehoja otetaan vaikka pyörät pyörii niin sitä testataan ja sitt säästömoodiin.......vai.....

olikohan se näin että kun konepelti auki ja siellä oleva valo palaa niin auton tietokone arvelee testin olevan käynnissä -> huijausmoodi päälle..
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Luomujussi - 25.09.15 - klo:14:42
Mitenköhän toi huijaus on toteutettu.....auto kai tunnistaa onko se liikkeellä. Jos ei ja tehoja otetaan vaikka pyörät pyörii niin sitä testataan ja sitt säästömoodiin.......vai.....

olikohan se näin että kun konepelti auki ja siellä oleva valo palaa niin auton tietokone arvelee testin olevan käynnissä -> huijausmoodi päälle..

Ehkä noin ja musta ton huijauksen keksijälle ja toteuttajalle tulis antaa jonkinlainen palkinto oivalluksestaan....

Tosta enää puuttuu se ett auto ottais netin välityksellä yhteyden tehtaalle ja pyytäis ohjeita siihen miten tulis toimia kun epäilis joutuneensa testin uhriksi.....
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: pig24 - 25.09.15 - klo:15:14
Mitä jos huoltoväli-ilmoitus nollataan muulla kuin merkkiliikkeen laitteella ? Se saattaa olla mahdollista tunnistaa ja sitten ohjelma vaihtaa moottorin säätöjä siinä määrin, että auton omistajan on lopulta pakko mennä merkkiliikkeeseen.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Niitti - 25.09.15 - klo:15:21
Mitenköhän toi huijaus on toteutettu.....auto kai tunnistaa onko se liikkeellä. Jos ei ja tehoja otetaan vaikka pyörät pyörii niin sitä testataan ja sitt säästömoodiin.......vai.....

olikohan se näin että kun konepelti auki ja siellä oleva valo palaa niin auton tietokone arvelee testin olevan käynnissä -> huijausmoodi päälle..
Konepeltihuijausta oli käytetty jossain toisessa nimeämättömässä autossa.
Volkkari tunnisti testin siitä, että vain vetävät pyörät pyörivät ja että ohjausliikkeitä ei tehty.
Vaikkakin USA on Kiinan jälkeen saastuttaja nro 2 (eivätkä sen teillä liikkuvat autotkaan ole kaikkein pienipäästöisimpiä), niin amerikkalainen ympäristöviranomainen käynnisti vw-mylläkän.
Volkswagenin ilmiantoi tutkimusryhmä, jonka alkuperäinen tarkoitus oli todistaa Eurooppalaisten dieselmoottoreiden puhtaus. ;D
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-19/volkswagen-emissions-cheating-found-by-curious-clean-air-group (http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-19/volkswagen-emissions-cheating-found-by-curious-clean-air-group)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 25.09.15 - klo:16:52
Mitä jos huoltoväli-ilmoitus nollataan muulla kuin merkkiliikkeen laitteella ? Se saattaa olla mahdollista tunnistaa ja sitten ohjelma vaihtaa moottorin säätöjä siinä määrin, että auton omistajan on lopulta pakko mennä merkkiliikkeeseen.

Ainakin toistaiseksi tuo on senverran avointa dataa, että sen muokkaamista ei voi rajoittaa. Esim. vag konsernin autojen tapauksessa VCDS välipiuha+ohjelma tekee samat temput kuin VAG korjaamotyökalu. Ehkä tulevaisuudessa kun internet yhteydet autoissa yleistyvät, niin jotain tuommoista jäynää voi valmistaja toteuttaakin.

Konsernin varaosakirja (etka) ja korjausopas (elsa) on tehty varsin juutalaisella mallilla. Noihin tulee päivitykset joka kuukausi ja ohjelma kieltäytyy toimimasta, jos päivitystä ei ole ajettu. Asentajana työskentelevä kaverini joskus sanoi, että on ne hommat seisoneet merkkiliikkeen verstaallakin, kun ei ole syystä tai toisesta saaneet järjestelmiä päivitettyä  ;D
Eli kyllä ne kieroudet kalahtavat ennemin omaan nilkkaan kun niitä yrittää suunnitella.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Antidesantti - 25.09.15 - klo:17:02
Sinänsä ihmehomma että miksi jälleenmyyjät jänkäävät joutavaa paskaa ja pilaavat merkin maineen selvissäkin takuuasioissa joissa vastuu on tehtaan.

