Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MikkoSika - 20.10.12 - klo:10:53
-
Mikä kestää 3-3,5m Faen tai Meriläisen edessä? 900-sarjan Fendt taakseajolaittein, Valtra vai joku muu?
-
Mikä kestää 3-3,5m Faen tai Meriläisen edessä? 900-sarjan Fendt taakseajolaittein, Valtra vai joku muu?
valtrojahan noissa yleensä rääkätään, muiden ulosotot enempipuoli laivarautaa ;D
-
Suomessa valtra ja muualla maailmassa Fentti
-
Kestääkö hommassa mikään traktori vai pitäisikö antaa työmaa omalla moottorilla kulkeville telajyrsimille? Suota ja kivetöntä kangasmaastoa. Puusto risukosta tyveltään n.25senttisiin. Toisilla ei toki kestä se kuuluisa varreton vipukirveskään.. 8)
-
Ei varmaan MikkoSikakaan tykkää jos oma traktori porsii.
Jos on käytettävissä osaamista, ei kannata aina yrittää täpinöidä itse.
-
Näitä saa puolikkaan ventin hinnalla vaikka joka viikonpäivälle oman jos alakaa kuumuumaan ...Joku lievä 300 tapista kestää vielä aika hyvin... ;) ;)
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/2170659/fiat-fiatagri-agri-180-90.html
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/2890347/fiat-fiatagri-180-90.html
-
Ei toki. Olen pyrkinyt käyttämään toisia sikamaisesti hyväkseni. Tällä kertaa odotettavissa oleva lasku on sitä luokkaa että sillä saisi jyrsimen ja vaihdettua traktorin. Tiedän, tiedän, työ ei ole ilmaista ja polttoaine maksaa mut silti mietityttää..
-
Kestääkö hommassa mikään traktori vai pitäisikö antaa työmaa omalla moottorilla kulkeville telajyrsimille? Suota ja kivetöntä kangasmaastoa. Puusto risukosta tyveltään n.25senttisiin. Toisilla ei toki kestä se kuuluisa varreton vipukirveskään.. 8)
Kyyyyyllä tarpeeksi suuri Johannes kestää.
http://www.youtube.com/watch?v=5mMHrJTVcmM&feature=player_embedded#!
Eri asia pysyykö pinnalla.
-
Maasto on hiukan pehmeämpi.. ::)
RedBullin linkki viskaa agriaffairesin etusivulle eikä selvinnyt millaista grandifiudea ehdottelit?
-
Näppylähanskat pihahommiin ja turvakintaat mettätöihin. Välineet siis työn mukaan.
http://www.youtube.com/watch?v=nLQo7EKdPJY&feature=plcp
-
Valtra EHD peräl
-
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/1807087/ursus-c330.html
Tuossapa tehot riittää, ja voipi laittaa jyrimen eteenkin, eikä oo hinnan kiroissa 8)
-
Näppylähanskat pihahommiin ja turvakintaat mettätöihin. Välineet siis työn mukaan.
http://www.youtube.com/watch?v=nLQo7EKdPJY&feature=plcp
Meinasin ehdottaa juuri samaa jos kerran kivetöntä. Riittää hevoset ja voimaottokin kestää :-)
Ei ehkä kuitenkaan kannata omaksi ellei aio alalle....
-
http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/maataloustraktori/1807087/ursus-c330.html
Tuossapa tehot riittää, ja voipi laittaa jyrimen eteenkin, eikä oo hinnan kiroissa 8)
Miksei muuten mutta neliveto ois ehkä tarpeen. 8)
-
Meinasin ehdottaa juuri samaa jos kerran kivetöntä. Riittää hevoset ja voimaottokin kestää :-)
Ei ehkä kuitenkaan kannata omaksi ellei aio alalle....
Niin jos ei 3 tunnin päästä ole lotossa 7 oikein... silloinhan tuo vois olla hallin nurkassa odottelemassa työmaita "tuli ostettua ja nyt en pois antais". ;D
-
Tuossa sinne pehmosille.
http://www.autokanta.com/urakointi_uutiset/tekniikka_ja_koeajot/maanviljely/?x136457=2298401
-
Paljonko sitä jyrsittävää alaa on?
Hidasta tuo traktorivetoisella jyrsiminen on johonkin telakoneeseen verrattuna... telakone taitaa päästää 10 hehtaaria päivässä jos jotakin nuorehkon metsän pohjaa ajaa...
-
Minä olen kanssa pohtinut tuota omaa jyrsintä kun traktorin tehokin riittäisi, Mutta vain 45ha on oma ala. Että sellainen 90 000€ alv 0% kahteen kertaan jyrsittynä ja ruuvattuna.
-
50-100ha
-
Noilla ilmoitetuilla aloilla löpöä ja aikaa palaa jo paljon. Tuo tehokysymys on sitten makuasia, mutta mielestäni pellin alla saisi olla ainakin reilu parisadan hevoisen talli... Tietenki ajovauhdilla aisaa saa muutettua molempiin suuntiin. Taitaa tuo kunnollinen jyrsinkin maksaa yllättävän paljon.
