Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: isanta - 08.03.14 - klo:14:20
-
Auton vaihto olisi harkinnassa. Automaattivaihteisto pitäisi löytyä ja vaihtoehtoina ovat Vito ja Transporter. Kumpikohan autoista mahtaa olla lujempaa tekoa?
-
Ääni volkkarille. Tosin vanhemmissa malleissa 2,5 kone ei ollut kovin luotettava.
-
Täältäkin ääni volsulle, tosin ihan ongelmaton ei taida olla sekään
-
ei volkkaria missään muodossa ja varsinkaan automaattina.
-
Volsu on ainakin koriltaan vahvempi. Automaatti ainakin alkupään T5 kestää vain 150 t.
-
Volsu on ainakin koriltaan vahvempi. Automaatti ainakin alkupään T5 kestää vain 150 t.
Tyyppivika vai yksittäistapaus? Kukahan valmistaa T5 tomaattilaatikon vai onko oma tekele?
-
Mun vitossa ainakin on ollut riittävästi propleemia, ohjaustehostimen pumppu, kansipahvi ja nyt siihen pitäs vaihtaa joku 1400 euron hiukkassuodatin, moottorin härövalo palaa yhtenään toisinaan rajoittaa tehoja kiitettävästi, silloin ei oo kiire mihinkään menee ku etana.
Automaatti, neliveto ja kulutus 12 litraa satasella nätillä ajolla.
Nii ja autolla ajettu alle 200 000 km -07 vuojen
Ajettavuus tiellä tosi hyvä mut se neliveto, sitä en siitä oo vielä löytäny siitä, kun on liukasta niin yks rengas kerrallaan yrittää pyörähtää ja luistonesto ei anna ottaa itteensä pois kokonaan, niinpä oon jo monesti joutunut hinaamaan sitä märällä pellolla kun sinne on erehtynyt.
Etuvetonen autokin menee pitemmälle ja tulee vielä poiskin ku tuo
Ihan tyytyväinen oon ollu :P
-
kyllä kuulemma potilaat pakkaa keretä kuolla välille jos ambulanssin keulaa tähti koristaa ;D ;D ;D ;D
-
Mun vitossa ainakin on ollut riittävästi propleemia, ohjaustehostimen pumppu, kansipahvi ja nyt siihen pitäs vaihtaa joku 1400 euron hiukkassuodatin, moottorin härövalo palaa yhtenään toisinaan rajoittaa tehoja kiitettävästi, silloin ei oo kiire mihinkään menee ku etana.
Automaatti, neliveto ja kulutus 12 litraa satasella nätillä ajolla.
Nii ja autolla ajettu alle 200 000 km -07 vuojen
Ajettavuus tiellä tosi hyvä mut se neliveto, sitä en siitä oo vielä löytäny siitä, kun on liukasta niin yks rengas kerrallaan yrittää pyörähtää ja luistonesto ei anna ottaa itteensä pois kokonaan, niinpä oon jo monesti joutunut hinaamaan sitä märällä pellolla kun sinne on erehtynyt.
Etuvetonen autokin menee pitemmälle ja tulee vielä poiskin ku tuo
Ihan tyytyväinen oon ollu :P
Tv ssäkin testasivat Vito vs Trp ja se Vitohan jäi alamäkeen kiinni. Mä olen pitänyt TDI 4motionia iso ruokaisena 9-10l sadalla sekalaisessa pätkä ajossa. Oli se T4 portterin 102 hepan kone vaan suorituskykyyn nähden pieniruokainen :o Polki vaikka kuinka ei yli 8l menny millään. Pääsi alle 7l jos maltillisesti ajeli. Toki oli etuveto ja yli 100 heppaa vähempi kun nykyisessä.
-
Työkaveri laittoi transporterin kiertoon juurikin automaattilootansa takia. Ei tykännyt sen kuminauhamaisuudesta ja sitten se levisikin. Transiitilla ajelee nykyään.
