Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltola - 24.04.13 - klo:11:14
-
Moni aloittaa taas vähän intensiivisemmän jakson töissä koneiden kanssa. Osa väsyy öitä myöten ja vaarat kasvavat. On aika katsoa joku tractorcrash -video, miten ylisuuret kärryt ovat työntäneet vetokoneen mukkelismakkelis. Laitan yhden satunnaisen videon jotta voisimme ajatella tulevia haasteita ja varsinkin arvaamattomia tilanteita hieman ennalta. Itselleni olen yrittänyt teroittaa että kiire loppuu aina kun joutuu lähtemään kopista ulos jonkun yllättävän tilanteen takia. Onpa sitten kaatumassa tai upoksissa tai letku poikki ym. Ajatus mukaan että mitä kaikkea voi kydä ja mihin suuntaan on jännityksiä ja voimia liikkeellä milloinkin. Onko pyörivät koneet varmasti jo pysähtyneet ym. Ennakoivan ajattelun opettaminen omille lapsille ja uusille miehille on todella tärkeää.
Miettikääpä miten vanhempi mies on selvinnyt elämänsä tuohon asti kun vielä kattelee vaijeria voiman suuntaan. Jos kaivuri aiheuttaisi rajattoman voimansa sopivasti ja jotain särkyisi heppoisen autovinssin osista tulisi vaijerin mukana rissaa ja koukkua juurikin naamaan. Itse olen kerran nähnyt ketjun lentävän kaivurin koppia hipoen muutaman koneen mitan taaksepäin. Luojan kiitos hutista en halua nähdä samaa toista kertaa. Hitsatkaa vetolenkki aina eri puolelle kiinnikettä kuin koppi. Jos Sinulla on vetolenkki kopin puolella käy heti rälläköimässä se irti.
http://www.youtube.com/watch?v=Y4koGkElcuw
Sori neuvova teksti, pysytään hengissä. Video jatko karusellia kannattaa myös pohtia.
-
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288559830927.html
Voi murhe. En tiennyt tästä kun kirjoitin äsken. Ajatukset syntyi kun ajattelin huomenna alkavaa tierumbaa ja kelirikon takia syntyneitä ruoppuja ja hyppyreitä.
-
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288559830927.html
Voi murhe. En tiennyt tästä kun kirjoitin äsken. Ajatukset syntyi kun ajattelin huomenna alkavaa tierumbaa ja kelirikon takia syntyneitä ruoppuja ja hyppyreitä.
"Päivystävä palomestari ei osannut arvioida keskiviikkona, miten ja miksi traktori oli kaatunut katolleen maantieajossa. Se veti turman sattuessa peräkärryä. Tutkijalautakunta selvittää onnettomuuden yksityiskohtia ja syytä"
Syynä ei varmastikaan ollut ylinopeus tai kuljettajan varomattomuus ???
-
Yli 50km/h vauhtia ja aisat maahan.... :o Tsiisus, siinä mennään eikä meinata. Kauhan lukitus auki ja kuopasta se pomppaa pois.
Näissä 50:n-malleissa olis hyvä laittaa turvavyön käyttä pakolliseksi.
-
Ei tartte edes olla 50 askilla. Lumikauhaa ylitettäessä 40 vauhdissa voi lopputulema jo olla hyvin kohtalokas. Itseasiassa etutyökoneet on aika arvaamattomat jos ne jostain syystä pääsee irtoamaan. Yllätykseksi pidän hydraulisia työlaitelukituksia tästä syystä turvallisempina.
-
http://yle.fi/uutiset/painauma_tiessa_aiheutti_traktoriturman/6594102
http://yle.fi/uutiset/teiden_heikentynyt_kunto_nakyy_vakuutusyhtioissa/6593998
-
Ei tartte edes olla 50 askilla. Lumikauhaa ylitettäessä 40 vauhdissa voi lopputulema jo olla hyvin kohtalokas. Itseasiassa etutyökoneet on aika arvaamattomat jos ne jostain syystä pääsee irtoamaan. Yllätykseksi pidän hydraulisia työlaitelukituksia tästä syystä turvallisempina.
