Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mike - 12.08.15 - klo:15:36
-
Vaihteistoja vaihdeltu jo useita ja vähän ajettuihin koneisiin ja kas kummaa,käyttäjässä vika.Kärryissä ei jarruja ja kardaanijarru tuhoaa vaihteiston.
-
No kyllä nyt jarrut nykyisin pitäs käteistä löytää. Joku 90 Junkkari tai pienempi voi olla ilman jarruja.
-
Tossa mein 3700 kiloisessa Deeressä taitaa lukea että yli 4 tonnista jarrutonta kuormaa ei saisi vetää ??? Lieneekö se jonkun ulkomaan normi vai valmistajan käsky ???
Mut onhan se tyhmyyttä jarrutella traktorilla sorakuormia ;D
-
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?
-
Niitähän saa puolella hintaan vähän ajettuja portaattomia,siis käytettyjä
-
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?
Halvempia korjata kun kovat askit..
Deereen uus 11000 ja isoon varioon 9000-13000... Pari tonnia töitä kun heittää entiset mäkeen ja uutta tilalle...
-
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?
Halvempia korjata kun kovat askit..
Deereen uus 11000 ja isoon varioon 9000-13000... Pari tonnia töitä kun heittää entiset mäkeen ja uutta tilalle...
Ja taas mennään 2000-3000 tuntia.. ;D ;D
-
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?
Halvempia korjata kun kovat askit..
Deereen uus 11000 ja isoon varioon 9000-13000... Pari tonnia töitä kun heittää entiset mäkeen ja uutta tilalle...
Ja taas mennään 2000-3000 tuntia.. ;D ;D
Ei, öljynvaihtoväli on 1500h.
-
Se on tää kilpailu henki, joka "pakottaa" seuraamaan naapuria tai kylän ökyisäntiä. Ja sitten huomataan, että nyt portaaton pysähty, eikä liiku mihkään. Mutta voihan sitä aina sano että 10-15 tonnia remppaan on pieni raha. Ja niinhän se onkin.
-
Ei todellakaan ole halpoja korjata.olen saanu henk. kohtasesti parinkin portaattoman laatikon täystuhoa seurata ja voin sanoo et se on karkeesti kolmasosan uuden traktorin hinnasta.
-
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?
Halvempia korjata kun kovat askit..
Deereen uus 11000 ja isoon varioon 9000-13000... Pari tonnia töitä kun heittää entiset mäkeen ja uutta tilalle...
Ja taas mennään 2000-3000 tuntia.. ;D ;D
Vauriossa on 7300h ja pikkupeurassa(6920) 8400h.. Tosin AQ jontissa +9000h ja kaikissa org laatikko...Ja ajetaan mäkiseuduilla kunnon kärryjen kanssa.. Yksikään kone ei vakio. Itse pidän 5000h tuntia hyvänä jos laatikko tuolla rahalla vaihtuu uuteen. Mekaaniseen laatikkoon kun monesti laitetaan vaan pakolliset ja kohta jostain toisaalta paskana... Rupee palaan rahaa töihin... Noissa portaattomissa hyvää se ettei huoltomiesten tartte mietttiä mihin tämäkin simmi menee 70€/ tuntivelotuksella... Senkun nappaa uuden paikoilleen ja öljyt+caliprointi
-
Ei todellakaan ole halpoja korjata.olen saanu henk. kohtasesti parinkin portaattoman laatikon täystuhoa seurata ja voin sanoo et se on karkeesti kolmasosan uuden traktorin hinnasta.
Lukuja pöytää.. Henk kohtaisesti olen yhden ex peuran lapun maksanut ja tiedän tasan tarkkaan paljonko kustantaa...
-
Peura on ilmeisesti ymmärtäny miten homma pitää toimia. nh täydellinen laatikko 50t herkii naurattamasta.
-
Peura on ilmeisesti ymmärtäny miten homma pitää toimia. nh täydellinen laatikko 50t herkii naurattamasta.
Ei voi maksaa, ei sitten mitenkään 50k€. Näitäkin kun kuulemma menee siinä missä muitakin rikki säännöllisesti, ei kukaan ajas autocommandilla/puman cvxllä.
-
Kestääkö CVX paremmin?
-
Kestääkö CVX paremmin?
Siis vanha Cvx jossa on S-matic? Senhän pitäis olla todella kestävä kun on käsittääkseni suomessakin 20 000h joku sellaisella ajanut..
-
Kestääkö CVX paremmin?
Siis vanha Cvx jossa on S-matic? Senhän pitäis olla todella kestävä kun on käsittääkseni suomessakin 20 000h joku sellaisella ajanut..
