Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: morosanoporo - 03.02.13 - klo:10:49
-
Miten pitäisi toimia kun tuo traktoria Suomeen vaikkapa Englannista tai Hollannista?
Mitä kaikkea pitää tehdä kun traktori tulee Suomeen satamaan ja sen jälkeen?
kone pitää tietenkin käydä katsomassa paikanpäällä.
kiitos jo etukäteen.
:)
-
Rekisteröidä tarttee. Hommata valmistajalta ehkä vaatimuksenmukaisuus todistus ja käyttää kone konttorilla näytillä.
-
>kone pitää tietenkin käydä katsomassa paikanpäällä
Miksi se pitää_tietenkin_ käydä katsomassa paikanpäällä?
Ei jaksa vähempää kiinnostaa lähteä nojailemaan johonkin kumiin maailmanääriin.Kyllä se sieltä tulee kun vaan tilailee.Nopeammin kuin jostain jyväskylästä...Jos romua tulee pistää kiertoon argimarkettiin..se on ihan oikea paikka niille.Jos jännittää koko homma liikaa katsele niitä agrimarketin pyyntihintoja unohtamatta ALV +24 %
Satamaan täytyy ainakin ite mennä :D tai sitten laittaa hakumiehelle valtakirja käteen.Varsinaisella lastausalueella ei saa haahuilla kävellen siitä kyllä varmasti kertovatkin ..
> käyttää kone konttorilla näytillä
Missäs lukikaan,ettei enää tarvisisikaan ...ei se Murtolassa vaan joku kirjoittanut?
-
Ei niitä kannata katella. Rahat vaan lähettää heti ja pikkuisen ylimääräistä etteivät perse aukiseksi luule.
-
>Ei niitä kannata katella. Rahat vaan lähettää heti
Lapsellinen kommentti joka kertoo sinusta yllättävän paljon.
Vellihousu mikä vellihousu
-
ei välttämättä tartte vaatimustenmukaisuustodistusta jos on eu- tyyppihyväksytty. moottorin kyljestä (kilvestä) katsuri katsoo päästötason ja tyyppihyväksyntä löytyy valmistajan kilvestä. Aika simppeleitä hommia ovat. eri asia jos tuot esim jonkun oudon vempeleen kiinasta niin esim. päästötason selvitys ei taida onnistuakkaan. Kauppakirja tai kuitti pitää olla myös mukana konttuurille mennessäsi ja traktori tietysti kans....
jos etukuormaajalla niin pyydä punnita se mukaan omamassaan ni saapi vedellä isompia kuormia (jos niitä nyt joku joskus punnitsee)
-
Satamaan täytyy ainakin ite mennä :D tai sitten laittaa hakumiehelle valtakirja käteen.Varsinaisella lastausalueella ei saa haahuilla kävellen siitä kyllä varmasti kertovatkin ..
Riippuu mihin asti on kuljetus so*****.. Jos ajamalla hakee satamasta pitäisi periaatteessa olla siirtolupa (tarrakilpi) ja liikennevakuutus ja jos nuo aikoo järjestää etukäteen pitää selvitellä valmistenumero myyjältä.
Jos koneesta löytyy tyyppihyväksyntä niin se riittää, vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvita. Yleensä uudehkoissa koneissa on.
-
Kuinka arvonlisäverot menee? Ostetaanko nollaverolla?
-
Kuinka arvonlisäverot menee? Ostetaanko nollaverolla?
Mitäs sitä suotta alvia maksamaan.
-
Kuinka arvonlisäverot menee? Ostetaanko nollaverolla?
Ei tarvi ymmärtääkseni maksaa veroa eli joo, ilman veroa
-
Kuinka arvonlisäverot menee? Ostetaanko nollaverolla?
Mitäs sitä suotta alvia maksamaan.
Eihän niiitä veroja muutenkaa oo kiva maksaa?? ;D Noeivaa, kyllä ne pitää maksaa, Jos on esim Tanskasta raktori, niin sillä veroprosentilla pitää ALV maksaa. Jos oikein muistan.
-
Kuinka arvonlisäverot menee? Ostetaanko nollaverolla?
Mitäs sitä suotta alvia maksamaan.
Eihän niiitä veroja muutenkaa oo kiva maksaa?? ;D Noeivaa, kyllä ne pitää maksaa, Jos on esim Tanskasta raktori, niin sillä veroprosentilla pitää ALV maksaa. Jos oikein muistan.
siis oikeestikko? eikö se oo sille että se, mikä lukee verottomana hintana vaikka englannin koneessa, oo se summa mitä pitää maksaa? vau :o ???
