Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jumi - 25.03.11 - klo:17:13
-
Uus traktori pompottaa tieajos niin ettei penkillä pysy,vaikka on jouset molemmis päis.
Mitattu heitto 3-4 milliä eli täyttää valmistajan toleranssit. Eri paineita kokeiltu,ainut vaikutus että pomppiminen alkaa eri nopeudella mutta ei katoa.Maahantuojan edustaja pesi kätensä asiasta "renkaissa ei vikaa"!
Mitäs seuraavaksi kokeillaan,ideoita? Alkaanko kattelemaan muun merkkistä kummia alle? Nykyiset Firestone 9000 evolution
-
Johtuuko talven kylmyydestä?
Renkaat jäätyy kulmikkaiksi.
-
3-4mm tarkoittaa että varmasti pomppii. Vois koittaa saako löysiä pois keskittämällä keskiön. Kysy maahantuojalta, jos ottaa renkaat pois niin ei pompi, eli eikö silloin ole vika renkaissa.
-
Tuppaa vain olemaan aina sama virsi että renkaan valmistustoleranssi on 6-8mm. Käytännössä heitto pitää saada alle 3mm ollakseen hyvällä tasolla. Ei muuta kuin rengasliikkeeseen. Vanteen ja renkaan kellotus, vanteen matalin ja renkaan korkein kohta kohdakkain niin heitto menee minimiin ainaki..ja luonnollisesti pitää vaatia takuukorjauksena.
-
Rengasliikkees sanoovat jotta vanteis/keskiöis ei olisi sanomista.Heittoa max 1 mm
edustaja meinas jotta 6 tai 8 mm?? olis vielä sallituus mitoos,kuullostaa kyllä aika suurelta.
No täytyy kai komentaa edustaja kylähän ja ajeluuttaa sitä vähän ;)voi mieli muuttua ku amalgaamit ripajaa hampahista.
Meinas jotta kattelkaa traktorimyyjän kans vikaa traktorista! Mitä vikaa?? kun vanteis ei kerran ole heittoa >:(
-
Paskapuhetta myyjän puolelta. Itellä oli täsmälleen sama homma uusimmassa nyykkärissä ja kun kävivät takuuseen vianorin kautta, niin olivat niin mukavan tasaset ajella. Vaikkei nyykkärissä ne maailman parhaat jousitukset olekkaan! :D
-
Firestonen ja Nyykkärin tehtaan työntekijät on nirsoja Suomalaisille
elintarvikkeille ne ei niitä tahdo popsia.
Tästä johtuen työnlaatu on heikkoa ja välinpitämätöntä .
Laadun heikkoudesta tuo johtuu.
-
Nyykkäri mullakin on, ja useampikin. Ja toinen liki vastaava menee tiellä tasaisesti, kuin autolla ajelis.
Eniten harmittaa kun piti kaupantekohetkellä nuukaalla ja ottaa nuo firestonet kun trelleborgia teki mieli
-
ostin valtran 2008 jossa oli continentalin renkaat. toisessa takarenkaassa melkein sentin heitto maahantuoja lupas uuden tilalle , odotin ja soitin aina lupas ei mitään 3 kuukauden aikana tapahtunu. soitin valtralle että tulisivat vastaan ei kehui aluejohtaja sun on vain elettävä sen kanssa. siinä lähti myös valtra pihalta. nykyään kun teen traktori kaupan vaadin myyjältä samaan kauppaan renkaitten höyläyksen vianorilla kyllä menee tasaisesti sen jälkeen .
-
Ei siinä Jumi muu auta kuin värin vaihto! ;D Sitte ei pompota.
-
itellä aiemmin firet nyyn alla ja heijas ilkeästi mutta kun tuli contit alle niin nyt menee kuin juna ja en tiedä olsiko olleet kalliimmat kuin firet tahi nokelaiset!
-
Ja munku on just pitäny Firestonet laittaa seuraavaks. Naapurin Martti aina kehuu, että heille ei muut kelepaa.
-
Ei siinä Jumi muu auta kuin värin vaihto! ;D Sitte ei pompota.
Meinaakko jotta mustien kummien tilalle siniset ;D
-
Johtuuko talven kylmyydestä?
Renkaat jäätyy kulmikkaiksi.
Ryssän mammutit ainakin menee kulmikkaiks pakkasella. Ei oo kiva........... ;D
-
Johtuuko talven kylmyydestä?
Renkaat jäätyy kulmikkaiksi.
