Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Yodavaari - 10.12.14 - klo:09:16
-
Toisen kerran Massikalla etelänavalle. Ainut merkki, mikä toimii tuolla.
(http://i.cbc.ca/1.2865598.1418142401!/fileImage/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/4x3_620/tractor-girl-at-south-pole.jpg)
-
Moottorina VALTION METALLI!
-
No tietysti tuossa piti olla sellainen kone joka osasi merkitä paluureitin öljyvanalla ;D
-
Perskinsin ei ois tarvinnut merkitä paluureittiä kun ei se ois lähtenyt edes rannikolla käyntiin. ;D
-
sinne ne joutas kaikki massikat
-
sinne ne joutas kaikki massikat
Perkins jos ois moottorina niin se ois pitäny sisudieselillä hinata tuonne tai lentokoneella viedä kukka viltti päällä. ;D
-
Hieman pienempää suuta hyvät valmett imiehet,,kyllä perkin on kone sentään...
-
Voitas myydä Perkinsin moottorit Venäjälle sukellusveneen moottoreiksi! Säästys puolustusvoimilta syvyyspommeja kun ei ne enää pintaan pääsisi. ;D
-
http://www.antarcticatwo.com/
-
Yhteen kurottajan Perkinsiin ei Perkinsin maahantuojakaan saanut kadonneita tehoja takaisin. Ei auttanut kuin vaihtaa koko moottori parivuotta vanhaan koneeseen. ::)
-
Valametti 05 sarjaa oli jo töissäkin siellä . Eli paree traktori
-
Valametti 05 sarjaa oli jo töissäkin siellä . Eli paree traktori
kohta ne väittää että sitä ennen työt tehtiin 590 verkulla jollei peräti 165:lla ;D ;D ;D ;D
-
Valametti 05 sarjaa oli jo töissäkin siellä . Eli paree traktori
kohta ne väittää että sitä ennen työt tehtiin 590 verkulla jollei peräti 165:lla ;D ;D ;D ;D
Jep!
"Description Of Content:
Men preparing tractor to be loaded onto the Nella Dan ship for use in Antarctica. "
(http://museumvictoria.com.au/collections/itemimages/381/602/381602_large.jpg)
-
sisäkäyttöön menossa kun ei edes penkissä ole toppauksia ;) ;) ;) ;)
-
miten mää muistelen että siihen valmettiin piti tehdä heti koneremontti kun pääsi perille, jossakin oli juttua kuvien kanssa kun hangessa vaihtoivat putkia ja tiivisteitä... ;D
-
miten mää muistelen että siihen valmettiin piti tehdä heti koneremontti kun pääsi perille, jossakin oli juttua kuvien kanssa kun hangessa vaihtoivat putkia ja tiivisteitä... ;D
koitappas porata 40 asteen pakkasessa valmiks väljä perkkinnssin lohko ylikoon männille ;) ;D 8) ::)
-
Tuossahan oli kerran kallellaan olevaa valtun sylinteriputkea suoristeltu, syynä laskussa vaurioon merkittynä etupyörien liiallinen kääntyminen. Ei maha mittään, tehtaan piikkiin. Valtu-todellisuus on kyllä kevyesti tarua ihmeellisempää...
-
Ensimmäinen ajatus otsikosta oli että onko se Realistin massikan loota taas nippeleinä verstaan lattialla, vai onko Latzin kone porsinut taas :D
Se etelänavalla ollut -05 sarjalainen tais olla öljypohjan vaihtoremontissa. Ja se oli kuitenkin siellä ihan oikeissa töissä lunta auraamassa.
