Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ijasja2 - 17.07.12 - klo:17:41

Otsikko: Bobcat 440B
Kirjoitti: ijasja2 - 17.07.12 - klo:17:41
Tuollaisesta härpäkkeestä startti juonitellut pidempään, nyt ei puhu enää mitään. Missä hitossa ko. härpäke on, Kohlerin 18 hepan koneessa? Johtoja seuraten koneen etupuolella, mutta käsiksi ei pääse hytin puoleltakaan, vaikka ohjaamon tapaisen kääntää pois edestä.
Jospa täältä saisi suuren viisauden pieneen ongelmaan, ennekuin kovin paljoa turhaa työtä tekee :)

Ois suuri tarve pikapuolin, pitäisi orapihlaja-aita leikata ja ko. laite liikkuvana tellinkinä :)
Otsikko: Vs: Bobcat 443
Kirjoitti: junttieinari - 17.07.12 - klo:18:15
Tuollaisesta härpäkkeestä startti juonitellut pidempään, nyt ei puhu enää mitään. Missä hitossa ko. härpäke on, Kohlerin 18 hepan koneessa? Johtoja seuraten koneen etupuolella, mutta käsiksi ei pääse hytin puoleltakaan, vaikka ohjaamon tapaisen kääntää pois edestä.
Jospa täältä saisi suuren viisauden pieneen ongelmaan, ennekuin kovin paljoa turhaa työtä tekee :)

Ois suuri tarve pikapuolin, pitäisi orapihlaja-aita leikata ja ko. laite liikkuvana tellinkinä :)

Agronet-tyyliin asiallinen vastaus:

Jätä korjaamatta, niin on hyvä syy jättää myös aita leikkaamatta. ;D
Otsikko: Vs: Bobcat 443
Kirjoitti: jariman - 17.07.12 - klo:20:24
Tsekkaa ensin konehuoneen puolella oleva solenoidi, akun
yläpuolella sijaitsee, bopcatin versiosta riippuen.

eikait startti ole koneen vauhtipyörän toisella puolella?
sitten ei auta kun ottaa moottori pois.
Otsikko: Vs: Bobcat 443
Kirjoitti: rene - 18.07.12 - klo:20:03
Bobcatin tyyliin voi olla se moottori varsin äkkiäkin irrotettavissa :-\
 Kohlerin moottori täysin outo, minä olen nähnyt noissa 443 453 koneissa vain kubotaa joissa on startti selvästi näkyvissä...
Otsikko: Vs: Bobcat 443
Kirjoitti: ijasja2 - 18.07.12 - klo:22:41
Bobcatin tyyliin voi olla se moottori varsin äkkiäkin irrotettavissa :-\
 Kohlerin moottori täysin outo, minä olen nähnyt noissa 443 453 koneissa vain kubotaa joissa on startti selvästi näkyvissä...

Kohlerin Magnum, 18 hepan BENSAkone :) Navetalle ostettu vuonna pipo ja piitles, ts. -90 näkyi olevan startin solenoidin vuosimalli. Muistelin vuotta vanhemmaksi. Starttauksia tuli 18 vuoden aikana vähintään kaksi, jokaikinen päivä. Nyt jo loppui, kun on päässyt eläkepäiville.

Niin, startti kaiveltiin esille tänä iltana. Kone irti ja siellähän se näppärästi, alhaalla ja edessä :) Suit sait oli startti irti mutta koneen irroittelussa meni hetki, mutta ei mikään paha nakki kuitenkaan. Vois olla kätevämpääkin tuo startin huoltaminen...

Mistä tuohon uudet hiilet, 2/4 oli lähtenyt jo mäkeen ja ne kaks viimeistäkin melkoisen lopussa. 
Startti oli vähän erikoisempi, hiilet vastaa ankkurin päätyyn. Mistä noita vois kysellä?? Vai soittaako suoraan maahantuojalle ja maksaa hunajaa, joutuen ostamaan koko startin ???

Junttieinarin ehdoitus hyvä noin äkkiseltään ja tykkään ajatuksesta, katoaa vain keittiön ikkunasta maalaismaisema ellei aitaa leikkaa. Niin, eikä nää kahvia siemaillessa sen aidan takana olevalle ratsastuskentällekään ;D
Otsikko: Vs: Bobcat 443
Kirjoitti: koivumaki - 18.07.12 - klo:23:16
Kohlerin maahantuojaksi netti väittää:http://www.finmotor.fi

Tuolta voisi löytyä.Mä löysin viime talvena Komatsun lämppärin moottoriin hiilet JA-Toolsilta/Joukon Auto.TAmpereella.Kait pohjanmaallakin joku vastaava firma on.
Voihan niitä hiiliä joutua viilaileen...vai voisiko joku autosähkökorjaamo auttaa???
Otsikko: Vs: Bobcat 443
Kirjoitti: ijasja2 - 19.07.12 - klo:12:57
Bobcatin tyyliin voi olla se moottori varsin äkkiäkin irrotettavissa :-\
 Kohlerin moottori täysin outo, minä olen nähnyt noissa 443 453 koneissa vain kubotaa joissa on startti selvästi näkyvissä...

