Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 07.03.11 - klo:13:48
-
Massikka kiilasi kivasti ohitte jonnikkaan myyntitilastossa.
Tästä alkoi jonnikan kauan jatkunut alamäki jyrkkenemään entisestään.
;D
Onhan Massikka tähänkin asti ollut eniten myyty traktori. Siis traktori.
8)
-
Tämä oli odotettavissa :'(
Oikeasti Jonnumiehet, älykkäinä ihmisinä, ovat lykänneet investointipäätöksiään maailman tilanteen vuoksi. Esim. hetkellinen viljan hintanousu ei ole saanut heitä liikkeelle kauppojen kupattaviksi ;D
-
Tämä oli odotettavissa :'(
Oikeasti Jonnumiehet, älykkäinä ihmisinä, ovat lykänneet investointipäätöksiään maailman tilanteen vuoksi. Esim. hetkellinen viljan hintanousu ei ole saanut heitä liikkeelle kauppojen kupattaviksi ;D
Jaa, mää kun luulin että jonnumiehet on tuhlanneet rahansa jo siinä edellisessä hintapiikissä... :P
-
Massikka kiilasi kivasti ohitte jonnikkaan myyntitilastossa.
Tästä alkoi jonnikan kauan jatkunut alamäki jyrkkenemään entisestään.
;D
Onhan Massikka tähänkin asti ollut eniten myyty traktori. Siis traktori.
8)
Eihän niitä nyt vain lasketa valmettejakin massikoiksi :o Tiämmä massikoissa käytetään valmetin osia, ei päinvastoin :)
-
Eihän niitä nyt vain lasketa valmettejakin massikoiksi :o Tiämmä massikoissa käytetään valmetin osia, ei päinvastoin :)
Juuri näin, Massikat on koottu muitten jämistä... ;D
-
Katkera paikka kevi-miehille ;D
Aika paha jos osuuskauppakaa ei saa nuota enää kaupaksi
-
Massikka kiilasi kivasti ohitte jonnikkaan myyntitilastossa.
Tästä alkoi jonnikan kauan jatkunut alamäki jyrkkenemään entisestään.
;D
Onhan Massikka tähänkin asti ollut eniten myyty traktori. Siis traktori.
8)
hyvä että joku huomaa joskus nämä marginaalimerkitkin :D
-
Jonnun myynnistä suurin osa on niitä mönkkäreitä.
Siihen päälle jokunen vaihteistorampa "portaaton".
:D
-
Timpan muna kasvo ainakin 5 milliä tästä uutisesta. ;D
http://www.luontokuva.org/forum/uploads/LudwigVonAntero/2009-05-13_200358_muna_4.jpg
-
Timpan muna kasvo ainakin 5 milliä tästä uutisesta. ;D
http://www.luontokuva.org/forum/uploads/LudwigVonAntero/2009-05-13_200358_muna_4.jpg
Eikö tuo ole Timpan nenä?
-
Timpan muna kasvo ainakin 5 milliä tästä uutisesta. ;D
http://www.luontokuva.org/forum/uploads/LudwigVonAntero/2009-05-13_200358_muna_4.jpg
Eikö tuo ole Timpan nenä?
Eikun siittiö. :D
-
Timpan muna kasvo ainakin 5 milliä tästä uutisesta. ;D
http://www.luontokuva.org/forum/uploads/LudwigVonAntero/2009-05-13_200358_muna_4.jpg
Eikö tuo ole Timpan nenä?
Timpan nenä on tunnetusti niin suuri että häneltä on evätty mm. moottoripyörällä ajaminen. Eli löydy sopivaa kypärää ja pään pienikin kääntäminen aiheuttaisi niin voimakkaan ilmanvastuksen että niskat nyrjähtäisivät ;D
-
Kesko ryhtyny ovelaksi,ennen vedätti vuodenvaihteen yli rekisteröintejä,nyt se venyttää niitä helmikuulle... ;D
Piukeat pakkaset ovat myös osasyy,verkkuja ei voi toimittaa asiakkaalle kun eivät käynnisty... ;)
-
Timpan nenä on tunnetusti niin suuri että häneltä on evätty mm. moottoripyörällä ajaminen. Eli löydy sopivaa kypärää ja pään pienikin kääntäminen aiheuttaisi niin voimakkaan ilmanvastuksen että niskat nyrjähtäisivät ;D
[/quote]
Toisaalta taas kun pitää nenän etiäpäin niin lärvin ilmanvastus on pieni.
