Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: HöPö-HeSSu - 12.11.11 - klo:20:11
-
nyt pääsin eka kertaa ajamaan kyseistä konetta. ensin plussat , hyvä suunnanvaihto todella pehmeästi liikkuu , etukuormain käyttö hyvä , hyvä jousitus hytissä ja etupäässä. miinukset , äänekäs perä kuuluu hyttiin vai oliko se ulina sitä ,vaatii todella perehtyä näyttötauluun enen kuin osaa sen käytön, tuntui siltä oliko siinä 180 heppaa mutta taitaa olla portaattoman venyvää voimaa.
-
nyt pääsin eka kertaa ajamaan kyseistä konetta. ensin plussat , hyvä suunnanvaihto todella pehmeästi liikkuu , etukuormain käyttö hyvä , hyvä jousitus hytissä ja etupäässä. miinukset , äänekäs perä kuuluu hyttiin vai oliko se ulina sitä ,vaatii todella perehtyä näyttötauluun enen kuin osaa sen käytön, tuntui siltä oliko siinä 180 heppaa mutta taitaa olla portaattoman venyvää voimaa.
eikö se suunnanvaihtimen napin räplääminen käy sormien päälle ajan kans, liikkus koko lätyskä kevyesti :-\
-
nyt pääsin eka kertaa ajamaan kyseistä konetta. ensin plussat , hyvä suunnanvaihto todella pehmeästi liikkuu , etukuormain käyttö hyvä , hyvä jousitus hytissä ja etupäässä. miinukset , äänekäs perä kuuluu hyttiin vai oliko se ulina sitä ,vaatii todella perehtyä näyttötauluun enen kuin osaa sen käytön, tuntui siltä oliko siinä 180 heppaa mutta taitaa olla portaattoman venyvää voimaa.
eikö se suunnanvaihtimen napin räplääminen käy sormien päälle ajan kans, liikkus koko lätyskä kevyesti :-\
Jos vasemman käden sormet rasittuu liiaks ni ainahan voi ajokahvasta sit heittää oikeella suunnanvaihdon
-
Jos vasemman käden sormet rasittuu liiaks ni ainahan voi ajokahvasta sit heittää oikeella suunnanvaihdon
Ja kuormaajaa ohjataan millä kädellä?
-
Jos vasemman käden sormet rasittuu liiaks ni ainahan voi ajokahvasta sit heittää oikeella suunnanvaihdon
Ja kuormaajaa ohjataan millä kädellä?
Otetaan sähkösestä rullatuolista se ohjainyksikkö ni voi ohjata leuan liikkeillä, saa myös langattomana. Kuormaimen kans tietenki suunta vaihdetaan vasurilla, muuten oikeella jos samalla tarvii käyttää lohkoja
-
Jos vasemman käden sormet rasittuu liiaks ni ainahan voi ajokahvasta sit heittää oikeella suunnanvaihdon
Ja kuormaajaa ohjataan millä kädellä?
Otetaan sähkösestä rullatuolista se ohjainyksikkö ni voi ohjata leuan liikkeillä, saa myös langattomana. Kuormaimen kans tietenki suunta vaihdetaan vasurilla, muuten oikeella jos samalla tarvii käyttää lohkoja
Eikö nuo prentit toimikkaan vielä ajatuksen voimalla? :o
-
Eikö nuo prentit toimikkaan vielä ajatuksen voimalla? :o
Taitaa olla niin et suomalaisen maajussin ajatus ei toimi sillä tehokkuudella millä kone toivois sen toimivan
-
ite oon jonku verran testaillu fendt 818:sta. Siitä jäi kyllä paha maku suuhun ku kuormaaja toimi viiveellä. Esim hauhan ravistus ei onnistunu. Ja olihan se tympiä ku suunnanvaihto oli samalla kädellä ku kuormaajan ohjaus.. Kuitenki tykkäsin enemmän käyttää monitoimikahvan suunnanvaihtoa ku ratin alla olevaa. Itsekseni oon miettiny että miksi raktoreissa ei oo suunnanvaihtoa esim keinukatkaisijalla etukuormaajan vivun vieressä, kuten joissakin pyöräkuormaimissa, ois tosi kätevä? Muuten fendt oli tosi kätevä kampe. Kokoisekseen yllättävänkin pirteä ja notkea. :)
-
Jossain topicissa siitä suunnanvaihdon paikasta väännettiin ihan useempaa sivua mut sillon tyrmättiin sellanen pyökkärityylinen nappivaihto :D
-
Jossain topicissa siitä suunnanvaihdon paikasta väännettiin ihan useempaa sivua mut sillon tyrmättiin sellanen pyökkärityylinen nappivaihto :D
Nii justiisa.. Ite en kyseistä keskustelua oo nähäny, joten ihmettelen miten joku käyttäjä voi vastustaa ajatusta.. :D Suunnittelijat tiesti ajattelee että pakat kuluu liian nopeesti ku katkasijaa voi rämpyttää nopeemmin, mutta sehän on käyttäjästä kiinni.. Että käyttäiskö sitä katkasijaa samalla tavalla ku ratin alla olevaa vipua, vai korvaisko silla jopa kytkimen käytön rämpyttämällä sitä helevatan nappia.. :D
-
tuo suunnanvaihto pitäs kaikissa koneissa olla myös tuolla oikeella missä muutkin toiminnot, mutta taas myös nopeus pitäisi olla suunnanvaihtimen yhteydellä kuten fergussa. Valmista ei vielä ole tehty.
-
Nyykkärin uus portaattoman ohjaus alkaa olla lähellä muttei täydellinen ole sekään.
Kahvaa vetämällä tai työntämällä voit valita suunnan ja nopeuden. eli kahva toimii siten. Eteenpäin työnnettäessä kahva määrittää nopeuden kun haluttu nopeus on saavutettu kahvan voi palauttaa keskiasentoon ja haluttu nopeus säilyy.
Kahvaa keskiasennosta taaksepäin vetämällä nopeus hidastuu ja lopuksi kone pysähtyy, muttei lähde taakse päin ennenkuin käyttää kahvan keskiasennossa ja vetää uudestaan taaksepäin(tämä on piiiiitkä miinus). Kahvassa on nostolaite 2 ulkopuolista hyde toimintoa ja suunnanvaihtonapit sekä nopeuden säätörulla eli suunnan ja nopeuden voi muuttaa kolmella eritavalla. Suunnat vipuratin alla, kahva ja painonapit kahvassa. Nopeutta, poljin, kahva ja rulla kahvassa.
eli yksinkertaiseti esim takalevyn käytössä vasen käsi voi olla pelkästään ratissa ja oikealla kädellä hoidat kaiken lopun. nostolaitteen, levynkäännön, hyde työntövarren. Suunnavaihdon ja nopeuden kun voi määrittää samalla liikkeellä. Mihin sitä vasemman käden vipua enää tarvii?