Jeps...     >:(  :'(
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Viljelijä - 25.09.15 - klo:18:54
 VW saanut sitä mitä on jo vuosia tilannut. TSI koneitten takuukorjauksissa harjoittelivat asiakkaitten halveksimista, ja nyt pidetty viranomaisia pilkkana.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 25.09.15 - klo:19:41
Koko saksalainen koneteollisuus on jo pitkään ollut mielikuvien varassa laatu on ollut heikkoa.

Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: JösseJänis - 25.09.15 - klo:20:18
Koko saksalainen koneteollisuus on jo pitkään ollut mielikuvien varassa laatu on ollut heikkoa.

Ihanko totta? Mistä tiedät?
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: zetor8045 - 25.09.15 - klo:20:59
Koko saksalainen koneteollisuus on jo pitkään ollut mielikuvien varassa laatu on ollut heikkoa.
Kotimaiseen verraten silti kovalla tasolla 😁
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Ärrpää - 25.09.15 - klo:22:00
Koko saksalainen koneteollisuus on jo pitkään ollut mielikuvien varassa laatu on ollut heikkoa.
Kotimaiseen verraten silti kovalla tasolla 😁

 Ite pitäs nuo tehä... https://www.youtube.com/watch?v=RxZVMc2kjZQ
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 25.09.15 - klo:22:16
No otetaanpa muutama esimerkki : saksalainen tekniikka petti toisessa maailman sodassa autot ja panssarit sippasivat Venäjän suurille mannuille ja lentokoneet eivät pärjänneet Brittien koneille.
Saksalainen Siemensin piti tehdä ydinvoimala huippu tekniikalla mutta eipä taida valmistua .
Saksalaiset kodinkoneet ovat kalliita mutta todella vikaherkkiä.
Saksalaiset tuotteet ovat valmistettu tehtaissa joissa ei juuri saksalaisia ole vaan yleensä maahanmuuttajia suurin osa turkkilaisia ja muualta vinkuintiasta.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SKN - 25.09.15 - klo:22:19
No otetaanpa muutama esimerkki : saksalainen tekniikka petti toisessa maailman sodassa autot ja panssarit sippasivat Venäjän suurille mannuille ja lentokoneet eivät pärjänneet Brittien koneille.
Saksalainen Siemensin piti tehdä ydinvoimala huippu tekniikalla mutta eipä taida valmistua .
Saksalaiset kodinkoneet ovat kalliita mutta todella vikaherkkiä.
Saksalaiset tuotteet ovat valmistettu tehtaissa joissa ei juuri saksalaisia ole vaan yleensä maahanmuuttajia suurin osa turkkilaisia ja muualta vinkuintiasta.

Ompas yhtä ontuvia esimerkkejä kun sun älytön mielikuvitushakelämmityssysteemis...saatanan "vesi kiertää, pumppu ei"-mies... ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: icefarmer - 26.09.15 - klo:02:54
Se on ukot silleen että dieselin päivät alkaa olla luetut, bensa on se ainoa oikea kuluttajamarkkinoille.  ;) 8)
diisseliä tulloo tisleenä se tietty määrä pensaan nähden ja 52% euroopan alueella myytävistä autoista on diisseleitä, häviäjiä oes liikoo :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 26.09.15 - klo:14:05
Onhan se kiisselin vääntö aivan toista luokkaa kuin bentsiinimoottoreiden,sitä kautta kulutus on pieni.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: cowboy_ - 26.09.15 - klo:14:10
Onhan se kiisselin vääntö aivan toista luokkaa kuin bentsiinimoottoreiden,sitä kautta kulutus on pieni.

Eikös vauvat syö kiisseliä? Puhu hyvä "mies" asioista oikeilla nimillä.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: SAS - 26.09.15 - klo:14:19
Onhan se kiisselin vääntö aivan toista luokkaa kuin bentsiinimoottoreiden,sitä kautta kulutus on pieni.

