Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 05.10.14 - klo:11:43
-
Kaverilla tuollainen vm 86. Miten saisi ton laitoksen herätettyä henkiin? ???
Konedatan mukaan tossa 80hv ja 267Nm
Ruuvaamalla? vai onko lopputulos savupilvi eikä muuta ::)
Turbottaminen? Löytyykö sopivia noin vanhaan vielä sopuhintaan ::)
-
Kaverilla tuollainen vm 86. Miten saisi ton laitoksen herätettyä henkiin? ???
Konedatan mukaan tossa 80hv ja 267Nm
Ruuvaamalla? vai onko lopputulos savupilvi eikä muuta ::)
Turbottaminen? Löytyykö sopivia noin vanhaan vielä sopuhintaan ::)
Mitä sopivia?
Tuo kone suorastaan vaatii turbon, sillä kyllä herää henkiin;)
Sopiva hukkaportillinen turbo ja mukavasti vääntöä alas, hieman isommalla puhaltimella voimaa. Tuohan ei ole homma eikä mikään koneita ruuvaavalle pajalle, valmiita sarjoja ei kannata ostaa =kalliita.
-
turbotus on oikea tapa,ei pelkkä syötönlisäys.siitä tulee tosi pirteä turbolla.konekorjaamo A.Nukarinen alavus,sieltä tilaa kaikki hilut,tulee kerrasta hyvä!
-
Kiitos neuvoista.
Joku 90+ hv riittäis varmaan kunhan saisi vähän alavääntöä kans.
Toi konepaja Nukarinen täytyy tsekata. Mitähän tommonen setti kustantaa ???
-
no ihan tarkkaan osaa sanoa mutta 1500-2000euroa ei kauaksi heitä..
-
Myykö Valtra-organisaatio vielä edullisesti turbo-sarjoja, niitä täällä meilläpäin asenneltiin niin kasiysikymppiseen kuin sataysikymppiseenkin. On sen jälkeen ihan toinen kone, ei tarvitse pitkää piiskaa ;D
-
portillinensolmu. isommat suuttimet. pumppu mynädiisselil. . ------> sen jälkeen naurattaa. ;D -----> itkettäää :'( . sitten marjakankaalle. tai nukariselle shoppailemaan kaikkia jänniä voimansiirron osia
-
Kannattanee tehdä semmonen kevyt koneremontti ennen puhaltimen laittoa ::) Muutoin ei välttämättä mene kovinkaankauaa että alkaa (pikkasen) huohottaa onkapannu.
-
Teippaa siihen kylkeen vaan isommat numerot ja laita Nettikoneen kautta moommalaan
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan :P
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan :P
;D
No sit on pienet, 8.5mm. ;D
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan :P
;D
No sit on pienet, 8.5mm. ;D
Ei sillä oo väliä vaikka on pieni, kunhan se on nopias persees. :-X
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
En yhtään enää muista minkä kokoset uudet elementit Akaan Dieselvelho laitto majoriin.
Koko oli varmaan isännän mukaan :P
;D
No sit on pienet, 8.5mm. ;D
Ei sillä oo väliä vaikka on pieni, kunhan se on nopias persees. :-X
;D
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
Onko nestepäätä pienennetty aiemmista?
Aikoinaan oli Switzerin turbo, sama -05 sarjan valmeteissa, ja 114 kaakkia mitattiin 80-90 fiiatista. Oli kyllä pirteä peli, lämmöt nousi kovassa vedossa mikäli kaikki pelissä pidempään. Normikäytössä kesti moitteetta, kytkin toki normi kulutustavaraa kun suunnanvaihtaja ja ek. keulalla. Sitä en tiedä oliko pumpusta kaikki irti, mielikuva että vajaa 130 heppaa olisi jollakin ollut vakiopumpulla, kaikki ruuvattuna.
Samalla keikalla 110 tuli 35 holsetti ja alkuun noin 140 heppaa, tuntunut oikeen miltään. 160 hepan säädöissä tuntui pirteydeltään tuo 80-90 veroiselta. Harmittaa kun siitä luovuttiin aikoinaan, oli viiatin paras malli...
-
Turbolla tehoa.
Konedatan mukaan TL 100 ( 3,9) turpolla teidot: 95/2500 din vääntö 340/1500 joten ei mopolta mahdottomia – syy pieni ruiskutuspumpun nestepää ( 11 mm )
TL 100 A mallissa olisi jo 12 mm ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö : 370/2500 nm ( tuon kierrosluvun täytyy olla 1300 – painovirhe ? )
Onko nestepäätä pienennetty aiemmista?
Ei
90 sarjassa on ollut tuo 11 mm – kierroksilla siitä saa tehoa, mutta jos alavääntö on hakussa niin hukkaportti ja 12 mm.
-
Lisäksi 130/90 männät ja jäykemmät venttiilinjouset , ku vakiojouset ei pidä imuvenoja ahdoilla kiinni.
Kunnollinen tuulitunneli ni ei lämpee
-
Itsellä oli 80-90 jonka jälkiturbotin marjakankaan sarjalla, syöttöjä lisättiin 1,5 kierrosta ja antoi dynamometristä 113hv, vähän on vieläkin sitä ikävä. Veti tosi iloisesti ja ei ollut lämpö ongelmia.