Salkkarin tekstaripalstalla kitkarenkaat saavat nastoihin uskovissa uskonnollisen kiistan. Mites täällä? ::)
Emännän autossa on neljättä talvea kitkat alla. Pito on ollut ennakkoarvioitakin parempi. Mukava syksyllä vaihtaa talvirenkaat alle kun rengasmelu hiljenee. ;)
Lopetetaan teiden suolaaminen, niin kitkarenkailijat kokevat
luonnollisen poistuman :)
Nokian Hakkapeliitta R -Kitkarenkaan ylivoimaa 8)
Salkkarin tekstaripalstalla kitkarenkaat saavat nastoihin uskovissa uskonnollisen kiistan. Mites täällä? ::)
Emännän autossa on neljättä talvea kitkat alla. Pito on ollut ennakkoarvioitakin parempi. Mukava syksyllä vaihtaa talvirenkaat alle kun rengasmelu hiljenee. ;)
Nokian Hakkapeliitta R -Kitkarenkaan ylivoimaa 8)Conttinenttaalit päihittää ne!!!
Tuommoiset m+s merkityt BF Goodrich All-terrainit löytyy avolavasta: http://www.brick-yard.co.uk/forum/uploads/1813/bf_goodrich_AT.jpg
Toistaiseksi on pysytty tiellä. Vanhoilla m+s renkailla oltiin kerran ojassa. Ei käynyt mitenkään.
Lopetetaan teiden suolaaminen, niin kitkarenkailijat kokevatJuuri näin ja sitten jos ei nastarenkaita ollenkaan käytössä, niin sitt on pakko karhentaa tien pinta jyrsimillä. Suomen uraisilla ja epätasaisilla asfalteilla ei senkään lopputulos häävi.
luonnollisen poistuman :)
Tuommoiset m+s merkityt BF Goodrich All-terrainit löytyy avolavasta: http://www.brick-yard.co.uk/forum/uploads/1813/bf_goodrich_AT.jpg
Toistaiseksi on pysytty tiellä. Vanhoilla m+s renkailla oltiin kerran ojassa. Ei käynyt mitenkään.
Entäs jos olis ollu nastat? ???
Tuommoiset m+s merkityt BF Goodrich All-terrainit löytyy avolavasta: http://www.brick-yard.co.uk/forum/uploads/1813/bf_goodrich_AT.jpg
Toistaiseksi on pysytty tiellä. Vanhoilla m+s renkailla oltiin kerran ojassa. Ei käynyt mitenkään.
Itse olen kyllä kitkojen puolesta. Jos on hyvin kevyt pikkuauto ehkä nastoille olisi kysyntää, mutta isommissa ei niinkään. Kitka on hiljaisempi ja kevyempi, nastat vaativat painonsa takia enemmän hevosvoimia joka on lompakosta pois.Ensin puhut että nastat vaatii painonsa takia tehoa ja sitten ajat 7-10 talvea samoilla renkailla :o WTF??? Ajatko laisinkaan??
Talvirengas on hyvä jos siinä ei lue Michelin. Käyttötavoite itsellä n 7-10 talvea autonvaihtomahdollisuuksista riippuen, joten laaturenkaat pitää olla. Nokian tai Conti tulee valittua hinnasta riippuen. Valitettavasti mantereella ei ole edullisia talvirenkaita kesärenkaiden tapaan tilattavissa netin kautta.
Itse olen kyllä kitkojen puolesta. Jos on hyvin kevyt pikkuauto ehkä nastoille olisi kysyntää, mutta isommissa ei niinkään. Kitka on hiljaisempi ja kevyempi, nastat vaativat painonsa takia enemmän hevosvoimia joka on lompakosta pois.Onhan noita pilvin pimein nastakummeja rengas onlinessa.
Talvirengas on hyvä jos siinä ei lue Michelin. Käyttötavoite itsellä n 7-10 talvea autonvaihtomahdollisuuksista riippuen, joten laaturenkaat pitää olla. Nokian tai Conti tulee valittua hinnasta riippuen. Valitettavasti mantereella ei ole edullisia talvirenkaita kesärenkaiden tapaan tilattavissa netin kautta.