Eikös vauvat syö kiisseliä? Puhu hyvä "mies" asioista oikeilla nimillä.
Miten niin vauvat itse syön kiisseliä mustikka sellaista joka päivä ?
Täällä sanotaan Dieseliä Kiisseliksi.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: kantola - 26.09.15 - klo:17:57
Sokotat ja Siitit myös...

http://yle.fi/uutiset/sveitsi_on_kieltanyt_volkswageneiden_myymisen/8334287
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Tiimo - 26.09.15 - klo:18:47
Wolkkari oikein asensi dieselmoottoriin systeemin, joka alensi päästöjä vain testin aikana, muuten päästöt olivat monikymmenkertaiset. Sinänsä nuo autojen kulutuslukemat, jotka saadaan laboratotoriossa määrätyn ohjelman mukaan ajaen eivät pidä yhtä todellisuuden kanssa, helposti saa niihin arvoihin lisätä 20-30%, jotta vastaa käytännön kulutusta.
Wolkkari saa maksaa helvetinmoiset sakot vilpistään ja saattaa myös maine mennä autonostajien keskuudessa, amerika kun ei ole sen parhaita markkina-alueita muutenkaan.
Edelleen ihmettelen miten wolkkarilla ja audilla on vieläkin hyvä maine suomessa. Tsi moottorien jakopäät, dsg lootat ja tiettyjen moottorien öljynsyöntiongelmat ovat levinneet laajasti netissä ja silti joku noita paskoja vielä ostaa.  :o
Paras auto esim. myyrien tappamiseen pakokaasulla. Vanhat 2-tahtikoneet kalpenee.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Dr.Who - 26.09.15 - klo:19:51
TSI moottoreissa on jakopäässä ketju,ja kyseisen moottorin ongelma jakopäässä oli/on ketjun laatu.Ketjukoneita on ollut vw moottoreissa aiemminkin esim VR6 jossa kaksoisketju eikä mitään ongelmia.Käsittääkseni tuo tietokonehuijaus ei tee volkkarista huonoa,mutta nostattaa tunteita.
Onhan VW   dieseleitä ollut esim Volvojen moottoreina.
Mut kaippa sitä edelleen Foordilla pitää ajella kun ei paremmastakaan tietoa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 28.09.15 - klo:20:54
Eipä ne VR6 koneetkaan ihan pulmusia ole olleet, mut ongelmia ei ole ollut ihan siinämäärin kuin tsi koneissa. Sinänsä ihmejuttu noissa tsi koneissa oli, että niissä esiintyi edelleen ahtimen voiteluöljyputken palamista tukkoon, ongelma joka olis vältetty ajattelemalla kerralla öljyputken sijainti fiksummaksi.

Amarokin "mtk edition" päästötestissä

http://m.naurunappula.com/1287729/kansanauton-paastotestit.jpg  (http://m.naurunappula.com/1287729/kansanauton-paastotestit.jpg)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.09.15 - klo:21:31
Täs onkin nyt jännää se, että pitääkö nuo kaikki nyt katsastaa uudelleen ??? Jos ko. laitteiden päästöt ovat ihan mitä sattuu
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Dr.Who - 28.09.15 - klo:21:37
Yleisenä johtopäätöksenä toteamme että volsvagen on aivan paska auto tyhmiä ovat he jotka ovat moisen rakkineen ostaneet,mukaan lukien alle kirjoittanut. ;D,...............
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Viljelijä - 28.09.15 - klo:21:44
 Nyt kuten oli odotettavissa, Audi. ja Skoda samassa liemessä. Sakujen ylimielisyys saa kolauksen?
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 29.09.15 - klo:06:37
Onhan se kiisselin vääntö aivan toista luokkaa kuin bentsiinimoottoreiden,sitä kautta kulutus on pieni.

