Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: BACKSPACE - 19.05.13 - klo:17:36

Otsikko: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.05.13 - klo:17:36
Traktori... JD 2040 vm. ehkä 84 tai jotain... kantaa mukanaan samanikäistä etukuormaajaa... Käytetään n. 400 h vuodessa..

Vikoja.
1. Mikään sähkölaite ei toimi. Paitsi startti, puhallin ja vasen takavilkku kun painaa jarrua
2. Tehoista 20-30 % kadoksissa
3. Hydrauliikkapumppu "tikittää", tuotto ehkä 60% alkuperäisestä
4. Ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi
5. Vuotaa kaikkia nesteitään ulos, mutta nesteet eivät kuitenkaan sekoa koneen sisällä toisiinsa. Paitsi etuakseli ei vuoda  8)
6. Etukuormaaja nousee itsekseen yläasentoonsa noin minuutissa ja laskee kahdessa.
7. Etupään murroksissa ei ole enää laakereita, itse kardaani on täydellisessä kunnossa  8)
8. Vaihteisto on ihan asiallisessa kunnossa. Tähän on tehty se prikkaremontti  8)
9. Kannentiiviste vuotaa vähän
10. Kaikki hytin muovit ja pehmusteet ovat kadonneet maailman tuuliin ja koneen lattialle murskaksi
11. Nostovarret on hitsattu "klimpiksi". Nostolaite kuitenkin toimii ja nostaa ihan kunnolla  8)
12. Hyvät renkaat  8)

Eli tuollaisia pikkuvikoja on kertynyt, tai kaikki nuo olivat kun kone tuli joskus 2500 työtuntia sitten. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole varsinaisesti haitannut työsuoritetta joten vikoja on vaan sietänyt. Maantiellä tuo ei ole käynyt enää pariin vuoteen...

Mutta nyt tuli ihan uusi ja häiritsevä vika. Hammaskehältä lensi muutama ( ;D) hammas irti eikä kone lähde starttaamaan ellei sitä vähän keikuta ensin esim. kaivinkoneella tai Massikalla  ;D Hyvin ärsyttävää.. Varsinkin kun tuo etukuormaaja tosiaan nousee itsekseen (-> eli kippaa kauhasta esim. paskaa pakoputkeen yläkuolonkohdan saavutettuaan) ja kone meinaa ylikuumentua pitkään käydessään, joten laitteen sammuttaminen on usein jopa koettu järkeväksi.

Kysymys kuuluukin... Kannattaisiko hammaskehä vielä vaihtaa uudempaan vaiko purkaa koko kone varaosiksi  ;D Olisihan tuossa vielä aihiota toimivaksi traktoriksi koska lootaremppa on jo tehty. Kovin ottaa kyllä korviin kun kuuntelee niiden irronneiden hampaiden pyörimistä kopan sisällä  ::)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: landehande - 19.05.13 - klo:17:45
Traktori... JD 2040 vm. ehkä 84 tai jotain... kantaa mukanaan samanikäistä etukuormaajaa... Käytetään n. 400 h vuodessa..

Vikoja.
1. Mikään sähkölaite ei toimi. Paitsi startti, puhallin ja vasen takavilkku kun painaa jarrua
2. Tehoista 20-30 % kadoksissa
3. Hydrauliikkapumppu "tikittää", tuotto ehkä 60% alkuperäisestä
4. Ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi
5. Vuotaa kaikkia nesteitään ulos, mutta nesteet eivät kuitenkaan sekoa koneen sisällä toisiinsa. Paitsi etuakseli ei vuoda  8)
6. Etukuormaaja nousee itsekseen yläasentoonsa noin minuutissa ja laskee kahdessa.
7. Etupään murroksissa ei ole enää laakereita, itse kardaani on täydellisessä kunnossa  8)
8. Vaihteisto on ihan asiallisessa kunnossa. Tähän on tehty se prikkaremontti  8)
9. Kannentiiviste vuotaa vähän
10. Kaikki hytin muovit ja pehmusteet ovat kadonneet maailman tuuliin ja koneen lattialle murskaksi
11. Nostovarret on hitsattu "klimpiksi". Nostolaite kuitenkin toimii ja nostaa ihan kunnolla  8)
12. Hyvät renkaat  8)

Eli tuollaisia pikkuvikoja on kertynyt, tai kaikki nuo olivat kun kone tuli joskus 2500 työtuntia sitten. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole varsinaisesti haitannut työsuoritetta joten vikoja on vaan sietänyt. Maantiellä tuo ei ole käynyt enää pariin vuoteen...

Mutta nyt tuli ihan uusi ja häiritsevä vika. Hammaskehältä lensi muutama ( ;D) hammas irti eikä kone lähde starttaamaan ellei sitä vähän keikuta ensin esim. kaivinkoneella tai Massikalla  ;D Hyvin ärsyttävää.. Varsinkin kun tuo etukuormaaja tosiaan nousee itsekseen (-> eli kippaa kauhasta esim. paskaa pakoputkeen yläkuolonkohdan saavutettuaan) ja kone meinaa ylikuumentua pitkään käydessään, joten laitteen sammuttaminen on usein jopa koettu järkeväksi.

