Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Carlosi - 27.01.14 - klo:12:11
-
Kyseessä 03vm 6620. Tunteja reilu 6000. Ei käynnisty ei sitten millään. Tavaraa tulee siirtopumpulta syöttöpumpun kupeeseen. eli siihen asti toimii. Huoltomies meinas että pumppu vaihtoon, jonkinasteinen tyyppivika kaikissa koneissa jossa boschi pumppu. Onko näin vai olisko vielä jotain muuta tehtävissä ennen ku ruvetaan laittamaan dollareita riviin huoltomiestä odotellessa?
-
Voisko se olla viallinen magneettiventtiili jonka pitäisi avautua kun laitetaan virta päälle ja kone käynnistetään . ? :-\
-
pystyyks sitä jotenki testaamaan?
-
pystyyks sitä jotenki testaamaan?
Kyllä ne dieiselhuolloissa pytyy lukemaan tuon VP44:n vikakoodit. Ainakin joissakin. Pumppu kainaloon ja pajalle. Ja sitten jos tuo startti ei pyöritä moottoria tarpeeksi nopeasti aivot tuumaa, jotta ei kannata, eikä syötä evästä moottorille. Ja voihan siinä olla kierroslukuanturikin hajalla. Kone tietokoneeseen kiinni ja katsotaan.
Olikos siinä jokin hätämoodi vielä komentaa konetta käyntiin?
-
koneessa on uusi akku eli startti pyörittää kyllä hyvin.
-
Onkos tuossa lokasuojan päällä sellainen sähköpotikka, jolla voi rajoittaa maksimikierroksia? Tuo potikka saattaa olla rikki.
-
Onkohan samantyyppinen pumppu kuin 6420? Siis jos tuo on CR -kone. Omassa piti tehdä huolto jo 2000 tunnin kohdalla, jotenkin sieltä karkas paineet ja aiheutti sitä ettei käynnistyksen jälkeen pysynyt käynnissä ja välillä ei käynnistynyt lainkaan. Vedossa ei tiennyt asiasta yhtään mitään.
-
onko siinä minkälainen siirto pumppu onko se kiierrettävä malli niin sen pitää olla tosi kireästi väännettynä muuten menee ilmaa sieltä kiertoon.
-
6520 vajaan kolmentonni kohdalla piti uusia kaikki polttoaine letkut. Ne oli semmoista Deereemäisen huippulaatuista . Samanlaista kuin aikoinaan moipoissa käytettiin. Päästävät ilman läpi ja polttoaineen seassa aina pienimäärä ilmaa. Syöttöpumpulle tulee ainetta ,mutta paineet alhaalla ilman takia.
Paska nakki tuo letkujen vaihto ,kun joku natsi insinööri keksinyt laitttaa mootorin ympärille jonku helvetin peltiruongon. Kyllä on hienoa omistaa laadukas Deere.
-
Toellaan, vaiha kaikki polttoaineletkut ensin ja lue vikakoodit.
-
6520 vajaan kolmentonni kohdalla piti uusia kaikki polttoaine letkut. Ne oli semmoista Deereemäisen huippulaatuista . Samanlaista kuin aikoinaan moipoissa käytettiin. Päästävät ilman läpi ja polttoaineen seassa aina pienimäärä ilmaa. Syöttöpumpulle tulee ainetta ,mutta paineet alhaalla ilman takia.
Paska nakki tuo letkujen vaihto ,kun joku natsi insinööri keksinyt laitttaa mootorin ympärille jonku helvetin peltiruongon. Kyllä on hienoa omistaa laadukas Deere.
Voin kertoa, että on olemassa paljon ikävämpiäkin hommia kuin Deeren polttoaineletkujen vaihto, tietysti jos ei ole tottunut vastaavaan pientä näpertelyä vaativaan työhön, se saattaa tuntua ikävältä ;D
-
Boshin laatu heittelee,Valtroissa samanlaisesta pumpusta löyty sisältä metallijauhetta joka tietenkin teki tepposia.
Saksalainen laatu on heikko nykypäivänä ,niinpä Valtroissakin yleensä ongelma löytyy Saksalaisista osista. :o
-
Anna koneen olla virrat päällä 5min ja samalla kuuntele että sähköpumppu pörrää.Löysää suutinputki ja starttaa käyntiin.
-
Boshin laatu heittelee,Valtroissa samanlaisesta pumpusta löyty sisältä metallijauhetta joka tietenkin teki tepposia.
Saksalainen laatu on heikko nykypäivänä ,niinpä Valtroissakin yleensä ongelma löytyy Saksalaisista osista. :o
Niimpä... Kuinkahan montaa suomalaista syöttöpumppua merkkiä sulle tulee just nyt mieleen??
