Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: HöPö-HeSSu - 20.11.07 - klo:19:05

Otsikko: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 20.11.07 - klo:19:05
Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia MF5460 Dyna nelosesta..?
Kylmäkäynnistys, ohjaamon lämmityslaite, talvella moottorin lämpiäminen yms.?  ???
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Timppa - 20.11.07 - klo:19:09
Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia MF5460 Dyna nelosesta..?
Kylmäkäynnistys, ohjaamon lämmityslaite, talvella moottorin lämpiäminen yms.?  ???

En tiä mut väkevä traktori se on.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 20.11.07 - klo:20:09
Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia MF5460 Dyna nelosesta..?
Kylmäkäynnistys, ohjaamon lämmityslaite, talvella moottorin lämpiäminen yms.?  ???

En tiä mut väkevä traktori se on.

Ja pirun hyvä loota.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Maalaispoika - 20.11.07 - klo:20:59
Ja pirun hyvä loota.

Totesi Niilo Tarvajärvi laatikkoleikkiä juontaessaan. Shillälailla, shillälailla... ;D
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Opelixi - 20.11.07 - klo:21:31
Ja pirun hyvä loota.

Totesi Niilo Tarvajärvi laatikkoleikkiä juontaessaan. Shillälailla, shillälailla... ;D

Ne on nämä Agrihuollon miehet jotka nykyisin pyörittää laatikkoleikkiä.  ;D
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 20.11.07 - klo:23:33
Ja pirun hyvä loota.

Totesi Niilo Tarvajärvi laatikkoleikkiä juontaessaan. Shillälailla, shillälailla... ;D

Mä palaan tähän viikon ens viikon lopulla...
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: agrobaatos - 21.11.07 - klo:00:07
Perkins käynnistyy aina vaivatta....

Lootan mehun lämpiäminen ottaa oman aikansa, liikkuu ainakin -28 asteessa ilman ongelmaa....

115 hepoa on falski lukema, oikeita hevosia ehkä 100; vaatii jakoavainta....

Dyna4:n softa on vieläkin raakile, nykimistä ja bugeja....

On niitä parempiakin varmasti tehty, mutta 54XX:n  hinta/laatusuhde myös talvikäyttöä ajatellen ok.... 
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:00:21

Dyna4:n softa on vieläkin raakile, nykimistä ja bugeja....

On niitä parempiakin varmasti tehty, mutta 54XX:n  hinta/laatusuhde myös talvikäyttöä ajatellen ok.... 

Meidän kuusvitonen ei nyi...

Bugeja? Millasia?

Karvalakkisarjaksi varsin käyttökelpoinen kapistus.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: agrobaatos - 21.11.07 - klo:07:35
Konekohtaisia eroja varmasti on, onhan kyseessä ranskalaisvalmiste....

Bug esim.: nosta power control vipu ylös etuasentoon, ja pidä sitä siinä hetki - ykkönen alkaa vilkkua ja ajovaihteen numero palaa - kone ei liiku, ilman boottausta....

Parhaina päivinä, Paalaimen vedossa, vaihteiston sai bootata pari kertaa... muista syistä, joiden logiikkaan en vielä päässyt sisälle.... Osasyynä varmasti riittämätön moottoriteho, 5460 puskee kaiken aikaa viimeiselläkin hevosella...
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Timppa - 21.11.07 - klo:09:39
Dyna 4 on hieno vaihteisto, ei tilttausongelmia uusimman päivityksen jälkeen, mutta...

Mää ainaskin olen väsynyt tikomaan niitä vaihteita sillä t-kahvalla.

Pienillä pelloilla se on jatkuvaa vaihteen sehlaamista.

Vaikka se on helppoa mutta rajansa kaikella.

5400-sarja on 6400-sarjaan verrattuna muovisen klopo. Melutaso on korkeampi ja kuopissa "pohjaa" ilkeästi.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:10:53
Konekohtaisia eroja varmasti on, onhan kyseessä ranskalaisvalmiste....

Bug esim.: nosta power control vipu ylös etuasentoon, ja pidä sitä siinä hetki - ykkönen alkaa vilkkua ja ajovaihteen numero palaa - kone ei liiku, ilman boottausta....

