Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nakkisormi - 16.02.12 - klo:21:14

Otsikko: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: nakkisormi - 16.02.12 - klo:21:14
Millanen toi 6630 premium portaattomalla loodalla on? Jos vaihtais JD 6400 sellaseen ku alkaa jo ikää olemaan. Töitä olis viljatilan kaikemmoiset hommat. Etukuormaajahommat jäis valmetin hoidettavaksi.
Lähinnä kun ei portaattomista oo kokemusta niin miten tommonen toimii talvella jos kylmästä hallista käynnistelee lumenaurauksiin?
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Ojala - 16.02.12 - klo:21:15
Eeiiiiiiiiiiiii  :P
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: landehande - 16.02.12 - klo:21:17
Ensteks pitää tarkistaa pyörien pulttien kireys.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Matson^ - 16.02.12 - klo:21:37
Hieno pelihän se on, puolitoistavuotta nyt ollut -07 mallinen portaaton viljatilan töissä. Kylmästä lähtee ihan kuten muutkin, kovilla pakkasilla tekee ensin automaattisen peräöljyjen lämmityksen jonka aikana ei saa tehdä mitään.. kestää ehkä minuutin, mutta kukapa sitä muutenkaan suoraan startin jälkeen lähtee lykkäämään. Suunnanvaihto on aluksi vähän hidas kun öljyt on kankeat, mutta muuten loota käyttäytyy kyllä ihan tavallisesti.. moottori kyllä pitää ikävää ronkslotusta kunnes on täysin lämmin.

Toki jos vain mahdollista niin osta isompi peräinen, eli 68 tai 69.. niin oli itselläkin tarkoitus, mutta tässä nykyisessä sattui about kaikki muu olla niin hyvin kohdallaan että siinä piti joustaa (lue; hinta). Eikä tuonkaan kanssa mitään ongelmaa oo ollu vaikka LTR sinne "vähän" taikoi lisää.. kulutus tippui roimasti, eikä laatikko enää huudata moottoria turhaan.

Vikoina on ollu; perus kansipahvi (takuuseen), johtosarja yhdestä kohtaa hinkkaantunut rikki, ja viskon kytkin, nyt tunteja ~2800.

Portaatonta ei enää kyllä ikinä antaisi pois!
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: teuturi - 16.02.12 - klo:21:44
Toki jos vain mahdollista niin osta isompi peräinen, eli 68 tai 69..
Mitä eroa on käytännössä nuilla 6830 ja 6930:lla?
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: realisti - 16.02.12 - klo:21:47
suosittelen 68- tai 6930 malleja, kestää isolla perällä enemmän voimaa. 30-sarja pelaa kyllä ihan asiallisesti, 3 x 30 sarjalainen ollut eikä missään suurempaa moittimista. Kunhan ei niihin 20-sarjan portaattomiin sekoa, eikä mielellään koko 20-sarjaan.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Vastaranta - 16.02.12 - klo:22:03
Millanen toi 6630 premium portaattomalla loodalla on? Jos vaihtais JD 6400 sellaseen ku alkaa jo ikää olemaan. Töitä olis viljatilan kaikemmoiset hommat. Etukuormaajahommat jäis valmetin hoidettavaksi.
Lähinnä kun ei portaattomista oo kokemusta niin miten tommonen toimii talvella jos kylmästä hallista käynnistelee lumenaurauksiin?

Hirmusen kallis ainakin. Varmaan ihan hyväkin..
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: JD6630 - 16.02.12 - klo:22:08
Eipä se hinta juuri vt:stä taida erota.
*******malli ilman portaatonta on ainakin pelannu hyvin 1300h.

E: jaa, täällä on sensurointikin ;D
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Matson^ - 16.02.12 - klo:22:08
Toki jos vain mahdollista niin osta isompi peräinen, eli 68 tai 69..
Mitä eroa on käytännössä nuilla 6830 ja 6930:lla?
Kuten realisti jo kertoikin, pitäisi kestää paremmin voimaa.. ja kyntäjä-nimimerkki taisi joskus sanoa että myös etuakselin kitkalukossa on enemmän levyjä.
Moottori on sama 6530->7530, niin siellä on kyllä reserviä ottaa luokan pienimmästä kolminkertaiset tehot pelkällä ohjelmalla..
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Vastaranta - 16.02.12 - klo:22:24
Eipä se hinta juuri vt:stä taida erota.
*******malli ilman portaatonta on ainakin pelannu hyvin 1300h.

