Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 02.09.11 - klo:08:40

Otsikko: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 02.09.11 - klo:08:40
Tuli käytyä tutustumassa demokiertueella ko laitteeseen.

Pari puutetta ko puimaajassa on. Kohlinten pohjia ei saa irti. Ja jäähdyttimen suojana on ritilä mikä
tod näk tukkeutuu helppeistä.

Mitäs muuta mielipidettä Averosta?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 02.09.11 - klo:09:05
Tuli käytyä tutustumassa demokiertueella ko laitteeseen.

Pari puutetta ko puimaajassa on. Kohlinten pohjia ei saa irti. Ja jäähdyttimen suojana on ritilä mikä
tod näk tukkeutuu helppeistä.

Mitäs muuta mielipidettä Averosta?

Vaarantaakohan sen hinta viljelijäperheen talouden ja yhtenäisyyden, kun minä aina luulen että sen nimi on Avioero?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Masinisti - 02.09.11 - klo:10:34
Tuli käytyä tutustumassa demokiertueella ko laitteeseen.

Pari puutetta ko puimaajassa on. Kohlinten pohjia ei saa irti. Ja jäähdyttimen suojana on ritilä mikä
tod näk tukkeutuu helppeistä.

Mitäs muuta mielipidettä Averosta?

Vaarantaakohan sen hinta viljelijäperheen talouden ja yhtenäisyyden, kun minä aina luulen että sen nimi on Avioero?

Jo nimi yllyttää käymään vieraissa. Kirjoitin "Avero" kuukkelin kuvahakuun ja tuloksena naisia perin vähissä pukeissa.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Naturalis - 02.09.11 - klo:10:40
Vaarantaakohan sen hinta viljelijäperheen talouden ja yhtenäisyyden, kun minä aina luulen että sen nimi on Avioero?

Jo nimi yllyttää käymään vieraissa. Kirjoitin "Avero" kuukkelin kuvahakuun ja tuloksena naisia perin vähissä pukeissa.
Eikäkö ne on lisävarusteita kohlinten puhdistukseen...  :P
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Greenpwr - 02.09.11 - klo:10:56
Vaarantaakohan sen hinta viljelijäperheen talouden ja yhtenäisyyden, kun minä aina luulen että sen nimi on Avioero?

Jo nimi yllyttää käymään vieraissa. Kirjoitin "Avero" kuukkelin kuvahakuun ja tuloksena naisia perin vähissä pukeissa.
Eikäkö ne on lisävarusteita kohlinten puhdistukseen...  :P

Eikö se kumikaapeli siellä kohlimen pohjalla enää käy...
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: bobbari - 02.09.11 - klo:13:32
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Wejjo - 02.09.11 - klo:14:26
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.

Mut sitten kun on se paska syksy, niin onpa hieno keksintö toi pohja!
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Pasi - 02.09.11 - klo:15:08
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.

Mut sitten kun on se paska syksy, niin onpa hieno keksintö toi pohja!

Mut avattavien kohlinten tarpeeseen vaikuttaa aika paljon se, mitä puidaan: käytännössä kypsää viljaa vai puoliraakaa höystettynä niin runsailla oheiskasveilla, ettei kuski aina tiedä mikä se varsinaisesti kasvatettu kasvi on....  Tuotantosuunnasta ja -tavasta riippumatta  ::)

Itse en kaipaa avattavia kohlimia, vaan tarpeeksi tilaa niiden päälle, jotta on helppo käydä irroittamassa mahdollisesti syntyneet vihnekasat tai reikiin tarttuneet oljenpätkät yms.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: - 02.09.11 - klo:17:05
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.

Mut sitten kun on se paska syksy, niin onpa hieno keksintö toi pohja!

Joinakin vuosina ohran vihneet tukkii kohlimet. Ihan sama onko claassi vai sampo niin saa rautalangan kans tökkiä kohlimia auki...
Mut avattavien kohlinten tarpeeseen vaikuttaa aika paljon se, mitä puidaan: käytännössä kypsää viljaa vai puoliraakaa höystettynä niin runsailla oheiskasveilla, ettei kuski aina tiedä mikä se varsinaisesti kasvatettu kasvi on....  Tuotantosuunnasta ja -tavasta riippumatta  ::)

Itse en kaipaa avattavia kohlimia, vaan tarpeeksi tilaa niiden päälle, jotta on helppo käydä irroittamassa mahdollisesti syntyneet vihnekasat tai reikiin tarttuneet oljenpätkät yms.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: nilihaara - 02.09.11 - klo:19:09
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.

Mut sitten kun on se paska syksy, niin onpa hieno keksintö toi pohja!
  Jep, ja kun ne ensin on 7 vuotta koskematta niin ei varmasti liiku pohjat minnekkään. Kokemusta on.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: bobbari - 02.09.11 - klo:19:28
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.

Mut sitten kun on se paska syksy, niin onpa hieno keksintö toi pohja!
Ennemmin kaipaan silloin semmoisia kohlimia, jotka pysyvät nipussa.    Kerran sampoon kohlimet vaihtanut.
Ainevahvuudessa ja teräksen laadussa on muuten sitten eroja...     Jokkainen voi päätellä aivan itse.   ;D ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Husokki - 02.09.11 - klo:20:05

 Ennemmin kaipaan silloin semmoisia kohlimia, jotka pysyvät nipussa.    Kerran sampoon kohlimet vaihtanut.
Ainevahvuudessa ja teräksen laadussa on muuten sitten eroja...     Jokkainen voi päätellä aivan itse.   ;D ;D

Millain sää ne rikki sait? ???
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 02.09.11 - klo:20:15
Eikö kukaan tosiaan Arevoa tunne?

On niit sentäs muutama 10 suomeen vuodessa myyty...
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: ijasja2 - 02.09.11 - klo:21:17
Kohlimet on paljon jäykemmät, kun ne on tehty yhdestä levystä.   Verrattuna purettaviin kohlimiin.

Ehkä kerran n.25 vuoden aikana on tarvinnut kohlimia mennä putsailemaan ripanpätkällä.
Ja silloinkin puitiin jotain hernemoskaa.      :D

Avattavat kohlimet ei vaikuta puimurivalintaan.

Mut sitten kun on se paska syksy, niin onpa hieno keksintö toi pohja!

Mikä pohja, avokohlimet rules 8)

Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 02.09.11 - klo:21:35
Eikö kukaan tosiaan Arevoa tunne?

On niit sentäs muutama 10 suomeen vuodessa myyty...

A.Reva on kai joku ranskalainen raskaansarjan B-luokan uuniseppä?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: sirkussonni - 02.09.11 - klo:21:44
Eikö kukaan tosiaan Arevoa tunne?

On niit sentäs muutama 10 suomeen vuodessa myyty...