Eipä ihmekään, tuo mun bobbari 440B :) Mallinumero ollut ennenkin hukassa, kun tuo vähän harvinaisempi noissa 43-sarjan koneissa.

Ongelma ratkaistu vaihtostartilla, sopivia hiiliä ei löytynyt paikallisesta tarvikeliikkeestä, viilaamalla olisi voinut viritellä sopivat kolmiohiilet. Vaihtostartti kyllä löytyi keskusvarastosta, huomenna on startti noudettavissa 112€:n hintaan :) Huomattavasti fiksumpi vaihtoehto kuin hiilien viilaaminen ja kokeileminen kuinka pelaa, kun moottori irroitettava että pääsee starttiin käsiksi :)
Ei voi kuin kehua paikallista  http://www.tarvikemotti.com/, lähes aina löytyy varaosaa tai huoltotarviketta moottorilla liikkuviin kamppeisiin 8)
Otsikko: Vs: Bobcat 440B
Kirjoitti: koivumaki - 19.07.12 - klo:17:46
Emmääkään tolla satkulla alkais viilaan hiiliä.Komatsun lämppärin moottori olis maksanu 550+alv.
Otsikko: Vs: Bobcat 440B
Kirjoitti: ijasja2 - 19.07.12 - klo:18:56
Emmääkään tolla satkulla alkais viilaan hiiliä.Komatsun lämppärin moottori olis maksanu 550+alv.

Hitachiin tais olla toista tonnia, tai jotain sinnepäin. Ihan tajuton summa :o Tarvikepuhallin on hönkinyt siitä saakka. VIRHE, alkuperäinen oli hiljainen kuin kuiskaus, tarvikeversio kuin taifuuni säädin kakkosella. Onneksi pienin nopeus riittää, mutta silti tohisee kuin 6850 Valtran puhallin. Se on paljon se, hiljaisessa hytissä :)
Otsikko: Vs: Bobcat 440B
Kirjoitti: Ana - 19.07.12 - klo:21:43
Emmääkään tolla satkulla alkais viilaan hiiliä.Komatsun lämppärin moottori olis maksanu 550+alv.

Hitachiin tais olla toista tonnia, tai jotain sinnepäin. Ihan tajuton summa :o Tarvikepuhallin on hönkinyt siitä saakka. VIRHE, alkuperäinen oli hiljainen kuin kuiskaus, tarvikeversio kuin taifuuni säädin kakkosella. Onneksi pienin nopeus riittää, mutta silti tohisee kuin 6850 Valtran puhallin. Se on paljon se, hiljaisessa hytissä :)

Hitachi vai Fiiatti-hitatsi? liekkö perää, monet vain kehuu osien olevan tuplasti kalliimpia jälkimmäisiin.. Valtran puhallin kyllä pitää perkeleellistä huminaa liekkö ihmekkään kun yksi, caseskin kaks samanlaista puhallinta ja ilma liikkuu äänettömästi.
Otsikko: Vs: Bobcat 440B
Kirjoitti: ijasja2 - 19.07.12 - klo:22:20
Emmääkään tolla satkulla alkais viilaan hiiliä.Komatsun lämppärin moottori olis maksanu 550+alv.

Hitachiin tais olla toista tonnia, tai jotain sinnepäin. Ihan tajuton summa :o Tarvikepuhallin on hönkinyt siitä saakka. VIRHE, alkuperäinen oli hiljainen kuin kuiskaus, tarvikeversio kuin taifuuni säädin kakkosella. Onneksi pienin nopeus riittää, mutta silti tohisee kuin 6850 Valtran puhallin. Se on paljon se, hiljaisessa hytissä :)

Hitachi vai Fiiatti-hitatsi? liekkö perää, monet vain kehuu osien olevan tuplasti kalliimpia jälkimmäisiin.. Valtran puhallin kyllä pitää perkeleellistä huminaa liekkö ihmekkään kun yksi, caseskin kaks samanlaista puhallinta ja ilma liikkuu äänettömästi.

FH ::)