Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ER - 31.08.15 - klo:13:33

Otsikko: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: ER - 31.08.15 - klo:13:33
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Viljelijä - 31.08.15 - klo:13:51
Ota hilut mukaan ja alan liikkeeseen, niin järjestyy. Konepaja joka tekee Rajuja laittaa sitä kierre karahkaa jota kulloinkin hyllyssä. Ei varmaan koko uran ajan ole samaa koko ollut mikään tuote.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 31.08.15 - klo:14:59
Eiks niihin voisi vaan hitsata uudet jengat ja ostaa uudet mutterit KERRAN KOLMESSAKYMMENESSÄ vuodessa  ;D
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: -SS- - 31.08.15 - klo:15:46
Mä olen pessy kierteet bräkleenillä ja sivellyt molykotea päälle. Ei ole enää kiinnileikannut paripyörän kierretanko. Aikaisemmin joutui vääntään poikki kun oli istunut jotenkin jumiin.

-SS-
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: ht - 31.08.15 - klo:15:52
Kierre M16.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: vms1 - 31.08.15 - klo:16:44
24 hylsy menee niin lieneekö sitten 16 kierre. Noissa levikkeissä olisi hyvä olla holkki mutterin ja pyörän välissä ja sitten jos haluaa varmistua niin pulttaa muttereita niin paljon että kierrettä ei ole näkösällä. Tällä tavalla kierre pysyy ainakin puhtaana ja nopea purkaa kun pyssyllä aukoo. Itseasiassa toi lisämutterin kiertämisen olen oppinut kivikoneesta jossa kierteet oli aina paskana kun seuraavan kerran joutu syöttösormet aukomaan. Nyt ne lähtee helposti.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SAS - 31.08.15 - klo:18:35
Olen käyttänyt pitkää mutteria jo vuosi kymmeniä se kestää mutta sekin tarvitsee rasvaa joka vuosi.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 31.08.15 - klo:18:36
Olen käyttänyt pitkää mutteria jo vuosi kymmeniä se kestää mutta sekin tarvitsee rasvaa joka vuosi.
Rasvaatko koko kierteen vai ainostaan mutterisi
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Dr.Who - 31.08.15 - klo:19:20
Olen käyttänyt pitkää mutteria jo vuosi kymmeniä se kestää mutta sekin tarvitsee rasvaa joka vuosi.
Rasvaatko koko kierteen vai ainostaan mutterisi
jahas erittäin nerokas sanonta
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Oksa - 31.08.15 - klo:20:34
mites jos laittais jotain muuta kirteeseen kuin rasvaa?   esim. kuparitahnaa tahi aluminia?   joku käyttää pelkkää tervaa ja toimii, kertovat.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SKN - 31.08.15 - klo:20:39
Olen käyttänyt pitkää mutteria jo vuosi kymmeniä se kestää mutta sekin tarvitsee rasvaa joka vuosi.
Rasvaatko koko kierteen vai ainostaan mutterisi

 ;D

Mutta asiaan liittyen, ei SASsin rasvamutteriin vaan noihin rajuihin...

Miten helvetissä ne kierteet saa rikki???????
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: -SS- - 31.08.15 - klo:20:57
Olen käyttänyt pitkää mutteria jo vuosi kymmeniä se kestää mutta sekin tarvitsee rasvaa joka vuosi.
Rasvaatko koko kierteen vai ainostaan mutterisi

 ;D

Mutta asiaan liittyen, ei SASsin rasvamutteriin vaan noihin rajuihin...

Miten helvetissä ne kierteet saa rikki???????

Isolla avaimella tai koneella, eikä pidätä siitä kierretangon lenkistä, silloin rasvaamaton kierre alkaa kiertää koko kettinkiä, ja se kettinki kiristyy kiertyessään, ja kun vääntää pää täristen, tulee niin paljon vetoa, että kierre pilaantuu. Usein myös se tanko on melko pehmosta rautaa.

-SS-
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SKN - 31.08.15 - klo:21:03
Olen käyttänyt pitkää mutteria jo vuosi kymmeniä se kestää mutta sekin tarvitsee rasvaa joka vuosi.
Rasvaatko koko kierteen vai ainostaan mutterisi

 ;D

Mutta asiaan liittyen, ei SASsin rasvamutteriin vaan noihin rajuihin...