Kysymys kuuluukin... Kannattaisiko hammaskehä vielä vaihtaa uudempaan vaiko purkaa koko kone varaosiksi  ;D Olisihan tuossa vielä aihiota toimivaksi traktoriksi koska lootaremppa on jo tehty. Kovin ottaa kyllä korviin kun kuuntelee niiden irronneiden hampaiden pyörimistä kopan sisällä  ::)
Unohdit varmaankin, että pyörän pultit ovat putoamaisillaan.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: ktm87 - 19.05.13 - klo:17:59
Onhan vakuutukset kunnossa? Iäkkäät koneet on alttiita palamaan.. Etenkin "täydellisessä" kunnossa olevat 8)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: mies - 19.05.13 - klo:20:30
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.05.13 - klo:20:57
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: junttieinari - 19.05.13 - klo:21:03
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.05.13 - klo:21:04
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: junttieinari - 19.05.13 - klo:21:10
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)

Mitä sä tekisit muka mun Veli-Matilla? :o
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.05.13 - klo:21:12
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)

Mitä sä tekisit muka mun Veli-Matilla? :o

Vuokraisin sen Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi  8)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: t.toivo - 19.05.13 - klo:21:13
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)
Nettikoneeseen myyntiin. Hinnaks 20000e. Kunhan et mainitse vioista, niin joku moommalainen ostaa näkemättä.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: junttieinari - 19.05.13 - klo:21:15
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)

Mitä sä tekisit muka mun Veli-Matilla? :o

Vuokraisin sen Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi  8)

Jos laittaisit molemmat sinne järveen, niin saisit sekä vihreän että punaisen viitan!
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.05.13 - klo:21:19
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)
Nettikoneeseen myyntiin. Hinnaks 20000e. Kunhan et mainitse vioista, niin joku moommalainen ostaa näkemättä.

OuNou.... Nyt meni pieleen. Vai näkyykö Agronet moommalassa asti  ???
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: koivumaki - 19.05.13 - klo:21:23
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)
Nettikoneeseen myyntiin. Hinnaks 20000e. Kunhan et mainitse vioista, niin joku moommalainen ostaa näkemättä.

OuNou.... Nyt meni pieleen. Vai näkyykö Agronet moommalassa asti  ???

Hattua pitää nostaa takaspacelle,,,jos 400h vuodessa pystyy ajaan tuon vikalistan omaavalla koneella niin taivaspaikka aika varma. ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: junttieinari - 19.05.13 - klo:21:24
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)
Nettikoneeseen myyntiin. Hinnaks 20000e. Kunhan et mainitse vioista, niin joku moommalainen ostaa näkemättä.

OuNou.... Nyt meni pieleen. Vai näkyykö Agronet moommalassa asti  ???

Hattua pitää nostaa takaspacelle,,,jos 400h vuodessa pystyy ajaan tuon vikalistan omaavalla koneella niin taivaspaikka aika varma. ;D

Jos se on rouvan kone?
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: Peurajussi - 19.05.13 - klo:21:39

Täytyy sanoa että pitkän päivän jälkeen ihan hauska topikki..  ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: SamiT - 19.05.13 - klo:22:21
Voiko tuommoista vaihtokonerivistön takapihan peränurkan taaimmaista pommia edes olla olemassa? Toki sen netissä saa myytyä pikaisesti kun käy ja kulkee kuitenkin kaikista "ominaisuuksista" huolimatta kunhan vaan laittaa hinnan kohdalleen.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: Hervast - 19.05.13 - klo:22:28
Myyt sen tosiaan nettikoneessa vähintään kymppitonnin pyynnöllä. Voit käyttää näitä myyntilauseita:

"kohtuulaitolla sievä kone"
"laadukas saksalainen"
"remonttitaitoiselle helppo projekti"
"työnteolle totutettu"
"käytönjälkiä löytyy"
"käy ja kukkuu"
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: ktm87 - 19.05.13 - klo:22:32
"peuralaatua"
"kiristetyt renkaanpultit" 8)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: Rajumies - 19.05.13 - klo:22:45
Traktori... JD 2040 vm. ehkä 84 tai jotain... kantaa mukanaan samanikäistä etukuormaajaa... Käytetään n. 400 h vuodessa..

Vikoja.
1. Mikään sähkölaite ei toimi. Paitsi startti, puhallin ja vasen takavilkku kun painaa jarrua
2. Tehoista 20-30 % kadoksissa
3. Hydrauliikkapumppu "tikittää", tuotto ehkä 60% alkuperäisestä
4. Ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi
5. Vuotaa kaikkia nesteitään ulos, mutta nesteet eivät kuitenkaan sekoa koneen sisällä toisiinsa. Paitsi etuakseli ei vuoda  8)
6. Etukuormaaja nousee itsekseen yläasentoonsa noin minuutissa ja laskee kahdessa.
7. Etupään murroksissa ei ole enää laakereita, itse kardaani on täydellisessä kunnossa  8)
8. Vaihteisto on ihan asiallisessa kunnossa. Tähän on tehty se prikkaremontti  8)
9. Kannentiiviste vuotaa vähän
10. Kaikki hytin muovit ja pehmusteet ovat kadonneet maailman tuuliin ja koneen lattialle murskaksi
11. Nostovarret on hitsattu "klimpiksi". Nostolaite kuitenkin toimii ja nostaa ihan kunnolla  8)
12. Hyvät renkaat  8)

Eli tuollaisia pikkuvikoja on kertynyt, tai kaikki nuo olivat kun kone tuli joskus 2500 työtuntia sitten. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole varsinaisesti haitannut työsuoritetta joten vikoja on vaan sietänyt. Maantiellä tuo ei ole käynyt enää pariin vuoteen...