Kyllä on mukava tuo oikeasti toimiva mekaaninen kauhanlukitus saksalaisessa... Quicken hydraulisten ja mekaanisten kanssa saa olla tarkkoina on meinaan monenmoista vikamahdollisuutta... Milloin irtoo tapit tai ovat päässeet löystymään ja karkaamaan niin menevät poikki jne..
-
Ei tartte edes olla 50 askilla. Lumikauhaa ylitettäessä 40 vauhdissa voi lopputulema jo olla hyvin kohtalokas. Itseasiassa etutyökoneet on aika arvaamattomat jos ne jostain syystä pääsee irtoamaan. Yllätykseksi pidän hydraulisia työlaitelukituksia tästä syystä turvallisempina.
Kyllä on mukava tuo oikeasti toimiva mekaaninen kauhanlukitus saksalaisessa... Quicken hydraulisten ja mekaanisten kanssa saa olla tarkkoina on meinaan monenmoista vikamahdollisuutta... Milloin irtoo tapit tai ovat päässeet löystymään ja karkaamaan niin menevät poikki jne..
Niin siis hydraulisessa kauhanlukituksessa miellyttää että näkee hytistä oikeasti että tapit menee oikeaan paikkaan. Tätä eimekaanisessa ikinä näe vaan aina olettaan äänen perusteella että tapit meni paikkaan. Se on totta että rikkotapaukseessa työlaite lähtee irti mutta niin lähtee kaikissa tapauksissa.
-
Ei tartte edes olla 50 askilla. Lumikauhaa ylitettäessä 40 vauhdissa voi lopputulema jo olla hyvin kohtalokas. Itseasiassa etutyökoneet on aika arvaamattomat jos ne jostain syystä pääsee irtoamaan. Yllätykseksi pidän hydraulisia työlaitelukituksia tästä syystä turvallisempina.
Kyllä on mukava tuo oikeasti toimiva mekaaninen kauhanlukitus saksalaisessa... Quicken hydraulisten ja mekaanisten kanssa saa olla tarkkoina on meinaan monenmoista vikamahdollisuutta... Milloin irtoo tapit tai ovat päässeet löystymään ja karkaamaan niin menevät poikki jne..
Niin siis hydraulisessa kauhanlukituksessa miellyttää että näkee hytistä oikeasti että tapit menee oikeaan paikkaan. Tätä eimekaanisessa ikinä näe vaan aina olettaan äänen perusteella että tapit meni paikkaan. Se on totta että rikkotapaukseessa työlaite lähtee irti mutta niin lähtee kaikissa tapauksissa.
Saksalaisessa on sekin hyvä puoli että näkee ;) Rikkotapaukset olis vähemmässä jos insinööri olis ajatellut aivoillaan kun se on ne kauhanlukituksen tapit tajunnut myös lukita kunnolla... Muutenkin ihme vivusto koko hässäkkä... Helpomaa vetästä kahvasta sovitteen kyljestä joka yksinkertaisuudessaan vetää kummatkin tapit samalla auki eikä ole yhtään niveltä jonka takia tappi ei varmasti menisi pohjaan...
-
Ei tartte edes olla 50 askilla. Lumikauhaa ylitettäessä 40 vauhdissa voi lopputulema jo olla hyvin kohtalokas. Itseasiassa etutyökoneet on aika arvaamattomat jos ne jostain syystä pääsee irtoamaan. Yllätykseksi pidän hydraulisia työlaitelukituksia tästä syystä turvallisempina.
Kyllä on mukava tuo oikeasti toimiva mekaaninen kauhanlukitus saksalaisessa... Quicken hydraulisten ja mekaanisten kanssa saa olla tarkkoina on meinaan monenmoista vikamahdollisuutta... Milloin irtoo tapit tai ovat päässeet löystymään ja karkaamaan niin menevät poikki jne..
Niin siis hydraulisessa kauhanlukituksessa miellyttää että näkee hytistä oikeasti että tapit menee oikeaan paikkaan. Tätä eimekaanisessa ikinä näe vaan aina olettaan äänen perusteella että tapit meni paikkaan. Se on totta että rikkotapaukseessa työlaite lähtee irti mutta niin lähtee kaikissa tapauksissa.