Miten helvetissä ne kierteet saa rikki???????

Isolla avaimella tai koneella, eikä pidätä siitä kierretangon lenkistä, silloin rasvaamaton kierre alkaa kiertää koko kettinkiä, ja se kettinki kiristyy kiertyessään, ja kun vääntää pää täristen, tulee niin paljon vetoa, että kierre pilaantuu. Usein myös se tanko on melko pehmosta rautaa.

-SS-

Eli tyhmyys....
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: TDK - 31.08.15 - klo:21:35
Mulla on ollu kaikisa paripyörisä lypsykoneen vanhoista maitoletkuista pätkät kierteen suojana. Muutaman vuoden välein bärkleeniä ja teräsharjaa sekä kunnon voitelu. Ei oo koskaan tarvinnu tapella.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 31.08.15 - klo:21:36
Mulla on ollu kaikisa paripyörisä lypsykoneen vanhoista maitoletkuista pätkät kierteen suojana. Muutaman vuoden välein bärkleeniä ja teräsharjaa sekä kunnon voitelu. Ei oo koskaan tarvinnu tapella.
Jos laittais koko lypsy-yksikön nännikumeista kiinni
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: TDK - 31.08.15 - klo:21:38
Mulla on ollu kaikisa paripyörisä lypsykoneen vanhoista maitoletkuista pätkät kierteen suojana. Muutaman vuoden välein bärkleeniä ja teräsharjaa sekä kunnon voitelu. Ei oo koskaan tarvinnu tapella.
Jos laittais koko lypsy-yksikön nännikumeista kiinni

Ei muuta ku vaan. Vaikka lehmineen päivineen. Kuhan kierre pysyy ehjänä ja suojassa.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: +200 - 31.08.15 - klo:21:39
Mulla on ollu kaikisa paripyörisä lypsykoneen vanhoista maitoletkuista pätkät kierteen suojana. Muutaman vuoden välein bärkleeniä ja teräsharjaa sekä kunnon voitelu. Ei oo koskaan tarvinnu tapella.
Jos laittais koko lypsy-yksikön nännikumeista kiinni
Ei se yks-yksikkö riitä,kun parit on aina kahdeksalla Hd-ketjulla kiinni 8)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Peltola - 31.08.15 - klo:21:41
Rajun viimeiset tarpeet ovat kalliita, mutta olleet myös erilkoisen kovaa rautaa. Normi hitsattu kierretanko kovin pehmoista. Hitsaa M16 kierrepakka putken päähän ja tee kara toiseen päähän  ja aja akkuruuvarilla kierretangot. Sitten on galvanointi pois rajun kierteestä. Eli aja vain vikaantuneet.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 31.08.15 - klo:21:46
Mulla on ollu kaikisa paripyörisä lypsykoneen vanhoista maitoletkuista pätkät kierteen suojana. Muutaman vuoden välein bärkleeniä ja teräsharjaa sekä kunnon voitelu. Ei oo koskaan tarvinnu tapella.
Jos laittais koko lypsy-yksikön nännikumeista kiinni
Ei se yks-yksikkö riitä,kun parit on aina kahdeksalla Hd-ketjulla kiinni 8)
Notta olis siellä ny luullu vähitään 8 nännisiä lehmiä olevan :o
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SAS - 31.08.15 - klo:22:05
Uskokaa nyt pitkät mutterit on hyvät siinä on nelinkertainen kierreosuus ja se kestää ja kestää. liian tiukalle ei kannatta kiristää U-lenkit venyy pilalle.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: +200 - 31.08.15 - klo:22:14
Uskokaa nyt pitkät mutterit on hyvät siinä on nelinkertainen kierreosuus ja se kestää ja kestää. liian tiukalle ei kannatta kiristää U-lenkit venyy pilalle.
Noi pitkät mutterit on oltava,ja sitte luru lisäksi niin ei tartte koko keväänä kiristellä 8)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: +200 - 31.08.15 - klo:22:15
Mulla on ollu kaikisa paripyörisä lypsykoneen vanhoista maitoletkuista pätkät kierteen suojana. Muutaman vuoden välein bärkleeniä ja teräsharjaa sekä kunnon voitelu. Ei oo koskaan tarvinnu tapella.
Jos laittais koko lypsy-yksikön nännikumeista kiinni
Ei se yks-yksikkö riitä,kun parit on aina kahdeksalla Hd-ketjulla kiinni 8)
Notta olis siellä ny luullu vähitään 8 nännisiä lehmiä olevan :o
5 nännisekki on ropolle joskus vaikeita :o
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 31.08.15 - klo:22:19
Uskokaa nyt pitkät mutterit on hyvät siinä on nelinkertainen kierreosuus ja se kestää ja kestää. liian tiukalle ei kannatta kiristää U-lenkit venyy pilalle.
Noi pitkät mutterit on oltava,ja sitte luru lisäksi niin ei tartte koko keväänä kiristellä 8)
Parturia tarjoo google lurulla?
Google kääntäjästä puuttuu moomma sanakirja, joten helppivä.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: +200 - 31.08.15 - klo:22:51
Uskokaa nyt pitkät mutterit on hyvät siinä on nelinkertainen kierreosuus ja se kestää ja kestää. liian tiukalle ei kannatta kiristää U-lenkit venyy pilalle.
Noi pitkät mutterit on oltava,ja sitte luru lisäksi niin ei tartte koko keväänä kiristellä 8)
Parturia tarjoo google lurulla?
Google kääntäjästä puuttuu moomma sanakirja, joten helppivä.
Nylokki.
Sinänsä ihme että miksi se on luru eikä lumu,eli lukkomutteri :-\
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Köntys - 01.09.15 - klo:06:43
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Mikä työvaihe ne kierteet mahtaa rääsiä?  :o
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: metsajussi - 01.09.15 - klo:07:59
Minulla ne menevät lähinnä kiristämisestä... osasyynä on se että olen rakentanut levikkeet vanhoista Salpaset- (tjsp) vanteista. Ketjut tulevat niiden poistettujen lukituskäpälien saranapulttien taakse muodostuviin koloihin, näiden muodostama kehä on vähän suurempi kuin traktorin millikoon vanteen kiinnitysten kehä, ja veto tulee siis hitusen vinoon. Lisäksi irtonainen välivanne on aavistuksen väljä paikkaansa, paketti saattaa liikahdella koville joutuessaan, ja ketjuja joutuu toisinaan jälkikiristelemään kovalla kädellä. Tahtoo kierre leikata jos ei joku jo edellä mainituista konsteista ole käytössä.