Mutta nyt tuli ihan uusi ja häiritsevä vika. Hammaskehältä lensi muutama ( ;D) hammas irti eikä kone lähde starttaamaan ellei sitä vähän keikuta ensin esim. kaivinkoneella tai Massikalla  ;D Hyvin ärsyttävää.. Varsinkin kun tuo etukuormaaja tosiaan nousee itsekseen (-> eli kippaa kauhasta esim. paskaa pakoputkeen yläkuolonkohdan saavutettuaan) ja kone meinaa ylikuumentua pitkään käydessään, joten laitteen sammuttaminen on usein jopa koettu järkeväksi.

Kysymys kuuluukin... Kannattaisiko hammaskehä vielä vaihtaa uudempaan vaiko purkaa koko kone varaosiksi  ;D Olisihan tuossa vielä aihiota toimivaksi traktoriksi koska lootaremppa on jo tehty. Kovin ottaa kyllä korviin kun kuuntelee niiden irronneiden hampaiden pyörimistä kopan sisällä  ::)


Meillä oli vuonna -93   2040s ajoin sillä 74km/h  arvatkaapa kierrokset koneessa?
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: ktm87 - 19.05.13 - klo:22:48
Tyhjäkäynti
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.05.13 - klo:07:14
Voisko sen viedä pilkille ens talvena kohdan 6. perusteella? Voisi tulla isoja ja rauhalliisia haukia.

Ei huono idea...

Pyörien pultit eivät taatusti irtoa, ne on liimattu vuosikymmenien ruosteella hyvinkin tiukkaan  8)


Onko toi peura Savossa? Vuokraa se Merenkulkulaitokselle laivareitin merkiksi. Olis taatusti Tahkon vesireitin omalaatuisin merimerkki. Varsinainen turistirysä. ;D

Sisältänee liikaa jäteöljyä tuollaiseen käyttöön  ??? Osta sä tuo, vaihda siihen Sukkela Solidiin  ::)
Nettikoneeseen myyntiin. Hinnaks 20000e. Kunhan et mainitse vioista, niin joku moommalainen ostaa näkemättä.

OuNou.... Nyt meni pieleen. Vai näkyykö Agronet moommalassa asti  ???

Hattua pitää nostaa takaspacelle,,,jos 400h vuodessa pystyy ajaan tuon vikalistan omaavalla koneella niin taivaspaikka aika varma. ;D

Ainoastaan tämä hammaskehän ongelma on selvästi haitallinen  ;D Ja sekin on vaan hidaste... joutuu nääs sammuttamaan koneen mäkeen, jotta sen saa tuurilla nytkäytettyä liikkeelle itsestään  ::) Jos joku kone on möyrinyt paskassa 30 vuotta, niin pakko siinä jo jotain persoonallisia vikoja olla  ;D

Mä näen asian niin, että jos kone maksoi jotain 10 tonnia niin sitä ei ole kannattanut korjailla noin 10 tonnilla, jota siihen olisi jo nyt varmasti palanut. Ja arvo olisi edelleen 10 tonnia.. Tai nyt arvo on ehkä 4 tonnia..

Ehkä tuo hammaskehäremontti on nyt pakko tehdä ja pitää peukkuja että sillä saisi vielä vaikkapa 1000-2000 tuntia """mukavia työtynteja""". On tietysti mahdollista, että kaikki loppukin tekniikka hajoaa kappale kerrallaan.

On nääs olemassa muitakin vaihtoehtoja. Jos siirtäisi tuon etukuormaajan toiseen, lähes samanlaiseen, Deereen ja purkaisi tuon varaosiksi  ??? ??? Joita ruostuttaisi tuossa pihamaalla 2-4 vuotta. Tai sitten hankkisi siihen toiseen Deereen edullisen etukuormaajan ja korjaisi tuota """joskus""" (=ei koskaan... tuota "korjataan joskus" osastoa on jo pari vajallista odottamassa)

Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: roadman - 20.05.13 - klo:07:20
onko sullakin varastoja just sen verran kuin tavaraakin on kertynyt?
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 20.05.13 - klo:07:43
Kysymys kuuluukin... Kannattaisiko hammaskehä vielä vaihtaa uudempaan vaiko purkaa koko kone varaosiksi  ;D

Turhan sinne on uutta hammaskehää laittaa, konehan pysähtyy aina tiettyihin samoihin kohtiin niin kehää voi vain kääntää niin että tulee ehjät hampaat irronneiden tilalle.

Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: Oksa - 20.05.13 - klo:07:59
ja eikös tollanen "löytö"   ole jo niinku perheenjäsen?   ei sitä mummoakaan kierrätykseen laiteta kun alkaa vähän vuotaa!           laittelee juuri ja juuri sen verta että saa kerran kesässä käyntiin, mitä sitä sammuttamaan jatkuvasti, ei löpöä vie kuiteskaan hirveesti.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.05.13 - klo:09:17
Kysymys kuuluukin... Kannattaisiko hammaskehä vielä vaihtaa uudempaan vaiko purkaa koko kone varaosiksi  ;D

Turhan sinne on uutta hammaskehää laittaa, konehan pysähtyy aina tiettyihin samoihin kohtiin niin kehää voi vain kääntää niin että tulee ehjät hampaat irronneiden tilalle.

