Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Highlander - 11.01.13 - klo:21:30

Otsikko: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:21:30
Tietäisikö kukaan mitä tarkoittaa Valtran n121 vikakoodi L305? Vilkuttaa tota ja L302 joka on löpöpaine alhainen suodattimien jälkeen. Kirja tunsi vain ton L302. Vaihdoin suodattimet mutta koodit jäi.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Lokinpaska - 11.01.13 - klo:21:32
Soita valtra huoltoon. Kyllä ne siellä tietää.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 11.01.13 - klo:21:33
Kone käy kuitenkin mutta puolella teholla ?
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:21:41
eikähän se samahan vikahan oo.. menikö suodatin kunnolla paikallensa, tai sitte verenlaskuhanasta ottaa ilimaa..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: lasarus - 11.01.13 - klo:21:42
Vaihda siihen peura nokalle
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 11.01.13 - klo:21:46
eikähän se samahan vikahan oo.. menikö suodatin kunnolla paikallensa, tai sitte verenlaskuhanasta ottaa ilimaa..

Veikkaisin kans ensalkuun tuota samaa "ilmaa poltto-aine järjestelmässä" jos tuolle ei ole omaa  vikakoodia.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: klapikasa - 11.01.13 - klo:21:48
Jos se käy ja toimii, laita teippi siihen näytön päälle jos se koodi vilkutus häiritsee.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: sorjone - 11.01.13 - klo:21:53
      Miksi ette pyydä sitä vikakoodien listaa kauppaa tehdessä. Itsellä oli pari vuotta sitten kauppaa tehdessä ehtona että vikakoodit mukaan tai ei kauppaa. Tulipas se lista muttei onneksi vielä ole tarvinnu, johtuneeko siitä kun traktori ei ole vallan kipee.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: piki1 - 11.01.13 - klo:22:05
Koetappa ottaa irti veden erottimen alla oleva johto.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:22:07
eikähän se samahan vikahan oo.. menikö suodatin kunnolla paikallensa, tai sitte verenlaskuhanasta ottaa ilimaa..

Veikkaisin kans ensalkuun tuota samaa "ilmaa poltto-aine järjestelmässä" jos tuolle ei ole omaa  vikakoodia.

Kyllä ne kiristys renkaat ainakin naksahti paikalleensa. Ja pohjahanat niin tiukkaan kun näpit piti.

Kone käy kuitenkin mutta puolella teholla ?

Ennen suodattimen vaihtoa ei meinannut pysyä käynnissä ja sammuikin useesti. Piti virtoja päällä minuutin tai kaksi niin sitten pysyi hetken käynnissä jos ei painanut kaasua pohjaan. Pumppu piti ihme ääntä ja tuntui että se sai tavaraa vasta melkein minuutin pyörittyään jolloin meni käynti raskaammaksi. Onko tossa pumppu ennen vai jälkeen suodattimia? Sitten vaihdoin suodattimet ja ilmasin 3 minuuttia jonka jälkeen lähti käyntiin mutta näytti taas koodia L302. Pari kertaa starttasin uudestaan niin sitten antoi jo ottaa kierroksia mutta en kehdannut tallissa kauaa vinguttaa. Eikä enää silloin koodia näkynyt, tiedä sittenmiten käy kun rupee konetta kuormittamaan. Aamulla vasta vien lenkille olkoon nyt yön tuolla lämpöisessä. Talvilöpöt vaihdettiin jo syksyllä. Kone toiminut tähän mennessä hyvin ja lähti käyntiikin ongelmitta mutta 5 minuuttia tyhjäkäynnillä ja sittenkun lähti liikkeelle niin hyytyi.

Soita valtra huoltoon. Kyllä ne siellä tietää.

Ei tähän aikaan kehtais vaikka on yrittäjän ja muuteman huoltomiehen känny numerotkin. Pitäs saada aamulla rehut otettua.  Yhden kerran on vain tuo L305 näkynyt ja kun on kaksi koodia yhtäaikaan päällä menee kone vikatilaan eikä anna ottaa kiertoksia.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:22:10
      Miksi ette pyydä sitä vikakoodien listaa kauppaa tehdessä. Itsellä oli pari vuotta sitten kauppaa tehdessä ehtona että vikakoodit mukaan tai ei kauppaa. Tulipas se lista muttei onneksi vielä ole tarvinnu, johtuneeko siitä kun traktori ei ole vallan kipee.