Ryssän mammutit ainakin menee kulmikkaiks pakkasella. Ei oo kiva........... ;D
Ei ole kylmästä johtuvaa pomppimista,lämpöises tallis majailee
-
Taannoin GY renkaissa samaa vaivaa.
Tiellä keikutti,et lestalta meleki putos.
Maahantuoja kävi lopulta kellottamas takaset,heittoa 3-4 milliä.
Vanteessa myöskin 2mm heitto,jotenka käännettiin heitot vastakkain-ei vaikutusta ajomukavuuteen.
Rengasta pyöritettäessä (pukeilla nopeus n.30) selkään ilmestyi selvä venymä noin puolen metrin matkalla aiheuttaen keikutuksen..
Ei auttanut raspaus.
SAS vaan ajelee vanhoilla klupupää nokialaisilla hitsaillen lp vanteitaan..
Suomessa ei renkaita tehdä ja vanteetkin(oikeat) taitaa olla vähempi kotimaisia.
-
Pärsseestä ne on nuo nyky gummit, merkki ku merkki, malli ku malli..... Oli ne sitte Peuras tai Hollannis. "Nimim: Tänään Vianoorilla vieraillut"..
-
Taannoin GY renkaissa samaa vaivaa.
Tiellä keikutti,et lestalta meleki putos.
Maahantuoja kävi lopulta kellottamas takaset,heittoa 3-4 milliä.
Vanteessa myöskin 2mm heitto,jotenka käännettiin heitot vastakkain-ei vaikutusta ajomukavuuteen.
Rengasta pyöritettäessä (pukeilla nopeus n.30) selkään ilmestyi selvä venymä noin puolen metrin matkalla aiheuttaen keikutuksen..
Ei auttanut raspaus.
Jotakin tuollaista vikaa oon ittekki alakanu miettimään. Isossa renkaassa kun tuota kehänopeutta ja painoa on aikalailla.
Vaihtaasko nuo sittekki johonki toiseen merkkkiin,tuosta sais joku hyvät siirtoajetut renkaat
-
Rengasliikkees sanoovat jotta vanteis/keskiöis ei olisi sanomista.Heittoa max 1 mm
edustaja meinas jotta 6 tai 8 mm?? olis vielä sallituus mitoos,kuullostaa kyllä aika suurelta.
No täytyy kai komentaa edustaja kylähän ja ajeluuttaa sitä vähän ;)voi mieli muuttua ku amalgaamit ripajaa hampahista.
Meinas jotta kattelkaa traktorimyyjän kans vikaa traktorista! Mitä vikaa?? kun vanteis ei kerran ole heittoa >:(
Ei tämänpäivän vanteissa heittoa enää ole... Meillä oli kans heittoa continentaleissa 3-4mm, ku ei ollut tuon enempää heittoa niin ei saanu uusia takasia tilalle, mut continental tuli sen verran vastaan niinku aina (ainut merkki) et toinen takarengas sorvattiin oikoseksi ilmaiseksi ja etusissa oli 2-3mm heittoa ne piti maksaa itse! Mut jos enemmän on takasissa heittoa eli n.8mm niin saat contilta uudet renkaat, tätä ei muilta rengasvalmistajilta saa!
Eli ajappa seinäjoen vianorille ja sorvauta renkaat niin sit kulkee hienosti ;D
Tuos joku mainitti uuden valtun ostaneena et oli 8mm heittoa toisessa renkaassa ja ei korvattu uutta tilalle ja oli conti kyseessä, ihmettelen ettei tullu uutta tilalle... Kait asiaa oli hoidettu sit alusta alkaen väärin ku korvaus meni ns. vituiksi!
-
Firestonen ja Nyykkärin tehtaan työntekijät on nirsoja Suomalaisille
elintarvikkeille ne ei niitä tahdo popsia.
Tästä johtuen työnlaatu on heikkoa ja välinpitämätöntä .
Laadun heikkoudesta tuo johtuu.
Usko tuntuu olevan vahva . Se on hyvä näin vaikeina aikoina . Toki Valmetis ei pomppimista huomaa , koska se ei ole vika vaan ominaisuus ???
Sitten asiaan . HTT:n mukaan Michelin on ainoa traktorin rengas joka on edes suunnilleen pyöreä . Pitääköhän paikkansa ? (Talvikelillä se ei ainakaan pidä , elikkä on pirun liukas .) Ittellä Pirellit ja Continentaalit ja molemmat sorvattu .