Et ole tosissas? :o
-
isme on selkee :)
-
Niin siis mulle mekaaninen tarkoittaa näitä jossa täyttöliikkeellä lukitaan tapit. Tällöin kuuluu ääni tms mutta mitän tietoa ei ole että tapit menee oikeasti paikoilleen tai että kauha on oikeasti paikallaan.
-
Niin siis mulle mekaaninen tarkoittaa näitä jossa täyttöliikkeellä lukitaan tapit. Tällöin kuuluu ääni tms mutta mitän tietoa ei ole että tapit menee oikeasti paikoilleen tai että kauha on oikeasti paikallaan.
Kyllä mä nostan sen mekaanisella tai hydraulisella lukolla olevan kuormaajan sen verran ylös että näen että ovat korvakkeet oikeassa paikassaan.. Siinä sitten lykkään lukon kiinni hydraulisesti tai mekaanista kallistan siinä että lukko napsahtaa kiinni.. Kokoajan näen kummassakin että menevätkö tapit paikoilleen...
-
Niin siis mulle mekaaninen tarkoittaa näitä jossa täyttöliikkeellä lukitaan tapit. Tällöin kuuluu ääni tms mutta mitän tietoa ei ole että tapit menee oikeasti paikoilleen tai että kauha on oikeasti paikallaan.
Kyllä mä nostan sen mekaanisella tai hydraulisella lukolla olevan kuormaajan sen verran ylös että näen että ovat korvakkeet oikeassa paikassaan.. Siinä sitten lykkään lukon kiinni hydraulisesti tai mekaanista kallistan siinä että lukko napsahtaa kiinni.. Kokoajan näen kummassakin että menevätkö tapit paikoilleen...
Juu, noin se tehdään. Lukitus täytyy tarkistaa eikä pelkästään luottaa tuuriin.
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
Skännä lopettaa nyt vaan ittuilun ja menee raktorin koppiin kattomaan mitä näkyy silloin kun lukot menee kiinni täyttöliikkeen yhteydessä. jos kyseessä on kuikka tai isme niin et tiedä että tapit on oikeasti menny paikoilleen.
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
Skännä lopettaa nyt vaan ittuilun ja menee raktorin koppiin kattomaan mitä näkyy silloin kun lukot menee kiinni täyttöliikkeen yhteydessä. jos kyseessä on kuikka tai isme niin et tiedä että tapit on oikeasti menny paikoilleen.
Mikä ihme on täyttöliike? ???
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
Skännä lopettaa nyt vaan ittuilun ja menee raktorin koppiin kattomaan mitä näkyy silloin kun lukot menee kiinni täyttöliikkeen yhteydessä. jos kyseessä on kuikka tai isme niin et tiedä että tapit on oikeasti menny paikoilleen.
Mikä ihme on täyttöliike? ???
Niin siis suurimmassa osassa lukot menee paikoilleen kun käntää kauhan kallistuksen ääriasentoon eli tekee täyttöliikkeen.
-
Niin siis suurimmassa osassa lukot menee paikoilleen kun käntää kauhan kallistuksen ääriasentoon eli tekee täyttöliikkeen.
Jaa täh?
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
Skännä lopettaa nyt vaan ittuilun ja menee raktorin koppiin kattomaan mitä näkyy silloin kun lukot menee kiinni täyttöliikkeen yhteydessä. jos kyseessä on kuikka tai isme niin et tiedä että tapit on oikeasti menny paikoilleen.
Mikä quicke sulla on?? 620, 640, 960, 970 ja 55 ainakin on nähnyt ne lukitustapit hytistä katsoen... Viimeistään sitten kun kippaa kauhaa pikkusen... Mutta ennen kauhan kipristystä katsoo että ne alakorvakkeet tuli pohjaan asti... Ei pitäis olla vaikeaa jos se minultakin onnistuu ;D
-
Niin siis suurimmassa osassa lukot menee paikoilleen kun käntää kauhan kallistuksen ääriasentoon eli tekee täyttöliikkeen.
Jaa täh?
öööö. Onko sulla ollu uusi etukuosmaaja vai mikä on hebreaa.
