Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: epv - 04.02.15 - klo:14:56
-
Onko kellään vielä kokemusta traktoreiden urea-järjestelmän poisohjelmoinnista? Onko tullut tästä johtuen huoltotarvetta?
Vähän suunnitteilla jos tuollasen tekis, niin saattaisi säästyä murheilta ja saisi vähän lisää vetovoimaa :o
-
On. Parista koneesta on poistettu ja samalla poistui monta murhetta..
-
saakeli! ensin ostatta tukiloilla kalliit järjestelmät ja sitten alatte oikein saastepumpuiksi! hitto, mitä peliä!
-
minä ojan vanhalla koneella rahat tilillä ennemmin kuin jaan rahaa jollain optimoiti pajalla, siis korjaan laboratoriossa.
-
saakeli! ensin ostatta tukiloilla kalliit järjestelmät ja sitten alatte oikein saastepumpuiksi! hitto, mitä peliä!
Joo eiköhän nää talvet riitä jo
-
Äläkäähän yleistäkö.. Se ei sitä meinaa, jotta jos ite saa tukia, että toinenkin sais..
Minä en ainakaan saa.. Enkä oo koskaan saanukkaan..
Kerran reilu parikytä vuotta sitten meinasin hakia työllistämis tukea, mutta kuulosti niin hankalalta niinkö työvoima viranomainen olis joutunu sen omasta pussista maksamaan, niin jätinpähän senkin hakematta..
Toisaalta en panis pahakseen, vaikka joku tulis mulle tuki euroja tyrkyttämään.
-
On. Parista koneesta on poistettu ja samalla poistui monta murhetta..
Onko katalysaattorit kestäneet? Jotain huhua kuullut että saattais noista ahistaa AGCO:n moteissa
-
Katalysaattorithan voi ja pitääkin tyhjentää.
-
mutta miksi?
-
mutta miksi?
Ettei menis tukkoon tai muuten ahdista..
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Helpompi siinä vaiheessa kun ei oo vikatilassa :D
-
Äkkiseltään vaikuttaisi että katti hittoon jos urea poistettu. Mitä se siellä putkessa sitten enää tekee virtausta häiritsemässä. Ainakin Valtran katit Donaldsonin tekosia mitä ilmeisimmin, vaikka olisi tasokas kotimainenkin valmistaja tarjolla tällä alalla, olisivatko sitten kalliimpia vai mikä mahtaa estää niiden käytön.
-
markkinalait. miksi laittaa kalliimpi tahi joku muu kun konserni tilaa noita kuiteskii aikamoisen määrän kerralla. siinä ei pahemmin enää valmistaja meinaa.
-
Onko kukaan noita AGCOn moottoreiden katteja tyhjentänyt? Meneekö helposti vai onko isokin projekti. Yhden huoltoliikkeen edustaja kovasti tuota kanssa suositteli, muuten kyllä koneen pitäisi kaiketi lisätty teho/vääntö kestää
-
Joo niin se pönttö hel**ttiin ja sitte sillain se ohjelma että sekanssa toimii oikein. Meinaan Kaikkia boxseja ei vissiin voi montaakertaa ojelmoida. Huomatkaamyös tarkistaa sitten se että ahdin on sopivasti mitoitettu kun ropaatte. Saattaa toisinaan olla aika tarkalla mitoituksella.
-
Joo niin se pönttö hel**ttiin ja sitte sillain se ohjelma että sekanssa toimii oikein. Meinaan Kaikkia boxseja ei vissiin voi montaakertaa ojelmoida. Huomatkaamyös tarkistaa sitten se että ahdin on sopivasti mitoitettu kun ropaatte. Saattaa toisinaan olla aika tarkalla mitoituksella.
Tuossa on kaiketi palikat samat kuin tehokkaammissa, mutta softalla tehtaalla rajoitettu tehoja. Yhdestö ohjelmointipajasta sanoivat että useamman AGCOn motin ovat ohjelmoineet onnistuneesti ilman fyysisiä muutoksia, kuulemma turvesuollakin kestänyt hienosti. Tiedä sitten.
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Sepä saattaapi vain olla, että net alakaa josaki vaiheesa katastamaan nuita päästöjä näistä uusimman tekniikan konneista...? :-X
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Sepä saattaapi vain olla, että net alakaa josaki vaiheesa katastamaan nuita päästöjä näistä uusimman tekniikan konneista...? :-X
Tier5 on tulossa(suunnitteluasteissa päättäjillä), ja pahimmillaan se tulee todennäköisesti sisältämään vuotuiset mittaukset laitteiden toiminnasta.
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Sepä saattaapi vain olla, että net alakaa josaki vaiheesa katastamaan nuita päästöjä näistä uusimman tekniikan konneista...? :-X
Tier5 on tulossa(suunnitteluasteissa päättäjillä), ja pahimmillaan se tulee todennäköisesti sisältämään vuotuiset mittaukset laitteiden toiminnasta.
