Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 26.05.13 - klo:21:46
-
Olisiko kellään kokemuksia mikä voisi komatsun 130-6 vaivata kun käynnistyy ja ei käynnisty >:( Tai voipi kertoa myös muista merkeistä jos vastaavaa... Siispä välillä käynnistyy ihan niinkuin pitääkin ja välillä vaan hyrähtää kun käännät avaimesta ja tekee tätä vaikka kymmenen kertaa peräkkäin. Välillä ei sitten tapahdu avaimesta mitään muuta kun saa vaan virrat päälle. Kun sitten saa pyörimään niin välillä vilkuttaa ja välillä palaa koko ajan latauksen merkkivalo ja sitten myöskin välillä vilkuttaa liian alhaista moottorin öljyntasoa. mikä prrkle??! mut aina koneen saa pyörimään kun laittaa virrat ja yhdistää navat startilta. Joku aiempi omistaja lienee kokenut samaa kun on laitettu valmiiksi johdon pätkä startilta konepellin alle, jotka sitten on helppo yhdistää, ei tarvii startille kurkotella :o Fiksua ::) Onko näissä jotain estoja että jos esim moottoriöljyä on liian vähän, ei käynnisty?? Samoin hydrauliöljylle ?? Anturivika? Vinkkejä. Sitten jos joku tietää jonkun PÄTEVÄN komatsun huoltomiehen voisi laittaa yhteystietoja, Paikalliset eivät tunnu hirveästi ymmärtävän, kun on sen ikäistä porukkaa ettei munakarvatkaan kasva vielä! ;) Kiitos!
-
Olisko Suomen Rakennuskoneen huoltomies mahdoton idea?
-
Olisko Suomen Rakennuskoneen huoltomies mahdoton idea?
Kysytty on ja ei osannut sanoa mitään! ???
-
Voisko laturi olla menossa rikki?
Meidän vastaava kone lakkas käynnistymästä kun laturi hajosi.Sitten siihen asennettiin nk.Kiinanpaskalaturi joka osasi hajota siten että käynnistyksen jälkeen latausvalo sammui vaikka latausta ei tapahtunut.Tällöin moottori sammui,mutta virta jäi päälle.Moottori ei kuitenkaan käynnistynyt koska laturin diodisilta välitti 'tiedon' systeemiin siten että häkkyrä luuli moottorin käyvän.Akunkengän irrottamalla ja kiinnittämällä moottori lähti käyntiin ja sammuttaessa taas virta jäi päälle.
Näitä Kiinanlatureita hajosi kaksi peräkkäin ja sen jälkeen ostin peruskorjatun saksalaisen ja homma toimii.
Virtalukko on sitten kans hyvä ehdokas vaihtoon.Nestetasojen ja paineiden valvonnat ehkä....ainakin ylilämpö pudottaa moottorin tyhjäkäynnille.Sitä en tiedä mikä estäisi käynnin kokonaan.
Tampereella on huoltoneuvoja joka saattaa bonjata vian tai ainakin luetella tsekattavat asiat.
-
Olisko Suomen Rakennuskoneen huoltomies mahdoton idea?
On. En ole saanut niiltä mitään apua. Forest huolto lahessa?
-
Tuokin on aika kova
VLK Raskaskalusto Oy
Pakaraisentie 35
37600 Valkeakoski
puh. 010 321 8101/
041 4344392
FAX 03-5850220
Sähköhämminkiä taitaa olla.