Joo.. mutta jos avataan niin vaihdetaan. Ehkä traktori pitäisikin sammuttaa aina hyydyttämällä, niin se pysähtyisi satunnaisempiin kohtiin  ;D Tuo nimittäin auttaa tässäkin vaivassa.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: tr - 20.05.13 - klo:09:27
Laita se hammaskehä ja kuormaajan venttiili kuntoon. Se uus konekkin on kohta samanlainen ja jos ton ominaisuudet muuten riittää.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: nestori2 - 20.05.13 - klo:09:35
Pääsee tuossa ainakin omistaja taivaaseen, kun saa niin paljon kärsiä täällä maan päällä ;D
No paras sijoituskohde kait tuolle on ongelmajätelaitos, toivottavasti ei ole Riihimäelle pitkää matkaa, jos sattuu vaikka jäämään matkalla tielle 8)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: molymatti - 20.05.13 - klo:09:52
kuntoonhan se kannattaisi laittaa jos taitoa/aikaa/viitsimistä löytyy. Jos pajalle vietävä niin silloin suosittelisin vaihtamaan "parempaan".
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: supersammakko - 20.05.13 - klo:09:56
Vähän asiaan liittyvästi voisin kysyä raadilta suosituksia mitä tehdä pikkuvikaiselle case 4240 vm-98 traktorille joka tällä hetkellä odottaa pellolla vetoakseli katkenneena lavettikyytiä pajalle?
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: landehande - 20.05.13 - klo:10:22
Unohda, Takapakki, tuollaiset puuhastelut anopin lehmien ja appiukon jonnikoiden kanssa ja siirry oikeisiin poronpuremishommiin tundralle JD6630:n kanssa. Pärjäisit paljon paremmin petokorvausten kuin rehukaupan kanssa.  Analyseeraisit sivupisneksenä vaikka jäkälien D-arvoja.   Se on vähän liian pieni tokka tuo yksi vanha jöörndonner.  ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: ktm87 - 20.05.13 - klo:10:52
Vähän asiaan liittyvästi voisin kysyä raadilta suosituksia mitä tehdä pikkuvikaiselle case 4240 vm-98 traktorille joka tällä hetkellä odottaa pellolla vetoakseli katkenneena lavettikyytiä pajalle?
maastoväri pintaan ja perua lavetti
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.05.13 - klo:13:50
kuntoonhan se kannattaisi laittaa jos taitoa/aikaa/viitsimistä löytyy. Jos pajalle vietävä niin silloin suosittelisin vaihtamaan "parempaan".

Onko sinulla käsitystä paljonko hammashoito pajalla tässä tapauksessa tulisi maksamaan  :'( :( :'( Teoriassa minulla on henkinen ja fyysinen valmius sepittää tuota itse, ja aikaakin hommalle on taas "koko kesä". Kesällä tuota konetta ei ole käytetty mihinkään, ei ole paalien/paskojen nostelua  8)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.05.13 - klo:13:52
Unohda, Takapakki, tuollaiset puuhastelut anopin lehmien ja appiukon jonnikoiden kanssa ja siirry oikeisiin poronpuremishommiin tundralle JD6630:n kanssa. Pärjäisit paljon paremmin petokorvausten kuin rehukaupan kanssa.  Analyseeraisit sivupisneksenä vaikka jäkälien D-arvoja.   Se on vähän liian pieni tokka tuo yksi vanha jöörndonner.  ;D

Jos sinun tyttäresi vävyllä on lievästi kus`päinen appiukko, niin terkkuja vaan hänelle  ;D Meillä ko. äijä ei ole puuttunut asioihin kohta kymmeneen vuoteen  8)

Jäkälällä on muuten hyvä D-arvo, aina. Analysoimattakin tietää  ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: de Citonni - 20.05.13 - klo:20:18
(http://kuvat2.huuto.net/6/6b/860f4e351b1189f8b4e0c86885e28-orig.jpg)

Aja se sinne proomun kannelle parkkiin, jatka tarvittaessa taka-akselia ja rakenna vanteisiin siipipyörät, niin ei tarvii hinaajaa erikseen.  ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: landehande - 20.05.13 - klo:22:54
Unohda, Takapakki, tuollaiset puuhastelut anopin lehmien ja appiukon jonnikoiden kanssa ja siirry oikeisiin poronpuremishommiin tundralle JD6630:n kanssa. Pärjäisit paljon paremmin petokorvausten kuin rehukaupan kanssa.  Analyseeraisit sivupisneksenä vaikka jäkälien D-arvoja.   Se on vähän liian pieni tokka tuo yksi vanha jöörndonner.  ;D

Jos sinun tyttäresi vävyllä on lievästi kus`päinen appiukko, niin terkkuja vaan hänelle  ;D Meillä ko. äijä ei ole puuttunut asioihin kohta kymmeneen vuoteen  8)

