Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 12.04.11 - klo:12:15

Otsikko: Sampo
Kirjoitti: Timppa - 12.04.11 - klo:12:15
Ens syksystä etiäpäin Sampon puimureihin tulee AdBlue urelaitteet polttoainejärjestelmään.

Talvisäilytys tulee olemaan ongelma koska pakkasella tarttee kusilaitteissa olla
lämmitys päällä jatkuvasti.

 ;D
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: totuuden torvi - 12.04.11 - klo:14:17
EI tarvii lämmittää   muta on vaara että kusisuutin jäätyy ja halkee  maksaa 500 ekee autoon ainakin.
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: pötsjölööm - 12.04.11 - klo:15:05
Ihan turhaa pelleilyä. Kukaan niin paljo sampolla pui ,että sen päästöillä olis merkitystä.  ;D
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: agricult - 12.04.11 - klo:15:23
Ihan turhaa pelleilyä. Kukaan niin paljo sampolla pui ,että sen päästöillä olis merkitystä.  ;D

Jotain järkeä näihin työkoneiden moottoreiden päästösäännöksiin olisi tosiaan hyvä saada. Valitettavasti vaan jaottelu on ainoastaan on-road/offroad eikä moottorin sijoituskohteella ole mitään merkitystä. Maailman pelastumisen kannalta työkoneenmoottoreissa olisi enemmän merkitystä hiilidioksidipäästöillä (=kulutuksella), harmi vaan, että säännökset eivät anna tälle mitään painoarvoa, päinvastoin hiukkas- ja typenoksidirajat on ainakin tähän saakka saavutettu kulutuksen ja moottorin luonteen kustannuksella.

Sinänsä hieno homma, jos noihin paikallisia haittoja aiheuttaviin päästöihin (hiukkaset, NOX) saadaan toimivaa tekniikkaa, kuten kusiruiskutus, jotta syöpäröttelöiden (dieseleiden) aiheuttamia ennenaikaisia kuolemia pystyttäisiin vähentämään siellä missä se merkitsee eli tieliikenteessa, kaupungeissa.
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: mlahti - 12.04.11 - klo:16:00
mitä jos net purkaa heti poies?
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: icefarmer - 12.04.11 - klo:16:10
mitä jos net purkaa heti poies?
miten voimakkaita ja pikkukierroksilla vääntäviä on henkilöautot nykyisin, kuorma-autopuolella koko ajan paranee väännöt ja tehot, miks muka traktorit ei pysty samaan kehitykseen.
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: SamiT - 12.04.11 - klo:16:31
Kai traktoritkin kehittyy samoin kuin kuorma-autot, mutta kun maajussit on tottuneet vääntämään 200hv ulos ruuvia kääntämällä tehtaalta 140 heppaisena lähteneeseen koneeseen ja sitten ajetaan tyytyväisenä 10 vuotta ja ostetan uusi 140hv traktori ja sehän tuntuukin ihan mopolta.
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: pötsjölööm - 12.04.11 - klo:17:04
Tosin puimuri seisoo lähes 12kk suomessa, kuset tankissaan. Miten tarttaillaan talvella? Mitä noissa kusitankeissa muhii? Näitä ei tarvitse miettiä siellä missä päästönormeja sorvataan.  ;D
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: roadman - 12.04.11 - klo:19:12
Joissakin merkeissä tuota kusisysteemiä voi huijata  ;D
jotkut systeemit ei ruiskuta ureaa jos katalysaattorin lämpötila on alle 200 astetta celsiusta. eli vääränlaista anturia pöntön kupeeseen vaan  ;D
Otsikko: Vs: Sampo
Kirjoitti: agrobaatos - 12.04.11 - klo:21:06
Ens syksystä etiäpäin Sampon puimureihin tulee AdBlue urelaitteet polttoainejärjestelmään.

Talvisäilytys tulee olemaan ongelma koska pakkasella tarttee kusilaitteissa olla
lämmitys päällä jatkuvasti.

 ;D

Suunta kohti agria... hopihopi !

Vois vielä keretä pirätteleen uuden ennenko lian myöhäistä. Jotta pääsis siirtymäkauden pissavehkeiden ylitte...