Niin minäkin olen kuullut että tämä vanhempi olis lujempi, mutta niitä taitaa olla niin vähän Suomessa joten kokemuksiakin vähemmän.
Casea sai CVX:nä 00-07, laatikko muuttui 03-04 erilaiseksi. Tätä tehtiin vuoteen 2009. Sitten tuli tämä nykyisempi versio, joka siis sama kuin New Hollandeissa, eri lailla totetutettu vaan hallinta.
Nyykkärin TVT malli oli identtinen casen kanssa, tuotiin markkinoille vasta 2004, joskin ei Suomeen ollenkaan. Näissähän oli kunnon moottori, Sisun 6,6l mylly ;)
-
Täällä on monella mielipide monesta asiasta kuten tästä portaattomasta vaihteistosta. Sikti käytännön kokemus todella vähäinen. Huudellaan huhu puheilla ja haukutaan naapurin merkkiä ja ylistetään omaa. Valtraa haukutaan eniten kun se suomen yleisin merkki ja jokainen tietää jonkun jolla joku särkynyt. Suhteessa kuitenkin yksi lujimmista. Tuo dyna vt saattaa olla suomen yleisin portaaton ja ei kuitenkaan ihan hirveästi kuulu huonoa.
-
Valtran kohdalla oli selvä moka alkaa kehittää omaa portaatonta. Mutta ehkä omistaja ei suostunut antamaan muissa merkeissä käytettyjä komponentteja? Valtran ensimmäiset oli kai aika keskentekoisia?
-
Joopajoo väitän kuitenkin että portaattomat laatikot rikkoo merkistä riippumatta se pälli siellä ratin ja penkin välissä. Tokihan valmistevikoja on mutta portaaton loota onkyllä tavallaan kovaa askia lujempi. Sitte se että koneita pitää huoltaa edesjoskus niin pelaavat paremmin! Sähköjähän niissä portaattomissa on enempi kun sitä lootaa sillä ohjastetaan. Joskin eihän mekaanisiakaan voimansiirtoja enään nykyisin juurikaan kepillä ohjastettavia tehdä. Että yhtälailla se sähkö niissäkin vitt*uilee.
Mut juu tämmönen köyhempi ajelee vaan keppi laatikolla ja muutamalla pikavaihteella. Ja on siihen ihan tyytyväinen. Jos saisin minkä laatikon tahansa trakvaattoreihini niin seolis täys powersift. Jos portaaton niin setäytyis sitte olla juurikin tuo S matic. siellä on sisällä rautaa isolla Rlä.
-
paitsi että noita ääs matikkeja hajoaa siinä missä muitakin. hajoaahan sisun fullerikin joskus.
deutz ttv 630 on s matikilla, useempi myynti ilmotus tullu vastaan että joko motor tai getriebe (vaihteisto) on uusittu...
-
Peura on ilmeisesti ymmärtäny miten homma pitää toimia. nh täydellinen laatikko 50t herkii naurattamasta.
Sen verta kyllä tiedän et pelkkä kuori/välipala voi maksaa 9000-11000 eeroo näihin uusiin cvx/autocommand, ja alkuun vissiin meinas pyöriä joku laakeri väärästä välistä... Tosin tainnut takuut alkuun ainakin pelata hyvin..
Ja kyllähän Autopower on tän maan yleisin portaaton. Kumminkin niitä jo 01 vuodesta tässä maassa ollut..
ja ns ison ketjun kauppaamana
-
paitsi että noita ääs matikkeja hajoaa siinä missä muitakin. hajoaahan sisun fullerikin joskus.
deutz ttv 630 on s matikilla, useempi myynti ilmotus tullu vastaan että joko motor tai getriebe (vaihteisto) on uusittu...
Jatkossakin luotettava ZF7200 lootaan :D
-
paitsi että noita ääs matikkeja hajoaa siinä missä muitakin. hajoaahan sisun fullerikin joskus.
deutz ttv 630 on s matikilla, useempi myynti ilmotus tullu vastaan että joko motor tai getriebe (vaihteisto) on uusittu...
Joo hajoohanse sekin juu. Mulla ei ole portaattomista kauheesti omakohtaista kokemusta. Mutta olen nähnyt muutaman avattuna läheltä. Niin tuo S matic näytti kokoluokassaan järeältä. Hienoja vehkeitä ajella nuo portaattomat. Mutta köyhän täytyy tyytyä tohon ZF 7200seen ja valumöttien kolmen pikavaihteen atomaatittomaan systeemiin. Niin juu ja on yks yhdelläkin pikavaihteella ja yksi ilman pikavaihdetta. Sitte on sokerina pohjalla 3+r vaihteinen mini vallussa ;D