-
Niin siis suurimmassa osassa lukot menee paikoilleen kun käntää kauhan kallistuksen ääriasentoon eli tekee täyttöliikkeen.
Jaa täh?
öööö. Onko sulla ollu uusi etukuosmaaja vai mikä on hebreaa.
Ei ole etukuosmaajaa.....
Noi sun sepustukset erinäisissä asiayhteyksissä on vaan yleensä niin omituista jupinaa ettei mitään määrää.
Koitatko olla viisas ja peittää tyhmyyttäs, vai oletko huumorimiehiä? ;D
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
Skännä lopettaa nyt vaan ittuilun ja menee raktorin koppiin kattomaan mitä näkyy silloin kun lukot menee kiinni täyttöliikkeen yhteydessä. jos kyseessä on kuikka tai isme niin et tiedä että tapit on oikeasti menny paikoilleen.
Mikä quicke sulla on?? 620, 640, 960, 970 ja 55 ainakin on nähnyt ne lukitustapit hytistä katsoen... Viimeistään sitten kun kippaa kauhaa pikkusen... Mutta ennen kauhan kipristystä katsoo että ne alakorvakkeet tuli pohjaan asti... Ei pitäis olla vaikeaa jos se minultakin onnistuu ;D
noniin asiaa eli jos esimerkiksi pimeessä talvella laitat kauhan kiinni ja varustelevyn välissä on juuri sen verran lunta että kauha jä kolme milliä liikaa auki eli näyttää hytistä olevan paikoillaan mutta ei oikeasti ole. Siitä täyttöliike ja äni tai muutenvaan uskot että tapit meni paikoilleen mutta ne törmäkin kiinnikkeeiden seinään. Sitten tarvitaan kaksi todennäköisyyttä eli sattumalta olet yksi tuhannesta joka ei juuri tälläkertaa huomaa sitä ja toinen todennäköisyys että lähdet sen enempäää kauhaa käyttämättä tien päälle ja vauhdin kerttyäsi kauha kyppää alas ekassa montussa. Siitä kauhan yli ja lopusta luetaan leehdissä :'(
-
Niin siis suurimmassa osassa lukot menee paikoilleen kun käntää kauhan kallistuksen ääriasentoon eli tekee täyttöliikkeen.
Jaa täh?
öööö. Onko sulla ollu uusi etukuosmaaja vai mikä on hebreaa.
Ei ole etukuosmaajaa.....
Noi sun sepustukset erinäisissä asiayhteyksissä on vaan yleensä niin omituista jupinaa ettei mitään määrää.
Koitatko olla viisas ja peittää tyhmyyttäs, vai oletko huumorimiehiä? ;D
Niin voi olla mutta agrossa ei taida olla ainuttakaan nykyaikaisen etukuormaajan omistajaa mikä ei tajua täyttöliikkeen ja mekaanisen lukituksen korrelaatiota.
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Sää oot äijä, päivästä toiseen, metsäpäisteines ja muovinpolttolaitoksines.... ;D ;D
Skännä lopettaa nyt vaan ittuilun ja menee raktorin koppiin kattomaan mitä näkyy silloin kun lukot menee kiinni täyttöliikkeen yhteydessä. jos kyseessä on kuikka tai isme niin et tiedä että tapit on oikeasti menny paikoilleen.