Somerolaiset hoi!  Siellä pitäis olla useampia, pitkälärvin isännät pummin teepeellä tietäis!! :)
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Teerinki - 02.09.11 - klo:21:45
Eikö Claasilta oo jo aikaa sitten laitettu insinöörit mäelle ja otettu desingnerejä tilalle.Onhan siinä hyvä väritys.Muuten vähän sellainen Tupperware tuote muoviosineen.Lifetime garantie ilmeisesti.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: MFV8 - 02.09.11 - klo:22:06
No ohhoh, Avero 240:ssä pienempi kela, ja seulat+kohlimet vain nippanappa saman kokoiset kuin mun 530 Massikassa. Ja Massikassa avokohlimet (6 kpl)  :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: bobbari - 02.09.11 - klo:22:23
Eikö Claasilta oo jo aikaa sitten laitettu insinöörit mäelle ja otettu desingnerejä tilalle.Onhan siinä hyvä väritys.Muuten vähän sellainen Tupperware tuote muoviosineen.Lifetime garantie ilmeisesti.
   ;D ;D       Mutta hyvin se tupperware vaan hehtaareja on niellyt Euroopankiertueella.
Hannoverissa oli viimeksi näytillä LEXION, joka oli kiertänyt puintikiertueella pitkin poikin Unkaria, Saksaa, Tanskaa, Ruotsia
ja Latviaa.       Hehtaareja oli kertynyt kiertueella tuhansia suven aikana.    :o

Eikä ollut tarvinnut nostella vaihtomoottoreita konehuoneeseen kuin eräällä merkillä.
Ja lakopaikat oli ajettu samaa vauhtia läpi.     Toisin kuin pystyvilja puimurilla.           :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Teerinki - 02.09.11 - klo:23:03
Älkää pojat uskoko kaikkee mitä siellä Hannoverissa näätte.Tai ehkä luulette ymmärtävänne.Parempi istua päivä siellä Munchener hallissa ja illalla sit altstadiin kuvittelemman suuuria suomen maataloudesta.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Horttanainen - 02.09.11 - klo:23:13
Älkää pojat uskoko kaikkee mitä siellä Hannoverissa näätte.Tai ehkä luulette ymmärtävänne.Parempi istua päivä siellä Munchener hallissa ja illalla sit altstadiin kuvittelemman suuuria suomen maataloudesta.

Juu.
Ei helmiä sioille, liian hienoja  nämä ulkomaiset  puimakoneet suomalaisille  kahuviljoille, ei ne edes ole tehty alle 6000 kilon /ha sadoille ja yli 20% puintikosteudelle, en tällä suinkaan puolustele Sampoa, koska itselläkin Claas Dominator, mutta se nyt vielä jotenkin on tavallinen perinteinen puimuri sentään, pikkkutilalla eli alle 100 ha:n tilallakin kehtaa tuollaisella ajella.

Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 03.09.11 - klo:20:05
Minkä takia just Avero? Eikö kannattaisi hypätä suoraan Tucanoon. Hiukan ihmetyttää tällainen yksinäinen välimalli Romunaattorien ja Tucanon välissä.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 03.09.11 - klo:20:23
Minkä takia just Avero? Eikö kannattaisi hypätä suoraan Tucanoon.

Se on niin kauhja möhkö. Tucano siis.

Tehty 9 metrin pöydällä varustettavaksi.

Ihan vajaakäytössä esim 5,5 pöydällä.


Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 03.09.11 - klo:20:37
Jaa. Mää kans joskus mietin tosissani puimurimerkin vaihtoa, mutta nyt kun kymmenen vuotta puinut tällä sampolla, niin on tullut jotenkin sinuiksi tän kanssa, sillä tavalla, että en mää tästä merkistä enää luovu. Kyllä tää on ihan hyvä puimuri. Ja mitä enemmän tällä pui, niin sitä paremmin tän saa säätöihin. Aika tyytyväinen tällä hetkellä koneeseen.

Pysy sääkin vaan Timppa Sampossa.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 03.09.11 - klo:20:41
Jaa. Mää kans joskus mietin tosissani puimurimerkin vaihtoa, mutta nyt kun kymmenen vuotta puinut tällä sampolla, niin on tullut jotenkin sinuiksi tän kanssa, sillä tavalla, että en mää tästä merkistä enää luovu. Kyllä tää on ihan hyvä puimuri. Ja mitä enemmän tällä pui, niin sitä paremmin tän saa säätöihin. Aika tyytyväinen tällä hetkellä koneeseen.

Pysy sääkin vaan Timppa Sampossa.

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Husokki - 03.09.11 - klo:20:44

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: 65 - 03.09.11 - klo:20:45
Jaa. Mää kans joskus mietin tosissani puimurimerkin vaihtoa, mutta nyt kun kymmenen vuotta puinut tällä sampolla, niin on tullut jotenkin sinuiksi tän kanssa, sillä tavalla, että en mää tästä merkistä enää luovu. Kyllä tää on ihan hyvä puimuri. Ja mitä enemmän tällä pui, niin sitä paremmin tän saa säätöihin. Aika tyytyväinen tällä hetkellä koneeseen.

Pysy sääkin vaan Timppa Sampossa.
no,jos ei paremmasta tiede.Mulle kerran sano yksi vaimo sano, et ei se mies vaihtamalla parane.tekis mieli mennä kysymään vielläkö on samaa mieltä. ;)
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 03.09.11 - klo:20:48

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: zetor8045 - 03.09.11 - klo:21:38

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.
Se se on hienoa kun pääsee uutta sampoa käynnistämään kaapeleilla jokaisen sammutuksen jälkeen  :P
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 03.09.11 - klo:21:42

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?
Vartijat hokasi luvattomasti tehdasalueella liikkuvan kaiffarin ja passittivat poliisiasemalle.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Husokki - 03.09.11 - klo:21:44

Se se on hienoa kun pääsee uutta sampoa käynnistämään kaapeleilla jokaisen sammutuksen jälkeen  :P

Käänteinen midaksen kosketus taas liikkeellä...
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 03.09.11 - klo:21:45

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.
Onks pöydän käynnistys ajokahvassa? Olisi kätevää, kun saisi nopeasti pöydän toppiin, kivi-tilanteissa.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Karju - 03.09.11 - klo:21:54

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.
kYLLÄ MÄ SITTE JOSKUS SEN SAMPON KOLAKULJETTIMEN KANS TAPPELIN,EI KOSKAAN KOHOREN.ONNEKS SIITÄ ON PÄÄSTY :-\
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: bouli - 03.09.11 - klo:21:57

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.

Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: sikaniska - 03.09.11 - klo:22:25
Onks pöydän käynnistys ajokahvassa? Olisi kätevää, kun saisi nopeasti pöydän toppiin, kivi-tilanteissa.
[/quote]

Itte vaihdoin samposta claasiin. Ainuita ominaisuuksia mitä kaipaan samposta on lattialla oleva pöydän tappokyktin. Reaktio nopeus varpais nopeempi kuin sormis kahvalla. Lisäksi pöydän ylös alas toiminto nurinkurin sampoon verrattuna, oli kiva puida lakoo alkuvaiheessa ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: bobbari - 03.09.11 - klo:22:34

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.
OU JEE.  Onpas kehittynyt...      Dronningborg D 7200 vm.-90 löytyy hydroveto, pöydän hydrokevennys,
kylmäkone, lämmityslaite, pyörimisnopeuksien ja nestepintojen valvontalaitteisto, puintikoneisto-, leikkupöytä-,tyhjennysruuvin sähköinen käyttö ym. mikä sampoon tulee tänä vuonna...        Ja valurautaiset siivapyörät, mitä
sampoon ei tule edes ensi vuonna.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Cornfarmer - 03.09.11 - klo:22:42
Joku vuosi takaperin agrimarketin myyjä kovaa kauppas sampoa vaikka muuta oltiin ostamassa ja kehuu viä että on suomen eniten myyty puimuri ;D

No siihen oli mukava sanoa et niin oli autoissakin ennen Lada ja Mossekin eniten myyty suomessa, mut ei todellakaan ollu parhaimmasta päästä... niin ei agrimarketin myyjä osannu sanoa enää mitää tuohon muutaku et no niin se taitaa olla ;D ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Cornfarmer - 03.09.11 - klo:22:44

Olin mää jo puimuritehtaan takapihalla viikolla kattomassa uutta sampoa. Siel sitä voi rauhassa tutkia.

Mikä oli loppupäätelmä?

Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.
OU JEE.  Onpas kehittynyt...      Dronningborg D 7200 vm.-90 löytyy hydroveto, pöydän hydrokevennys,
kylmäkone, lämmityslaite, pyörimisnopeuksien ja nestepintojen valvontalaitteisto, puintikoneisto-, leikkupöytä-,tyhjennysruuvin sähköinen käyttö ym. mikä sampoon tulee tänä vuonna...        Ja valurautaiset siivapyörät, mitä
sampoon ei tule edes ensi vuonna.


