Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: korkean - 20.01.13 - klo:19:21

Otsikko: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 20.01.13 - klo:19:21
Elikkä kertoilkaas kuluvan lumitalven murheet ja tilanteet joita sattunut. Itsellä lingosta vallileikkuri solmuun kun kiveen hilpaisin ;D yhdet terät laitoin linkoon.. Myös yksi nivelakseli kieroksi ::)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: bdr-529 - 20.01.13 - klo:19:29
Huulilevy kulunut puhki ei mee vakuutuksesta kun ei oo äkillinen eikä yllättävä.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: antti-x - 20.01.13 - klo:19:37
Huulilevy kulunut puhki ei mee vakuutuksesta kun ei oo äkillinen eikä yllättävä.

Entä jos tankki pääsee hörppäämään tyhjää? Sehän on aika äkillistä ja yllättävää(ainakin jos ei ole vilkoillut mittareita pariin tuntiin).

Toisesta U-kuokasta repesi yksi nivel irti, tehdas lupasi hyviittää korjauksessa ja samalla kertaa vahvistettiin vastapuolelta sama nivel. Siedettävästi on noin muuten mennyt, tänään ei vaan yhtään viitsisi enää navetta-aamun ja lapsenvahtipäivän jälkeen lähteä lykkimään lunta pihoilta.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: montöör - 20.01.13 - klo:19:40
Eilen umpihankeen ajaessa, siis asumaton kiinteistö
johon nyt avattiin tie, olikin pientareet ihan sulaa.
Heinäsuttia ja ruskeita puunlehtiä on sitten kokotienoo
täynnänsä. Ihailtavaa työnjälkeä. :-[
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 20.01.13 - klo:19:46
 ;D maa ei liikaa tunnu jäässä olevan koskemattomilla paikoilla olevan ::)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Oksa - 20.01.13 - klo:20:00
juu, siirtonurmikoita ja paikkataimistoja tulee!                   näpän ruuvi tavoitti kivekseen ja nyt on himppa heittoa akselin päässä, jypyttää...
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 20.01.13 - klo:20:03
murtopultin vaihdoitta ei tulla selviämään nyt eikä jatkossa... ihmettelin kyllä kun nappasi yhen mökin pihasta puolen pään kokoisen kiven ja meni luukun ja heitto lavan väliin niin vain levykytkin luisti ja kerkesin sammuttamaan voimanoton ja menin ihmettelemään niin ei murtopultti ollutmoksiskaan.. vaikka yleensä murtopultti menee ensimmäisenä ::) onneksi on keksitty levykytkin ja pultti kytkin akselit  8)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: zetor8045 - 20.01.13 - klo:20:55
Sivurajoitin meni poikki kun doitsissa ei ollut kuin yksi.. Otettiin toisesta jossa oli kaksi niin nyt on kestänyt tuota pikaruokaketjua pökkiä  ;D  Muuten ei oo kyllä tullut mitään rikottua tänä talvena muutenkin vahingot on olleet kovin pieniä...
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hervast - 20.01.13 - klo:21:39
Hukin takajalas oli kulunut ohueksi ja oli mennyt kivenosumasta poikki. Onneksi löysin puuttuvan palasen ja korjasin hitsaamalla. Kulutuslevyksi hitsasin estren giljotiinikoneen entisen alaterän...

Yhen valovirta ilmajohdon räppäsin alas epähuomiossa, mut kävin seuraavana päivänä kytkemässä takas paikalleen. Omassa pihassa moisia ei yllättäen olekaan riesana.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 20.01.13 - klo:21:43
Yhen valovirta ilmajohdon räppäsin alas epähuomiossa, mut kävin seuraavana päivänä kytkemässä takas paikalleen. Omassa pihassa moisia ei yllättäen olekaan riesana.

Enää :)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: SamiT - 20.01.13 - klo:21:45
Ei ole muuta mennyt kuin yksi hydrauliikkaletku poikki, vielä.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hervast - 20.01.13 - klo:21:47
Yhen valovirta ilmajohdon räppäsin alas epähuomiossa, mut kävin seuraavana päivänä kytkemässä takas paikalleen. Omassa pihassa moisia ei yllättäen olekaan riesana.