-
Saako enää tomaattina vai onko aina DSG?
-
Itseltä löytyy 2.5 TDI syncro -02, 160 000 km ajettu, enkä vaihtaisi pois.
Kaikki tarvittava (ilmastointi/webasto) löytyy ilman turhuuksia (ABS/ESP). 8)
-
Noissa volsun ATMlaatikoissa tarvis vaihtaa öölit 60tkm välein.
-
Noissa volsun ATMlaatikoissa tarvis vaihtaa öölit 60tkm välein.
kuin usein tarvii soliferissa vaihtaa
http://www.angelfire.com/dragon2/noz/alasivut/pv_huolto/pv_huolto1.html
"Vaihteistoöljyn vaihto
Vaihteistoöljy voitelee vaihteiston ja märkäkytkimen. Se pitää vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin välein.
1. Aja moottori lämpimäksi.
2. Laita astia moottorin alle.
3. Avaa vaihteistoöljyn täyttötulppa.
4. Avaa tyhjennysruuvi ja anna öljyjen valua kaikessa rauhassa astiaa.
5. Laita tyhjennysruuvi kiinni.
6. Laita vaihteistoöljyn täyttöaukosta 6,5 dl 2-t moottoreille tarkoitettua vaihteistoöljyä.
7. Laita täyttöaukon tulppa takaisin."
-
Noissa volsun ATMlaatikoissa tarvis vaihtaa öölit 60tkm välein.
kuin usein tarvii soliferissa vaihtaa
http://www.angelfire.com/dragon2/noz/alasivut/pv_huolto/pv_huolto1.html
"Vaihteistoöljyn vaihto
Vaihteistoöljy voitelee vaihteiston ja märkäkytkimen. Se pitää vaihtaa muutaman tuhannen kilometrin välein.
1. Aja moottori lämpimäksi.
2. Laita astia moottorin alle.
3. Avaa vaihteistoöljyn täyttötulppa.
4. Avaa tyhjennysruuvi ja anna öljyjen valua kaikessa rauhassa astiaa.
5. Laita tyhjennysruuvi kiinni.
6. Laita vaihteistoöljyn täyttöaukosta 6,5 dl 2-t moottoreille tarkoitettua vaihteistoöljyä.
7. Laita täyttöaukon tulppa takaisin."
miksi tuo täyttöaukon tulppa pitää laittaa takaisin,eikö sen voi laittaa taskuun.
Tätä jos tarvii kysyä, taluta se solihvieteris SorkkiksenTM pajalle.
-
mietippä oikeen pitkään ja hartaasti,minkä takia se tulppa pitää laittaa takasin kiinni.tulee hieno tunne kun hoksaa minkä takia!
-
Noissa volsun ATMlaatikoissa tarvis vaihtaa öölit 60tkm välein.
Joo eikä ole haitaksi vakka vaihtais lyhemmälläki välillä. Siis varsinkin jos raskaalla kuormalla ajetaan tai vedetään kärryä.
-
Noissa volsun ATMlaatikoissa tarvis vaihtaa öölit 60tkm välein.
Joo eikä ole haitaksi vakka vaihtais lyhemmälläki välillä. Siis varsinkin jos raskaalla kuormalla ajetaan tai vedetään kärryä.
Suurin syy porsimisiin on öljyjen vaihtamattomuus. MOT.
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Korjattiin.
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
Osa maksaa muistaakseni 13€ ja päälle omaa ilmaista työtä ;D
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
Osa maksaa muistaakseni 13€ ja päälle omaa ilmaista työtä ;D
Remontti olis maksanut 1400€ merkkiliikkeessä... Nyrkkipajalla makso 700€...
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
Osa maksaa muistaakseni 13€ ja päälle omaa ilmaista työtä ;D
Remontti olis maksanut 1400€ merkkiliikkeessä... Nyrkkipajalla makso 700€...
