Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltola - 22.09.11 - klo:22:46
-
Tämä täppäri siirtyi talliin pitelemään sadetta.
Täppärin kyselytunti:
Vain 10 sentin matkalla kehällä hampaat huonona. 2-4mm hampaan nurkat tasasena. Onko porukat hionu onnistuneesti hampaan nurkat viistommaksi. Onko onnistunut? Iskran startti kunnossa ja pendix hyvä. (Iskra ei hyvä, kotimainen tsekkiläinen) Haittaako hiontapöly (metalli) "kytkinkotelossa" hitekissa.
Jos olis kuiva kytkin, avaisin ja vaihtaisin samalla.
Mitä kautta suunnanvaihdon pakat vaihdetaan?
Entäs pikavaihteen pakat?
Ulosoton pakka vaihtuu helposti perärepun kautta. Ja niitä kuluu.
Onko joku nostanut matalapiirin paineita? Miten ja mille tasolle? Normaali 18 bar.
Äläkä sano että vaihda koko romu..
-
Poikki vaan ja pyöräytät puoli kierrosta sitä hammaskehää vauhtipyörällä ;D
-
Poikki vaan ja pyöräytät puoli kierrosta sitä hammaskehää vauhtipyörällä ;D
Pfenthi miehet reteenä, eikö neljäs-osa kierrosta riitä?
-
Vain 10 sentin matkalla kehällä hampaat huonona. 2-4mm hampaan nurkat tasasena.
Moottorin puristuksista yms johtuen kone pysähtyy yleensä juuri samaan kohtaan, ja tuo on ollut se paikka ja tulee olemaan jatkossakin. Oikea tapa korjata on kääntään hammaskehää niin että tuo kohta siirtyy jonnekin muualle ja tulee ehjä kohta tilalle.
-
olen joskus saanut ko.vian poistettua pienellä suorahiomakoneella ja timanttiterällä siitä startin reijästä hiomalla,eiköhän se kotelo ole sen verran rasvanen että nepölyt tarttuvat sinne reunoille.
Oletko muuten varma ettei se bendiksi lyö liian aikaisin täyttä pyöritystä päälle..
-
olen joskus saanut ko.vian poistettua pienellä suorahiomakoneella ja timanttiterällä siitä startin reijästä hiomalla,eiköhän se kotelo ole sen verran rasvanen että nepölyt tarttuvat sinne reunoille.
Oletko muuten varma ettei se bendiksi lyö liian aikaisin täyttä pyöritystä päälle..
Noin onnistuu, viilasin itsekkin keväällä yhdestä romusta Dremelillä hampaita teräviksi. Ja sitten kone vaihtoon pikaisesti "priimana".
-
itsellä aikoinaan 8550:ssä Kului muutamista kohdista hampaat puoliksi pois starttkehältä. En keksinyt muuta pikaratkaisua kun hitsata startin reiästä täytöt hampaisiin ja hioa liiat pois winkalla. Toimi tilapäis ratkaisuna hyvin aina n. vuoden kerrallaan ;D. Paljo helpompi ja nopeampi ratkaisu kuin katkontahoito :)
-
itsellä aikoinaan 8550:ssä Kului muutamista kohdista hampaat puoliksi pois starttkehältä. En keksinyt muuta pikaratkaisua kun hitsata startin reiästä täytöt hampaisiin ja hioa liiat pois winkalla. Toimi tilapäis ratkaisuna hyvin aina n. vuoden kerrallaan ;D. Paljo helpompi ja nopeampi ratkaisu kuin katkontahoito :)
Itse ajattelin ihan samaa, mutta pelkäsin, että lähtee isompina paloina hitsaus litomaan. Hiontaan on koneita suoralla ja kulmalla ja 1,5 tuuman laikkoja laatikollinen. Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
-
[ Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
[/quote]
>>>Vähän makuasia. Mä kokeilisin 1,6 millin OK 63.30 puikolla
-
[ Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
>>>Vähän makuasia. Mä kokeilisin 1,6 millin OK 63.30 puikolla
[/quote]
Happoteräspuikko on juu aika sitkeetä mut OK 55.00 saattas olla paree ???
-
[ Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
>>>Vähän makuasia. Mä kokeilisin 1,6 millin OK 63.30 puikolla
Happoteräspuikko on juu aika sitkeetä mut OK 55.00 saattas olla paree ???
[/quote]
Mut tua 63.30 palaa nätisti
-
Oletko muuten varma ettei se bendiksi lyö liian aikaisin täyttä pyöritystä päälle..
[/quote
Pitää lähteä tutkimaan, jos eron huomaa ilmaharjoittelussa, ja hitsailemaan.
Nimestä päätellen Iskra-ammattilainen asialla..
-
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.
-
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.
Bendiksen säätö pielessä...
-
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.
Bendiksen säätö pielessä...
Hei miten bendiksiä voi säätää? Tuntuis, että tuo iskra on ihan kertakäyttöistä..
Silmällä näyttää, että ratas pyörii heti kun solenoidi saa herätteen. Ja iskee kyllä rattaan napakasti päälle..
-
8400:ssa alkoi prääkymään aika usein ja ikh startti vaihtui takuuseen ikh starttiin. Ei apua. Sitten vaihdoin alennusvaihteellisen uudemman mallin startin ja prääkyminen on nykyään harvinaista. Hampaille ei tullut tehtyä mitään vaikka hieman olikin vikaa. Ikh startilla ei meinannut edes lähteä pakkasella käymään vaikka kuinka oli virtaa. Nyt helähtää vauhdilla tulille.
-
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.
Bendiksen säätö pielessä...
Hei miten bendiksiä voi säätää? Tuntuis, että tuo iskra on ihan kertakäyttöistä..
Silmällä näyttää, että ratas pyörii heti kun solenoidi saa herätteen. Ja iskee kyllä rattaan napakasti päälle..
Iskran startti on mulle vieras kapistus, mutta luulisin siinäkin olevan sen haarukan joka työntää sen startin hammaspyörän sinne kehälle, akselin olevan epäkesko,jolloin saa sen asentoa muutettua sopivaksi että rupeaa pyörittämään täydellä teolla vasta kun startin ratas on kunnolla perillä..
-
Poikki vaan ja pyöräytät puoli kierrosta sitä hammaskehää vauhtipyörällä ;D
Mitä sitä vanhaa pyörättelemään vaihtaa uuden samalla siinä kun katkasee
-
Jos alkaa kääntää hammaskehää niin se neljäsosakierrosta on parempi kuin se puoli . Kuten täällä jo mainitiin niin vikaa löytyy hammaskehästä sieltä toiseltakin puolelta jos kysymys on neloskoneesta. Kuutoskone voi olla eri juttu. Kannattaa pyörittää vahtipyörää kierros ja katsoa löytyykö hammaskehästä muitakin vikakohtia.
Iskran startti on taas sitä koneen valmistajan säästämistä täysin väärässä paikassa.
-
Jos alkaa kääntää hammaskehää niin se neljäsosakierrosta on parempi kuin se puoli . Kuten täällä jo mainitiin niin vikaa löytyy hammaskehästä sieltä toiseltakin puolelta jos kysymys on neloskoneesta. Kuutoskone voi olla eri juttu. Kannattaa pyörittää vahtipyörää kierros ja katsoa löytyykö hammaskehästä muitakin vikakohtia.
Iskran startti on taas sitä koneen valmistajan säästämistä täysin väärässä paikassa.
Sposhin kopio, nelosjontikassa orggiksen pesee...