-
Kyllä se jonnun myyntikin sieltä nousee ja valtrankin tahti vain kiihtyy kun maidon hinta on nousussa!!! Nyt jo kuulemma maitotilalliset tekee tilauksia ja pyytävä toimituksia loppuvuoteen...
Rekisteritilastoa kun katsoo, niin Suomalaiset viljelijät ovat selvästi tulleet laatutietoisemmiksi; Fendin ja Massikan myynti on kasvanut. Töihin pitää saada tehokkuutta ja toimintavarmuutta sekä kasvavien pinta-alojen myötä ajomukavuutta!
Niin ja jonnulta kun laskee pois kiintestötraktorit ja ruohonleikkurit niin tilastosta voi ottaa puolet pois. Vai otetaanko näihin rekisteröintitilastoihin tulevaisuudessa stiga ja husqvarnakin mukaan?
-
mixun laskutapahan alkaa muistuttamaan ihan tätä naapurin luomuoppilaitoksen satomittausta. Jätetään huonoimmat lohkot laskuista pois, niin saadaan laskelmat kohdilleen. ;D
-
Tuleeko jontikan kylkiääsenä vapaalippuja vaihdelaatikon vaihtoon?
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
-
Viljelijät kun ovat isänmaallista porukkaa, niin ostavat kotimaisuuden takia valtraa ja hyvä niin. Olisin itsekkin mielelläni valtran ostanut, mutta sieltä ei löydy erikoiskasvin viljelijälle soveltuvaa konetta lainkaan ja myyjäkään ei halunnut kauppaa tehdä.
Tästä samasta isänmaallisuuden tunteesta ilmeisesti kumpuaa myös halu ostaa jontikkaa. Jontikalla kun on saman verran huoltomiehiä kuin valtran tehtaalla on kokoonpanossa työntekijöitä, että vihreän koneen kotimaisuus aste nousee kokonaisuudessaan aika suureksi....
-
Fergulla on ollut ihan asiallisia tarjouksia koneista, jos ei tarvitse mittapuuna tehtyä laitetta. Jos hinta vastaavaan vihreään on kolmanneksen vähemmän, se laittaa jo ajattelemaan. Tosin en tiedä paljonko vihreistä lähtee suoralla kaupalla hinnasta pois kun ei ole vaihto ajankohtaista, mutta työkoneissa kun kysyy suoran hintaa niin lukevat vaan ääneen ovh:n kuvastosta. Vissiin näytän liian köyhälle, enkä tosiostajalle. ;D
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Äkkiähän se mieli muuttui...mut edelleenkin täytyy korostaa Peuratakuun olemassaoloa. Kokeilin kanssa uutta Autopoweria ja melko haljun vaikutelman jätti itsestään, vaikka sinänsä ei rikki ollutkaan. Poljinajon puute suurinpana miinuksena. Jos ajaa kaasulla niin ärsyttävää on kun laite ei pysähdy kun polkimen nostaa ylös.
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Aika karu mielipide. Voisit vielä tarkemmin eritellä mielipidettäsi.
-
Äkkiähän se mieli muuttui...mut edelleenkin täytyy korostaa Peuratakuun olemassaoloa. Kokeilin kanssa uutta Autopoweria ja melko haljun vaikutelman jätti itsestään, vaikka sinänsä ei rikki ollutkaan. Poljinajon puute suurinpana miinuksena. Jos ajaa kaasulla niin ärsyttävää on kun laite ei pysähdy kun polkimen nostaa ylös.