Tsiisus :o
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
Osa maksaa muistaakseni 13€ ja päälle omaa ilmaista työtä ;D
Remontti olis maksanut 1400€ merkkiliikkeessä... Nyrkkipajalla makso 700€...
Tsiisus :o
Ei, vaan setkan kaveri. ;D
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
Osa maksaa muistaakseni 13€ ja päälle omaa ilmaista työtä ;D
Remontti olis maksanut 1400€ merkkiliikkeessä... Nyrkkipajalla makso 700€...
Tsiisus :o
Ei, vaan setkan kaveri. ;D
Sitäkin mutta pomo myös ;D Ei ittee paljoo enää houkuta kun volkkarit kun omastani pääsin eroon kun oli kokoajan jottain tuommosta pikku remppaa siinäkin... Hiacella on niin mukava kun ajaa vaan ja tekee huollot 8)
-
Joku O-rengas sieltä pettää ja sen jälkeen porsii koko laatikko. Kymppitonnin maksaa remppa. Kaverilla meni laatikko ja kuulemma on ihan ominaisuus. Öljynvaihdosta ei ole ollut puhetta, mutta yleisestiottaen kuitenkin huolellinen kaveri.
Oma T5 on vuodelta -04 1,9 reilu sataheppainen. Vetoakseli on katkennut ja jarrupalat vaihdettu. Akku ja kaikki polttimotkin ovat alkuperäisiä. Ajettu vajaa 150t. Muuten mukava paitsi aika äänekäs kabiini.
Korjaattiinko loora vai tuliko käytettynä romikselta?
Eikö ole vielä edes etupään iskareiden yläpään laakereita vaihdettu?? Niitä kun näyttää menevän 40tkm välein... Eikä mee muuten takuuseen kun on kaks päivää aikaisemmin on takuu loppunut...
Osa maksaa muistaakseni 13€ ja päälle omaa ilmaista työtä ;D
Remontti olis maksanut 1400€ merkkiliikkeessä... Nyrkkipajalla makso 700€...
Tsiisus :o
Ei, vaan setkan kaveri. ;D
Sitäkin mutta pomo myös ;D Ei ittee paljoo enää houkuta kun volkkarit kun omastani pääsin eroon kun oli kokoajan jottain tuommosta pikku remppaa siinäkin... Hiacella on niin mukava kun ajaa vaan ja tekee huollot 8)
Kyllähän sillä ajaa...
-
Hiace tuo japanialainen kidutuskammio ;D
Tiiä noista Fordin dieseleistäkään, naapurin boxerista tuli kanki kurkkaamaan lohkosta läpi 150tkm rullattuna. Tämä 2.2 mosa on jonkinlainen psa/ford yhteiskehitelmä.
Mihinkään VAG konsernin automaattilaatikoihin en sekaantuisi ikinä, ne tuntuis olevan suht heikkoja esityksiä ikään katsomatta. T5 portterista ja Vitosta on muodostunt suht samanlainen kuva, pahimmillaan molempien kanssa on jatkuvaa remonttia, tai sitten voi olla yksilöitä joilla ajaa paljon huolettomia ja mukavia kilometrejä ?
-
-98 mallinen portteri. Ajettu 385tkm. Jouset taakse, vaihteen siirtäjä, vetoakseli ja pakopiippu. Siinä ne suurimmat.
-
Hiace tuo japanialainen kidutuskammio ;D
Tiiä noista Fordin dieseleistäkään, naapurin boxerista tuli kanki kurkkaamaan lohkosta läpi 150tkm rullattuna. Tämä 2.2 mosa on jonkinlainen psa/ford yhteiskehitelmä.
Mihinkään VAG konsernin automaattilaatikoihin en sekaantuisi ikinä, ne tuntuis olevan suht heikkoja esityksiä ikään katsomatta. T5 portterista ja Vitosta on muodostunt suht samanlainen kuva, pahimmillaan molempien kanssa on jatkuvaa remonttia, tai sitten voi olla yksilöitä joilla ajaa paljon huolettomia ja mukavia kilometrejä ?
