Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rodeo2 - 06.05.14 - klo:22:57
-
Ei sattus kenelläkään olemaan tiedossa moottoria tuollaseen? Tais entiselle käydä köpösti, ja uus kampiakseli maksaa sen verta paljon, että vaihtokone olis kova sana..
-
http://www.sjoerup.dk/da/maskiner/brugte-maskiner?cattree=&category=Motorer&brand=New+Holland&model=&keyword=
Onhan näitä;
http://www.tktraktordelar.se/?page=new-holland&pid=198
http://www.tktraktordelar.se/?page=case-/-international-/-ih&pid=190
-
Paljonko on paljon, ei sitä vaihtomoottoriakaan ihan ilman saa. Puolimoottori varmaan vaihtoehto myös.
Suomesta, esim purkupojilta saattas löytyä..
-
Mistä syystä hajosi, paljonkin ajettu?
Useampia vastaavia hajoillut, syytä en tiedä.
-
Kysy Kempeleestä Hakarattorista, heillä on ollut valmiita vaihtokoneita sillointällöin.
-
SASsilta tais mennä tää ohi? Se olis kiemurrellu ennen maate menoa mikro-orkkujen kourissa. ;D
-
ne on ne foordin moottorit tommosia :) laita sinne newholland 8970:n moottori niin kyllä karjasoo julmasti!
http://www.farmlandtractor.com/Ford_New_Holland_8970_Complete_Engine_87800718_p/87800718.htm
-
Sä kun tiedät kaikesta kaiken ja jotain muutakin niin käykö genesis-pata miten heittämällä kuutosvoortiin, esim. 8210? Vauhtipyörän puolelta käy mutta entäs muuten? Joskus oli Tanskassa myynnissä 8830 seiskapuolikkaalla..
-
Ainakin osin oma moka. Öljykello oli pimeä. Vissiin sekotin öljynpaineen valon johonkin toiseen, enkä huomannut ettei moottorinöljyn varotusvalo pala. Ja samaan aikaan levis öljypumppu, ja hetken päästä rupes kuulumaan hauskaa ääntä koneesta. :( Kannattaa tehdä hommia väsyneenä.! Varsinkin näin kevättöiden alla. reilu 5300h ajettu.
-
7.5l käy 8210. Tuo ison rivipumpun jakopää käy myös 6.6l koneeseen. Tuo 7.5 on ihan kunnon moottori sihen 6.6l öljyvatkaimeen verrattuna! Semmonen 8830 40kmh perällä ja 7.5l rivipumppukoneella olis komia!
-
8970A malli ois poikaa etujousilla 8) Onko retku kuullu että tuon 7,5 moottorin sais hajotettua jos laittaa ajotusta liian aikaselle ? hajottaa laakerit.
-
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
-
Mä kuulun sitten tuohon onnelliseen yhteen prosenttiin.
-
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
Laitas ny vaikka sitten yksi sellanen ilmotus mihin ei ole tehty. ;D
-
Yleisimmät syyt tuon moottorin täystuhoon on laakeriliuskojen pyörimään lähtö.Kestää kohtuullisesti vakiotehot ,mutta sitten kun rimmataan ja vielä talviaika niin kaput!
Moottorin laakerointi on tyypillistä jenkkiläistä tyyliä eli alimitoitettu,liian kapeat.
-
Yleisimmät syyt tuon moottorin täystuhoon on laakeriliuskojen pyörimään lähtö.Kestää kohtuullisesti vakiotehot ,mutta sitten kun rimmataan ja vielä talviaika niin kaput!
Moottorin laakerointi on tyypillistä jenkkiläistä tyyliä eli alimitoitettu,liian kapeat.
Se ilmoitus.
-
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
Laitas ny vaikka sitten yksi sellanen ilmotus mihin ei ole tehty. ;D
Tässä ei mainintaa että olisi tehty koneremontti http://www.nettikone.com/new-holland/tm175/1295468
;D ;D ;D
-
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
Laitas ny vaikka sitten yksi sellanen ilmotus mihin ei ole tehty. ;D
Tässä ei mainintaa että olisi tehty koneremontti http://www.nettikone.com/new-holland/tm175/1295468
;D ;D ;D
Kunnollinen kotimainen ilmotus, pliis.
-
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
Mä kuulun sitten tuohon onnelliseen yhteen prosenttiin.
Mä kans. 8500h ei avattu
-
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
Aika vahva kokemuksen rintaääni ilman omaa kokemusta. Tuollainen ihmistyyppi kun astuu autopalatsiin ja alkaa myyjän ollessa moittimaan edustuksessa olevaa merkkiä asiakastapahtuman aikaan, niin arvatkaa kuinka tosiaan käy? Suunsoittajia kukaan ei ota vakavasti, osa ostoehdokkaista haistattaa jo silloin pitkät paskat tällaisille. Ja mikä parasta: kauppa käy kuin siimaa. Enemmänkin tuollaisella saa hullun paperit halvalla. Näitä sattuu vähintään yks kerran kuussa.
-
7.5l vikoja yleensä mäntä ja venttiiliviat. kovassa käytössä leikkaa pytty hiukka kiinni. laakerit on mun käsittääkseni vahvat. jotain lohko-ongelmia on tm150 ikäluokan koneissa. vanhemmät m135ym ja uudemmat tm155 ym on lujempia. g/70 sarjassa on vahvistetut männät vakiona.
----
kyllä 8830ssä mun mielestä munaa paljon enemmän kun tommosessa 8970:ssä. 8830:ssä on munaa kokokeulan mitalla 8)
-
TM 125 ja öljypumppu halkesi ilman järkevää syytä. Mikähän olisi viaton kone...
-
TM 125 ja öljypumppu halkesi ilman järkevää syytä. Mikähän olisi viaton kone...
Ei semmosta ole vielä tehtykään valitettavasti.
-
kyllä 8830ssä mun mielestä munaa paljon enemmän kun tommosessa 8970:ssä. 8830:ssä on munaa kokokeulan mitalla 8)
http://pictures.tractorfan.nl/groot/f/ford/668751-8830-ford.jpg
Paha väittää vastaankaan 8)
-
Alkopa niitä vikoja löytymään ! ;D ;D ;D
Luottakaa Sassiin kyllä Sassi tietää ! ;)