E: jaa, täällä on sensurointikin ;D

Ei varmaankaan. Tosin kyseessä eri kokoluokan koneet.

Entäs ventti, tai joko valmetin portaaton on saatu toimimaan?
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: JD6630 - 16.02.12 - klo:22:38

Ei varmaankaan. Tosin kyseessä eri kokoluokan koneet.

Entäs ventti, tai joko valmetin portaaton on saatu toimimaan?
Mitennii? samaa kokoluokkaahan se on 7475:sen kanssa.

Kannattaa toki ventisäkin tarjous kysyä.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: realisti - 16.02.12 - klo:22:49
jontikastahan tässä kyseltiin, mutta nyt kun aihe muuttui muihinkin traktoreihin... Osta vaan Dyna-vt, sillä homma muuttuu suorastaa ylivoimaisen mukavaksi ja taloudelliseksi.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Vastaranta - 16.02.12 - klo:22:51

Ei varmaankaan. Tosin kyseessä eri kokoluokan koneet.
Mitennii? samaa kokoluokkaahan se on 7475:sen kanssa.


Ulkomuistista ja vanhaa tietoa mulla... Jotenkin oli mielikuva, että painot ja tehot menis niin, että 7475 olis jo samalla viivalla 6830:n kanssa... Vai millä kriteereillä näitä eri merkkeja nyt samalle viivalle asetetaankaan kun tarjouksia pyydetään??
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Vastaranta - 16.02.12 - klo:22:52
jontikastahan tässä kyseltiin, mutta nyt kun aihe muuttui muihinkin traktoreihin...

Eikös täällä näin ole tapana ollut?  ::)
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: nakkisormi - 16.02.12 - klo:23:28
Onkohan tuo kuinka ketterä vekotin? Kun kylvökoneen eteen istutetaan niin kääntyykö päisteessä kolmen metrin vieskalaisen kanssa? Siis lähinnä sillä ajattelin kun tuo nykyinen 6400 kääntyy TODELLA tiukkaan ja on siksi mukava pyöriteltävä kylvökoneen kanssa.
Pitäisi vain saada vähän isompi kone ja mieluusti kutonen kun nuo maat tuppaavat olemaan melko kaukanakin ja viljankuskaukseen tarvisi isompaa konetta että pystyisi kärrykokoa hieman suurentamaan. Toki saisi isompaa äestäkin vedettyä (vaikka suorakylvö onkin).
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: JD6630 - 16.02.12 - klo:23:31
On ketterämpi kuin moni kilpailijansa.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Matson^ - 17.02.12 - klo:00:02
Onkohan tuo kuinka ketterä vekotin? Kun kylvökoneen eteen istutetaan niin kääntyykö päisteessä kolmen metrin vieskalaisen kanssa? Siis lähinnä sillä ajattelin kun tuo nykyinen 6400 kääntyy TODELLA tiukkaan ja on siksi mukava pyöriteltävä kylvökoneen kanssa.
Pitäisi vain saada vähän isompi kone ja mieluusti kutonen kun nuo maat tuppaavat olemaan melko kaukanakin ja viljankuskaukseen tarvisi isompaa konetta että pystyisi kärrykokoa hieman suurentamaan. Toki saisi isompaa äestäkin vedettyä (vaikka suorakylvö onkin).
Kääntyy just 15m päisteessä 650 / 540 renkailla ja kääntyvillä loksuilla, kohtuu näppäräs siis.. mutta homman sujuvuuden kannalta yli 20m alkaa olla sopiva, eli se ~7-8 rinkiä 3m koneella..Videomatskua pyöräytyksestä (http://matson.1g.fi/kuvat/Maatalous/Kevättöitä%20-11/MVI_1330.MOV)  :P

