Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tr - 12.05.13 - klo:12:53
-
Minkäs arvelette vaivaavan Mpliftin hydrauliikkaa kun kauhankäännön toiminta oikuttelee. Hetken toimii hyvin ja sitten jumittuu täyttöliike/ lukitus tai leikkurin liike. Vaijerin katkeemisenhan pitäs aiheuttaa jatkuva vaiva mutta kun tää on hetken ihan normaali ja sitten ihan hidas tai ei liiku ollenkaan. Voisko sähköt olla jotenkin oikosulussa että se suuntaventtiili jäis puolitiehen? Tai muuten vaan jumiin?
-
Jos sen vivun "liukupallot" ovat kuluneet kulmikkaiksi.. Eli siis ne nivelpinnat jotka ovat vipurungon ja vivun välissä mahdollistamassa tuon vivun liikkeen ??? Mulla ainakin tuo, noin 5€:n vika, aiheutti vivun jumimisen ääriasentoihinsa.
-
Samanlaista vikaa viimeviikolla. Oli vivun pään sisältä lähtenyt johto tinauksista irti ja liikkui antaen välillä virtaa ja välillä ei.Kahvan etupuolelta reiässä oleva ruuvi auki ja nostaa kahvan takaosan pois ni näkee onko vika painonapailta irroneessa johdossa.
-
Katsoppas että ei ole kuormaajan ohjauslaitteen runko halki. Minulla oli vastaavia oireita ja huomasin että vaijerin kuori pääsi tulemaan rungosta ulospäin. Tarkempi tutkiminen löysi haljenneen rungon. Korjattiin parilla lattaraudan palalla ja parilla pultilla, jotka estävät runkoa leveemästä ;)
-
Tuo vaiva iskee kesken liikkeen. Esim. kauhan täyttöliikeessä kärki liikkuu 5 tai 20 centtiä ja sitten tyssää siihen. Sama käy rehuleikkurin kanssa ensin puristaa ja sitten jää vaan jurnuttamaan. Vivusta on koko ajan sama ote ja toiminto vaan pysähtyy. Siinä on siellä aisoissa se sähkölohko mutta oireet on samat vaikkei niistä napeista painaskan. Vaijerit on ainakin päällisin puolin ehjät ja vivun liike ja vastus normaali. Kahvaa on tullut aikaisemmin tinailtua muutama kerta vuosien mittaan mutta nyt se on kunnossa. Ja tyhjennys/leikkurin avausliike toimii ihan hyvin.
-
katsoppas pikaliittimet kuormaimen sovitteiden ja aijojen välissä. Minulla saman tyylinen ongelma ja soitin mikolle joka sanoi että pikaliitin rikki ja käski vaihtaa molemmat puolet uusiin ja ostaa vielä ne sarjana että varmasti ovat yhteensopivat.
-
katsoppas pikaliittimet kuormaimen sovitteiden ja aijojen välissä. Minulla saman tyylinen ongelma ja soitin mikolle joka sanoi että pikaliitin rikki ja käski vaihtaa molemmat puolet uusiin ja ostaa vielä ne sarjana että varmasti ovat yhteensopivat.
komppaan tuota. pikaliittimen jousi viallinen. sulkeutuu virtauksesta. koko pari vaihtoon.
-
Tuo liitinhän se sopis vaivaan. Eipä tullu heti mieleen. Epäilin sähköventtiilin saavan häiriövirtaa jostain ja jäävän jotenkin puolitiehen auki tai kiinni...
-
Tuo liitinhän se sopis vaivaan. Eipä tullu heti mieleen. Epäilin sähköventtiilin saavan häiriövirtaa jostain ja jäävän jotenkin puolitiehen auki tai kiinni...
samaan tyyliin on halvaantunut kuormaajan aisasto, työntövarsi, jyrän työsylinterit, ym...
-
katsoppas pikaliittimet kuormaimen sovitteiden ja aijojen välissä. Minulla saman tyylinen ongelma ja soitin mikolle joka sanoi että pikaliitin rikki ja käski vaihtaa molemmat puolet uusiin ja ostaa vielä ne sarjana että varmasti ovat yhteensopivat.
komppaan tuota. pikaliittimen jousi viallinen. sulkeutuu virtauksesta. koko pari vaihtoon.
Pikaliittimet, tai mul on ollu semmonen vaiva että tarpeeksi kun kuormaa ja öljyt mpliftin hydr lohkossa kuumuu niin herkes toimimasta, oli halki sisältä. Mikkoperä lähetti uuden lohkon 3 vuotta vanhaan kuormaajaan postikuluilla.
-
Elikkäs tänään oireili kans. Kuumalla öljyllä ei toimi. Siellä valskaa heräteöljyn joku lirpukka, huoltomies aiko huomenna tuoda uuden "mutterin" että toimii. Nyykkärissä saa pumpun antamaan kuormaajalle öljyä vaikka jarrua painamalla.
-
Elikkäs tänään oireili kans. Kuumalla öljyllä ei toimi. Siellä valskaa heräteöljyn joku lirpukka, huoltomies aiko huomenna tuoda uuden "mutterin" että toimii. Nyykkärissä saa pumpun antamaan kuormaajalle öljyä vaikka jarrua painamalla.
Pitääkö jarrulla pumpata kuormaaja ylös ;D
-
Elikkäs tänään oireili kans. Kuumalla öljyllä ei toimi. Siellä valskaa heräteöljyn joku lirpukka, huoltomies aiko huomenna tuoda uuden "mutterin" että toimii. Nyykkärissä saa pumpun antamaan kuormaajalle öljyä vaikka jarrua painamalla.
Pitääkö jarrulla pumpata kuormaaja ylös ;D
Alas sen saa kun painaa kytkintä :P
-
Quicken kauhankääntö takkuili ensimmäiset 8000h, kovemmalla virtauksella jäi hydrauliikka "päristämään" (varoventtiili) ja liike meni pirun hitaaksi, ei sinällään haitannu kun välillä melkein tuhansia tunteja etupainona ;D sitte kun asensin selecto4 toiminnon niin rupes pelaamaan kauhankääntökin, eli kaiketi kun tuos samalla karalla ohjataan selecto3/4+kauhankääntö niin kara ei vain ollu aiemmin päässy liikkumaan kunnolla.
-
Elikkäs tänään oireili kans. Kuumalla öljyllä ei toimi. Siellä valskaa heräteöljyn joku lirpukka, huoltomies aiko huomenna tuoda uuden "mutterin" että toimii. Nyykkärissä saa pumpun antamaan kuormaajalle öljyä vaikka jarrua painamalla.
Pitääkö jarrulla pumpata kuormaaja ylös ;D
:) Juu, kuhan saa pumpun herätettyä henkiin. ;D
Ei mulla mp liftistä muuta sanottavaa oo, kun että ois joskus rahaa ostaa oikee kuormaaja. :-X
-
Elikkäs tänään oireili kans. Kuumalla öljyllä ei toimi. Siellä valskaa heräteöljyn joku lirpukka, huoltomies aiko huomenna tuoda uuden "mutterin" että toimii. Nyykkärissä saa pumpun antamaan kuormaajalle öljyä vaikka jarrua painamalla.
Pitääkö jarrulla pumpata kuormaaja ylös ;D
:) Juu, kuhan saa pumpun herätettyä henkiin. ;D
Ei mulla mp liftistä muuta sanottavaa oo, kun että ois joskus rahaa ostaa oikee kuormaaja. :-X
Vanhoissa Deereissä saa nostolaitteet nousemaan kun vähän heilauttaa ohjauspyörää ;D