Eikös vauvat syö kiisseliä? Puhu hyvä "mies" asioista oikeilla nimillä.
Miten niin vauvat itse syön kiisseliä mustikka sellaista joka päivä ?
Täällä sanotaan Dieseliä Kiisseliksi.
Ei missään noin sanota  :o
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Oksa - 29.09.15 - klo:08:20
kiva kun auti miähet on aina perustelleet sillä että tää on niin ekokinen auto, kestää pitkään ja saatuttaa vähän, saakin nyt uuden ulottuvuuten.   en nyt sitten tietä kuin nopsaa tulee ilmi miutten eurooppalaisten autojen vastaava homma..?   va oliko vain vag porukka noin viksu?
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 29.09.15 - klo:08:21
Onhan se kiisselin vääntö aivan toista luokkaa kuin bentsiinimoottoreiden,sitä kautta kulutus on pieni.

Eikös vauvat syö kiisseliä? Puhu hyvä "mies" asioista oikeilla nimillä.
Miten niin vauvat itse syön kiisseliä mustikka sellaista joka päivä ?
Täällä sanotaan Dieseliä Kiisseliksi.
Ei missään noin sanota  :o

Voidaan siellä sanoa. Siellä sanotaan (valehdellaan) kaikkia muutakin hölömöä  ::)

Akanat = Musuja
Kompressori = Pannu
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: -SS- - 29.09.15 - klo:09:58
"Päästöhuijauksen vanavedessä Mercedes-Benz on jäänyt kiinni polttoaineenkulutuksensa vähättelystä, kertoo Automotive News Europe.

Brysselissä toimiva Transport & Environment -järjestö on listannut Mercedes-Benzin pahimmaksi huijariksi ilmoitetulla polttoaineenkulutuksella. Daimler-konsernin Mercedes-Benzin automallit käyttävät normaaliajossa 48 prosenttia enemmän polttoainetta kuin mitä ilmoitetaan kulutukseksi. Kulutus ylittää ilmoitetun jopa yli 50 prosentilla uusissa A-, C- ja E-luokan malleissa.

BMW:n 5-sarja ja Peugeot 308 kuluttavat myös hieman vajaat 50 prosenttia enemmän polttoainetta kuin mitä valmistajat ilmoittavat.
"

(Uutinen Tekniikka & Talous-lehdessä)

-SS-
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 29.09.15 - klo:10:30

Taitaa enää Ooppeli ja Trabant olla puhtailla papereilla matkassa  :D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 29.09.15 - klo:10:33
"Päästöhuijauksen vanavedessä Mercedes-Benz on jäänyt kiinni polttoaineenkulutuksensa vähättelystä, kertoo Automotive News Europe.

Brysselissä toimiva Transport & Environment -järjestö on listannut Mercedes-Benzin pahimmaksi huijariksi ilmoitetulla polttoaineenkulutuksella. Daimler-konsernin Mercedes-Benzin automallit käyttävät normaaliajossa 48 prosenttia enemmän polttoainetta kuin mitä ilmoitetaan kulutukseksi. Kulutus ylittää ilmoitetun jopa yli 50 prosentilla uusissa A-, C- ja E-luokan malleissa.

BMW:n 5-sarja ja Peugeot 308 kuluttavat myös hieman vajaat 50 prosenttia enemmän polttoainetta kuin mitä valmistajat ilmoittavat.
"

(Uutinen Tekniikka & Talous-lehdessä)

-SS-

Tällä on jo vaikutusta. Hiilidioksidipäästöt nousevat ja verot kasvavat  ;D ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: JösseJänis - 29.09.15 - klo:10:37
"Päästöhuijauksen vanavedessä Mercedes-Benz on jäänyt kiinni polttoaineenkulutuksensa vähättelystä, kertoo Automotive News Europe.

Brysselissä toimiva Transport & Environment -järjestö on listannut Mercedes-Benzin pahimmaksi huijariksi ilmoitetulla polttoaineenkulutuksella. Daimler-konsernin Mercedes-Benzin automallit käyttävät normaaliajossa 48 prosenttia enemmän polttoainetta kuin mitä ilmoitetaan kulutukseksi. Kulutus ylittää ilmoitetun jopa yli 50 prosentilla uusissa A-, C- ja E-luokan malleissa.