-
Jyrsin on 30-50t€+ALV ja tehotarve 200-300hv Nykyhepalla pärjäisi pienen jyrsimen kanssa mutta vaihteistosta ei löydy riittävän hitaita nopeuksia, 0,5-1,5km/h, vaan täydellä rähinällä peruutusvauhtia on 3,0 km/h
-
entäs jos tekis kuokkimalla? jyrsii sitte ne karhot myöhemmin,vähenee ainaki jyrsittävä ala. toki jos kivetöntä ni ehkä jyrsimällä mutta nuo rattorijyrsimet on vähä semmosia puutarhajyrsimiä.
-
Eteenpäinajettaessa tulee periaatteessa parempi jälki, mutta sillä ei varmaankaan ole isoa merkitystä jos ajaa kahteen kertaan. Ilmeisesti peltoviljelyyn sopivaa pohjaa olette molemmat tekemässä? Tuo 3 km/h on kyllä jo melko suuri nopeus... Jyrsinsyvyydestä riippuen jo esim 1,3 km/h vaatii jo voimaa yllättävän paljon. Tietenkin se työleveys ja muutkin asiat vaikuttavat. Tukkipuun kanto kun tulee niin kytkintä joutuu painaa varmasti, tai toiset liikutta tikkua, mutta yhtä kaikki pysähtyä joutuu kaikki traktorit...
-
Eipä paljon 200 hepalla juhlita... Semmonen 300 moottorille niin työ alkaa olla edes jollakin mittapuulla sujuvaa...
-
No ei se herkkua ole, mutta jos vauhdista tinkii :)
Sitten rupeaa moottorit olemaan lujalla jos alta 200 hepaasista puristetaan likemmäs 300 heppaa pihalle ja kuormitus on sitä luokkaaa jotta kaasupohojas ei jaksa ikään kiärtää 2100 rpm:ää enempää. Tuas hommas paliastuu ne torelliset polttoainekulutukset ja moottorin heikot paikat, oli se konepelli maalattu millä färisävyllä vaan... Sitten nua vakiona 300 heppaaset painaa jo meleko palio, jos olosuhteet on huanot.
Mitään faktaa en kirioota, vaan aivan omia olettamuksia.
-
Saatana suomessa on peltoa liikakin,lopettakaa se perkeleen lisäraivaus.
-
Ei mulla ainakaan ole.. :P Siinä vaiheessa kun kasvinviljelyluomutilojen kesantojen tuki putoaa puoleen niin kyllä rehua riittää ja lannanlevitysalaa myös, mutta kun nykysysteemissä tukirahat putoaa tilille niittämällä heinät maahan kerran kesässä niin minkäs teet..
-
Ei mulla ainakaan ole.. :P Siinä vaiheessa kun kasvinviljelyluomutilojen kesantojen tuki putoaa puoleen niin kyllä rehua riittää ja lannanlevitysalaa myös, mutta kun nykysysteemissä tukirahat putoaa tilille niittämällä heinät maahan kerran kesässä niin minkäs teet..
samaa mieltä...
-
Ei mulla ainakaan ole.. :P Siinä vaiheessa kun kasvinviljelyluomutilojen kesantojen tuki putoaa puoleen niin kyllä rehua riittää ja lannanlevitysalaa myös, mutta kun nykysysteemissä tukirahat putoaa tilille niittämällä heinät maahan kerran kesässä niin minkäs teet..
samaa mieltä...
Tässähän se kiteytyy Suomalaisen maatalouspolitiikan järettömyys! Toiset raivaa ja toiset joojoo viljelee. :o
-
Ei mulla ainakaan ole.. :P Siinä vaiheessa kun kasvinviljelyluomutilojen kesantojen tuki putoaa puoleen niin kyllä rehua riittää ja lannanlevitysalaa myös, mutta kun nykysysteemissä tukirahat putoaa tilille niittämällä heinät maahan kerran kesässä niin minkäs teet..
samaa mieltä...
Tässähän se kiteytyy Suomalaisen maatalouspolitiikan järettömyys! Toiset raivaa ja toiset joojoo viljelee. :o
Näin se menee.
-
Itselläkin olisi 30 hehtaarin raivaus tarve. Että pitää miettiä miten tekee. Urakoitsia jos tekisi, niin itse ei tarviisi tehdä kovin hirveästi töitä, toisaalta laskua et saa verotukseen. Omalla koneella saa koneen ja kulut verotukseen, mutta joko pitäisi palkata kusti tai itse tehdä enemmän. :o
-
Vitoset vaan pinoon ja konekaupoille.. Tuo on ihan kohtuudella hinnoiteltu, jos tuollaista tarvitsee.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub= (http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=)
-
Vitoset vaan pinoon ja konekaupoille.. Tuo on ihan kohtuudella hinnoiteltu, jos tuollaista tarvitsee.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub= (http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=)
Tai sitten tämä:
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369139&com=0&fl=&ba=&sid=&fromclub=
-
Vitoset vaan pinoon ja konekaupoille.. Tuo on ihan kohtuudella hinnoiteltu, jos tuollaista tarvitsee.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub= (http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=)
Mikä mahtaa olla tän jonnikan tarina?