Parhaina päivinä, Paalaimen vedossa, vaihteiston sai bootata pari kertaa... muista syistä, joiden logiikkaan en vielä päässyt sisälle.... Osasyynä varmasti riittämätön moottoriteho, 5460 puskee kaiken aikaa viimeiselläkin hevosella...

Jos kone luulee tosta, ettei kuski osaa ajaa ja tekee omat johtopäätöksensä: "Enpäs liiku minnekään".

Joskus vilkuttelee alueiden valoja samalla piipittäen. Boottaus ja taas pelaa. Painesuodattimen vaihto ratkaisi ongelman. Muuten sinänsä hyvän hintainen suodatin tuntuu, ettei jaksa suodatella sitä koko 400 tuntia, joka on vaihtoväliksi merkitty. Jos pyhäksi sattuu ongelma, puhdistus paineilmalla varovasti auttaa. (kerran kokeillut) Lopuu varoitusvalon vilkuttelu.

Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:10:57
Dyna 4 on hieno vaihteisto, ei tilttausongelmia uusimman päivityksen jälkeen, mutta...

Mää ainaskin olen väsynyt tikomaan niitä vaihteita sillä t-kahvalla.

Pienillä pelloilla se on jatkuvaa vaihteen sehlaamista.

Vaikka se on helppoa mutta rajansa kaikella.

5400-sarja on 6400-sarjaan verrattuna muovisen klopo. Melutaso on korkeampi ja kuopissa "pohjaa" ilkeästi.

Päivitys? Ai onko siihen olemas päivitys ja mihin tarkoitukseen?

Mä en oo tohon kahvalla vaihtamiseen vielä tympääntyny. Autoonkin oon alkanu sitä kaivata, varsinkin PowerControl-vipua.

Karvalakkisarjassa on tietenki huonommat eristykset. Muutenkin Kovaa muovia siellä ja täällä klopajamas, mutten oo viä ehtiny keksiä mitään tuunausta siihen. On muuten hiukan meluisampi kuin vanha 8130.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Opelixi - 21.11.07 - klo:11:36
Dyna 4 on hieno vaihteisto, ei tilttausongelmia uusimman päivityksen jälkeen, mutta...

Mää ainaskin olen väsynyt tikomaan niitä vaihteita sillä t-kahvalla.

Pienillä pelloilla se on jatkuvaa vaihteen sehlaamista.

Vaikka se on helppoa mutta rajansa kaikella.

5400-sarja on 6400-sarjaan verrattuna muovisen klopo. Melutaso on korkeampi ja kuopissa "pohjaa" ilkeästi.

Kuinka pieniä peltoja sulta sitten löytyy? Mä oon aina luullu että meillä on pieniä peltoja.  ;D Niin ja mitä sä siellä pellolla oikein teet jos pitää vaihteita vaihdella jatkuvasti?  ;D

Vaihtamalla JD AutoPowder:iin, ei pääse vaihtamisesta eroon vieläkään..  ;D  ;)
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Timppa - 21.11.07 - klo:12:42
Dyna 4 on hieno vaihteisto, ei tilttausongelmia uusimman päivityksen jälkeen, mutta...

Mää ainaskin olen väsynyt tikomaan niitä vaihteita sillä t-kahvalla.

Pienillä pelloilla se on jatkuvaa vaihteen sehlaamista.

Vaikka se on helppoa mutta rajansa kaikella.

5400-sarja on 6400-sarjaan verrattuna muovisen klopo. Melutaso on korkeampi ja kuopissa "pohjaa" ilkeästi.

Päivitys? Ai onko siihen olemas päivitys ja mihin tarkoitukseen?

********vaihteisto-ohjelman uusin versio.

Mä en oo tohon kahvalla vaihtamiseen vielä tympääntyny. Autoonkin oon alkanu sitä kaivata, varsinkin PowerControl-vipua.


********Dyna Vt....

Karvalakkisarjassa on tietenki huonommat eristykset.

*********Syytä käyttää kuulosuojaimia 5400-sarjan kanssa

 Muutenkin Kovaa muovia siellä ja täällä klopajamas, mutten oo viä ehtiny keksiä mitään tuunausta siihen. On muuten hiukan meluisampi kuin vanha 8130.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:12:48


Päivitys? Ai onko siihen olemas päivitys ja mihin tarkoitukseen?
********vaihteisto-ohjelman uusin versio.