Aika pitkät rivit on koodeja kirjassa mutta ei just sitä jota tarvitsisin. Katsoisitko sieltä kansiostasi jos teillä sellainen sattuu olevan?
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:22:13
puhalla imuletkusta tankkiin päin, oisko joku paska liikkeellä tai sitte letku murenemas..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:22:19
Jos se käy ja toimii, laita teippi siihen näytön päälle jos se koodi vilkutus häiritsee.

Eipä taida olla turha hälytys tällä kertaa.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:22:22
aika vähä valluus ollu ns turhia valoja vikana..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ömppä - 11.01.13 - klo:22:23
Taitaa olla sähköpumppu sökö. meillä meni keväällä tuo pumppu suodattimen päältä
piti ostaa koko suodatintälli ei ollu erillistä pumppua.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: maamees - 11.01.13 - klo:22:26
Suosittelisin myös tuota jusun vinkkiä.

Mulla herjasi kyntöaikaan -vieläpä talviaineella tuosta paineesta, vaihdoin molemmat suodattimet, eikä auttanut. Otin siitä esisuodattimen jalasta pumpun alapuolelta tankilta tulevan banjoliittimen auki. ( keskipuolelta konetta hytin puoleinen letku). Oli melko tukeva filtteri tullut moskaa siihen, puhalsin vielä tankin suunnasta kun olin irroittanut letkun pään.... Runkona tuolle filtterille muovilastua. tunteja tuolloin 3700 h. Helpotti käyntiä kummasti.

On noita sähköisiä siirtopumppujakin kai mennyt? Kuulema johonkin merkkiin myydään pelkkiä pumppuja, mut hinta ollu samaa luokkaa kuin valtuun suodatinpaketin kanssa.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:22:28
juu siirtopumppu tulee suodatinjalkoonensa, en muista hintaa muttei kai se maharotoon ollu.. kannattaa ne muut hilut kattua ny ekana..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: sorjone - 11.01.13 - klo:22:28
  Kun mun traktori ei ole vallu niin ei taida olla apua.   Paineilmaa imuun tankkiin. Mahdollinen tuo siirtopumppuvika, kokeiles irtoastiaa konepeiton päälle liinalla kii niin tulee ainakin alaspäin niin saat rehut irti.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:22:29
Vaihda siihen peura nokalle

Jospa vika ei ole Sisussa vaan ehkä jossain ennen sitä?
Suodattimet ja suodatin jalat on made in U.S.A, letkut ja siirtopumppu valmistettu sitten ties missä.

Missä kohtaa se siirtopumppu löytyy? Se kun pitää vähän ihme korinoita.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ktm87 - 11.01.13 - klo:22:30
paineilmaa tankkiin päin. pumppu on siinä ekan suotimen päällä se sähkönen molo. veikkaan vedenerottimen koodiks. onko jäätynyttä vettä erottimes? talvi pö?
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ktm87 - 11.01.13 - klo:22:33
itelläni vastaava kone ja ropleemat kun hyyty kesä pööt pari vuotta sit.. pumppu hajos..   tuleeko ainetta kun ottaa ekan suotimen pois? eli siihen banjo liittimeen ilmaa mikä on siin ekassa suodin kannassa..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:22:35
katteles ny vähä tarkemmin ;) tietysti voit koittaa niin että toinen imuletku astiaan ja ennen syöttöpumppua liitos irti niin näet onko siirtopmpus painetta.. ja nuo ei kyllä palio tarvi sohjoa/ilmaa..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ömppä - 11.01.13 - klo:22:39
Pumppu on suodattimen päällä.Ei se pumppu saa korista.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 11.01.13 - klo:22:47
No joo noissa  vastauksissa on tullut kaikki mahdolliset vian aiheuttajat . Roskia banjoliittimessä ,jäätä lasikupissa , Joskus kun saa kunnolla ilmaa vaatii yhden suutinputken avaamisen .  Pitäisi toimia kun nuo on ensin käyty läpi

Siirtopumppu maksaa muistaakseni noin 300 koska mukaan tulee suodattimen  runko .Pumppu voi hyrrätä korvakuulolta oikein ,mutta ei anna kuitenkaan tarpeeksi löpöä kuormituksessa, kokemusta on.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:22:48
paineilmaa tankkiin päin. pumppu on siinä ekan suotimen päällä se sähkönen molo. veikkaan vedenerottimen koodiks. onko jäätynyttä vettä erottimes? talvi pö?