Onko ollut suokoneena? Onko edellisen omistaja A.N?
-
Vitoset vaan pinoon ja konekaupoille.. Tuo on ihan kohtuudella hinnoiteltu, jos tuollaista tarvitsee.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub= (http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3369269&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=)
Mikä mahtaa olla tän jonnikan tarina?
Onko ollut suokoneena? Onko edellisen omistaja A.N?
Olen nähnyt tuon koneen rehu- sekä paskavaunun edessä.
-
Itselläkin olisi 30 hehtaarin raivaus tarve. Että pitää miettiä miten tekee. Urakoitsia jos tekisi, niin itse ei tarviisi tehdä kovin hirveästi töitä, toisaalta laskua et saa verotukseen. Omalla koneella saa koneen ja kulut verotukseen, mutta joko pitäisi palkata kusti tai itse tehdä enemmän. :o
Ainakin jotkut kikkailleet laskuun et pellon kunnostaminen eikä raivaus niin verovähennys onnistuu.
-
Eka jyrsintä on raivaus, toinen kunnostusta joka menee vähennyksiin kuten ruuvaus. Kelpaa veroherroille noin, tarkistettu asia kun "pääsi" taas verotarkastukseen.
-
Jyrsimen vetoon vois olla erillinen voimakone. Katkastuun kuorma-auton runkoon aisa toiseen päähän ja nostalaite toiseen. Moottori ja vaihdelaatikko jää paikalleen ja kartaanilta voima jyrsimelle. Isommat pyörät kiinni akseliin ni pysyy pinnalla.
Tuommosta vois vetää normaalikokoisella raktorilla eikä kuormituspiikit tulis raktorin ulosottoon. Jos olis pienempää tai pehmennyttä kannokkoo vois vaihtaa kuorma-auton laatikosta isomman pykälän ja puottaa kierroksia moottorista ni säästää löpöä.
Ajonopeus ei olis ongelma kun raktorin ei tarviis pyöriä kovilla kierroksilla.
Jyrsin vois olla leveämpi jos olis vaikka 500hv käytössä.
-
Tuollein tehty 6 m jyrsin oli paikallisella urakoitsijalla joka vapolle jyrsi, siinä oli muistaakseni telat kannattelemassa.... Pikku hommia varten oli sitten 3 m meriläinen ja TM 190... Lopetti muutama vuosi sitten hommat...
-
T-sarjan Valtra ja EHD perä, softalla saa 300hv.
-
T-sarjan Valtra ja EHD perä, softalla saa 300hv.
Tai vielä parempi ois 8950 mikä o viel kunno rivipumpul
-
Maasto on hiukan pehmeämpi.. ::)
RedBullin linkki viskaa agriaffairesin etusivulle eikä selvinnyt millaista grandifiudea ehdottelit?
180-90:hän se sielä ja legendaarisen vahva voimanotto. :)
-
juu. vahva on 180-90, muttei paras winnerissäkin on vahvempi voimanotto 180-90:n pakan painetta voi nosta ja sinne sa sorvaamalla lisälevyn. painemittari koppiin niin voi seurata paineita. pakka on 180-90:ssä pieni ja paineessa on monesti ongelmia.
jyrsimen eteen valtran 8950,nh M160 tai jd 7710. t sarja nostele lämpöjä +300hv teholla,syyläri on matalampi kuin 8000srj ja maski ei toimi yhtähyvin, lisäksi cr kone herkempi nostamaan lämpöä+4 venttiilinansi heikompi kuin 2 venttiili (pätee kaikkiin merkkeihin).
8950 on kyllä kunnossa ollessaan kova peli ja saa rääkätä, voimanotto kestää 350-400hv( mulla 370hv ja alkuperäset pakat)
m160 ei nosta lämpöjä ja voimanotto kestää, vetolevy on heikko paikka alkuperäisenä, mutta siihen on konstit olemassa.
7710 puuttena paino (2000kg enemmän ku 8950),ryöminnän harvinaisuus ja surkea maavara/takapainoisuus. voimanotto on vahva ja mun mielestä rivipumpullisissä on ne kestävät männät. cr koneisessa (ap)on heikot männät vakiona, mutta siihen saa vahvemmat. moottori on muuten tosi vahva. ei nosta lämpöjä,ei pala. ilmastointi toimii kaikissa oloissa ja koppi mainituista koneista hiljaisin.
-
Tosiaan nuo vakiona selvästi yli 200 heppaaset on jo huomattavan painavia sinne ääriolosuhteiin.