Jäkälällä on muuten hyvä D-arvo, aina. Analysoimattakin tietää  ;D

Tilan jatkamista harkitsevalla tyttärelläni ei ole tytärtä, jonka miehellä olisi kp-appea, joten en voi välittää terveisiä.  Omalla vävylläni kyllä on appiukko, joka ottaa terveisesi vastaan ilolla ja kunnioituksella. Minäkään en puutu kohta enää mihinkään kunhan pääsisin pikimmiten vain eläkkeelle. Tunnit tulivat täyteen jo viime vuosikymmenen alkupuolella.
Muista ottaa kenkäheinät mukaan. Täältä ne kuitenki raahataan sinne jängälle.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: kusti65 - 20.05.13 - klo:23:25
Mitäs noista pikkuvioista :o Ei muuta kun ruuvaukseen. Ymmärsin että aikaa, kiinnostusta ja kai osaamistakin on. Pommihan tuo tuossa kunnossa on mutta jos konetta tarvitset niin miettisin korjaamista. Ei nuo viat nyt mitään ihmeellisiä tunnu olevan, tuntuu että JD on ollut vähän huonolla pidolla. Terveyskeskuskäynti riittää ::) ::)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: JD6630 - 21.05.13 - klo:00:48
Unohda, Takapakki, tuollaiset puuhastelut anopin lehmien ja appiukon jonnikoiden kanssa ja siirry oikeisiin poronpuremishommiin tundralle JD6630:n kanssa. Pärjäisit paljon paremmin petokorvausten kuin rehukaupan kanssa.  Analyseeraisit sivupisneksenä vaikka jäkälien D-arvoja.   Se on vähän liian pieni tokka tuo yksi vanha jöörndonner.  ;D
Porohommilla tuntuu olevan hieman liian alkoholisoiva vaikutus :-\
Niitäkin on niin vähän ettei edes eu anna tukiaisia niistä, niin sen on surkeaa täällä pohjooses :'(

Mutta lehmän paska leviää komiasti uudella kärryllä ja raha haisee 8) Joko landepöndelle on urakoija tullut valteemilla levittämään kakat vai pitääkö kauankin odotella?

Jätä se deere johonkin kuusen alle ja unohda sinne, sointuu paremmin metsän väreihinkin kuin joku masseri niin ei häiritse niin silmää jos sattuu ohi kävelemään.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.05.13 - klo:06:03
Mitäs noista pikkuvioista :o Ei muuta kun ruuvaukseen. Ymmärsin että aikaa, kiinnostusta ja kai osaamistakin on. Pommihan tuo tuossa kunnossa on mutta jos konetta tarvitset niin miettisin korjaamista. Ei nuo viat nyt mitään ihmeellisiä tunnu olevan, tuntuu että JD on ollut vähän huonolla pidolla. Terveyskeskuskäynti riittää ::) ::)

Se on huonosta perheestä.. Ensimmäiset 26 vuotta sai varmaan rääkkiä kerrakseen  :'( Tämä hampaiden irtoaminen on ainoa täällä ilmaantunut vika. Lienee keripukkia, elikkäs C-vitamiinivajetta  ;D ???
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: landehande - 21.05.13 - klo:07:26
Unohda, Takapakki, tuollaiset puuhastelut anopin lehmien ja appiukon jonnikoiden kanssa ja siirry oikeisiin poronpuremishommiin tundralle JD6630:n kanssa. Pärjäisit paljon paremmin petokorvausten kuin rehukaupan kanssa.  Analyseeraisit sivupisneksenä vaikka jäkälien D-arvoja.   Se on vähän liian pieni tokka tuo yksi vanha jöörndonner.  ;D
Porohommilla tuntuu olevan hieman liian alkoholisoiva vaikutus :-\
Niitäkin on niin vähän ettei edes eu anna tukiaisia niistä, niin sen on surkeaa täällä pohjooses :'(

Mutta lehmän paska leviää komiasti uudella kärryllä ja raha haisee 8) Joko landepöndelle on urakoija tullut valteemilla levittämään kakat vai pitääkö kauankin odotella?

Jätä se deere johonkin kuusen alle ja unohda sinne, sointuu paremmin metsän väreihinkin kuin joku masseri niin ei häiritse niin silmää jos sattuu ohi kävelemään.
Pitää tosiaan olla paljon petokorvauksia, että saa hankittua oman tarkkuuslevittimen! ;D
Meikäläisen urakoitsija kiristelee vielä pyöränpultteja likemmäs elokuun viidettätoista, jolloin kaksi verkua täyttää, jos siis naapurin valmetti on TAAS porsinut, vaunun parissa minuutissa ja kahden tilan  tuhannen uuhen paskat levitetään jiiähvällä yhden vuorokauden aikana.  Urakoitsija on valittanut, ettei ehdi kahvitella kuormauksilla ja arvokkaat venttatunnit jäävät vähiin.
Näin on koettu varsin vaivattomaksi ja ekonomiseksi kahden tilan lannanlevitykset: aumat pellolla, jonne levitys tapahtuu, naapuriapu (vaihtoapu) kuormauksessa, tehokas levityskalusto. Taatusti taloudellisin/nopein lannanlevitys.  Lisäksi bonuksena on, että levittimen pesu ja remontit jäävät urakoitsijalle.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: JD6630 - 21.05.13 - klo:16:08
Mulla ei ole mitään käsitystä paljonko 1000 lambia tuottaa paskaa vuodessa.

Jos ollaan ihan asialinjalla niin traktoreilla lastaus pellonreunasta on erittäin typerää. Vaikka sulla oiskin metriset renkaat joka nurkassa, salaojat 5m välein hiekkaharjun laella niin ei se eestaas polkeminen hyvää tee.
Kaivurin voittanutta paskahommissa ei ole 8) Ei polkeennu patterin reunat ja pohja turhaan ja kärry on miinuutissa täynä tarkemmin seulottuna kuin ek:lla.
Meil ei verku (tai uskallus ja luotto kys. koneeseen) kestä ees yli 0,4m3 kauhalla lastaamista eikä se raukka jaksa edes kärryä kunnolla vetää. Jontikkaa ei viiti pahemmin noissa hommissa sotkea :P

Täytyy vielä tähän lopuksi todeta, että kyllä vihreä väri rauhoittaa mieltä ja vähentää remonttihommia konepuolella 8)
Vielä ei yhtään vaihtoa punaisesta vihreään ole tarvinnut katua 8)

Mutta takavälin toivotan tervetulleeksi pohjoisen poromaailmaan, poroisännät ottavat sinut varmaan mielellään mukaan jos vaan osallistut petojahteihin aktiivisesti ja pidät turpasi kiinni mikäli jotkut kyselevät ;D
Merkin voin myydä kohtuuhintaan ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: JösseJänis - 21.05.13 - klo:19:29
Traktori... JD 2040 vm. ehkä 84 tai jotain... kantaa mukanaan samanikäistä etukuormaajaa... Käytetään n. 400 h vuodessa..