Jaa VTT mittauslaitteet kaikille asemille.. Epäilen..
-
Ei passaa ostaa muuta kuin vanhempia koneita... Löytyy vähän ajettunakin kun pellin pitää kiiltää että on komiaa :)
-
Asiasta sivuun ... vinkatkaapa mistä sais elektroonisella pumpulla pilattuun 6400 Valtraan hyvän ohjelman. Vanaken (vai mikä lie) lastu oli vissiin 7 vuotta, mutta sen toiminnallinen aika tuli täyteen. Jotain pitää ennen kevättä kehittää ...
-
Asiasta sivuun ... vinkatkaapa mistä sais elektroonisella pumpulla pilattuun 6400 Valtraan hyvän ohjelman. Vanaken (vai mikä lie) lastu oli vissiin 7 vuotta, mutta sen toiminnallinen aika tuli täyteen. Jotain pitää ennen kevättä kehittää ...
LTR-racing ;)
-
Asiasta sivuun ... vinkatkaapa mistä sais elektroonisella pumpulla pilattuun 6400 Valtraan hyvän ohjelman. Vanaken (vai mikä lie) lastu oli vissiin 7 vuotta, mutta sen toiminnallinen aika tuli täyteen. Jotain pitää ennen kevättä kehittää ...
LTR-racing ;)
Aivan passelia ohjelmointia esitti 6400:lle nettisivuilla eli noin 40% lisää ;D Tumman savun hälvettyä ... Lastulla piti olla +30%muutos ... Senkin huomas mukavana koneen käyttäytymisenä, tummana savuna ja silti mielestäni alentuneena kulutuksena ;D
-
Asiasta sivuun ... vinkatkaapa mistä sais elektroonisella pumpulla pilattuun 6400 Valtraan hyvän ohjelman. Vanaken (vai mikä lie) lastu oli vissiin 7 vuotta, mutta sen toiminnallinen aika tuli täyteen. Jotain pitää ennen kevättä kehittää ...
LTR-racing ;)
Aivan passelia ohjelmointia esitti 6400:lle nettisivuilla eli noin 40% lisää ;D Tumman savun hälvettyä ... Lastulla piti olla +30%muutos ... Senkin huomas mukavana koneen käyttäytymisenä, tummana savuna ja silti mielestäni alentuneena kulutuksena ;D
Boksi pidentää vaan ruiskutusaikaa.. Ei muuta ennakoita eikä syöttömääriä niinkuin ohjelmointi.. Nettisivuilla nyt on aika huonosti tietoa mutta ottaa sen verran tehoa kuin haluat :)
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Sepä saattaapi vain olla, että net alakaa josaki vaiheesa katastamaan nuita päästöjä näistä uusimman tekniikan konneista...? :-X
Tier5 on tulossa(suunnitteluasteissa päättäjillä), ja pahimmillaan se tulee todennäköisesti sisältämään vuotuiset mittaukset laitteiden toiminnasta.
Jaa VTT mittauslaitteet kaikille asemille.. Epäilen..
Päästöt ja laitteistojen toimivuus voidaan tarkistaa myös kiertävän katsastajan toimesta. On huomioitava, että työkoneitakaan ei raahata konttoreille... Hyvin todennäköistä on, että samalla moottoreille tulee std lokitiedostot, joista nähdään vikakoodit ja onko laitteisto ollut pois käytöstä.
Byrokratiaa tuo lisää, mutta onko sitä ennenkään EU:ssa pelätty :P
- ensin tehdään pykälät, kun ne havaitaan monimutkaisiksi, niitä "kansallisesti" kevennetään. Taisivat britit aikoinaan jättää nää dieseleiden "huudatustestit" tekemättä, koska eräät heidän omat moottorinsa ei kestäneet sitä ::)
-
mikään tollanen ei nyky maailmassa ole enää milläänlailla pois suljettu. kun teitää miten noilla pilkunviilaajilla alkaa olla jo hommat tapissa, - pian keksittävä lisää että maailma pelastuu. kustannusten maksajahan tiedetään jo.
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Sepä saattaapi vain olla, että net alakaa josaki vaiheesa katastamaan nuita päästöjä näistä uusimman tekniikan konneista...? :-X
Tier5 on tulossa(suunnitteluasteissa päättäjillä), ja pahimmillaan se tulee todennäköisesti sisältämään vuotuiset mittaukset laitteiden toiminnasta.
Jaa VTT mittauslaitteet kaikille asemille.. Epäilen..
Päästöt ja laitteistojen toimivuus voidaan tarkistaa myös kiertävän katsastajan toimesta. On huomioitava, että työkoneitakaan ei raahata konttoreille... Hyvin todennäköistä on, että samalla moottoreille tulee std lokitiedostot, joista nähdään vikakoodit ja onko laitteisto ollut pois käytöstä.
