Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltola - 09.07.12 - klo:12:12

Otsikko: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Peltola - 09.07.12 - klo:12:12
Hei kiinnostaa moneltako on pudonnut Valtran tuulilasi "itsestään"?  Ilmeisesti Megat ja T:t ainakin pudottaa lasin syliin välillä. Pari tapausta itsellä, toinen koneen seisoessa pidempään.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Last Man Standing - 09.07.12 - klo:12:23
>lasin syliin ....koneen seisoessa pidempään

Eikös tuossa tule aika pitkäksi istuskella kopissa odottelemassa lasin putoamista?
 ::)
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: rene - 09.07.12 - klo:12:26
Yksi lasi on mennyt itsestään muruiksi, kaksi päivää ehti olla paikoillaan ja meni takuuseen.   Muuten on hajonnut pienestä osumasta kahdesti, enää en mitään muuta huoli kun laminaattilasin 8) 8)
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Peltola - 09.07.12 - klo:12:26
>lasin syliin ....koneen seisoessa pidempään

Eikös tuossa tule aika pitkäksi istuskella kopissa odottelemassa lasin putoamista?
 ::)

No enpä jaksanut odottaa, kahden viikon aikaan tapahtui ja kiveä tai muita ilkivallan jälkiä ei löytynyt.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Peltola - 09.07.12 - klo:12:27
Yksi lasi on mennyt itsestään muruiksi, kaksi päivää ehti olla paikoillaan ja meni takuuseen.   Muuten on hajonnut pienestä osumasta kahdesti, enää en mitään muuta huoli kun laminaattilasin 8) 8)

Kuka myy laminaattia?
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: rene - 09.07.12 - klo:12:31
Yksi lasi on mennyt itsestään muruiksi, kaksi päivää ehti olla paikoillaan ja meni takuuseen.   Muuten on hajonnut pienestä osumasta kahdesti, enää en mitään muuta huoli kun laminaattilasin 8) 8)

Kuka myy laminaattia?
Valtralta noita kai rahalla saa, eiköhän liikennetraktoreissa ole vakionakin :-\
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Last Man Standing - 09.07.12 - klo:12:34
karkaistuilla laseilla oon huomannut parissa tapauksessa juuri sen ilmiön että hajoaa omia aikojaan traktorin seisoessa ajamattomana.Jokin isku tms jännitys jäänyt päälle edellisestä ajosta.

Sitten tietysti oma lukunsa aikoinaan fiuun oven lasin kanssa joka tuli vaan ajettua oven pieleen pari kertaa muruksi...sittemmin ovet pysyneet paremmin kiinni ajon aikana..
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: JD6630 - 09.07.12 - klo:14:48
Turvemiehillä on aina yksi klasi/T-sarjalainen varastossa ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Peltola - 09.07.12 - klo:15:49
Turvemiehillä on aina yksi klasi/T-sarjalainen varastossa ;D

No eipä siellä pölyssä ja helteessä ilman lasia ja ilmastointia..
Ja sadekuuro kruunaisi sotkun.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Pappa - 09.07.12 - klo:20:35
Minkä moisia ovat IKH lasit ?
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: klapikasa - 09.07.12 - klo:21:06
On mennyt, melkein jokaisesta, itestään. Yhdestä ännästä putosi oven lasi ruokatunnin aikana.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Ropsoni - 09.07.12 - klo:22:35
Valtrojen koppien valmistus on jännittävää hommaa  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Cornfarmer - 09.07.12 - klo:22:39
Mites ne ny noin putoilee itsestään, onko huonosti liimattu paikoilleen vai elääkö ohjaamo niin rajusti ettei lasit pysy sen takia kiinni... 
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: zetor8045 - 09.07.12 - klo:22:45
Mites ne ny noin putoilee itsestään, onko huonosti liimattu paikoilleen vai elääkö ohjaamo niin rajusti ettei lasit pysy sen takia kiinni...
Poksahtaa rikki... Liian hyvin liimattu ennemminkin  ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Julle - 09.07.12 - klo:22:46
Turvemiehillä on aina yksi klasi/T-sarjalainen varastossa ;D

No eipä siellä pölyssä ja helteessä ilman lasia ja ilmastointia..
Ja sadekuuro kruunaisi sotkun.