BMW:n 5-sarja ja Peugeot 308 kuluttavat myös hieman vajaat 50 prosenttia enemmän polttoainetta kuin mitä valmistajat ilmoittavat.
"

(Uutinen Tekniikka & Talous-lehdessä)

-SS-

Vähän ehkä tarkoitushakuista uutisointia. Autotehtaat ilmoittavat kulutuksen, joka tulee, kun suorittaa normin laatijan ohjeistaman testin. Näissä testeissä ei ole sorateitä, ei talviaamuisia käynnistyksiä, ei suksiboksia katolla, ei vedetä peräkärryä kesämökille ja ilmanvastuskin huomioidaan laskennallisesti. Jos sitten testin tulos on jotain muuta kuin Eno-Elmerin käytännön ajossa saavuttama, onko se normin laatijan vai toteuttajan syy?

Vai onko tässä menty eri normillakin? 
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: 82-90 - 29.09.15 - klo:12:30
painakee kuasua. sano aatolhvi.  ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: -SS- - 29.09.15 - klo:12:49
Aika vähän varmaan aitoa närkästystä saa VW osakseen täällä.
Puimat ja traktorit, urearuiskut pois niistäkn otettu, ja lastut peliin.

-SS-
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: kantola - 29.09.15 - klo:15:34
Täppiä luvassa samalla kun autoa viilataan huonommaksi. :-*

http://yle.fi/uutiset/autoliitto_vw_joutuu_korvaamaan_jos_korjattujen_autojen_teho_laskee_tai_kulutus_lisaantyy/8339423
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: John Ferguson - 29.09.15 - klo:15:52
Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että viimeinenkin VAG:n kuluttajaluokan automerkki Seat liittyy joukkoon tummaan? Tosin vain 700k autoa, no nää on näitä pieniä "vahinkoja".

Kyllä Vag nousee kun myydään Porsche ja Bugatti kiinaan.  ;)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Hervast - 29.09.15 - klo:16:38
Täppiä luvassa samalla kun autoa viilataan huonommaksi. :-*

http://yle.fi/uutiset/autoliitto_vw_joutuu_korvaamaan_jos_korjattujen_autojen_teho_laskee_tai_kulutus_lisaantyy/8339423

Kävisköhän se jos veisi tdi:n Findieselin pajalle ja konserni maksais viulut  ;D

Silleenhän noista on perinteisesti saatu kulutus ja suorituskyky optimaaliseen suhteeseen.

Eräs tuttu käytti passatin 1,6 cr dieseliä päästöloukun poisto-ohjelmoinnissa. Tuossa tapauksessa kyse oli, että maksatko 600 tehonnostosta ja ohjelmoinnista ja ajat huoleti seuraavat sadat tuhannet kilometrit, vaan uusitko hiukkasloukun 150 tkm ajettuun autoon tuplahinnalla ?
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: JösseJänis - 29.09.15 - klo:23:02
Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että viimeinenkin VAG:n kuluttajaluokan automerkki Seat liittyy joukkoon tummaan? Tosin vain 700k autoa, no nää on näitä pieniä "vahinkoja".


700 kiloa on tasan puolet Seat Exeon omamassasta. Eipä tuo iso vahinko ole - puoli autoa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: -SS- - 29.09.15 - klo:23:47
Kuinka monelle tulee yllätyksenä, että viimeinenkin VAG:n kuluttajaluokan automerkki Seat liittyy joukkoon tummaan? Tosin vain 700k autoa, no nää on näitä pieniä "vahinkoja".


700 kiloa on tasan puolet Seat Exeon omamassasta. Eipä tuo iso vahinko ole - puoli autoa.

Nii kilo ei ole massan yksikkö vaan kerroin 1000

-SS-
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Antidesantti - 01.10.15 - klo:18:43
painakee kuasua. sano aatolhvi.  ;D

Ei auta Pökötissä. Ku siinä on kuulema ny se noppeuven rajotin...     ::)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: 82-90 - 01.10.15 - klo:19:31
painakee kuasua. sano aatolhvi.  ;D

Ei auta Pökötissä. Ku siinä on kuulema ny se noppeuven rajotin...     ::)

tiiliskivi kuasupettaalin alla.  ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 02.10.15 - klo:17:07

(http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=175.0;attach=11797)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Luomujussi - 02.10.15 - klo:17:10
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: kantola - 02.10.15 - klo:18:15
Televisioiden VW. ::)

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/samsungin-televisiot-energiasyoppoja-komissio-tutkii-6001628
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.10.15 - klo:19:29
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: sorkkis - 02.10.15 - klo:19:43
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.
;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Luomujussi - 02.10.15 - klo:19:45
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.10.15 - klo:20:12
niinno. itse olen autoliiton jäsen, mutta jostahi syystä tulee teeämmäkin, en tosin tiedä kenen tilaamana.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Köntys - 02.10.15 - klo:20:30

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....


