Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: oldtimer - 03.11.13 - klo:14:02
-
Muistaisko tai tietäiskö joku nimen/valmistajan sellaiselle traktorin ja nivelakselin väliin asennettavalle ylikuormituskytkimelle? Jonkun pienehkön konepajan tuote muistaakseni. Sellainen sininen "limppu" .
-
Peuralan konepaja?
Vai eikö sittenkään,ainakaan nettisivuilta en nyt sitten pikakatsannolla löytänyt tuommoista.
-
http://jp-switch.fi/ (http://jp-switch.fi/)
-
No onhan tj.sentään Jari Peurala siitä Peurala jäi mieleen...
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
ei kai sua ole lyöty aksilalla päähän? ;D
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
ei kai sua ole lyöty aksilalla päähän? ;D
:'(
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
ei kai sua ole lyöty aksilalla päähän? ;D
:'(
Aksilat ja paalut. Maatalousäidinkielen surma ;D
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
ei kai sua ole lyöty aksilalla päähän? ;D
:'(
Aksilat ja paalut. Maatalousäidinkielen surma ;D
Etuset samaa sarjaa.
-
Pohojalaisilla löis etuset tyhjää jos siinä lukis notta akseli ;D
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
ei kai sua ole lyöty aksilalla päähän? ;D
:'(
Aksilat ja paalut. Maatalousäidinkielen surma ;D
Aksila Gallen-Kallela :'(
Aksila ja Elina :'(
Pitääkö perustella enemmän
-
"Nivelaksilaa ei tarvitse irrottaa kytkintä säädettäessä"
Mää en voisi ostaa tuota, ärsyttää niin vahvasti tuo akselin kutsuminen aksilaksi. Pää meinaa haljeta kivusta.
ei kai sua ole lyöty aksilalla päähän? ;D
:'(
Aksilat ja paalut. Maatalousäidinkielen surma ;D
Aksila Gallen-Kallela :'(
Aksila ja Elina :'(
Pitääkö perustella enemmän
Sähköpaalut ja paaluperustus :o
-
Kuis helvetissä tää meni taas yhden perstilallisen ansiosta aivan pois asiasta koko viesti ketju.
No johan se asia tuli selväksi, nyt pidetään juttua yllä jotta tulee enemmän lukijoita. Ja tuo aksila-mies saa limppuja kaupaksi :o
-
Varsin asiallisia olivat hänen tarkoitus peränsä!
-
Arvokkaalta vaikuttaa ainakin vähäisemmässä käytössä. Mutta teollissuuden jatkuvassa kolmivuorokäytössä haukkuu itsensä minuuteissa jos mainostetut ominaisuudet pitävät paikkansa.
-
Arvokkaalta vaikuttaa ainakin vähäisemmässä käytössä. Mutta teollissuuden jatkuvassa kolmivuorokäytössä haukkuu itsensä minuuteissa jos mainostetut ominaisuudet pitävät paikkansa.
Olisko tuo nyt niin kallis jos sille on oikeasti käyttöä. Talvet lumilingon edes ja kesät vaikka jyrsimen kans. Helppo säätää momentti kullekkin koneelle sopivaksi ja saa ostaa suorat (lue halvat) AKSILAT kaikkiin koneisiin!
-
Kiinnostava laite. Hieman epäilyttää tuo kiinnitys akselintumppiin ja nivelakseli perään. Tahtoo yli tonnin kierrokslla normi akselikin ravistaa, saati sitten moinen mukkelo kun booreissa vähänkin väljää. Toinen haitta jyrsinkäytössä että tarvii pakituksen kiinniottoon. Entäs jos ei ole ajovoimanottoa? Hypätäänkö aina kangen kanssa akselia pyörittelemään?
Muistaako joku, että kuka tekee suojakytkintä jarrulevyllä. Hydraulinen jarrun kiristys. Tarviis saada 1 3/4 tumppi juuri ja juuri kestämään.
-
Kun tuon laittaa, niin täytyykö kaikkia aksiloita :P lyhentää
-
Kiinnostava laite. Hieman epäilyttää tuo kiinnitys akselintumppiin ja nivelakseli perään. Tahtoo yli tonnin kierrokslla normi akselikin ravistaa, saati sitten moinen mukkelo kun booreissa vähänkin väljää. Toinen haitta jyrsinkäytössä että tarvii pakituksen kiinniottoon. Entäs jos ei ole ajovoimanottoa? Hypätäänkö aina kangen kanssa akselia pyörittelemään?
