Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rodeo2 - 06.05.14 - klo:22:57

Otsikko: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: rodeo2 - 06.05.14 - klo:22:57
Ei sattus kenelläkään olemaan tiedossa moottoria tuollaseen? Tais entiselle käydä köpösti, ja uus kampiakseli maksaa sen verta paljon, että vaihtokone olis kova sana..
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: muumipeikko - 07.05.14 - klo:00:09
http://www.sjoerup.dk/da/maskiner/brugte-maskiner?cattree=&category=Motorer&brand=New+Holland&model=&keyword=
Onhan näitä;
http://www.tktraktordelar.se/?page=new-holland&pid=198
http://www.tktraktordelar.se/?page=case-/-international-/-ih&pid=190
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SDF - 07.05.14 - klo:00:19
Paljonko on paljon, ei sitä vaihtomoottoriakaan ihan ilman saa. Puolimoottori varmaan vaihtoehto myös.

Suomesta, esim purkupojilta saattas löytyä..
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: 115 - 07.05.14 - klo:07:47
Mistä syystä hajosi, paljonkin ajettu?
Useampia vastaavia hajoillut, syytä en tiedä.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: Halliorja - 07.05.14 - klo:23:21
Kysy Kempeleestä Hakarattorista, heillä on ollut valmiita vaihtokoneita sillointällöin.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SKN - 07.05.14 - klo:23:31
SASsilta tais mennä tää ohi? Se olis kiemurrellu ennen maate menoa mikro-orkkujen kourissa. ;D
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: retku - 08.05.14 - klo:10:12
ne on ne foordin moottorit tommosia  :) laita sinne newholland 8970:n moottori niin kyllä karjasoo julmasti!

http://www.farmlandtractor.com/Ford_New_Holland_8970_Complete_Engine_87800718_p/87800718.htm
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: Täpinäreiska - 08.05.14 - klo:13:09
Sä kun tiedät kaikesta kaiken ja jotain muutakin niin käykö genesis-pata miten heittämällä kuutosvoortiin, esim. 8210? Vauhtipyörän puolelta käy mutta entäs muuten? Joskus oli Tanskassa myynnissä 8830 seiskapuolikkaalla..
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: rodeo2 - 08.05.14 - klo:15:20
Ainakin osin oma moka. Öljykello oli pimeä. Vissiin sekotin öljynpaineen valon johonkin toiseen, enkä huomannut ettei moottorinöljyn varotusvalo pala. Ja samaan aikaan levis öljypumppu, ja hetken päästä rupes kuulumaan hauskaa ääntä koneesta.  :( Kannattaa tehdä hommia väsyneenä.! Varsinkin näin kevättöiden alla. reilu 5300h ajettu.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: retku - 08.05.14 - klo:18:03
7.5l käy 8210. Tuo ison rivipumpun jakopää käy myös 6.6l koneeseen. Tuo 7.5 on ihan kunnon moottori sihen 6.6l öljyvatkaimeen verrattuna! Semmonen 8830 40kmh perällä ja 7.5l rivipumppukoneella olis komia!
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: JTJ - 08.05.14 - klo:18:14
8970A malli ois poikaa etujousilla  8) Onko retku kuullu että tuon 7,5 moottorin sais hajotettua jos laittaa ajotusta liian aikaselle ? hajottaa laakerit.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SAS - 08.05.14 - klo:21:43
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: wolfheartscry - 08.05.14 - klo:21:50
Mä kuulun sitten tuohon onnelliseen yhteen prosenttiin.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SKN - 08.05.14 - klo:22:13
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.

