Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: casefreak - 10.05.12 - klo:23:07

Otsikko: case mx120
Kirjoitti: casefreak - 10.05.12 - klo:23:07
nyt täytyy kysyä ihan neuvoa kun mx:ssä oli perä remonttia ja nyt tuntuu et kytkin luistaa esim kun nostaa auroja ylös ja etujousitus säätää itteään muuten kyllä pitää ?? pika vaihteet surahtaa/murahtaa välillä kun vaihtaa pienempää ihanku paineissa häikkää ?? jarrut narisee vaikka syksyllä tehtii jarruremontti! ja perä ulisee aika lailla. siinä on 50 rattaat laitettu ja kylhän se ääni muuttu aikA LAILLA MUTTA sen takia meni perä remonttii kun ääni oli jo niin karsea ja laakereita ja nelikon pakan akaseli vaihdettii ja vaihdelaatikon pumppu. ja vieläkin ulisee niin että ei taka lasi auki pysty ajaa ollenkaan maan tiellä . huoltomies sano et kaikki paineet pitäs olla kunnos ni ei ymmärrä mikä nyt oikeen on onko ollu kellää muulla samanlaisia ongelmia ..... ja koneessa on vasta 2600h
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: keskomies - 11.05.12 - klo:01:35
Onko latauspumppu laitettu ja onko ajettu vuototesti siihen koneeseen? Ja toisaalta Maksumi on kunnos ku ääni perästä kuuluu, epäkunnos ku ei kuulu. Mutta rajasa kaikella. Nii ja eihän jarrut kerenny murustua öljyn sekaan, ja onko hytraanit askissa?
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: PelleH - 11.05.12 - klo:09:30
Mites siinä kytkin luistaa kun mun mielestä ei siinä kytkintä edes ole?Pikavaihteet pitääkin melko miehekkään kolahduksen,mutta tietty rajansa kaikella.Toi 50 km/h ratastus ei koskaan ole hyvä merkki ollut noissa,jarruthan maxissa äännehtelee muutenkin ja parempiakin esityksiä on nähty,mutta kestää kyllä varsinkin jos isossa kärryssä on omat jarrut.
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: koivumaki - 12.05.12 - klo:08:32
Onkos tuossa MX:ssä samanlainen  'torsiokytkin' kuin esim.5130ssa.Sehän saattaa luistaa...
Kyseisen systeemin tarkoitus on suojata voimansiirtoa pikavaihteen tempaisuilta.Kun sitten moottoria viritetään niin kytkin saattaa alkaa luistamaan.
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: Last Man Standing - 12.05.12 - klo:08:57
>Mites siinä kytkin luistaa kun mun mielestä ei siinä kytkintä edes ole?

Kyllä se inching-pedaal vaikuttaa ihan oikeaan kytkinpakkaan.Se miten voima laatikossa etenöö ei ole aihettanut suurempaa perehtymistarvetta kun kerran laatikko kolisee ja pelaa hyvin.

Isot pojat on tosiaan kertoneet,että pakat alkaa runtimaan tyhjää jos voimaa oletaan enämpi.
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: casefreak - 18.05.12 - klo:12:42
nii eihän siinä tavallista kytkintä ole vaan hydrausinen ! huolto mies sano et kaikki paineet on katottu mutta vuototestiä ei pysty kuulemma tekee kun ei ole semmosia mittareita ? en sitte tiedä ja jarrut vaihdettiin ihan uudet syksyllä ja vanhat ei ollu ees niin loppu että ois murustunu mutta loppu kumminki ! ja on siellä hy-tranit laatikossa kun en käytä muita öljyjä kun niitä siinä ja kun toiseeen menee nexploret. pakat taas pitää hyvin ja kytkinkin mutta taakse päin lähtiessä surahtaa jännästi ihan kun paine loppuis kesken ! perä ulisee aika lailla en tiedä onko se niistä 50 rattaista johtuva ulina en tiedä mutta rajansa kaikella. . hyvä kone mutta pikku vikoja  ;D lataus pumppu ei tiedä onko  se huolto mies mitään tehny ?? ja ne jarrut narisee pienes ajossa kun taas on ajanut sen kanssa tiellä ni sit on ihan normaalin kuuloset et esim:kynnös narisee kun vauhtia hiljentää päisteessä mut mene ja tiedä  >:(
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: bobbari - 18.05.12 - klo:13:05
Onkos tuossa MX:ssä samanlainen  'torsiokytkin' kuin esim.5130ssa.Sehän saattaa luistaa...
Kyseisen systeemin tarkoitus on suojata voimansiirtoa pikavaihteen tempaisuilta.Kun sitten moottoria viritetään niin kytkin saattaa alkaa luistamaan.
  Just niin kävi aikoinaan tutun maksumin kans.    Se on vaan eräänlainen jousikuormitteinen
levy, mikä on vauhtipyörän jälkeen.      Ja sen luistatuksen jälkeen on metallijauhoo joka puolella.   :D

Remontissa laitettiin vahvempi kytkin paikoilleen.  Sen jälkeen ongelmat poistui ja sieti taas reilusti
syötönlisäystä...    powered by CUMMINS   ;)
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: keskomies - 18.05.12 - klo:16:31
Tilaa se lisäaine sinne jarruloihin. CASE-AKCELA-AXLE-OIL-ADDITIVE tommosta kyseinen kampe on, ja silla on tällä seutua monet jarrut parannettu. Eli narina nimenomaan loppuu. En tiä saako agritekin kautta. Kannattaa kumminki kysästä. Tossa vähäisen etinnän jälkeen löyty eli nettikaupan linkki suoraan ko tuotteeseen. http://www.hoober.com/product_details.asp?pn=402982A2 Noilla eväillä alkuun.
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: PelleH - 18.05.12 - klo:16:52
Niin lienet tarkoittavan vetolevyä sillä jousikuormitteisella kytkimellä?Naapurin Mx 100:sta vetolevy joskus vaihdettiin,piti konetta
sammuttaessa sellaisen helähdyksen.Pikaisesti kävi korjaajalta kai homma.120:sen perä kyllä ujeltaa lasi auki ajettaessa aikalailla,mutta lasi kiinni vaan niin hiljaisessa hytissä on ihan mielikseen. Toi on aika jännä,että pakilla lähtiessä pitää ääntä.
Otsikko: Vs: case mx120
Kirjoitti: Wejjo - 18.05.12 - klo:17:18
Jarrut alkoi maksumissa muistaakseni narista kun hytrani öljyyn tuli joku muutos. Siihen saa lisäaineen jolla pitäs poistua, tuo on ihan casen huoltotiedotteissa.

Perähän noissa on äänekäs normaalistikin, ja nopeutus ei asiaa paranna.

Pitääkö käsijarru, sehän noista sulaa heti jos unohtuu päälle, ja sitä moskaa on sitten laatikossa ihan loputtomasti - 200h välein suodatinvaroitus päällä ainakin 1000h, vaikka öljytkin vaihdettiin kolmesti.

Pakin narahduksesta tulee mieleen jotta eihän pohjaa kopin etukumit.... Tuollainenkin oli, kun unohtu asentajalta holkki välistä