Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: GeeTee - 18.11.07 - klo:13:50
-
Saakohan tarvikeosana, IKH:n luettelossa ei näytä olevan? Alkuperäinen on Veglian valmistama ja samaa mallia tietääkseni käytetään muissakin merkeissä.
Toinen juttu, lohkolämmitinkin pimeni eilen. Kaikenkattavasta varaosavalikoimasta (;D) sattuu kuitenkin löytymään vähänkäytetty letkulämppäri. Mitenköhän se letkutetaan tuohon AT4.236 myllyyn? Koneessa on Webaston asennusvalmius vanhoilta ajoilta, mutta se kai pukkaa kiertovesipumpulla lämmitetyn nesteen ensiksi kopin kennolle - taitaa letkulämmitin kärähtää jos tuota paikkaa kokeilisi?
-
Eikös siinä ole termostaatti? Ainakin omassa lopettaa lämmityksen jos neste ei lähde kiertämään ja lämpenee liikaa. Ilmalukko jos jää lämppäriin niin kärähtää heti ja varmasti.
-
Onhan siinä lämpörele toki. Mutta hyvät asennusvinkit silti tervetulleita.
-
kysyppä arkimarketista alkuperästä ,ei ollu pahanhintanen muutama vuosi sitten ,verku oli jo keskolla.
-
alavesiletkuun letkulämppäri,silti laittaisin vastuksen lohkoon sinne se kuuluu.luhtalalla konehallis käytettyjä kennoja lämppäriin.
-
Letkulämmitin laitetaan siten että neste kiertää lohkossa .Eli lämmittimeen sisään menevä letku yhdistetään sylinterilohkossa olevaan vedenpoisto proppuun ,löytyy yleensä kytkinkopanpuoleisesta päästä moottoria.Joutuu tekemään sovitteen.Ja lämmittimestä ulostuleva letku liitetään paikkaan jossa neste ei mene termostaatin kautta,eli moottorin yläosaan,joutuu myös tekemään sovitteen.Neste alkaa kiertämään lohkossa kun se lämpiää,eli lämmin neste nousee aina ylöspäin.Helpommalla kyllä pääsee kun laittaa uuden lohkovastuksen. ;D
-
just joo,ajattelin jos geetee tarkotti vastusta jonka saa letkun väliin. ???
-
Vanhmmissa traktoreissa tuo letkulämmittimen asennus simppeli homma mutta näissää uudemmissa kun on niin pirun pienet vesireiät että mahtaneeko saada kunnon kiertoa edes aikaiseksi.Esim 165 ferkuun sai nestekaasulla toimivia lämmittimiä ja todella tehokas peli.
-
Toinen juttu, lohkolämmitinkin pimeni eilen. Kaikenkattavasta varaosavalikoimasta (;D) sattuu kuitenkin löytymään vähänkäytetty letkulämppäri. Mitenköhän se letkutetaan tuohon AT4.236 myllyyn?
Ei se uusi lohkolämmitin niin paljoa maksa että kannattaisi letkulämppärin kanssa alkaa leikkimään jos traktoria on oikeasti tarkoitus talvella käyttää - letkulämmitin on hätävaratuote jos mitään muuta ei koneeseen saa.
-
Ei se uusi lohkolämmitin niin paljoa maksa että kannattaisi letkulämppärin kanssa alkaa leikkimään jos traktoria on oikeasti tarkoitus talvella käyttää - letkulämmitin on hätävaratuote jos mitään muuta ei koneeseen saa.
Puhutaanko me tässä samasta laitteesta ollenkaan? Letkulämmitinhän on sähkötoimisista kaikkein tehokkain, mielestäni järjen köyhyyttä maahantuojien toimesta asentaa lohkolämppäriä mihinkään henkilöautoa suurempaan.
Asiasta toiseen, uusi kenno 375 eur ja purkuosanakin 150. >:( Sataviisikymppiä ei tosin olisi paha, jos vaan tietäisi että sillä ajelee esim. viisi vuotta.
-
käyppä siellä arkimarketissa! rg3000k1 tuolla numerolla 84 erkkiä.
-
käyppä siellä arkimarketissa! rg3000k1 tuolla numerolla 84 erkkiä.
Oulun arkista on kysytty - eioota vastauksena - olisiko sinulla joku muu paikka tiedossa ???
-
Puhutaanko me tässä samasta laitteesta ollenkaan? Letkulämmitinhän on sähkötoimisista kaikkein tehokkain, mielestäni järjen köyhyyttä maahantuojien toimesta asentaa lohkolämppäriä mihinkään henkilöautoa suurempaan.
Asiasta toiseen, uusi kenno 375 eur ja purkuosanakin 150. >:( Sataviisikymppiä ei tosin olisi paha, jos vaan tietäisi että sillä ajelee esim. viisi vuotta.
Ei puhuta. Olen ainakin itse huomannut, että heti kun aletaan puhua letkulämmittimestä, niin puhutaan tasan kahdesta erilaisesta lämmittimestä. Toisille letkulämppäri on se alavesiletkuun tuleva vastus, jolla ei oikeastaan mitään tee. Meille muille se on erillinen lämmitin, joka yhdistetään letkuilla moottoriin. On muuten tuplasti tehokkaampi (yleensä 1500-2500w) kuin lohkolämmitin ja siten kaikkein paras. Saa nähdä milloin keksitään noille lämmitintyypeille omat nimet.
-
kajjjaanin koneelta katottiin 4 oli mutta eipä tullu katottua missä päin ne oli. alkuperänen(3kpl.a. noin 300 erkkiä) korvaava rg 3000k1 (kysy tuolla tilausnumerolla)
-
kajjjaanin koneelta katottiin 4 oli mutta eipä tullu katottua missä päin ne oli. alkuperänen(3kpl.a. noin 300 erkkiä) korvaava rg 3000k1 (kysy tuolla tilausnumerolla)
Kenno tilattu kolmen j:n Kajjjaanista, kun sielläpäin näyttää homma sämähtävän.
Pirusti kiitoksia dekstalle rahanarvoisesta vinkistä ja terveisiä Kainuuseen. 8)
-
Puhutaanko me tässä samasta laitteesta ollenkaan? Letkulämmitinhän on sähkötoimisista kaikkein tehokkain, mielestäni järjen köyhyyttä maahantuojien toimesta asentaa lohkolämppäriä mihinkään henkilöautoa suurempaan.
Asiasta toiseen, uusi kenno 375 eur ja purkuosanakin 150. >:( Sataviisikymppiä ei tosin olisi paha, jos vaan tietäisi että sillä ajelee esim. viisi vuotta.
Ei puhuta. Olen ainakin itse huomannut, että heti kun aletaan puhua letkulämmittimestä, niin puhutaan tasan kahdesta erilaisesta lämmittimestä. Toisille letkulämppäri on se alavesiletkuun tuleva vastus, jolla ei oikeastaan mitään tee. Meille muille se on erillinen lämmitin, joka yhdistetään letkuilla moottoriin. On muuten tuplasti tehokkaampi (yleensä 1500-2500w) kuin lohkolämmitin ja siten kaikkein paras. Saa nähdä milloin keksitään noille lämmitintyypeille omat nimet.
Pulloletkulämmitin...
Ainoa oikea, vesikierto vain reiluilla putkilla/läpivienneillä niin ei onkelmia.