-
Olisiko kellään kokemuksia mikä voisi komatsun 130-6 vaivata kun käynnistyy ja ei käynnisty >:( Tai voipi kertoa myös muista merkeistä jos vastaavaa... Siispä välillä käynnistyy ihan niinkuin pitääkin ja välillä vaan hyrähtää kun käännät avaimesta ja tekee tätä vaikka kymmenen kertaa peräkkäin. Välillä ei sitten tapahdu avaimesta mitään muuta kun saa vaan virrat päälle. Kun sitten saa pyörimään niin välillä vilkuttaa ja välillä palaa koko ajan latauksen merkkivalo ja sitten myöskin välillä vilkuttaa liian alhaista moottorin öljyntasoa. mikä prrkle??! mut aina koneen saa pyörimään kun laittaa virrat ja yhdistää navat startilta. Joku aiempi omistaja lienee kokenut samaa kun on laitettu valmiiksi johdon pätkä startilta konepellin alle, jotka sitten on helppo yhdistää, ei tarvii startille kurkotella :o Fiksua ::) Onko näissä jotain estoja että jos esim moottoriöljyä on liian vähän, ei käynnisty?? Samoin hydrauliöljylle ?? Anturivika? Vinkkejä. Sitten jos joku tietää jonkun PÄTEVÄN komatsun huoltomiehen voisi laittaa yhteystietoja, Paikalliset eivät tunnu hirveästi ymmärtävän, kun on sen ikäistä porukkaa ettei munakarvatkaan kasva vielä! ;) Kiitos!
Moottorin maadoitus. Moottori ja muut sähköt ei ole samassa potentiaalissa, joka voisi aiheuttaa kaikki edellä kuvatut viat. Tarkista siis maakaapelit moottorin, ohjaamon ja rungon väliltä. Kun vika on päällänsä niin helppo diagnosoida kun mittaa yleismittarilla moottorin ja rungon/ohjaamon väliltä jännitteen. Pitäisi olla kutakuinkin nolla volttia, muuten maajohto jostain poikki.
Mika
-
Meillä fergu tekee samaa. Maajohtoa pitää vähän heiluttaa ja taas mennään :)
-
maadoitusen huonot kontaktaktit aihettaa kyllä monta mystiseltä tuntuvaa oiretta, kannattaa todella putsata ja kunnostaa maadoitus ennen kuin isompia remppoja alkaa. syynä monta kertaa "loppuunpalanut" kaapelinliitos. nitkuttava liike syö säikeitä poikki ja sitten kun on tarpeeks vähän, ei toimi ja päältäpäin näyttää jopa ehjältä.
-
Voisko laturi olla menossa rikki?
Meidän vastaava kone lakkas käynnistymästä kun laturi hajosi.Sitten siihen asennettiin nk.Kiinanpaskalaturi joka osasi hajota siten että käynnistyksen jälkeen latausvalo sammui vaikka latausta ei tapahtunut.Tällöin moottori sammui,mutta virta jäi päälle.Moottori ei kuitenkaan käynnistynyt koska laturin diodisilta välitti 'tiedon' systeemiin siten että häkkyrä luuli moottorin käyvän.Akunkengän irrottamalla ja kiinnittämällä moottori lähti käyntiin ja sammuttaessa taas virta jäi päälle.
Näitä Kiinanlatureita hajosi kaksi peräkkäin ja sen jälkeen ostin peruskorjatun saksalaisen ja homma toimii.
Virtalukko on sitten kans hyvä ehdokas vaihtoon.Nestetasojen ja paineiden valvonnat ehkä....ainakin ylilämpö pudottaa moottorin tyhjäkäynnille.Sitä en tiedä mikä estäisi käynnin kokonaan.
Tampereella on huoltoneuvoja joka saattaa bonjata vian tai ainakin luetella tsekattavat asiat.
Taispa koivumäki olla oikeassa, taas ;D Päivällä tutkin kaikki mahdolliset johdot ja kontaktit koneesta eikä mikään auttanut. Mut sitten kun laturista irrotin piuhat, niin johan heti käynnistyy niinkuin pitääkin. Antasko laturi tosiaan tietoa tietokoneelle että kone pyörii, vaikkei oikeasti pyörisikään?? Lisäksi kun startilta löi koneen tulille, ja sitten sammutti avaimesta, niin moottoriöljynpaineen anturi alkoi rääkyä, mitä se ei ennen ole tehnyt. ikäänkuin kone pyörisi ja paineet häviäisi??? Outoa, mut kai sitten laturia etsimään... Mistäs kannattaa kysellä ja mihin hintaan??
-
Jonnikkaassa ei ole maavikaa.
Vanteet ei pysy paikallaan niin kenottaa maassa kyljellään. Kyllä maadoittaa. ;D
-
Jonnikkaassa ei ole maavikaa.