Vikoja.
1. Mikään sähkölaite ei toimi. Paitsi startti, puhallin ja vasen takavilkku kun painaa jarrua
2. Tehoista 20-30 % kadoksissa
3. Hydrauliikkapumppu "tikittää", tuotto ehkä 60% alkuperäisestä
4. Ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi
5. Vuotaa kaikkia nesteitään ulos, mutta nesteet eivät kuitenkaan sekoa koneen sisällä toisiinsa. Paitsi etuakseli ei vuoda  8)
6. Etukuormaaja nousee itsekseen yläasentoonsa noin minuutissa ja laskee kahdessa.
7. Etupään murroksissa ei ole enää laakereita, itse kardaani on täydellisessä kunnossa  8)
8. Vaihteisto on ihan asiallisessa kunnossa. Tähän on tehty se prikkaremontti  8)
9. Kannentiiviste vuotaa vähän
10. Kaikki hytin muovit ja pehmusteet ovat kadonneet maailman tuuliin ja koneen lattialle murskaksi
11. Nostovarret on hitsattu "klimpiksi". Nostolaite kuitenkin toimii ja nostaa ihan kunnolla  8)
12. Hyvät renkaat  8)

Eli tuollaisia pikkuvikoja on kertynyt, tai kaikki nuo olivat kun kone tuli joskus 2500 työtuntia sitten. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole varsinaisesti haitannut työsuoritetta joten vikoja on vaan sietänyt. Maantiellä tuo ei ole käynyt enää pariin vuoteen...

Mutta nyt tuli ihan uusi ja häiritsevä vika. Hammaskehältä lensi muutama ( ;D) hammas irti eikä kone lähde starttaamaan ellei sitä vähän keikuta ensin esim. kaivinkoneella tai Massikalla  ;D Hyvin ärsyttävää.. Varsinkin kun tuo etukuormaaja tosiaan nousee itsekseen (-> eli kippaa kauhasta esim. paskaa pakoputkeen yläkuolonkohdan saavutettuaan) ja kone meinaa ylikuumentua pitkään käydessään, joten laitteen sammuttaminen on usein jopa koettu järkeväksi.

Ihan ensiksi ihmetyttää, miten ihmeessä tuollainen kone on saatu tuohon kuntoon! Nuohan ovat miltei ikuisia vekottimia. Itselläni on 1988- ja 1989-malliset Deeret (13 000 ja 6 000 h.) ja jos nyt oikein alan ponnistella vikoja, joita laitteissa on nyt, niin toisesta katkesi ilmastoinnin kompuran remmi vanhuuttaan tänä keväänä ja toisessa on pari vuotta ollut pitkät valot kateissa. Ja kun historiaa kelataan, niin isompia remontteja on ollut yksi kytkinremontti ja that´s it. Ohjaamon verhoilut saa pysymään ehjinä, kun ei tee sisällä hytissä räjäytystöitä.

Toiseksi ihmetyttää, mitä töitä voi tehdä tuolla, jos kolmannes tehoista on kateissa, yli puolet hydrauliikan tuotosta, ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi lainkaan, kuormaaja elää omaa elämäänsä, laakereita puuttuu ja nostovarret on hitsattu klimpiksi (mitä se ikinä tarkoittaakaan).

Eli sulla on siellä 50 hv:n tehoinen traktori, jolla ei pysty käyttämään hydrauliikkaa, johon ei pysty kytkemään koneita, jossa ei ole valoja eikä vilkkuja, jonka etuakseli ei vedä, joka ei lähde omin avuin käymään, jonka kuormaaja nousee ja laskee irrationaalisesti ja jonka hytissä oli Hizbollahin tukikohta, kunnen Israel teki sinne ilmaiskun. Mitä ihmettä tuolla voi tehdä 400 h / v. ?????????!!!!!!!!!!??! :o


Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: bouli - 21.05.13 - klo:20:17
Mitä ihmettä tuolla voi tehdä 400 h / v. ?????????!!!!!!!!!!??! :o

Pyörittää klapikonetta?  ???  ::)
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: TDK - 21.05.13 - klo:21:05
Jontikkaa ei viiti pahemmin noissa hommissa sotkea :P
Maataloudessa menee kuulemma huonosti. Ostetaan jontikka jolla ei voi töitä tehdä kun menee pian kakkaseksi. Onko tässä joku dilemma?

Laitahan isukki ostamaan uudet patterit laskimeen...
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: JD6630 - 21.05.13 - klo:21:43

Maataloudessa menee kuulemma huonosti. Ostetaan jontikka jolla ei voi töitä tehdä kun menee pian kakkaseksi. Onko tässä joku dilemma?