Löpö valui komeesti ulos kun ruuveja raotan ja tyhjensin suodattimet. Sitten ilmasin ja starttasin = koodi tauluun. Sitten vaihdoin suodattimet ja putsasin sen kupinkin. Ilmaus ja starttia = koodi tauluun. Sitten parikertaa sammutin ja starttailin niin kolmannella kerralla ei enää koodia tullut. Koodi tuli aikaisemmin tallissa aina kun otti yli 2000rpm. Siis se L302 joka on paine suodattimien jälkeen alhainen. Se L305 koodi tuli vain kerran tai kaksi ihan aluksi pihalla eikä sitä sen jälkeen näkynyt. Talvilöpöt vaihdoin marraskuussa kun rupes näyttämään noita samoja koodeja silloinkin, mutta en suodattimia vahtanut silloin. Toiminut hyvin yli 20 pakkasessakin tässä välissä. Nyt oli reilusti alle kymmenen astetta kylmää.

Pitää kokeilla tuota puhaltamista ensiksi jos se auttais.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 11.01.13 - klo:23:05
itelläni vastaava kone ja ropleemat kun hyyty kesä pööt pari vuotta sit.. pumppu hajos..   tuleeko ainetta kun ottaa ekan suotimen pois? eli siihen banjo liittimeen ilmaa mikä on siin ekassa suodin kannassa..

No kyllä se ainakin 3 minuutissa molemmat suotimet tyhjästä täyttää ja käyntiinkin lähtee. Meen pajalle sit aamulla kun monet teistä on vielä nukkumassa että kysellään nyt kun sitten on vähemmän vastaajia.

No joo noissa  vastauksissa on tullut kaikki mahdolliset vian aiheuttajat . Roskia banjoliittimessä ,jäätä lasikupissa , Joskus kun saa kunnolla ilmaa vaatii yhden suutinputken avaamisen .  Pitäisi toimia kun nuo on ensin käyty läpi

Siirtopumppu maksaa muistaakseni noin 300 koska mukaan tulee suodattimen  runko .Pumppu voi hyrrätä korvakuulolta oikein ,mutta ei anna kuitenkaan tarpeeksi löpöä kuormituksessa, kokemusta on.

Tuon pitäs ilmata se korkeapainepuolikin kopissa istuen siirtopumpulla ja välillä startaten.
Kiitoksia kaikille neuvojille kyllähän näitä vikapaikkoja löytyikin pitkä lista. Aamulla ensimmäiseksi puhkumaan ja puhaltamaan.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:23:08
ei välttämättä, joskus vetää kunnolla ilmaa ja pitää aukasta suuttimeltaki, näillä sähkövermeilläki..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 11.01.13 - klo:23:10
Yksi juttu vielä unohtui . Kun vaihtaa suotimen ja ruuvaa sen  lasikupin tuon suodattimen pohjaan  niin kannattaa katsoa että väliin tulee O-rengas . Rengas nimittäin saattaa irrota urastaan ja pudota vaihdon yhteydessä ja sitten ilman O-rengastakin toimii, mutta päästää  joskus ilmaa järjestelmään.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 11.01.13 - klo:23:13
ja kakskaa o-rengasta ei oo hyvästä päällekkäin..
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 12.01.13 - klo:00:25
Yksi juttu vielä unohtui . Kun vaihtaa suotimen ja ruuvaa sen  lasikupin tuon suodattimen pohjaan  niin kannattaa katsoa että väliin tulee O-rengas . Rengas nimittäin saattaa irrota urastaan ja pudota vaihdon yhteydessä ja sitten ilman O-rengastakin toimii, mutta päästää  joskus ilmaa järjestelmään.

O-rengas jäi vanhaan suotimeen kiinni ja se tuli kyllä laitettua uuteen suotimeenkin. Tosin samaa rengasta meinasin käyttää.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 12.01.13 - klo:07:20
Muutamia tuollaisia käyntihäiriöisiä käynyt meidänkin hallilla. Sähköpumppu "toimii" , mutta kone ei saa polttoainetta. Syynä pumpussa oleva sihti, joka tukkeutunut. Sen sähköpumpunkin voi purkaa.