Enää :)

Juu  ;D

Lintujen iloksi viritelty piuhakin läksi syksyllä kun piti ajaa puuta vanhan pihapiirin läpi. Mielessä oli vaan että kuormainta ei tarvi pitää alhaalla kun ei täällä piuhoja kulje...

Toinen pointti on että ilmajohdot edustaa semmoista venäjä-tyyliä jota vierastan.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Arra - 21.01.13 - klo:08:38
Linko tukkoon nuoskakelillä +-0,millähän noista ongelmista pääsis? Aikaa kuluu paljon lingon putsaukseen,jos oikein kunnolla pakkautuu märkää lunta linkoon.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 21.01.13 - klo:15:33
arra! osta ohutta liukas pintaista muovia ja kiinnitä se lingon sisäpintoihin jotenkin fiksusti silloin kulkee kaikki lumi läpitse..  toinen on että älä aja liian suurta määrää vain kerralla sisään.. tai aja samalla toiselta puolen kokoajan uuttapenkka lunta sekaan silloin kulkee paremmin.. ::)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Täppäri - 21.01.13 - klo:16:49
Yksi kiinnostava ongelma oli kun auran "seisontajalas" lähti irti ja lensi takarenkaaseen pystyyn joten piti vaihtaa takarenkaat, yhtenä pimeenä iltana tietenkin.

Eilen lensi peili palasiksi kun vauhdista ajoin oksaan.

Vuodenvaihteen jälkeen hydrauliikkalohko poiki hiekotushommassa.

Yksi ojaanajo niin että tarvittiin kaksi traktoria nyppäsemään ylös koska aura sukelsi niin syvälle vastapuolen peltoon.

Eräänä myrskyisenä tuiskuyönä lenkkiä oli parisataa kilometriä takana niin ilmansuodatin jäätyi --> rupes punavanne tykkään polttoaineesta.

Hiekottimeen oli jääny vähän lunta pohjalle, kippasin lavalta tavaraa hiekottimen täyteen ja sen jälkeen tyhjensinkin sen sitten lapiolla. ;D


Toivotaan että loppukausi sujuisi paremmin.




Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: hvinnamo - 21.01.13 - klo:16:56
 Eilen meni Fendtistä peili, kun pakkaskelillä osui sellasen katoksen kulmaan. Luulin että maksaa vähintään 500 euroa, mutta eipä ollutkaan täydellisenä kuin 75 egee. Ei mitään muita vahinkoja.. (kop, kop)  :)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Timppa - 21.01.13 - klo:17:11
Muovinen lumikola lohkes.  :)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: vellu pirinen - 21.01.13 - klo:18:11
Yksi kiinnostava ongelma oli kun auran "seisontajalas" lähti irti ja lensi takarenkaaseen pystyyn joten piti vaihtaa takarenkaat, yhtenä pimeenä iltana tietenkin.

Eilen lensi peili palasiksi kun vauhdista ajoin oksaan.

Vuodenvaihteen jälkeen hydrauliikkalohko poiki hiekotushommassa.

Yksi ojaanajo niin että tarvittiin kaksi traktoria nyppäsemään ylös koska aura sukelsi niin syvälle vastapuolen peltoon.

Eräänä myrskyisenä tuiskuyönä lenkkiä oli parisataa kilometriä takana niin ilmansuodatin jäätyi --> rupes punavanne tykkään polttoaineesta.

Hiekottimeen oli jääny vähän lunta pohjalle, kippasin lavalta tavaraa hiekottimen täyteen ja sen jälkeen tyhjensinkin sen sitten lapiolla. ;D


Toivotaan että loppukausi sujuisi paremmin.





