Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: fote - 15.08.14 - klo:10:00
-
Deutz Fahr 770 polttoaineen saannissa ongelma. Lähtee käymään hyvin. Noin 10 minuutin puinnin jälkeen kierrokset väheee puoleen. kun koneen sammuttaa ja odottaa 5 minuuttia voi taas puida 10 minuuttia. polttoaine suodatin vaihdettu ei auttanut.
-
Puhdista myös siirtopumpun sihti
-
Missähän sellanen sihti on
-
Missähän sellanen sihti on
Siirtopumpun välissä. Voi toki olla et noissa "uudemmissa" ei ole.
Halkaset sen siirtopumpun.
Ei se roskista kyllä johdu, se kalvo on tullu tiensä päähän. Haet uuden maksaa, alle 50ekee.
-
Rivipumpullisessa mallissa sihti on siirtopumpun päälikannen alla. Eli yhdellä ruuvilla kiinni se kansi ja sen alta löytyy. Hyvin kuulostaisi siltä että voi olla ihan vaan roskia siellä sihdissä, eikä sen kummosempaa vikaa.
-
Siirtopumpum päällä pyöreäkansi 8mm listalla auki muovisihti tukossa.kannattaa laskea tankin pohjaropusta kans paskat pois ei mee heti uudestaan tukkoon mutta älä tyhjäksi ettei tarvi ilmomaan ruveta.
-
eikä siellä sihdissä tartte olla edes varsinaisia roskia. aikojen satossa sinne kertyy hienojakosta sakkaa, sellaista nöyhtää. no roskiahan nekin tietty.
-
Muuan isäntä starttas talvenjäliltä lähes kokopäivän 66,sta, ja latas välillä. Toinen naapuri kuuli, kun pilotilla yrittivät, ja sen poltti mutta sammu heti, no siirtopumppu täynnä ruosteista sakkaa ja sen puhdistamisen jälkeen käyntiin.
-
Puimuri pitää varastoida tankki täytenä. Muuten tulee ruostetta joka sihtiin.
Itse en kuitenkaan tee noin, koska tankki vuotaa pirusti just siitä puol`välin kohdalta ;D Mut eipä tule ruostetta sihteihin, koska löpön pinta ei nouse koskaan ruosteeseen asti ;D
-
Missähän sellanen sihti on
Siirtopumpun välissä. Voi toki olla et noissa "uudemmissa" ei ole.
Halkaset sen siirtopumpun.
Ei se roskista kyllä johdu, se kalvo on tullu tiensä päähän. Haet uuden maksaa, alle 50ekee.
Joo, älä nyt vaan tätä usko ;D
-
Pakko ei ole rivipumpullista ilmata, ilmaantuu itsekseenkin parissa minuutissa, jos vaan viitsii sitä köhivää käyntiä kuunnella.
-
juu sihdin alusta ruskeeta monjää täys. Rupes heti sataan kun ajo puimurin ulos ,ei voi vielä kokeilla miten puinti onnistuu.
-
juu sihdin alusta ruskeeta monjää täys. Rupes heti sataan kun ajo puimurin ulos ,ei voi vielä kokeilla miten puinti onnistuu.
Hienoa että sait pelaamaan.
Myy tuo SASsille sateentekokoneeksi, alkaisivat ennustukset toimimaan edes joskus
-
;D ;D
-
Saako Deutz fahr 770 puintikoneiston remmiä jotenkin säädettyä kun ostin uuden lattaremmin, vanha oli yli 30 vuotias, niin tämä uusi remmi menee heti toiselle puolelle ja ottaa kiinni toiseen remmiin ei siis pysy keskellä , vanhalla remmillä ei tälläistä ongelmaa ollut.
