Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: msan - 05.10.12 - klo:14:28

Otsikko: Claasin "takuu"
Kirjoitti: msan - 05.10.12 - klo:14:28
Onko muilla kokemusta Claasin Dominator 150:stä jossa koneisto pyörii liian hitaasti. Paikallinen urakoitsija kiroaa Claasin ja Keskon toimintaa, kun ei tunnu olevan kiinnostusta korjata vikaa. Huoltomies nosti moottorista kierroksia 200 kiekkaa mutta edelleen ei toimi oikein. Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: ENTER - 05.10.12 - klo:14:37
miten se voi pyöriä liian hitaasti

jos kierrokset moottorissa riittää
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: ijasja2 - 05.10.12 - klo:14:38
Onko muilla kokemusta Claasin Dominator 150:stä jossa koneisto pyörii liian hitaasti. Paikallinen urakoitsija kiroaa Claasin ja Keskon toimintaa, kun ei tunnu olevan kiinnostusta korjata vikaa. Huoltomies nosti moottorista kierroksia 200 kiekkaa mutta edelleen ei toimi oikein. Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(

Täh :o Eihän se voi olla mahdollista, että koneisto pyörii liian hiljaa, ellei jokin remmi luista tai koneessa liian vähän kierroksia. Ensimmäisessä huollossa tarkastettiin puintikoneiston kierrokset kuuskasista, ja säädettiin hiukan lisää kierroksia. Kohlimien akselilta mittaili, niiden nopeus vakio riippumatta puitavasta tavarasta.
Nykyisestä koneesta ei ole mittailtu kun kaikilla akseleilla nopeusanturit, oikeita kierroksia näyttää.
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: Tomppa - 05.10.12 - klo:15:18
Oletko kokeillut, että muuttuuko moottorin kierrokset kun vaihdat vaihteen kolmoselta kakkoselle? Koneen maksiminopeutta on rajoitettu kolmosvaihteella tiputtamalla kierroksia. Kierrostenmuuttumisen kyllä kuulee hyttiin kunhan vain kaasu on pohjassa. Nimimerkillä kerran kiertänyt konetta ympäriinsä ja ihmettellyt miksi kierrosvahdit huutavat.  Asia kyllä korjaantui hienosti kun tajusi vaihtaa pykälän kakkoselle.
Paljon kela ottaa maksimissaan kierroksia? 1600 on muistaaksen suurin lukema.
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: sirkussonni - 05.10.12 - klo:16:18
Oletko kokeillut, että muuttuuko moottorin kierrokset kun vaihdat vaihteen kolmoselta kakkoselle? Koneen maksiminopeutta on rajoitettu kolmosvaihteella tiputtamalla kierroksia. Kierrostenmuuttumisen kyllä kuulee hyttiin kunhan vain kaasu on pohjassa. Nimimerkillä kerran kiertänyt konetta ympäriinsä ja ihmettellyt miksi kierrosvahdit huutavat.  Asia kyllä korjaantui hienosti kun tajusi vaihtaa pykälän kakkoselle.

Toisinpäin ajateltuna: Mitäs jos se kyseinen kierrosluvun rajoitin onkin aina päällä??  Tuskin näin on,
mutta teoreettinen mahdollisuus siihen on olemassa. Ei olisi ensimmäinen kerta,kun tehtaan jäljiltä on jotkin säädöt arsesta!

Jos ei puimuri tuu kuntoon, niin ota yhteyttä yksityisin viestein, tehdään kaupat koneesta....... ;)
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: viatri - 05.10.12 - klo:18:03
Onko muilla kokemusta Claasin Dominator 150:stä jossa koneisto pyörii liian hitaasti. Paikallinen urakoitsija kiroaa Claasin ja Keskon toimintaa, kun ei tunnu olevan kiinnostusta korjata vikaa. Huoltomies nosti moottorista kierroksia 200 kiekkaa mutta edelleen ei toimi oikein. Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(

