Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: fffff - 02.09.15 - klo:21:17
-
Mitäs kokemuksia NH 4,90 tai sen viisikohlimisesta isostaveljestä verrattuna kilpailijoihin.Näyttäis tulleen suurimmat muutokset sitten TC tulon parisenkymmentä vuotta sitten.Ohjaamo joka oli melupesä on viimeinkin saanut kumityynyt ja vivut on poistettu.Hiljainen paperilla miten käytännössä.Nelikohliminen saanut jälkipuintikelan onko puintitehoa?Seuloihin esiseula .Miten pelittää.Tankkikin on kasvanut.Onko Claas JD tai Sampon vastaavista vertailupohjaa tai miksei isommistakin uusista malleista
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
-
Rumpupuimuri on nykyaikaa.
-SS-
-
Rumpupuimuri on nykyaikaa.
-SS-
ei sekoiteta nyt Pekkarisen siltarumpuja tähän juttuun.Faari on paras ja sillä selvä,muut tulee sitten valovuosien päästä vasta.
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
Mää ajattelin rakentaa JD 950:n parvekkeelle kylpytynnyrin, ottas lämmön moottorista. Vois mulata siinä paljussa puidessaan
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
Mää ajattelin rakentaa JD 950:n parvekkeelle kylpytynnyrin, ottas lämmön moottorista. Vois mulata siinä paljussa puidessaan
Jollakin viputynnyrihessulla on kuitenkin sihen jo patentti... ;D
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
Kyllä itteä vituttaa tuossa omassa Faarissa kun siinä ei oo lämmityslaitetta. Naapuri meni yks syksy Agrista kysymään puimurinhyttiä, niin heti oli osattu viittoa toppahaalarihyllylle.. :D
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
Kyllä itteä vituttaa tuossa omassa Faarissa kun siinä ei oo lämmityslaitetta. Naapuri meni yks syksy Agrista kysymään puimurinhyttiä, niin heti oli osattu viittoa toppahaalarihyllylle.. :D
;D ;D
-
höh, mihin se vaari muka hukkais sen moottori lämmön? ei kait sitä nyt harakoille jaella. mutta parasta on kun pääsee puimaan sortseissa niin ei ole kuin palaminen onkelmana. mutta sekään ei enää syksymmällä lie mikään oikea onkelma.
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Mitä traktorissa hytillä tekee . ::) ::) ::)
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
Ainaki tuos mun vanhukses on ilmastointi :) Meluisa se kyllä on :(
Joskus kyllä ajellaan sateella kotio ja välillä illalla pimeäs ja kylmäs :(
-
Rumpupuimuri on nykyaikaa.
-SS-
ei sekoiteta nyt Pekkarisen siltarumpuja tähän juttuun.Faari on paras ja sillä selvä,muut tulee sitten valovuosien päästä vasta.
Faarista sai sitten myös hyvän saunan, kun siitä aika jättää.
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Mitä traktorissa hytillä tekee . ::) ::) ::)
Mä silmät luon ylös taivaaseen....
Miksei puimurissa ole nostolaitetta ja voimanoton tumppia?
::) ::) ::) ::)
-
Skänällä on Fahri.Se on hyvä ja hytitön 8)
En oo vielä keksiny mitä sillä hytillä tehdään???????
Ajaako joku sateella puimurilla??? Kuumalla kelillä vanhan puimurin hytti on kuuma. Se on meluisa.Talvella tuskin tarvii ajella?
Pölyyn auttaa hengityssuojain.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Mitä traktorissa hytillä tekee . ::) ::) ::)
Mä silmät luon ylös taivaaseen....
Miksei puimurissa ole nostolaitetta ja voimanoton tumppia?
::) ::) ::) ::)
oishan siinä sulle talveks puuhaa kun ottasit tähtäimeks jotta ens syksynä vaarin perästä tulis vaan poiskuljetukseen valmiita munia 8) 8) 8) 8)
-
Ostin aikoinaan siihen 500 Sampoon Ismen hytin, silloin kun ne vielä teki niitä. Oli yks parhaita hankintoja.