-
Saako Deutz fahr 770 puintikoneiston remmiä jotenkin säädettyä kun ostin uuden lattaremmin, vanha oli yli 30 vuotias, niin tämä uusi remmi menee heti toiselle puolelle ja ottaa kiinni toiseen remmiin ei siis pysy keskellä , vanhalla remmillä ei tälläistä ongelmaa ollut.
en tunne kyseistä kampesta, mutta jos siinä on samaan tyyliin niinko vanhoissa massikoissa se hihnan kiristyspyörä, jolla kytketään puintikoneisto käyntiin, niin siinä kiristyspyörän kiinnityksessä on säädöt jolla tuon kyseisen pyörän kosketuskulmaa hihnaan voi säätää. tuo säätö sitten vaikuttaa hihnan asentoon niillä varsinaisilla hihnapyörillä.
-
Kiristys pyörä painaa selkäpuolelta ja siksi sen säätäminen saattaa olla kinkkinen. mutta onistuu noin puolella kuskeista. Tunsin aikoinaan yhen isännän, joka ei ollut pitkän elämän aikana erehtynyt koskaan, mutta se remmin kiristäminen ei onnistunut.
-
eikös siellä ole se ohjuri siinä hihnan vieressä? ainakin 66 ssa on ja tuo kiristimen säätö nyt mitään rakettia ole, hieman kokeiluhalua ja silmää..
-
No näin se on. Isommissa Fareissa moniura hihna.
-
No juu 2 pulttia taitaa siinä kiristinpyörässä olla ja oliko putkisokka vielä siinä keskellä, täytyy huomenna yrittää. Kiitos vaan.
-
Riittää kun niillä kahdella pultilla säätää kiristimen sopivaksi. Tarkista samalla että kiristyspyörän laakerointi on ok, vaikka onkin puolalaiset NSK:t, niin eivät ole yleensä parhaassa terässä enää 30 vuoden jälkeen. Jossei ole vaihdettu jo.
-
huomaa myös, että siinä on hihnan kireyden säätö ja sen kiristyspyörän asennonsäätö erikseen.
-
Juu eikös tuota kireyttä säädetä jousella .
-
Tää on sivumoottorinen??
-
Deutz tietäjille olis kysymys. Pitäis deutsista toiseen vaihtaa sisukset, siis se kokonaisuus mikä siellä eestakas vinksuttaa. Onkohan raadilla käsitystä miten sen saisi vaihdettua, mahtuukohan se esim taakseppäin purettua? Yritän kadesta (660 ja770) saada yhden kunnollisen, pitäis vaan saada ne sisukset vaihdettua. 660 ostettu aikoinaan uutena taloon, onhan sillä tullut jokunen vuosi jo puitua ja nyt sen voisi jo jättää varaosapuimuriksi. Pistetääs tästä pystyyn deutz kysymysten ketju, miekin voin kyllä jotain vinkkejä tietää......
Mulla olis siihen koppi, saa hakea.
-
Deutz tietäjille olis kysymys. Pitäis deutsista toiseen vaihtaa sisukset, siis se kokonaisuus mikä siellä eestakas vinksuttaa. Onkohan raadilla käsitystä miten sen saisi vaihdettua, mahtuukohan se esim taakseppäin purettua? Yritän kadesta (660 ja770) saada yhden kunnollisen, pitäis vaan saada ne sisukset vaihdettua. 660 ostettu aikoinaan uutena taloon, onhan sillä tullut jokunen vuosi jo puitua ja nyt sen voisi jo jättää varaosapuimuriksi. Pistetääs tästä pystyyn deutz kysymysten ketju, miekin voin kyllä jotain vinkkejä tietää......
Mulla olis siihen koppi, saa hakea.
Viettopinta? Kohlimet? Seulat? Vai mikä?????
-
Tää on sivumoottorinen??
Ookko jo laittanu omaan vaariis turboa ja välijäähdytintä ;D
-
Deutz tietäjille olis kysymys. Pitäis deutsista toiseen vaihtaa sisukset, siis se kokonaisuus mikä siellä eestakas vinksuttaa. Onkohan raadilla käsitystä miten sen saisi vaihdettua, mahtuukohan se esim taakseppäin purettua? Yritän kadesta (660 ja770) saada yhden kunnollisen, pitäis vaan saada ne sisukset vaihdettua. 660 ostettu aikoinaan uutena taloon, onhan sillä tullut jokunen vuosi jo puitua ja nyt sen voisi jo jättää varaosapuimuriksi. Pistetääs tästä pystyyn deutz kysymysten ketju, miekin voin kyllä jotain vinkkejä tietää......