ps. mistä vanhojen/vanhanaikaisten isäntien pakkomielle lyhyisiin päisteisiin? Kyntäessä, kylväessä yms aina etupyörät ojaan ja pirunmoinen vekslaus perään.. ei pala kun aikaa ja kytkimiä. En siis viittaa topicin aloittajaan mutta näin ohi aiheen..
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: zetor8045 - 17.02.12 - klo:00:21
Onkohan tuo kuinka ketterä vekotin? Kun kylvökoneen eteen istutetaan niin kääntyykö päisteessä kolmen metrin vieskalaisen kanssa? Siis lähinnä sillä ajattelin kun tuo nykyinen 6400 kääntyy TODELLA tiukkaan ja on siksi mukava pyöriteltävä kylvökoneen kanssa.
Pitäisi vain saada vähän isompi kone ja mieluusti kutonen kun nuo maat tuppaavat olemaan melko kaukanakin ja viljankuskaukseen tarvisi isompaa konetta että pystyisi kärrykokoa hieman suurentamaan. Toki saisi isompaa äestäkin vedettyä (vaikka suorakylvö onkin).
Kääntyy just 15m päisteessä 650 / 540 renkailla ja kääntyvillä loksuilla, kohtuu näppäräs siis.. mutta homman sujuvuuden kannalta yli 20m alkaa olla sopiva, eli se ~7-8 rinkiä 3m koneella..Videomatskua pyöräytyksestä (http://matson.1g.fi/kuvat/Maatalous/Kevättöitä%20-11/MVI_1330.MOV)  :P

ps. mistä vanhojen/vanhanaikaisten isäntien pakkomielle lyhyisiin päisteisiin? Kyntäessä, kylväessä yms aina etupyörät ojaan ja pirunmoinen vekslaus perään.. ei pala kun aikaa ja kytkimiä. En siis viittaa topicin aloittajaan mutta näin ohi aiheen..
6830AP etu ja takalevikkeillä kääntyy 16m päisteessä rapidin kanssa ihan helposti... Päisteissä tartte mitään kytkintä polttaa vaikka pyörät ajais ojan reunalle kun vauhdissa suunnanvaihtimesta taakseppäin ja eteenpäin ja hiukan taakse ja menoksi taas ja aurat lähtee kääntymään heti noston yhteydessä ja aikaa kului 17sek rauhallisesti tehtynä  :P   
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: pöyhijä - 17.02.12 - klo:11:46
Onkohan tuo kuinka ketterä vekotin? Kun kylvökoneen eteen istutetaan niin kääntyykö päisteessä kolmen metrin vieskalaisen kanssa? Siis lähinnä sillä ajattelin kun tuo nykyinen 6400 kääntyy TODELLA tiukkaan ja on siksi mukava pyöriteltävä kylvökoneen kanssa.
Pitäisi vain saada vähän isompi kone ja mieluusti kutonen kun nuo maat tuppaavat olemaan melko kaukanakin ja viljankuskaukseen tarvisi isompaa konetta että pystyisi kärrykokoa hieman suurentamaan. Toki saisi isompaa äestäkin vedettyä (vaikka suorakylvö onkin).

No jos lähdet 6630:stä siihen 6400:seen vertaamaan, niin ei todellakaan ole kovinkaan ketterä. Kääntöympyrä konedatan tietojen mukaan yli 15 % suurempi, kutoskone tuo lisää mittaa ja kankeutta väkisinkin ja sen kyllä kuskin penkilläkin tehdyn empiirisen testin perusteella huomaa ihan varmasti. Jos hankit 6430:n niin säilyisi keteryys samalla tasolla kuin 6400:ssa. Mutta jos ketteryydellä on merkitystä vain päisteajossa, niin sitten ei siihen kannata takertua, jättää vaan leveemmät päisteet.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Zetor - 17.02.12 - klo:13:59
jättää vaan leveemmät päisteet.