Jos ne kierteet onnistuu pilaamaan, niin kovaakin kierretankoa on olemassa (12.9). Tai sitten sopivaa pulttia raaka-aineeksi ja hitsaten uusi kierreosa... 'kaatunutta' tai leikannutta kierrettä ei enää kierrepakalla hyväksi saa... M16 mm ne ainakin minulla ovat.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: -SS- - 01.09.15 - klo:09:58
Juu epätasainen kuorma mutterilla on huono homma. Kolme kierrettä antaisia suoralla vedolla jo lähes nimelliskuormituksen.

Vastinpintaa vasten kupera mutta mutteria vasten suora aluslevy antaisi mutterin sijaantua paikalleen hyvin. Lisäksi voitelu ja toisiinsa sopivat kierteet ovat hyvät. Joskus kiinanmutterit ovat kerta kaikkiaan löysät tai kierre ei ole ihan sama, tällöin kierteen kosketus ei ole tasainen.

-SS-
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: k08888 - 01.09.15 - klo:22:37
Jatkomutterit ehdottomasti käyttöön! Eikä siinä mitään nylokkia tartte olla.
Ja kun kierre rikkuu, niin rällyllä vanha pois ja hitsillä uus jenkatangon pätkä tilalle, hitsaa siihen lenkin sisälle samalla lailla kun ne on tehtykkin, niin varmaan pysyy jos on jotain arvausta edes hitsistä.. Ja vaikka tuo jokamarketin kierretanko vähän pehmosen olosta onkin, niin hyvin on kestänyt sekin.

