Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dyna-6 - 17.07.15 - klo:07:53
-
Onko jollain heittää mistä kannattaa lähtee vikaa ettimään kun välillä ei meinaa paalit liikkua oikee olleskaan ja välillä suht ilosesti. Jos vahingossa sammuttaa pellolle nii ei meinaa käymään saada millään pirulla. Siis onko jollain kokemuksia vastaavasta? Ja kone kuumenee sen verta et mittarin melkei hipoo punasta kun täyde rehupaalikurman kanssakin ajaa.
-
Siirtopumppu ja visko?
-
Lisätään listaan vielä kypsymään päin oleva ruiskutuspumppu tuon lämminkäynnistyksen vaikeuden perusteella.
-
En tiedä, mutta lopeta ajaminen ennenkuin tuo hajoaa lopullisesti :o
-
Viiattisa oli joskus just samat oireet. Siinä oli ajotus persiillään.
-
Kuumeneeko oikeasti, vai laskeeko lämmöt kun kopauttaa mittariston kylkeen. Ainakin omassa 6800ssa on kyseinen ominaisuus.
-
on se aika outo ilmiö kun nyt tänä vuonna on tullut vastaan mooonta merkkiä ja mallia joissa nuo elektroniset järjestelmät alkannu vihoitella. vuosia hyvin toiminu vortin mark 3:sen mittaristo temppuilee ja nyykkäri voorti polttaa sulakkkeita kuin leipää mittareilla. kiva ehtiä vikaa kun ei mitään hajuakaan mistä moinen. korjaajallakaan.
-
Pari kolkytä vuotta vanhoissa koneissa ei ole tuollaisia ongelmia. Jos jotain ilmenee, niin vika on helppo paikallistaa. Korjaus yleensä itsekin tehtävissä, jos vain kiinnostusta löytyy.
Nykyisissä on harmia polttoaineen ruiskutuksen suurten paineiden kanssa ja kaikki mahdollinen elektroniikka on sitä sun tätä.
Nyt, jos joku raktorivalmistaja tekis luksusmalleja, joissa sähkö kulkisi isojen poikien kunnon myrkkyjuotosten ja pelimiesten komponenttien kautta ja liikkuvat osat luokiteltu ylivahvoiksi. Kallis kuin mikä, mutta ei olisi naapurilla samanlaista. Ja jos olisi, niin itsellä pitäisi olla ainakin vähän isompi.
Kierre on valmis ja menekki taattu.
-
Pari kolkytä vuotta vanhoissa koneissa ei ole tuollaisia ongelmia. Jos jotain ilmenee, niin vika on helppo paikallistaa. Korjaus yleensä itsekin tehtävissä, jos vain kiinnostusta löytyy.
Nykyisissä on harmia polttoaineen ruiskutuksen suurten paineiden kanssa ja kaikki mahdollinen elektroniikka on sitä sun tätä.
Nyt, jos joku raktorivalmistaja tekis luksusmalleja, joissa sähkö kulkisi isojen poikien kunnon myrkkyjuotosten ja pelimiesten komponenttien kautta ja liikkuvat osat luokiteltu ylivahvoiksi. Kallis kuin mikä, mutta ei olisi naapurilla samanlaista. Ja jos olisi, niin itsellä pitäisi olla ainakin vähän isompi.
Kierre on valmis ja menekki taattu.
eikös tuo 6900 ole juurikin parikytä vuotta vanha? Eikä siinä edes ole mitään sähkövikaa. Mun käsittääkseni tuos on delphin tai stanan mekaaninen jakaja.
Väljä nestepää aiheuttaa sen että kone ei meinaa lähtä kuumana käyntiin. Sammuta kone ja kaada kylmää vettä pumpun päälle, jos hörähtää heti käyntiin niin pumppu sökö.
-
Siirtopumppu ja visko?