Naapuri ihmetteli kerran että edellyttääkö joku säädös heinämiehellä 20m päistettä....
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Sekator - 17.02.12 - klo:14:27
Itte tuli traktori kauppaa tehtyä viime syksynä ja tuollanen jontikka oli kanssa koeajossa. tykkäsin kyllä kovasti, mutta kankea oli. mutta varmasti ihan hyvä kampe. Case Puman sitte ostin ja oon kyllä olluna tyytyväinne, siinä on ketterä kone!
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: zetor8045 - 17.02.12 - klo:17:33
Onkohan tuo kuinka ketterä vekotin? Kun kylvökoneen eteen istutetaan niin kääntyykö päisteessä kolmen metrin vieskalaisen kanssa? Siis lähinnä sillä ajattelin kun tuo nykyinen 6400 kääntyy TODELLA tiukkaan ja on siksi mukava pyöriteltävä kylvökoneen kanssa.
Pitäisi vain saada vähän isompi kone ja mieluusti kutonen kun nuo maat tuppaavat olemaan melko kaukanakin ja viljankuskaukseen tarvisi isompaa konetta että pystyisi kärrykokoa hieman suurentamaan. Toki saisi isompaa äestäkin vedettyä (vaikka suorakylvö onkin).

No jos lähdet 6630:stä siihen 6400:seen vertaamaan, niin ei todellakaan ole kovinkaan ketterä. Kääntöympyrä konedatan tietojen mukaan yli 15 % suurempi, kutoskone tuo lisää mittaa ja kankeutta väkisinkin ja sen kyllä kuskin penkilläkin tehdyn empiirisen testin perusteella huomaa ihan varmasti. Jos hankit 6430:n niin säilyisi keteryys samalla tasolla kuin 6400:ssa. Mutta jos ketteryydellä on merkitystä vain päisteajossa, niin sitten ei siihen kannata takertua, jättää vaan leveemmät päisteet.
Niin siellä on sellaset rajoituspultit mitkä on jonnikoissa yleensä tehtaalta tullessa todella pitkällä.. Deutsikin taipuu hyvin kun on pultit kierretty pohjaan  ;D   
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: JoHaRa - 17.02.12 - klo:19:49
Pidä tuo 6400 ikuisesti tai myy mulle  :o Ikuinen peli.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: antti-x - 17.02.12 - klo:21:29
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.02.12 - klo:06:40
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: landehande - 18.02.12 - klo:07:42
Pidä tuo 6400 ikuisesti tai myy mulle  :o Ikuinen peli.
http://www.konedata.net/Traktorit/jd6100.htm
Sillä näyttäis viiden siippeiset auratkin kääntyvän nostolaitteissa. :)
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: bouli - 18.02.12 - klo:08:48
Niin siellä on sellaset rajoituspultit mitkä on jonnikoissa yleensä tehtaalta tullessa todella pitkällä.. Deutsikin taipuu hyvin kun on pultit kierretty pohjaan  ;D   
Niin.. Ja Valtrassa kun on samaiset rajoituspultit mitä kiertämällä etupyörät saa kääntymään niin se onkin ihan kankea paska kun ei tehtaalla ruuvattu kohdalleen  ::) ::)
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.02.12 - klo:14:49
Niin siellä on sellaset rajoituspultit mitkä on jonnikoissa yleensä tehtaalta tullessa todella pitkällä.. Deutsikin taipuu hyvin kun on pultit kierretty pohjaan  ;D   
Niin.. Ja Valtrassa kun on samaiset rajoituspultit mitä kiertämällä etupyörät saa kääntymään niin se onkin ihan kankea paska kun ei tehtaalla ruuvattu kohdalleen  ::) ::)
Ne on muutenkin paskoja...
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: JoHaRa - 18.02.12 - klo:15:48
(http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/94JD6400.jpg)

Aivan ylivoimainen traktori vuonna -95  8)
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: sokuri - 20.02.12 - klo:23:56
tuolta sopivasti ;) ja kuormaaja mukaan. http://www.nettikone.com/john-deere/6630/1033418 (http://www.nettikone.com/john-deere/6630/1033418) ei oo tunneilla pilattu...
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: hvinnamo - 21.02.12 - klo:01:48
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D

 Paitsi sun kovasti kehumas Deutzi. M-sarjaa edeltävät "liikennekoneet" menivät sen 46km/h. M-sarja menee aikalailla 50km/h, ainakin 610M.  ;)
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: 6350 - 21.02.12 - klo:08:38
tuolta sopivasti ;) ja kuormaaja mukaan. http://www.nettikone.com/john-deere/6630/1033418 (http://www.nettikone.com/john-deere/6630/1033418) ei oo tunneilla pilattu...