-
Jälleen tuli todistettua agronetin vaikutusvalta. Kolme tuntia ja sama kuva Maastullissa.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/traktoriretkikunta-saavutti-etel%C3%A4navan-1.76803
-
Ensimmäinen ajatus otsikosta oli että onko se Realistin massikan loota taas nippeleinä verstaan lattialla, vai onko Latzin kone porsinut taas :D
Se etelänavalla ollut -05 sarjalainen tais olla öljypohjan vaihtoremontissa. Ja se oli kuitenkin siellä ihan oikeissa töissä lunta auraamassa.
nn, kyllähän sitä voi olosuhteita miettiä tuollakin ennätyksellä, näkyykö yhessäkään kuvassa ketjuja päällä ja aurinkokin näyttäs kivasti paistavan,,,,tiedä häntä stten :-\ :-\ :-\ :-\
-
http://www.konedata.net/Traktorit/MF5608.htm
Ei taida enää euroopan MF muuta moottoria käyttääkkään kuin suolahtelasta?
-
http://www.konedata.net/Traktorit/MF5608.htm
Ei taida enää euroopan MF muuta moottoria käyttääkkään kuin suolahtelasta?
Valitettavasti. :(
-
Linnavuoresta ne tuloo.
-
Ensimmäinen ajatus otsikosta oli että onko se Realistin massikan loota taas nippeleinä verstaan lattialla, vai onko Latzin kone porsinut taas :D
Se etelänavalla ollut -05 sarjalainen tais olla öljypohjan vaihtoremontissa. Ja se oli kuitenkin siellä ihan oikeissa töissä lunta auraamassa.
605 muistaakseni ja jotain olivat rikkoneet, oliko öljypohja. Onkohan vielä ajossa?
-
Epäilen feikki kuvaksi – lunta ovat rahdanneet tehtaan takahihalle, ja toppatakit päälle – on siinä sitten napaa.
-
Ensimmäinen ajatus otsikosta oli että onko se Realistin massikan loota taas nippeleinä verstaan lattialla, vai onko Latzin kone porsinut taas :D
Se etelänavalla ollut -05 sarjalainen tais olla öljypohjan vaihtoremontissa. Ja se oli kuitenkin siellä ihan oikeissa töissä lunta auraamassa.
605 muistaakseni ja jotain olivat rikkoneet, oliko öljypohja. Onkohan vielä ajossa?
varmaan jo sulatettu varaosien saannissa olleiden ongelmien takia...... putken tiivivteet siihen oli vaihdettu :)
-
miten mää muistelen että siihen valmettiin piti tehdä heti koneremontti kun pääsi perille, jossakin oli juttua kuvien kanssa kun hangessa vaihtoivat putkia ja tiivisteitä... ;D
koitappas porata 40 asteen pakkasessa valmiks väljä perkkinnssin lohko ylikoon männille ;) ;D 8) ::)
On siinä se etu ettei perkinssin lohkoa tartte porata. :)
-
miten mää muistelen että siihen valmettiin piti tehdä heti koneremontti kun pääsi perille, jossakin oli juttua kuvien kanssa kun hangessa vaihtoivat putkia ja tiivisteitä... ;D
koitappas porata 40 asteen pakkasessa valmiks väljä perkkinnssin lohko ylikoon männille ;) ;D 8) ::)
On siinä se etu ettei perkinssin lohkoa tartte porata. :)
Jaa no mites esim se tasapainotus akselin koneisto ;D
-
Ensimmäinen ajatus otsikosta oli että onko se Realistin massikan loota taas nippeleinä verstaan lattialla, vai onko Latzin kone porsinut taas :D
Se etelänavalla ollut -05 sarjalainen tais olla öljypohjan vaihtoremontissa. Ja se oli kuitenkin siellä ihan oikeissa töissä lunta auraamassa.
605 muistaakseni ja jotain olivat rikkoneet, oliko öljypohja. Onkohan vielä ajossa?
varmaan jo sulatettu varaosien saannissa olleiden ongelmien takia...... putken tiivivteet siihen oli vaihdettu :)
Ei siellä niin vaan vehkeitä vaihdella ::)
http://www.antarctica.fi/retkikuntaraportti-19.1.2014
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
-
no onpa sitten huano tuo perkinssi, varmaan paskin mitä maailmalla tehty. :)
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Oliko remontin määrästä puhetta ;D Nythän on taas sentään perkinsillä maahantuoja, saa kokeilla saako osia.