Byrokratiaa tuo lisää, mutta onko sitä ennenkään EU:ssa pelätty :P
- ensin tehdään pykälät, kun ne havaitaan monimutkaisiksi, niitä "kansallisesti" kevennetään. Taisivat britit aikoinaan jättää nää dieseleiden "huudatustestit" tekemättä, koska eräät heidän omat moottorinsa ei kestäneet sitä ::)
Eipä se kuorma-autoistakaan näy onko urea käytössä vai ei kun se niin poistetaan ettei näy :D Tälläisiä kuorma-autoja on monia liikenteessä :)
-
Hei oottako te ihan tosissaan,että rupeeta purkamaan toimivia vehkeitä ::)
Sepä saattaapi vain olla, että net alakaa josaki vaiheesa katastamaan nuita päästöjä näistä uusimman tekniikan konneista...? :-X
Tier5 on tulossa(suunnitteluasteissa päättäjillä), ja pahimmillaan se tulee todennäköisesti sisältämään vuotuiset mittaukset laitteiden toiminnasta.
Jaa VTT mittauslaitteet kaikille asemille.. Epäilen..
Päästöt ja laitteistojen toimivuus voidaan tarkistaa myös kiertävän katsastajan toimesta. On huomioitava, että työkoneitakaan ei raahata konttoreille... Hyvin todennäköistä on, että samalla moottoreille tulee std lokitiedostot, joista nähdään vikakoodit ja onko laitteisto ollut pois käytöstä.
Byrokratiaa tuo lisää, mutta onko sitä ennenkään EU:ssa pelätty :P
- ensin tehdään pykälät, kun ne havaitaan monimutkaisiksi, niitä "kansallisesti" kevennetään. Taisivat britit aikoinaan jättää nää dieseleiden "huudatustestit" tekemättä, koska eräät heidän omat moottorinsa ei kestäneet sitä ::)
onko siinä perrää kun esson baariissa kuorma-automehet sanoo että käytetystä hyvitetään kymppitonni vähempi jos ureavehkeet ollu ohjelmoituna pois, peraatteessa vois ajatella jotta voiko esim. valtra myydä uudenkarhean käytetyn jossa ureat pois ja katti siivottu :-\ :-\ :-\ :-\
-
Asiasta sivuun ... vinkatkaapa mistä sais elektroonisella pumpulla pilattuun 6400 Valtraan hyvän ohjelman. Vanaken (vai mikä lie) lastu oli vissiin 7 vuotta, mutta sen toiminnallinen aika tuli täyteen. Jotain pitää ennen kevättä kehittää ...
LTR-racing ;)
Aivan passelia ohjelmointia esitti 6400:lle nettisivuilla eli noin 40% lisää ;D Tumman savun hälvettyä ... Lastulla piti olla +30%muutos ... Senkin huomas mukavana koneen käyttäytymisenä, tummana savuna ja silti mielestäni alentuneena kulutuksena ;D
Boksi pidentää vaan ruiskutusaikaa.. Ei muuta ennakoita eikä syöttömääriä niinkuin ohjelmointi.. Nettisivuilla nyt on aika huonosti tietoa mutta ottaa sen verran tehoa kuin haluat :)
Juurikin nuo mainitsemasi lisäboxsit on se millä ns (lastutuksessa) saadaan isoimmattuhotaikaaan. Mutta sitten kun on semmoinen henkilö joka osaa sen ohjelman tehdä uuteenuskoon ja ne saastepöntöt muutetaan kukkapurkeiks niin siittä vaan. Mutta edelleen peräänkuulutan näiltä modaajilta että selvittäkää paljonko se voimansiirto kestää löylyä!!!!!!!!! Ennenkuin teette niitä huippu muutoksia. Meinaan en epäile moottorin manipulointikykyänne mutta pitäis ymmärtää asioita myös pidemmälle ja valistaa tilaajaa siitä mitä todennäköisesti tapahtuu. >:(
-
ääää, se on taas sitä mamoilua! kantti kestää just sen verta kuin kestää, paskat muusta!
-
onko siinä perrää kun esson baariissa kuorma-automehet sanoo että käytetystä hyvitetään kymppitonni vähempi jos ureavehkeet ollu ohjelmoituna pois, peraatteessa vois ajatella jotta voiko esim. valtra myydä uudenkarhean käytetyn jossa ureat pois ja katti siivottu :-\ :-\ :-\ :-\
Niin, siinäpä saattaa tulla mielenkiintosia vastuukysymyksiä. Notta ketä teki mitä... ::)
-
Enpä ole kertaakaan istunut ESson baarissa sillain että joku olis urea vehkeitä raskaassa kalustossa kehunut. Kaikki ollut tyytyväisiä kun on poistanut. Nim urea koneella vuodesta 2007....Siinä onnex ei vaikutusta vaikka kusi loppu ;D ;D