Mitenkähän VW sijoittuu sitten ilman huijausohjelmaa  :D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Luomujussi - 02.10.15 - klo:20:54

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....


Mitenkähän VW sijoittuu sitten ilman huijausohjelmaa  :D

Käytännön ajossa kyseisen lehden toimittamilla paritesteillä huijausohjelmilla ei voi olla merkitystä. TM:ää moni pitää liian autolehtenä jota se ei ole.

Annetaan noi todelliset testaukset muiden tehtäväksi....
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Kp - 04.10.15 - klo:13:44
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: BACKSPACE - 04.10.15 - klo:16:22
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.
Joo... esim. mun Calibra vie pitkässä maantieajossa vain 5,8 litraa, vaikka pitäisi mennä yli 7  >:(
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Viljelijä evp - 04.10.15 - klo:17:05
4,7 litraa pasaati 2 TDI todellinen kulutus,laskettu  useammasta tankkauksesta.Tietokone näytää 5,2 keskikulutukseksi,joten kyllä tuo ajotietokone huijaa.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Kp - 07.10.15 - klo:12:21
4,7 litraa pasaati 2 TDI todellinen kulutus,laskettu  useammasta tankkauksesta.Tietokone näytää 5,2 keskikulutukseksi,joten kyllä tuo ajotietokone huijaa.

Ja nokipäästöistä ei mitään väliä? 8)
Sinänsä mulla ei ole tarvetta moittia mitään mekkiä (ei edes opelia)
Pikemminkin odottelen kuka jää seuraavaksi kiinni jostakin totuuden muuttamisesta.




Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: JösseJänis - 07.10.15 - klo:13:40
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....

siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.

Eppäillä tuota soppiikin. Ei se huijausohjelma varmaankaan niin viisas ole, että osaisi erottaa TM:n testikuljettajan tavallisesta kaasunpainajasta. Eikä varmaan kannattaisikaan erottaa, koska luultavasti se, mitä päästöissä voitettaisiin voimassa menetettäisiin. Lukijoita / auton ostajia kuitenkin kiinnostanee todellisuudessa enemmän kiihtyvyys kuin typen oksidit.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Kp - 07.10.15 - klo:17:21
Tarkoitin vähän niinkin, että millainen omatunto toimittajilla on.
Laitetaanko todelliset lukemat vai kaunistellaanko omaa suosikkia.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Viljelijä evp - 07.10.15 - klo:17:29
4,7 litraa pasaati 2 TDI todellinen kulutus,laskettu  useammasta tankkauksesta.Tietokone näytää 5,2 keskikulutukseksi,joten kyllä tuo ajotietokone huijaa.

Ja nokipäästöistä ei mitään väliä? 8)
Sinänsä mulla ei ole tarvetta moittia mitään mekkiä (ei edes opelia)
Pikemminkin odottelen kuka jää seuraavaksi kiinni jostakin totuuden muuttamisesta.
Trafin mukaan huijausohjelmistolla vaikutetaan typen oksidi- ja pienhiukkaspäästöihin, joilla on terveys- ja ympäristövaikutuksia. Trafin tietojen mukaan päästöhuijaus ei liity hiilidioksidipäästöihin, joilla olisi vaikutusta auto- ja ajoneuvoveroon.
Eipä tuollasesta 5 litrasta paljon nokeakaan tule,saapi nähdä koska kutsu tulee säätöihin,tuokin pasaati on noita huijariohjelmaautoja.
Perkeletarviiko sitä aina ajaa uudehkolla autolla.Olisi kannattanut hankkia 200 mersutiisseli 90 luvun alkupuolelta,nehän ei savuta lainkaan. ;D
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Kp - 07.10.15 - klo:17:55
Juu, mä en ole koskaan ostanut uutta autoa.
Auto voi savuttaa aika paljon, eikä siitä silti tule pienhiukkaspäästöjä, ja päinvastoin.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: JösseJänis - 07.10.15 - klo:19:51
Tarkoitin vähän niinkin, että millainen omatunto toimittajilla on.
Laitetaanko todelliset lukemat vai kaunistellaanko omaa suosikkia.