Laita käsiraha nopesti.... :o
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: zetor8045 - 21.02.12 - klo:16:25
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D

 Paitsi sun kovasti kehumas Deutzi. M-sarjaa edeltävät "liikennekoneet" menivät sen 46km/h. M-sarja menee aikalailla 50km/h, ainakin 610M.  ;)
  120 ja 135mk3  meni kyllä 51km/h gps:n mukaan  ???   M620 menee 52km/h jo 2000rpm kun M640 ottaa 2200rpm...
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: zetor8045 - 21.02.12 - klo:17:54
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D

 Paitsi sun kovasti kehumas Deutzi. M-sarjaa edeltävät "liikennekoneet" menivät sen 46km/h. M-sarja menee aikalailla 50km/h, ainakin 610M.  ;)
  120 ja 135mk3  meni kyllä 51km/h gps:n mukaan  ???   M620 menee 52km/h jo 2000rpm kun M640 ottaa 2200rpm...
Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?
Ei oo tutkal ollut mittää tarvet  :P
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: landehande - 21.02.12 - klo:18:28
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D

 Paitsi sun kovasti kehumas Deutzi. M-sarjaa edeltävät "liikennekoneet" menivät sen 46km/h. M-sarja menee aikalailla 50km/h, ainakin 610M.  ;)
  120 ja 135mk3  meni kyllä 51km/h gps:n mukaan  ???   M620 menee 52km/h jo 2000rpm kun M640 ottaa 2200rpm...
Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?
Ei oo tutkal ollut mittää tarvet  :P
Kyl semmoisella on joskus ihan tekemistäkin vaikka harvakseltaan. Esim peruslohko, jossa useampi kasvulohko on kätevää mitata saappaita likastamatta tutkalla. Ja joskus on muutakin mielenkiintoista mitattavaa. Sellainen on ollut käytössä 21 vuotta.

>>>>Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?

****Veikkaan, että gepsi on keskimäärin tarkempi: mittarit, renkaat jne.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: hvinnamo - 21.02.12 - klo:18:47
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D

 Paitsi sun kovasti kehumas Deutzi. M-sarjaa edeltävät "liikennekoneet" menivät sen 46km/h. M-sarja menee aikalailla 50km/h, ainakin 610M.  ;)
  120 ja 135mk3  meni kyllä 51km/h gps:n mukaan  ???   M620 menee 52km/h jo 2000rpm kun M640 ottaa 2200rpm...
Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?
Ei oo tutkal ollut mittää tarvet  :P
Kyl semmoisella on joskus ihan tekemistäkin vaikka harvakseltaan. Esim peruslohko, jossa useampi kasvulohko on kätevää mitata saappaita likastamatta tutkalla. Ja joskus on muutakin mielenkiintoista mitattavaa. Sellainen on ollut käytössä 21 vuotta.

>>>>Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?

****Veikkaan, että gepsi on keskimäärin tarkempi: mittarit, renkaat jne.

 Mitähän ne renkaat vaikuttaa tutkaan? Mutta asiaan: Kyllä ainakin Garminin navit näyttää melko tarkkaan oikean nopeuden.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: Hervast - 21.02.12 - klo:19:46
Epäolennaisuuksia taas. Vain köyhillä on niin kiire että lasketaan huippunopeuksien ykköskilometrejä...  :D
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: 115 - 21.02.12 - klo:20:11
Joskus piti mielenkiinnosta mitata gps:llä paljonko traktorin tutka sen mukaan heittää.
No käytännössä 0,5km/h tarkkuudella samaa näyttivät, hieman vaikuttta se kun tutka vaihtaa tasaisella 40 km/h nopeudella esim. 40.0-40.4 km/h kilometrin kymmenystä koko ajan, tien pinnan pienet epätasaisuudet voi tuohon vaikuttaa ja vastaavasti gps näyttää nopeuden muutoksen pienellä viiveellä.
Testattu kahdella New Hollandilla.