Tietenkin jos kuivaa on niin sittenhän ei se painokaan niin haittaa. Valmetissa olisi hyvä painojakauma märille paikoille, siis megoissa ja hitecissä... Ainakin nuo hollannin voa:t tuntuneet kestävän kohtuullisen hyvin tuota hommaa. Hollannissakin olisi hyvä olla se voa tumppi kiinni niillä kolmella pultilla, pysyypähän ainakin tumppi kiinni. Sitä en tiedä mitä eroa kuorien sisällä on ja kenen eduksi.
Se lukkorenkaallinen ei tahdo pysy ilman mitään virityksiä paikoillaan...
-
Oikeassa jyrsimessä on oma 300 heppainen moottori ja sitä vedetään jollain kohtuukokoisella traktorilla.
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
Mun pappani sanoi joskus, että "varsana hakattua hevosta ei kannata ostaa" ;D
Kyllä traktori tietysti tuollaisen kestää, en mä sitä epäile. Mutta se, että ostaisi ylikokoisen traktorin jyrsimen eteen tuntuu liioittelulta. Tulee halvemmaksi pienemmällä traktorilla + oikealla jyrsimellä, yhdistelmän jälleenmyyntiarvo ei mene nollille 5 vuodessa ;D
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
Mun pappani sanoi joskus, että "varsana hakattua hevosta ei kannata ostaa" ;D
Kyllä traktori tietysti tuollaisen kestää, en mä sitä epäile. Mutta se, että ostaisi ylikokoisen traktorin jyrsimen eteen tuntuu liioittelulta. Tulee halvemmaksi pienemmällä traktorilla + oikealla jyrsimellä, yhdistelmän jälleenmyyntiarvo ei mene nollille 5 vuodessa ;D
Kun traktorin koko kasvaa,niin ajonopeus lisääntyy.Lopputuloksena on kummanki kuormittaminen äärirajoille.
Mulla on crusheri ollu 12 vuotta.Peltoa on raivattu itselle ja muille.Koneita ollu jyrsimen edes 7,tehoiltaan 120-300hv.Heikoin oli v8400 ilman ehd perää.Paras oli jd6920 8)
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
Mun pappani sanoi joskus, että "varsana hakattua hevosta ei kannata ostaa" ;D
Kyllä traktori tietysti tuollaisen kestää, en mä sitä epäile. Mutta se, että ostaisi ylikokoisen traktorin jyrsimen eteen tuntuu liioittelulta. Tulee halvemmaksi pienemmällä traktorilla + oikealla jyrsimellä, yhdistelmän jälleenmyyntiarvo ei mene nollille 5 vuodessa ;D
Kun traktorin koko kasvaa,niin ajonopeus lisääntyy.Lopputuloksena on kummanki kuormittaminen äärirajoille.
Mulla on crusheri ollu 12 vuotta.Peltoa on raivattu itselle ja muille.Koneita ollu jyrsimen edes 7,tehoiltaan 120-300hv.Heikoin oli v8400 ilman ehd perää.Paras oli jd6920 8)
M.O.T.
7 traktoria 12 vuodessa :'(
Ajatteles jos olisit ostanut oikean jyrsimen heti, niin sulla olisi nyt 200 000€ ylimääräistä tilillä ???
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
Mun pappani sanoi joskus, että "varsana hakattua hevosta ei kannata ostaa" ;D
Kyllä traktori tietysti tuollaisen kestää, en mä sitä epäile. Mutta se, että ostaisi ylikokoisen traktorin jyrsimen eteen tuntuu liioittelulta. Tulee halvemmaksi pienemmällä traktorilla + oikealla jyrsimellä, yhdistelmän jälleenmyyntiarvo ei mene nollille 5 vuodessa ;D
Kun traktorin koko kasvaa,niin ajonopeus lisääntyy.Lopputuloksena on kummanki kuormittaminen äärirajoille.
Mulla on crusheri ollu 12 vuotta.Peltoa on raivattu itselle ja muille.Koneita ollu jyrsimen edes 7,tehoiltaan 120-300hv.Heikoin oli v8400 ilman ehd perää.Paras oli jd6920 8)
M.O.T.
7 traktoria 12 vuodessa :'(
Ajatteles jos olisit ostanut oikean jyrsimen heti, niin sulla olisi nyt 200 000€ ylimääräistä tilillä ???
Siis ei 7 ajettu loppuun jyrsies.Vaan niinmonella sitä on vedetty.