[/quote]
Tuon poljinajon puutetta ei käsitä jos ei ole dynavt:tä ikinä kokeillu.
-
on se juhlaa tuo rc/pc:llä ajo.. tietää mitä on käsissä, eikä tartte kenellekkään yrittää todistella mitään.. ;D
-
eilen liikennevaloissa jontikka ohitti audin.. :D :D
-
Tuleeko jontikan kylkiääsenä vapaalippuja vaihdelaatikon vaihtoon?
Tulee. Vapaalippu kaikkiin korjaamon laitteisiin ;D Tätä vapaalippua kutsutaan Jonnu-lippikseksi :D
-
Viljelijät kun ovat isänmaallista porukkaa, niin ostavat kotimaisuuden takia valtraa ja hyvä niin. Olisin itsekkin mielelläni valtran ostanut, mutta sieltä ei löydy erikoiskasvin viljelijälle soveltuvaa konetta lainkaan ja myyjäkään ei halunnut kauppaa tehdä.
Tästä samasta isänmaallisuuden tunteesta ilmeisesti kumpuaa myös halu ostaa jontikkaa. Jontikalla kun on saman verran huoltomiehiä kuin valtran tehtaalla on kokoonpanossa työntekijöitä, että vihreän koneen kotimaisuus aste nousee kokonaisuudessaan aika suureksi....
Surullista sanoa, mutta Fergun huolto tökkii ja pahasti. Ei ole tietämystä vanhempien saati, uudempien mallien saloista. Jos vain joku entinen osuuskaupanaikainen Fergu-huoltomies ottaa laitettavakseen nykyisin JD-huoltomiehenä ollessaan, joita on , niin ammattitaitoa kuuluu olevan jäljellä Fergun laittoonkin. Esimerkkeinä 300-, 3000-sarjat. Dyna-VT: n kanssa ollaankin jo ihmeissä Keskon piireissä. Aikamoinen ero on äijien ammattitaidossa, liekö koulutus syy ? Eikö Keskolla panosteta siihen ? Eli Massikka ohitti Jonnikan, huollon heikommassa laadussa.
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Aika karu mielipide. Voisit vielä tarkemmin eritellä mielipidettäsi.
tunteja minulla kertynyt 60, vikoja sinä aikana (tai ennen tilalle tuontia pyynnöstä korjattuja.
-kampiakselin stefa
-yksi askelmoottori vaihdettu (toinen heittää koko ajan vikakoodia, toimii välillä)
-polttoainepuolen paineesta heittää jatkuvasti herjaa kuormittaessa
-Vaihteiston jäähdytyspumppu.
-jarrujen paineventtiili (jarrut laahasi, keitti öljyt)
-hehku
-
Tuleeko jontikan kylkiääsenä vapaalippuja vaihdelaatikon vaihtoon?
Tulee. Vapaalippu kaikkiin korjaamon laitteisiin ;D Tätä vapaalippua kutsutaan Jonnu-lippikseksi :D
Kuullostaa epäilyttävästi huvipuistolta ???
-
Viljelijät kun ovat isänmaallista porukkaa, niin ostavat kotimaisuuden takia valtraa ja hyvä niin. Olisin itsekkin mielelläni valtran ostanut, mutta sieltä ei löydy erikoiskasvin viljelijälle soveltuvaa konetta lainkaan ja myyjäkään ei halunnut kauppaa tehdä.
Tästä samasta isänmaallisuuden tunteesta ilmeisesti kumpuaa myös halu ostaa jontikkaa. Jontikalla kun on saman verran huoltomiehiä kuin valtran tehtaalla on kokoonpanossa työntekijöitä, että vihreän koneen kotimaisuus aste nousee kokonaisuudessaan aika suureksi....