Siellä on sellainen kolikon kokoinen tiheä verkkosuodatin, joka EI IRTOA pumppurungosta. Hammasharjaa ja varovasti paineilmaa käyttäen saostumat mäjelle ja kone herää henkiin.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: justus - 12.01.13 - klo:08:07
Kyllä on parempi pysyä kaukana tuosta merkistä.jos on noin hankala polttoaine systeemi ::)
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: maamees - 12.01.13 - klo:10:01
Justukselle tiedoksi, että useimmat merkit on hyvin samankaltaisia. Samaa sähköistä polttoainepumppuakin on monessa eri merkissä. Zetori saattaisi olla erilainen? tai sitten jotkut pienet koneet? Nykyrattoreissa puhtaus on vieläkin tärkeämpää kuin vanhemmissa ja sit antureiden/ sähkön toimivuus...
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: jusu - 12.01.13 - klo:10:03
oliski kova sana jos kones pelaas vain paskalla ja ilimalla ;D
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: sorjone - 12.01.13 - klo:10:17
   No saitko sä ne rehut irti?  Mistä se kiikastus löytyi? 
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: justus - 12.01.13 - klo:10:28
no en ole kuulut että jollain ois noin sekasi polttoaine puoli
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 12.01.13 - klo:11:22
no en ole kuulut että jollain ois noin sekasi polttoaine puoli

Ei se sen kummemmin ole sekaisin ,viathan ovat tavallisia ,suodatin tukossa tai jäässä, siirtopumppu ei anna löpöä tai on viallinen, pö-putki tukossa , ja noissa yhteyksissä ilmaa  pääsee yleensä jostain  järjestelmään , koodit vain antaa oletuksen monimutkaisen ylivoimaisesta viasta . 
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 12.01.13 - klo:11:58
Kyllä on parempi pysyä kaukana tuosta merkistä.jos on noin hankala polttoaine systeemi ::)

Ikäväksesi joudun toteamaan sinulle ja monelle muulle epäilijälle että suurin vika ei tälläkään kertaa ollut Valtrassa.  ;D
Vika löytyi suodattimen tulopuolen banjosta jossa oli 8 jalkainen kummajainen tai heitä oli siellä kaksin kappalein.
Ihmetyttää tässä vaan se että eikö siellä tankin pohjalla ole ollenkaan imusihtiä? Sihtihän tuossa oli siinä tankin suulla sellainen vesilasin kokoinen/muotoinen irtoverkko mutta se sihti painui pohjaan hyvin nopeasti sillon kun se kone meille tuli. Kaivoin sen sieltä sitten ylös mutta se on nyt pajan hyllyllä muuteman vuoden.
Taidanpa vielä ruuvata vanhat suodattimet takasin vaikka on niilläkin ajettu jo yli 500h.

Alkuperäisseen kysymykseeni en vielä ole saanut vastausta niin kysyn sitä huollosta maanantaina jos muistan ja voin laittaa sen sitten tännekkin.
En meinannut poistaa tätä ketjua. Pidetään täällä muistutuksena että ei suinkaan Valtrassa ole vikoja vaan käyttäjissä!  ::)

Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 12.01.13 - klo:12:17
Kyllä on parempi pysyä kaukana tuosta merkistä.jos on noin hankala polttoaine systeemi ::)

Ikäväksesi joudun toteamaan sinulle ja monelle muulle epäilijälle että suurin vika ei tälläkään kertaa ollut Valtrassa.  ;D
Vika löytyi suodattimen tulopuolen banjosta jossa oli 8 jalkainen kummajainen tai heitä oli siellä kaksin kappalein.
Ihmetyttää tässä vaan se että eikö siellä tankin pohjalla ole ollenkaan imusihtiä? Sihtihän tuossa oli siinä tankin suulla sellainen vesilasin kokoinen/muotoinen irtoverkko mutta se sihti painui pohjaan hyvin nopeasti sillon kun se kone meille tuli. Kaivoin sen sieltä sitten ylös mutta se on nyt pajan hyllyllä muuteman vuoden.
Taidanpa vielä ruuvata vanhat suodattimet takasin vaikka on niilläkin ajettu jo yli 500h.