-
Boshin laatu heittelee,Valtroissa samanlaisesta pumpusta löyty sisältä metallijauhetta joka tietenkin teki tepposia.
Saksalainen laatu on heikko nykypäivänä ,niinpä Valtroissakin yleensä ongelma löytyy Saksalaisista osista. :o
Niimpä... Kuinkahan montaa suomalaista syöttöpumppua merkkiä sulle tulee just nyt mieleen??
Zetor ei millään pahalla ,mutta ymmärrys hei ! ;D
-
Boshin laatu heittelee,Valtroissa samanlaisesta pumpusta löyty sisältä metallijauhetta joka tietenkin teki tepposia.
Saksalainen laatu on heikko nykypäivänä ,niinpä Valtroissakin yleensä ongelma löytyy Saksalaisista osista. :o
Niimpä... Kuinkahan montaa suomalaista syöttöpumppua merkkiä sulle tulee just nyt mieleen??
Zetor ei millään pahalla ,mutta ymmärrys hei ! ;D
Niin eikö tuu mieleen??
-
Boshin laatu heittelee,Valtroissa samanlaisesta pumpusta löyty sisältä metallijauhetta joka tietenkin teki tepposia.
Saksalainen laatu on heikko nykypäivänä ,niinpä Valtroissakin yleensä ongelma löytyy Saksalaisista osista. :o
Niimpä... Kuinkahan montaa suomalaista syöttöpumppua merkkiä sulle tulee just nyt mieleen??
Zetor ei millään pahalla ,mutta ymmärrys hei ! ;D
Niin eikö tuu mieleen??
Kyllä niitä pumppuja muutkin osaa tehdä kuin bossi.Ennen oli 502 :a tsekkiläinen pumppu ja paljon paremmin lähti sillä käyntiin kuin bossilaisella tai minimecillä.Tosin sieltä ei sen jälkeen muuta hyvää olekaan tullut ;D
-
Boshin laatu heittelee,Valtroissa samanlaisesta pumpusta löyty sisältä metallijauhetta joka tietenkin teki tepposia.
Saksalainen laatu on heikko nykypäivänä ,niinpä Valtroissakin yleensä ongelma löytyy Saksalaisista osista. :o
Niimpä... Kuinkahan montaa suomalaista syöttöpumppua merkkiä sulle tulee just nyt mieleen??
Zetor ei millään pahalla ,mutta ymmärrys hei ! ;D
Niin eikö tuu mieleen??
Kyllä niitä pumppuja muutkin osaa tehdä kuin bossi.Ennen oli 502 :a tsekkiläinen pumppu ja paljon paremmin lähti sillä käyntiin kuin bossilaisella tai minimecillä.Tosin sieltä ei sen jälkeen muuta hyvää olekaan tullut ;D
Eikös tuoltapäinTM ole peräisin esim. wärtsilänmade in finland moottoreiden kampiraudat, haapaniemen voimalan turbiinit...yms ja valitettavasti muutamaan jontikkaan turbo?
-
Kyllä niitä pumppuja muutkin osaa tehdä kuin bossi.Ennen oli 502 :a tsekkiläinen pumppu ja paljon paremmin lähti sillä käyntiin kuin bossilaisella tai minimecillä.
Ihmekös tuo, jos PALin pumpulla paremmin lähtee kuin minimec'illä, PAL on enemmän tai vähemmän Bosch'in kopio. En muuten ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt 502:ssa Bosch ruiskutuspumppua.
-
Niin vaan taas lähti juttu rasasta ja pääty palleihin ;D
-
En muuten ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt 502:ssa Bosch ruiskutuspumppua.
Motorpal-pumpun kanssa samaan jakopään koteloon sopii kiinni 361/1-mallin Bosch, muuten ei kyllä Boschia 502:sta tosiaan löydy.
-
Alkuperäisaihetta sivuten, omalla kohdalla oli JD 6410, -01 mallinen, juuri samoilla oireilla. Ei käynnistynyt, vaikka löpöä ruikki kivasti. Siinä oli syöttöpumppu kokenut exoduksen. :'(
-
Syöttöpumppua tähänkin torstaina laitetaan..
-
Hakisin vikaa järjestyksessä;1. Poltto-aineen letkuissa imupuolella vuoto
2. Laiska siirtopumppu tai peräti mykkä
3.Kierroslukuanturi paskana (jotain 240 euroa)
4. Pumpun nestepää väljä. Vaihdettuna jotain 1400 euroa.
Tätä viimeistähän ne sepät on ensimmäisenä tyrkyttämässä viaksi, että saavat myydä nestepään sellaisella 500 euron katteella tietämättömälle isännälle. Kallista on postin kulku briteistä tänne pimeään pohjolaan.... >:(