Kyllähän mulla on enemmän traktoreita vaihtunu 12vuoden aikana kun 7.Niitähän on tullu 6 uuttaki ja käytetyt päälle.Nyt kun alkaa aatteleen olis hetiki voinu ostaa Jontikoita 8)
Ja eikös kaikilla c-alueen maitotiloilla ole enemmänki kun 200000 ylimääräistä tilillä ;D
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
Mun pappani sanoi joskus, että "varsana hakattua hevosta ei kannata ostaa" ;D
Kyllä traktori tietysti tuollaisen kestää, en mä sitä epäile. Mutta se, että ostaisi ylikokoisen traktorin jyrsimen eteen tuntuu liioittelulta. Tulee halvemmaksi pienemmällä traktorilla + oikealla jyrsimellä, yhdistelmän jälleenmyyntiarvo ei mene nollille 5 vuodessa ;D
Kun traktorin koko kasvaa,niin ajonopeus lisääntyy.Lopputuloksena on kummanki kuormittaminen äärirajoille.
Mulla on crusheri ollu 12 vuotta.Peltoa on raivattu itselle ja muille.Koneita ollu jyrsimen edes 7,tehoiltaan 120-300hv.Heikoin oli v8400 ilman ehd perää.Paras oli jd6920 8)
M.O.T.
7 traktoria 12 vuodessa :'(
Ajatteles jos olisit ostanut oikean jyrsimen heti, niin sulla olisi nyt 200 000€ ylimääräistä tilillä ???
Siis ei 7 ajettu loppuun jyrsies.Vaan niinmonella sitä on vedetty.
Kyllähän mulla on enemmän traktoreita vaihtunu 12vuoden aikana kun 7.Niitähän on tullu 6 uuttaki ja käytetyt päälle.Nyt kun alkaa aatteleen olis hetiki voinu ostaa Jontikoita 8)
Ja eikös kaikilla c-alueen maitotiloilla ole enemmänki kun 200000 ylimääräistä tilillä ;D
Mutta sulla olisi 200 000€ vielä tuon normaalin 200 000€:n PÄÄLLE ;D
-
Mä ajelin tänä keväänä yli 20ha raiviota kylvökuntoon 6520 Jonnikalla ja 2,5 mericrusherilla.Eipä ollu traktoris kesto ongelmia.Noin 180hv konees.
Mun pappani sanoi joskus, että "varsana hakattua hevosta ei kannata ostaa" ;D
Kyllä traktori tietysti tuollaisen kestää, en mä sitä epäile. Mutta se, että ostaisi ylikokoisen traktorin jyrsimen eteen tuntuu liioittelulta. Tulee halvemmaksi pienemmällä traktorilla + oikealla jyrsimellä, yhdistelmän jälleenmyyntiarvo ei mene nollille 5 vuodessa ;D
Kun traktorin koko kasvaa,niin ajonopeus lisääntyy.Lopputuloksena on kummanki kuormittaminen äärirajoille.
Mulla on crusheri ollu 12 vuotta.Peltoa on raivattu itselle ja muille.Koneita ollu jyrsimen edes 7,tehoiltaan 120-300hv.Heikoin oli v8400 ilman ehd perää.Paras oli jd6920 8)
M.O.T.
7 traktoria 12 vuodessa :'(
Ajatteles jos olisit ostanut oikean jyrsimen heti, niin sulla olisi nyt 200 000€ ylimääräistä tilillä ???
Siis ei 7 ajettu loppuun jyrsies.Vaan niinmonella sitä on vedetty.
Kyllähän mulla on enemmän traktoreita vaihtunu 12vuoden aikana kun 7.Niitähän on tullu 6 uuttaki ja käytetyt päälle.Nyt kun alkaa aatteleen olis hetiki voinu ostaa Jontikoita 8)
Ja eikös kaikilla c-alueen maitotiloilla ole enemmänki kun 200000 ylimääräistä tilillä ;D
Mutta sulla olisi 200 000€ vielä tuon normaalin 200 000€:n PÄÄLLE ;D
Joojoo,mutta joutuis vain maksaa veroja.On paljo hauskempaa vaihdella traktoreita ;D
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
Kun valtus ei ollu ehd ulosottoo.Se vain ei kestä.Alle 8tuntia siitä kun aloitettiin,ulosoton pakka levis kuin mätätomaatti asfalttiin heitettynä :'(
Valtun voima on vääräspaikas.Kierrokset pitäis pysyä ylhäällä,ei 1600.Kun kierrokset laskee niin vääntö kasvaa->paikat hajoo.
-
Hajosiko tuo seuraava pakka miten nopeasti? Taisi valmetti olla kumminkin jonkunverran säädetty?
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
Kun valtus ei ollu ehd ulosottoo.Se vain ei kestä.Alle 8tuntia siitä kun aloitettiin,ulosoton pakka levis kuin mätätomaatti asfalttiin heitettynä :'(
Valtun voima on vääräspaikas.Kierrokset pitäis pysyä ylhäällä,ei 1600.Kun kierrokset laskee niin vääntö kasvaa->paikat hajoo.
kyllä vallun ulosotto pitäis kestää siinä missä muidenkin jo ihan tavallisena...
-
Eikös säädin mene pois säädöistä jos itse ruuvaa sitä säätämättä?