En uskalla kutosesta sanoa mutta saman mallisarjan neloskoneen mykkänä olevaa siirtopumppua ei huomaa käytössä muusta kuin hetkittäisistä kierrosten ryntäilyistä, niihinkään ei kiinnitä huomiota kuin joutokäynnillä. Huoltomiehen mukaan moni huomaa vasta suodatinta vaihtaessa kun sähköpumppu ei nostakkaan ainetta ilmaukseen.
-
Käyntihäiriön syy melkein satavarmasti sähköinen siirtopumppu pa säiliössä. Kuumenemisen termari tai vesipumppu tai visko, siis jos kenno on puhdas ja nestettä riittävästi.
-
En tiedä, mutta lopeta ajaminen ennenkuin tuo hajoaa lopullisesti :o
On 10 mahdollisuutta, joko hajoo tai siten hajoo. :(
-
Toi retkun mainitsema kylmää vettä ruiskutuspumpun päälle on hyvä, varma ja halpa keino haarukoida pumppuvikaa.
-
Kuumana käynnistykseen, pyörittääkö startti normaalisti? Ja lämpöihin veikkauksena kansi.
-
Pari kolkytä vuotta vanhoissa koneissa ei ole tuollaisia ongelmia. Jos jotain ilmenee, niin vika on helppo paikallistaa. Korjaus yleensä itsekin tehtävissä, jos vain kiinnostusta löytyy.
Nykyisissä on harmia polttoaineen ruiskutuksen suurten paineiden kanssa ja kaikki mahdollinen elektroniikka on sitä sun tätä.
Nyt, jos joku raktorivalmistaja tekis luksusmalleja, joissa sähkö kulkisi isojen poikien kunnon myrkkyjuotosten ja pelimiesten komponenttien kautta ja liikkuvat osat luokiteltu ylivahvoiksi. Kallis kuin mikä, mutta ei olisi naapurilla samanlaista. Ja jos olisi, niin itsellä pitäisi olla ainakin vähän isompi.
Kierre on valmis ja menekki taattu.
Fendt, lienee....
mutta kyllä tosiasia on niin että vie läppäri viikoksi esim sinne traktorin hyttiin , navetalle pariksi päiväksi , otat mukaan saunaan, ja sit heität sen päiväksi pakastimeen, pelaako+? jos pelaa kaikki on se läppäri avaruustegnologiaa kestävyydeltään.
Maatalouskoneiden/lähinnä traktoreisa nuo systeemit ovat sellaisessa olosuhteissa että kestävyys ja toimintavarmuus tuskin on kaikissa olosuhteissa varmaa..Iän myötä ongelmat vain lisääntyy.
-
Toi retkun mainitsema kylmää vettä ruiskutuspumpun päälle on hyvä, varma ja halpa keino haarukoida pumppuvikaa.
Voisiko tuon jäähdytyksen tehdä kylmäspraylla? Vai tuleeko lämpötilaero lian suureksi ja jotain halkeaa... tuollainen spray olis vaan niin kätevä
-
Toi retkun mainitsema kylmää vettä ruiskutuspumpun päälle on hyvä, varma ja halpa keino haarukoida pumppuvikaa.
Voisiko tuon jäähdytyksen tehdä kylmäspraylla? Vai tuleeko lämpötilaero lian suureksi ja jotain halkeaa... tuollainen spray olis vaan niin kätevä
***kylmäspreillä ei ole mitään vaikutusta. pitää olla vettä. neste jäähdyttää paljon tehokkaammin kuin ilma.
-
on se aika outo ilmiö kun nyt tänä vuonna on tullut vastaan mooonta merkkiä ja mallia joissa nuo elektroniset järjestelmät alkannu vihoitella. vuosia hyvin toiminu vortin mark 3:sen mittaristo temppuilee ja nyykkäri voorti polttaa sulakkkeita kuin leipää mittareilla. kiva ehtiä vikaa kun ei mitään hajuakaan mistä moinen. korjaajallakaan.