Surullista sanoa, mutta Fergun huolto tökkii ja pahasti. Ei ole tietämystä vanhempien saati, uudempien mallien saloista. Jos vain joku entinen osuuskaupanaikainen Fergu-huoltomies ottaa laitettavakseen nykyisin JD-huoltomiehenä ollessaan, joita on , niin ammattitaitoa kuuluu olevan jäljellä Fergun laittoonkin. Esimerkkeinä 300-, 3000-sarjat. Dyna-VT: n kanssa ollaankin jo ihmeissä Keskon piireissä. Aikamoinen ero on äijien ammattitaidossa, liekö koulutus syy ? Eikö Keskolla panosteta siihen ? Eli Massikka ohitti Jonnikan, huollon heikommassa laadussa.
Jos tuo on totta eikä pelkkä provo, niin täytyy ihmetellä. Ainakin varsinais-Suomessa tilanne on ihan toisin päin. MF huolto pelaa ja huoltomiehet ovat ammattitaitoisia (tai ainakin siltä osin mitä niitä on tar*****). Jonnumiehiä kuulemma taas kaivertaa se huollon heikko laatu täälläpäin. Tai sitten niiden viat ovat olleet niin hankalia, että homman kankeus johtuu siitä.
-
Tuleeko jontikan kylkiääsenä vapaalippuja vaihdelaatikon vaihtoon?
Tulee. Vapaalippu kaikkiin korjaamon laitteisiin ;D Tätä vapaalippua kutsutaan Jonnu-lippikseksi :D
Kuullostaa epäilyttävästi huvipuistolta ???
Isännät sanovat että "menisi Jonnu taas hajalle niin pääsisi pariksi päiväksi pois kotoa ja katselemaan korjaamon pornokalenteria" :D
-
Tuleeko jontikan kylkiääsenä vapaalippuja vaihdelaatikon vaihtoon?
Tulee. Vapaalippu kaikkiin korjaamon laitteisiin ;D Tätä vapaalippua kutsutaan Jonnu-lippikseksi :D
Kuullostaa epäilyttävästi huvipuistolta ???
Isännät sanovat että "menisi Jonnu taas hajalle niin pääsisi pariksi päiväksi pois kotoa ja katselemaan korjaamon pornokalenteria" :D
En ole vielä kerjennyt retkipatjaa aukasta, mamma käy aina hakemassa pois...kahvit kuitenkin ryypätty...
-
Tuleeko jontikan kylkiääsenä vapaalippuja vaihdelaatikon vaihtoon?
Tulee. Vapaalippu kaikkiin korjaamon laitteisiin ;D Tätä vapaalippua kutsutaan Jonnu-lippikseksi :D
Kuullostaa epäilyttävästi huvipuistolta ???
Isännät sanovat että "menisi Jonnu taas hajalle niin pääsisi pariksi päiväksi pois kotoa ja katselemaan korjaamon pornokalenteria" :D
Ennen huoltomiehethän piti kuvalehtiä mukanaan. ;D Parempi, että isäntä katseli sitä, eikä läähättänyt selän takana. Mitä lie tuhmia ajatuksia olisi muuten saanut, massikan peräropusta.
-
30 tuntia ja tämä otsikko on klikattu yli 2000 kertaa auki??? lukkooko netätä keskolla vai agrissa?
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Aika karu mielipide. Voisit vielä tarkemmin eritellä mielipidettäsi.
tunteja minulla kertynyt 60, vikoja sinä aikana (tai ennen tilalle tuontia pyynnöstä korjattuja.
-kampiakselin stefa
-yksi askelmoottori vaihdettu (toinen heittää koko ajan vikakoodia, toimii välillä)
-polttoainepuolen paineesta heittää jatkuvasti herjaa kuormittaessa
-Vaihteiston jäähdytyspumppu.
-jarrujen paineventtiili (jarrut laahasi, keitti öljyt)
-hehku
Sellanen kysymys tuli tossa mieleen että miten se Peuratakuu korvaa, kun siinä on omavastuu. Joutuuko jokaisesta viasta maksamaan erikseen omavastuun? ::)
-
Peuratakuu: 15000 eur:n omavastuu. Vaihtelootaremontit menee viljelijän piikkiin. ;D
-
Peuratakuu: 15000 eur:n omavastuu. Vaihtelootaremontit menee viljelijän piikkiin. ;D
Ja sitten viä nuota nostolaiteongelmiakin on ollunna.. 7K€ pläjäys ko jontikan nostolaite pöyhitään auki...