Mikä quicke sulla on?? 620, 640, 960, 970 ja 55 ainakin on nähnyt ne lukitustapit hytistä katsoen... Viimeistään sitten kun kippaa kauhaa pikkusen... Mutta ennen kauhan kipristystä katsoo että ne alakorvakkeet tuli pohjaan asti... Ei pitäis olla vaikeaa jos se minultakin onnistuu ;D
noniin asiaa eli jos esimerkiksi pimeessä talvella laitat kauhan kiinni ja varustelevyn välissä on juuri sen verran lunta että kauha jä kolme milliä liikaa auki eli näyttää hytistä olevan paikoillaan mutta ei oikeasti ole. Siitä täyttöliike ja äni tai muutenvaan uskot että tapit meni paikoilleen mutta ne törmäkin kiinnikkeeiden seinään. Sitten tarvitaan kaksi todennäköisyyttä eli sattumalta olet yksi tuhannesta joka ei juuri tälläkertaa huomaa sitä ja toinen todennäköisyys että lähdet sen enempäää kauhaa käyttämättä tien päälle ja vauhdin kerttyäsi kauha kyppää alas ekassa montussa. Siitä kauhan yli ja lopusta luetaan leehdissä :'(
Niin... Kaks kertaa käynyt niin että piikit/kauha on töyssystä hypähtäneet tielle mutta aisat olleet tarpeeksi alhaalla ja on ollut asfalttitie... Kummallakin kerralla luottanut kun isäntä itte on ottanut sen piikit/kauhan niin on lukinnut kans mutta ei tuo ***** quicken paska toimi niin täytyy käsin lukita... Hydraulisella on ollut sitten taas niitä ongelmia että tapit on liikkuneet kiinikkeessään ja eivät ole menneet pohjaan ja kauhaharja jysähtänyt maahan ylhäältä tyhjentäessä kun on tappi mennyt poikki yms... Stollin kiinnike on ollut pätevin tähän asti sille ei vaan voi mitään kun siitä näkee heti onko tapit menneet pohjaan kun siinä on lukituskahvassa merkki koska se on pohjassa ja kauhan kiinikkeet näkee.. Kaikkea voi kyllä sattua :D
-
Skännän ymmärtämä täyttöliike? (http://us.cdn1.123rf.com/168nwm/alan64/alan641202/alan64120200109/12660071-pouring-soda-into-a-glass-isolated-on-white-background.jpg)
-
kertaalleen kauha tippunu kun luulin tappien olleen paikallaan, sen jälkeen joka kerta käynyt katsomassa onko oikeasti kiinni ja tapit pohjassa ei siinnä mene kuin 8 sekuntia kun käy katsomassa ei kellään voi olla niin kiire ettei kerkiä.
-
kertaalleen kauha tippunu kun luulin tappien olleen paikallaan, sen jälkeen joka kerta käynyt katsomassa onko oikeasti kiinni ja tapit pohjassa ei siinnä mene kuin 8 sekuntia kun käy katsomassa ei kellään voi olla niin kiire ettei kerkiä.
Yksi suurimmista riskeistä loukkantua on traktorista poistuttaessa. Sen takia ei mielellän ravaa rappusia turhanpäiten ylimääräistä. Ja vielläkin kun hydrauliset tapit näkee kopista . Toki välillä niidenkin kunto kannattaa tarkastaa lähempää.
-
Natikassa olevan MP-Liftin eurosovitteessa ei oikein voi olla näkemättä hydraulisen lukituksen tappeja, erinomaisen hyvin näkyvillä.
Jontikassa oleva 210 James sitten tarkempi, Vila-kiinnikkeessä euro adapteri missä hydraulinen lukitus. Vilan kiinnityssysteemit ja aisaston poikkiputket pahemmin tiellä, muutamassa tietyssä asennossa näkee tapit.
-
Skännän ymmärtämä täyttöliike? (http://us.cdn1.123rf.com/168nwm/alan64/alan641202/alan64120200109/12660071-pouring-soda-into-a-glass-isolated-on-white-background.jpg)
(http://www.datgif.com/wp-content/uploads/2013/01/beard-man-approves.gif)
-
Täs on änkätty täyttöliikkeestä, aivan turhaan! Tehkää se tyhjennys liike! Siellä kauhassa on muutenkin aina kaikenlaista!
-
Täs on änkätty täyttöliikkeestä, aivan turhaan! Tehkää se tyhjennys liike! Siellä kauhassa on muutenkin aina kaikenlaista!
(http://i132.photobucket.com/albums/q14/jeffalcohol/puke.jpg)
-
Täs on änkätty täyttöliikkeestä, aivan turhaan! Tehkää se tyhjennys liike! Siellä kauhassa on muutenkin aina kaikenlaista!
(http://i132.photobucket.com/albums/q14/jeffalcohol/puke.jpg)
Kieltämättä puhutteleva kuva ;D En aivan tätä tarkoittanut, enkä mitään muitakaan eritteitä :P
-
Mikä muuten pisti noin sylettään?