Laitahan isukki ostamaan uudet patterit laskimeen...
Olenko jossain tosissani valittanut kustannuskriisistä?

Ja meidän jontikan työmäärä nyt ei oikeastaan ole sinun murheesi, kyllä siihen reilu 1000h kuitenkin vuoteen tuppaa tulemaan.
Ja olen jontikallakin muutaman kuorman jo ajanutkin, nyt on vaan niin onnellinen tilanne että Kaivurikuskin valmetti joutaa olemaan paskakärryn edessä ja jontikka muissa hommissa.

Ei kannata persettä repiä mun jutuista, varsinkaan jos ne on suunnattu pöndelle ;D
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: maraani - 21.05.13 - klo:22:41
Ihan ensiksi ihmetyttää, miten ihmeessä tuollainen kone on saatu tuohon kuntoon! Nuohan ovat miltei ikuisia vekottimia. Itselläni on 1988- ja 1989-malliset Deeret (13 000 ja 6 000 h.) ja jos nyt oikein alan ponnistella vikoja, joita laitteissa on nyt, niin toisesta katkesi ilmastoinnin kompuran remmi vanhuuttaan tänä keväänä ja toisessa on pari vuotta ollut pitkät valot kateissa. Ja kun historiaa kelataan, niin isompia remontteja on ollut yksi kytkinremontti ja that´s it.
Samat suurinpiirtein meidän 2650:ssa vuodelta 1988. Kytkinremontti joskus reilun 3000 tunnin kohdalla, kun oli kytkinneste vuotanu työsylinteristä ja pilannu levyn. Ja sulakepiirilevy on lämminnyt samoin kuin valonvaihtokatkaisijan kotipesä mittariston piirilevyllä. Tunteja tosin tullu ekat 15 vuotta noin 200h/vuosi.

Ohjaamon verhoilut saa pysymään ehjinä, kun ei tee sisällä hytissä räjäytystöitä.
Niin tai ei anna härveliä kossille *****rallikoneeksi!  >:(

Mää en kyl tykkää tosta yhtään enkä sitä juur mihinkään tarvitsekaan enkä käytä. Pappan tienlanauskoneena se useimmiten on.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: molymatti - 22.05.13 - klo:05:04
kuntoonhan se kannattaisi laittaa jos taitoa/aikaa/viitsimistä löytyy. Jos pajalle vietävä niin silloin suosittelisin vaihtamaan "parempaan".

Onko sinulla käsitystä paljonko hammashoito pajalla tässä tapauksessa tulisi maksamaan  :'( :( :'( Teoriassa minulla on henkinen ja fyysinen valmius sepittää tuota itse, ja aikaakin hommalle on taas "koko kesä". Kesällä tuota konetta ei ole käytetty mihinkään, ei ole paalien/paskojen nostelua  8)

No ei kai se nyt kauheita luulisi maksavan jos kone poikki käytetään ja pelkkä hammasratas vaihdetaan. Päivän homma ammattimiehelle...  ::) Se on vaan tuo kesä vaarallista aikaa tuommosille remonteille kun silloin tahtoo olla "kivempaakin" tekemistä...
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: BACKSPACE - 22.05.13 - klo:06:46
Traktori... JD 2040 vm. ehkä 84 tai jotain... kantaa mukanaan samanikäistä etukuormaajaa... Käytetään n. 400 h vuodessa..

Vikoja.
1. Mikään sähkölaite ei toimi. Paitsi startti, puhallin ja vasen takavilkku kun painaa jarrua
2. Tehoista 20-30 % kadoksissa
3. Hydrauliikkapumppu "tikittää", tuotto ehkä 60% alkuperäisestä
4. Ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi
5. Vuotaa kaikkia nesteitään ulos, mutta nesteet eivät kuitenkaan sekoa koneen sisällä toisiinsa. Paitsi etuakseli ei vuoda  8)
6. Etukuormaaja nousee itsekseen yläasentoonsa noin minuutissa ja laskee kahdessa.
7. Etupään murroksissa ei ole enää laakereita, itse kardaani on täydellisessä kunnossa  8)
8. Vaihteisto on ihan asiallisessa kunnossa. Tähän on tehty se prikkaremontti  8)
9. Kannentiiviste vuotaa vähän
10. Kaikki hytin muovit ja pehmusteet ovat kadonneet maailman tuuliin ja koneen lattialle murskaksi
11. Nostovarret on hitsattu "klimpiksi". Nostolaite kuitenkin toimii ja nostaa ihan kunnolla  8)
12. Hyvät renkaat  8)

Eli tuollaisia pikkuvikoja on kertynyt, tai kaikki nuo olivat kun kone tuli joskus 2500 työtuntia sitten. Mikään näistä ominaisuuksista ei ole varsinaisesti haitannut työsuoritetta joten vikoja on vaan sietänyt. Maantiellä tuo ei ole käynyt enää pariin vuoteen...

Mutta nyt tuli ihan uusi ja häiritsevä vika. Hammaskehältä lensi muutama ( ;D) hammas irti eikä kone lähde starttaamaan ellei sitä vähän keikuta ensin esim. kaivinkoneella tai Massikalla  ;D Hyvin ärsyttävää.. Varsinkin kun tuo etukuormaaja tosiaan nousee itsekseen (-> eli kippaa kauhasta esim. paskaa pakoputkeen yläkuolonkohdan saavutettuaan) ja kone meinaa ylikuumentua pitkään käydessään, joten laitteen sammuttaminen on usein jopa koettu järkeväksi.