Paitsi että muistan kyllä tapauksen kun lasi hajosi niin laitto kelmusta lasin 400:see ja ajo kuitenkii päivän turvetta että ihan kova suoritus oli kyllä.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: rene - 09.07.12 - klo:22:50
Mites ne ny noin putoilee itsestään, onko huonosti liimattu paikoilleen vai elääkö ohjaamo niin rajusti ettei lasit pysy sen takia kiinni...
Poksahtaa rikki... Liian hyvin liimattu ennemminkin  ;D
Ai joo :(   Sillä asennuksella on tosiaan suuri merkitys.  Sitä lasia kannattaa sovittaa paikoilleen ennen butyylinauhan laittoa ja katsella hiukan että mihin kohtaan laittaa kaksi nauhaa päällekkäin ja mitä kohtaa venyttää yhtäkin nauhaa ohuemmaksi   :( :( :(
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Peltola - 09.07.12 - klo:22:59
Mites ne ny noin putoilee itsestään, onko huonosti liimattu paikoilleen vai elääkö ohjaamo niin rajusti ettei lasit pysy sen takia kiinni...
Poksahtaa rikki... Liian hyvin liimattu ennemminkin  ;D
Ai joo :(   Sillä asennuksella on tosiaan suuri merkitys.  Sitä lasia kannattaa sovittaa paikoilleen ennen butyylinauhan laittoa ja katsella hiukan että mihin kohtaan laittaa kaksi nauhaa päällekkäin ja mitä kohtaa venyttää yhtäkin nauhaa ohuemmaksi   :( :( :(

Juuri näin minäkin tein ja hartaasti ja katsoin ettei valotelineet nojaa ym, mutta alle vuoden poks. Siis POKS ja ripiripi. Arvaa leikkasinko tarkan karkaistun karbonaatin?

Oikein. Leikkasin. Katotaan kauanko näkee läpi..
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: rene - 09.07.12 - klo:23:02
Mites ne ny noin putoilee itsestään, onko huonosti liimattu paikoilleen vai elääkö ohjaamo niin rajusti ettei lasit pysy sen takia kiinni...
Poksahtaa rikki... Liian hyvin liimattu ennemminkin  ;D
Ai joo :(   Sillä asennuksella on tosiaan suuri merkitys.  Sitä lasia kannattaa sovittaa paikoilleen ennen butyylinauhan laittoa ja katsella hiukan että mihin kohtaan laittaa kaksi nauhaa päällekkäin ja mitä kohtaa venyttää yhtäkin nauhaa ohuemmaksi   :( :( :(

Juuri näin minäkin tein ja hartaasti ja katsoin ettei valotelineet nojaa ym, mutta alle vuoden poks. Siis POKS ja ripiripi. Arvaa leikkasinko tarkan karkaistun karbonaatin?

Oikein. Leikkasin. Katotaan kauanko näkee läpi..
;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Ala-Pertti - 09.07.12 - klo:23:43
Se on vaan niin rento hökötys se valtran hyttä, että sitä pitää lasilla pönkittää. Edelliseen metsolaiseen laittoivat kolme tai neljä klasia valtran huollossa omilla liimoillaan ja aina ne vaan tuli murusina alas. Viimeisen köhelöivät jollakin  venyvällä paskaliimalla ja vain vain nurkistaan liimaten.
Sepä sitten kestikin. Ajaessa näki kuinka paljon tuo harakanpesä huojui lasiin nähden. Vesi tuli saumoista sisälle, mutta lasi se vaan kesti ja kesti. :)
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Cornfarmer - 10.07.12 - klo:00:42
Se on vaan niin rento hökötys se valtran hyttä, että sitä pitää lasilla pönkittää. Edelliseen metsolaiseen laittoivat kolme tai neljä klasia valtran huollossa omilla liimoillaan ja aina ne vaan tuli murusina alas. Viimeisen köhelöivät jollakin  venyvällä paskaliimalla ja vain vain nurkistaan liimaten.
Sepä sitten kestikin. Ajaessa näki kuinka paljon tuo harakanpesä huojui lasiin nähden. Vesi tuli saumoista sisälle, mutta lasi se vaan kesti ja kesti. :)