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
Kun valtus ei ollu ehd ulosottoo.Se vain ei kestä.Alle 8tuntia siitä kun aloitettiin,ulosoton pakka levis kuin mätätomaatti asfalttiin heitettynä :'(
Valtun voima on vääräspaikas.Kierrokset pitäis pysyä ylhäällä,ei 1600.Kun kierrokset laskee niin vääntö kasvaa->paikat hajoo.
kyllä vallun ulosotto pitäis kestää siinä missä muidenkin jo ihan tavallisena...
No ei se kyllä kestä jos ei ole se EHD perse... Tm190 eikä 7430 ei ole vielä kertaakaan pakka luistanu vaikka 1/3 lisää tehoa.
Kumminkin noukkarin viritetyt nivelakselin suojakytkimet on saatu laukeemaan. Varsinkin kun alkaa kierrokset lähentymään 1600rpm moottorissa
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
[/quote]kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
>>>>Maailmaan mahtuu monenlaista mielipidettä :P :P :P
[/quote]Kun valtus ei ollu ehd ulosottoo.Se vain ei kestä.Alle 8tuntia siitä kun aloitettiin,ulosoton pakka levis kuin mätätomaatti asfalttiin heitettynä :'(
Valtun voima on vääräspaikas.Kierrokset pitäis pysyä ylhäällä,ei 1600.Kun kierrokset laskee niin vääntö kasvaa->paikat hajoo.
[/quote]kyllä vallun ulosotto pitäis kestää siinä missä muidenkin jo ihan tavallisena...
>>>Tsiikaas vähän sitä anatomiaa..Ei se auta vaikka on kuinka monta levyä nipussa, kun se pakan maljan kehä on pieni , niin se on pieni. SE lakkaa pitämästä kun öljyt lämpenee ja siihen kohdistuva vääntömomentti kasvaa ;) ;)
-
Tahtoo kyllä olla joka raksvaattorille kovaa hommaa tuo jyrsiminen.....
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
>>>>Maailmaan mahtuu monenlaista mielipidettä :P :P :P
[/quote]Kun valtus ei ollu ehd ulosottoo.Se vain ei kestä.Alle 8tuntia siitä kun aloitettiin,ulosoton pakka levis kuin mätätomaatti asfalttiin heitettynä :'(
Valtun voima on vääräspaikas.Kierrokset pitäis pysyä ylhäällä,ei 1600.Kun kierrokset laskee niin vääntö kasvaa->paikat hajoo.
[/quote]kyllä vallun ulosotto pitäis kestää siinä missä muidenkin jo ihan tavallisena...
>>>Tsiikaas vähän sitä anatomiaa..Ei se auta vaikka on kuinka monta levyä nipussa, kun se pakan maljan kehä on pieni , niin se on pieni. SE lakkaa pitämästä kun öljyt lämpenee ja siihen kohdistuva vääntömomentti kasvaa ;) ;)
[/quote]
Niin meinaatko jotta levyjen määrällä ei ole mitään merkitystä?
-
Mitkäs ominaisuudet tai siis niitten puutteet valmetin huonoimmksi tiputti, vai eikö yksinkertaisesti vaan kestänyt?
kyllä määki oon sitä mieltä jotta jos pannaan kestävä nivelakseli jonnikan ja 8000 sarjan valmetin väliin ni jonnikan sisuskalut saa hetken kuluttua laskee pohjaropusta ku suklaapirtelön ;D ;D ;D ;D
>>>>Maailmaan mahtuu monenlaista mielipidettä :P :P :P
Kun valtus ei ollu ehd ulosottoo.Se vain ei kestä.Alle 8tuntia siitä kun aloitettiin,ulosoton pakka levis kuin mätätomaatti asfalttiin heitettynä :'(
Valtun voima on vääräspaikas.Kierrokset pitäis pysyä ylhäällä,ei 1600.Kun kierrokset laskee niin vääntö kasvaa->paikat hajoo.
[/quote]kyllä vallun ulosotto pitäis kestää siinä missä muidenkin jo ihan tavallisena...
>>>Tsiikaas vähän sitä anatomiaa..Ei se auta vaikka on kuinka monta levyä nipussa, kun se pakan maljan kehä on pieni , niin se on pieni. SE lakkaa pitämästä kun öljyt lämpenee ja siihen kohdistuva vääntömomentti kasvaa ;) ;)
[/quote]
Niin meinaatko jotta levyjen määrällä ei ole mitään merkitystä?
[/quote]
Mullakin maatalouspakat noissa. Tehoja riittävästi. Pakat kestää vuosia ellei tarvii "luistattaa" käyntiin laitossa. Pakka kun alkaa luistaa, niin se on sillä selvä. Kohtuu helppo vaihtaa, kun peräreppu avattava. Vajaan päivän homma, kun on kerran nähnyt tai saanut pari vinkkiä hommaan. 8000-sarjan perä on luja verrattuna moneen muuhun merkkiin. Vanhallakin uskaltaa posotella.
