Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: GeeTee - 18.11.07 - klo:13:50

Otsikko: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: GeeTee - 18.11.07 - klo:13:50
Saakohan tarvikeosana, IKH:n luettelossa ei näytä olevan? Alkuperäinen on Veglian valmistama ja samaa mallia tietääkseni käytetään muissakin merkeissä.

Toinen juttu, lohkolämmitinkin pimeni eilen. Kaikenkattavasta varaosavalikoimasta (;D) sattuu kuitenkin löytymään vähänkäytetty letkulämppäri. Mitenköhän se letkutetaan tuohon AT4.236 myllyyn? Koneessa on Webaston asennusvalmius vanhoilta ajoilta, mutta se kai pukkaa kiertovesipumpulla lämmitetyn nesteen ensiksi kopin kennolle - taitaa letkulämmitin kärähtää jos tuota paikkaa kokeilisi?
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: Tappi - 18.11.07 - klo:13:53

 Eikös siinä ole termostaatti? Ainakin omassa lopettaa lämmityksen jos neste ei lähde kiertämään ja lämpenee liikaa. Ilmalukko jos jää lämppäriin niin kärähtää heti ja varmasti.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: GeeTee - 18.11.07 - klo:13:58
Onhan siinä lämpörele toki. Mutta hyvät asennusvinkit silti tervetulleita.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: deksta - 18.11.07 - klo:14:50
kysyppä arkimarketista alkuperästä ,ei ollu pahanhintanen muutama vuosi sitten ,verku oli jo keskolla.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: mike - 18.11.07 - klo:15:01
alavesiletkuun letkulämppäri,silti laittaisin vastuksen lohkoon sinne se kuuluu.luhtalalla konehallis käytettyjä kennoja lämppäriin.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: Maitopoika - 18.11.07 - klo:19:15
Letkulämmitin laitetaan siten että neste kiertää lohkossa .Eli lämmittimeen sisään menevä letku yhdistetään sylinterilohkossa olevaan vedenpoisto proppuun ,löytyy yleensä kytkinkopanpuoleisesta päästä moottoria.Joutuu tekemään sovitteen.Ja lämmittimestä ulostuleva letku liitetään  paikkaan jossa neste ei mene termostaatin kautta,eli moottorin yläosaan,joutuu myös tekemään sovitteen.Neste alkaa kiertämään lohkossa kun se lämpiää,eli lämmin neste nousee aina ylöspäin.Helpommalla kyllä pääsee kun laittaa uuden lohkovastuksen. ;D
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: mike - 18.11.07 - klo:20:37
just joo,ajattelin jos geetee tarkotti vastusta jonka saa letkun väliin. ???
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: Maitopoika - 18.11.07 - klo:21:17
Vanhmmissa traktoreissa tuo letkulämmittimen asennus simppeli homma mutta näissää uudemmissa kun on niin pirun pienet vesireiät että mahtaneeko saada kunnon kiertoa edes aikaiseksi.Esim 165 ferkuun sai nestekaasulla  toimivia lämmittimiä ja todella tehokas peli.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 18.11.07 - klo:23:20
Toinen juttu, lohkolämmitinkin pimeni eilen. Kaikenkattavasta varaosavalikoimasta (;D) sattuu kuitenkin löytymään vähänkäytetty letkulämppäri. Mitenköhän se letkutetaan tuohon AT4.236 myllyyn?

Ei se uusi lohkolämmitin niin paljoa maksa että kannattaisi letkulämppärin kanssa alkaa leikkimään jos traktoria on oikeasti tarkoitus talvella käyttää - letkulämmitin on hätävaratuote jos mitään muuta ei koneeseen saa.

Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: GeeTee - 20.11.07 - klo:19:30

Ei se uusi lohkolämmitin niin paljoa maksa että kannattaisi letkulämppärin kanssa alkaa leikkimään jos traktoria on oikeasti tarkoitus talvella käyttää - letkulämmitin on hätävaratuote jos mitään muuta ei koneeseen saa.


Puhutaanko me tässä samasta laitteesta ollenkaan? Letkulämmitinhän on sähkötoimisista kaikkein tehokkain, mielestäni järjen köyhyyttä maahantuojien toimesta asentaa lohkolämppäriä mihinkään henkilöautoa suurempaan.