Mulla olis siihen koppi, saa hakea.
Viettopinta? Kohlimet? Seulat?
Juu, siis viettopinnat, seulastot ja se aaltopelti mikä on heti puintikelan takana.
-
Jos jollain 770 hytti Loimaan lähellä. Niin kiinnostaa kyllä.
-
Mees kattoon paikanpäälle SKN, kun kerran Loimaan suunalla, jos vaikka osaisit antaa ohjeita.
-
No niin nyt menee hihna suoraan, mahtaako kestää seuraavat 34 vuotta niin kuin edellinen. Kiitos vaan avusta.
-
Mees kattoon paikanpäälle SKN, kun kerran Loimaan suunalla, jos vaikka osaisit antaa ohjeita.
Mitä mää meen kattoo?
-
Tää on sivumoottorinen??
Ookko jo laittanu omaan vaariis turboa ja välijäähdytintä ;D
Puintitehoa riittää ilmanki.
Majorilla on kyl lystikäs kuskata kaurakuormia kutittelun jälkeen. 8)
-
faari 770 viime syksynä rupesi pilli huutaan vaimeesti ja moottorin lämpövalo palaan himmeesti moottorin ollessa kylmä , ongelma poistuu noin 5-10 min. puinnin jälkeen.
Varmaan lämpötilaanturi vai , kysyn nyt täältä enste, helposti kun tietoo ja kollegoita varmasti on ja faarista mukava jutustella, että mistä vikaa ja varaosaa haen ja miten korjaan. kiitos etukäteen, on ilo omistaa faari.
-
faari 770 viime syksynä rupesi pilli huutaan vaimeesti ja moottorin lämpövalo palaan himmeesti moottorin ollessa kylmä , ongelma poistuu noin 5-10 min. puinnin jälkeen.
Varmaan lämpötilaanturi vai , kysyn nyt täältä enste, helposti kun tietoo ja kollegoita varmasti on ja faarista mukava jutustella, että mistä vikaa ja varaosaa haen ja miten korjaan. kiitos etukäteen, on ilo omistaa faari.
Nyt ollaan sellasen laitteen kanssa tekemisissä että sähköviat pitäisi kyllä pystyä ratkomaan itse.
Käyt ne kaikki neljä anturia läpi ja testaat, jos ei niissä ole vikaa ni kysyt uudestaan.
-
Puhaltimen remmi venynyt niin että ei kiristä tarpeeksi. Mutta kaikki anturit toimii muuten hienosti. Täytyy vaihtaa tuo puhaltimen remmi. Kiitos
-
tervetuloa kerhoon! ite olen siirtänny jo monta vuotta tuota remmin vaihtoa... mut nyt olis apuja kaverisk joten pakko kait vaihtaa... kun seinällä ollu jo vuosia.. mutta kyllä tuon merkin korjaus onnistuu jopa meikäläiseltä... ja toimiiiiii...
-
Puhaltimen remmi venynyt niin että ei kiristä tarpeeksi. Mutta kaikki anturit toimii muuten hienosti. Täytyy vaihtaa tuo puhaltimen remmi. Kiitos
Hienoa.
tervetuloa kerhoon! ite olen siirtänny jo monta vuotta tuota remmin vaihtoa... mut nyt olis apuja kaverisk joten pakko kait vaihtaa... kun seinällä ollu jo vuosia.. mutta kyllä tuon merkin korjaus onnistuu jopa meikäläiseltä... ja toimiiiiii...
Kyl se on kuule sellanen juttu että sen remmin kanssa ei oo leikkimistä. Ei sitten kannata vaihtoa lykätä tuntia kauemmaks.