Pientä tuon rinnalla puhki kulunut Hukin jalas , ja yks särkyny postilaatikko :-\
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: hvinnamo - 21.01.13 - klo:18:15
 Silloin kun aloittelin lumihommia, niin vääräleu'at varoittelivat juurikin noista postilaatikoista. Suosittelivat että kannattaa hankkia valmiiksi 10 laatikkoa yleisimmillä sukunimillä varustettuina ja tehdä lingon päälle niille teline. Voi sitten vaihtaa uuden lootan heti tuoreeltaan vahinkopaikalla!  :D :D
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: vellu pirinen - 21.01.13 - klo:18:28
Silloin kun aloittelin lumihommia, niin vääräleu'at varoittelivat juurikin noista postilaatikoista. Suosittelivat että kannattaa hankkia valmiiksi 10 laatikkoa yleisimmillä sukunimillä varustettuina ja tehdä lingon päälle niille teline. Voi sitten vaihtaa udden lootan heti tuoreeltaan vahinkopaikalla!  :D :D
Eväsrepun(tyhjän) jätin särkyneen postilaatikon tilalle roikkumaan, ettei Posti- Patella mene sormi suuhun. Kävin tietysti myöhemmin uuden laatikon laittamassa.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: kkk - 21.01.13 - klo:18:41
Linko tukkoon nuoskakelillä +-0,millähän noista ongelmista pääsis? Aikaa kuluu paljon lingon putsaukseen,jos oikein kunnolla pakkautuu märkää lunta linkoon.
Auttaiskohan jos kävis POTKIMASSA tyhjennystorvista lunta pois silloin kun linko on käynnis ??? ::)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: bobbari - 21.01.13 - klo:19:02
Kerran metsäautotiellä meni semmonen soikea nyrkinkokoinen kivi lingon roottorin ja
poistoaukon väliin...    Fentti pysähty metriin.   Nivelakseli ja roottorinakseli molemmat
kieroon.
Metsäkärryn tukijalan kiinnitys petti ja hitsasin sen vahvemmaksi.
Kourankääntäjältä pari letkua ja tukijaloista myös.
Purkuhommissa kylmäilmakuivurin ilmakanava tuli kuormaajan käännön momentin puutteessa
traktorin kylkeen pystyyn.    Meni antenni ja äänenvaimentajaan tuli lommo.
Agrotronin ainut tubeless tyhjeni kuraläpeen...    ja 6.30:stä lähti nokkapainotelineestä nyrkin
kokoinen pala kun muutamaa isoa hirttä hinattiin purkutyömaalla takaperin kun metsäkärry
oli jo vetokoukussa kiinni.
Terexin alueaurasta vääntyi alapalkki aurauksessa yhdessä männynjuuressa.
Samasta pelistä lähti eturenkaasta ilmat pihalle yhdessä palkinreunassa.
Totuttuun tapaan T-vallu hyytyi kun oli tippa kesälaatua tankissa vaikka oli-29 paljon joukossa.
Samaten terex hyytyi pakkasella keskelle pihaa vaikka ei ole ennen lakkoillut.

Nämä nyt tuoreesta muistista tänä talvelta.  :)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: kyntaja - 21.01.13 - klo:19:44
U-aurasta siiven mullinsilmä kahdesti.(varot ei toimi takaperin vetäessä)
Eturengas,sai korjattua (metallifirman pihassa rautaa lumen sisästä)
Sähkökaapeli tippu niskaan-> lisävalo paskaks ja säikähdyksessä postilaatikko(repivät ilmalankoja alas ja tottakai olin puskan takana traktorilla ja rannetta vahva kaapeli niskaan)
Postilaatikon teline. ->Ohjaus virhe (huvittavaa sinäsä, 4v. ei menny yhtään laatikkoa. nyt tasaisesti pari talveen,viimeistään sohjoja aurattaessa)
Torven pultti.
ruuvilingosta terän kiinnitys pultteja (joku vaihtanut hengettömät 12mm. nyt uusi ruota ja org 16mm,kestää)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Arra - 21.01.13 - klo:20:35
Linko tukkoon nuoskakelillä +-0,millähän noista ongelmista pääsis? Aikaa kuluu paljon lingon putsaukseen,jos oikein kunnolla pakkautuu märkää lunta linkoon.
Auttaiskohan jos kävis POTKIMASSA tyhjennystorvista lunta pois silloin kun linko on käynnis ??? ::)
Kuinka pitkälle oot saanu heitettyä lingolla nyrkinkokoisen kiven? Itellä n.20m enkka.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 21.01.13 - klo:21:03
Kuinka pitkälle oot saanu heitettyä lingolla nyrkinkokoisen kiven? Itellä n.20m enkka.
[/quote]

