Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mikko9b - 04.12.13 - klo:21:51

Otsikko: 141 valluista...
Kirjoitti: mikko9b - 04.12.13 - klo:21:51
ongelma: nykyinen 6850 meinaa käydä pikkuseks tossa paalirallissa + lisäksi mahd. paskan talvisiirtelyssä yms. Tunteja tulee sellaiset 800 - 1000 vuoteen ek hommia se puolet... Uuvella 143 kulut olis toki tiedos, mut pääomakulu tuntus tässä vaiheessa lipiävän lapasesta. Välirahalla sais kokolailla 07-08 vuosmallin ännän ja vanahan arvo jäis remonttirahaa...  Mitteehän tekis vai tekiskö mittään. Yhtenä vaihtoehtona olis toki sen että hommais 6 pyttysen peltikuorisen ht:n kolmanneks mut kallista on sekin. eikä nuita saa alle 10 000 h ajettuja oikein löydä mistään...

Niin ett mites noi ännät nyt sitten kestää luokasta 5000-10000 h välissä, Onks advancessa muuta sellaista kuin noi lohkot vai onko ne noihin tunteihin mennessä jo ollu pakko laittaa kuosiin... A-versio näyttäs vaihtokonelistoilla suositumpi ja hinnaltaan evukkaampi kuin perus ht3, syystä että ???

Kustannuspuoli kiinnostaa enemmän kuin ominaisuudet, nykyisessäkin on ne riittännä. Tehojen puute ja tuntien runsaus lähinnä siis onkelma... Kertokee siis OMISTA toteutuneista luvuista ja kokemuksista, niinstä saattas olla se suurin hyöty...

Toki muitakin merkkejä saa ehdotella kera linkkien hintaluokassa 60 ke ja 50 loota ois melkeen oltava...
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: jusu - 04.12.13 - klo:21:57
ominaisuuksistakin voi tulla kustannuspuoli.. joset atvansehytrauliikkaa tarvi, älä osta..
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: retku - 04.12.13 - klo:22:09
osta vaikka 620 deutsi ennemmin. saa suomesta käytettynä edullisesti ja on hyvä ek kone.
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: mah - 04.12.13 - klo:22:32
Jos valtran haluaa ja koko ei ole ongelma, saa käytetyn ännän hinnalla samoissa ikäluokissa ja tunneissa olevia T-valmettejakin...
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Lubu - 04.12.13 - klo:22:42
Englannista saa tuotua jopa alle ton hintaluokan esim. N.1000h ajettuja 6-nyykkareita hyvillä varusteilla.
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Calahan - 05.12.13 - klo:01:19
Mitens siit jos pikkasen kutittelis sit 6850.....Vai painoko loppuu?
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: mikko9b - 05.12.13 - klo:06:45
Mitens siit jos pikkasen kutittelis sit 6850.....Vai painoko loppuu?

on kait jo pikkasen jotakin entiset tehneet (elementit vaihdettu tms.) savumerkkiä on pukkaa aina kun hipasetkin kaasua. Lämpöjähän tuo jo nyt nostelee jos huolimattomasti kurvailee... Joku toki sano että pitäs suuttimet vaihtaa isompaan niin toi ongelma katois tiiä häntä... millä reseptillä ton sais jaksamaan edes sen 140 hp edestä???
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: kolapoika - 05.12.13 - klo:07:19
stanan 4-pyttyisen pumppuun pienimmät elementit,alipainekalvo lukkoon niin tapista 135heppaa joten moottorissa 145-150 pitää vaihtaa possin pumppu ja turbo eli 805 turbo silloin voimaa siellä 2000 rpm tai jopa ylempänä.pikku kutonen jos voimaa tarvii.kokeiltu 6650 hi kanssa.jos tilalla vielä voimaa tarvitaan tapista, niin silloin ruokittu nelonen jossa mekaaninen stana niin voimaa ei ole tarpeeksi oikealla kierrosalueella ja savu on komee.itselläni ei ole ollut konetta missä sähköiset pumput ehkä ne toimii paremmin etenkin commonrail vehkeet.
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Jerry - 05.12.13 - klo:07:40
Lämpöjähän tuo jo nyt nostelee jos huolimattomasti kurvailee... Joku toki sano että pitäs suuttimet vaihtaa isompaan niin toi ongelma katois tiiä häntä... millä reseptillä ton sais jaksamaan edes sen 140 hp edestä???