Mitä vaikutuksia uudella ohjelmalla on? Mihin?
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Timppa - 21.11.07 - klo:13:33


Päivitys? Ai onko siihen olemas päivitys ja mihin tarkoitukseen?
********vaihteisto-ohjelman uusin versio.



Mitä vaikutuksia uudella ohjelmalla on? Mihin?


Suunnanvaihto toimii nyt pehmeästi. Aiemmin täytyi säätöpotikka olla klo 23:ssa nyt voi olla kl 18:ssa.
Ja vaihteisto ei ole tiltannut päivityksen jälkeen. Aiemmin aattoi tiltata esim. jos lähti risteyksestä
liian isolla vaihteella liikkeelle, esim. 4:lla
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Opelixi - 21.11.07 - klo:13:49


Päivitys? Ai onko siihen olemas päivitys ja mihin tarkoitukseen?
********vaihteisto-ohjelman uusin versio.



Mitä vaikutuksia uudella ohjelmalla on? Mihin?


Suunnanvaihto toimii nyt pehmeästi. Aiemmin täytyi säätöpotikka olla klo 23:ssa nyt voi olla kl 18:ssa.
Ja vaihteisto ei ole tiltannut päivityksen jälkeen. Aiemmin aattoi tiltata esim. jos lähti risteyksestä
liian isolla vaihteella liikkeelle, esim. 4:lla

Koska tuo päivitys on tullut markkinoille? Justiin vai kauankin aikaa sitten?
Mitä päivitys kustansi? Meidän omas ainaki suunnanvaihto toimii todella pehmeästi tuossa klo 18 kohdalla. Mutta samalla myös suht nopeasti. Itseasias se saa olla siinä aina. Ei oo tullu koskaa kokeiltua ääripäiden vaihtamispehmeyttä tai kovuutta.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:13:55


Päivitys? Ai onko siihen olemas päivitys ja mihin tarkoitukseen?
********vaihteisto-ohjelman uusin versio.



Mitä vaikutuksia uudella ohjelmalla on? Mihin?


Suunnanvaihto toimii nyt pehmeästi. Aiemmin täytyi säätöpotikka olla klo 23:ssa nyt voi olla kl 18:ssa.
Ja vaihteisto ei ole tiltannut päivityksen jälkeen. Aiemmin aattoi tiltata esim. jos lähti risteyksestä
liian isolla vaihteella liikkeelle, esim. 4:lla

Koska tuo päivitys on tullut markkinoille? Justiin vai kauankin aikaa sitten?
Mitä päivitys kustansi? Meidän omas ainaki suunnanvaihto toimii todella pehmeästi tuossa klo 18 kohdalla. Mutta samalla myös suht nopeasti. Itseasias se saa olla siinä aina. Ei oo tullu koskaa kokeiltua ääripäiden vaihtamispehmeyttä tai kovuutta.
Kai tuo takuuseen pitäs mennä? On siinä ääripäis eroa. Toisaalta taas pehmeämpi kytkeytyminen aina kuluttaa levyjä enämpi.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Timppa - 21.11.07 - klo:16:55
Koska tuo päivitys on tullut markkinoille? Justiin vai kauankin aikaa sitten?

*******Tais olla pari kuukautta sitten.


Mitä päivitys kustansi?

*******Olikos se jotain 70 eur.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Maalaispoika - 21.11.07 - klo:18:41
Vaihtamalla JD AutoPowder:iin, ei pääse vaihtamisesta eroon vieläkään..  ;D  ;)

Kyllä te ootte aika velikultia, varmaan unissaankin te hoette: jontikassa on automaatti, jontikassa on automaatti... ;D
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Opelixi - 21.11.07 - klo:18:45
Vaihtamalla JD AutoPowder:iin, ei pääse vaihtamisesta eroon vieläkään..  ;D  ;)

Kyllä te ootte aika velikultia, varmaan unissaankin te hoette: jontikassa on automaatti, jontikassa on automaatti... ;D