Laadukas vaikutelma  ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: piki1 - 10.07.12 - klo:09:29
Se on vaan niin rento hökötys se valtran hyttä, että sitä pitää lasilla pönkittää. Edelliseen metsolaiseen laittoivat kolme tai neljä klasia valtran huollossa omilla liimoillaan ja aina ne vaan tuli murusina alas. Viimeisen köhelöivät jollakin  venyvällä paskaliimalla ja vain vain nurkistaan liimaten.
Sepä sitten kestikin. Ajaessa näki kuinka paljon tuo harakanpesä huojui lasiin nähden. Vesi tuli saumoista sisälle, mutta lasi se vaan kesti ja kesti. :)
valtran hytti sentäs on rautaa eikä muovia niinkuin jontikan hytti jossa vain 2 pientä u palkkia kiertää yli.lasin valmistaja vaihtui valtralla kun entiset eivät kestäneet transpoimtin kuljetustakaan vaantulivat valmiiksi muruina toimipaikkoihin.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Jompero - 10.07.12 - klo:10:44
Ei kokemusta itsestään hajoovista 16 vuoden ajalta mutta semmosen oon kuullu että siellä kojelaudan "luiskassa" ei kannata olla mitään ylimäärästä.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: koivumaki - 10.07.12 - klo:12:27
Mulla Tn tuulilasi liimattiin uusiksi.Lasi ei hajonnut mulla,edellisellä oli kait mennyt jonkin övervallan takia muruiksi.


Vitsailin myyjälle että ihan hyvä traktori jos ei tuulialsi irtoo ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: ijasja2 - 10.07.12 - klo:13:46
Se on vaan niin rento hökötys se valtran hyttä, että sitä pitää lasilla pönkittää. Edelliseen metsolaiseen laittoivat kolme tai neljä klasia valtran huollossa omilla liimoillaan ja aina ne vaan tuli murusina alas. Viimeisen köhelöivät jollakin  venyvällä paskaliimalla ja vain vain nurkistaan liimaten.
Sepä sitten kestikin. Ajaessa näki kuinka paljon tuo harakanpesä huojui lasiin nähden. Vesi tuli saumoista sisälle, mutta lasi se vaan kesti ja kesti. :)
valtran hytti sentäs on rautaa eikä muovia niinkuin jontikan hytti jossa vain 2 pientä u palkkia kiertää yli.lasin valmistaja vaihtui valtralla kun entiset eivät kestäneet transpoimtin kuljetustakaan vaantulivat valmiiksi muruina toimipaikkoihin.

Missähän vaiheessa toimittaja vaihtunut, kun hajoaa sekä vanhemmista että uudemmista. Omasta ei oo vielä hajonnut, se päivä on vielä edessä ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Oksa - 11.07.12 - klo:08:22
aikas koomista piirrettä löytyy kun klasipojilta kyselee niin valtuihin repuittain laseja ja sitten joihinkii merkkeihin ei yhtään!   aikas ihmoa kulutusta, eikö iso löpölasku jo riittäis?
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Tbs - 11.07.12 - klo:10:23
Oven lasi oli tippunut tuossa yksi yö itsestään.
Hain uuden lasin, ja rupesin pistämään paikoilleen.
Kolme kulmaa kun oli paikoillaan, niin neljännen kulman kohdalla olikin sitten kolmen sentin rako. Väänsin sitten lasin väkisin paikoilleen, kun oli pakko päästä liikenteeseen, mutta ei ihmetytä yhtään miksei lasit kestä.

Jontikan lasit onkin ilman karmeja, niin eihän niihin mitään jännityksiä pääse tulemaan.

Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Peltola - 11.07.12 - klo:18:01
Lasit hajoo muillakin ja uusista malleista.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/outo-ilmio-joku-vainoaa-traktoreita-jyvaskylassa/1225251
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: koivumaki - 11.07.12 - klo:20:23
aikas koomista piirrettä löytyy kun klasipojilta kyselee niin valtuihin repuittain laseja ja sitten joihinkii merkkeihin ei yhtään!   aikas ihmoa kulutusta, eikö iso löpölasku jo riittäis?