-
Naapurikunnan keksijä veti kuoma-auton moottorilla olevaa jyrsintä puoliteloilla varustetulla 900 tai 1100 mallin valmetilla. Valmistakin taisi tulla siinä missä portaattoman traktorin edestä, pääomakulut tais hällä olla vaan vähän pienemmät ;D
-
Pakan malja ei kestäny.Se meni parikertaa hyvin pienillä ajomäärillä.Mikään muu kone ei ollut yhtä löyhä ulosotoltaan :-[
Ja siitä penkitettiin 160hv tumpilta,eli ei juuri mitään.
On ihan eriasia kuormittaa esim noukkarilla.Niis on kuormitus tasaista,jyrsimellä tulee jatkuvasti iskuja jotka rikkoo.
-
Tupasvillamättäitä ku jyrsii kyllä mc kestää.
Ja ihan sama millä,kunhan vaan pääsee kulkemaan.
-
Tekis mieli sanoa et 502 peruja ulosotto,mut olisko niinkin 505 stä kuitenkin.
-
Naapurikunnan keksijä veti kuoma-auton moottorilla olevaa jyrsintä puoliteloilla varustetulla 900 tai 1100 mallin valmetilla. Valmistakin taisi tulla siinä missä portaattoman traktorin edestä, pääomakulut tais hällä olla vaan vähän pienemmät ;D
Juuri näin 8)
-
Pakan malja ei kestäny.Se meni parikertaa hyvin pienillä ajomäärillä.Mikään muu kone ei ollut yhtä löyhä ulosotoltaan :-[
Ja siitä penkitettiin 160hv tumpilta,eli ei juuri mitään.
On ihan eriasia kuormittaa esim noukkarilla.Niis on kuormitus tasaista,jyrsimellä tulee jatkuvasti iskuja jotka rikkoo.
Hyvä tietää, että noinkin voi käydä. 8550 vm. 2003 ollut jyrsimessä 5000 tunnin aikana päätyönään ja kerran pakka nyt laitettu (ajettu nyt 7500h). Tehoja noin 220hv. Jyrsintyö erittäin hakkaavaa, mm. vauhtipyörän vetolevyn hitsattu paino irtosi. Kierrokset pitäisi saada pysymään lähellä maksimia, jotta väännöt ei nousisi vetoakseleilla liian suuriksi. Ja tietysti tonnin perällä.
Myös 160hv pakka laitettu, mutta se joutui luistamaan aina käyntiin lähdössä. Pakka on lapsellisen pieni (motskarissani samanlainen kytkin), mutta kestää mielestäni kiinni otettuaan luistamatta. Pitäisi mitata matalapiirin paine, ilmeisesti 8550 paine nostettu 18 baarista yli 20 baariin.
-
Kyllä meillä ainakin valmetin ihan vakio perät kestäny. oli muutaman vuoden palanvedossa 8050 (tapilta 209 hv) ja
8400 (tapilta 235 hv). Kolmenvuoden palanvedon aikana ei kertaakaan aukastu kummastakaan perää ja sen jälkeen molemmat molemmat traktorit oli vielä vuosia ihan normi maatalousajossa. Palanveto oli kantosella suolla aika villiä hommaa ku traktori saatto yhen vuoron aikana sammua sen 30 kertaa täysiltä kierroksilta ku palakoneen terä osu kantoon, mutta valmetit vaan kesti. 8)
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
Ainakin omalla kylällä ;D Muuttomatkalla eksynyt heikkokuntoinen Kolibri löytyi viitisentoista vuotta sitten "takapihalta", hajonnut portaatonta jontikkaa ei ole vielä näkynyt tällä aukealla :)
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
...oikein, rikottuja on kyllä kolibreja enempi...btw... kaksoisvaihteisto ärrän jonotusaika 8kk, aaapeee ärrä noin puol vuotta, keppilootia äkimmin äkki tarpeeseen...
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
TYKKÄÄ, tää o niin totta. Mein jörnikkä koskaan oo hajalla, se vaan käy ulkomaanmatkalla niinko omistajasakkin kerran vuoteen kaks viikkoo putkeen :D
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
Mulla kuitenki on nytkin 2 valmettia,ja toisesta on lootakuralla :-X Montakos jonnikkaa sulla on ollu ???
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
Mulla kuitenki on nytkin 2 valmettia,ja toisesta on lootakuralla :-X Montakos jonnikkaa sulla on ollu ???
Montakos jonnikkaa sulla on ollu.... tuota taidat pitää minua ihan yksinkertaisena ::) ::) ::) ::)
Eikös jonnussa tipu se kartaaninpätkä ensimmäisenä ennen kuin muuta särkyy :-\ :-\ :-\ :-\
-
No eihän ny hikeentyä tarvitte, taitaa joka merkiltä löytyä se merkkikorjaamo. Tarkoitan että kaikkia merkkejä aivan varmasti korjataan jos niillä tehdään raskaita töitä.