-
Mikä muuten pisti noin sylettään?
En kysyny....
Onko tää parempi ja säädyllisempi tyhjennys?
(http://aquamor.tripod.com/KYOTO_files/image040.jpg)
-
Niin mulla ei ole tietoa enempää kuin ismestä, kuikasta ja avantista ja nissä kaikissa ei ne tappeja kun ne menevät paikoilleen. Kuikan hydraulisessa taas kauhan asento voi olla sellainen että tapit näkee että ne oikeasti kulkee kauhan reikien läpi ja sitten paikoilleen. voi olla jossain että varustelevy jää näkyviin täyttöliikkeessä.
Kyllä mä ainakin näen kuikan 65 tapit. Hyvin toimii se kuikan mekaaninen lukitus.
-
Niin siis mulle mekaaninen tarkoittaa näitä jossa täyttöliikkeellä lukitaan tapit. Tällöin kuuluu ääni tms mutta mitän tietoa ei ole että tapit menee oikeasti paikoilleen tai että kauha on oikeasti paikallaan.
Jos katsoo SILMILLÄ, että kauha on kiinni :P Itse ainakaan luota tuohon, että kauha menee lukkoon, jännää kun kippaa kauhan johonkin sorakuormaan laiskuuttaan :) Nostaa hieman ylemmäksi ja näkee hytistä onko kiinni vai ei...
-
Isä ajoi joskus ennen EU:ta maakauhan yli maantiellä, traktori kaatui ja isännältä itseltään olkapää operaatioon, siitä asti on korostettu kauhan lukitusta ja etukuormaajan asentoa suhteessa maantiehen.
Lukitustapit näkyvät vallan mainiosti seuraavissa Quicken malleissa: 660, 55 ja 65. Muista ei ole kokemusta.
-
Lukitustapit näkyvät vallan mainiosti seuraavissa Quicken malleissa: 660, 55 ja 65. Muista ei ole kokemusta.
En nyt okein ymmärtänyt Vemssin vuodatusta. 9xx-Kuikastakin näkyy, viimeistään kun käyttää kauhaa keulan yläpuolella. ???
-
Lukitustapit näkyvät vallan mainiosti seuraavissa Quicken malleissa: 660, 55 ja 65. Muista ei ole kokemusta.
En nyt okein ymmärtänyt Vemssin vuodatusta. 9xx-Kuikastakin näkyy, viimeistään kun käyttää kauhaa keulan yläpuolella. ???
Vemssi on erillainen ituniska. Sillä on pää täynnä viisaita ajatuksia.
-
Voi olla että teillä on erilaiset systeemit mutta mun mielestä juuri sillä hetkellä kun mekaanisetlukot menee kiinni niin tappeja ei näe hyttiin vaan ne jää sen poikkipalkin taakse. Sitten kun kauhaa hieman kippaa. Jostain syystä mielestäni näkee vaan tapit paremmin kun ne painetaan sylinterillä kiinni jolloin pystyy pitämään varustelevyn sellaisessa asennossa että oikeasti näkee mitä tapahtuu.
Hieman meneee ahe tylsäksi kun puhutaan ainoastaan kauhan lukitukssta. Vaaranpaikkoja on paljon muitakin joten tarkkuutta ja varovaisuutta. hytissä istuen turvavyö kiinni sattuu muuten vähän vahinkoja. Kannattaa pyrkiä siihen että siitä paikasta täytyy mahdollisimman vähän poiketa.
-
Vaaranpaikkoja on paljon muitakin joten tarkkuutta ja varovaisuutta. hytissä istuen turvavyö kiinni sattuu muuten vähän vahinkoja. Kannattaa pyrkiä siihen että siitä paikasta täytyy mahdollisimman vähän poiketa.
Sitten kun ei viitsi nostaa persettään penkistä niin sattuu taas enemmän aineellisia vahinkoja - jotka tietysti ovat vähemmän vakavia. Mä olen ainakin huomannut varsin monta orastavaa teknistä ongelmaa kun aina silloin tällöin vähän kiertelee koneen ympärillä ja katselee ja kuulostelee. Jos olisi vaan ajanut tyytyväisenä kopissa luurit korvilla istuen niin romua olisi tullut huomattavan paljon :-(
Isojen ja hankalien remonttien välttäminen on turvallisuutta sekin. Kiireessä ja väsyneenä tehdyt häiriöiden selvittelyt ja remontit ovat riskialttiita.