Melu pysyi, mutta kyllä avokoneessakin piti olla luurit korvilla.
Jos sade keskeytti puinnin, niin ketutti vähän vähemmän ajaa esim. 6 kilometriä kotiin.
Tuossa Ismen kopissa oli aika hyvä puhallin, verrattuna esim. nykyisen 690 puhaltimeen. Ilmastointi puimurin kopissa olis kyllä hyvä.
Syyskuun lopussa saatta olla vähän viileääkin puintikeliä, lämppäri on mukavampi kuin toppahaalari.
Mutta suurin etu hytissä vs. avokone on pölyn määrän olennainen pieneneminen. Ohraa avokoneella puidessa sitä on muuallakin kuin hengitysilmassa, persvakoa myöten. >:( :o :-\ :-[
-
Onko näiden uusien TC-sarjalaisten käyttöohjekirjassa vielä esitelty hytitön malli sekä säkitysversio? Vielä n. 10 vuotta sitten oli maailmalla saatavissa hytitön TC56 säkkiversiona. Saattaa siinä pitää kiirettä säkittäjällä, kun paksuun laihoon päästää 17" jalan pöydällä...
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
Mikä puimuri se sit on??
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
jaa et mun olis tarvinnu miettiä ns.oikea järjestyskin ennen kuin aloitin kirjoittamaan asiasta... ;D no johan on nyt markkinat... ;D
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
Mikä puimuri se sit on??
2000-sarjan Sampo-Rosenlew vuodelta -99.
-
Siis oikeesti.. Eletään vuotta 2015 ja ukot kinaa tarviiko puimurissa hyttiä.. :o
-
Siis oikeesti.. Eletään vuotta 2015 ja ukot kinaa tarviiko puimurissa hyttiä.. :o
älä muuta sano! ;D
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
Mikä puimuri se sit on??
2000-sarjan Sampo-Rosenlew vuodelta -99.
1998 vuosimallia olevassa 2045 sampossa ainakin meinaa kuolla kuumuuteen jos vaan aurinko paistaa.. Ja kyllä suodatin putsataan usein muttabei se lämmin ilma viilennä vaikka kuinka kovin puhaltais..
-
Ihme juttu,mix avoautot on kalliimpia ku umpinaiset....Eiks puimareissa ole sama asia?? :o
-
Ihme juttu,mix avoautot on kalliimpia ku umpinaiset....Eiks puimareissa ole sama asia?? :o
;D
-
Ihme juttu,mix avoautot on kalliimpia ku umpinaiset....Eiks puimareissa ole sama asia?? :o
oiskohan niissä avoautoissa jotain sellasia ominaisuuksia joita umpinaisissa ei ole ;D?vai onko joku nähny avoauton, jonka umpiversio olis muuten samanlaisena halvempi?
:D
miksköhän kaikki uudet puimurit myydään nykyisin hytillisinä? miksei uusissa puimureissa ole ns. S.K.Nieminen "köyhän-miehen-mallia", joka olisi puimurin hytitön versio ja siis oleellisesti parempi ja ergonomisempi kuin hytillinen versionsa. ;D
Voihan roskala ;D
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
Mikä puimuri se sit on??
2000-sarjan Sampo-Rosenlew vuodelta -99.
1998 vuosimallia olevassa 2045 sampossa ainakin meinaa kuolla kuumuuteen jos vaan aurinko paistaa.. Ja kyllä suodatin putsataan usein muttabei se lämmin ilma viilennä vaikka kuinka kovin puhaltais..
Siinä lienee kennon hanassa tai puhaltimessa vikaa , tai sitten sä vaan et osaa käyttää sitä ;- ) Viissatasellakin pärjäs sen jälkeen, kun laitoin siihen paperisuodattimen.