Alkuperäisseen kysymykseeni en vielä ole saanut vastausta niin kysyn sitä huollosta maanantaina jos muistan ja voin laittaa sen sitten tännekkin.
En meinannut poistaa tätä ketjua. Pidetään täällä muistutuksena että ei suinkaan Valtrassa ole vikoja vaan käyttäjissä!  ::)

No niinpä tietenkin !, tästä aiheesta on keskusteltu aiemminkin ,enkä tiedä mitä "ötököitä banjossa" nuo oikein on  ;) ;D.
Löpön haju varmaan hurmaa nuo ötökät ja ne menevät erehdyksessä farmarisäiliöön tuuletinputkesta tai sitten pistooliletkuun. Laita se traktorin tankin täyttöpuolen sihti kuntoon ,siitä se johtuu kun imuputkessa ei ole sihtiä. 8)

 Se tankin sihti on kyllä onneton kötystys ,hajoaa helposti .Itse olen miettinyt jotain esisuodattimen tapaista  farmarin pumpun jälkeen.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 12.01.13 - klo:14:52
Ala-Pertti
Mestari

 
Viestejä: 4121
Karma: +204/-186
 

Vs: P-aineen suodatus
« Vastaus #3 : 26.10.11 - klo:18:18 »
Lainaus
Muokkaa
Poista
Lainaus käyttäjältä: volvo88 - 26.10.11 - klo:18:12
Tuuman liittimillä varustettu hydraulisuodatin on helppo liittää ainakin noihin italiaanon sähköpumppuihin jota IKH ja kumpp. myy. Ollut nyt kymmenkunta vuotta. Ei se vesiongelmiin auta mutta suurimmat ruostehiput jää siihen. On se jotakin kerännytkin kun keväällä jouduin vaihtamaan kun ei tullut enää tavara läpi. Kai se kaikki on pois traktorien säiliöistä.


Komppaan edellistä. Olen jo useampaan kertaan tälläkin saitilla kehoittanut moisen paketin asentamaan. Loppuu ne ylimääräiset suodatinsulkeiset.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: SAS - 12.01.13 - klo:15:03
N:ä on jämerä teräsverkkosylinteri  tankin suulla ei mene paskat läpi.
Korkki on huono niitä jakoivat valtralta ilmatteeksi ,mutta enpä kerinnyt hakea.
Puhistakaa joskus edes farmarisäiliö sisältä ,sielläpä voipi olla aika yllätys mm. levää ym roinaa.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Monttööri - 12.01.13 - klo:15:10
Katsoin  huvikseni tankin sihtiä ja sieltähän  löytyi taas kymmenkunta Isopihtihäntäistä Forficula auricuralia .Kuusi jalkaa ja takasakset ,1-2cm pitkä. Viihtyy kesäisin puutarhoissa ja ahtaissa paikoissa ja on yöeläjä ja kuulemma telttailijan painajainen . Naaras munii syksyllä maanalaiseen pesään ja munat kuoriutuvat keväällä.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 12.01.13 - klo:15:27
Ala-Pertti
Mestari

 
Viestejä: 4121
Karma: +204/-186
 

Vs: P-aineen suodatus
« Vastaus #3 : 26.10.11 - klo:18:18 »
Lainaus
Muokkaa
Poista
Lainaus käyttäjältä: volvo88 - 26.10.11 - klo:18:12
Tuuman liittimillä varustettu hydraulisuodatin on helppo liittää ainakin noihin italiaanon sähköpumppuihin jota IKH ja kumpp. myy. Ollut nyt kymmenkunta vuotta. Ei se vesiongelmiin auta mutta suurimmat ruostehiput jää siihen. On se jotakin kerännytkin kun keväällä jouduin vaihtamaan kun ei tullut enää tavara läpi. Kai se kaikki on pois traktorien säiliöistä.


Komppaan edellistä. Olen jo useampaan kertaan tälläkin saitilla kehoittanut moisen paketin asentamaan. Loppuu ne ylimääräiset suodatinsulkeiset.

No niin tunnustettakoon että kävin Agrista ostamassa just ennen joulua sellasen kahdella patruunalla varustetun suodatin yksikön. Maksoi satasen, mutta ei se auta siellä pahvilaatikossa.  >:(
Mutta kun lööt 3pytyssä ja sähköpumppu vaan yhdessä jossa kesälaadut niin ei olisi tähän auttanut. Rakennan saman pumpun perään noin kaikki pytyt ja pallohanat väleihin ja kaikki pytyt merikontin sisään mut se sit aikanaan.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 12.01.13 - klo:15:30
N:ä on jämerä teräsverkkosylinteri  tankin suulla ei mene paskat läpi.
Korkki on huono niitä jakoivat valtralta ilmatteeksi ,mutta enpä kerinnyt hakea.
Puhistakaa joskus edes farmarisäiliö sisältä ,sielläpä voipi olla aika yllätys mm. levää ym roinaa.

