Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 12.04.11 - klo:12:15
-
Ens syksystä etiäpäin Sampon puimureihin tulee AdBlue urelaitteet polttoainejärjestelmään.
Talvisäilytys tulee olemaan ongelma koska pakkasella tarttee kusilaitteissa olla
lämmitys päällä jatkuvasti.
;D
-
EI tarvii lämmittää muta on vaara että kusisuutin jäätyy ja halkee maksaa 500 ekee autoon ainakin.
-
Ihan turhaa pelleilyä. Kukaan niin paljo sampolla pui ,että sen päästöillä olis merkitystä. ;D
-
Ihan turhaa pelleilyä. Kukaan niin paljo sampolla pui ,että sen päästöillä olis merkitystä. ;D
Jotain järkeä näihin työkoneiden moottoreiden päästösäännöksiin olisi tosiaan hyvä saada. Valitettavasti vaan jaottelu on ainoastaan on-road/offroad eikä moottorin sijoituskohteella ole mitään merkitystä. Maailman pelastumisen kannalta työkoneenmoottoreissa olisi enemmän merkitystä hiilidioksidipäästöillä (=kulutuksella), harmi vaan, että säännökset eivät anna tälle mitään painoarvoa, päinvastoin hiukkas- ja typenoksidirajat on ainakin tähän saakka saavutettu kulutuksen ja moottorin luonteen kustannuksella.
Sinänsä hieno homma, jos noihin paikallisia haittoja aiheuttaviin päästöihin (hiukkaset, NOX) saadaan toimivaa tekniikkaa, kuten kusiruiskutus, jotta syöpäröttelöiden (dieseleiden) aiheuttamia ennenaikaisia kuolemia pystyttäisiin vähentämään siellä missä se merkitsee eli tieliikenteessa, kaupungeissa.
-
mitä jos net purkaa heti poies?
-
mitä jos net purkaa heti poies?
miten voimakkaita ja pikkukierroksilla vääntäviä on henkilöautot nykyisin, kuorma-autopuolella koko ajan paranee väännöt ja tehot, miks muka traktorit ei pysty samaan kehitykseen.
-
Kai traktoritkin kehittyy samoin kuin kuorma-autot, mutta kun maajussit on tottuneet vääntämään 200hv ulos ruuvia kääntämällä tehtaalta 140 heppaisena lähteneeseen koneeseen ja sitten ajetaan tyytyväisenä 10 vuotta ja ostetan uusi 140hv traktori ja sehän tuntuukin ihan mopolta.
-
Tosin puimuri seisoo lähes 12kk suomessa, kuset tankissaan. Miten tarttaillaan talvella? Mitä noissa kusitankeissa muhii? Näitä ei tarvitse miettiä siellä missä päästönormeja sorvataan. ;D
-
Joissakin merkeissä tuota kusisysteemiä voi huijata ;D
jotkut systeemit ei ruiskuta ureaa jos katalysaattorin lämpötila on alle 200 astetta celsiusta. eli vääränlaista anturia pöntön kupeeseen vaan ;D
-
Ens syksystä etiäpäin Sampon puimureihin tulee AdBlue urelaitteet polttoainejärjestelmään.
Talvisäilytys tulee olemaan ongelma koska pakkasella tarttee kusilaitteissa olla
lämmitys päällä jatkuvasti.
;D
Suunta kohti agria... hopihopi !
Vois vielä keretä pirätteleen uuden ennenko lian myöhäistä. Jotta pääsis siirtymäkauden pissavehkeiden ylitte...