-
Kuinka arvonlisäverot menee? Ostetaanko nollaverolla?
Mitäs sitä suotta alvia maksamaan.
Eihän niiitä veroja muutenkaa oo kiva maksaa?? ;D Noeivaa, kyllä ne pitää maksaa, Jos on esim Tanskasta raktori, niin sillä veroprosentilla pitää ALV maksaa. Jos oikein muistan.
siis oikeestikko? eikö se oo sille että se, mikä lukee verottomana hintana vaikka englannin koneessa, oo se summa mitä pitää maksaa? vau :o ???
En ole ihan varma tästä, mutta eikös netistä löydy tiedot ihan mihin vain? Kai tähänkin löytyy ratkaisu, mutta jotenkin noin se meni. Asiasta en ole 100% varma.
-
Eihän niiitä veroja muutenkaa oo kiva maksaa?? ;D Noeivaa, kyllä ne pitää maksaa, Jos on esim Tanskasta raktori, niin sillä veroprosentilla pitää ALV maksaa. Jos oikein muistan.
[/quote]
Väärin muistat,,jos sulla on alvinumero ja annat sen myyjälle niin EU:maasta voit osta ilmsan alvia....
Mut ehkä Sorkkikisella on oma näkemys asiasta..
-
Eihän niiitä veroja muutenkaa oo kiva maksaa?? ;D Noeivaa, kyllä ne pitää maksaa, Jos on esim Tanskasta raktori, niin sillä veroprosentilla pitää ALV maksaa. Jos oikein muistan.
Väärin muistat,,jos sulla on alvinumero ja annat sen myyjälle niin EU:maasta voit osta ilman alvia....
Mut ehkä Sorkkikisella on oma näkemys asiasta..
[/quote]
Ehkä tämä Gossi on hieman taika-alv-pölyä sieraimeensa saanut...
-
Eihän niiitä veroja muutenkaa oo kiva maksaa?? ;D Noeivaa, kyllä ne pitää maksaa, Jos on esim Tanskasta raktori, niin sillä veroprosentilla pitää ALV maksaa. Jos oikein muistan.
Väärin muistat,,jos sulla on alvinumero ja annat sen myyjälle niin EU:maasta voit osta ilman alvia....
Mut ehkä Sorkkikisella on oma näkemys asiasta..
Ehkä tämä Gossi on hieman taika-alv-pölyä sieraimeensa saanut...
[/quote]
Kato alkaa vanhaksi tulemaan ja dementtia alakaa iskemähän! Eisitä kaikkea voi muistaa, mutta jos asia on noin niin hyvä tietää. :)
-
koneet voi tuoda alv nollana suoraan.. tai halutessaan sen maan alvi kannalla tilittää alv;n suomessa..
-
koneet voi tuoda alv nollana suoraan.. tai halutessaan sen maan alvi kannalla tilittää alv;n suomessa..
Mä olen vissiin idiootti mutta en äkkiseltään keksi miksi joku tahtoisi tehdä tuon alvitilityksen..? :P
-
siinähän se onkin.. kukaan ei tee sitä.. turhaa , mutta todellista.. näin on oma käsitykseni asiasta. :D
-
Omasta kokemuksesta tiedän,,kysytäänhän veroilmoituksessa kyllä niistä verottomista ulkomaanostoista..
-
Alv pitää pyöräyttää kirjanpidossa,mutta itselle jäi epäselväksi pitäiskö käyttää lähtömaan alvia vaiko suomen alvia ostossa,kun ohjeita ei missään ollut.Käytin sitten molemmissa suomen alvia kukaan ei perään kysellyt.
Rahaahan ei luonnolliseti liikkunut mihinkään.
-
Alv pitää pyöräyttää kirjanpidossa,mutta itselle jäi epäselväksi pitäiskö käyttää lähtömaan alvia vaiko suomen alvia ostossa,kun ohjeita ei missään ollut.Käytin sitten molemmissa suomen alvia kukaan ei perään kysellyt.
Rahaahan ei luonnolliseti liikkunut mihinkään.