Osuiko edes ikkunaan, autoon tms ?
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Husokki - 21.01.13 - klo:21:16
Ei ole mennyt kuin yksi nivelakselin putki kieroon linkosta.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hervast - 22.01.13 - klo:00:25

Metsäkärryn tukijalan kiinnitys petti ja hitsasin sen vahvemmaksi.
Kourankääntäjältä pari letkua ja tukijaloista myös.


Ittellä mehtäpuolelta saldona viimeisen 450 kiinnon ajalta 3 lyhyttä letkua (2 kourasta) joista nippa poikki, 2 paineletkua puhjennut, tukijalka repes irti ja sylinteri meni 2 kappaleeksi ja viimeisenä taittopuomin kohdalta kuormain poikki. Lisäksi traktorin kopin takakulmalta led huomiovalot molemmilta puolilta hajalle kuormaimella.

Kuulostaa äkkiseltään paljolta, mutta isoja rahoja ei korjauksiin ole mennyt. 15 vuotta on pehmittänyt Hakki kuormainta...  ;)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Arra - 22.01.13 - klo:07:04
Ei ole mennyt kuin yksi nivelakselin putki kieroon linkosta.
Mulla ei tuota tapahdu. Ainoastaan levykytkin savuttaa jos menee jostain syystä jumiin.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Oksa - 22.01.13 - klo:08:02
noista kivistä lingossa;   ratiossa joku sanoi että lentää jopa 150 metriä!   just joo, itellä on näpällä lentänny sellanen nyrkinkokonen mitattuna 67 metriä!       tonni perällä ja täydellä höykyllä,   katoin kun helähti että nyt lentää jotain vähän kovempaa,     onneks näitä on vain peltoaukeilla ja kun talojen kohilla osaan jo hiljentää kierroksia niin ei ole vahinkoja sattunna, - veilä!                   
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: hvinnamo - 22.01.13 - klo:09:46
 Onhan noita ihmisiäkin, jotka heittävät kiveä 200 m, niin luulis että lingolla nyt sen 150 metriä lentäis, jos hyvä musa osuis oikealle kohdalle.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: roadman - 22.01.13 - klo:15:51
Takalasinpyyhkimen moottorista meni palautus toiminnon kärjet loppuun.
siinä kaikki tältä talvelta.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Ala-Pertti - 22.01.13 - klo:19:36
Destia yksikköön  AM:ään terien vaihto. Yksikkötien renki soitti  05.18 jotta lingosta akselin ristikko kaputt. No viemään vaihtoakselia ja jälleen jenkka soi. Samalla reissulla se kerpeleen pihlaja mökin pihasta lähtiessä oli katkaissut peilinvarresta putkisokan :o
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: BACKSPACE - 22.01.13 - klo:20:40
Mökkiläisen puutarhatonttu kolisi torvessa, pahasti parkui lentäessään saunansa katolle.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 22.01.13 - klo:22:01
kaikkea sitä sattuu  8) ;D yks auraus viitta lingolla säpäleiksi.. nurmikko rullalla uusien terien johdosta..  ::)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Eerop - 28.01.13 - klo:21:44

Eräänä myrskyisenä tuiskuyönä lenkkiä oli parisataa kilometriä takana niin ilmansuodatin jäätyi --> rupes punavanne tykkään polttoaineesta