Jos mun uniini sattuu joku jontikalla ajamaan niin kutsun sitä ennemmin painajaiseksi.  ;D
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Ileh - 21.11.07 - klo:19:31
Jos uutta haaveelet niin laita kotimaanen. Paras jälleenmyyntiarvo, pisin takuu ja varaosat lähellä. Jotkut jopa hyväksi kehuvat. Perkinsit sais viedä sulattamolle  ::)
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Maalaispoika - 21.11.07 - klo:20:38
Jos mun uniini sattuu joku jontikalla ajamaan niin kutsun sitä ennemmin painajaiseksi.  ;D

Fergu-unet meneekin jo sitten K18 osastoon... ;D
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:20:52
Koska tuo päivitys on tullut markkinoille? Justiin vai kauankin aikaa sitten?

*******Tais olla pari kuukautta sitten.


Mitä päivitys kustansi?

*******Olikos se jotain 70 eur.

Niin eikös sen pitäis mennä takuuseen?
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:21:01
Vaihtamalla JD AutoPowder:iin, ei pääse vaihtamisesta eroon vieläkään..  ;D  ;)

Kyllä te ootte aika velikultia, varmaan unissaankin te hoette: jontikassa on automaatti, jontikassa on automaatti... ;D

Niin.... Jontikassahan ON automaatti...  8)
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Reginan vanki - 21.11.07 - klo:21:13
Jos uutta haaveelet niin laita kotimaanen. Paras jälleenmyyntiarvo, pisin takuu ja varaosat lähellä. Jotkut jopa hyväksi kehuvat. Perkinsit sais viedä sulattamolle  ::)
Niin onhan Valdemölde konsernin kone, mutta vasta numero kolmonen Ylivoiman jälkeen. Kyllä siinä pitää ollakin pisin takuu ja varaosat lähellä perinteiden mukaan. ;D
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Maalaispoika - 21.11.07 - klo:21:25
Niin.... Jontikassahan ON automaatti...  8)

Mutta ei se haittaa, kun se on niin hyvä! Kokeilisit joskus... 8)
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: KJL - 21.11.07 - klo:21:40
Niin.... Jontikassahan ON automaatti...  8)

Mutta ei se haittaa, kun se on niin hyvä! Kokeilisit joskus... 8)

Nii mä meinaanki ja kerron sitte puolueettoman mielipiteeni. Huomasikko, ku on vihree teksti oikeen keltavanteilla ...
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Opelixi - 21.11.07 - klo:22:39
Jos mun uniini sattuu joku jontikalla ajamaan niin kutsun sitä ennemmin painajaiseksi.  ;D

Fergu-unet meneekin jo sitten K18 osastoon... ;D

Mistä niin päättelet että 18?  ;D Eipä taideta Jontikan mainoksia kuvata Playboyn kuvaajan voimin?  ;)
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Cynic - 22.11.07 - klo:14:50
Mitenköhän tuo olisi metsäkärryn vetäjänä? Sopiiko hydrauliikka hyvin siihen käyttöön? Entä maavara/muita särkyviä osia?

Toisella silmällä olen hieman kiinnostuneesti katsonut 5400 sarjaa jos pitäisi vaihtaa, olisi hyväksyttävässä hintaluokassa. Valtra N kun on hieman liian kallis kun pitäisi olla Advance.
Otsikko: Vs: Massikka 5460:Sta
Kirjoitti: Hempo23 - 22.11.07 - klo:18:18
Meillä oli massikan 5465 dyna-4 koeajossa metsäohjaamolla. Kone oli hyvä ajaa, vaihteisto aivan mahtava( vertailukohtana on siis nykyinen 900 valtra ;D). kone kun oli tehdasasetuksissa, niin kääntöympyrä oli aivan järkyttävä. Sitä varmaankin saa pienennettyä... Mutta se ohjaamo (puhun nyt siis massikan metsäohjaamosta) oli aivan järkyttävän meluisa. Ilman kuulosuojaimia ei mitään asiaa ollut. Muutenkin oli ohjaamo isonnettu niin, että meni hydrauliventtiilien säätöknoppien päälle. Tästä seurasi se, että en saanut hydrauliventtiilejä säädettyä kaksitoimisiksi(vai oliko yksitoimisiksi ::)) Muutenkin ohjaamo oli viimeistelemättömän näköinen ja muovinen.