Täytyy muistaa et vuonna 1980 Deutz-Fahr ja Claas on esitelly ensimmäiset hydrovetoiset puimurinsa ja hienosti on pelanneet alusta saakka ;) Parhaimpia puimureita maailmassa ja nyykkärin voi myös lisätä tähän joukkoon!!
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: hogi - 03.09.11 - klo:22:45


Emmää siinä huomannu paljoa eroa vanhaan. Ajokahva on käsinojassa ja koneiston sekä pöydän käynnistys sähköllä. Kolakuljettimen eturulla on nyt akseli missä on 3 ratasta. Aijuu se onkin ns maissiakseli.

Onks ne rattaat tehty n. 1mm pellistä, perinteitä kunnioittaen?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: sikaniska - 03.09.11 - klo:22:45
Joku vuosi takaperin agrimarketin myyjä kovaa kauppas sampoa vaikka muuta oltiin ostamassa ja kehuu viä että on suomen eniten myyty puimuri ;D

No siihen oli mukava sanoa et niin oli autoissakin ennen Lada ja Mossekin eniten myyty suomessa, mut ei todellakaan ollu parhaimmasta päästä... niin ei agrimarketin myyjä osannu sanoa enää mitää tuohon muutaku et no niin se taitaa olla ;D ;D
...Joo, mutta ku varaosat saat heti Porista ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: hogi - 03.09.11 - klo:22:51

Täytyy muistaa et vuonna 1980 Deutz-Fahr ja Claas on esitelly ensimmäiset hydrovetoiset puimurinsa ja hienosti on pelanneet alusta saakka ;) Parhaimpia puimureita maailmassa ja nyykkärin voi myös lisätä tähän joukkoon!!

New Holland / Clayson on puimurien Mersu. Esimerkiksi TC56 on kuin W124 koppainen mersu, menee maailman tappiin kun vähän kulutusosaa vaihtaa.

Tässä 8000h ajettu TC56, johon myyjä lupaa vielä takuunkin 1500e lisähinnasta. Ei taitaisi onnistua Sampossa? http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/leikkuupuimuri/1891397/new-holland-tc-56.html
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: SKN - 03.09.11 - klo:22:52
Joku vuosi takaperin agrimarketin myyjä kovaa kauppas sampoa vaikka muuta oltiin ostamassa ja kehuu viä että on suomen eniten myyty puimuri ;D

No siihen oli mukava sanoa et niin oli autoissakin ennen Lada ja Mossekin eniten myyty suomessa, mut ei todellakaan ollu parhaimmasta päästä... niin ei agrimarketin myyjä osannu sanoa enää mitää tuohon muutaku et no niin se taitaa olla ;D ;D
...Joo, mutta ku varaosat saat heti Porista ;D
Ja niitä osia tarvitaan.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: SKN - 03.09.11 - klo:22:54

Täytyy muistaa et vuonna 1980 Deutz-Fahr ja Claas on esitelly ensimmäiset hydrovetoiset puimurinsa ja hienosti on pelanneet alusta saakka ;) Parhaimpia puimureita maailmassa ja nyykkärin voi myös lisätä tähän joukkoon!!

New Holland / Clayson on puimurien Mersu. Esimerkiksi TC56 on kuin W124 koppainen mersu, menee maailman tappiin kun vähän kulutusosaa vaihtaa.

Tässä 8000h ajettu TC56, johon myyjä lupaa vielä takuunkin 1500e lisähinnasta. Ei taitaisi onnistua Sampossa? http://www.agriaffaires.fi/kaytetty/leikkuupuimuri/1891397/new-holland-tc-56.html
Rintakarvat ojossa lupaillaan montaa muutakin asiaa aurinkorannalla.... Rakastan rakastan.... :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 03.09.11 - klo:23:00
Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.

Jaaha. En huomannu tuota muutosta. Olis tarvinnu ryömiä allekin kattomaan.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: hogi - 03.09.11 - klo:23:04
Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.

Jaaha. En huomannu tuota muutosta. Olis tarvinnu ryömiä allekin kattomaan.

Pelteihin pistehitsattu pari ohutta kulmarautaa näön vuoksi.
Otsikko: Vs:
Kirjoitti: SKN - 03.09.11 - klo:23:07
Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.

Jaaha. En huomannu tuota muutosta. Olis tarvinnu ryömiä allekin kattomaan.

Pelteihin pistehitsattu pari ohutta kulmarautaa näön vuoksi.

 :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 03.09.11 - klo:23:12
Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.

Jaaha. En huomannu tuota muutosta. Olis tarvinnu ryömiä allekin kattomaan.

Pelteihin pistehitsattu pari ohutta kulmarautaa näön vuoksi.

Mun 2065 on tuota viimäsintä tuotannossa olevaa rakennetta. En mää ole huomannu mitään heikkouksia runkopeltirakenteissa.


Ainoat viat on ollu pari vuotta sitten pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa. Polttimon uusin säiliön täyttöhälytysvaloon.

Tänään onnistuin yhden terälapun saamaan irti. Niittasin uuden tilalle.

Tuulettajanhihnan uusin ennenkuin ehti kokonaan katketa.

Viljaelevaattorin käyttöhinnassa näyttää olevan murtuma. Täytyis uusia..
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: SKN - 03.09.11 - klo:23:14
Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.

Jaaha. En huomannu tuota muutosta. Olis tarvinnu ryömiä allekin kattomaan.

Pelteihin pistehitsattu pari ohutta kulmarautaa näön vuoksi.

Mun 2065 on tuota viimäsintä tuotannossa olevaa rakennetta. En mää ole huomannu mitään heikkouksia runkopeltirakenteissa.


Ainoat viat on ollu pari vuotta sitten pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa. Polttimon uusin säiliön täyttöhälytysvaloon.

Tänään onnistuin yhden terälapun saamaan irti. Niittasin uuden tilalle.

Tuulettajanhihnan uusin ennenkuin ehti kokonaan katketa.

Viljaelevaattorin käyttöhinnassa näyttää olevan murtuma. Täytyis uusia..
De Luxe- hytillä ;)
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Teerinki - 03.09.11 - klo:23:19
Tais tulla muuten toi mehuveto tohon klaassiin ja vaariin ja seittekytäluvun alussa.....
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: andypoge - 04.09.11 - klo:09:13
Mun 2065 on tuota viimäsintä tuotannossa olevaa rakennetta. En mää ole huomannu mitään heikkouksia runkopeltirakenteissa.

Ainoat viat on ollu pari vuotta sitten pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa. Polttimon uusin säiliön täyttöhälytysvaloon.

Tänään onnistuin yhden terälapun saamaan irti. Niittasin uuden tilalle.

Tuulettajanhihnan uusin ennenkuin ehti kokonaan katketa.

Viljaelevaattorin käyttöhinnassa näyttää olevan murtuma. Täytyis uusia..

2000-sarjalaista hankkiessa tuosta viljaelevaattorin kierussa olevasta hihnasta joku varoitteli ja kaupan oli/on Agrissa jopa kulmavaihdemuutossarja tuohon. Tällä kaudella sitten 700h kohdalla totesin hihnan repeilleeksi ja venuneeksi ja vaihdoin sen. Eipä mun käytössä tuokaan mikään ongelma ole.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: nilihaara - 04.09.11 - klo:10:04
  Kyllähän se on niin että me persaukiset ajellaan 2000-sarjalaisilla ja ne on rahamiesten käytössä nuo Averot.    Mut on se hyvä kun on joku parempi mihin pyrkiä. :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Klapikauppias - 04.09.11 - klo:10:07
Tais tulla muuten toi mehuveto tohon klaassiin ja vaariin ja seittekytäluvun alussa.....