Joo hyvä olisi mutta kun pistoolin laittaa tankkiin painui koko verkko sinne tankkiin.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: kakesa - 12.01.13 - klo:15:36
no en ole kuulut että jollain ois noin sekasi polttoaine puoli
Vaikkua korvissa? Varsin yleistähän tuo on. :o
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Highlander - 12.01.13 - klo:15:54
Katsoin  huvikseni tankin sihtiä ja sieltähän  löytyi taas kymmenkunta Isopihtihäntäistä Forficula auricuralia .Kuusi jalkaa ja takasakset ,1-2cm pitkä. Viihtyy kesäisin puutarhoissa ja ahtaissa paikoissa ja on yöeläjä ja kuulemma telttailijan painajainen . Naaras munii syksyllä maanalaiseen pesään ja munat kuoriutuvat keväällä.

Tollasia oli kaksi!
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=safari&tbo=d&biw=1024&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=8+legged+freaks&oq=8+legged+fre&gs_l=img.1.0.0i19l3.86300.90097.0.91402.7.2.2.3.0.0.315.405.1j3-1.2.0...0.0...1ac.1.S2dmPzI9zaw#biv=i18;dKNgbgMNANEfFXM:    :'(




Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: nautafarmari - 28.01.20 - klo:18:24
N 121 vikakoodi E 180, mitähän vikaa meinaa?  :-\
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: farmeri - 28.01.20 - klo:20:42
N 121 vikakoodi E 180, mitähän vikaa meinaa?  :-\
Kattoikko ohjekirjasta ollenkaan, ite en pikasella vilkasulla tommosta koodia löytäny. Vaihteistokin vaikuttaa koodeihin, onko classic, hitec vai advance?

Kannattaa  soittaa Valtran huoltoon, kertovat kyllä mikä kyseessä ja tarviiko toimenpiteitä. :D
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: nautafarmari - 29.01.20 - klo:11:55
N 121 vikakoodi E 180, mitähän vikaa meinaa?  :-\
Kattoikko ohjekirjasta ollenkaan, ite en pikasella vilkasulla tommosta koodia löytäny. Vaihteistokin vaikuttaa koodeihin, onko classic, hitec vai advance?

Kannattaa  soittaa Valtran huoltoon, kertovat kyllä mikä kyseessä ja tarviiko toimenpiteitä. :D

Ohjekirjasta toki ensinnä katoin, hitec vaihteistolla on.  ::)
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: deksta - 29.01.20 - klo:21:39
Moottorin ohjausyksikön syöttöjännitteen häiriö
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: nautafarmari - 05.02.20 - klo:10:28
Lieköhän akku lopussa, nyt sitten herjaa vaihteiston öljyn lämpötilasta.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ht - 05.02.20 - klo:10:34
Oisko nyt maadoitusvika jossain jos keksii erilaisia sähkövikoja toistensa perään?
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: nautafarmari - 05.02.20 - klo:11:30
Oisko nyt maadoitusvika jossain jos keksii erilaisia sähkövikoja toistensa perään?

Huoltoon soitettu laturi tai akku menossa, laturi vaihdettu pari vuotta sitten, -08 mallin valtra, alkuperäinen akku.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Mopomies - 05.02.20 - klo:12:28
Oisko nyt maadoitusvika jossain jos keksii erilaisia sähkövikoja toistensa perään?

Huoltoon soitettu laturi tai akku menossa, laturi vaihdettu pari vuotta sitten, -08 mallin valtra, alkuperäinen akku.

Onhan se surullista katsoa, kun nykyihmistä viedään kuin pässiä narussa. Tosin akku voi kyllä olla paska.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ilkka - 05.02.20 - klo:12:39
Oisko nyt maadoitusvika jossain jos keksii erilaisia sähkövikoja toistensa perään?

Huoltoon soitettu laturi tai akku menossa, laturi vaihdettu pari vuotta sitten, -08 mallin valtra, alkuperäinen akku.

n.200 € akku   motonet/ikh/puilo tms
Mitä huolto ottaa akun vaihdosta ?