Tuo lämpeneminen johtuu siitä, että polttoainetta ei ehditä ruiskuttaa riittävästi tarpeeksi äkkiä. Osa polttoaineesta ruiskutetaan liian myöhään, kun suuttimista ei vain enempää sovi, ja se lämmittää konetta ja lykkää mustaa savua. Isommilla suuttimilla tuo ruiskutus saadaan lyhyemmäksi ja oikeaan aikaan, kunhan pumpussa vain piisaa vara.
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: muumipeikko - 05.12.13 - klo:09:00
Aika monta 141;stä laatikostaan porsinnu. Tullee reikä kylykeen ;D ja maksaa 25 tonnia töineen.
Pikavaihteen akseli pääsee päittäin irti.. Köyhälle on kaikki kallista :'( :'(
Ai..V..tu mutta sehän on valtu, eihän siinä mitään vikaa voi olla..Hyshys..öljyjä vain hallilla vaihettiin.. 
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Calahan - 05.12.13 - klo:09:15
Mitens siit jos pikkasen kutittelis sit 6850.....Vai painoko loppuu?

on kait jo pikkasen jotakin entiset tehneet (elementit vaihdettu tms.) savumerkkiä on pukkaa aina kun hipasetkin kaasua. Lämpöjähän tuo jo nyt nostelee jos huolimattomasti kurvailee... Joku toki sano että pitäs suuttimet vaihtaa isompaan niin toi ongelma katois tiiä häntä... millä reseptillä ton sais jaksamaan edes sen 140 hp edestä???

Tuos 6800 vetää melkee saman kun lastutettu t130 ja lämmöt ok nii kannattaa kattoo säädöt kohallee kun kyl se sen 150 kestää helposti
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: miller - 05.12.13 - klo:10:02
141:nen 210 tapista-- 950neumannia vääntöä. :P.. vetää monen  sexmachinen omistajan naaman vituralleeen  ;D
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Calahan - 05.12.13 - klo:13:39
141:nen 210 tapista-- 950neumannia vääntöä. :P.. vetää monen  sexmachinen omistajan naaman vituralleeen  ;D

Kait se on se pimpero mikä sen tekee :D
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Peurajussi - 05.12.13 - klo:14:13
Aika monta 141;stä laatikostaan porsinnu. Tullee reikä kylykeen ;D ja maksaa 25 tonnia töineen.
Pikavaihteen akseli pääsee päittäin irti.. Köyhälle on kaikki kallista :'( :'(
Ai..V..tu mutta sehän on valtu, eihän siinä mitään vikaa voi olla..Hyshys..öljyjä vain hallilla vaihettiin..

Onko sama loota 121? Tuollaisessa oli samanlainen "huolto" pitänyt tehdä.  ;D
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Lubu - 05.12.13 - klo:14:37
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-140-199-hv/valtra-n163-versu-tractor/adhfic8o.html
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: maidontuottaja - 05.12.13 - klo:16:58
Tuo 141 kalskahtaa liikaa vapaan sanan jutuilta. Kaksosaset sivupeilit ja kymppitonnin kohdalla juodaan kahvit täytekakun kera ja taas homma jatkuu toiset kympin. On niin mahtava tieajossa ja talvella, että kun on 8350 ja 7530 vierekkäin parkissa ei oo vaikee päättää kummalla lähetään paalinhakureissulle    :P
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: mah - 05.12.13 - klo:18:56
Aika monta 141;stä laatikostaan porsinnu. Tullee reikä kylykeen ;D ja maksaa 25 tonnia töineen.
Pikavaihteen akseli pääsee päittäin irti.. Köyhälle on kaikki kallista :'( :'(
Ai..V..tu mutta sehän on valtu, eihän siinä mitään vikaa voi olla..Hyshys..öljyjä vain hallilla vaihettiin..

