Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peltola - 22.09.11 - klo:22:46

Otsikko: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Peltola - 22.09.11 - klo:22:46
Tämä täppäri siirtyi talliin pitelemään sadetta.
Täppärin kyselytunti:

Vain 10 sentin matkalla kehällä hampaat huonona. 2-4mm hampaan nurkat tasasena. Onko porukat hionu onnistuneesti hampaan nurkat viistommaksi. Onko onnistunut? Iskran startti kunnossa ja pendix hyvä. (Iskra ei hyvä, kotimainen tsekkiläinen) Haittaako hiontapöly (metalli) "kytkinkotelossa" hitekissa.

Jos olis kuiva kytkin, avaisin ja vaihtaisin samalla.

Mitä kautta suunnanvaihdon pakat vaihdetaan?
Entäs pikavaihteen pakat?

Ulosoton pakka vaihtuu helposti perärepun kautta. Ja niitä kuluu.
Onko joku nostanut matalapiirin paineita? Miten ja mille tasolle? Normaali 18 bar.

Äläkä sano että vaihda koko romu..
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Ojala - 22.09.11 - klo:23:06
Poikki vaan ja pyöräytät puoli kierrosta sitä hammaskehää vauhtipyörällä  ;D
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Greenpwr - 22.09.11 - klo:23:15
Poikki vaan ja pyöräytät puoli kierrosta sitä hammaskehää vauhtipyörällä  ;D

 Pfenthi miehet reteenä, eikö neljäs-osa kierrosta riitä?
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 22.09.11 - klo:23:17
Vain 10 sentin matkalla kehällä hampaat huonona. 2-4mm hampaan nurkat tasasena.

Moottorin puristuksista yms johtuen kone pysähtyy yleensä juuri samaan kohtaan, ja tuo on ollut se paikka ja tulee olemaan jatkossakin. Oikea tapa korjata on kääntään hammaskehää niin että tuo kohta siirtyy jonnekin muualle ja tulee ehjä kohta tilalle.

Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: iskra - 23.09.11 - klo:07:23
olen joskus saanut ko.vian poistettua pienellä suorahiomakoneella ja timanttiterällä siitä startin reijästä hiomalla,eiköhän se kotelo ole sen verran rasvanen että nepölyt tarttuvat sinne reunoille.

  Oletko muuten varma ettei se bendiksi lyö liian aikaisin täyttä pyöritystä päälle..
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: JoHaRa - 23.09.11 - klo:08:06
olen joskus saanut ko.vian poistettua pienellä suorahiomakoneella ja timanttiterällä siitä startin reijästä hiomalla,eiköhän se kotelo ole sen verran rasvanen että nepölyt tarttuvat sinne reunoille.

  Oletko muuten varma ettei se bendiksi lyö liian aikaisin täyttä pyöritystä päälle..

Noin onnistuu, viilasin itsekkin keväällä yhdestä romusta Dremelillä hampaita teräviksi. Ja sitten kone vaihtoon pikaisesti "priimana".
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: maanjulli - 23.09.11 - klo:08:39
itsellä aikoinaan 8550:ssä Kului muutamista kohdista hampaat puoliksi pois starttkehältä. En keksinyt muuta pikaratkaisua kun hitsata startin reiästä täytöt hampaisiin ja hioa liiat pois winkalla. Toimi tilapäis ratkaisuna hyvin aina n. vuoden kerrallaan ;D. Paljo helpompi ja nopeampi ratkaisu kuin katkontahoito :)
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Peltola - 23.09.11 - klo:09:10
itsellä aikoinaan 8550:ssä Kului muutamista kohdista hampaat puoliksi pois starttkehältä. En keksinyt muuta pikaratkaisua kun hitsata startin reiästä täytöt hampaisiin ja hioa liiat pois winkalla. Toimi tilapäis ratkaisuna hyvin aina n. vuoden kerrallaan ;D. Paljo helpompi ja nopeampi ratkaisu kuin katkontahoito :)

Itse ajattelin ihan samaa, mutta pelkäsin, että lähtee isompina paloina hitsaus litomaan. Hiontaan on koneita suoralla ja kulmalla ja 1,5 tuuman laikkoja laatikollinen. Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: redbull - 23.09.11 - klo:09:37
[ Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
[/quote]
>>>Vähän makuasia. Mä kokeilisin 1,6 millin OK 63.30 puikolla
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Ojala - 23.09.11 - klo:10:30
[ Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
>>>Vähän makuasia. Mä kokeilisin 1,6 millin OK 63.30 puikolla
[/quote]