Sitten se on kyllä suhteellista että mikä kullekkin on raskasta mutta antaa taas sen olla...
Itseä hieman ihmetyttää kyllä jos se jo 160 hevosen takana se valmetin pakka oli jatkuvasti hajalla, olisiko syypää voinut olla jossain muualla?
Ja en tarkoita kuskia tai ajotyyliä, vaan paineet pakalle tms? Ehd perä on ehdottomasti parempi, siitä ei liene epäselvyytä.
-
No eihän ny hikeentyä tarvitte, taitaa joka merkiltä löytyä se merkkikorjaamo. Tarkoitan että kaikkia merkkejä aivan varmasti korjataan jos niillä tehdään raskaita töitä.
Sitten se on kyllä suhteellista että mikä kullekkin on raskasta mutta antaa taas sen olla...
Itseä hieman ihmetyttää kyllä jos se jo 160 hevosen takana se valmetin pakka oli jatkuvasti hajalla, olisiko syypää voinut olla jossain muualla?
Ja en tarkoita kuskia tai ajotyyliä, vaan paineet pakalle tms? Ehd perä on ehdottomasti parempi, siitä ei liene epäselvyytä.
Monilevykytkimen urien kunto toimivuutta kovasti ratkaisee, autoilevan jyvänmonistajan kasi portainen jontikkashifti isoimmalle vaihteelle veto päällä vaihdettaessa jää luistamaan, pikku kaasun himmauksen jälkeen pito hyvä> levyt ei liiku...
-
Jännä homma taas tälläkin kertaa.Kellää muulla ei koskaanikinämilloinkaa,ja mulla varmaan suomen ainut ja ensimmäinen tapaus :o ;D ;D
Ei se muuta mielipidettä,jos ei ehd->ei jyrsimen eteen.Ja jonnikas on lujempi ulosotto 8)
Niin, jonnikkamiestenhän mukaanse hajonnu autopoweriki on harvinaisempi kuin kolibri suomessa ;D ;D ;D ;D
Mulla kuitenki on nytkin 2 valmettia,ja toisesta on lootakuralla :-X Montakos jonnikkaa sulla on ollu ???
Montakos jonnikkaa sulla on ollu.... tuota taidat pitää minua ihan yksinkertaisena ::) ::) ::) ::)
Eikös jonnussa tipu se kartaaninpätkä ensimmäisenä ennen kuin muuta särkyy :-\ :-\ :-\ :-\
Kyllä 8) ;D
-
en tiä sitte kuinka voi olla, mutta tuos ny tehdään peruskunnostusta t vallulle lootaan, 10th takana joista 6.5th nevalla vetävän keruuvaunun edes sekä talvet läpivetävän kottikärryn eres yms muuta pehmeän maan ajua.. noh kuitenkin, kaikki pakat liki kuin uudet, pv:n 1 o-renkaas oli jälki, pää ja kartiovetopyörä akseleiden päätylaakerit oli hivenen väljät mutta vain vähän arvojen ulkopuolella, pääaksilan takalaakerin kehä pyörähtäny n. 0,1mm väljäksi mutta liiman kans kii, repus avon ja pakan aksiloiden laakerit väljät.. h-m siirtäjän haarukka oli hajalla mutta se tiedettiin käyttäjästä aiheutuneeksi.. muuten kaikki rattaat yms priimakunnos.. kai sillä on sitte terveisiä vain ajettu :o
-
en tiä sitte kuinka voi olla, mutta tuos ny tehdään peruskunnostusta t vallulle lootaan, 10th takana joista 6.5th nevalla vetävän keruuvaunun edes sekä talvet läpivetävän kottikärryn eres yms muuta pehmeän maan ajua.. noh kuitenkin, kaikki pakat liki kuin uudet, pv:n 1 o-renkaas oli jälki, pää ja kartiovetopyörä akseleiden päätylaakerit oli hivenen väljät mutta vain vähän arvojen ulkopuolella, pääaksilan takalaakerin kehä pyörähtäny n. 0,1mm väljäksi mutta liiman kans kii, repus avon ja pakan aksiloiden laakerit väljät.. h-m siirtäjän haarukka oli hajalla mutta se tiedettiin käyttäjästä aiheutuneeksi.. muuten kaikki rattaat yms priimakunnos.. kai sillä on sitte terveisiä vain ajettu :o
Eikä tuolla remontin hinnalla vaihtaisi konetta mihinkään. Eli kohtuuhintaisia tunteja ollut ja tulee olemaan. En itse vaihda koneita verotuksen enkä mieliteon vuoksi vaan yritän löytää tallaisia kestäviä peruskoneita käteisellä kohtuuhintaan ja niillä ajetaan pitkään. 8000 Valtrat ovat hyvää jatkoa esim Fiateille, jotka aina iskussa edullisella pikku remontilla. Tosin Fiiateilla ajetaan satunnaisempia ryskytöitä ja jyrsintä paikoissa joissa pelottaa Valtraa hajottaa.