-
On tuo vemssin selitys sinänsä ihan totta, kahdesti olen tainnut paalipihdit mekaanisella lukituksella varustetun ismen kuormaimesta pudottaa.
Jontikan ismessä on hydraulinen lukitus eikä ole pudonnut.
-
Eipä etukuormainta tarvii. Nykyistä konetta ostaessa myyjän kanssa aprikoitiin kaskoa.
Kerto tunnetusta miehestä tarinan. oli ostanut 110-90 DT fiiun etunostolaitteella. Renki lähti talikko etunostolaitteessa kylätietä pitkin ajamaan pellolle, jostain syystä paskatalikon piikit haukkas tiehen ja fiiun perä heitti keulan yli ympäri. Renki jäi henkiin mutta työmiestä siitä ei enää tullut.
No itse asiaan. Tuli otettua se kasko tuon tarinan jälkeen, Miksi? se ei kuulu tähän topiciin
-
voe mahoton. ostin tosa muutama kuu takasin arkimarketista yli kolme metrisen kevytauran ja nyt kävin sillä multaamssa paskat hehtaarilla ja nyt oon hyvilläni, se toimiiiiii! pian on kolmannes viljoista maassa ja kuu ei ole edes vaihtunna.
-
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.
-
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.
Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
-
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.
Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.
-
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.
Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.
Sammuu muuten kun saunalyhty.
-
No mimmonen traktori sillä sudensydämenitkulla sitten on? Kyllä ainakin mun traktoreissa on apukuskille vyöt, mutta kuskinpenkkiin on joihinkin tarvinnu laittaa itte. Ja lapsia ei kovin mielellään routaheittohommiin mukaan ollenkaan.
-
Pysyykö, ei pysynyt...
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/piikkikauha-putosi-suoraan-tyontekijan-hartioille-ja-siita-jalkapoytaan-vuokatissa/628287/
-
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.
Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.
Eikä tarvitse edes nukahtaa, yksi hiukan äkäisempi suunnanvaihto niin tulee aika hätäseen penkiltä alas, lapsi ei tuollaisia osaa ennakoida.
Puimurissa sama juttu, siellä laitankin pienemmät pojat mielummin istumaan lattialle.
-
Pysyykö, ei pysynyt...
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/piikkikauha-putosi-suoraan-tyontekijan-hartioille-ja-siita-jalkapoytaan-vuokatissa/628287/
vaikka on jonkin aikaa ollu alalla niin ei oikein aukea puomihaarukkanostin ja piikkikauha. Olisko kurottaja ja rukkipiikit. Vai onko jollain tarkempaa tietoa.
-
Itellä ei ole viidenkympin koneita, mutta turvavyöt on silti. Muista en tiedä käyttävätkö, mutta itse laitan tielle lähtiessä yhtä automaattisesti kuin autolla ajaessa. Lapsia ei voi ottaa tieajossa kyytiin, koska ei ole apukuskin paikalla turvavöitä.
Ei ole suuri vaiva asentaa, suosittelen.
Kyllä lasten kans täytyy olla vyöt.Jos sattuu nukahtaan kyytis,ei tartte ihmetellä putooko penkiltä.
Eikä tarvitse edes nukahtaa, yksi hiukan äkäisempi suunnanvaihto niin tulee aika hätäseen penkiltä alas, lapsi ei tuollaisia osaa ennakoida.
Puimurissa sama juttu, siellä laitankin pienemmät pojat mielummin istumaan lattialle.
Ylimääräisiä istuimia meillä ei ole missään laitteessa eikä vöitä kuljettajallekaan. 705:ssa on semmoinen "apukuskin hylly", jossa parhaiten pysyy. Luha on pahin, kun siinä ei oo oviakaan paikoillaan. Silti otan aina kyytiin, on kuitenkin helpoin tapa varmistaa, että tietää missä mukula on. Kolmivuotias ei mahdu enää kovin hyvin nukkumaan penkin takana, naapurin Massikassa (3090) on semmoinen hylly, se on hyvä. Siinä tosin on apukuskin istuinkin suht asiallinen.