Ihan ensiksi ihmetyttää, miten ihmeessä tuollainen kone on saatu tuohon kuntoon! Nuohan ovat miltei ikuisia vekottimia. Itselläni on 1988- ja 1989-malliset Deeret (13 000 ja 6 000 h.) ja jos nyt oikein alan ponnistella vikoja, joita laitteissa on nyt, niin toisesta katkesi ilmastoinnin kompuran remmi vanhuuttaan tänä keväänä ja toisessa on pari vuotta ollut pitkät valot kateissa. Ja kun historiaa kelataan, niin isompia remontteja on ollut yksi kytkinremontti ja that´s it. Ohjaamon verhoilut saa pysymään ehjinä, kun ei tee sisällä hytissä räjäytystöitä.

Toiseksi ihmetyttää, mitä töitä voi tehdä tuolla, jos kolmannes tehoista on kateissa, yli puolet hydrauliikan tuotosta, ulkopuolinen hydrauliikka ei toimi lainkaan, kuormaaja elää omaa elämäänsä, laakereita puuttuu ja nostovarret on hitsattu klimpiksi (mitä se ikinä tarkoittaakaan).

Eli sulla on siellä 50 hv:n tehoinen traktori, jolla ei pysty käyttämään hydrauliikkaa, johon ei pysty kytkemään koneita, jossa ei ole valoja eikä vilkkuja, jonka etuakseli ei vedä, joka ei lähde omin avuin käymään, jonka kuormaaja nousee ja laskee irrationaalisesti ja jonka hytissä oli Hizbollahin tukikohta, kunnen Israel teki sinne ilmaiskun. Mitä ihmettä tuolla voi tehdä 400 h / v. ?????????!!!!!!!!!!??! :o

Tuo oli lapsena "moommalassa" karjatilalla ja mm. paalikoneen vedossa. Nyt sillä ei ole tehty muuta kuin nosteltu paaleja ja paskaa, johon työhön se se on ketteränä sopinut oikein hyvin. Paitsi että neliveto ei voi olla päällä jos pyöriä on käännetty yli 15 astetta  ;D Uskon että murrosten pito vielä tuon kestää... Nostolaitteita on hitsailtu, siis vetovarret on käytännössä tehty itse, samoin nostotangot.. Perässä kulkee paalipiikki, ja paali kyllä nousee. Nostolaitteet ovat sisältä hyvässä kunnossa.

Tuo on siis ostettu "rikkeimenä" ja hyvin halvalla, ilman ajatustakaan että nämä viat korjattaisiin. Ja vikoja on siedetty nyt sellaiset 2700 tuntia  ;D Nyt on mittarissa (joka toimii) jotain 14500 h.

Kai tuo täytyy itse katkaista.
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: TDK - 22.05.13 - klo:08:47

Maataloudessa menee kuulemma huonosti. Ostetaan jontikka jolla ei voi töitä tehdä kun menee pian kakkaseksi. Onko tässä joku dilemma?

Laitahan isukki ostamaan uudet patterit laskimeen...
Olenko jossain tosissani valittanut kustannuskriisistä?

Ja meidän jontikan työmäärä nyt ei oikeastaan ole sinun murheesi, kyllä siihen reilu 1000h kuitenkin vuoteen tuppaa tulemaan.
Ja olen jontikallakin muutaman kuorman jo ajanutkin, nyt on vaan niin onnellinen tilanne että Kaivurikuskin valmetti joutaa olemaan paskakärryn edessä ja jontikka muissa hommissa.

Ei kannata persettä repiä mun jutuista, varsinkaan jos ne on suunnattu pöndelle ;D
Eihän se oikeastaan olekaan minun murhe, mutta kun asioita ruoditaan tällätappaa valtakunnan meediassa niin niistä tahtoo tulla kaikkien yhteisiä ongelmia. Sitäpaitsi onhan se mukava tarttua toisten kirjoituksiin.... ;D


Olenko jossain tosissani valittanut kustannuskriisistä?
Katoppa tästäkin me nyt päästään käsitykseen että ei teillä rahan takia sitä paskaa uudella kärryllä ja uudella sontareellä ajeta. Ihan vaan omaksi iloksi...  8)

Mitenkään nyt tosiaan henkilökohtaisesti ei tarvi ottaa näitä munkaan juttuja.... :P
Otsikko: Vs: Suosituksia koneen kohtaloksi
Kirjoitti: mah - 23.05.13 - klo:16:34
On noita traktoripommeja kyllä muuallakin. Lähikylien isäntä omisti vastaavat ominaisúudet casessansa. Hän toki ajoi sillä myös yleisillä teillä. Kerran paikalllispoliisi oli hänet pysäyttänyt. Valot olivat pimeinä ja koeajossa poliisi havaitsi myös toisen jarrun olevan toimimaton. Isäntä oli sanonut, että kyllä siihen on tottunut, kun ei ole vuosiin toiminut. Poliisit olivat kirjoittamaisillaan sakkolappua, kun vanhempi koppalakki oli todennut, että jos edes yksi valo toimisi, voisi sakkomaksulta välttyä.  Kuorma oli kuitenkin esimerkillisesti sidottu. Isäntä oli traktorin puujakkaralta todennut (oli näet grammeri posahtanut aikoja sitten), että palaa täällä tuo laturin merkkivalo. Olivat poliisit repeytyneet nauruun ja jatkaneet sakottamatta matkojaan. :(