-
puitu kait jo neljä viisi syksyä kun kattelin aikanani että on aika kiva vaihtaa... mutta pikkupykimä ei ole haitannu menoa... ja summeri toimii.. kantsii ainakin kokeilla toiminto.. mutta kyllä on sellainen ikiliikkuja jolla vaan ajetaan... tänä syksynä tarkotus tehä isompi huolto... kun kerran apua tiedossa... ja toinen kuski!
-
ihme ettei kusi poski tullut tähän ketjuun paskomaan tyhmyyksiään
mutta vaihtakaa se hihna heti ennen kuin on liian myöhäistä
kyljen suoja pellit ensin reilusti helvettiin että on tilaa voimistella
sitten vain näppäriä käsiä
parin tunnin juttu
-
ihme ettei kusi poski tullut tähän ketjuun paskomaan tyhmyyksiään
mutta vaihtakaa se hihna heti ennen kuin on liian myöhäistä
kyljen suoja pellit ensin reilusti helvettiin että on tilaa voimistella
sitten vain näppäriä käsiä
parin tunnin juttu
Tuossa sivuvaunuttomassa menee aikaa 10minuuttia.
-
juu, kattelin että tuossa 66ssessa on joitain paikkoja kait pakko avata että hihnan saa paikoilleen.. kun ei sitä katkenneena saa paikoilleen... mutta sit ajaaki taas sen 29 vuotta kuten tuolla nyt... edelleisen hihnan vaihton jälkeen... menny takuuseen ja tekijä laittanna...
-
puitu kait jo neljä viisi syksyä kun kattelin aikanani että on aika kiva vaihtaa... mutta pikkupykimä ei ole haitannu menoa... ja summeri toimii.. kantsii ainakin kokeilla toiminto.. mutta kyllä on sellainen ikiliikkuja jolla vaan ajetaan... tänä syksynä tarkotus tehä isompi huolto... kun kerran apua tiedossa... ja toinen kuski!
niin............... kait sill pui sen kol men heh taaaaaaaaaaarin kahukau ran vai ka remmi ooooooooooooooooon kin kin pykinyt.Ki vas ti sen nyt vaiht aa haaaaaaaaaaa oh huh no kun ei nyyyyyyyyyyyt pel elitä näppäärisä hiljaakseee eeen kärpäsiä eli kortsun ro ei ku kor pelan öh huh ohoh korropuksen elikäs näääääääkkärin / vanikan kaa paleeeiksia ,.erskule sentään
-
Niin täällä on jo se porukka joka paskoo jokaisen hyvän ketjun typerillä möläytyksillä
mm. tähkylä ,loimaan herra woo tohtori jne.
-
Niin täällä on jo se porukka joka paskoo jokaisen hyvän ketjun typerillä möläytyksillä
mm. tähkylä ,loimaan herra woo tohtori jne.
Tulee prigsi ja trattoni ketju .
-
Niin täällä on jo se porukka joka paskoo jokaisen hyvän ketjun typerillä möläytyksillä
mm. tähkylä ,loimaan herra woo tohtori jne.
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ mää en m itään öläytellyn kom pensoin tuon yh ten kirjoi tuskia.Pidä sää sussukka vaan tusssssssssukkas ummessa ettei mee voima kiveeeekset enkelin pieruksille eli hor nettttiinn, Ähtä teriin. nöf.
-
Taidan kuiteski jättää remmin vaihtamati, hyvännäköinen remmi hiukan venyny ja kyllähän se pilli sit huutaa jos katkiaa. Vähän kun siivaa meisselillä painoi ni ei huuda pilli enää kylmänäkään.. . Pitäis kiristäjään laakeriki vaihtaa.
-
Niin täällä on jo se porukka joka paskoo jokaisen hyvän ketjun typerillä möläytyksillä
mm. tähkylä ,loimaan herra woo tohtori jne.
Mikä mallinen peltiSampo takkutukalla oli?
-
Mitä öljyä df 770 kulmavaihteeseen ja vaihdeaskiin . Ohjekirja sanoo sae 90. Mut gl 4 vai gl 5. Hävittänyt purkin mitä viimeksi laitoin.
