Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: KJL - 11.11.07 - klo:16:17

Otsikko: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: KJL - 11.11.07 - klo:16:17
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)

Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Wejjo - 11.11.07 - klo:16:21
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)

Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.

Jos olis etukuormaaja niin menis hyvin, eli josko tuonne jonkun 300-400 kg löis niin riittäisköhän just, ja jos nelivedosta hyötyä haluaa niin varmaan ei oli enempi pahitteeks
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.11.07 - klo:17:21
En ole valamettimies, mutta vastaan silti. Tiedän paikan, missä ainakin kokeiltiin kyntää olisko ollu 6350 ja 5-siipiset kvernet rautasiivillä. Etukuormaaja toki on, mutta silti oli kuulemma mielenkiintoinen ajettava tiellä.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Wejjo - 11.11.07 - klo:17:48
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)

Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.

Niin muuten oletin jotta kyseessä kääntöaura, sarka-aura nyt pitäisi mennä ilman mitään
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.11.07 - klo:18:54
Niin muuten oletin jotta kyseessä kääntöaura, sarka-aura nyt pitäisi mennä ilman mitään

Eikö ES olekin kääntöaura? Kääntöauroja mäkin tarkoitin tuossa edellisessä vastauksessani.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: taisker - 11.11.07 - klo:19:21
itellä 6850 painot 450kg
aurat överummin 4 siipiset kääntöaurat
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: msan - 11.11.07 - klo:19:37
En ole valamettimies, mutta vastaan silti. Tiedän paikan, missä ainakin kokeiltiin kyntää olisko ollu 6350 ja 5-siipiset kvernet rautasiivillä. Etukuormaaja toki on, mutta silti oli kuulemma mielenkiintoinen ajettava tiellä.

5-siipinen on raskas aura 6-sylinterisellekin, kun painopiste on niin takana. Mitenkäs näitten lautasäkeiden kanssa pysyy keula maassa kun painoa voi olla tuplasti kääntöauraan verrattuna?
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: KJL - 11.11.07 - klo:20:37
Niin muuten oletin jotta kyseessä kääntöaura, sarka-aura nyt pitäisi mennä ilman mitään

Eikö ES olekin kääntöaura? Kääntöauroja mäkin tarkoitin tuossa edellisessä vastauksessani.

Kyllä ES on ilimajäährytteinen. Kyseenen yksilö vieläpä muovisiivillä eli samanmoinen ku meillä verkun peräs.

Kolmisiipistä Kongskildeä sillä on ennemmin viety. Rautasiivillä ja ilman etupainoja nokka on välillä turhan köykänen varsinkin, kun kytkin on tottumattomalle laukaisulaite.

Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: KJL - 11.11.07 - klo:20:40


5-siipinen on raskas aura 6-sylinterisellekin, kun painopiste on niin takana. Mitenkäs näitten lautasäkeiden kanssa pysyy keula maassa kun painoa voi olla tuplasti kääntöauraan verrattuna?

Voi rautasiivillä olla, muttei muovisiivillä oikeestaan tunnu eroa nelisiipiseen (muoviilla sekin). No omas on toki kuormain vastapainona, josko se sitten ratkaisee asian.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Make - 11.11.07 - klo:21:36
Aikalailla tuntuu vaativan enemmän painotusta tällä uudemmalla kääntöpäällä.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: KJL - 11.11.07 - klo:21:40
Aikalailla tuntuu vaativan enemmän painotusta tällä uudemmalla kääntöpäällä.

Mikä on uusi kääntöpää? Meillä on 200 eli onko se uusi vai vanha?
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Make - 11.11.07 - klo:22:04
200, eli kääntösylkky on Överumtapaan pystyssä kääntörungon takana. Painopiste siirtyi parikymmentä senttiä taaksepäin.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.11.07 - klo:23:14
200, eli kääntösylkky on Överumtapaan pystyssä kääntörungon takana. Painopiste siirtyi parikymmentä senttiä taaksepäin.

Vanha kääntöpää onkin lähellä traktoria, mullakin katkes letku kyntöjä aloitellessa, kun tuli laitettua pikaliitin vääräään asentoon.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: KJL - 11.11.07 - klo:23:19
200, eli kääntösylkky on Överumtapaan pystyssä kääntörungon takana. Painopiste siirtyi parikymmentä senttiä taaksepäin.

Vanha kääntöpää onkin lähellä traktoria, mullakin katkes letku kyntöjä aloitellessa, kun tuli laitettua pikaliitin vääräään asentoon.
Siis 160 kaiketi? 140 oli kans etupuolella, mutta paljon surkeampi viritys kuin 160. 140 oli melkoisen hitsailtava värkki ainakin vanhemminten.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: agrobaatos - 12.11.07 - klo:01:32
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)

Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.

..........804C-33T Engine by Perkins...........riittelee
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: Maalaispoika - 12.11.07 - klo:07:04
Siis 160 kaiketi? 140 oli kans etupuolella, mutta paljon surkeampi viritys kuin 160. 140 oli melkoisen hitsailtava värkki ainakin vanhemminten.

Joo eikö tuo 160 oo, lyhytiskuinen ja paksu sylinteri. Naapurilla on huomattavasti vanhemmat kvernet ja tänä syksynä katkesi sylinterin päästä.
Otsikko: Vs: Etupääs etupäästä, etupää maas.
Kirjoitti: KJL - 12.11.07 - klo:09:58
Sanokaas valamettimiehet, minkä verran tarttee latoa rautaa nokalle 6550 haitekis, jotta saa etupään pysymään maas Kverneland ES-4:n kans. (muovisiivillä)

Tällä kertaa mulla on ihan käyttöäkin tälle tiedolle, etten tätä piruulumieles kysele.

..........804C-33T Engine by Perkins...........riittelee

Pidentää nokkaa tarpeettomasti, muuten kai käviskin.
Otsikko: Nyt pitäs pysyy etupää maas...
Kirjoitti: KJL - 10.04.08 - klo:15:57
Ratkaisu oli sitten etukuormain nokalle. Niin... on tuolle muutakin hommaa kuin vain etupainona.