-
Pari vuotta sitten vaihdoin vakuutusyhtiötä ja uuden vakuutusyhtiön edustaja kauppasi konerikkovakuutusta.
Edustaja paljasti, että konerikkovakuutusten korvaukset ovat suuntautuneet ikävä kyllä suurelta osin yhteen merkiin, kysyin onko kyseessä john-deere.
Vastasi, jotta ikävä kyllä asia on näin ja tullut heillekkin kalliiksi tämä jontikka-merkki !
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Aika karu mielipide. Voisit vielä tarkemmin eritellä mielipidettäsi.
tunteja minulla kertynyt 60, vikoja sinä aikana (tai ennen tilalle tuontia pyynnöstä korjattuja.
-kampiakselin stefa
-yksi askelmoottori vaihdettu (toinen heittää koko ajan vikakoodia, toimii välillä)
-polttoainepuolen paineesta heittää jatkuvasti herjaa kuormittaessa
-Vaihteiston jäähdytyspumppu.
-jarrujen paineventtiili (jarrut laahasi, keitti öljyt)
-hehku
Sellanen kysymys tuli tossa mieleen että miten se Peuratakuu korvaa, kun siinä on omavastuu. Joutuuko jokaisesta viasta maksamaan erikseen omavastuun? ::)
omavastuu maksetaan vain yhden kerran. Ilman takuuta en olisi uskaltanut ostaa lainkaan, onneksi takuuta on vielä 11kk...
-
Ylivoimaisesti myydyin massikan malli oli vuonna 2010 4455.
Olikos tämä nyt sillä dyna-vt:llä vai dyna 6:lla vai... ? ;D
-
Ylivoimaisesti myydyin massikan malli oli vuonna 2010 4455.
Olikos tämä nyt sillä dyna-vt:llä vai dyna 6:lla vai... ? ;D
Eiks tuo ollu kalliimpi kun Valtu? ???
-
Viljelijät kun ovat isänmaallista porukkaa, niin ostavat kotimaisuuden takia valtraa ja hyvä niin. Olisin itsekkin mielelläni valtran ostanut, mutta sieltä ei löydy erikoiskasvin viljelijälle soveltuvaa konetta lainkaan ja myyjäkään ei halunnut kauppaa tehdä.
Tästä samasta isänmaallisuuden tunteesta ilmeisesti kumpuaa myös halu ostaa jontikkaa. Jontikalla kun on saman verran huoltomiehiä kuin valtran tehtaalla on kokoonpanossa työntekijöitä, että vihreän koneen kotimaisuus aste nousee kokonaisuudessaan aika suureksi....
Surullista sanoa, mutta Fergun huolto tökkii ja pahasti. Ei ole tietämystä vanhempien saati, uudempien mallien saloista. Jos vain joku entinen osuuskaupanaikainen Fergu-huoltomies ottaa laitettavakseen nykyisin JD-huoltomiehenä ollessaan, joita on , niin ammattitaitoa kuuluu olevan jäljellä Fergun laittoonkin. Esimerkkeinä 300-, 3000-sarjat. Dyna-VT: n kanssa ollaankin jo ihmeissä Keskon piireissä. Aikamoinen ero on äijien ammattitaidossa, liekö koulutus syy ? Eikö Keskolla panosteta siihen ? Eli Massikka ohitti Jonnikan, huollon heikommassa laadussa.
Jaa-a... Tuos taitaa sitte olla melkoista vaihtelua eri paikkakuntien välillä. Täällä ainakin saa kahdesta valita ja kummassakin homma pelaa.
-
Ylivoimaisesti myydyin massikan malli oli vuonna 2010 4455.
Olikos tämä nyt sillä dyna-vt:llä vai dyna 6:lla vai... ? ;D
Eiks tuo ollu kalliimpi kun Valtu? ???
