Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: grass seed - 24.01.15 - klo:17:38
-
Sampossa viljasäiliön täyttöruuvi, se joka nostaa jyvät elevaattorilta tankkiin ja rajaisten lietsolle nostavan ruuvin kierre kulunut Mitenkäs Sampon omistajat on ruuveja korjailleet. Tankkiin tulevasta ruuvista on yläosan "kierteestä" jo 3 cm kulunut n 10 cm matkalta.
-
Uusi lienee hinnoissaan? Löytyisikö jostain peltiruuvivirmasta korjaupalaa:
http://www.kuljetinruuvi.fi/
-
Sampossa viljasäiliön täyttöruuvi, se joka nostaa jyvät elevaattorilta tankkiin ja rajaisten lietsolle nostavan ruuvin kierre kulunut Mitenkäs Sampon omistajat on ruuveja korjailleet. Tankkiin tulevasta ruuvista on yläosan "kierteestä" jo 3 cm kulunut n 10 cm matkalta.
Hitsaustaitoinen kyllä tekee itte sopivat korjauspalat.
Vähemmän kulunutta kierrettä voi kasvattaa hitsaamalla reunaan esim. 3-4 millin pianolankaa (teräslankaa), silloin 4 millin lanka kasvattaa kierteen halkaisijaa 8 milliä.
Kekseliäisyyttä vaan peliin.
-
Hitsailin itse. Ohuehkosta latasta. Toimii ok.
-
Hitsailin itse. Ohuehkosta latasta. Toimii ok.
leikkasitko kuluneen osan pois vai hitsasitko uutta päälle ?
Se latan lisääminen tai harjateräksestä uutta hitsaamalla on käynyt mielessä mutta miten saa sopivasti uutta lisättyä, kun se
kuluminen ei näy olevan tasaista vaan on kulunut kartioksi.
Marmoritiskillä n 1,4 m pätkä maksaa n 370 e. Kuljetinruuvifirmasta pitää kysyä myös.
-
Pyörität ruuvia tasaisella pinnalla ja heppailet puikkoa sopivasti ympäri kierrettä.
-
370e jostaki korjauksesta ei oo mitään aina ku jotaki hajoo se on kymppitonni
-
370e jostaki korjauksesta ei oo mitään aina ku jotaki hajoo se on kymppitonni
;D ;D
-
370e jostaki korjauksesta ei oo mitään aina ku jotaki hajoo se on kymppitonni
onhan se vähän niin että kun revit irti sen ruuvin ja pyörittelet ja heppailet sitä hallin lattialla ja sitten taas ähellät sen vanhan ruuvin sinne paikalle niin herää kysymys että paljonko voitit tällä touhuamisella. Parhaimmillaan toi vanha ruuvi katkee viellä sesongilla jolloin itutuskäyrä kasvaa äärimmilleen.
-
Taisker osui kohdalleen. Juuri noita hintavia remontteja pyritään välttämään ennakoivalla huollolla... sampon viljaruuvin purkamiseen ja kasaukseen menee sama aika vaikka ostaa uuden ja vaihtaa sen/ vrt . Jos kunnostaa vanhan siihen voi käyttää 50 e tuntitaksalla omaa aikaa 5 h hitsaamiseen ja uuteen peltiin jää 120 e. Käyttökaudella jos hajoaisi niin heti uutta hakemaan. Nyt rysäleewiä joutaa rassaamaan. se ruoto kyllä kestää vaikka ruuvia vähän vaihtaakin
-
Hitsailin itse. Ohuehkosta latasta. Toimii ok.
leikkasitko kuluneen osan pois vai hitsasitko uutta päälle ?
Se latan lisääminen tai harjateräksestä uutta hitsaamalla on käynyt mielessä mutta miten saa sopivasti uutta lisättyä, kun se
kuluminen ei näy olevan tasaista vaan on kulunut kartioksi.
Marmoritiskillä n 1,4 m pätkä maksaa n 370 e. Kuljetinruuvifirmasta pitää kysyä myös.
Hitsailin lattaa kierteen alapuolelle. En leikannut kulunutta pois. Oli aika viheliäinen nakertelu, mutta tulipa tehtyä. Ja kärsivällisyydellä ihan hyvä. Jos tilanne tulee uudelleen vastaan, todennäköisesti en tekisi uudelleen. Tuo 370 ei kyllä ole paha hinta varaosallekaan. Ei se yksinkertaista ole itse tehden, jos haluaa hyvän.
-
Jos tuo varaosa tuntuu kalliilta ja oma tuntihinta halvalta. Niin uusi kierre vain vanhan päälle ja se on siinä.
Sen ajan , jonka käyttää puikkojen ja latan taivutteluun, voi käyttää puhelimessa istumiseen ja hommata valmis kierre.
-
Ketjun aloittaja kirjoitti:
"ruuvista on yläosan "kierteestä" jo 3 cm kulunut n 10 cm matkalta".
Pitää olla jo aika tolkuton remonttimies, jos kymmenen sentin pituudelta kuluneen ruuvin tilalle suunnittelee uuden 370 euroa maksavan varaosan ostamista?.
-
Ketjun aloittaja kirjoitti:
"ruuvista on yläosan "kierteestä" jo 3 cm kulunut n 10 cm matkalta".
Pitää olla jo aika tolkuton remonttimies, jos kymmenen sentin pituudelta kuluneen ruuvin tilalle suunnittelee uuden 370 euroa maksavan varaosan ostamista?.
Mulla vaan on sellainen kutina että vaikka näkyvä kierre on tolta osalta kulunut niin käytännössä koko muukin ruuvi on kulunu eli se puoltaa hieman koko ruuvin vaihtamista. Toki jos on joku selkeä juttu miksi yhdestä kohtaa kuluu paljon enemmän niin silloin ehkä siihen kannattaa hepata lisää rautaa.
-
Ei kannata korjata, tai sitten pitää vaihtaa koko kierre. Kuluu nimittäin koko matkalta ja ilmeisesti alapääkin on hajalla.
-
Niin. Kun nyt palauttelee mieleen, niin alaosa taisi olla se enemmän kulunut.