Turha niitä viallisia nysvätä jos jenka paskana.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Köntys - 01.09.15 - klo:23:06

Ihme kun ei kukaan vielä ole ehdottanut uusien ostamista!   :o ::)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.15 - klo:06:53

Ihme kun ei kukaan vielä ole ehdottanut uusien ostamista!   :o ::)
Mää ostan aina uuden traktorin kun paripyöränketjuista menee jengat  8)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: hiluhi - 02.09.15 - klo:07:07

Ihme kun ei kukaan vielä ole ehdottanut uusien ostamista!   :o ::)
Mää ostan aina uuden traktorin kun paripyöränketjuista menee jengat  8)
Kauheen vaivalloisen kuuloista. Kannattaa ostaa uus traktori aina kun ilmenee tarvetta koskea paripyöränketjuihin  8)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.15 - klo:07:26
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Mikä työvaihe ne kierteet mahtaa rääsiä?  :o
Se että yksi vaihe jätetään välistä. Eli se kun se pyörä laitetaan oikealle kohdalle ennen mutterien kiristämistä mutterimopolla.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:08:39
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Mikä työvaihe ne kierteet mahtaa rääsiä?  :o
Se että yksi vaihe jätetään välistä. Eli se kun se pyörä laitetaan oikealle kohdalle ennen mutterien kiristämistä mutterimopolla.
Suuri tietäjä Rantala jakaa "viisaita"neuvojaan .
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Köntys - 02.09.15 - klo:08:51
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Mikä työvaihe ne kierteet mahtaa rääsiä?  :o
Se että yksi vaihe jätetään välistä. Eli se kun se pyörä laitetaan oikealle kohdalle ennen mutterien kiristämistä mutterimopolla.
Suuri tietäjä Rantala jakaa "viisaita"neuvojaan .

Onko sulla parempaa tietoa?  ::)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SKN - 02.09.15 - klo:08:53
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Mikä työvaihe ne kierteet mahtaa rääsiä?  :o
Se että yksi vaihe jätetään välistä. Eli se kun se pyörä laitetaan oikealle kohdalle ennen mutterien kiristämistä mutterimopolla.
Suuri tietäjä Rantala jakaa "viisaita"neuvojaan .

Suuri sorkanleikkaaja jakaa "hämmästystään"... ;D

Rantala&Nieminen-Group tarvis hovinarrin. Ootko innoskas? Kossupalkalla tietty... :)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: vms1 - 02.09.15 - klo:08:54
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SKN - 02.09.15 - klo:08:55
Morjes,

pitäisi hommata kierteentekovälineet Raju-merkkisille levikepyörien kiinnitysketjupulteille ja muttereille. Mikähän on noiden millikoko?

Tuppaavat kierteet aina vähän kärsimään kauden aikana kiinnityksessä ja poisotossa, ja mietin josko kierteentekovehkeillä saisi niitä vähän tuunattua paremmiksi, jos sattuu kolhuja tulemaan.

Kiitoksia.

Mikä työvaihe ne kierteet mahtaa rääsiä?  :o
Se että yksi vaihe jätetään välistä. Eli se kun se pyörä laitetaan oikealle kohdalle ennen mutterien kiristämistä mutterimopolla.
Suuri tietäjä Rantala jakaa "viisaita"neuvojaan .

Onko sulla parempaa tietoa?  ::)

On sillä aina. :)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SKN - 02.09.15 - klo:08:57
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.

Nyt kyllä on kaukaa haettua... :o

Miten ketju on niin löysällä että pääsee hakkaamaan mutterin takaa? Ja louhikossako sitä ajellaan???????
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:09:06
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Köntys - 02.09.15 - klo:09:08
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D

Onko ne alkaneet purkamaan koneitaan?  :o
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: vms1 - 02.09.15 - klo:09:11
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.

Nyt kyllä on kaukaa haettua... :o

Miten ketju on niin löysällä että pääsee hakkaamaan mutterin takaa? Ja louhikossako sitä ajellaan???????
Ei se nyt kovin ihmeellistä ole että levypyörät ei ole kovin tiukat ja pienikin hierova liike on aika paha juttu. Siitä kun kiristää mutterin kierroksella niin kierteet kiittää.