--on Valtra kantakin aika iso.Mulla meni NH:sta kolme oven lasia.kaksi omia aikojaan ja yksi tapaturmaisesti.
--minun mittausteni mukaan Vallun löpön kulutus on sama työsuoritusta kohden kuin muiden mittaamieni.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Oksa - 11.07.12 - klo:20:33
kolmas nyy käytössä ja ei yhtän lasia ovista eikä tuulilasia ja sentäs tullu tohonkii aikas monta kiveä/terälappua oven lasiin, -jälkiä löytyy mutta rikki ei ole vielä   ja tosa nyyn fiudessa on ovenlasi aikas hauska letku kun irtona on!                      ja aikas monta kertaa naapuri tankkaa valtua ja sanoo että soppa maistuu aiempaan verrattuna , en sitten tietä kun ei ole töissä ollut valteemia mulla,
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: erik - 11.07.12 - klo:20:36
Tankit kans suurenee koko ajan traktoreissa ni se on monen isännän kulutuslukemat sekottanu ku katellaa vaan että kauan tankillisella ajaa....
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Mikko32 - 11.07.12 - klo:20:39
Valtrassa on menny hitsaus sivuun kun on hitsattu A-pilrit yhteen kopin yläosasta, eli ne koneet joissa lasit tippuu kannattaa olla kippaamatta niitä ympäri. Voi olla että pitää kutsua musta auto paikalle.
Ovat korjanneet kaikessa hiljaisuudessa niitä muutamista koneista.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: icefarmer - 12.07.12 - klo:10:43
Oven lasi oli tippunut tuossa yksi yö itsestään.
Hain uuden lasin, ja rupesin pistämään paikoilleen.
Kolme kulmaa kun oli paikoillaan, niin neljännen kulman kohdalla olikin sitten kolmen sentin rako. Väänsin sitten lasin väkisin paikoilleen, kun oli pakko päästä liikenteeseen, mutta ei ihmetytä yhtään miksei lasit kestä.

Jontikan lasit onkin ilman karmeja, niin eihän niihin mitään jännityksiä pääse tulemaan.
mutta jontikan vaihdelaatikon vaihtoväli on kuitenkin lyhyempi kuin keskimmääräinen valtran tuulilasin vaihtoväli  8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: roadman - 12.07.12 - klo:18:04
Meneeköhän tuohon lasi ongelmaan yhtä kauan kuin jalkakaasun  korjaamiseen.  ;D
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: - 12.07.12 - klo:18:18
kolmas nyy käytössä ja ei yhtän lasia ovista eikä tuulilasia ja sentäs tullu tohonkii aikas monta kiveä/terälappua oven lasiin, -jälkiä löytyy mutta rikki ei ole vielä   ja tosa nyyn fiudessa on ovenlasi aikas hauska letku kun irtona on!                      ja aikas monta kertaa naapuri tankkaa valtua ja sanoo että soppa maistuu aiempaan verrattuna , en sitten tietä kun ei ole töissä ollut valteemia mulla,

Toinen valtra ajos ja vielä ei oo laseja menny. Nykyinen nelivuotias ja vanha oli reilu kymmenvuotias vaihtoon mennes.
Sano sille naapurille että hommaa mittaripumpun. Nykyises valtras reilu 300l tankki enkä ikinä oo saanu yli 250l menemään vaikka valo olis palanu kauankin. Vanhas oli 160l tankki ja sinne sain enimmillään menemään 130l kun ei enää mittari yltäny punaisellekkaan...
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Oksa - 12.07.12 - klo:21:09
mitä toi a- sarjalainen mahtaa kantaa mukanaan, joku 90 litraako?   mutta kun tankilla täytyy käydä jopa useasti päivän aikana niin kai hää valteemin kanssa vain pelanneena tietää kuin paljon palaa?