Vanteet ei pysy paikallaan niin kenottaa maassa kyljellään. Kyllä maadoittaa. ;D
Ei se mittään kun perskiisseli ei ees käy kun ei saa soppaa 8)
-
Voisko laturi olla menossa rikki?
Meidän vastaava kone lakkas käynnistymästä kun laturi hajosi.Sitten siihen asennettiin nk.Kiinanpaskalaturi joka osasi hajota siten että käynnistyksen jälkeen latausvalo sammui vaikka latausta ei tapahtunut.Tällöin moottori sammui,mutta virta jäi päälle.Moottori ei kuitenkaan käynnistynyt koska laturin diodisilta välitti 'tiedon' systeemiin siten että häkkyrä luuli moottorin käyvän.Akunkengän irrottamalla ja kiinnittämällä moottori lähti käyntiin ja sammuttaessa taas virta jäi päälle.
Näitä Kiinanlatureita hajosi kaksi peräkkäin ja sen jälkeen ostin peruskorjatun saksalaisen ja homma toimii.
Virtalukko on sitten kans hyvä ehdokas vaihtoon.Nestetasojen ja paineiden valvonnat ehkä....ainakin ylilämpö pudottaa moottorin tyhjäkäynnille.Sitä en tiedä mikä estäisi käynnin kokonaan.
Tampereella on huoltoneuvoja joka saattaa bonjata vian tai ainakin luetella tsekattavat asiat.
Taispa koivumäki olla oikeassa, taas ;D Päivällä tutkin kaikki mahdolliset johdot ja kontaktit koneesta eikä mikään auttanut. Mut sitten kun laturista irrotin piuhat, niin johan heti käynnistyy niinkuin pitääkin. Antasko laturi tosiaan tietoa tietokoneelle että kone pyörii, vaikkei oikeasti pyörisikään?? Lisäksi kun startilta löi koneen tulille, ja sitten sammutti avaimesta, niin moottoriöljynpaineen anturi alkoi rääkyä, mitä se ei ennen ole tehnyt. ikäänkuin kone pyörisi ja paineet häviäisi??? Outoa, mut kai sitten laturia etsimään... Mistäs kannattaa kysellä ja mihin hintaan??
---Niin..diodisilta voi hajota siten että kaksoiskäynnistyksen esto jää päälle(virtakin voi jäädä päälle) ja moottoria ei saa käymään muuten kuin ottamalla laturin kaapelin irti+kiinnittämällä tai akkukaapeli irti+kiinni.Komatsun akun vieressä on isoja sulakkeita,yhden irroitus ajaa saman asian.
---mä ostin TRE:ltä JA Autosähköstä peruskorjatun saksalaisen laturin.http://www.jaoy.com/yhteystiedot.php
-
Onkos Komatsussa semmoinen pimeän per*****n päivän nappi? Millä koko aivoniikan saa ohitettua. Eli napin painamisen jälkeen kone rutistaa kokoajan maksimi paineilla ja tuotoilla eikä anturi/tietokone viat paina. Eräässä idän ihme koneessa moinen nappi on. Oli muistaakseni siellä tietokone hässäköiden takana.
-
Onkos Komatsussa semmoinen pimeän per*****n päivän nappi? Millä koko aivoniikan saa ohitettua. Eli napin painamisen jälkeen kone rutistaa kokoajan maksimi paineilla ja tuotoilla eikä anturi/tietokone viat paina. Eräässä idän ihme koneessa moinen nappi on. Oli muistaakseni siellä tietokone hässäköiden takana.
--tuosta napista en tiedä.Käsittääkseni ko.nappi ei vaikuta em.vikaan.Tuo virtapiiri joka jää päälle mm.laturin hajoamisesta ei perusta sähköjärjestä mitään.Päävirtakytkimen heräte kulkee tuon piirin kautta.
--jonkin muun häiriön voisi ehkä ohittaa tuolla napilla...
-
Jos jollain on tarve, niin minulta löytyy kuutos-sarjan komatsuun uusi moottorin/hydrauliikan
ohjausboksi.