Suomen ALV ilmoituksessa lisätään ostoihin ja vähennellään sitten ulkomaan ostoista ja sitten verovirkailia työlistää itsensä kun soittelee että väärin tehty. Noin se tulee menemään (että se alv ilmoituksen tekeminen on se vaikein osa kauppaa, vaikka ALV.a ei maksetakkaan)
-
aivan. Hyvä että joku selvensi. :D
-
Ei siellä laskuissa/ kirjanpidossa tarvitse mitään alveja pyöritellä kun myydään yhteisömyyntinä.
Laskuun huomautus "VAT 0 % Intra-Community Supply"
Ja yhteisömyynnissä laskuissa pitää olla VAT koodi, ei Suomen Y-tunnus.
Suomen alvin joudut tilittään sitten jos myyt joskus konetta eteenpäin.
-
Ostat koneen, hommaat laivarahdin suomeen (tai ajat jäitäpitkin). Hommaat satamasta kotiin. Katastusaseman kautta rekisteröinti (unohda hankala valtionkonttori). Ostohetkellä alv0. Alv ilmoitukseen tehdään kuitenkin kirjaus alveista. Sitten ajelet sillä nuhvilla ihan simona. :)
-
Menee vähä ohi aiheen, mut osaako kukaan sanoa mikä tai mitkä firmat myi Deutz-Fahria Englannissa ja Irlannissa..?
-
Ei siellä laskuissa/ kirjanpidossa tarvitse mitään alveja pyöritellä kun myydään yhteisömyyntinä.
Laskuun huomautus "VAT 0 % Intra-Community Supply"
Ja yhteisömyynnissä laskuissa pitää olla VAT koodi, ei Suomen Y-tunnus.
Suomen alvin joudut tilittään sitten jos myyt joskus konetta eteenpäin.
Kylläpä vaan verottaja vaatii alv- ilmoituksessa kirjanpitomerkinnän, vaikka maksua ei suoriteta. Juuri tarkistin. 8)
-
Kylläpä vaan verottaja vaatii alv- ilmoituksessa kirjanpitomerkinnän, vaikka maksua ei suoriteta. Juuri tarkistin. 8)
[/quote]
Noin just,mut rahaa ei tarvi käyttää..kunhan ne pari riviä ilmoitukseen pistää,,
Kotimaan rahdista kyllä menee alvi jos jotain rahtaria tarvitsee siitä hommasta,,
Mut miks saitin alviguru on vaiti tästä jutusta,olis kiva tietää senkin käsitys jutusta..
-
Menee vähä ohi aiheen, mut osaako kukaan sanoa mikä tai mitkä firmat myi Deutz-Fahria Englannissa ja Irlannissa..?
google
http://www.google.com/search?hl=fi&gl=FI&ie=UTF-8&source=android-browser&q=deutz+fahr+england
-
Tiedossa ois nh t6080 onko kellään kokemusta? Ite oon
Kuullu aikalailla pelkkää hyvää.. Ja pc-vaihteistolla
Jos jotakuta kiinnosti...
-
Menee vähä ohi aiheen, mut osaako kukaan sanoa mikä tai mitkä firmat myi Deutz-Fahria Englannissa ja Irlannissa..?
Tuosta kun jaksaa klikkailla niin eiköhän jokunen SDF-kauppiaskin löydy:
http://www.agric.co.uk/dealers.htm
-
Esimerkki 3
Tavaran osto toisesta EU-maasta
Suomalainen S ostaa koneen 15 000 eurolla (veroton hinta) T:ltä Saksasta. Kone toimitetaan Saksasta Suomeen.
(http://www.vero.fi/download/noname/%7BAA2A4F38-FB5D-4BF8-A5A9-14BB3FC84BE3%7D/6109)
T myy koneen S:lle ilman Saksan arvonlisäveroa, koska S:llä on suomalainen alv-numero ja kone toimitetaan Saksasta Suomeen. S tekee verollisen yhteisöhankinnan Suomessa.
Kausiveroilmoitus:15 000 euroa kohtaan 313 Tavara ostot muista EU-maista, 3 450 euroa kohtaan 305 Vero tavaraostoista muista EU-maista ja 3 450 euroa kohtaan 307 Kohdekauden vähennettävä vero.
Yhteenvetoilmoitus: Ostaja ei anna yhteenvetoilmoitusta.
Lähde
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Kansainvalinen_kauppa/Esimerkkeja_EUmyyntien_ja_ostojen_ilmoit(14401)
Linkki ei näämmä toimi, mutta hakupolkua seuraamalla lähde kyllä löytyy.