-
Vähän kun heittää märkää savivelliä vanteelle ja lähtee ajamaan niin vauhti dreijaa pyörät tasapainoon :D
-
Olisin vahvasti saattanu hankkia vaikka Valtun, jos olisi tuota uusinta hankkiessa ollut jokin muu vaihteisto kun se keppiviidakko, jossa vaihteen päälle saaminen vaatii jo rivakoita otteita. Toisekseen pientilallisella ei ole vara hankkia sitä Prenttiä ja näihin pirkkamalleihinkin eroa oli yli 10k.
Minusta Firestonet olleet erittäinkin hyvät jopa talvikelissä. Ei minusta kovin liukkaat edes talvikelillä. Kuluminen onkin sitten jo silmiinpistävää ja hyvin nopeaa. Tällä kulumisnopeudella renkaat vaihdettava 2-3 vuoden välein viimeistään. Misukat ja Trelleborgit on liukkaita kun mitkä...alamäkeen ei pääse kun sutiin niin pirusti.
Naapurin isännälle tuli uus valtu 3:lla trelleborin renkaalla ja yks tais olla misukka! ;D
-
silloin kun meillä oli tuollaiset firestonet, ne oli todella mukavat. Oikein ikävä tulee kun conteihin vertaa. Nykyisistä käytössä olevista michelin xeobib on paras vaikkakaan ei pärjää contille talvipidossa.
-
Rengaslike sorvaa kumit muutenhan ne aina pomppii, se on niin vähän jonka tarvii sorvata, ikään ei mitään merkitystä.
-
Onko kellään kokemuksia Michelin multibib tai Good year optitrac 818 renkaista, herätti mielenkiinnon kun netistä noita kattelin
Good year olis ainakin leveydeltään se mitä kokomerkintä näyttää.
Tuo nykyinen Firestone 650 koossa kun, on vain hiukan leveämpi kuin 600 Conti
Mikäs se misukan malli oli jota taannoin mainostettiin talvipidoltaan erinomaisena? Oli kai oikein lapissa testattu (ruotsissa?)
-
continentalin maahantuoja oli puhelimessa 3 kertaa ja sanoi että rengas tulee ei tullut valehteli minkä kerkes . soitin valtralle sieltä vastasi takuu vastaava mitä tänne soittelet . sitten hiillyin ja käskin soittaa johtajan sieltä soitti aluejohtaja joka yritti paikkailla asiaa ei tullut siitäkään mitään , kone lähti kiertoon sen jälkeen.
-
Itellä kans nuo F 9000 kesäajossa. tulivat koneen mukana. Pelkästään tie ajua noin 800h josta n 200h siirtoajoa. Ohjaamon jouset ainoastaan. tasaseen menee. Tykännyt olen, kolme kesää rullanneet. Etuset sileet takana vielä 50% jälellä.(etukuormaaja koko kesän kiinni)
Hintakin oli viime kesänä samaa luokkaa contin kanssa kun hintoja kyselin. Miten lie taalan kurssi muuttunut kesästä.
Paineita olen pitänyt edessä 1,2-1.3 bar ja takana 1,3-1,4 baria koot 540/65 28 ja 650/65 38 Isommilla painella meno on kulmikkaampaa.
Toisessa koneessa contit ilman etukuormaajaa, kuitenkin kului mielestäni enemmän kesän aikana vaikka oli toista tonnia keveämpi painoltaan. pienemmässä 520/70 38 contit ja isommassa 650/65 38 firet.
-
Minusta Firestonet olleet erittäinkin hyvät jopa talvikelissä. Ei minusta kovin liukkaat edes talvikelillä. Kuluminen onkin sitten jo silmiinpistävää ja hyvin nopeaa. Tällä kulumisnopeudella renkaat vaihdettava 2-3 vuoden välein viimeistään. Misukat ja Trelleborgit on liukkaita kun mitkä...alamäkeen ei pääse kun sutiin niin pirusti.
Nykyiset trelleborit on talvipidoltaan tosi hyviä. Joskus kymmenen vuotta sitten kumilaatu oli näissä ilmeisesti erilainen, koska olivat silloin pirun liukkaita.
Michelin on tosi hyvä peltorengas ja kulutuskestävyydeltäänkin huippu. Mutta se talvipito (lue pitämättömyys) on aivan surkea. Ranskikset ilmeisesti käyttää micheliinin renkaissa samaa kumia kuin kortongeissa, kun ovat niin liukkaita... ;D