Kyllä siinä on samalla tykänny hyvää ahtimen painelaakerikin, yleensä hetkessä tulee ihan helvetin moinen päittäisvälys ja ahdin onkin laakista vainaa. On voinu samalla vähän öjykin maistua. Tuommoisten suodattimien tukkeutumisten takia tullut vaihdeltua tänä talvena todella monta ahdinta joten tarkkana tuollaisten kanssa
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: kake1 - 29.01.13 - klo:13:33
alkutalvesta oli käytössä vanha joustamaton aura otti kalliokulmaan ja vääntyi ja etunostolaitteen sylinterit meni laturin joutui uusimaan nyt perhosaura teräjousituksella eikä ole ongelmia ollut toivottavasti menee loppukausi hyvin
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: roadman - 29.01.13 - klo:19:48
Hiljaista myrskyn edellä. Sunnuntai aamuna sanan mukaan etunapa räjähti. Kaikki uusiksi vetoakselia myöten.
Hintaa ei edes huvita arvellakaan. Olikin eka isompi rikko tuolle koneelle 6000 tuntiin.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 29.01.13 - klo:21:14
 :'( kaiken moista harmia sitä mahtuu koneisiin.. mutta sellaista rakkoria ei löydy mitä ei korjata tarvis .. ja koneista puhumattakaan  ::)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: rene-rane - 29.01.13 - klo:23:45
Valtra N101 ja Vamalainen 320, auraa ja hiekkaa ajettu hiukan vajaa 400h eikä ole vielä hajonnut mitään, muuta kuin hiekotin, mikä sekin oli oma moka
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: welger - 30.01.13 - klo:09:43
Nyykkäriin piti vaihtaa hyd.pumppu kun oli kulunu väljäksi, 4500 euroa vaihdettuna ;/
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 30.01.13 - klo:13:45
aika suolasen oloinen hinta  :o
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: welger - 30.01.13 - klo:14:19
aika suolasen oloinen hinta  :o
Mäntäpumppu joka maksaa 3500 ja työ 1000e, no tm sarjaan ois pelkkä pumppu maksanu 7500 !!!!!
Toisaalta kestihän tuo alkuperänen 10500 tuntia :P
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Killed In Action - 30.01.13 - klo:14:23
Paha pyrähdys. Nyt nitKahti eukolt seläst joku.
Onkoha paha korjat?
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Killed In Action - 30.01.13 - klo:15:55
Paha pyrähdys. Nyt nitKahti eukolt seläst joku.
Onkoha paha korjat?

ei hätäpäivää.
paniikihäiriö.
napuri tapaa sanoa, ettei näist nykynuorista ole mihinkä. makaroonlatikol kasvatetui,piene käret ja suipo sormet,päivä suurint onkelma on painasko entterii vai backspasee.
ja mää kojo pelkäsi joutuvani ehtoost ite töihi,huh
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: roadman - 30.01.13 - klo:19:38
aika suolasen oloinen hinta  :o
Mäntäpumppu joka maksaa 3500 ja työ 1000e, no tm sarjaan ois pelkkä pumppu maksanu 7500 !!!!!
Toisaalta kestihän tuo alkuperänen 10500 tuntia :P

Noh etunapa kaikkine hilskeineen etuakselista eteenpäin 7000€
Käytettyä kokonaista napaa ei purkaamoilla ollut. Siitä ois saanu ihan kelponavan kun ois laakeroinut ja tiivisteet uusinu. noh eipä ihan 100 tuhatta km kestänyt maantie ajua ja höylänvetoa.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 30.01.13 - klo:19:51
aivan  :( jep.. töitä tuntuu pukkaavan.. ite tarttaan vasta puol viis aamusella jos ei soittoja kuulu.. ??? tiet jo tukos näky olleen..
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Taavettimies - 03.02.13 - klo:18:34
Meitillä ei noussu enää Taavetista nostolaitteet. Onneks helppo juttu oli, piti vaan putsata paikkoja. Pitäis asentaa tuo kunnon suodatin tuonne hydraalipuolelle. Ja kasa murtopultteja tietenkin, niinkuin AT:ssä tapana onkin.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Jätkä - 04.02.13 - klo:12:05
Viikonloppuna oli juttu Warkaudenlehdessä että Varkaudenkaupunki nostaisi oikeusjutun jos eräs lumiyrittäjä jatkaa ominluvin tehtyä talvikunnossa pitoa kaupungin omistamalla ulkoilureitillä jolle ei ole tehty talvikunnossapito sopimusta YIT.n kanssa. Se kuulemma haittaa että työjälki on parempaa ja nopeammin  kuin YIT.n tekemä ja eikä maksa mitään.
 Byrokraatikot ovat Varkaudessa parhainmillaan.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Taavettimies - 04.02.13 - klo:15:08
Viikonloppuna oli juttu Warkaudenlehdessä että Varkaudenkaupunki nostaisi oikeusjutun jos eräs lumiyrittäjä jatkaa ominluvin tehtyä talvikunnossa pitoa kaupungin omistamalla ulkoilureitillä jolle ei ole tehty talvikunnossapito sopimusta YIT.n kanssa. Se kuulemma haittaa että työjälki on parempaa ja nopeammin  kuin YIT.n tekemä ja eikä maksa mitään.
 Byrokraatikot ovat Varkaudessa parhainmillaan.