Johonkin isoihin glaasseihin, mutta nää kansan dominot, sai sen vasta täs viimevuosikymmenen lopulla ja missäs näis suomeen tuoduis faareis on mehuveto, vai tarkoitatko niitä, mitkä tehdään poris ja maalataan vihreiksi ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 04.09.11 - klo:10:11
Kauheesti täällä ny kehuskellaan, kun kilpailijoilla oli mehuveto niin ja niin kauan sitten. Mutta eipä niitä mehuveto claasseja vaan ole naapureilla näkynyt. Antiikkisilla 48/58 tankeilla vaan pusketaan eteenpäin naama irveessä, mottona "Claassi kestää, mutta kestääkö kuski" ???

Kyl se oli Sampo, joka toi ensimmäisen koko kansan mehuvedon markkinoille 8)
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: nilihaara - 04.09.11 - klo:10:14
Kauheesti täällä ny kehuskellaan, kun kilpailijoilla oli mehuveto niin ja niin kauan sitten. Mutta eipä niitä mehuveto claasseja vaan ole naapureilla näkynyt. Antiikkisilla 48/58 tankeilla vaan pusketaan eteenpäin naama irveessä, mottona "Claassi kestää, mutta kestääkö kuski" ???

Kyl se oli Sampo, joka toi ensimmäisen koko kansan mehuvedon markkinoille 8)
  Se olikin suurin syy tyhjennystorven ja viljasäiliön ohella minkä takia valitsin 10 vuotta sitten Sampon.   Muuten kyllä Claas vetää pitemmän korren.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 04.09.11 - klo:10:16
pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa.
Jos se on sillä akselilla mikä menee pöydän ulkopuolella, kolakuljettimen vierestä pöydän käytölle, niin se meni meilläkin 150h ajon jälkeen. Oli hankala homma saada se siimapyörä akselilta irti. 3 äijää ähelsi naama punaisena. Akseli ruuvi penkissä, yksi piti julmetuilla pihdeillä vielä akselia paikallaan, ettei pääse pyörimään, toinen piti tuurnaa paikallaan pihtien kanssa ja kolmas hakkasi lekalla minkä kerkisi. Kyllä se pyörä sitten lähti lopulta irti.

Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: nilihaara - 04.09.11 - klo:10:22
pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa.
Jos se on sillä akselilla mikä menee pöydän ulkopuolella, kolakuljettimen vierestä pöydän käytölle, niin se meni meilläkin 150h ajon jälkeen. Oli hankala homma saada se siimapyörä akselilta irti. 3 äijää ähelsi naama punaisena. Akseli ruuvi penkissä, yksi piti julmetuilla pihdeillä vielä akselia paikallaan, ettei pääse pyörimään, toinen piti tuurnaa paikallaan pihtien kanssa ja kolmas hakkasi lekalla minkä kerkisi. Kyllä se pyörä sitten lähti lopulta irti.


  Näistä se koostuu, tuttua puuhaa. Just näiden alimitoitettujen laakereiden takia haluisin ton Averon. ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Masinisti - 04.09.11 - klo:11:43
Suurin muutos vanhaan 2000-sarjaan on kaiketi se että koneet on omalla rungolla.

Jaaha. En huomannu tuota muutosta. Olis tarvinnu ryömiä allekin kattomaan.

Pelteihin pistehitsattu pari ohutta kulmarautaa näön vuoksi.

Mun 2065 on tuota viimäsintä tuotannossa olevaa rakennetta. En mää ole huomannu mitään heikkouksia runkopeltirakenteissa.


Ainoat viat on ollu pari vuotta sitten pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa. Polttimon uusin säiliön täyttöhälytysvaloon.

Tänään onnistuin yhden terälapun saamaan irti. Niittasin uuden tilalle.

Tuulettajanhihnan uusin ennenkuin ehti kokonaan katketa.

Viljaelevaattorin käyttöhinnassa näyttää olevan murtuma. Täytyis uusia..

Kuulin että siitä on vetoakseli poikki, pitääkö paikkansa?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: bobbari - 04.09.11 - klo:11:50
...ja taka-akseli irronnut...    :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 04.09.11 - klo:11:57
Kuulin että siitä on vetoakseli poikki, pitääkö paikkansa?

***Ei ole mun puimurista. Siinä on hd etuakselisto.

Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: JoHaRa - 04.09.11 - klo:13:27
Kuulin että siitä on vetoakseli poikki, pitääkö paikkansa?

***Ei ole mun puimurista. Siinä on hd etuakselisto.



Harley Davidsonin etupää  ??? Etupyörät kauempana kuin pöydän etureuna   :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Cutana - 04.09.11 - klo:18:38
Kuulin että siitä on vetoakseli poikki, pitääkö paikkansa?

***Ei ole mun puimurista. Siinä on hd etuakselisto.



Harley Davidsonin etupää  ??? Etupyörät kauempana kuin pöydän etureuna   :D

Sampo on puimuri mahtavin,siinä on nykyään jarrutkin...
Vai onko...???
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Greenpwr - 04.09.11 - klo:19:45
Kuulin että siitä on vetoakseli poikki, pitääkö paikkansa?

***Ei ole mun puimurista. Siinä on hd etuakselisto.



Harley Davidsonin etupää  ??? Etupyörät kauempana kuin pöydän etureuna   :D

Sampo on puimuri mahtavin,siinä on nykyään jarrutkin...
Vai onko...???

 Esiversio hyde680:stä ainakin puuttui ja ajokahvanvaijeri ei ollu ihan säädöissään, villi fiilis...
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Wejjo - 04.09.11 - klo:19:50
  Kyllähän se on niin että me persaukiset ajellaan 2000-sarjalaisilla ja ne on rahamiesten käytössä nuo Averot.    Mut on se hyvä kun on joku parempi mihin pyrkiä. :D

Tuota olen ihmetelly, jotta Sampon kestävyys tuntuu olevan ongelma muille kuin Sampon omistajille.

Seuralla ollut sampoja 70-luvulta alkaen, ja merkittäviä ongelmia oli ainoastaan alkupään valmistussarjasta ollut käytettynä hankittu 2045, johon edellinen omistaja ei ollut laittanut vetoakseleiden lukitussarjaa, joka niihin tuli jälkikäteen korjaussarjana. Tuosta meni sitten liikkumaan päässeen vetarin takia vetokehä, ja ilmeisesti jatkovikana tuohon laatikko. Noissakin tehdas tuli vastaan, vaikka oltiin toinen omistaja ja tunteja tuolloin jo mittarissa
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: sikaniska - 04.09.11 - klo:20:04
Yksi isäntä aikoinaan soitti Poriin käskien lopettaa keltaisen maalin käyttämisen, jotta osia löytyisi sängeltä paremmin. Osittain toive on toteutunut ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: viljami - 04.09.11 - klo:20:12
Tuota olen ihmetelly, jotta Sampon kestävyys tuntuu olevan ongelma muille kuin Sampon omistajille.


Sampot tuntuu kestävän ihan kohtuudella sen, mitä niillä Suomessa ajetaan. Tyypillisesti 100 tuntia vuodessa parinkymmenen vuoden ajan ja sitä vanhemmat ovat vähäisemmässä käytössä. Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka paljon Sampoilla puidaan esim. entisen Neuvostoliiton maissa tai Afrikassa.

Espanjalaisen tuttavani puinnit tekee urakoitsija, jonka vanhin kone on 1988-mallinen Dominator 98, jolla on puitu 24 000 h. 2000-vuoden Lexionissa on 13 000 h. Puintia riittää huhtikuusta joulukuuhun, vilkkaimpana jaksona kesällä 20 h päivässä 2 miestä/kone.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Klapikauppias - 04.09.11 - klo:20:47
Kauheesti täällä ny kehuskellaan, kun kilpailijoilla oli mehuveto niin ja niin kauan sitten. Mutta eipä niitä mehuveto claasseja vaan ole naapureilla näkynyt. Antiikkisilla 48/58 tankeilla vaan pusketaan eteenpäin naama irveessä, mottona "Claassi kestää, mutta kestääkö kuski" ???