Saattaa kyntämisessä ym. töissä vauhtia todellisuudessa olla paljonkin vähemmän kuin traktorin mittari näyttää, ellei tutkalla mittaa nopeutta.

Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 21.02.12 - klo:20:30
Mitähän ne renkaat vaikuttaa tutkaan? Mutta asiaan: Kyllä ainakin Garminin navit näyttää melko tarkkaan oikean nopeuden.

Tutka mittaa viistosti eteen tai taakse, kun renkaat joustaa niin etäisyys maahan muuttuu, käytännössä pompotus kelaa nopeuslukeman desimaaleja koko ajan edestakaisin.

Myös GPS:n nopeusmittaus perustuu vastaavaan tutka-ilmiöön, satelliitti lähettää signaalia vakionopeudella, ja kun GPS-vastaanottimen nopeus muuttuu, myös vastaanotetun GPS-signaalin aallonpituus muuttuu ja sen perusteella voidaan laskea nopeus. Nopeusnäyttöä varten ei siis tarvitse laskea paikkoja ja etäisyyksiä, vaan nopeustiedon saa irti suoraan tuosta signaalin aallopituuden muutoksesta.
Otsikko: Vs: Millainen peli JD 6630?
Kirjoitti: landehande - 21.02.12 - klo:22:29
Meillä on 6630, 6430 ja 705 Valmet. 705 tuntuu kääntyvän käytännössä paikallaan kumpaan tahansa peuraan verrattuna, ja 6430 selvästi notkeammin kuin 6630. 6430 AP on omasta mielestäni noista selvästi kivoin ajettava, semmoinen pienemmän/vanhemman traktorin tuntuma yhdistettynä uudemman traktorin mukavuuteen ja ominaisuuksiin. Raakaa Tehoa varsinkin kulutettuun polttoaineeseen nähden 6430 vakiona ei kyllä tarjoa mitenkään päätähuimaavasti, itse en onneksi sillä joudu juurikaan maksimitehoilla pellolla jurruttamaan. Ja 15m3 kuormina sonnan patteroinnin veli kyllä hoitaa paljon mieluummin 6430:llä kuin isommalla, kulkeekin jostain syystä 55km/h.
Kaikkihan ne liikennekoneet tuon verran kulkee... Naapurin isännät kävivät hakemassa muutaman vuotta aikaa uudet jonnikkanssa niin 7430AP näytti mittarissa 57km/h ja 6830AP näytti 55km/h ja ihan samaa vauhtia menivät kun tuon 30km tulivat peräsin... Gps näytti sitten jälkeen 56km/h eli ihan mukavasti vauhtia  ;D

 Paitsi sun kovasti kehumas Deutzi. M-sarjaa edeltävät "liikennekoneet" menivät sen 46km/h. M-sarja menee aikalailla 50km/h, ainakin 610M.  ;)
  120 ja 135mk3  meni kyllä 51km/h gps:n mukaan  ???   M620 menee 52km/h jo 2000rpm kun M640 ottaa 2200rpm...
Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?
Ei oo tutkal ollut mittää tarvet  :P
Kyl semmoisella on joskus ihan tekemistäkin vaikka harvakseltaan. Esim peruslohko, jossa useampi kasvulohko on kätevää mitata saappaita likastamatta tutkalla. Ja joskus on muutakin mielenkiintoista mitattavaa. Sellainen on ollut käytössä 21 vuotta.

>>>>Kaikki kun tuntuu puhuvan yleisesti gepsi nopeuksista. Vain harvassa merkissä ilmeisesti tutkaan perustuva nopeusmittari. Kumpihan tarkempi mittaamaan?

****Veikkaan, että gepsi on keskimäärin tarkempi: mittarit, renkaat jne.

 Mitähän ne renkaat vaikuttaa tutkaan? Mutta asiaan: Kyllä ainakin Garminin navit näyttää melko tarkkaan oikean nopeuden.
Ninpä, mielessä oli auto: mittarilla/gepsillä.