Joo on menny tuo järjestelmä aivan älyttömäksi. Joka suhteessa.S
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Koozzi - 04.02.13 - klo:21:35
Kaivonkansia tulee aina vastaan. Kylläne alkaa jo oppimaan, vaikka on Starkin Relax perhosaura niin silti tuntuu tökkivän. Aurassa on kovametalliterät, että kulumista saataisiin kuriin ja jättäisi silti karhean jäljen. Ennen oli 2 terää päällekkäin, Tehtaalta tulleet 8mm verkkoterät ja sitten laitettiiin päälle tasaterä, että kuluisi hitaammin, mutta jättää karhean jäljen, no ajelin kunnan katuja niin eikö se nappaa sitten siihen verkkoterään kiinne ja tökkäs, jousi ei lauennut vaan meno loppu siihen. Eihän siinä muuta käyny kuin terä vääntyi jonkun verran, sen jälkeen se kohta oli herkkä ottamaan kaivonkansiin kiinne. Onnettomat ne 8mm verkkoterät. No lopulta terät kului loppuun ja vääntyi mutkalle ja meni vaihtoon ja nytton kovametalliterät alla. :)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: volvobm500 - 04.02.13 - klo:21:42
Esko perälevystä ratkesi levyn käännön sylinterin korvake levypäästä. Entinen korvake oli 7mm tavaraa. Uusi 20mm :o Seuraavaksi sitten suoristellaankin runkoa :P
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 04.02.13 - klo:22:05
Esko on Esko.. ;D Nm kokemusta löytyy! :D
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hese_ - 04.02.13 - klo:22:06
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 04.02.13 - klo:22:10
Näin on.. Ei mikään kestä , jos sitä ei käytetä tarkoitukseen, johon se on tehty. Niin ja ei ole ensimmäisiä perälevyjä mitä täälläkin hajoaa..  Jos tien pintaa täytyy skraappaila, ostakee polanne terä!  8)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Darksmoke - 04.02.13 - klo:23:11
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: zetor8045 - 05.02.13 - klo:14:52
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hese_ - 05.02.13 - klo:16:45
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Olen itsekin kokenut molemmat, aivan yhtä hanurista. Pää pyörii kun pöllöllä kummankin kanssa. Ei kiitos enää koskaan ikinä. Työkone kuuluu olla edessä.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: zetor8045 - 05.02.13 - klo:16:51
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Olen itsekin kokenut molemmat, aivan yhtä hanurista. Pää pyörii kun pöllöllä kummankin kanssa. Ei kiitos enää koskaan ikinä. Työkone kuuluu olla edessä.
No niin no mutta kauhaa ja kuormainta on hankala laittaa taakse niitäkin kun tarvii monesti siinä välillä  ::)   Etuaurassa (joka on toisessa koneessa) on monesti se ongelma ettei sillä saa takaperin vedettyä niin hyvin ja hiekoitin täytyy kuitenkin olla takanostolaitteissa mukana...  Saakeli kun sais ite suunnitella kaikki pihat ja kasojen paikat niin sais lykätä vaikka jollain RP-auralla  :P
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hese_ - 05.02.13 - klo:17:17
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Olen itsekin kokenut molemmat, aivan yhtä hanurista. Pää pyörii kun pöllöllä kummankin kanssa. Ei kiitos enää koskaan ikinä. Työkone kuuluu olla edessä.
No niin no mutta kauhaa ja kuormainta on hankala laittaa taakse niitäkin kun tarvii monesti siinä välillä  ::)   Etuaurassa (joka on toisessa koneessa) on monesti se ongelma ettei sillä saa takaperin vedettyä niin hyvin ja hiekoitin täytyy kuitenkin olla takanostolaitteissa mukana...  Saakeli kun sais ite suunnitella kaikki pihat ja kasojen paikat niin sais lykätä vaikka jollain RP-auralla  :P
Se vähä mitä olen skaalalla lykkiny niin on hjuva vehje 8)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: zetor8045 - 05.02.13 - klo:17:20
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Olen itsekin kokenut molemmat, aivan yhtä hanurista. Pää pyörii kun pöllöllä kummankin kanssa. Ei kiitos enää koskaan ikinä. Työkone kuuluu olla edessä.
No niin no mutta kauhaa ja kuormainta on hankala laittaa taakse niitäkin kun tarvii monesti siinä välillä  ::)   Etuaurassa (joka on toisessa koneessa) on monesti se ongelma ettei sillä saa takaperin vedettyä niin hyvin ja hiekoitin täytyy kuitenkin olla takanostolaitteissa mukana...  Saakeli kun sais ite suunnitella kaikki pihat ja kasojen paikat niin sais lykätä vaikka jollain RP-auralla  :P
Se vähä mitä olen skaalalla lykkiny niin on hjuva vehje 8)
Paitsi takaperin kun jää yli puol metrii ovien eteen auraamatta...  No jokaisen käyttötarkoituukseen löytyy sopiva kones  ;D     
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: rjm - 05.02.13 - klo:17:26
Tänään meni lingon nivelakselista murtopultti  :'(
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Hese_ - 05.02.13 - klo:17:49
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Olen itsekin kokenut molemmat, aivan yhtä hanurista. Pää pyörii kun pöllöllä kummankin kanssa. Ei kiitos enää koskaan ikinä. Työkone kuuluu olla edessä.
No niin no mutta kauhaa ja kuormainta on hankala laittaa taakse niitäkin kun tarvii monesti siinä välillä  ::)   Etuaurassa (joka on toisessa koneessa) on monesti se ongelma ettei sillä saa takaperin vedettyä niin hyvin ja hiekoitin täytyy kuitenkin olla takanostolaitteissa mukana...  Saakeli kun sais ite suunnitella kaikki pihat ja kasojen paikat niin sais lykätä vaikka jollain RP-auralla  :P
Se vähä mitä olen skaalalla lykkiny niin on hjuva vehje 8)
Paitsi takaperin kun jää yli puol metrii ovien eteen auraamatta...  No jokaisen käyttötarkoituukseen löytyy sopiva kones  ;D     
No juu lapioikoon talkkarit yms.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: zetor8045 - 05.02.13 - klo:18:00
Ja perälevy on aina perälevy. Olkoon sitten vaikka Hese 1000-42 se on silti vain perälevy.