Kyl se oli Sampo, joka toi ensimmäisen koko kansan mehuvedon markkinoille 8)


Silloon joskus vuonna vaikka 1983 ku täälä on ollu viä suuret kärryt 1 akseliset velsalaaset niin keski-euroopan poijilla on jo ollu vähä eri meininki ku täälä ja on edelleenkin ;)

Et ilmeisesti sakemannit on ollu ensimmäisiä jotka on mehuvedon tuonu KOKO MAAILMALLE ;D

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;)  


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos

Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 04.09.11 - klo:21:01
Teist pojista ei vaan ole järjelliseen keskusteluun.

Edes konepalstalla.

 :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Cornfarmer - 04.09.11 - klo:21:21
Teist pojista ei vaan ole järjelliseen keskusteluun.

Edes konepalstalla.

 :D


Hyvä timppa pidä toi ;D Taitaa olla timpalla tucano mielessä 9m pöydällä varustettuna :D Olishan se makee dyva veetin vieressä pellolla ku ollaan puinti hommissa!!
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kuustaa - 04.09.11 - klo:21:51
Kuinka ootta saanu averolla puidut jyvät kärryylle, sangoolla vai lapiolla ,tyhyjennys torven kautta näyttää olevan ajoottaan haasteellista kysyy sampolla claas miähiä auttamas käyny.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: ijasja2 - 04.09.11 - klo:22:02
Kuinka ootta saanu averolla puidut jyvät kärryylle, sangoolla vai lapiolla ,tyhyjennys torven kautta näyttää olevan ajoottaan haasteellista kysyy sampolla claas miähiä auttamas käyny.

Missäs päin oot käyny auttelemassa? Taitaa olla pahakin tyyppivika, tehty sampotyyppinen peltikannake laakerille, valurautaisen tilalle ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: MacGyver - 04.09.11 - klo:22:04
Sampoon pätee saman lainalaisuudet kun muihinkin suomalaisiin maatalouskoneisiin,,,,,,,,,
Vähäiset käyttömäärät, kulumia ei tule, aika syö ja vaihto uuteen ÅÅÅ

No se siitä.

Olis mukavaa jos tuntimittarit korvattaisiin tonnimittareilla.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: maamees - 04.09.11 - klo:22:34

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;)  


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos

[/quote]
[/quote]


Kyllähän tuollaases on aika isoot seulat saa olla aika isoo 2000-sarjan sampo ennenku on isoompi seulasto... ja ottaa toki huomioon et tuollainen malli on tullu markkinoille 81-vuonna eli suunnittelu työtä on tehty jo hyvääsesti 70 luvun puolella... eli komeesti yli 10v ennenku sampon 2000-sarja on tullu maailmalle myytäväksi.

Mä haluaasin tietää että mikä on tavallinen ja ei tavallinen viljelijä suomessa..? Jos toinen pystyy ostamaan vaikka ison Lexionin Suomeen niin silloinhan se on hoitanu asiansa paremmin ku muut ja se on mukavaa ku saa teherä muita kateelliseksi ;) Ja varsinki niitä jotka tietää olevan kateellisia niin niille on mukava viä laittaa bensaa liekkeihin sen kateellisuutensa kans!!
[/quote]

Sä sekoitit ny kaks eri konetta. Kylmis tarkoitti Suomeen uutena myytyjä reutseja ja niiden seuloja. Ei ison sarjan konetta.
Ja toi sun lexionjuttu pitää vain tavallaan paikkansa. Aika moni lexion on ostettu metsärahalla tms. Tai moni muukin ehkä sellisen sais ostettua, mutta ei taloudellisesti mitään järkeä kenties.
Sampoissa on vikoja, ne on kevyemmin tehty, mutta niitä myös on Suomessa niiiiiin paaaaljon muihin verrattuna, että vioistakin kuuluu.

nimim. kymmenessä vuodessa reilu 1000 tuntia 2000 sarjan sampoon, melko pienillä häiriöillä.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: maamees - 04.09.11 - klo:22:38
Kuinka ootta saanu averolla puidut jyvät kärryylle, sangoolla vai lapiolla ,tyhyjennys torven kautta näyttää olevan ajoottaan haasteellista kysyy sampolla claas miähiä auttamas käyny.

Missäs päin oot käyny auttelemassa? Taitaa olla pahakin tyyppivika, tehty sampotyyppinen peltikannake laakerille, valurautaisen tilalle ;D

Olen minäkin auttanut claassimiestä. Kerran puin omalla 3 ha viljaa pois, kun 88 ei pysynyt pinnalla. Toisen kerran tänä syksynä, kun oli tyhjennys systeemi claassista porsinu...
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: zetor8045 - 04.09.11 - klo:23:12

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;)  


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos

[/quote]


Kyllähän tuollaases on aika isoot seulat saa olla aika isoo 2000-sarjan sampo ennenku on isoompi seulasto... ja ottaa toki huomioon et tuollainen malli on tullu markkinoille 81-vuonna eli suunnittelu työtä on tehty jo hyvääsesti 70 luvun puolella... eli komeesti yli 10v ennenku sampon 2000-sarja on tullu maailmalle myytäväksi.

Mä haluaasin tietää että mikä on tavallinen ja ei tavallinen viljelijä suomessa..? Jos toinen pystyy ostamaan vaikka ison Lexionin Suomeen niin silloinhan se on hoitanu asiansa paremmin ku muut ja se on mukavaa ku saa teherä muita kateelliseksi ;) Ja varsinki niitä jotka tietää olevan kateellisia niin niille on mukava viä laittaa bensaa liekkeihin sen kateellisuutensa kans!!
[/quote]

Sä sekoitit ny kaks eri konetta. Kylmis tarkoitti Suomeen uutena myytyjä reutseja ja niiden seuloja. Ei ison sarjan konetta.
Ja toi sun lexionjuttu pitää vain tavallaan paikkansa. Aika moni lexion on ostettu metsärahalla tms. Tai moni muukin ehkä sellisen sais ostettua, mutta ei taloudellisesti mitään järkeä kenties.
Sampoissa on vikoja, ne on kevyemmin tehty, mutta niitä myös on Suomessa niiiiiin paaaaljon muihin verrattuna, että vioistakin kuuluu.

nimim. kymmenessä vuodessa reilu 1000 tuntia 2000 sarjan sampoon, melko pienillä häiriöillä.
[/quote] Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: 65 - 04.09.11 - klo:23:14

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;) 


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos



Kyllähän tuollaases on aika isoot seulat saa olla aika isoo 2000-sarjan sampo ennenku on isoompi seulasto... ja ottaa toki huomioon et tuollainen malli on tullu markkinoille 81-vuonna eli suunnittelu työtä on tehty jo hyvääsesti 70 luvun puolella... eli komeesti yli 10v ennenku sampon 2000-sarja on tullu maailmalle myytäväksi.