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Oliko remontin määrästä puhetta ;D Nythän on taas sentään perkinsillä maahantuoja, saa kokeilla saako osia.
sanosin jotta jopa kolmas perkkinssi tuohon 30000 tuntin vaaditaan ;) ;D 8) ::)
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Oliko remontin määrästä puhetta ;D Nythän on taas sentään perkinsillä maahantuoja, saa kokeilla saako osia.
se tonnisarjan nelos-perkinssi on yksi maailman yleisimmistä työkonemoottoreista ja siihen kustantaa täys koneremontti alkuperäisosilla suunnilleen saman, kuin keskiverto korollaan.
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Perkinssistä ei pahaa sanottavaa ajettu th 83 vm.98 uudesta asti mittariin 9300h turbo ja vesipumppu oli korjauslistalla ja kone olis vaatinut tapituksen ihan sika vahva kurottajaksi.
-
Ohan meilkii 909turbiinissa (910) Komolo tommonen perse kiisseli. Ainakin soppa ja öljy maistuu :-[ Mutta ääni on kuin isommassakin myllyssä voima kuin pienemmässä >:( Oisko 33000h mittarissa ei kylläkään ole vissiin alkuperäinen mosa.
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Mettäkone käy tuntikausia kierroksilla tasaisen lämpösenä kun taas traktori/kurottaja ei pääse lämpenemään kunnolla jopa akku ei varautu tarpeeksi, kun ajetaan lyhyitä pyrähtyksiä sitäpaitsi 1000 sarjan tilalle käy 200 sarjan perkins, josta johtuen pidän perkinsiä kaikkein paraana moottorina mistään ei muihin konemerkkeihin sovi moottori jonka voit ottaa esim MF 440 puimurista alkaen 500 eur mutta jos lompakko on niin paksu että perkinsiä voi aina haukkua niin minkäs sille voi :o
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Mettäkone käy tuntikausia kierroksilla tasaisen lämpösenä kun taas traktori/kurottaja ei pääse lämpenemään kunnolla jopa akku ei varautu tarpeeksi, kun ajetaan lyhyitä pyrähtyksiä sitäpaitsi 1000 sarjan tilalle käy 200 sarjan perkins, josta johtuen pidän perkinsiä kaikkein paraana moottorina mistään ei muihin konemerkkeihin sovi moottori jonka voit ottaa esim MF 440 puimurista alkaen 500 eur mutta jos lompakko on niin paksu että perkinsiä voi aina haukkua niin minkäs sille voi :o
Miks kukaan haluais laittaa MF 440 moottoria yhtään mihinkään :o
Nooh asiaan, eihän tuo sopivuus nyt moottoriden historiassa aivan ainutlaatuista ole.
-
Ois tuota luulut ,kun markkinoiti mielessä tehty niin menty portaatomalla mallilla.Miten se ois lähtenyt liikkeelle pohjolan hallista jossa katto on korkeella ja seinät leveällä :)
-
Ois tuota luulut ,kun markkinoiti mielessä tehty niin menty portaatomalla mallilla.Miten se ois lähtenyt liikkeelle pohjolan hallista jossa katto on korkeella ja seinät leveällä :)
Saahan sinne mennä yrittään millä koneella haluaa mutta taitaa ny erään marginaalimerkin kannattajia kyrsiä kun eräs maailmanmerrki meni jo toistamiseen. ;D
-
Ois tuota luulut ,kun markkinoiti mielessä tehty niin menty portaatomalla mallilla.Miten se ois lähtenyt liikkeelle pohjolan hallista jossa katto on korkeella ja seinät leveällä :)
Saahan sinne mennä yrittään millä koneella haluaa mutta taitaa ny erään marginaalimerkin kannattajia kyrsiä kun eräs maailmanmerrki meni jo toistamiseen. ;D
Pyh, mikäs tuonne ajaessa, pingviinitkin tepastelee siellä paljain jaloin ;D
-
Kurottajia tuossa hieman tullut katseltua n. 2000 vuosimallin paikkeilta ja monessa Perkins 1004-4T moottorina ja monessa moottoriongelmaa haljenneita lohkoja myöten, Cat TH63-mallia esimerkiksi saa halvalla kun kuulemma ongelmaa kyseisen myllyn kanssa, mikähän mättää? Uskaltaisikohan tuommoisen hommata konevaurioisena vai onko paha rasti löytää purkuosaa tuommoiseen moottoriin? Metsäkonemiehet kun puhelee että ajavat 30000 tuntia tonnisarjan Perkinsillä.