Käytännön Maamiehen traktoritaulukon mukaan hinnat ovat:
Mf 4455 = 41400€
V A-92 = 38900€
-
Ja hyvitykset ikälopuista koneista?
-
Viljelijät kun ovat isänmaallista porukkaa, niin ostavat kotimaisuuden takia valtraa ja hyvä niin. Olisin itsekkin mielelläni valtran ostanut, mutta sieltä ei löydy erikoiskasvin viljelijälle soveltuvaa konetta lainkaan ja myyjäkään ei halunnut kauppaa tehdä.
Tästä samasta isänmaallisuuden tunteesta ilmeisesti kumpuaa myös halu ostaa jontikkaa. Jontikalla kun on saman verran huoltomiehiä kuin valtran tehtaalla on kokoonpanossa työntekijöitä, että vihreän koneen kotimaisuus aste nousee kokonaisuudessaan aika suureksi....
Surullista sanoa, mutta Fergun huolto tökkii ja pahasti. Ei ole tietämystä vanhempien saati, uudempien mallien saloista. Jos vain joku entinen osuuskaupanaikainen Fergu-huoltomies ottaa laitettavakseen nykyisin JD-huoltomiehenä ollessaan, joita on , niin ammattitaitoa kuuluu olevan jäljellä Fergun laittoonkin. Esimerkkeinä 300-, 3000-sarjat. Dyna-VT: n kanssa ollaankin jo ihmeissä Keskon piireissä. Aikamoinen ero on äijien ammattitaidossa, liekö koulutus syy ? Eikö Keskolla panosteta siihen ? Eli Massikka ohitti Jonnikan, huollon heikommassa laadussa.
Jaa-a... Tuos taitaa sitte olla melkoista vaihtelua eri paikkakuntien välillä. Täällä ainakin saa kahdesta valita ja kummassakin homma pelaa.
Pakkohan se jossain päin Suomea on pelata, näkyis jo kaupassa. Valtrankin huolto on ottanut aika paljon takapakkia meilläpäin, koneet tuntuu seisovan levällään hallissa, urakoitsijoiden hermot tiukalla. Lainakoneet kun eivät vastaa varustelultaan sitä mitä pitäis olla niiissä töissä.
-
Käytännön Maamiehen traktoritaulukon mukaan hinnat ovat:
Mf 4455 = 41400€
V A-92 = 38900€
Oisko sitten vielä varusteluissa eroa ? Haastoin joskus tuollaisen valmettiverkun omistajan kanssa ja jäi kuva että olis ollu silloin edullisempi ? Nuuka mies muutenkin, tuskin maksais ylimääräistä Massikan tarroista. Tietty pyyntihinta ja myyntihinta on eri asioita ja hänelläkin meni 604 vaihdossa, eli aika haluttu vaihdokki.
Pakkohan se jossain päin Suomea on pelata, näkyis jo kaupassa. Valtrankin huolto on ottanut aika paljon takapakkia meilläpäin, koneet tuntuu seisovan levällään hallissa, urakoitsijoiden hermot tiukalla. Lainakoneet kun eivät vastaa varustelultaan sitä mitä pitäis olla niiissä töissä.
Tuohon lienee enneminkin syynä AGCOn yhtenäistetty varaosapolitiikka, mm. jotkut voimansiirron osat on sellasella varastostatuksella että saldo pitää olla miinuksella ennenkuin niitä edes tilataan varastoon. Ihan hulluahan se on ja ei siitä mitään säästöä jää kenellekkään.
-
Niinpä. Osia ei haluta enää viruttaa hyllyssä.
Tulee mieleen Työväline 1970-luvulta, Fiat 600 ( traktori )vannejärrujen jarrupantaa isäntä odotti liki kolme vuotta, ei tullut. Osti sitten Fergun. Oli kat hitsannu pannan.
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Aika karu mielipide. Voisit vielä tarkemmin eritellä mielipidettäsi.
tunteja minulla kertynyt 60, vikoja sinä aikana (tai ennen tilalle tuontia pyynnöstä korjattuja.