Mutta ensmäseks kraapit maadotuksista hapettumat pois.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: nautafarmari - 05.02.20 - klo:12:58
Oisko nyt maadoitusvika jossain jos keksii erilaisia sähkövikoja toistensa perään?

Huoltoon soitettu laturi tai akku menossa, laturi vaihdettu pari vuotta sitten, -08 mallin valtra, alkuperäinen akku.

Onhan se surullista katsoa, kun nykyihmistä viedään kuin pässiä narussa. Tosin akku voi kyllä olla paska.

Kyllä se on ihan ite tarkotus vaihtaa, laturin vaihdossa sitä mittailtiin aiemmin, jotta loppusuoralla on, tulipahan huoltoon soittamalla varma tieto.  ::)
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Mopomies - 05.02.20 - klo:14:25
Kannattaa tutkia, olisiko tehokkaampi laturi poikaa. Nykyään on niin paljon kulutuskohteita, että iso laturi tai laturit on/ovat kova juttu. Varsinkin jos ja kun mennään sillä 12 voltilla. Ja nykyakkua kannattaa ylläpitää oikeastaan melkein kokoajan ylläpitolaturilla.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Oksa - 05.02.20 - klo:16:37
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 05.02.20 - klo:19:41
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...
Periaatteessa kyllä, nykyvehkeiden päävirrat jättää monenlaista sähköä kuluttavaa päälle, jos käyttötauot pitkiä, tai paljon pätkä käyttöä.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Mopomies - 05.02.20 - klo:19:43
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...

Perusakut ovat sen verran huonontuneet ihan sen vähemmän lyijymääränkin vuoksi. Ylläpitolaturilla saa pidennettyä akun ikää. Ylläpitolaturi vaan pitää erottaa kokonaan ajoneuvon sähköistä niin, että pääkatkaisija ei vaikuta siihen. Käytännössä se tarkoittaa johdot suoraan akun napoihin.

Joskus on joku sanonnu, että vakuutusyhtiön vuoksi ylläpito pitää toteuttaa joillakin järjestelmillä, kuten defa tai joku kaliksi. Tästä en tiedä yhtään mitään.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 05.02.20 - klo:20:30
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...

Perusakut ovat sen verran huonontuneet ihan sen vähemmän lyijymääränkin vuoksi. Ylläpitolaturilla saa pidennettyä akun ikää. Ylläpitolaturi vaan pitää erottaa kokonaan ajoneuvon sähköistä niin, että pääkatkaisija ei vaikuta siihen. Käytännössä se tarkoittaa johdot suoraan akun napoihin.

Joskus on joku sanonnu, että vakuutusyhtiön vuoksi ylläpito pitää toteuttaa joillakin järjestelmillä, kuten defa tai joku kaliksi. Tästä en tiedä yhtään mitään.
Oliskohan noin jos laturi on kiinteä, mutta jos onkin esim Ctek ja 12v liitin koneessa?
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: SamiT - 06.02.20 - klo:08:26
onko nuin?   jos käyttää päävirta katkaisijaa...   ite en moisesta vielä,   mut kohta kait...

Perusakut ovat sen verran huonontuneet ihan sen vähemmän lyijymääränkin vuoksi. Ylläpitolaturilla saa pidennettyä akun ikää. Ylläpitolaturi vaan pitää erottaa kokonaan ajoneuvon sähköistä niin, että pääkatkaisija ei vaikuta siihen. Käytännössä se tarkoittaa johdot suoraan akun napoihin.

Joskus on joku sanonnu, että vakuutusyhtiön vuoksi ylläpito pitää toteuttaa joillakin järjestelmillä, kuten defa tai joku kaliksi. Tästä en tiedä yhtään mitään.
Oliskohan noin jos laturi on kiinteä, mutta jos onkin esim Ctek ja 12v liitin koneessa?

Miten lie vakuutusyhtiön kanta mahdollisen tulipalon sattuessa mutta omassa Valmetissa on hytissä 12v virtapistokkeeseen kytkettynä C-Tek Polar.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: ilkka - 06.02.20 - klo:11:01
Kysymällä vakuutusyhtiöstä toikin selvii. Ei tarvii kysyä kuin yhdestä yhtiöstä.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: nautafarmari - 06.02.20 - klo:11:24
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: sorkkis - 06.02.20 - klo:12:10
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Luulis mutta teatterin siitäkin saa aikaiseksi .
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Mopomies - 06.02.20 - klo:12:28
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Luulis mutta teatterin siitäkin saa aikaiseksi .

