Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 05.10.14 - klo:11:43

Otsikko: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: JackSparrow - 05.10.14 - klo:11:43
Kaverilla tuollainen vm 86. Miten saisi ton laitoksen herätettyä henkiin?  ???
Konedatan mukaan tossa 80hv ja 267Nm

Ruuvaamalla? vai onko lopputulos savupilvi eikä muuta  ::)
Turbottaminen? Löytyykö sopivia noin vanhaan vielä sopuhintaan  ::)
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: ijasja2 - 05.10.14 - klo:11:55
Kaverilla tuollainen vm 86. Miten saisi ton laitoksen herätettyä henkiin?  ???
Konedatan mukaan tossa 80hv ja 267Nm

Ruuvaamalla? vai onko lopputulos savupilvi eikä muuta  ::)
Turbottaminen? Löytyykö sopivia noin vanhaan vielä sopuhintaan  ::)

Mitä sopivia?

Tuo kone suorastaan vaatii turbon, sillä kyllä herää henkiin;)

Sopiva hukkaportillinen turbo ja mukavasti vääntöä alas, hieman isommalla puhaltimella voimaa. Tuohan ei ole homma eikä mikään koneita ruuvaavalle pajalle, valmiita sarjoja ei kannata ostaa =kalliita.
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: vatanen - 05.10.14 - klo:12:33
turbotus on oikea tapa,ei pelkkä syötönlisäys.siitä tulee tosi pirteä turbolla.konekorjaamo A.Nukarinen alavus,sieltä tilaa kaikki hilut,tulee kerrasta hyvä!
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: JackSparrow - 05.10.14 - klo:13:14
Kiitos neuvoista.
Joku 90+ hv riittäis varmaan kunhan saisi vähän alavääntöä kans.
Toi konepaja Nukarinen täytyy tsekata. Mitähän tommonen setti kustantaa  ???
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: vatanen - 05.10.14 - klo:15:25
no ihan tarkkaan osaa sanoa mutta 1500-2000euroa ei kauaksi heitä..
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: nestori2 - 05.10.14 - klo:15:29
Myykö Valtra-organisaatio vielä edullisesti turbo-sarjoja, niitä täällä meilläpäin asenneltiin niin kasiysikymppiseen kuin sataysikymppiseenkin. On sen jälkeen ihan toinen kone, ei tarvitse pitkää piiskaa ;D
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: miller - 05.10.14 - klo:20:02
portillinensolmu. isommat suuttimet. pumppu mynädiisselil. . ------> sen jälkeen naurattaa. ;D -----> itkettäää :'( . sitten marjakankaalle. tai nukariselle shoppailemaan kaikkia jänniä voimansiirron osia
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: Varjo79 - 05.10.14 - klo:20:20
Kannattanee tehdä semmonen kevyt koneremontti ennen puhaltimen laittoa ::) Muutoin ei välttämättä mene kovinkaankauaa että alkaa (pikkasen) huohottaa onkapannu.
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: BACKSPACE - 05.10.14 - klo:20:24
Teippaa siihen kylkeen vaan isommat numerot ja laita Nettikoneen kautta moommalaan
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: 42 - 05.10.14 - klo:21:22
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: SKN - 05.10.14 - klo:21:28
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: 42 - 05.10.14 - klo:21:31
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan  :P
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: SKN - 05.10.14 - klo:21:36
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan  :P

 ;D

No sit on pienet, 8.5mm. ;D
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: 42 - 05.10.14 - klo:21:40
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan  :P

 ;D

No sit on pienet, 8.5mm. ;D
Ei sillä oo väliä vaikka on pieni, kunhan se on nopias persees.  :-X
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: SKN - 05.10.14 - klo:21:41
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan  :P

 ;D

No sit on pienet, 8.5mm. ;D
Ei sillä oo väliä vaikka on pieni, kunhan se on nopias persees.  :-X

 ;D
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: ijasja2 - 05.10.14 - klo:21:41
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

Onko nestepäätä pienennetty aiemmista?

Aikoinaan oli Switzerin turbo, sama -05 sarjan valmeteissa, ja 114 kaakkia mitattiin 80-90 fiiatista. Oli kyllä pirteä peli, lämmöt nousi kovassa vedossa mikäli kaikki pelissä pidempään. Normikäytössä kesti moitteetta, kytkin toki normi kulutustavaraa kun suunnanvaihtaja ja ek. keulalla. Sitä en tiedä oliko pumpusta kaikki irti, mielikuva että vajaa 130 heppaa olisi jollakin ollut vakiopumpulla, kaikki ruuvattuna.

Samalla keikalla 110 tuli 35 holsetti ja alkuun noin 140 heppaa, tuntunut oikeen miltään. 160 hepan säädöissä tuntui pirteydeltään tuo 80-90 veroiselta. Harmittaa kun siitä luovuttiin aikoinaan, oli viiatin paras malli...
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: 42 - 05.10.14 - klo:22:02
Turbolla tehoa.

Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din  vääntö 340/1500  joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )

TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö :  370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )

Onko nestepäätä pienennetty aiemmista?
Ei

90 sarjassa on ollut tuo 11 mm – kierroksilla siitä saa tehoa, mutta jos alavääntö on hakussa niin hukkaportti ja 12 mm.
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: liiteri - 05.10.14 - klo:22:27
 Lisäksi 130/90 männät ja jäykemmät venttiilinjouset , ku vakiojouset ei pidä imuvenoja  ahdoilla kiinni.
Kunnollinen tuulitunneli ni ei lämpee
Otsikko: Vs: Fiat 80 90 lisätehoa
Kirjoitti: Traktorimies - 06.10.14 - klo:15:52
Itsellä oli 80-90 jonka jälkiturbotin marjakankaan sarjalla, syöttöjä lisättiin 1,5 kierrosta ja antoi dynamometristä 113hv, vähän on vieläkin sitä ikävä. Veti tosi iloisesti ja ei ollut lämpö ongelmia.