-kampiakselin stefa
-yksi askelmoottori vaihdettu (toinen heittää koko ajan vikakoodia, toimii välillä)
-polttoainepuolen paineesta heittää jatkuvasti herjaa kuormittaessa
-Vaihteiston jäähdytyspumppu.
-jarrujen paineventtiili (jarrut laahasi, keitti öljyt)
-hehku
Eli, moottori lastutettu, joskus vai vieläkin ? Jäähdytys ei riittävä jossain vaiheessa ( tehonnosto ? ), lämmönvaihdin siirtää moottorin lämpöä voimansiirtoon, ylikuumeneminen, likaiset peräöljyt ja vaihtamattomat suodattimet. Hitsattu joskus ? Saatu elektroniikka sekaisin, lastusta saa hehkun merkkivalon palamaan, viallinen lastu, tai lastutus yleensä jossain vaiheessa, ei vika välttämättä hehkussa. Moottorinohjaus sotkettu ja ehkä BCU: kin. Liian isoja sulakkeita käytössä, sekin saanee kunnolla häiriöitä. Syyt ei aina välttämättä traktorissa, ylensuuressa tehonahneudessa ja huollon laiminlyönnissä edellisellä omistajalla. Muistaakseni Realistin koneella ei ajettu kuin vasta yli 4000 h ?
-
Muistaakseni Realistin koneella ei ajettu kuin vasta yli 4000 h ?
***Loppuunajetusta ja laiminlyödystä koneesta kyse olikin.
Itte ostaisin käytetyn vain Pori Tampere linjan eteläpuolelta. Ja vain max 1500 tuntia ajetun.
-
suunta on oikea. Kyllä kuukauden kokemuksella voi sanoa ettei kenenkään pitäisi sekaantua autopowr:n, vt sensijaan pelaa kuin unelma.
Aika karu mielipide. Voisit vielä tarkemmin eritellä mielipidettäsi.
tunteja minulla kertynyt 60, vikoja sinä aikana (tai ennen tilalle tuontia pyynnöstä korjattuja.
-kampiakselin stefa
-yksi askelmoottori vaihdettu (toinen heittää koko ajan vikakoodia, toimii välillä)
-polttoainepuolen paineesta heittää jatkuvasti herjaa kuormittaessa
-Vaihteiston jäähdytyspumppu.
-jarrujen paineventtiili (jarrut laahasi, keitti öljyt)
-hehku
Eli, moottori lastutettu, joskus vai vieläkin ? Jäähdytys ei riittävä jossain vaiheessa ( tehonnosto ? ), lämmönvaihdin siirtää moottorin lämpöä voimansiirtoon, ylikuumeneminen, likaiset peräöljyt ja vaihtamattomat suodattimet. Hitsattu joskus ? Saatu elektroniikka sekaisin, lastusta saa hehkun merkkivalon palamaan, viallinen lastu, tai lastutus yleensä jossain vaiheessa, ei vika välttämättä hehkussa. Moottorinohjaus sotkettu ja ehkä BCU: kin. Liian isoja sulakkeita käytössä, sekin saanee kunnolla häiriöitä. Syyt ei aina välttämättä traktorissa, ylensuuressa tehonahneudessa ja huollon laiminlyönnissä edellisellä omistajalla. Muistaakseni Realistin koneella ei ajettu kuin vasta yli 4000 h ?
kyllä se lastutettuna myytiin, turun agrin vaihtokone. ei kyllä mitään räpellyksiä näkynyt, reippaat 4000 mittarissa. Mutta hehku on ihan oikeesti rikki, ei hehkuta.
-
Jonnikkaat on ollu laajalti pettymyksiä.
Luulee ostavansa saksalaisen puimurin esim. ja se onkin tehty tsekeissä.
Jonnun traktoreissa ei ole juur yhtäkään saksalaista laatuosaa.
Ym. ym.
-
mutta agrimarketin myyjän ja huollon toiminta ansaitseen täyden kympin, erittäin asiallista toimintaa.