Toisaalta hyvin monta paripyöräraktoria on uitettu hyvinkin syvällä suonsilmässä ja sen jälkeen kierteet tuskin ln kovin kliiniset. Kaiken kukkuraksi isäntätyylinen ylikiristys päälle niin ennemmin tai myöhemmin kierteet ottaa itteensä. Joskus jopa hieman ruostettakin esiintyy kun ne paripyörät unohtuu kuusen alle talveksi.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Köntys - 02.09.15 - klo:09:18
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.

Nyt kyllä on kaukaa haettua... :o

Miten ketju on niin löysällä että pääsee hakkaamaan mutterin takaa? Ja louhikossako sitä ajellaan???????
Ei se nyt kovin ihmeellistä ole että levypyörät ei ole kovin tiukat ja pienikin hierova liike on aika paha juttu. Siitä kun kiristää mutterin kierroksella niin kierteet kiittää.

Toisaalta hyvin monta paripyöräraktoria on uitettu hyvinkin syvällä suonsilmässä ja sen jälkeen kierteet tuskin ln kovin kliiniset. Kaiken kukkuraksi isäntätyylinen ylikiristys päälle niin ennemmin tai myöhemmin kierteet ottaa itteensä. Joskus jopa hieman ruostettakin esiintyy kun ne paripyörät unohtuu kuusen alle talveksi.

Mä oon huomannut, mitä enempi niitä rasvailee, sitä enempi niihin tarttuu hietaa ja rapaa. Sitten kun muttereita ruuvailee, se paska niissä kierteissä voi jumittaa ja rääsiäkin. Työntö- ja nostovarsien kanssa sama juttu. Kuivana ja puhtaana nekin toimii parhaiten. Laitappa niihin vaseliinia, niin vuoden päästä ne on jumittuneet saven ja pölyn avittamana  >:(
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: +200 - 02.09.15 - klo:09:20
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.

Nyt kyllä on kaukaa haettua... :o

Miten ketju on niin löysällä että pääsee hakkaamaan mutterin takaa? Ja louhikossako sitä ajellaan???????
Skänän paripyörät on luokkaa etuparipyörä.Sellaiset pikkupyörät pysyy pienillä kettingeillä kiinni ne molemmat päivät.Vaikka kiristäis sormin mutterit ;D ;D
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:09:25
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.

Nyt kyllä on kaukaa haettua... :o

Miten ketju on niin löysällä että pääsee hakkaamaan mutterin takaa? Ja louhikossako sitä ajellaan???????
Skänän paripyörät on luokkaa etuparipyörä.Sellaiset pikkupyörät pysyy pienillä kettingeillä kiinni ne molemmat päivät.Vaikka kiristäis sormin mutterit ;D ;D
;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: SKN - 02.09.15 - klo:09:46
Kyllä noi "kierretangot" saa siipeensä kahdesta syystä eli joskus kun ketju on vähän löysä niin kierteet hakkautuu vähän rikki mutterin takana ja sitten erilainen maa- aines mikä aina välillä pyörii vanteen päällä hakkaa kierteeseen nystyröitä. Tähän kun lisätään että mutteria pyöritellään niitä paskkoja kierteitä auki ja kiinni niin ennemmin tai myöhemmin mutteri ja kierretanko otta itteensä. Sillä holkilla ja Mutterin ja paripyörän välissä sekä kierteet peittävillä lisämuttereilla näistä ongelmista pääsisi.

Nyt kyllä on kaukaa haettua... :o

Miten ketju on niin löysällä että pääsee hakkaamaan mutterin takaa? Ja louhikossako sitä ajellaan???????
Skänän paripyörät on luokkaa etuparipyörä.Sellaiset pikkupyörät pysyy pienillä kettingeillä kiinni ne molemmat päivät.Vaikka kiristäis sormin mutterit ;D ;D

 ;D
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.15 - klo:13:20
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:14:14
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.15 - klo:15:02
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Mun mielestä ei ole. Jenka on kuitenkin kadonnut ja pakka syö lisää rautaa pois. Parempi on vaihtaa koko kierre.
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:15:17
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Mun mielestä ei ole. Jenka on kuitenkin kadonnut ja pakka syö lisää rautaa pois. Parempi on vaihtaa koko kierre.
Sun mielipitees voi olla tuo mutta jos kierteessä kolhuja on jenkapakalla kierteen korjaus kohdillaan . Jos kierre kulunut se luonnollisesti uusitaan .