Ja sen olen nyt oppinut, että M+S -merkintä ei takaa mitään renkaiden talvikelpoisuudesta. Hiluxin takana on vuoden verrat ollut hetken mielijohteesta (kiire + hetkellinen persaukisuus + katsastajan pomppautus) ostetut M+S -merkinnällä varustetut kiinalaiset Fortuna-renkaat. Ja Rouva Fortunaa tarvitaan kesät talvet, kun noilla meinaa tien päällä pysyä. Ens viikolla uudet kitkat alle, kun tuli autolle todellista talviajotarvetta.
Petri
Yhden auton mukana tuli uudet kitkat olivat muistaakseni 3kk ja se kokemus riitti . paloivat seuraavana kesänä juhannuskokossa ja ainut mikä niissä oli hyvää niin palovatkin iloisella liekillä. asun vain semmoisessa paikassa jotta turha edes ajatella kitkoja yks kaveri kun tuli meille nii tummas vaan nyt hän ymmärtää miksi ajelet vain autoilla jossa on nelikko ja talvella nastat.
Ei mee kauaa ku nastarenkaat kielletään! :-\Suolauksen vois kieltää mielummin... Yhdessä nuo ovat kyllä rankkaa kulutusta pinnoitteelle...
Salkkarin tekstaripalstalla kitkarenkaat saavat nastoihin uskovissa uskonnollisen kiistan. Mites täällä? ::)
Emännän autossa on neljättä talvea kitkat alla. Pito on ollut ennakkoarvioitakin parempi. Mukava syksyllä vaihtaa talvirenkaat alle kun rengasmelu hiljenee. ;)
Ensin puhut että nastat vaatii painonsa takia tehoa ja sitten ajat 7-10 talvea samoilla renkailla :o WTF??? Ajatko laisinkaan??
Niinkuin vaatii miten vähemmän tehoa nopeuden muutokseen?? Pitääkö ne paremmin kun toi etuvetoinen lahna ruppee suttamaan nastarenkailla/talvikelillä vielä vitosellakin kun kaasua lättää eli en käsitä miten ne kiihtymiseen vaikuttaa... Eli et aja paljoa karkeita asfaltteja pitkin jos noin kauan kuvittelet renkailla pääseväsi ;DLainausEnsin puhut että nastat vaatii painonsa takia tehoa ja sitten ajat 7-10 talvea samoilla renkailla :o WTF??? Ajatko laisinkaan??
mitä et ymmärtnyt? Ajan kitkoilla koska ne vaatii vähemmän tehoa nopeuden muutokseen ja ovat hiljaisemmat, ja käytän talvirenkaita lähes 10 vuotta niiden korkean hinnan takia. Joten renkaan on oltava ostettaessa laadukas. Ja niitä kitkamalleja ei tahdo löytää mantereelta, siellä pääasiassa myydään noita autobaana-malleja. Eihän maanviljelijällä ole varaa vaihtaa renkaita joka vuosi.
Meikäläisellä bensankulutus talvella on jopa alhaisempi kuin kesällä, yksi syy kitkarenkaat, mutta myös rengaskoossa pieni ero, kitkarenkaat ovat 10 mm kapeammat. Eilenkin iltapäivällä keli aika surkea, mutta kertaakaan ei ajonvakautus mennyt päälle, vaikka ajelin ihan rajoitusten mukaisesti, en siis lainkaan himmaillut kelin takia.
Yhden auton mukana tuli uudet kitkat olivat muistaakseni 3kk ja se kokemus riitti . paloivat seuraavana kesänä juhannuskokossa ja ainut mikä niissä oli hyvää niin palovatkin iloisella liekillä. asun vain semmoisessa paikassa jotta turha edes ajatella kitkoja yks kaveri kun tuli meille nii tummas vaan nyt hän ymmärtää miksi ajelet vain autoilla jossa on nelikko ja talvella nastat.