Mä haluaasin tietää että mikä on tavallinen ja ei tavallinen viljelijä suomessa..? Jos toinen pystyy ostamaan vaikka ison Lexionin Suomeen niin silloinhan se on hoitanu asiansa paremmin ku muut ja se on mukavaa ku saa teherä muita kateelliseksi ;) Ja varsinki niitä jotka tietää olevan kateellisia niin niille on mukava viä laittaa bensaa liekkeihin sen kateellisuutensa kans!!
[/quote]

Sä sekoitit ny kaks eri konetta. Kylmis tarkoitti Suomeen uutena myytyjä reutseja ja niiden seuloja. Ei ison sarjan konetta.
Ja toi sun lexionjuttu pitää vain tavallaan paikkansa. Aika moni lexion on ostettu metsärahalla tms. Tai moni muukin ehkä sellisen sais ostettua, mutta ei taloudellisesti mitään järkeä kenties.
Sampoissa on vikoja, ne on kevyemmin tehty, mutta niitä myös on Suomessa niiiiiin paaaaljon muihin verrattuna, että vioistakin kuuluu.

nimim. kymmenessä vuodessa reilu 1000 tuntia 2000 sarjan sampoon, melko pienillä häiriöillä.
[/quote] Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P
[/quote]säilytetään pirtis  ???
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: zetor8045 - 04.09.11 - klo:23:24

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;) 


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos



Kyllähän tuollaases on aika isoot seulat saa olla aika isoo 2000-sarjan sampo ennenku on isoompi seulasto... ja ottaa toki huomioon et tuollainen malli on tullu markkinoille 81-vuonna eli suunnittelu työtä on tehty jo hyvääsesti 70 luvun puolella... eli komeesti yli 10v ennenku sampon 2000-sarja on tullu maailmalle myytäväksi.

Mä haluaasin tietää että mikä on tavallinen ja ei tavallinen viljelijä suomessa..? Jos toinen pystyy ostamaan vaikka ison Lexionin Suomeen niin silloinhan se on hoitanu asiansa paremmin ku muut ja se on mukavaa ku saa teherä muita kateelliseksi ;) Ja varsinki niitä jotka tietää olevan kateellisia niin niille on mukava viä laittaa bensaa liekkeihin sen kateellisuutensa kans!!

Sä sekoitit ny kaks eri konetta. Kylmis tarkoitti Suomeen uutena myytyjä reutseja ja niiden seuloja. Ei ison sarjan konetta.
Ja toi sun lexionjuttu pitää vain tavallaan paikkansa. Aika moni lexion on ostettu metsärahalla tms. Tai moni muukin ehkä sellisen sais ostettua, mutta ei taloudellisesti mitään järkeä kenties.
Sampoissa on vikoja, ne on kevyemmin tehty, mutta niitä myös on Suomessa niiiiiin paaaaljon muihin verrattuna, että vioistakin kuuluu.

nimim. kymmenessä vuodessa reilu 1000 tuntia 2000 sarjan sampoon, melko pienillä häiriöillä.
[/quote] Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P
[/quote]säilytetään pirtis  ???
[/quote] Lämpimässä tallissa rapidin, kahden jonnun, 135 massikan ja kahden auton kanssa... Mutta enemmän tuolla olii lämpöä kuin pirtissä eli +26 astetta  :D  On muuten ihan liian kuuma jos meinaa jotain tehdä....
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: 65 - 04.09.11 - klo:23:27

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;) 


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos



Kyllähän tuollaases on aika isoot seulat saa olla aika isoo 2000-sarjan sampo ennenku on isoompi seulasto... ja ottaa toki huomioon et tuollainen malli on tullu markkinoille 81-vuonna eli suunnittelu työtä on tehty jo hyvääsesti 70 luvun puolella... eli komeesti yli 10v ennenku sampon 2000-sarja on tullu maailmalle myytäväksi.

Mä haluaasin tietää että mikä on tavallinen ja ei tavallinen viljelijä suomessa..? Jos toinen pystyy ostamaan vaikka ison Lexionin Suomeen niin silloinhan se on hoitanu asiansa paremmin ku muut ja se on mukavaa ku saa teherä muita kateelliseksi ;) Ja varsinki niitä jotka tietää olevan kateellisia niin niille on mukava viä laittaa bensaa liekkeihin sen kateellisuutensa kans!!

Sä sekoitit ny kaks eri konetta. Kylmis tarkoitti Suomeen uutena myytyjä reutseja ja niiden seuloja. Ei ison sarjan konetta.
Ja toi sun lexionjuttu pitää vain tavallaan paikkansa. Aika moni lexion on ostettu metsärahalla tms. Tai moni muukin ehkä sellisen sais ostettua, mutta ei taloudellisesti mitään järkeä kenties.
Sampoissa on vikoja, ne on kevyemmin tehty, mutta niitä myös on Suomessa niiiiiin paaaaljon muihin verrattuna, että vioistakin kuuluu.

nimim. kymmenessä vuodessa reilu 1000 tuntia 2000 sarjan sampoon, melko pienillä häiriöillä.
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P
[/quote]säilytetään pirtis  ???
[/quote] Lämpimässä tallissa rapidin, kahden jonnun, 135 massikan ja kahden auton kanssa... Mutta enemmän tuolla olii lämpöä kuin pirtissä eli +26 astetta  :D  On muuten ihan liian kuuma jos meinaa jotain tehdä....
[/quote]tässähän tulee iha kateeliseksi
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: zetor8045 - 04.09.11 - klo:23:38

tässäki on kylmikselle yks hydrovetoinen deutzi 86-vuodelta ja tunteja vasta 3120h. täähän olis ollu ihan jätti kokoonen puimuri uutena suomessa :P http://www.traktorpool.fi/fi/details/Leikkuupuimurit/Deutz-Fahr-M-3610/1336329/

Tiän yhen Claas 88 SL jolla on puitu uudesta asti suomessa nyt tunteja 4500h ja aina vain puidaan sellanen 200ha vuodessa ;) Monikahan pui vielä 1991 vuoden sampolla 200ha vuodessa..? hytrovetoisesti ja tuolla tuntimäärällä ;) 


Niinpä niin, mutta tuokin rutsi oli jossain saksanmaalla, kaikki suomeen tuodut reutsit taitaa olla keppi koneita, kun vielä tuohon aikaan 90% näistä kalsnikoveistakin oli 48-68 mekaanisia, muutamalla ökytalollisella oli varaa näihin mehu koneisiin, kunnes sampo toi sen ajatuksen "tavallisen" viljelijänkin arkipäivään jo yhdeksänkymmentä luvulla. Eikä nuo suomeen tuodut reutsit ole millään lailla verrannollisia 2000 sarjan sampoihin..painoa voi olla, mutta muuten seulasto on samaa koko luokkaa, kun 500ses sampos



Kyllähän tuollaases on aika isoot seulat saa olla aika isoo 2000-sarjan sampo ennenku on isoompi seulasto... ja ottaa toki huomioon et tuollainen malli on tullu markkinoille 81-vuonna eli suunnittelu työtä on tehty jo hyvääsesti 70 luvun puolella... eli komeesti yli 10v ennenku sampon 2000-sarja on tullu maailmalle myytäväksi.

Mä haluaasin tietää että mikä on tavallinen ja ei tavallinen viljelijä suomessa..? Jos toinen pystyy ostamaan vaikka ison Lexionin Suomeen niin silloinhan se on hoitanu asiansa paremmin ku muut ja se on mukavaa ku saa teherä muita kateelliseksi ;) Ja varsinki niitä jotka tietää olevan kateellisia niin niille on mukava viä laittaa bensaa liekkeihin sen kateellisuutensa kans!!