Pysyykö, ei pysynyt...
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/piikkikauha-putosi-suoraan-tyontekijan-hartioille-ja-siita-jalkapoytaan-vuokatissa/628287/
vaikka on jonkin aikaa ollu alalla niin ei oikein aukea puomihaarukkanostin ja piikkikauha. Olisko kurottaja ja rukkipiikit. Vai onko jollain tarkempaa tietoa.
Saman totesin, mutta en enää ihmetellyt - sen verran kirjavaa on toimittajien näkemys nykyään. ::)
-
Tuosta etukuormaajan työlaitteen lukituksesta vielä. Mä oon ainakin koittanu painaa lukituksen jälkeen kauhan/trukkipiikit maahan ja "tyhjennysliikkeellä" nostaa traktorin etupyörät ilmaan. Jos nousee, niin kauha on luultavasti kiinni. Mitä niitä tappeja vahtaa.
-
Ylimääräisiä istuimia meillä ei ole missään laitteessa eikä vöitä kuljettajallekaan. 705:ssa on semmoinen "apukuskin hylly", jossa parhaiten pysyy. Luha on pahin, kun siinä ei oo oviakaan paikoillaan. Silti otan aina kyytiin, on kuitenkin helpoin tapa varmistaa, että tietää missä mukula on. Kolmivuotias ei mahdu enää kovin hyvin nukkumaan penkin takana, naapurin Massikassa (3090) on semmoinen hylly, se on hyvä. Siinä tosin on apukuskin istuinkin suht asiallinen.
Aikoinaan pulttasin sellaisen oranssinistuimen joita on polkupyörien tarakalla,lokasuojaan kiinni (sisäpuolelle).On tukea sivusuunnas ja hyvät vyöt.Toki kasvavat nopeasti siitä ohi.
-
Herää kysymys onko pienen lapsen järkevä "päivähoitopaikka" traktorissa ?
-
Herää kysymys onko pienen lapsen järkevä "päivähoitopaikka" traktorissa ?
Tästä asiasta voisi varmaan hurskastella tekopyhästi maailman tappiin saakka..
Se ei vaan oikein johda mihinkään.
Ei se hytti tietenkään ole mikään "päivähoitopaikka", ei niitä siellä väkisin puolta päivää raahata matkassa.
Tosiasia vaan on että ainakin meillä nuo pienemmät pojat kun tulevat silmät kiiluen kysymään pääseekö kyytiin niin ei mulla ainakaan ole sydäntä kieltää.
Vaikka ne kyydissä olo ajat ei olisi kerrallaan pitkiä kannattaa noihin turvallisuus asioihin silti kiinnittää huomiota.
-
Herää kysymys onko pienen lapsen järkevä "päivähoitopaikka" traktorissa ?
Tuskin lypsyasema onsen parempi paikka? Meillä on maitohuoneen ovessa haka, mutta ei se auta, jos teinit jättää sen auki muuten vaan siellä huinatessaan. Kolme kertaa vuoden aikana on tyhjennetty enemmän tai vähemmän täysi tankki kun kolmevuotias on vähän käännellyt hanoja ja katkaisijoita ja on tullut epäilys, että on voinut päästä pesuvesi tankkiin.
Joillekin voi tietysti herätä kysymys "kannattaako niitä lapsia hankkia, jos on niin vaikeaa". Edelleen: lapsia SAADAAN, ei hankita!
-
Aikoinaan pulttasin sellaisen oranssinistuimen joita on polkupyörien tarakalla,lokasuojaan kiinni (sisäpuolelle).On tukea sivusuunnas ja hyvät vyöt.Toki kasvavat nopeasti siitä ohi.
Tuohan onkin kätevä ja turvavyöt valmiina...nykyiset on vielä pikakiinnikkeellä niin saa nopeasti ja tukevasti kiinni ja irti. Taidan asentaa kesällä puimurin hyttiin apukuskin istuimen viereen ylemmäs!