Voepha tuo olla noennii, mutta jos joka toimittajalla on eri suosikki ja toimittajatkin kai joskus vaihtuvat...
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: pig24 - 07.01.16 - klo:11:38
USA:n oikeusministeriö on haastanut VW:n Ympäristönsuojeluviraston puolesta. Laskennallisesti 100 amerikkalaista on kuollut vw:n lisäpäästöjen takia v. 2009 lukien. Tuosta parilla kielellä yksityiskohdat
http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-vertuschung-irrefuehrung-blockade-1.2806722
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: icefarmer - 07.01.16 - klo:13:18
USA:n oikeusministeriö on haastanut VW:n Ympäristönsuojeluviraston puolesta. Laskennallisesti 100 amerikkalaista on kuollut vw:n lisäpäästöjen takia v. 2009 lukien. Tuosta parilla kielellä yksityiskohdat
http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-vertuschung-irrefuehrung-blockade-1.2806722
  :o :o :o :o

tuosta kun laskee volkkarin osuuden amerikan autoista ja vertaa jenkkiveekasien tuprahduksiin niin oiskohan sukupuutto iskeny amerikan mantereelle ;) :D ;D 8)
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Kp - 07.01.16 - klo:18:26
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....

siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.

Eppäillä tuota soppiikin. Ei se huijausohjelma varmaankaan niin viisas ole, että osaisi erottaa TM:n testikuljettajan tavallisesta kaasunpainajasta. Eikä varmaan kannattaisikaan erottaa, koska luultavasti se, mitä päästöissä voitettaisiin voimassa menetettäisiin. Lukijoita / auton ostajia kuitenkin kiinnostanee todellisuudessa enemmän kiihtyvyys kuin typen oksidit.

Pitkässä juoksussa ei välttämättä, mielummin hengitän puhdasta ilmaa ja ajan sitten vähemmän kiihtyvällä autolla.

Ja tästä saadaan taas mielipiteitä eli muuttujia.
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Antidesantti - 07.01.16 - klo:18:57
USA:n oikeusministeriö on haastanut VW:n Ympäristönsuojeluviraston puolesta. Laskennallisesti 100 amerikkalaista on kuollut vw:n lisäpäästöjen takia v. 2009 lukien. Tuosta parilla kielellä yksityiskohdat
http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-vertuschung-irrefuehrung-blockade-1.2806722
  :o :o :o :o

tuosta kun laskee volkkarin osuuden amerikan autoista ja vertaa jenkkiveekasien tuprahduksiin niin oiskohan sukupuutto iskeny amerikan mantereelle ;) :D ;D 8)

Jeps...     ::)

https://www.youtube.com/watch?v=22b27P9Pk9E
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.01.16 - klo:19:56
USA:n oikeusministeriö on haastanut VW:n Ympäristönsuojeluviraston puolesta. Laskennallisesti 100 amerikkalaista on kuollut vw:n lisäpäästöjen takia v. 2009 lukien. Tuosta parilla kielellä yksityiskohdat
http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-vertuschung-irrefuehrung-blockade-1.2806722
  :o :o :o :o

tuosta kun laskee volkkarin osuuden amerikan autoista ja vertaa jenkkiveekasien tuprahduksiin niin oiskohan sukupuutto iskeny amerikan mantereelle ;) :D ;D 8)

Jeps...     ::)

https://www.youtube.com/watch?v=22b27P9Pk9E
Ja tuolla kansalla on hallussaan ydinaseita :o
Otsikko: Vs: Näin VW.
Kirjoitti: pig24 - 08.01.16 - klo:19:59
Jeps...     ::)
https://www.youtube.com/watch?v=22b27P9Pk9E
Tuota voisi tarjota myyrien käytäviin. Näkis, miten piha alkaa höyrytä. ;D