Kuulostaa Keskon "takuutohulle" .Samanlaista olen kuullut erään Fergusonin vioista ja Deuzin traktorista aiemmin.Kun vuosi on täysi ,takuu loppuu kuin seinään,vaikka viat olisi ilmenneet jo aiemmin.
Mahtaako Claasin huolto pystyä ratkomaan Cat-moottorien varoitusvalo-ongelmia ?Pientä epäilyä on,ettei huollon kalusto tähän riitä,voin olla väärässäkin.
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: bobbari - 05.10.12 - klo:18:20
Onko muilla kokemusta Claasin Dominator 150:stä jossa koneisto pyörii liian hitaasti. Paikallinen urakoitsija kiroaa Claasin ja Keskon toimintaa, kun ei tunnu olevan kiinnostusta korjata vikaa. Huoltomies nosti moottorista kierroksia 200 kiekkaa mutta edelleen ei toimi oikein. Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(
Älä välitä.  Se on vaan ihan normaalia toimintaa keskolta.   Aikoinaan Deutzit tulivat
keskolle ilman minkäänlaista tehdastakuuta, kun kerran ne halvemmalla niin sai.
Sen takia KAIKKI takuuongelmat olivat kuin tervanjuontia...  Omistaan kun joutuivat pieniä
takuuremontteja pistämään.

No ei sen puoleen.   Eipä tämän huolenpidon jälkeen tarvi saranatappeja kulutella...  ;D
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: Timppa - 05.10.12 - klo:20:17
Tucano- miehet.....

Mikä on syksyn vikasaldo?

Timpalla.... virheitä NOLLA:

 ;D
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: bouli - 05.10.12 - klo:20:30
Tucano- miehet.....

Mikä on syksyn vikasaldo?

Timpalla.... virheitä NOLLA:

 ;D
Mä en viitti mennä naapurilta kysymään. Voi ottaa *****iluna.  ::)
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: bouli - 05.10.12 - klo:20:34
Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(

Niin paljon kuuluu kyllä kyliltä näitä tarinoita Keskon takuu asioiden hoidosta että mä melkein etsisin käsiini kielitaitoisen kaverin jonka avustuksella ottaisi tehtaaseen yhteyttä, tuosta voisi vaikka vähän maksaakin.
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: ijasja2 - 05.10.12 - klo:20:52
Tucano- miehet.....

Mikä on syksyn vikasaldo?

Timpalla.... virheitä NOLLA:

 ;D
Mä en viitti mennä naapurilta kysymään. Voi ottaa *****iluna.  ::)

Kerro vain, me halutaan tietää :)

 Kaks kertaa hajosi tyhjennystorven ruuvin laakerin kannake, peltilipare säiliössä. Ei estänyt puintia mutta vaihdettavahan tuo oli kun rikki meni. Kympin osa, ja nyt on SKF laatua, näyttää olevan vankempi kuin alkuperäinen INA.

Syy toinen pska puintisyksy putkeen, tyhjennystorvea siivoamatta. Nyt tarttee ottaa ruuvi ulos ja rassata rööri puhtaaksi, sekä pestä ruuvi painepesurilla.