Sä sekoitit ny kaks eri konetta. Kylmis tarkoitti Suomeen uutena myytyjä reutseja ja niiden seuloja. Ei ison sarjan konetta.
Ja toi sun lexionjuttu pitää vain tavallaan paikkansa. Aika moni lexion on ostettu metsärahalla tms. Tai moni muukin ehkä sellisen sais ostettua, mutta ei taloudellisesti mitään järkeä kenties.
Sampoissa on vikoja, ne on kevyemmin tehty, mutta niitä myös on Suomessa niiiiiin paaaaljon muihin verrattuna, että vioistakin kuuluu.

nimim. kymmenessä vuodessa reilu 1000 tuntia 2000 sarjan sampoon, melko pienillä häiriöillä.
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P
säilytetään pirtis  ???
[/quote] Lämpimässä tallissa rapidin, kahden jonnun, 135 massikan ja kahden auton kanssa... Mutta enemmän tuolla olii lämpöä kuin pirtissä eli +26 astetta  :D  On muuten ihan liian kuuma jos meinaa jotain tehdä....
[/quote]tässähän tulee iha kateeliseksi
[/quote]No aika piukassa ne tuolla tallissa on niin ei kannata kateelliseksi ruveta... Liedon suurviljelijälläkin on nykyään claassit kuulemma lämpimissä talleissa talvet... Kosteus ja lämpövaihteluthan noi puimurit vanhentaa monesti...
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 05.09.11 - klo:00:41
Tuttuja juttuja. Minäkään en ikinä jätä Sampoa tai Rapidia yöksi ulos, edes sesonkiaikana. Kuitenkin kondenssivesipaine on hirmuinen ja mukava ottaa aamulla kuiva kone tallista ulos. Kyllä noihin koneisiin on niin paljon rahaa laitettu kiinni, että hulluahan se on jos ei niistä yhtään välitä.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Karju - 05.09.11 - klo:05:08
Sampolla osataan sössiä ihan hyvätkin komponentit pilalle,ja mitä tulee tyhjennykseen mitä täs joku samposta kehuskeli en sitä voi kyllä ymmärtää.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Wejjo - 05.09.11 - klo:07:02
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: 65 - 05.09.11 - klo:07:34
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
hei! mutt tää on maataloutta,pääsia on et on kivaa ja on komeanpaa kuin naapurilla.kustannuksista viis
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: zetor8045 - 05.09.11 - klo:08:31
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
hei! mutt tää on maataloutta,pääsia on et on kivaa ja on komeanpaa kuin naapurilla.kustannuksista viis
Haketta siellä palaa ja kun puimuri säilyy uudenveroisena niin seuraava omistajahan siitä hyötyy  :P Ja jos haluaisi oikeasti pienet kulut niin maatalous kannattaisi varmaan lopettaa  :D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 05.09.11 - klo:10:19
Sampolla osataan sössiä ihan hyvätkin komponentit pilalle,ja mitä tulee tyhjennykseen mitä täs joku samposta kehuskeli en sitä voi kyllä ymmärtää.

Kerro nyt ne omat kokemuksesi averosta. Ihan rehellisesti. Sinulla sellaisen tiedän olevan.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: agricult - 05.09.11 - klo:11:01

Silloon joskus vuonna vaikka 1983 ku täälä on ollu viä suuret kärryt 1 akseliset velsalaaset niin keski-euroopan poijilla on jo ollu vähä eri meininki ku täälä ja on edelleenkin ;)

Et ilmeisesti sakemannit on ollu ensimmäisiä jotka on mehuvedon tuonu KOKO MAAILMALLE ;D


Huhhuh, tota sun sakemanni-fetissiä. Kölan lisäksi mm. Massikalla oli 60-luvun puolivälistä hydrostaattinen vaihteisto tarjolla 510:een. Ja 510:n maailmanlaajuiset myyntiluvut olivat vähän toista luokkaa Kölaan verraten.

MFV8 voisi tietää, saiko mehuvetoa noihin Kilmarnockissa valmistettuihin puimureihin, vai ainoastaan pohjoisamerikkalaisiin viissataakymppeihin?
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 05.09.11 - klo:19:55
claas consul -74 kestää ,kestää  aina vain kestää vuodesta toiseen
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Karju - 05.09.11 - klo:22:03
Sampolla osataan sössiä ihan hyvätkin komponentit pilalle,ja mitä tulee tyhjennykseen mitä täs joku samposta kehuskeli en sitä voi kyllä ymmärtää.

Kerro nyt ne omat kokemuksesi averosta. Ihan rehellisesti. Sinulla sellaisen tiedän olevan.
Alkusählinkien jälkeen,,niinkuin juna.Koneisto selvittää sen minkä sille tarjoo,ei tuu tumppeja eikä pätkää.Pinnat pysyy puhtaana.Vakaa tiellä etuvarusteesta huolimatta.Miellyttävä hytti,näin alkajaisiksi. :)
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: MFV8 - 05.09.11 - klo:23:01
saiko mehuvetoa noihin Kilmarnockissa valmistettuihin puimureihin, vai ainoastaan pohjoisamerikkalaisiin viissataakymppeihin?


Ei mun tietääkseni ole saanut mihinkään Euroopassa tehtyihin, viimeisistä Ranskalaisista 800-sarjan koneista (825, 835 jne.) en ole varma.

Kanadalaisia 750-765 ja 850-865 malleja on kyllä yllättävän paljon Englannissa ja Ranskassa, nehän on hydroja lähes poikkeuksetta. Olisko peräti Hankkijan maahantuoma MF 760 ollut Suomen ensimmäinen hydro? 70-luvun puoliväliä on eletty.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: supersammakko - 06.09.11 - klo:18:47
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
hei! mutt tää on maataloutta,pääsia on et on kivaa ja on komeanpaa kuin naapurilla.kustannuksista viis
Haketta siellä palaa ja kun puimuri säilyy uudenveroisena niin seuraava omistajahan siitä hyötyy  :P Ja jos haluaisi oikeasti pienet kulut niin maatalous kannattaisi varmaan lopettaa  :D
Mä olen kyllä niin laiska paska että en kerta kaikkiaan jaksa ajaa puimuria tuolta 12 km päästä joka yö kotiin. Se on ihan sama mätäneekö se kymmenen vuoden kuluttua pellolla kondensoituneeseen veteen vai räjähtääkö tiellä ramppaamiseen. Puimuri on työkalu, ei sitä kuulu sääliä...  :o :o
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: piki1 - 06.09.11 - klo:19:10
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
puimurin lämpimässä säilyttämisellä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Timppa - 06.09.11 - klo:21:09
Rottavapaa paikka olis tietysti hyväksi puimurille.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 06.09.11 - klo:21:21
Lieneekö sellaista paikkaa keksittykään? Jostain syystä ainakin Sammossa jyrsijät viihtyy sähkötilassa. Olen yleensä ottanut talveksi kannen pois paikoiltaan. Ei ole niin suojaisa paikka. Takavuosina tuli pidettyä hiirenloukkuakin siellä, hyvällä menestyksellä.