   82 ja toi 9 joku on eri janoluokassa toisessa kolme ja toisessa neljämukia!     mutta samaa peltoa karhii kuulema mieluummin tolla vanhemmalla 82:lla kun se kulkee niinku sulavammin!

             ite en tiiä mutta kuuntelen juttuja sulavasti!   valtuun en taija koskea kuin kepillä!  onhan noita muita!  toiset sanoo niitä traktoreiks!
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: T170 - 12.07.12 - klo:21:14
aikas koomista piirrettä löytyy kun klasipojilta kyselee niin valtuihin repuittain laseja ja sitten joihinkii merkkeihin ei yhtään!   aikas ihmoa kulutusta, eikö iso löpölasku jo riittäis?

Joo. Taitaa Valtroja olla lukumääräisesti aikapaljon enemmän kuin jotain Zetoria. Lisäksi muihin merkkeihin ei löydy laseja varastosta niin niitä sitten leikellään karbonaatista...
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: piki1 - 12.07.12 - klo:21:29
3 valtraa pihassa ja yhdestäkään ei ole mennyt lasia  eniten ajetussa 13000h,eikä ole mennyt edeltäjistäkään.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: samppaj76 - 16.07.12 - klo:20:50
mulla hajosi viime talvena lukitussa lämpimässä hallissa. -00 vuoden hitekistä, ehkä kylmästä lämpimään ajettaessa jotakin jännityksiä tullut. uusi lasi on pilkintonin valmistama pitäisi olla kestävämpi. työläs siivota, vaihtotöineen just alle vakuutuksen omavastuun. lasin muruja löytyy vieläkin hytistä.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: mekaanikko - 17.07.12 - klo:14:15
Yksi lasi on mennyt itsestään muruiksi, kaksi päivää ehti olla paikoillaan ja meni takuuseen.   Muuten on hajonnut pienestä osumasta kahdesti, enää en mitään muuta huoli kun laminaattilasin 8) 8)

Kuka myy laminaattia?
Valtralta noita kai rahalla saa, eiköhän liikennetraktoreissa ole vakionakin :-\

Ei saa Valtralta ku vyöhykekarkaistuja. Sillä sitä pitäs koittaa pärjätä. :'(
Tai saako jostain muualta?
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Oksa - 17.07.12 - klo:15:05
tuo lasisilppu on kivaa korjat kopista!   itellä oli aikoinaan case josta lasi säretty ja noin kuusi vuotta sain imuroita niitä silppui kopista, aina vaan löyty!           miun fiudesta yhtän lasia männy ja sentäs jo 22 vuotta takana ja naapurin a- on sultannu jo kolme lasia ja vuosimallia 2009!      mikä siinä oikke onkaan!
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: roadman - 18.07.12 - klo:19:59
aikas koomista piirrettä löytyy kun klasipojilta kyselee niin valtuihin repuittain laseja ja sitten joihinkii merkkeihin ei yhtään!   aikas ihmoa kulutusta, eikö iso löpölasku jo riittäis?

Joo. Taitaa Valtroja olla lukumääräisesti aikapaljon enemmän kuin jotain Zetoria. Lisäksi muihin merkkeihin ei löydy laseja varastosta niin niitä sitten leikellään karbonaatista...

Mitenkähän tuo asia pyörähtäisi, jos jostain auto merkistä rupeis samassa suhteessa poksahtamaan noita klaseja ?
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Paalimies - 31.12.22 - klo:01:09
Ei kokemusta itsestään hajoovista 16 vuoden ajalta mutta semmosen oon kuullu että siellä kojelaudan "luiskassa" ei kannata olla mitään ylimäärästä.


Tällainen vanha keskustelu. Mulla on ollut vuodesta 99 näitä Mezzoja ja Megoja. Yhtäkään tuulilasi ei ole mennyt, pari takaikkunaa on hajonnut ja yksi oven lasi kun heilautin kuitupöllin tupaan. Paljon on ajettu noilla ja talvisin yksi on lämpöisessä ja sieltä lähdetään pari kertaa päivässä. Tuossa luiskassa on aina ollut tavaraa säilössä, yleensä puukkoja tms.. nyt kun kehun niin varmaan sitten kohta tippuvat.