Tuo Voortin mittarivika on tyyppisellainen. Kahden piirilevyn väliset hyppylangat irtoavat juotoksistaan ja discovalot alkavat välkkyä. Kolvi kouraan ja tinaa johdot takaisin niin loppuu vilkkumiset
-
Toi retkun mainitsema kylmää vettä ruiskutuspumpun päälle on hyvä, varma ja halpa keino haarukoida pumppuvikaa.
Voisiko tuon jäähdytyksen tehdä kylmäspraylla? Vai tuleeko lämpötilaero lian suureksi ja jotain halkeaa... tuollainen spray olis vaan niin kätevä
***kylmäspreillä ei ole mitään vaikutusta. pitää olla vettä. neste jäähdyttää paljon tehokkaammin kuin ilma.
Mä nyt tarkoitin sellaista spraytä, jolla jäähdytetään asennettavia laakereita yms. -40° kylmyydellä
-
tuo kylmä spei on kyllä aika onnetonta kun sitä menee ihan saakelisti että jotain jäähyttää... joskus kokassu.
-
Kylmäspray jäähdyttää parhaiten lompakon sisällön, sen verran paljon sitä menee jos jotakin yrittää tosissaan kylmentää, toimii parhaiten kun etsitään elektroniikasta viallista komponenttia kun siinä hommassa ei ole paljoa jäähdytettävää massaa.
-
joa 12 millisen pultin kylmennykseen mänee melkein purkki jos ei toista! ihanan kallista.
-
Kylmäspray jäähdyttää parhaiten lompakon sisällön, sen verran paljon sitä menee jos jotakin yrittää tosissaan kylmentää, toimii parhaiten kun etsitään elektroniikasta viallista komponenttia kun siinä hommassa ei ole paljoa jäähdytettävää massaa.
Ok.
Ite ole tappanut tuolla huvikseni hyttysiä ja jäähdyttänyt sixpäckejä. Kestää aina koko kesän :-X
-
voi sanoa että olet saanu tilnapidon kuntoon kun tuollaisilla kannattaa tuota harrastaaa!!! tuet oikein!
-
voi sanoa että olet saanu tilnapidon kuntoon kun tuollaisilla kannattaa tuota harrastaaa!!! tuet oikein!
7€/purkki. Vähemmän maksaa kuin Raid eikä haise makuuhuoneessa :-*
-
Kylmäspray jäähdyttää parhaiten lompakon sisällön, sen verran paljon sitä menee jos jotakin yrittää tosissaan kylmentää, toimii parhaiten kun etsitään elektroniikasta viallista komponenttia kun siinä hommassa ei ole paljoa jäähdytettävää massaa.
Syyliä sillä on hyvä poistaa. Jos laakereita sun muita haluaa supistella niin pakkaseen.
-
on se aika outo ilmiö kun nyt tänä vuonna on tullut vastaan mooonta merkkiä ja mallia joissa nuo elektroniset järjestelmät alkannu vihoitella. vuosia hyvin toiminu vortin mark 3:sen mittaristo temppuilee ja nyykkäri voorti polttaa sulakkkeita kuin leipää mittareilla. kiva ehtiä vikaa kun ei mitään hajuakaan mistä moinen. korjaajallakaan.
Tuo Voortin mittarivika on tyyppisellainen. Kahden piirilevyn väliset hyppylangat irtoavat juotoksistaan ja discovalot alkavat välkkyä. Kolvi kouraan ja tinaa johdot takaisin niin loppuu vilkkumiset
Sitten jos oikeasti juotatte näitä, huolehtikaa tarkasti, ettei staattista sähköä pääse muodostumaan. Ne näyttöä ohjaavat LCD-driverit ovat hieman hankalasti saatavia komponentteja ja kärähtävät melko herkästi. Tuo mittariston rakenne on muutenkin melko villi, koska lcd-drivereilla ohjataan myös merkkivaloja.