Humppilassa se on jumalasta seuraava, ylöspäin.  ;D
Tässä nyt tämän talven hesen kanssa auraillut niin ei oo kyllä ikävä perinteistä perälevyä...   Monitoimilevyksi kutsuisin ennemminkin...   
Olen itsekin kokenut molemmat, aivan yhtä hanurista. Pää pyörii kun pöllöllä kummankin kanssa. Ei kiitos enää koskaan ikinä. Työkone kuuluu olla edessä.
No niin no mutta kauhaa ja kuormainta on hankala laittaa taakse niitäkin kun tarvii monesti siinä välillä  ::)   Etuaurassa (joka on toisessa koneessa) on monesti se ongelma ettei sillä saa takaperin vedettyä niin hyvin ja hiekoitin täytyy kuitenkin olla takanostolaitteissa mukana...  Saakeli kun sais ite suunnitella kaikki pihat ja kasojen paikat niin sais lykätä vaikka jollain RP-auralla  :P
Se vähä mitä olen skaalalla lykkiny niin on hjuva vehje 8)
Paitsi takaperin kun jää yli puol metrii ovien eteen auraamatta...  No jokaisen käyttötarkoituukseen löytyy sopiva kones  ;D     
No juu lapioikoon talkkarit yms.
No talkkarit ja ym lapioitsijat tuntuu olevan nykypäivänä harvassa noissa "pukufirmoissa"  ;D 
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: korkean - 05.02.13 - klo:20:29
 ;D Tuntuu että helpolla nyky talkkarit hommista rahan saavat..  ::) :D
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: Snowman - 05.02.13 - klo:20:41
Viikonloppuna oli juttu Warkaudenlehdessä että Varkaudenkaupunki nostaisi oikeusjutun jos eräs lumiyrittäjä jatkaa ominluvin tehtyä talvikunnossa pitoa kaupungin omistamalla ulkoilureitillä jolle ei ole tehty talvikunnossapito sopimusta YIT.n kanssa. Se kuulemma haittaa että työjälki on parempaa ja nopeammin  kuin YIT.n tekemä ja eikä maksa mitään.
 Byrokraatikot ovat Varkaudessa parhainmillaan.