Oven laseja olen muutamaan kertaan laitattanut paikallisella kolarikorjaamolla kiinni. Irtoavat vanhat liimat jos jää auringon porotukseen seisomaan ikkunat kiinni moniksi päiviksi…
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Oksa - 01.01.23 - klo:08:39
oisko härmälä joku muuttannu nuita kopin muotoja ilman et on asetuksia muutettu..   kun kopin kans pitää joka vuos uutta muotoa laittaa..       melkein kuin autojen mallin muutokset..    en kyllä ihan ymmärrä miksi tuhlata nuihin niiin hirveesti kun se vanhan mallinen koppikin toimi   tms konepeitto..   työkoneen ei tartte olla aerotynamenttinen..
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Toivo Tonta - 01.01.23 - klo:09:24
Humoristista keskustelua asian vierestä polttoaineen kulutuksesta, mutulla ;D
Edelleenkään se kulutus g/kw ei merkittävästi poikkea oli merkki mikä hyvänsä.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: metsajussi - 01.01.23 - klo:10:40
Enemmän riippuu siitä millaista tekniikkaa vehkeessä on.
Kevyemmässä työssä joku 70-luvun takapotku hoitaa homman paljon vähemmällä jos vaan sellaisella viitsii ajella. Uudemmassa on
- elopainoa pari turhaa tonnia raahattavana
- monimutkainen, öljynpaineessa tehoa tuhlaava vaihteisto
- vetävä etuakseli turhaan pyöritettävänä
- ei ilmastointia tai muita 'turhuuksia' eikä sähköä syövää tekniikkaa
- ei EGR:ää tai muita kulutusta lisääviä saasteoptimointeja

Moderneissa taas etuina
- ureakoneet oikein hyvin huippuunsa optimoitu g/kWh
- commonrail muutenkin polttoainetehokas

Raskaassa työssä uusienkin välillä on eroja mutta minusta ei mitenkään dramaattisia.
Riippuu siitäkin mistä voimaa otetaan; pyöristä, tapista vai hydrauliikasta. Vai kaikista :-)
Pienellä osakuormalla vai kaikki pelissä... onko työkone suhteessa oikean kokoinen, laatikosta riippuen osuuko välitykset hyvin, millä kierrosluvulla ajetaan, onko ajotapa sama jne. Tielläkin riippuu siitä kulkeeko peli viittäkymppiä 1600 vai 2600 kierroksella. Ja kulkeeko yleensä viittäkymppiä. Jatkuvaan vauhdikkaaseen tieajoon kannattaa etsiä joku Fastrackin tyyppinen kuivajarrukone ja tierengastus.
Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: icefarmer - 01.01.23 - klo:22:46
oisko härmälä joku muuttannu nuita kopin muotoja ilman et on asetuksia muutettu..   kun kopin kans pitää joka vuos uutta muotoa laittaa..       melkein kuin autojen mallin muutokset..    en kyllä ihan ymmärrä miksi tuhlata nuihin niiin hirveesti kun se vanhan mallinen koppikin toimi   tms konepeitto..   työkoneen ei tartte olla aerotynamenttinen..
tavallaan tuo koskee koko maatalouskonetuotantoa, ei tahdo löytyä semmoista yhtä totuutta tai yhtä oikeaa konetta.... kaivikone on kaivinkone kaikilla, pyöräkuormaaja on pyöräkuormaaja kaikilla, moto ja ajokone on moto ja ajokone kaikilla, sora-auto on sora-auto, puuauto on puuauto kaikilla...

vaan annappas olla kun pitää heinä saada pellolta navetan viereen, jo alkaa löytyä variaatiota ja toimintatapaa, liekkö sitten kyse isäntien innovointikyvystä vaiko kyvykkäistä markkinamiehistä...

puimuri on kyllä liikuttavan synonyyminen kaikilla merkeillä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Otsikko: Vs: Valtran tuulilasi
Kirjoitti: Oksa - 02.01.23 - klo:08:19
mutta paljonko virma ottaa lisähintaa uusista muotoista lokareissa ja konepeitossa?        monessa nuo tärkeimmät mutta sit huollon kannalta parempina ei taho vuosienkaan valittelujen jälkeen mitään tulla..               ite honasin tuon punavanteen kans.   uutessa on ilmanputsarin huolto jopa paskempaa..