Siinä vaiheessa, kun taloon on saatu hankittua pitkälle automatisoitu, tietokoneisiin perustuva puimuri, niin on hyvinkin perusteltua koittaa järjestää tuolle myllylle lämmin säilytystila. Ainakin minun mielestäni järkevä toimenpide.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: zetor8045 - 06.09.11 - klo:21:40
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
puimurin lämpimässä säilyttämisellä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä.
No kyllä sillä vaan on mutta jos ei tajuu niin ei tajuu  :P
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Karju - 06.09.11 - klo:21:54
Rottajutusta sen verran että kaikki 70 luvun vilja ,apulanta ym  nyssäkät tulee polttaa,ei niiden arvo nouse vaikka vanha isäntä niin väittää. Konesujassa ei varastoida polttopuita eikä virikevärkkejä.Eikä myäskään vanhan tappurin ilmalietson osia seinustalla.Okipaalien varastointi on jo rangaistava teko.Viljat varastoidaan asianmukaisesti viljalle erikseen merkityissä rakennuksissa kuten viljankuivaamot jne..Jos konesuojassa ei ole syätävää eikä LÄMMINTÄ,ei ole myäskää rottia eikä hiiriä, tämän luulisi jo kaikkien tietävän.Mitä siihen lämpöiseen varastointiin tulee se ei ole hyvä idea,metalli valuu keltaisen maalin välistä pois eikä ole enää kykenevä kannattamaan itseään! ;D ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: supersammakko - 06.09.11 - klo:22:03
Rottajutusta sen verran että kaikki 70 luvun vilja ,apulanta ym  nyssäkät tulee polttaa,ei niiden arvo nouse vaikka vanha isäntä niin väittää. Konesujassa ei varastoida polttopuita eikä virikevärkkejä.Eikä myäskään vanhan tappurin ilmalietson osia seinustalla.Okipaalien varastointi on jo rangaistava teko.Viljat varastoidaan asianmukaisesti viljalle erikseen merkityissä rakennuksissa kuten viljankuivaamot jne..Jos konesuojassa ei ole syätävää eikä LÄMMINTÄ,ei ole myäskää rottia eikä hiiriä, tämän luulisi jo kaikkien tietävän.Mitä siihen lämpöiseen varastointiin tulee se ei ole hyvä idea,metalli valuu keltaisen maalin välistä pois eikä ole enää kykenevä kannattamaan itseään! ;D ;D
Sampossa on yllättävän vahvat maalit...  ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: nilihaara - 06.09.11 - klo:22:48
Tuhat tuntia tuli tuossa naapurin 68 claassissa täysin ilman vikoja... uudempi 150 on nyt joku 700h ajettu ja silppurin hihnan isäntä siitä poltti ja tainnut muutama sulakekin palaa suomessa asennettujen työvalojen ansiosta alussa... Mutta puimuri on lämpimässä talvet ja yötäkään ei oo tuolla isännällä viettänyt ulkona ja kastunut ei ole kuin sateesta ja ikkunoiden pesussa  :D  Tuolla tavalla ne puimurit säilyy ja menee pienillä kuluilla... Ei oo kaikille mahdollista tiedän  :P

Juu... puimurin lämmittäminen talven yli on ilmaista lystiä....
hei! mutt tää on maataloutta,pääsia on et on kivaa ja on komeanpaa kuin naapurilla.kustannuksista viis
Haketta siellä palaa ja kun puimuri säilyy uudenveroisena niin seuraava omistajahan siitä hyötyy  :P Ja jos haluaisi oikeasti pienet kulut niin maatalous kannattaisi varmaan lopettaa  :D
Mä olen kyllä niin laiska paska että en kerta kaikkiaan jaksa ajaa puimuria tuolta 12 km päästä joka yö kotiin. Se on ihan sama mätäneekö se kymmenen vuoden kuluttua pellolla kondensoituneeseen veteen vai räjähtääkö tiellä ramppaamiseen. Puimuri on työkalu, ei sitä kuulu sääliä...  :o :o
  Ajan aina puimurin halliin kun se vain on mahdollista. Joskus 15 vuotta sitten oli puimuri pellolla yön ja aamulla ajo loppui lyhyeen kun täysi polttoainesäiliö oli tyhjennetty. Ja mukava on ajaa kun tietää että tavara liikkuu kuivilla kohlimien pohjilla. ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: supersammakko - 06.09.11 - klo:22:53
 Ajan aina puimurin halliin kun se vain on mahdollista. Joskus 15 vuotta sitten oli puimuri pellolla yön ja aamulla ajo loppui lyhyeen kun täysi polttoainesäiliö oli tyhjennetty. Ja mukava on ajaa kun tietää että tavara liikkuu kuivilla kohlimien pohjilla. ;D
Kaikkea voi sattua, mutta yksin kun nyhvää, niin aika kova homma ajaa puimuri tuolta talliin ja sitten lähteä fillarilla hakemaan viljakuormaa. Helpompi ottaa avain taskuun ja täyttää tyhjennetty tankki vaikka jerrykannulla... Jos kaikki pellot olisi kolmen kilsan säteellä, niin homma olisi eri.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: ijasja2 - 06.09.11 - klo:23:02
 Ajan aina puimurin halliin kun se vain on mahdollista. Joskus 15 vuotta sitten oli puimuri pellolla yön ja aamulla ajo loppui lyhyeen kun täysi polttoainesäiliö oli tyhjennetty. Ja mukava on ajaa kun tietää että tavara liikkuu kuivilla kohlimien pohjilla. ;D
Kaikkea voi sattua, mutta yksin kun nyhvää, niin aika kova homma ajaa puimuri tuolta talliin ja sitten lähteä fillarilla hakemaan viljakuormaa. Helpompi ottaa avain taskuun ja täyttää tyhjennetty tankki vaikka jerrykannulla... Jos kaikki pellot olisi kolmen kilsan säteellä, niin homma olisi eri.

Puimuri oli viime yön 18km:n päässä pellolla, ei tulisi mieleenkään ajaa kotiin. Yhden yön välillä kotona, muutama yö hiukan lähempänä kuin em.

Tänään tuli vikatikki, kun ajoin vehnäpellon nurkalle reilun 3km:n päähän, alkoi satamaan samalla hetkellä. Kuitenkin peltotiet meinaa olla kapoisia, joutuu ajamaan kieli keskellä suuta joten turvallisempaa jättää pellolle kuin ajella edestakaisin, vaikka pöydän jättäisi pellolle. Pöytä sulkeisiakin tulisi ylenmäärin kotiin ajelemisesta.

Kokonaan eriasia olisi jos kaikki puitavat pellot vaikka 2km:n sisällä, kynnys ajaa kotiin madaltuisi roimasti. Tosin eihän se olisi enää edes työtä jos pellot olisi ihan vieressä, kaikki se järjesteleminen jäisi pois ;D
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: kylmis - 06.09.11 - klo:23:05
Joo, pitää muistaa, että kaikki on niin tapauskohtaista. Aina ei ole mahdollisuuksia tuoda koneita suojaan.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: 65 - 06.09.11 - klo:23:12
Joo, pitää muistaa, että kaikki on niin tapauskohtaista. Aina ei ole mahdollisuuksia tuoda koneita suojaan.
mitä jos tekis sinne kaukaselle lohkolle hallin.olis apulannat ja siemenet siellä valmiina katon alla.odotamassa sitä innokasta kylväjää ???
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: nilihaara - 06.09.11 - klo:23:15
Joo, pitää muistaa, että kaikki on niin tapauskohtaista. Aina ei ole mahdollisuuksia tuoda koneita suojaan.
 Tunnustan olleeni nyt ajattelematon. Oma etäpeltoni on 9 km ja siellä on jonkun yön vuodessa taivasalla mutta aivan talon vieressä. Kirvelee se jonkun verran kun koneesta viety työkalupakki. En koskaan jätä kun tutun talon lähelle yöksi, halvemmaksi tulee taksilla käydä se kotio, on testattu sekin (22€).
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: supersammakko - 06.09.11 - klo:23:20
 Tunnustan olleeni nyt ajattelematon. Oma etäpeltoni on 9 km ja siellä on jonkun yön vuodessa taivasalla mutta aivan talon vieressä. Kirvelee se jonkun verran kun koneesta viety työkalupakki. En koskaan jätä kun tutun talon lähelle yöksi, halvemmaksi tulee taksilla käydä se kotio, on testattu sekin (22€).
Tuota taksia minäkin olen pariin kertaan harkinnut, vielä en ole kokeillut. Pitsaa olen kerran tilannut...  ;D Toisaalta on kyllä sellaisiakin paikkojakin jonne konetta ei uskaltaisi jättä kuin teräsverkkoon kääritynä ettei sieltä mitän pöllittäisi.
Otsikko: Vs: Avero.
Kirjoitti: Pomppatuuri - 23.09.11 - klo:16:57
Jossain tuolla aiemmin mainittii Avero= Avoiero. Kyllä meillä olisi ennemmin tullut avioero ilma Averoa. Hiukan haasteellinen syksy, vettä sataa ja silleen. Onneksi kunnon puimuri eikä mikään sampo. Myönnän olevani hiukan "värivammainen", mutta täytyyhän koneen olla vihreä saksalainen!!