Olisikohan nyt kuitenkin kyse sen uuden akun ylläpidosta. Ei sitä pelkällä ilmastoinnilla ylläpidetä. Vaikka ilmastoinnilla saa varmaan vaihdettua pakoputkenkin.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Kaikki - 06.02.20 - klo:13:03
Onhan tuo yli 12 vuotta akulle jo kohtuu pitkä käyttöikä.  ???
Luulis mutta teatterin siitäkin saa aikaiseksi .

Olisikohan nyt kuitenkin kyse sen uuden akun ylläpidosta. Ei sitä pelkällä ilmastoinnilla ylläpidetä. Vaikka ilmastoinnilla saa varmaan vaihdettua pakoputkenkin.
Kaikki uskoo että sorkkis tarkoittaa sitä että jos akkuun laittaa lisää varastokennoja ,sen voi sitten ladata vähemmällä energia määrällä .
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Sikaheikki - 10.02.20 - klo:21:36
Outo vikakoodi p103 on kaverillakin Valtrassa muistaakseni vm-99.  Hitech 1 neljäsylinterinen. Vika kinkkinen löytää, kylmänä pelaa lämpimänä ei. Onkoha ketään samaa jolla sama vaiva? Kytkimellä onnistuu suunnanvaihto ja pikavaihdetta ei voi vaihtaa silloin kun vika päällä. Onko joku boksivika tai kela pikavaihteelle tai katkoo sähköjä jostain. On käynyt jopa mielessä että voiko olla joku anturivika että menee joku suojaustila päälle?
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Don Essex - 10.02.20 - klo:23:12
Outo vikakoodi p103 on kaverillakin Valtrassa muistaakseni vm-99.  Hitech 1 neljäsylinterinen. Vika kinkkinen löytää, kylmänä pelaa lämpimänä ei. Onkoha ketään samaa jolla sama vaiva? Kytkimellä onnistuu suunnanvaihto ja pikavaihdetta ei voi vaihtaa silloin kun vika päällä. Onko joku boksivika tai kela pikavaihteelle tai katkoo sähköjä jostain. On käynyt jopa mielessä että voiko olla joku anturivika että menee joku suojaustila päälle?

P103 "DPS:n proportionaaliventtiilin P2 (Y6) ottama virta ei sallituissa rajoissa. Mahdollisesti oikosulku tai katkos(F).

Minulla tuo koodi halvaannutti traktorin. Virrat hetkeksi poikki ja taas toimi. Ja lämpimänä vika ilmeni useammin. Aluksi epäiltiin solenoidivikaa. Huollossa kuitenkin testattiin ensin uutta ohjainboksia ja sillä se toimi. Siispä minulla oli boksivika. Uusi boksi maksaa 1500-2000 €. Joku kyllä korjaakin niitä.

Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: SamiT - 12.02.20 - klo:08:05
Outo vikakoodi p103 on kaverillakin Valtrassa muistaakseni vm-99.  Hitech 1 neljäsylinterinen. Vika kinkkinen löytää, kylmänä pelaa lämpimänä ei. Onkoha ketään samaa jolla sama vaiva? Kytkimellä onnistuu suunnanvaihto ja pikavaihdetta ei voi vaihtaa silloin kun vika päällä. Onko joku boksivika tai kela pikavaihteelle tai katkoo sähköjä jostain. On käynyt jopa mielessä että voiko olla joku anturivika että menee joku suojaustila päälle?

Pari viikkoa aikaa juuri poistettiin vikakoodi P103 yhdestä Valtra HT1:stä putsaamalla liittimet pikavaihteen päällä olevista keloista ja vaihtamalla kelat keskenään. Jos kylmänä pelaa mutta kuumana ei niin voi olla kelakin entinen. Uuden kelan ja karan hinta oli joskus muutama vuosi sitten siinä 200 euroa.
Otsikko: Vs: Vikakoodi.
Kirjoitti: Mopomies - 12.02.20 - klo:20:41
Pellossa hyvä, auton ratissa kyseenalainen, koneissa maailman suurin virhe.

Siis se känni.