-
Ihme juttu,mix avoautot on kalliimpia ku umpinaiset....Eiks puimareissa ole sama asia?? :o
oiskohan niissä avoautoissa jotain sellasia ominaisuuksia joita umpinaisissa ei ole ;D?vai onko joku nähny avoauton, jonka umpiversio olis muuten samanlaisena halvempi?
:D
miksköhän kaikki uudet puimurit myydään nykyisin hytillisinä? miksei uusissa puimureissa ole ns. S.K.Nieminen "köyhän-miehen-mallia", joka olisi puimurin hytitön versio ja siis oleellisesti parempi ja ergonomisempi kuin hytillinen versionsa. ;D
Voihan roskala ;D
:-*
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
Mikä puimuri se sit on??
2000-sarjan Sampo-Rosenlew vuodelta -99.
1998 vuosimallia olevassa 2045 sampossa ainakin meinaa kuolla kuumuuteen jos vaan aurinko paistaa.. Ja kyllä suodatin putsataan usein muttabei se lämmin ilma viilennä vaikka kuinka kovin puhaltais..
Siinä lienee kennon hanassa tai puhaltimessa vikaa , tai sitten sä vaan et osaa käyttää sitä ;- ) Viissatasellakin pärjäs sen jälkeen, kun laitoin siihen paperisuodattimen.
Niin tai sit se nakkikoppi vaan ei pysy viileenä kun ei oo ilmastointia ja aurinko paahtaa hyttiin.. 680 oli niin pieni suodatin että oli heti aina tukossa niin piti ajaa ovi auki että pystyi ajamaan sitä saunaa..
-
Hytillä suojaudutaan
-viimalta
-melulta
-auringon paahteelta (sitäkin välillä on puidessa) ;D
-pölyltä
-jne...
Ja satunnaiselta sateelta esim. siirtojen yhteydessä.
Ilmastoitu hytti olis kiva.
Oikea järjestys on tietenkin:
-pölyltä
-viimalta
-auringon paahteelta
-melulta
Mikäli hytissä on kunnollinen tuuletusjärjestelmä, kylmäkone Suomen olosuhteissa on jokseenkin tarpeeton puimurin hytissä. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kuljettaja osaa käyttää tuuletusta oikein. Vuodesta -99 lähtien yhtenä vuonna olisi ollut kylmäkoneelle käyttöä elokuun +28°C lämmössä.
Mikä puimuri se sit on??
2000-sarjan Sampo-Rosenlew vuodelta -99.
1998 vuosimallia olevassa 2045 sampossa ainakin meinaa kuolla kuumuuteen jos vaan aurinko paistaa.. Ja kyllä suodatin putsataan usein muttabei se lämmin ilma viilennä vaikka kuinka kovin puhaltais..
Siinä lienee kennon hanassa tai puhaltimessa vikaa , tai sitten sä vaan et osaa käyttää sitä ;- ) Viissatasellakin pärjäs sen jälkeen, kun laitoin siihen paperisuodattimen.
Niin tai sit se nakkikoppi vaan ei pysy viileenä kun ei oo ilmastointia ja aurinko paahtaa hyttiin.. 680 oli niin pieni suodatin että oli heti aina tukossa niin piti ajaa ovi auki että pystyi ajamaan sitä saunaa..
On se ilmastintikin hyvä,
Suomessa puntilämpötilat vaihtelee lähes 50oc :o
-
680 oli niin pieni suodatin että oli heti aina tukossa niin piti ajaa ovi auki että pystyi ajamaan sitä saunaa..
Se on aika hölmössä paikassa se ilmanotto. Kaikki mahdollinen pöly ja roska pyörii siellä kopin takana, ohjaamon sivuiltakin tulis puhtaampi ilma.
-
Siinä lienee kennon hanassa tai puhaltimessa vikaa , tai sitten sä vaan et osaa käyttää sitä ;- ) Viissatasellakin pärjäs sen jälkeen, kun laitoin siihen paperisuodattimen.
Niin tai sit se nakkikoppi vaan ei pysy viileenä kun ei oo ilmastointia ja aurinko paahtaa hyttiin.. 680 oli niin pieni suodatin että oli heti aina tukossa niin piti ajaa ovi auki että pystyi ajamaan sitä saunaa.