Ketjun aloittaja kysyikin minkä kokoinen jenka on eikä korjaus ehdoituksia .  8)
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.15 - klo:15:39
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Mun mielestä ei ole. Jenka on kuitenkin kadonnut ja pakka syö lisää rautaa pois. Parempi on vaihtaa koko kierre.
Sun mielipitees voi olla tuo mutta jos kierteessä kolhuja on jenkapakalla kierteen korjaus kohdillaan . Jos kierre kulunut se luonnollisesti uusitaan .

Ketjun aloittaja kysyikin minkä kokoinen jenka on eikä korjaus ehdoituksia .  8)
Mutta kysyi tuota koska oli hankkimassa jenkapakkaa. Ilmeisesti tähän käyttöön  ???
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:15:41
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Mun mielestä ei ole. Jenka on kuitenkin kadonnut ja pakka syö lisää rautaa pois. Parempi on vaihtaa koko kierre.
Sun mielipitees voi olla tuo mutta jos kierteessä kolhuja on jenkapakalla kierteen korjaus kohdillaan . Jos kierre kulunut se luonnollisesti uusitaan .

Ketjun aloittaja kysyikin minkä kokoinen jenka on eikä korjaus ehdoituksia .  8)
Mutta kysyi tuota koska oli hankkimassa jenkapakkaa. Ilmeisesti tähän käyttöön  ???
Kyllä , mutta , aloittaja ei kysynyt korjaus ohjeita .
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.15 - klo:15:44
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Mun mielestä ei ole. Jenka on kuitenkin kadonnut ja pakka syö lisää rautaa pois. Parempi on vaihtaa koko kierre.
Sun mielipitees voi olla tuo mutta jos kierteessä kolhuja on jenkapakalla kierteen korjaus kohdillaan . Jos kierre kulunut se luonnollisesti uusitaan .

Ketjun aloittaja kysyikin minkä kokoinen jenka on eikä korjaus ehdoituksia .  8)
Mutta kysyi tuota koska oli hankkimassa jenkapakkaa. Ilmeisesti tähän käyttöön  ???
Kyllä , mutta , aloittaja ei kysynyt korjaus ohjeita .
Ei kysynyt, mutta kerroin ilmaiseksi  8)

Miten on. Jos sulla laikka kuluu, niin ostatko uuden vai liimaatko uusia kiviä reunaan  ;D

Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: sorkkis - 02.09.15 - klo:16:19
Mielestäni ketjun aloitus oli asiallinen mutta Rantala, Nieminen group väänsi senkin .

Huomaa et molemmilla ikäloput koneet eikä varaa ole uusia joten huonommuuttaan puretaan tällä palstalla .  ;D ;D ;D
Eihän tässä edes puhuttu ketjun aloituksesta. Pikemminkin ketjun lopetuksesta kierretangolla  ???
Ketjun aloittaja kysyi asiallisesti Raju paripyörien pulttien jenkan kokoa koska Hän haluaisi korjata kierteet.

Kierteiden korjaus jenkapakalla on hyvä ajatus .
Mun mielestä ei ole. Jenka on kuitenkin kadonnut ja pakka syö lisää rautaa pois. Parempi on vaihtaa koko kierre.
Sun mielipitees voi olla tuo mutta jos kierteessä kolhuja on jenkapakalla kierteen korjaus kohdillaan . Jos kierre kulunut se luonnollisesti uusitaan .

Ketjun aloittaja kysyikin minkä kokoinen jenka on eikä korjaus ehdoituksia .  8)
Mutta kysyi tuota koska oli hankkimassa jenkapakkaa. Ilmeisesti tähän käyttöön  ???
Kyllä , mutta , aloittaja ei kysynyt korjaus ohjeita .
Ei kysynyt, mutta kerroin ilmaiseksi  8)

Miten on. Jos sulla laikka kuluu, niin ostatko uuden vai liimaatko uusia kiviä reunaan  ;D
Ei kuulu Sulle .
Otsikko: Vs: Levikepyörien pulttien ja muttereiden koko?
Kirjoitti: Joukahainen - 02.09.15 - klo:17:17
kyllä tuolle perätilalliselle kuuluu kaikki,mikä lie nörtti kun on jatkuvasti kommentaattorina joka asiaan.