Oliskohan neljäs talvi kitkoilla menossa, eikä ole mitään syytä vaihtaa nastoihin. Renkaanvaihtoajankohtaan saa kitkoilla joustavuutta, voi vaihtaa syksyllä ajoissa ja keväällä myöhässä. :)
Oliskohan neljäs talvi kitkoilla menossa, eikä ole mitään syytä vaihtaa nastoihin. Renkaanvaihtoajankohtaan saa kitkoilla joustavuutta, voi vaihtaa syksyllä ajoissa ja keväällä myöhässä. :)
kitka kerho täyttää kaikki uskonnollisen hurmosliikkeen merkit ;D Miksei esim ruotsin rallia esim ajeta kitkoilla :P
Lopetetaan teiden suolaaminen, niin kitkarenkailijat kokevatJjjepp! :)
luonnollisen poistuman :)
Massan hitaus. Pitää olla 10hv lisää pyörittääkseen nastoja kaukana navasta. Ja mun romuissa ei ole yhtäkään ylimääräistä hevosta. Ei se nyt keskeisin kriteeri ole mutta aina se ärsyttää joitakin. Pääasiassa lumisia teitä ajelen, ja vaihdan heti kesäkumeihin kun keli sallii. Hyvä rengas maksaa pari sataa kpl joten ei niitä nyt heti vaihdeta uusiin. Käyttöautossa on 14v vanhat talvirenkaat. Eihän ne hyvät ole mutta edulliset...Menee sarjaan kesälaadulla ympäri vuoden. 14 vuotta vanhat talvirenkaat ja ollu koko ajan talvisin ajossa? Höpö höpö.
Nokian Hakkapeliitta R -Kitkarenkaan ylivoimaa 8)
Meikäläisellä bensankulutus talvella on jopa alhaisempi kuin kesällä, yksi syy kitkarenkaat, mutta myös rengaskoossa pieni ero, kitkarenkaat ovat 10 mm kapeammat. Eilenkin iltapäivällä keli aika surkea, mutta kertaakaan ei ajonvakautus mennyt päälle, vaikka ajelin ihan rajoitusten mukaisesti, en siis lainkaan himmaillut kelin takia.
Kesä tai talvi, ainahan noi ajonvakautus vilkuttaa valoaan, vaikka ajankin rajoitusten mukaan.Yhden auton mukana tuli uudet kitkat olivat muistaakseni 3kk ja se kokemus riitti . paloivat seuraavana kesänä juhannuskokossa ja ainut mikä niissä oli hyvää niin palovatkin iloisella liekillä. asun vain semmoisessa paikassa jotta turha edes ajatella kitkoja yks kaveri kun tuli meille nii tummas vaan nyt hän ymmärtää miksi ajelet vain autoilla jossa on nelikko ja talvella nastat.
Se tie 23. on ihan paska ajaa kitkoilla, kun on vähennetty suolaus pohjavesien takia. Mutta olisit odotanut muutaman vuoden (miellummin yli 5v.) sitten tietäisit miten liukkaat ne pystyvät olemaan.
Riita poikki ei muutakun kunnon ketjut autoonkin talveks ;D ;D ;D Ne kitkanastat sitte niihin lyhyihin ja vähälumisiin kesiin ;D ;DHän oli kuin varjo entisestään....
Ai ***** mistä sää sentiesit että olin 1kg laihtunu ;DRiita poikki ei muutakun kunnon ketjut autoonkin talveks ;D ;D ;D Ne kitkanastat sitte niihin lyhyihin ja vähälumisiin kesiin ;D ;DHän oli kuin varjo entisestään....
Kitkoilla tuli ajettua 10 vuotta parilla etuvetoisella ja yhdellä nelivedolla. Pärjää niillä kun pitää liukkailla järjen päässä. Ns. normaalilla talvikelillä ei juuri eroa nastallisiin. Kerran on auto tullut dumpattua ojaan siten että tarvittiin vakuutusyhtiötä ja alla oli kitkarenkaat. Vauhtia tosi vähän mutta osui rumpuun. Nastoilla olis todennäköisesti pysynyt tiellä... Nykyisessä kulkineessa on nastat ja kilometrejä tulee aika vähän joten kitkarenkaiden mukavuus ei ole niin oleellinen asia. Nämä nokialaiset nastat rullaa muuten kevyemmästi mitä hankookin kesärenkaat ja on samaa kokoa, joten ero ei johdu siitä.