Muistaako joku, että kuka tekee suojakytkintä jarrulevyllä. Hydraulinen jarrun kiristys. Tarviis saada 1 3/4 tumppi juuri ja juuri kestämään.
tätä vissiin tarkotat? http://www.suokone.com/galleria/05-mericare/01-poc-clutch.html
-
Oliko tämä se, joka ensin luistaa, ja sitten jos ei lopeta luistattamista niin muutaman sekunnin päästä lämpenee ja alkaa ottaa pehmeästi kiinni entistä tiukemmin? Muistan jokus Meriläisen edustajan sanoneen mulle että siinä on muutama sekunti aikaa hellittää tai sitten isompikin mörkö sammua nyykähtää siihen.... jos se työkone on siis oikeasti jumissa.
-
Kiinnostava laite. Hieman epäilyttää tuo kiinnitys akselintumppiin ja nivelakseli perään. Tahtoo yli tonnin kierrokslla normi akselikin ravistaa, saati sitten moinen mukkelo kun booreissa vähänkin väljää. Toinen haitta jyrsinkäytössä että tarvii pakituksen kiinniottoon. Entäs jos ei ole ajovoimanottoa? Hypätäänkö aina kangen kanssa akselia pyörittelemään?
Muistaako joku, että kuka tekee suojakytkintä jarrulevyllä. Hydraulinen jarrun kiristys. Tarviis saada 1 3/4 tumppi juuri ja juuri kestämään.
tätä vissiin tarkotat? http://www.suokone.com/galleria/05-mericare/01-poc-clutch.html
Kyllä kiitos, en muistanutkaan että Suokone on tuon tehnyt. Pitääpä kysyä hintaa ja toimintaa molemmilta. Mitään kytkintä yleensä tarvita vaan parisataa heppaa sammuu tarvittaessa. Mutta kun tuli teräviä iskuja niin paljon, vaikka ei paljon kierrokset laskenut, niin koneen isommat tumpit pääsi murenemaan. Vaihdot työnä niin isoja, että kytkin hankkii hintansa.
Jos vaan pysyy nuo akselivärinät kurissa. Näyttäisi Suokoneen kytkin olevan hieman lyhyempi.
Suokoneen toimintaperiaate näkyy kuvissa, mutta onkohan jp:n sisällä ulosottopakka öljyssä vai mitä?
-
Kiinnostava laite. Hieman epäilyttää tuo kiinnitys akselintumppiin ja nivelakseli perään. Tahtoo yli tonnin kierrokslla normi akselikin ravistaa, saati sitten moinen mukkelo kun booreissa vähänkin väljää. Toinen haitta jyrsinkäytössä että tarvii pakituksen kiinniottoon. Entäs jos ei ole ajovoimanottoa? Hypätäänkö aina kangen kanssa akselia pyörittelemään?
Muistaako joku, että kuka tekee suojakytkintä jarrulevyllä. Hydraulinen jarrun kiristys. Tarviis saada 1 3/4 tumppi juuri ja juuri kestämään.
tätä vissiin tarkotat? http://www.suokone.com/galleria/05-mericare/01-poc-clutch.html
Kyllä kiitos, en muistanutkaan että Suokone on tuon tehnyt. Pitääpä kysyä hintaa ja toimintaa molemmilta. Mitään kytkintä yleensä tarvita vaan parisataa heppaa sammuu tarvittaessa. Mutta kun tuli teräviä iskuja niin paljon, vaikka ei paljon kierrokset laskenut, niin koneen isommat tumpit pääsi murenemaan. Vaihdot työnä niin isoja, että kytkin hankkii hintansa.
Jos vaan pysyy nuo akselivärinät kurissa. Näyttäisi Suokoneen kytkin olevan hieman lyhyempi.
Suokoneen toimintaperiaate näkyy kuvissa, mutta onkohan jp:n sisällä ulosottopakka öljyssä vai mitä?
JP on ilmeisesti jonkinlainen nokkakytkin, kun pitää pysäyttää ja pyöräyttää akselia aavistus taakse
-
Oliko tämä se, joka ensin luistaa, ja sitten jos ei lopeta luistattamista niin muutaman sekunnin päästä lämpenee ja alkaa ottaa pehmeästi kiinni entistä tiukemmin? Muistan jokus Meriläisen edustajan sanoneen mulle että siinä on muutama sekunti aikaa hellittää tai sitten isompikin mörkö sammua nyykähtää siihen.... jos se työkone on siis oikeasti jumissa.
Jos hiukan liian usein luistattelee on komeat liekit pimeällä 8)
Tuos on huonopuoli se että kylmänä luistaa helposti,sopivan lämpöisenä pitää kuten on säädetty ja kuumana luistaa helposti.