Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: fote - 29.03.13 - klo:20:21
-
D5 moottorissa häviää polltoaineen paine liian alhaiseksi ja sammuu. Tämä tapahtuu, vaikka tankki täynnä. Kun seissyt yön yli parressa, lähtee pitkän startin jälkeen käyntiin ja saattaa käydä moitteettomasti parikin päivää ja sitten taas ei kolmantena aamuna lähdekään. Sitten seuraavana päivänä apuvirralla pitkä startti ja taas käyntiin ja pelaa taas seuraavaan sammumiseen saakka.
-
Siirtopumpussa vikaa, vikaa, vikaa, ??? ?
-
Volvosta ja common railista en tiedä, mutta esim. VP44 syöttöpumppu saattaa särkyä, jos siirtopumppu ei ole täydessä iskussa. Saattaa siis poikia kalliimman vian, jos vaikka korkeapainepumppu ottaa nokkiinsa.
Mutta kaikki siis arvailua, enkä ota vastuuta jos mitään ei hajoakaan. :D
-
Pitäskö pelata tankin täynnä ollessa vaikka siirtopumppu ei pelaiskaan. pumppu hurisee kyllä kun virran laittaa päälle ja pumpulle menevästä putkesta tulee ainetta, ei kylläkään kovalla paineella.
-
Oliko tässä mallissa polttoainesuodatin imupuolella ennen siirtopumppua? sopii oireet just vettyneeseen /tukkeutuneeseen polttoainesuodattimeen,
ja tulee joskus pienelläkin ajokm/ suodin tukos. mitenkä osuu huoltoasemalle öljyauto ja tankkaus samaan aikaan joskus just sopivasti.
yks vikakohde, polttoainesäiliön huohotinventtiili/suodatin tukossa, alipaineistaa tankin, helppo todeta, kun ottaa polttoainesäiliön
korkin pois.
polttoaineputkistossa tankilta tukos, sillointällöin näitäkin esiintyy, varovasti paineilmalla tankkiin päin puhaltaa (korkki auki!!)
tai sit siirtopumppu kulahtanut, kulutustavaraa....