2000-sarjalaisesta kait oli puhe, SR680 / MF20 hytin tuuletus on huono, huonompi kuin viissatasessa. 2000-sarjassa tuuletus on ihan eri tasolla, tänä vuonna ei ole vielä tarvinnut suurinta puhaltimen nopeutta käyttää, ei myöskään tehokkainta puhallussuuntaa. Elokuun viimeisenä paistoi aurinkokin ja iltapäivälämpötila yhdensäntoista kieppeillä.
-
Siinä lienee kennon hanassa tai puhaltimessa vikaa , tai sitten sä vaan et osaa käyttää sitä ;- ) Viissatasellakin pärjäs sen jälkeen, kun laitoin siihen paperisuodattimen.
Niin tai sit se nakkikoppi vaan ei pysy viileenä kun ei oo ilmastointia ja aurinko paahtaa hyttiin.. 680 oli niin pieni suodatin että oli heti aina tukossa niin piti ajaa ovi auki että pystyi ajamaan sitä saunaa.
2000-sarjalaisesta kait oli puhe, SR680 / MF20 hytin tuuletus on huono, huonompi kuin viissatasessa. 2000-sarjassa tuuletus on ihan eri tasolla, tänä vuonna ei ole vielä tarvinnut suurinta puhaltimen nopeutta käyttää, ei myöskään tehokkainta puhallussuuntaa. Elokuun viimeisenä paistoi aurinkokin ja iltapäivälämpötila yhdensäntoista kieppeillä.
Tänä vuonna oo ees tarvinnut puida vielä.. Ja tänä syksynä siis taitaa olla ensimmäinen syksy ettei puimurissa tule ajatusta ilmastoinnista lainkaan..
-
Siinä lienee kennon hanassa tai puhaltimessa vikaa , tai sitten sä vaan et osaa käyttää sitä ;- ) Viissatasellakin pärjäs sen jälkeen, kun laitoin siihen paperisuodattimen.
Niin tai sit se nakkikoppi vaan ei pysy viileenä kun ei oo ilmastointia ja aurinko paahtaa hyttiin.. 680 oli niin pieni suodatin että oli heti aina tukossa niin piti ajaa ovi auki että pystyi ajamaan sitä saunaa.
2000-sarjalaisesta kait oli puhe, SR680 / MF20 hytin tuuletus on huono, huonompi kuin viissatasessa. 2000-sarjassa tuuletus on ihan eri tasolla, tänä vuonna ei ole vielä tarvinnut suurinta puhaltimen nopeutta käyttää, ei myöskään tehokkainta puhallussuuntaa. Elokuun viimeisenä paistoi aurinkokin ja iltapäivälämpötila yhdensäntoista kieppeillä.
Tänä vuonna oo ees tarvinnut puida vielä.. Ja tänä syksynä siis taitaa olla ensimmäinen syksy ettei puimurissa tule ajatusta ilmastoinnista lainkaan..
Viimeisillä puinneilla viime keskiviikkona piti laittaa jopa lämmitystä päällä ja tulipahan testattua työvalotkin, mitä ei muutamaan vuoteen ole tapahtunut...
-
Siinäpä oikeen aistikas ohjaamo.
http://www.njuskalo.hr/kombajni/deutz-fahr-m-770-oglas-10053565
-
Siinäpä oikeen aistikas ohjaamo.
http://www.njuskalo.hr/kombajni/deutz-fahr-m-770-oglas-10053565
Kolme jarrupoljinta...twisttwist erkinharju varmaan viihtyis...
-
Siinäpä oikeen aistikas ohjaamo.
http://www.njuskalo.hr/kombajni/deutz-fahr-m-770-oglas-10053565
Kolme jarrupoljinta...twisttwist erkinharju varmaan viihtyis...
Hö? Koskaan deutzilla puinu? Oikean puoleisella käytetään pöytää.