Laitas ny vaikka sitten yksi sellanen ilmotus mihin ei ole tehty. ;D
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SAS - 09.05.14 - klo:15:34
Yleisimmät syyt tuon moottorin täystuhoon on laakeriliuskojen pyörimään lähtö.Kestää kohtuullisesti vakiotehot ,mutta sitten kun rimmataan ja vielä talviaika niin kaput!
Moottorin laakerointi on tyypillistä jenkkiläistä tyyliä eli alimitoitettu,liian kapeat.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SKN - 09.05.14 - klo:17:25
Yleisimmät syyt tuon moottorin täystuhoon on laakeriliuskojen pyörimään lähtö.Kestää kohtuullisesti vakiotehot ,mutta sitten kun rimmataan ja vielä talviaika niin kaput!
Moottorin laakerointi on tyypillistä jenkkiläistä tyyliä eli alimitoitettu,liian kapeat.

Se ilmoitus.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SAS - 09.05.14 - klo:18:45
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.

Laitas ny vaikka sitten yksi sellanen ilmotus mihin ei ole tehty. ;D
Tässä ei mainintaa että olisi tehty koneremontti http://www.nettikone.com/new-holland/tm175/1295468

 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SKN - 09.05.14 - klo:18:47
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.

Laitas ny vaikka sitten yksi sellanen ilmotus mihin ei ole tehty. ;D
Tässä ei mainintaa että olisi tehty koneremontti http://www.nettikone.com/new-holland/tm175/1295468

 ;D ;D ;D

Kunnollinen kotimainen ilmotus, pliis.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: klapikasa - 09.05.14 - klo:18:48
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.

Mä kuulun sitten tuohon onnelliseen yhteen prosenttiin.

Mä kans. 8500h ei avattu
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 09.05.14 - klo:18:53
Kummatkin on heikkoja moottoreita.Katsokaapa myynti ilmoituksia niin 99 % kaikkiin on tehty koneremontti ennen 6000 tuntia näin se vaan on.
Aiemmin kyselin mistä johtuu ,on kuulemma perusta jo sellainen että ei kestä.

  Aika vahva kokemuksen rintaääni ilman omaa kokemusta. Tuollainen ihmistyyppi kun astuu autopalatsiin ja alkaa myyjän ollessa moittimaan edustuksessa olevaa merkkiä asiakastapahtuman aikaan, niin arvatkaa kuinka tosiaan käy? Suunsoittajia kukaan ei ota vakavasti, osa ostoehdokkaista haistattaa jo silloin pitkät paskat tällaisille. Ja mikä parasta: kauppa käy kuin siimaa. Enemmänkin tuollaisella saa hullun paperit halvalla. Näitä sattuu vähintään yks kerran kuussa.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: retku - 09.05.14 - klo:20:22
7.5l vikoja yleensä mäntä ja venttiiliviat. kovassa käytössä leikkaa pytty hiukka kiinni. laakerit on mun käsittääkseni vahvat. jotain lohko-ongelmia on tm150 ikäluokan koneissa. vanhemmät m135ym ja uudemmat tm155 ym on lujempia. g/70 sarjassa on vahvistetut männät vakiona.
----

kyllä 8830ssä mun mielestä munaa paljon enemmän kun tommosessa 8970:ssä. 8830:ssä on munaa kokokeulan mitalla 8)
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: Tomppa - 09.05.14 - klo:20:32
TM 125 ja öljypumppu halkesi ilman järkevää syytä. Mikähän olisi viaton kone...
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: Varjo79 - 09.05.14 - klo:21:03
TM 125 ja öljypumppu halkesi ilman järkevää syytä. Mikähän olisi viaton kone...
Ei semmosta ole vielä tehtykään valitettavasti.
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: TDK - 09.05.14 - klo:21:10

kyllä 8830ssä mun mielestä munaa paljon enemmän kun tommosessa 8970:ssä. 8830:ssä on munaa kokokeulan mitalla 8)

http://pictures.tractorfan.nl/groot/f/ford/668751-8830-ford.jpg

Paha väittää vastaankaan  8)
Otsikko: Vs: tm/mxm140 moottori
Kirjoitti: SAS - 09.05.14 - klo:21:10
Alkopa niitä vikoja löytymään ! ;D ;D ;D
Luottakaa Sassiin kyllä Sassi tietää ! ;)