Pitääkin etsiä viikonlopun lehdet... Itse luvin tapauksesta tämän päivän paikallisaviisin tekstaripalstalta.... Kaverihan se oli tuommosen tempun herroille tehnyt :)
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: rene-rane - 06.02.13 - klo:23:29
Pelkällä säikähdyksellä selvittiin, vaikka hiukan pelotti että mitä mahto mennä... Putsasin liikenneympyrää, ihan 1.hoitoluokan teiden risteyksessä isoa ympyrää. Autoiliat olivat oikaisseet katukiven päältä ja oli ikävästi lumen alla piilossa, 30 km/h päin paukahti, tosin pelkkä auran nirkko. Melkomoinen lento tuli siitäkin, rytäkän lopuksi olin liikenne ympyrässä perse menosuuntaan  ;D yö aikaan ei onneksi ollut paljoa liikennettä.

Vamalainen tuntui iskun kestävän, mitään näkyvää vauriota ei ainakaan tullut.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: ponydiesel - 16.02.13 - klo:21:18
Nonnii. Nyt kyrvähti Lännen 860s:n susmic elikkä ajoelektroniikkaboksi. Oisko kellään hajua mitä moinen osa maksaa näin lauantai-illan ratoksi. Ei ainakaan näytä mitenkään edulliselta laatikolta. Jos jollain on hajua hinnasta niin ei tarttis maanantaihin asti jännittää. Mettäkoneissa vissiin samanlaisia käytössä.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: piki1 - 16.02.13 - klo:22:26
Nonnii. Nyt kyrvähti Lännen 860s:n susmic elikkä ajoelektroniikkaboksi. Oisko kellään hajua mitä moinen osa maksaa näin lauantai-illan ratoksi. Ei ainakaan näytä mitenkään edulliselta laatikolta. Jos jollain on hajua hinnasta niin ei tarttis maanantaihin asti jännittää. Mettäkoneissa vissiin samanlaisia käytössä.
pattijoellahan korjataan paljon kuorma-autojen jatraktorien  ym pokseja.
Otsikko: Vs: Talven aurauksissa vastaan tulleet ongelmat / konerikot!
Kirjoitti: raipe - 18.02.13 - klo:09:11
Eilen työnsin kevyen nostolaitesovitteisen aluauran rungon poikki.4tuntia sitä hitsasin kasaan.
Se meni kääntöpaikkaa raivatessa rikki.
Muuten ei ongelmia,paitsi pelaruksen kytkin lakkasi irroittamasta.Ostin jo osat siihen ja pitää katkaista kunhan hieman kevät etenee ettei tarvi palella ladossa.
Talliin tuo ei katkaistuna oikein mahdu.