Vajaa 500 tuntia mittarissa, kerran on puinti keskeytynyt ja sekin eka syksynä jäähdyttäjän siivikkoa pyörittävän remmin lipsahtaessa pyörältään... Tai paremminkin pyörän vierestä, karvakäsi oli asentanut remmin siivapyörän kiiinnittävälle akselille, mutterin päälle, oli tohinaa syylärin imurissakin ;D
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: SAS - 05.10.12 - klo:21:11
Kuten edellä oli juttua ,ulkolaisen takuu tökkii .Jos tuossakin olisi ollut Sampo niin soitto tehtaalle olisi tuonut avun pikaisesti. ;)
Ostakaa vaan ulkolaisia ,mutta älkää marisko.
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: zetor8045 - 05.10.12 - klo:21:19
Kuten edellä oli juttua ,ulkolaisen takuu tökkii .Jos tuossakin olisi ollut Sampo niin soitto tehtaalle olisi tuonut avun pikaisesti. ;)
Ostakaa vaan ulkolaisia ,mutta älkää marisko.
Ulkolaisissa takuu ei ole edes niin vältämätön... Ei vuoda katto eikä koukunnostotangot irtoile  :o
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: Toivo Tonta - 05.10.12 - klo:21:22
Kuten edellä oli juttua ,ulkolaisen takuu tökkii .Jos tuossakin olisi ollut Sampo niin soitto tehtaalle olisi tuonut avun pikaisesti. ;)
Ostakaa vaan ulkolaisia ,mutta älkää marisko.
Ulkolaisissa takuu ei ole edes niin vältämätön... Ei vuoda katto eikä koukunnostotangot irtoile  :o
Joko Comiassa on nostettava koukku? Ei ainakaan 2000, eikä 3000 sarjassa ole, ei siis irtoa :o
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: 2620 - 05.10.12 - klo:21:22
Joko ne comioitten toimitusvaikeudet unohtuivat?
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: Toivo Tonta - 05.10.12 - klo:21:27
Joko ne comioitten toimitusvaikeudet unohtuivat?
Sen takihan "se" oli varmaan dominaan päätynyt.  ???
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: bobbari - 05.10.12 - klo:21:41
Kuten edellä oli juttua ,ulkolaisen takuu tökkii .Jos tuossakin olisi ollut Sampo niin soitto tehtaalle olisi tuonut avun pikaisesti. ;)
Ostakaa vaan ulkolaisia ,mutta älkää marisko.
   Ja sitä apua tarvitaan.      Puintiaikaan kakkostien liikennemäärät nousevat joka vuosi...  ;)
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: jps - 05.10.12 - klo:21:41
Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(

Niin paljon kuuluu kyllä kyliltä näitä tarinoita Keskon takuu asioiden hoidosta että mä melkein etsisin käsiini kielitaitoisen kaverin jonka avustuksella ottaisi tehtaaseen yhteyttä, tuosta voisi vaikka vähän maksaakin.

Kymmenisen vuotta sitten tehty periaatepäätös. Kaikista isojen keskusliikkeiden koneista systemaattisesti eroon, ei ole kaduttanut. Lapio ja rautakanki ovat monimutkaisimpia koneita joita kannattaa keskusliikkeiltä ostaa... ja arvatkaapas olenko menossa koneforumiin. ;)
Otsikko: Vs: Claasin "takuu"
Kirjoitti: bouli - 05.10.12 - klo:21:46
Tucano- miehet.....

Mikä on syksyn vikasaldo?

Timpalla.... virheitä NOLLA:

 ;D
Mä en viitti mennä naapurilta kysymään. Voi ottaa *****iluna.  ::)

Kerro vain, me halutaan tietää :)


Joo, no oikeasti en tiedä tarkkaan. Jos asian osainen sattuu lukemaan voi kertoa tarkemmin/korjata.  ;) :D
Jonkin hihnan kestävyyden kanssa ongelmia, jo useamman kerran sama hihna vaihdettu tänä syksynä tulleeseen koneeseen.

Ei NH:nkaan kanssa ole ihan ongelmitta mennyt.
Pöydän sisältä oli syöttösomirn käyttöakselin päätymmäisen pätkän lukitus löystynyt ja akseli pääsi luistamaan sen ratkaisevan 5 senttiä sivusuunnassa pois booreiltaan. Päätymmäiset sormet sitten liikkui ihan hervottomana ulos ja sisään ja tietysti otti pöydän pohjaan ja takareunaan kiinni. Onneksi irtosi ihan illan suussa, ei mennyt kuin tunti puintiaikaa hukkaan. Yritettiin ensin laittaa itse mutta kun ilta alkoi tyyntymään jätettiin silleen ja huoltomies kävi sen sitten seuraavana aamuna laittamassa takaisin paikalleen.