Mettäkone käy tuntikausia kierroksilla tasaisen lämpösenä kun taas traktori/kurottaja ei pääse lämpenemään kunnolla jopa akku ei varautu tarpeeksi, kun ajetaan lyhyitä pyrähtyksiä sitäpaitsi 1000 sarjan tilalle käy 200 sarjan perkins, josta johtuen pidän perkinsiä kaikkein paraana moottorina mistään ei muihin konemerkkeihin sovi moottori jonka voit ottaa esim MF 440 puimurista alkaen 500 eur mutta jos lompakko on niin paksu että perkinsiä voi aina haukkua niin minkäs sille voi :o
käykö nuo puimakoneiden perkinssit heittäen traktoriin, meinaan kytkinkoppaan ja keulan osille.
-
Ei Ei suoraan traktoriin vaan just kurottajiin ja kaivinkoneeseen ::)
-
:)Nii näitä A-4.212 / A-4.236 A-4.248 moottoreita voi sekoitella keskenään traktorin lohkoa apuna käyttäen puimurin moottorilla mallinumeroa noudattaen voi terästää traktorin moottorin kun molemmat numerot on samat traktorin ja puimurin moottorissa niin osat sopii. sitte voi laittaa vielä simms rivipumpun karhusisun elementeillä 611 valmet moottorista esim MF 165s, ja neliventtiili sylinterikansi 1100 sarjan perkinsistä ja ne sisun elementit niin turbon kanssa on varmasti yli 150 heppaa aion toteuttaa tämän version ihan siitä syystä että oon kyllästyny siihe että meitä maajusseja pidetää tyhmänä ja maatalous kaupan orjana tyyliin että osta uutta vaan ja ureaa tankkiin vaan kun en osta. Aion siirtyä 90 luvun traktoreihin, niihin pystyn tekemään osia vaikka itte. Rahan tulo puoli *****ilee niin paljon että minä en halua elättää tämänpäivän varaosa kauppiasta
-
:)Nii näitä A-4.212 / A-4.236 A-4.248 moottoreita voi sekoitella keskenään traktorin lohkoa apuna käyttäen puimurin moottorilla mallinumeroa noudattaen voi terästää traktorin moottorin kun molemmat numerot on samat traktorin ja puimurin moottorissa niin osat sopii. sitte voi laittaa vielä simms rivipumpun karhusisun elementeillä 611 valmet moottorista esim MF 165s, ja neliventtiili sylinterikansi 1100 sarjan perkinsistä ja ne sisun elementit niin turbon kanssa on varmasti yli 150 heppaa aion toteuttaa tämän version ihan siitä syystä että oon kyllästyny siihe että meitä maajusseja pidetää tyhmänä ja maatalous kaupan orjana tyyliin että osta uutta vaan ja ureaa tankkiin vaan kun en osta. Aion siirtyä 90 luvun traktoreihin, niihin pystyn tekemään osia vaikka itte. Rahan tulo puoli *****ilee niin paljon että minä en halua elättää tämänpäivän varaosa kauppiasta
Onko tuosta 4-venttiili kannesta vastaavaa hyötyä?
-
Pitää vaan jakajapumpun niin vääntääkin alhaalta asti, tarvii vähemmän vaihteita. Kuutosperkinsiin sopii samat osat myös.
-
Täältä pesee ja linkoaa.
"Den valgte MF 5610-traktor har en motor på 110 hestekræfter, som dermed er den stærkeste trecylindrede motor, som Massey Ferguson producerer."
Lappalaisstartti
"Motoren kørte så godt som uafbrudt undervejs, eftersom det er ganske vanskeligt at koldstarte en traktor i 50 graders frost"