Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KJL - 11.11.07 - klo:16:17
-
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)
Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.
-
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)
Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.
Jos olis etukuormaaja niin menis hyvin, eli josko tuonne jonkun 300-400 kg löis niin riittäisköhän just, ja jos nelivedosta hyötyä haluaa niin varmaan ei oli enempi pahitteeks
-
En ole valamettimies, mutta vastaan silti. Tiedän paikan, missä ainakin kokeiltiin kyntää olisko ollu 6350 ja 5-siipiset kvernet rautasiivillä. Etukuormaaja toki on, mutta silti oli kuulemma mielenkiintoinen ajettava tiellä.
-
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)
Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.
Niin muuten oletin jotta kyseessä kääntöaura, sarka-aura nyt pitäisi mennä ilman mitään
-
Niin muuten oletin jotta kyseessä kääntöaura, sarka-aura nyt pitäisi mennä ilman mitään
Eikö ES olekin kääntöaura? Kääntöauroja mäkin tarkoitin tuossa edellisessä vastauksessani.
-
itellä 6850 painot 450kg
aurat överummin 4 siipiset kääntöaurat
-
En ole valamettimies, mutta vastaan silti. Tiedän paikan, missä ainakin kokeiltiin kyntää olisko ollu 6350 ja 5-siipiset kvernet rautasiivillä. Etukuormaaja toki on, mutta silti oli kuulemma mielenkiintoinen ajettava tiellä.
5-siipinen on raskas aura 6-sylinterisellekin, kun painopiste on niin takana. Mitenkäs näitten lautasäkeiden kanssa pysyy keula maassa kun painoa voi olla tuplasti kääntöauraan verrattuna?
-
Niin muuten oletin jotta kyseessä kääntöaura, sarka-aura nyt pitäisi mennä ilman mitään
Eikö ES olekin kääntöaura? Kääntöauroja mäkin tarkoitin tuossa edellisessä vastauksessani.
Kyllä ES on ilimajäährytteinen. Kyseenen yksilö vieläpä muovisiivillä eli samanmoinen ku meillä verkun peräs.
Kolmisiipistä Kongskildeä sillä on ennemmin viety. Rautasiivillä ja ilman etupainoja nokka on välillä turhan köykänen varsinkin, kun kytkin on tottumattomalle laukaisulaite.
-
5-siipinen on raskas aura 6-sylinterisellekin, kun painopiste on niin takana. Mitenkäs näitten lautasäkeiden kanssa pysyy keula maassa kun painoa voi olla tuplasti kääntöauraan verrattuna?
Voi rautasiivillä olla, muttei muovisiivillä oikeestaan tunnu eroa nelisiipiseen (muoviilla sekin). No omas on toki kuormain vastapainona, josko se sitten ratkaisee asian.
-
Aikalailla tuntuu vaativan enemmän painotusta tällä uudemmalla kääntöpäällä.
-
Aikalailla tuntuu vaativan enemmän painotusta tällä uudemmalla kääntöpäällä.
Mikä on uusi kääntöpää? Meillä on 200 eli onko se uusi vai vanha?
-
200, eli kääntösylkky on Överumtapaan pystyssä kääntörungon takana. Painopiste siirtyi parikymmentä senttiä taaksepäin.
-
200, eli kääntösylkky on Överumtapaan pystyssä kääntörungon takana. Painopiste siirtyi parikymmentä senttiä taaksepäin.
Vanha kääntöpää onkin lähellä traktoria, mullakin katkes letku kyntöjä aloitellessa, kun tuli laitettua pikaliitin vääräään asentoon.
-
200, eli kääntösylkky on Överumtapaan pystyssä kääntörungon takana. Painopiste siirtyi parikymmentä senttiä taaksepäin.
Vanha kääntöpää onkin lähellä traktoria, mullakin katkes letku kyntöjä aloitellessa, kun tuli laitettua pikaliitin vääräään asentoon.
Siis 160 kaiketi? 140 oli kans etupuolella, mutta paljon surkeampi viritys kuin 160. 140 oli melkoisen hitsailtava värkki ainakin vanhemminten.
-
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)
Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.
..........804C-33T Engine by Perkins...........riittelee
-
Siis 160 kaiketi? 140 oli kans etupuolella, mutta paljon surkeampi viritys kuin 160. 140 oli melkoisen hitsailtava värkki ainakin vanhemminten.
Joo eikö tuo 160 oo, lyhytiskuinen ja paksu sylinteri. Naapurilla on huomattavasti vanhemmat kvernet ja tänä syksynä katkesi sylinterin päästä.
-
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)
Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.
..........804C-33T Engine by Perkins...........riittelee
Pidentää nokkaa tarpeettomasti, muuten kai käviskin.
-
Ratkaisu oli sitten etukuormain nokalle. Niin... on tuolle muutakin hommaa kuin vain etupainona.