Noin jos laittaa, niin jäljelle jääneen ainoastan ameriikan ihmeet.
-
Hiace tuo japanialainen kidutuskammio ;D
Vähemmän tuolla hiacessa kituu kuin transportterin ratin takana kun hiacessa ei oo polvet kiinni kojelaudassa kokoaikaa... Hanttarin paikalla kun istuu niin polvilumpioiden alapuollella lukee airbag siinä luukussa... http://aijaa.com/img/b/00794/13111457.jpg
-
Juu niinhän ne ahtaaksi haukkuvat portteria. Siihen väliseinään saapi kai jonniilaista lasikuitukikkaretta että saa kuskinpenkin siirrettyä taaemmas.
Itte olen ajanut enimmäkseen bussimallin porttereita, niin ei tuo ahtaus tule ensimmäisenä mieleen. Toki ei pituuttakaan kuin reilut 180 senttiä.
Paras tietty kun ei tarviisi ollenkaan sotkeutua noihin pikuppeihin tai peltikoppeihin. Mukavampi kyyti on henkilöautossa.
Jenkit kyllä taitaavat niiden automaattien tekemisen. Niistä on jäänyt luotettava mielikuva ja jos jotain ongelmia on, niin apuja löytynee suht helposti.
-
Juu niinhän ne ahtaaksi haukkuvat portteria. Siihen väliseinään saapi kai jonniilaista lasikuitukikkaretta että saa kuskinpenkin siirrettyä taaemmas.
Itte olen ajanut enimmäkseen bussimallin porttereita, niin ei tuo ahtaus tule ensimmäisenä mieleen. Toki ei pituuttakaan kuin reilut 180 senttiä.
Paras tietty kun ei tarviisi ollenkaan sotkeutua noihin pikuppeihin tai peltikoppeihin. Mukavampi kyyti on henkilöautossa.
Jenkit kyllä taitaavat niiden automaattien tekemisen. Niistä on jäänyt luotettava mielikuva ja jos jotain ongelmia on, niin apuja löytynee suht helposti.
Oliko alhamon myymä mulla se väliseinä. Kyllä pitää olla hyvä henkilöauto, että sillä lähtisin ennen pornstartteria ;D T5 kakspaikkanen pelkääjänpenkki ei kyllä kehuja ansaitse.
-
Leyland Sherpa...? ::)
-
Sherpa kylässä ;)
-
Juu niinhän ne ahtaaksi haukkuvat portteria. Siihen väliseinään saapi kai jonniilaista lasikuitukikkaretta että saa kuskinpenkin siirrettyä taaemmas.
Itte olen ajanut enimmäkseen bussimallin porttereita, niin ei tuo ahtaus tule ensimmäisenä mieleen. Toki ei pituuttakaan kuin reilut 180 senttiä.
Paras tietty kun ei tarviisi ollenkaan sotkeutua noihin pikuppeihin tai peltikoppeihin. Mukavampi kyyti on henkilöautossa.
Jenkit kyllä taitaavat niiden automaattien tekemisen. Niistä on jäänyt luotettava mielikuva ja jos jotain ongelmia on, niin apuja löytynee suht helposti.
Oliko alhamon myymä mulla se väliseinä. Kyllä pitää olla hyvä henkilöauto, että sillä lähtisin ennen pornstartteria ;D T5 kakspaikkanen pelkääjänpenkki ei kyllä kehuja ansaitse.
Ei tartte kummonen henkilöauto olla, että pakulla lähtisi ennen sitä ::)
Toki tuo Vito ihan ok. ajettava, eikä ole ongelmiakaan ollut mainittavasti. Suurin vika taitaa olla webastomurheet ts. ei meinaa toimia kesän jälkeen sekä kytkimen pääsylinteri vaihdettu. Ruostettakin on, muttei kauttaaltaan. Pikkuhiljaa siitä lisääntyy mutta lähes 15v. ikää, se sallittakoon :)