Happoteräspuikko on juu aika sitkeetä mut OK 55.00 saattas olla paree  ???
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: JoHaRa - 23.09.11 - klo:10:35
[ Hitsasitko milla puikolla? Vai jopa mikillä..
>>>Vähän makuasia. Mä kokeilisin 1,6 millin OK 63.30 puikolla

Happoteräspuikko on juu aika sitkeetä mut OK 55.00 saattas olla paree  ???
[/quote]

Mut tua 63.30 palaa nätisti
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Peltola - 23.09.11 - klo:10:57


  Oletko muuten varma ettei se bendiksi lyö liian aikaisin täyttä pyöritystä päälle..
[/quote

Pitää lähteä tutkimaan, jos eron huomaa ilmaharjoittelussa, ja hitsailemaan.
Nimestä päätellen Iskra-ammattilainen asialla..
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: SAS - 23.09.11 - klo:16:25
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: iskra - 23.09.11 - klo:16:31
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.

  Bendiksen säätö pielessä...
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Peltola - 23.09.11 - klo:17:58
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.

  Bendiksen säätö pielessä...

Hei miten bendiksiä voi säätää? Tuntuis, että tuo iskra on ihan kertakäyttöistä..
Silmällä näyttää, että ratas pyörii heti kun solenoidi saa herätteen. Ja iskee kyllä rattaan napakasti päälle..
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: turbox - 23.09.11 - klo:19:44
8400:ssa alkoi prääkymään aika usein ja ikh startti vaihtui takuuseen ikh starttiin. Ei apua. Sitten vaihdoin alennusvaihteellisen uudemman mallin startin ja prääkyminen on nykyään harvinaista. Hampaille ei tullut tehtyä mitään vaikka hieman olikin vikaa. Ikh startilla ei meinannut edes lähteä pakkasella käymään vaikka kuinka oli virtaa. Nyt helähtää vauhdilla tulille.
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: iskra - 23.09.11 - klo:20:13
Lähes aina startissa vika kun alkaa pärräämään ,kannattaa vaihtaa startti aikonaan.

  Bendiksen säätö pielessä...

Hei miten bendiksiä voi säätää? Tuntuis, että tuo iskra on ihan kertakäyttöistä..
Silmällä näyttää, että ratas pyörii heti kun solenoidi saa herätteen. Ja iskee kyllä rattaan napakasti päälle..


  Iskran startti on mulle vieras kapistus, mutta luulisin siinäkin olevan sen haarukan joka työntää sen startin hammaspyörän sinne kehälle, akselin olevan epäkesko,jolloin saa sen asentoa muutettua sopivaksi että rupeaa pyörittämään täydellä teolla vasta kun startin ratas on kunnolla perillä..
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: tissinkoittaja - 23.09.11 - klo:21:14
Poikki vaan ja pyöräytät puoli kierrosta sitä hammaskehää vauhtipyörällä  ;D
Mitä sitä vanhaa pyörättelemään vaihtaa uuden samalla siinä kun katkasee
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Kamikatze - 23.09.11 - klo:21:29
Jos alkaa kääntää hammaskehää niin se neljäsosakierrosta on parempi kuin se puoli . Kuten täällä jo mainitiin niin vikaa löytyy hammaskehästä sieltä toiseltakin puolelta jos kysymys on neloskoneesta.  Kuutoskone voi olla eri juttu.  Kannattaa pyörittää vahtipyörää kierros ja katsoa löytyykö hammaskehästä  muitakin  vikakohtia.
Iskran startti on taas sitä koneen valmistajan säästämistä täysin väärässä paikassa.
Otsikko: Vs: 8550 HT hammaskehä
Kirjoitti: Greenpwr - 23.09.11 - klo:21:45
Jos alkaa kääntää hammaskehää niin se neljäsosakierrosta on parempi kuin se puoli . Kuten täällä jo mainitiin niin vikaa löytyy hammaskehästä sieltä toiseltakin puolelta jos kysymys on neloskoneesta.  Kuutoskone voi olla eri juttu.  Kannattaa pyörittää vahtipyörää kierros ja katsoa löytyykö hammaskehästä  muitakin  vikakohtia.
Iskran startti on taas sitä koneen valmistajan säästämistä täysin väärässä paikassa.

 Sposhin kopio, nelosjontikassa orggiksen pesee...