-
ite laittasin gl4 mutta kait niitä 80-90 öölejä joillain. itellä kait pitää miettiä kans.
-
80W90 ja GL4 pitäisi riittää. Tosin olen laittanut Mobilube HD:ta, joka taitaa täyttää GL5, ei siitä taida haittaakaan olla.
-
Hain tuollaista agrinol sae 90, näytti olevan gli 5. Ruvennut faari tyhjäkäynnillä nakuttamaan.😩
-
moottoriööliä vaiha pikkasen useammin ja suotin kaa.. paljon ajettu? ei nuo kovin herkkiä nakuilemaan.
-
Pistän tähä ketjuun kysymyksen.
En ole päässyt tutkimaan kunnolla, kun ei ole ollu apukuskia, mistähän vois vuotaa jyvät puhaltimelle.
Imee tietysti ilmaa ja sen mukana varmaan menee. Huomattavasti
kertyy sinne tavaraa.
Reikiä en ole löytänyt koneen ollessa pysähdyksissä. Vinkkejä!
-
Pistän tähä ketjuun kysymyksen.
En ole päässyt tutkimaan kunnolla, kun ei ole ollu apukuskia, mistähän vois vuotaa jyvät puhaltimelle.
Imee tietysti ilmaa ja sen mukana varmaan menee. Huomattavasti
kertyy sinne tavaraa.
Reikiä en ole löytänyt koneen ollessa pysähdyksissä. Vinkkejä!
En Vaaria mitenkään tunne, mutta väitän, että puhallin pyörii liian hiljaa! Eli nopeus ei ole oikea, joku luistaa tms.
-
Pistän tähä ketjuun kysymyksen.
En ole päässyt tutkimaan kunnolla, kun ei ole ollu apukuskia, mistähän vois vuotaa jyvät puhaltimelle.
Imee tietysti ilmaa ja sen mukana varmaan menee. Huomattavasti
kertyy sinne tavaraa.
Reikiä en ole löytänyt koneen ollessa pysähdyksissä. Vinkkejä!
En Vaaria mitenkään tunne, mutta väitän, että puhallin pyörii liian hiljaa! Eli nopeus ei ole oikea, joku luistaa tms.
Tätä minäkin epäilisin.
Ainakaan normaaleilla viljan säädöillä ei kunnolla pyörivällä puhaltimella luulisi siellä kauaa jyvien pysyvän vaikka jostain sinne joutuisivatkin. Oman nyykkärin siivet menevät niin läheltä puhallinkammion pohjaa että kyllä jyvät lähtisivät oitis ilman mukaan.
Fahria en ole 10 metriä lähempää tutkinut :-(
-
Hihnat ihan kunnossa, lapojen alle kertyy parin sentin kerros jyviä.
Puhallustakin on...
-
Tuttu ilmiö kyllä, ainakin loppuviimein niitä jyviä on puhallinkammion sivuilla tai mihin niitä on sitten puhallin heittänyt. Seulastokotelon tiivisteet ne varmaan valskaa näin vanhemmiten sen verran viettopinnan ympäriltä että sieltä aina joku jyvä karkaa. Ei taida olla muutoin isompaa haittaa.
-
Hihnat ihan kunnossa, lapojen alle kertyy parin sentin kerros jyviä.
Puhallustakin on...
Pääliseula , säätöseula , pikkusen liian pienellä . Nimimerkillä joskus tapahtunut . Toi on usein rajaislietson ongelma mutta jos oikein muistan menee puhaltajallekin jyviä , seulaa kun avaa voi puhallusta pikkusen lisätä .
-
Tuttu ilmiö kyllä, ainakin loppuviimein niitä jyviä on puhallinkammion sivuilla tai mihin niitä on sitten puhallin heittänyt. Seulastokotelon tiivisteet ne varmaan valskaa näin vanhemmiten sen verran viettopinnan ympäriltä että sieltä aina joku jyvä karkaa. Ei taida olla muutoin isompaa haittaa.
Juu ja viettopinta unohtu , kannattaa tarkastaa .