Asiasta toiseen, uusi kenno 375 eur ja purkuosanakin 150.  >:( Sataviisikymppiä ei tosin olisi paha, jos vaan tietäisi että sillä ajelee esim. viisi vuotta.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: deksta - 21.11.07 - klo:11:15
käyppä siellä arkimarketissa! rg3000k1 tuolla numerolla 84 erkkiä.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: GeeTee - 21.11.07 - klo:18:58
käyppä siellä arkimarketissa! rg3000k1 tuolla numerolla 84 erkkiä.

Oulun arkista on kysytty - eioota vastauksena - olisiko sinulla joku muu paikka tiedossa  ???
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: Velu - 21.11.07 - klo:19:59

Puhutaanko me tässä samasta laitteesta ollenkaan? Letkulämmitinhän on sähkötoimisista kaikkein tehokkain, mielestäni järjen köyhyyttä maahantuojien toimesta asentaa lohkolämppäriä mihinkään henkilöautoa suurempaan.

Asiasta toiseen, uusi kenno 375 eur ja purkuosanakin 150.  >:( Sataviisikymppiä ei tosin olisi paha, jos vaan tietäisi että sillä ajelee esim. viisi vuotta.

Ei puhuta. Olen ainakin itse huomannut, että heti kun aletaan puhua letkulämmittimestä, niin puhutaan tasan kahdesta erilaisesta lämmittimestä. Toisille letkulämppäri on se alavesiletkuun tuleva vastus, jolla ei oikeastaan mitään tee. Meille muille se on erillinen lämmitin, joka yhdistetään letkuilla moottoriin. On muuten tuplasti tehokkaampi (yleensä 1500-2500w)  kuin lohkolämmitin ja siten kaikkein paras. Saa nähdä milloin keksitään noille lämmitintyypeille omat nimet.
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: deksta - 21.11.07 - klo:20:44
kajjjaanin koneelta katottiin 4 oli mutta eipä tullu katottua missä päin ne oli. alkuperänen(3kpl.a. noin 300 erkkiä) korvaava rg 3000k1 (kysy tuolla tilausnumerolla)
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: GeeTee - 22.11.07 - klo:22:58
kajjjaanin koneelta katottiin 4 oli mutta eipä tullu katottua missä päin ne oli. alkuperänen(3kpl.a. noin 300 erkkiä) korvaava rg 3000k1 (kysy tuolla tilausnumerolla)

Kenno tilattu kolmen j:n Kajjjaanista, kun sielläpäin näyttää homma sämähtävän.

Pirusti kiitoksia dekstalle rahanarvoisesta vinkistä ja terveisiä Kainuuseen.  8)
Otsikko: Vs: MF 3000 lämppärin kenno
Kirjoitti: J.A.Sandels - 23.11.07 - klo:08:17

Puhutaanko me tässä samasta laitteesta ollenkaan? Letkulämmitinhän on sähkötoimisista kaikkein tehokkain, mielestäni järjen köyhyyttä maahantuojien toimesta asentaa lohkolämppäriä mihinkään henkilöautoa suurempaan.

Asiasta toiseen, uusi kenno 375 eur ja purkuosanakin 150.  >:( Sataviisikymppiä ei tosin olisi paha, jos vaan tietäisi että sillä ajelee esim. viisi vuotta.

Ei puhuta. Olen ainakin itse huomannut, että heti kun aletaan puhua letkulämmittimestä, niin puhutaan tasan kahdesta erilaisesta lämmittimestä. Toisille letkulämppäri on se alavesiletkuun tuleva vastus, jolla ei oikeastaan mitään tee. Meille muille se on erillinen lämmitin, joka yhdistetään letkuilla moottoriin. On muuten tuplasti tehokkaampi (yleensä 1500-2500w)  kuin lohkolämmitin ja siten kaikkein paras. Saa nähdä milloin keksitään noille lämmitintyypeille omat nimet.

Pulloletkulämmitin...
Ainoa oikea, vesikierto vain reiluilla putkilla/läpivienneillä niin ei onkelmia.