Onko sama loota 121? Tuollaisessa oli samanlainen "huolto" pitänyt tehdä.  ;D
Tosin tuossa on ollut joko välinpitämätön tai kuuro käyttäjä. Ennen kuin loota porsii ihan noin totaalisesti, pitää se hyvän tovin sellaista kivaa "porinaa" vedättäessä. Pikavaihteen akselilta häviävät jonkin sortin värinän vaimennusjouset kytkyttimen päästä ensin, eli sellainen porina ja korina lootassa alkaa, sitten hakkautuu pikavaihteen malja pikkuhiljaa säpäleiksi ja exodus on valmis.... :-X
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: Peurajussi - 05.12.13 - klo:19:11

Joo.. ei tarvis tämä kuski muuta kuin metrisen koivuhalon työvälineeksi.  :o
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: koivumaki - 05.12.13 - klo:20:27
Aika monta 141;stä laatikostaan porsinnu. Tullee reikä kylykeen ;D ja maksaa 25 tonnia töineen.
Pikavaihteen akseli pääsee päittäin irti.. Köyhälle on kaikki kallista :'( :'(
Ai..V..tu mutta sehän on valtu, eihän siinä mitään vikaa voi olla..Hyshys..öljyjä vain hallilla vaihettiin..

Onko sama loota 121? Tuollaisessa oli samanlainen "huolto" pitänyt tehdä.  ;D
Tosin tuossa on ollut joko välinpitämätön tai kuuro käyttäjä. Ennen kuin loota porsii ihan noin totaalisesti, pitää se hyvän tovin sellaista kivaa "porinaa" vedättäessä. Pikavaihteen akselilta häviävät jonkin sortin värinän vaimennusjouset kytkyttimen päästä ensin, eli sellainen porina ja korina lootassa alkaa, sitten hakkautuu pikavaihteen malja pikkuhiljaa säpäleiksi ja exodus on valmis.... :-X

--onko kyse 141 HT:stä vai Versusta?Eikös 141HTn vaihteisto ole sama kuin esin T160n?
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: kylmis - 05.12.13 - klo:20:43
Olen antanut ymmärtää itselleni, että tuo olisi alkupään N-sarjan ongelmia. Yhdestä käytetystä -06 vuoden 121:stä käytiin keskustelua ja siinä oli tuon tyyppistä häikkää.
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: mah - 05.12.13 - klo:22:20
Olen antanut ymmärtää itselleni, että tuo olisi alkupään N-sarjan ongelmia. Yhdestä käytetystä -06 vuoden 121:stä käytiin keskustelua ja siinä oli tuon tyyppistä häikkää.
Omakohtainen kokemus 141 ännästä. Ei ehtinyt räjähtää, sen takia elvistelen.... :-X
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: mikko9b - 06.12.13 - klo:06:38
Mitens siit jos pikkasen kutittelis sit 6850.....Vai painoko loppuu?

on kait jo pikkasen jotakin entiset tehneet (elementit vaihdettu tms.) savumerkkiä on pukkaa aina kun hipasetkin kaasua. Lämpöjähän tuo jo nyt nostelee jos huolimattomasti kurvailee... Joku toki sano että pitäs suuttimet vaihtaa isompaan niin toi ongelma katois tiiä häntä... millä reseptillä ton sais jaksamaan edes sen 140 hp edestä???

Tuos 6800 vetää melkee saman kun lastutettu t130 ja lämmöt ok nii kannattaa kattoo säädöt kohallee kun kyl se sen 150 kestää helposti

Mitä ny eilen selvittelin niin pari tonttuu jos laittaa niin kävis pumppu päivityksessä ja sais verskit suuttimet. Lämpöongelma näyttäs ny itteasiassa ainakin vähentyneen kun ylävesiletkun vaihdoin, entinen oli nääs menettänyt ryhtinsä, toisinsanoin oli painunut lysmälle... Ei tuo äkkiseltään mahdottomalta kuulosta versus ett päivittää esim. ännään ja saa siinä samalla jonkun pommin hommattua... Nykyinen on kuiteskin pyörinyt tällä mäellä jo yli 3000 h ja ollaan vasta toinen haltija... eli olis jo yllärinsä näyttänyt... tekkee tuolla säästyneellä välirahalla vaikka muutaman sataneliötä kylmäpihattoo, taitas sekin olla kannattavampaa kuin rakkorin vaihto  :-\ :P ;D
Otsikko: Vs: 141 valluista...
Kirjoitti: erik - 06.12.13 - klo:08:18
Miksei niihin voimahommiin vaikka joku 8150, 8350, 8550 tai vastaava. Pomminvarmaa tekniikkaa ja noita löytyy rapakonkin takaa todella huokeesti.

Kunno pellikuorisen mä mieluummin ottaisin kun mikkään ännän. Oli mulla sellanen kerran koeajossa mut ei mun hermot kestä sellasella mehulingolla ajamista.
Kuormainkoneena se oli näppärä mut vetohommissa aivan onneton.